DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
DİZEL ARAÇLARDA MOTOR ÖMRÜ
161
Cevap
4
Favori
201.767
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Toyota >> DİZEL ARAÇLARDA MOTOR ÖMRÜ
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 3 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      562 Mesaj
      07 Mart 2008 14:59:07
      bugün bir sohbet esnasında küçük hacimli dizel motorların benzinli emsallerine göre daha çabuk motor tükettiklerini öğrendim. hatta 100.000km de motor bitiren farklı marka dizeller varmış. corolla dizel olarak binekte daha yeni sayılır. acaba bilen var mı 1,4 dizelin motor ömrü kaç km dir. ben 100.000 yapmış corolla yada yaris görmedim. bilen var mı..


      _____________________________

    • Binbaşı
      1344 Mesaj
      07 Mart 2008 19:15:18

      quote:

      Orjinalden alıntı: 1drader

      bugün bir sohbet esnasında küçük hacimli dizel motorların benzinli emsallerine göre daha çabuk motor tükettiklerini öğrendim. hatta 100.000km de motor bitiren farklı marka dizeller varmış. corolla dizel olarak binekte daha yeni sayılır. acaba bilen var mı 1,4 dizelin motor ömrü kaç km dir. ben 100.000 yapmış corolla yada yaris görmedim. bilen var mı..


      ben cok gördüm 100 bini aşmış dizel corolla ve yaris.
      ki zaten bi mtor 100.000 de bitiyorsa kaldır çöpe at o arabayı.


      _____________________________

      2012 Opel Insignia 1.4T
    • Yüzbaşı
      408 Mesaj
      07 Mart 2008 19:21:09

      http://www.araba.com.tr/1094154.html 121.000 km d4d corolla 2006 model

      http://www.araba.com.tr/984129.html 1 9 6 . 0 0 0 km corolla d4d 2006 model

      demekki varmış biraz araştırmak yeterli


      _____________________________

    • Kurmay Yarbay
      11972 Mesaj
      07 Mart 2008 22:17:21
      Ankara da taksiciler arasında çok yaygın bir iddia olsada kesinlikle katılmıyorum.

      Dizel motorlarda kullanılan materyaller benzinli araç motorlarından daha dayanıklı olduğu ve benzeri sebeplerden dolayı maliyetleri yüksek zaten.

      Özellikle 1.3 multijet lerin 30bin km den sonra arıza çıkarmaya başladığı yaygın bir Ankara efsanesi,bu yüzden çoğu taksici mj Albea larını elden çıkarıyormuş.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 8 Mart 2008; 0:17:25 >
    • Yüzbaşı
      327 Mesaj
      07 Mart 2008 23:03:21
      Toyota da olmaz, opel falandır o


      _____________________________

    • Yarbay
      3567 Mesaj
      08 Mart 2008 00:41:03
      quote:

      Orjinalden alıntı: 1drader
      acaba bilen var mı 1,4 dizelin motor ömrü kaç km dir.


      Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!


      _____________________________

    • Yarbay
      3428 Mesaj
      08 Mart 2008 00:53:04
      toyota yeni corolla dizele 6 yıl sınırsız km garantisi veriyor.





    • Yüzbaşı
      562 Mesaj
      08 Mart 2008 01:04:56

      quote:

      Orjinalden alıntı: esmerce

      Ankara da taksiciler arasında çok yaygın bir iddia olsada kesinlikle katılmıyorum.

      Dizel motorlarda kullanılan materyaller benzinli araç motorlarından daha dayanıklı olduğu ve benzeri sebeplerden dolayı maliyetleri yüksek zaten.

      Özellikle 1.3 multijet lerin 30bin km den sonra arıza çıkarmaya başladığı yaygın bir Ankara efsanesi,bu yüzden çoğu taksici mj Albea larını elden çıkarıyormuş.


      marka vermeyecektim ama multijetlerde oluyormuş diye duymuştum. adam 100000 de motora sokmuş. toyotada 100000 komik bencede ama denilen küçük hacimli dizel problemi. motor 20000 lerde yeni açılıyor dememe rağmen abimiz ısrarla yaşayan benim oldu marka model farketmez dedi.sen toyota kullanmadın diye hava bastım gerçi fanatiğim malum ama içime de kuşku düştü yani..


      _____________________________

    • Kurmay Yarbay
      11972 Mesaj
      08 Mart 2008 11:05:39

      quote:

      Orjinalden alıntı: 1drader



      Alıntıları Göster


      marka vermeyecektim ama multijetlerde oluyormuş diye duymuştum. adam 100000 de motora sokmuş. toyotada 100000 komik bencede ama denilen küçük hacimli dizel problemi. motor 20000 lerde yeni açılıyor dememe rağmen abimiz ısrarla yaşayan benim oldu marka model farketmez dedi.sen toyota kullanmadın diye hava bastım gerçi fanatiğim malum ama içime de kuşku düştü yani..


      Bak şimdi benimde aklım karıştı;

      Multijet ilk çıktığında yapılan açıklamalarda "teorik ömrü 250bin km" deniyordu. Bunun manası nedir o zaman?

      1) "4*4 lük kullanılsa 250bin km yapabilir bir ihtimal" mi yoksa
      2) "Minimum 250bin km yapabilir" mi?

      Görüşlerime göre;

      1) 250bine kadar ömür biçilmişse 100bin km civarlarıda can sıkıcı problemler ufak ufak başlamış olabilir.
      2) Minimum 250bin km yapabilir deniyorsa bende "evet mazot yağlayıcı özelliğe sahip olduğundan benzinliye göre avantajlıdır ancak küçük hacimden yüksek güç alınması yüksek basınç gerektirir buda dezavantaj" derim.

      Ben küçük ve yüksek güçlü dizel motorların büyük hacimli ama güç/hacim oranı düşük motorlardan fazla risk altında olduğunu ama 100bin km gibi rakamlarda problem çıkartmayacağına -özellikle Toyota D4D serisi için- eminim.



    • Teğmen
      101 Mesaj
      08 Mart 2008 14:50:54
      fatih te bi taksici var 319bin km yol yapmıştı 2 hafta önce binmiştim araç siyah duman bile atmıyor şu an bana göre dizelde toyotanın tek rakibi mercedes tir


      _____________________________

      ....corolla....
    • Çavuş
      44 Mesaj
      08 Mart 2008 15:50:07
      Benzinli veya dizel fark etmez sonuçta sabah arabanın marşına basıp tam gaz giderseniz ikide bir motoru stop edip çalıştırırsanız ani kalkış ani duruş yaparsanız o motor 100 binde biter.Ama şu doğru dizel motorlar benzinli motorlardan daha uzun ömürlüdür çünkü daha güçlü olduklarından pistonları krankı şanzımanı yani yüke binen bütün parçaları daha sağlamdır.Ama şimdi şirket arabası gibi kullanırsanız ne benzinli ne dizel motor dediğim gibi dayanmaz


      _____________________________

      "Gran Turismo" psn - ustaoglu_b
    • Yarbay
      12147 Mesaj
      09 Mart 2008 20:51:24

      quote:

      Orjinalden alıntı: ustaoglu.b

      Benzinli veya dizel fark etmez sonuçta sabah arabanın marşına basıp tam gaz giderseniz ikide bir motoru stop edip çalıştırırsanız ani kalkış ani duruş yaparsanız o motor 100 binde biter.Ama şu doğru dizel motorlar benzinli motorlardan daha uzun ömürlüdür çünkü daha güçlü olduklarından pistonları krankı şanzımanı yani yüke binen bütün parçaları daha sağlamdır.Ama şimdi şirket arabası gibi kullanırsanız ne benzinli ne dizel motor dediğim gibi dayanmaz



      Hele şükür güzel ve insanın içini rahatlatan bir açıklama.



      _____________________________

    • Yarbay
      8712 Mesaj
      11 Mart 2008 08:57:01
      toyota gibi bir marka boyle bir motor üretirmi ? bukadar sorunsuzluğa önem veren firma ? kaç sene dizeli getirmediler türkiye için uyarlama çalışmaları yaptı muhendisler yapmayin inanmayın böyle sehir efsanelerine yahu


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyhunberber -- 11 Mart 2008; 8:56:55 >
      _____________________________

      2013 Fiesta 1.5 titanium x
    • Yarbay
      3930 Mesaj
      11 Mart 2008 10:05:41
      Sen alaydan yetişme , kapısında müşterisi olmayan sanayi ustasının veya doğan-şahinde taksicilik yapanın lafını dinleyip büyük otomotiv firmalarının kalifiye mühendisinin sözünü saymazsan, 130 da 5 yaparsan, 100 de 4 yaparsan tabi motorun açolır iyi kaçar, iyi yakar ve genç ölür.Ama gene de 100 bin km. den fazla dayanır.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1006 Mesaj
      18 Mart 2008 21:23:37
      Dizel motorların ömrü benzinlilerden daha fazla. Ama su an üretilen dizellerin hepsi turbo sayesinde o torkları ve hp leri elde ediyor. Dizel motorun ömrü 300 binde 500 binde olsa turboya güzven olmaz. 30 binde bile turbo arazası yaşayan arabalar var. Şu an nereden baksan turbo sistemi 2,5 - 3 bin ytl. Bence bu dizel araç alırken düşünülmesi gereken ilk nokta.


      _____________________________


      1905 ~ Sadece Galatasaray! ~ 2012
    • Yarbay
      8712 Mesaj
      18 Mart 2008 22:39:57

      quote:

      Orjinalden alıntı: burakNSX

      Dizel motorların ömrü benzinlilerden daha fazla. Ama su an üretilen dizellerin hepsi turbo sayesinde o torkları ve hp leri elde ediyor. Dizel motorun ömrü 300 binde 500 binde olsa turboya güzven olmaz. 30 binde bile turbo arazası yaşayan arabalar var. Şu an nereden baksan turbo sistemi 2,5 - 3 bin ytl. Bence bu dizel araç alırken düşünülmesi gereken ilk nokta.


      buda sehir efsanesi kactane forumda dizeli olupta turbo arizasi olan gordunuz. ?

      turbo intercooler ile birlikte en fazla 1000 ytl dir. acin servislere sorun.

      4 tane enjetor 600 ytl hadi diyelim mazot pompasida arizalandi 500 de o 2100 ytl yi gecmez ki hepsi ayni anda arizalanacak bide baksen


      _____________________________

      2013 Fiesta 1.5 titanium x
    • Teğmen
      163 Mesaj
      20 Mart 2008 15:46:02
      600 ytl ye muadil turbolar satılıyor.pompa ve enjektörler onarılıyor.eskidendi o 2 milyara turbo almalar enjektörleri ve pompaları komple değiştirmeler şimdi çok ucuza mal ediliyor üstelik onarılıyor.inanmayın böyle kulaktan dolma bilgilere.ayrıca bizim ticari taksimiz var hyundai accent 1.5 crdi 3 silindirdizel motor.araç şu anda 400.000 kmde motor açılmadı şu ana kadar.. bakımları düzgün yapıldığı takdirde normal şartlarda aracı kullanırsanız dizelin ömrü oldukça uzun olacaktır.


      _____________________________

      citroen c4 1.6 hdı 92
    • Yarbay
      12147 Mesaj
      20 Mart 2008 18:58:36
      Allah cümlemizin arabasına böyle sağlıklı uzun ömür versin. Maaşallah


      _____________________________

    • Binbaşı
      1006 Mesaj
      24 Mart 2008 13:19:29
      Eger dedigimiz gibi turbo ve enjektorler o kadar ucuzladiysa dizel artik beni korkutmaz.

      Ben eskiden Subaru imprezalarla ilgileniyordum. Araclar belli bir km den sonra surekli turbo arizasi yapiyor ve bayada masraf cikariyor diye vazgecmistim.


      _____________________________


      1905 ~ Sadece Galatasaray! ~ 2012
    • Yarbay
      3152 Mesaj
      24 Mart 2008 13:22:45

      quote:

      Orjinalden alıntı: yuci



      http://www.araba.com/1102065.html

      http://www.araba.com/1094584.html

      http://www.araba.com/914832.html

      yalnız motorlor rektefe olmuş galiba






      _____________________________

    • Teğmen
      202 Mesaj
      26 Mart 2008 01:00:09
      istanbulda fiat albea multijete bindim, 360.000 km.deydi motor yapılmamış.Taksicinin hava alanında çalışan arkadaşının fiat albeası 650.000 km. de vedaha motor yapılmamış..Bakarsan iyi gider bakmazsan rektifiye olur.


      _____________________________

      clio symbol 1.4 8v 2002, 113.000 km
    • Kurmay Yarbay
      11972 Mesaj
      27 Mart 2008 00:36:10
      Multijet lerle ilgili duyumlarımı yazdığımdan beri birçok pazarlamacı arkadaşın mj Palio-Punto larını inceledim.

      Palio cular yol tutuş problemi,Punto cular ilk çıkan Punto lardaki açılmayan arka kapı-tıkırtılar dışında araçlarından çok memnunlar ve en ufak motor problemi yaşamamışlar,çoğu 100bin km üzerinde yol yapmış zaten.



    • Yüzbaşı
      562 Mesaj
      27 Mart 2008 00:42:07

      quote:

      Orjinalden alıntı: targocid

      istanbulda fiat albea multijete bindim, 360.000 km.deydi motor yapılmamış.Taksicinin hava alanında çalışan arkadaşının fiat albeası 650.000 km. de vedaha motor yapılmamış..Bakarsan iyi gider bakmazsan rektifiye olur.

      650000km çok abartı geldi


      _____________________________

    • Yarbay
      12147 Mesaj
      27 Mart 2008 19:15:27
      Neden çok geldiki benim bildiğim 93 model brodvayler var 200.000 km.'yi geçmiş ve hala motor yaptırmamış olan,yeni teknolojileri ve dizel motorun dayanıklılığını düşünürsen olabilir diye düşünüyorum.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1328 Mesaj
      29 Mart 2008 01:45:07
      kafanızı yormayın bakarsan bağ olur bakmazsan ne olur o zaman daha rahat anlarsınız benim aracım turbosu olmayan bir araçtı 98 hilux hemde toyota botor 89,000 kmde bitti yaaa bitermiş emme manifoldundan içeriye giren milyonlarca toz motorumu yedi 2004 yılında yan sanayi parçalarla yaklaşık 2000 ytl harcadım ama dikiş tutmadı şu an elimdeki aracımı gözüm gibi bakıyorum 51,000 km oldu tık yok 89 model gene aynı araçtan motor üst kapağı daha sökülmemiş vede gözüme inanamadım motor 819,000 km idi
      dediğim gibi bakarsan bağ bakmazsan ......


    • Yüzbaşı
      562 Mesaj
      29 Mart 2008 02:23:47

      quote:

      Orjinalden alıntı: maktastur

      kafanızı yormayın bakarsan bağ olur bakmazsan ne olur o zaman daha rahat anlarsınız benim aracım turbosu olmayan bir araçtı 98 hilux hemde toyota botor 89,000 kmde bitti yaaa bitermiş emme manifoldundan içeriye giren milyonlarca toz motorumu yedi 2004 yılında yan sanayi parçalarla yaklaşık 2000 ytl harcadım ama dikiş tutmadı şu an elimdeki aracımı gözüm gibi bakıyorum 51,000 km oldu tık yok 89 model gene aynı araçtan motor üst kapağı daha sökülmemiş vede gözüme inanamadım motor 819,000 km idi
      dediğim gibi bakarsan bağ bakmazsan ......

      emme manifoltundan nasıl toz giriyor filtreyi mi sökmüştün?


      _____________________________

    • Yarbay
      12147 Mesaj
      29 Mart 2008 10:41:02
      Zamanında değişim ve ara temizleme ve kontrollerini yapmamış sanırım.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      317 Mesaj
      29 Mart 2008 16:07:01
      birebir şahit olduğum Bir yakınımızda 3000 turbodizel mercedes var araç 700.000 km'de ve motor ömrü bitmek üzere usta daha 10.000 km yapar demiş. Ama motor kaputunun altındaki canavara bi baktım v6 3,lt turbodizel yaw ben arabaya mı biniyorum dedim kendi kendime :)


      _____________________________

    • Teğmen
      142 Mesaj
      29 Mart 2008 17:08:41
      Merhaba Arkadaslar,

      30.000 de motor dagitan adama bir sorun bakalim, ne yakiyormus. Ortalik, motorin haric, yanabilen her seyi deposuna dolduran uyaniklarla dolu. Kullanilmis kizartma yagi, 10 no makina yagi, mazotla inceltilmis yanik motor yagi kullananlari gordum. Birakin 1,3 - 1,4 - 1,6 dizelleri, 8,0 litrelik is makinasina koysaniz piston kafasini deler.

      Gecmiste, dizel motorlarin omru, yakit kalitesinin dusuklugu nedeniyle benzinlilere nazaran daha kisa oluyordu. Yakitin icindeki kukurt, yanma neticesinde ortaya cikan su buhari ile birlesip sulfirik asit olusturuyor, olusan asit de temas ettigi metal yuzeylerde asinmaya neden oluyordu. Bu nedenle pek cok marka, dizel motorlu araclarini Turkiye pazarina daha yeni yeni surmeye basladilar.

      Yeni nesil euro dizel yakitlarda ise kukurt orani cok dusuk. Euro dizel kullandiginiz surece dizel motorlarda, benzinliden daha fazla problem yasamazsiniz. Elbette yakit alacaginiz istasyonu iyi secmek kaydiyla. Euro dizel diye baska bisey satiyorsa isiniz zor.

      Hepinize arizasiz gunler dilerim.


      _____________________________

      VOLVO XC60 D5 Beyaz
    • Binbaşı
      1328 Mesaj
      02 Nisan 2008 23:08:26

      quote:

      Orjinalden alıntı: 1drader



      Alıntıları Göster


      emme manifoltundan nasıl toz giriyor filtreyi mi sökmüştün?

      filitreden motora gelen plastik boru yarılmış farkına geç vardık gerçi usta bu halde bu motor 500,000 km daha yol yapar ama bolbol yağ eklersin dedi bizde hesapladık motoru sıfırladık vede sattık zaten dikiş tutmadı hata bizde idi normalde bu tip dizellerde toyota çok sağlıklı motor üretiyor normal kullanımda araç sahibini öldürür kendisi ölmez


    • Onbaşı
      35 Mesaj
      18 Nisan 2008 23:53:45
      Arkadaşlar dizel teknolojisi gerçekten çok gelişmiş eskiye oranla, şöyleki eskiler hep kötü mazot kullanımından mazot pompası arızasından korkarlardı artık bu problem epeyce aşılmış durumda kolay kolay da dizel arbalar başka türlü arıza vermiyorlar. Dayım şirket sahibi ve kendisinde 5 tane dizel araba mevcut, herbiri ort 200 binin üzerinde emin olabilirsiniz ve motor açılmamış durumda üstelik arabaları bi kalfa bi usta derken önüne gelen de kullanıyor. Ben de de multijet doblo vardı 125 binde sattım arabada hiçbir sorun olmadı eminim toyota da multijetten fazlası vardır eksiği yoktur hem kaldı ki toyota 1.4 d4 çok daha sessiz bir dizel..


      _____________________________

      Ey sıkıntı şiddetlen, nasıl olsa biteceksin!
    • Firma Yetkilisi
      5229 Mesaj
      21 Nisan 2008 07:31:58
      Merhabalar..

      Burda zikredilen arçların toyota hariç hemen hemen hepsine motor yapmışımdır..

      Yeni jenerasyon bir dizel motor için, servisin belirlediği(markaya göre değişir) 15 - 20 bin km lik yağ değişim periyodu o kadar uzun bir zamanki..Ülkemizin kalitesiz yakıtları ile çalışan bu motorlar motor yağını çok çabuk bozuyor..

      Bu motorlara daha sık yağ değiştirip, yukarıda da arkadaşların bahsettiği turbo dizel kullanma esaslarına dikkat edilirse motorunuzun ömrü inanın nerdeyse sizin ömrünüz kadar olur..eskimez..

      neye dikkat edicez..

      yağını 5-7.5 bin km de değiştireceğiz..
      kaliteli yağ kullanacağız..
      kaliteli yakıt kullanmak için elimizden gelen yapacağız..
      EGR sistemi tam bir motor katilidir..İptal ettireceğiz..
      Belli periyodlarla carbon clean yaptıracağız..
      motor ısınana kadar yüklenmeyeceğiz..
      5-10 sn rolantide çalıştırmadan stop etmeyeceğiz..

      bunlar bir dizel motor için hayati önem taşıyan unsurlar..

      dikkat ederseniz başınız ağrımaz..


      _____________________________

      Otomobilinizin Motorundaki Gizli Gücü Keşfedin..!
      Mehmet GAZİHAN
      irtibat CEP: 532 243 73 66


      Ataşehir TEM Yanyol Çağatay Plaza
    • Yüzbaşı
      562 Mesaj
      21 Nisan 2008 10:14:59
      ERG SİSTEMİ NEDİR?


      _____________________________

    • Yarbay
      13727 Mesaj
      21 Nisan 2008 10:17:51
      egzoz gazının motora geri pompalanmasını sağlayan bir sistem. çevreyi korumak için yapılıyor. bende iptal edilmemesi gerek.


      _____________________________

      • 2013 VW Golf 1.4 TSI ACT DSG Highline BEYAZ Sunroof, U Led, Led Stoplar, 18" Durban, Adaptif Şasi, ErgoAktive Koltuk, Elektrikli Katlanır Yan Aynalar, Geri Görüş Kamerası, Discover Media, Renkli Yol Bilgisayarı.
      • Yazlık 225/40/18 Potenza S001 Kışlık 205/55/16 WinterContact TS850

      • Sony Xperia XZ Dual
    • Firma Yetkilisi
      5229 Mesaj
      22 Nisan 2008 20:05:31

      quote:

      Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

      egzoz gazının motora geri pompalanmasını sağlayan bir sistem. çevreyi korumak için yapılıyor. bende iptal edilmemesi gerek.



      Motorun geç çalışma ile tanışır tanışmaz görüşünün değişeceğine eminim..


      _____________________________

      Otomobilinizin Motorundaki Gizli Gücü Keşfedin..!
      Mehmet GAZİHAN
      irtibat CEP: 532 243 73 66


      Ataşehir TEM Yanyol Çağatay Plaza
    • Yüzbaşı
      562 Mesaj
      22 Nisan 2008 20:51:57

      quote:

      Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı



      Alıntıları Göster




      Motorun geç çalışma ile tanışır tanışmaz görüşünün değişeceğine eminim..

      ERG hakkında biraz daha bilgi verebilirseniz sevinirim..


      _____________________________

    • Binbaşı
      1732 Mesaj
      22 Nisan 2008 22:19:18
      kullandığınız aracın kıtapcığını dikkatle okursanız ve bakımlarını aynen uygularsanız
      bütün kurallara uyarsanız ( tarafik) motor deyilde bizim ömrümüz biter sanırım
      taksiler için hiç bişey diyemem bir aracın 5 ayrı söförü olursa


      _____________________________

    • Firma Yetkilisi
      5229 Mesaj
      23 Nisan 2008 09:16:59
      http://www.megachips.or...megachips-sss/egr-nedir-

      EGR ile ilgili burdaki yazıyı okuyun


      _____________________________

      Otomobilinizin Motorundaki Gizli Gücü Keşfedin..!
      Mehmet GAZİHAN
      irtibat CEP: 532 243 73 66


      Ataşehir TEM Yanyol Çağatay Plaza
    • Teğmen
      222 Mesaj
      15 Ekim 2008 08:51:13
      Merhabalar,
      Verdiğiniz bilgiler için öncelikle tşk ederim.. Benim de bir sorunum var, egrden mi acaba diye merak ediyorum..
      Benim de 2005 model c3 92 1.4 92hp dizel aracım var.. Aşırı yağmurlu bir günde edirne civarlarında dizel almak için bir istasyona girdik, mazotumuzu alıp yola çıktık ki araç gaz yememeğe başladı. Dışarıda bardaktan boşanırcanısına yağmur var.. Basıyorum basıyorum gaza, araç gideceğine stop ediyor zorladıkça.. Zar zor geri geri geldik istasyona.. citroen tr servisine ulaşmaya çalıştık.. Tabi mazottanda şüpheleniyoruz.. Yardım hattından bişey çıkmadı. Çorlu citroenden bir ustaya ulaştık, kendisi egr de sorun olabileceğini, su kaçmış vs olabileceğini söyledi.. Benzinlikte kuru bir yerde aracı bir süre çalıştırıp kurumasını sağlayın dedi. Biz de öyle yaptık sonra araçta bir şey yokmuş gibi yolumuza gittik.. Daha sonra servise gittiğimiz de ayak üstü gittiği yere kadar gitsin sonra değiştiririz dediler :) 8-9 ay oldu aynı şey geçen gün 3. ye oldu, aracı 1,5 gün civarı çalıştırmadım, yine bol yağmur yağmıştı. Geçtim direksiyon başına, yine gaz yemiyor, egzosdan siyah duman çıkıyormuş..Gaza bastıkça biraz gitmeye çalışıyor araç stop ediyor.. Çıldırtır bu adamı.. Bu bilgiler ışığında sorun %100 egr den diyebilir miyiz?


      _____________________________

    • Firma Yetkilisi
      5229 Mesaj
      15 Ekim 2008 13:37:39
      EGR diyemeyiz..herhangi bir sokete su giriyorda olabilir..o esnada verdiği arıza kontrol edilmeli..EGR öyle içine su kaçıracak bir sistem değil..İyi bir teşhis sonrasında net cevap verilebilir..


      _____________________________

      Otomobilinizin Motorundaki Gizli Gücü Keşfedin..!
      Mehmet GAZİHAN
      irtibat CEP: 532 243 73 66


      Ataşehir TEM Yanyol Çağatay Plaza
    • Yarbay
      13727 Mesaj
      15 Ekim 2008 14:23:30
      egr ye su girmesi demek zaten motor bloğunun çatlaması demek olsa gerek. direk giren su motora yanmaya gideceği için ve sıvıların sıkışmazlığı kuralı motora zarar verir gibime geliyor


      _____________________________

      • 2013 VW Golf 1.4 TSI ACT DSG Highline BEYAZ Sunroof, U Led, Led Stoplar, 18" Durban, Adaptif Şasi, ErgoAktive Koltuk, Elektrikli Katlanır Yan Aynalar, Geri Görüş Kamerası, Discover Media, Renkli Yol Bilgisayarı.
      • Yazlık 225/40/18 Potenza S001 Kışlık 205/55/16 WinterContact TS850

      • Sony Xperia XZ Dual
    • Çavuş
      54 Mesaj
      15 Ekim 2008 21:36:19
      Dizel motor her zaman soru işareti, hep bir problem çıkarma riskini akla getiriyor, hiç kimse dizel motorlara benzinli motor kadar güvenemez.Dizeller çok yüksek sıkıştırma oranlarıyla çalışıyor, kullanıcının devri ayarlayamamasını tolere etmiyor ve daha çok zorlanıyor.Kullanıcı hatasını, beceriksizliğini benzinli motor gibi affetmiyor.Sürekli ihtimam dikkat bekliyor. Km'si 100.000'e yaklaşmış TDCİ focus ilanlarına bakın 10 tanesini arayın 5 tanesinin turbosu değişmemişse ben burdayım..


      _____________________________

    • Teğmen
      222 Mesaj
      16 Ekim 2008 16:27:17
      Tşk ederim, sağlam bir kontrolden geçmesi gerekiyor sanırım.. Çok nadir yapınca da, insan önemsemiyor ama bu sefer götüreceğim..


      _____________________________

    • Yarbay
      4650 Mesaj
      16 Ekim 2008 17:10:37
      Komşumun ticari taksisi daha 4-5 aylıkken turbosu bozuldu ve garantiden değiştirildi. 1.4 d4d elegant.
      quote:

      Orjinalden alıntı: ceyhunberber



      Alıntıları Göster



      buda sehir efsanesi kactane forumda dizeli olupta turbo arizasi olan gordunuz. ?

      turbo intercooler ile birlikte en fazla 1000 ytl dir. acin servislere sorun.

      4 tane enjetor 600 ytl hadi diyelim mazot pompasida arizalandi 500 de o 2100 ytl yi gecmez ki hepsi ayni anda arizalanacak bide baksen




      _____________________________

    • Binbaşı
      1826 Mesaj
      18 Ekim 2008 12:59:55
      dizel kullanıcısı olarak altın yumurtlayan tavuğumdan çok memnunum. memnuniyetin devam etmesi için
      1- 3000 devri geçirmeyeceksin
      2- Eurodizeli merkezi bir yerden aynı bayiden fullüyerek alacaksın.
      3- Ani kalkış ve durma yapmıyacaksın.
      4- Bakımlarını kesinlikle aksatmayacaksın.
      5- Çok düşük devirde vites değiştirmeyeceksin(ort 2500 devir)

      Sonrada yakıtı düşünmeden uzun uzun km yapacaksın,pikniğe giderken yakıtı düşünmüyeceksin km rede benzinli motara göre yaptığın karın keyfini çıkaracaksın...



      _____________________________

      LG G4-------- 1.5 CLİO III DYNAMİQUE
    • Binbaşı
      1064 Mesaj
      18 Ekim 2008 16:56:25
      Çok doğru katılıyorum sana arkadaşım.


      _____________________________

    • Er
      1 Mesaj
      20 Ekim 2008 02:14:01
      BENİM ARACIM 2400 KM DE VE YOKUŞ KALKIŞLARDA SORUN YASIYORUM.ARAÇ ÇEKMİYOR.DEVRİNİ ARTIRSAM PATİ ÇEKİYOR...NEDEN ACABA?
      COROLLA 1.4D ELEGANT


      _____________________________

      erol
    • Teğmen
      118 Mesaj
      20 Ekim 2008 10:22:29
      Yeni nesil Corollada vites değiştirme devri geldiğinde vitesi artırıp azaltmanı tavsiye eden yukarı veya aşağı ok gösteren bir ışık yanıyor, bu ışık genelde düz ve aşağı eğimlerde 2100-2200 arası, rampalarda 2500 gibi devirlerde yukarı ok yanıyor, devir düştüğünde de düzde 1500-1600 devirlerde, rampada 1800-1900 devirlerde aşağı ok yanıyor. Kullanım klavuzunda da en ekonomik kullanım için bu uyarıları dikkate almamızı istiyor. Sizce bu değerler Toyota tarafından neden böyle tespit edilmiş, firma motorlarına zarar verecek devirleri önermez herhalde, en azından markasına zarar gelmesini istemez. Ama forumları takip ediyorum genelde bir 2500 devir söylentisi var ve durmadan devirli kullanılmasını öneriyorlar. Eski tip dizel araçlarda böyle bir durumun olduğundan haberim var, acaba YENİ NESİL DİZEL ARAÇLARI ESKİ TİP ÇOĞU DA KAMYONCULARIN ve MİNİBÜSÇÜLERİN ve de TİCARİ ARAÇ(çoğu Ford Transit) KULLANICILARININ TAVSİYELERİNE GÖRE mi kullanıyoruz diye de aklıma gelmiyor değil. Motordan çok anlamam ama bir önceki Paliomu 47000 de sattım saat gibiydi, ayrıca turbosu da bastım mı hissettiriyordu. İmzamdaki aracıma da 20000 kmdir biniyorum ve toyotanın vites değiştirme uyarılarını dikkate alarak sakin bir şekilde kullanıyorum. Acaba yanlış mı yapıyorum.

      Yakıtımı genelde aynı yerden ve fulleyerek alıyorum, bu fullemenin ne gibi bir yararı var onu da açıklarsan sevinirim, çünkü bazıları da fullediğinde gereksiz yük taşıyarak yakıt sarfiyatın artar diyor ve yarım deponun en ideali olduğunu savunuyor...

      Şimdiden cevaplayan herkese teşekkür ederim...

      quote:

      Orjinalden alıntı: oguz1

      dizel kullanıcısı olarak altın yumurtlayan tavuğumdan çok memnunum. memnuniyetin devam etmesi için
      1- 3000 devri geçirmeyeceksin
      2- Eurodizeli merkezi bir yerden aynı bayiden fullüyerek alacaksın.
      3- Ani kalkış ve durma yapmıyacaksın.
      4- Bakımlarını kesinlikle aksatmayacaksın.
      5- Çok düşük devirde vites değiştirmeyeceksin(ort 2500 devir)

      Sonrada yakıtı düşünmeden uzun uzun km yapacaksın,pikniğe giderken yakıtı düşünmüyeceksin km rede benzinli motara göre yaptığın karın keyfini çıkaracaksın...





      _____________________________

      TOYOTA COROLLA
      D4D COMFORT 2007
    • Yüzbaşı
      344 Mesaj
      20 Ekim 2008 18:07:12
      gakbas arkadaşım ;

      bende senin gibi kullanırım aracımı ...zaten model itibariyle aynı araçları kullnıoyurz..vites değişimindeki ok işaretlerini takip ederim gereksiz yere dewirlendirmem..85/90 km./saat ile seyehat ederim..warsın aracım hırçın atak asi olmasın bana bu iwmelenme yetiyorda atıyor bile ben ekonomi için aldım çünki bu aracı..depoyu fulledikten sonrada yukarda yazdığım gibi kullanıorum sonuç :>>>> 1000 km. üzeri yol kat etmek..dewirli kullanan arkadaşlar 800-850 de kalıor diye düşünüyorum aradaki 150-200 km. de cebinize arabaya verdiğiniz paraya kar kalsın ...


      _____________________________

      2012 Seat Leon 1.6 TDI DSG Style
    • Kurmay Yarbay
      11972 Mesaj
      20 Ekim 2008 19:08:37
      2009 Focus dizel aldım çok memnunum ama forum sayesinde öğrendiğim EGR çelişkisi ciddi manada aklımı çeliyor.

      Tecrübelere göre biz çok özenli kullansakta ya EGR den dolayı ya da düşük kaliteli yakıttan dolayı arıza riskimiz fazla görünüyor..



      _____________________________

    • Teğmen
      118 Mesaj
      21 Ekim 2008 15:04:56
      KAÇ KM DESİN, MERAK ETTİM...

      quote:

      Orjinalden alıntı: armani_

      gakbas arkadaşım ;

      bende senin gibi kullanırım aracımı ...zaten model itibariyle aynı araçları kullnıoyurz..vites değişimindeki ok işaretlerini takip ederim gereksiz yere dewirlendirmem..85/90 km./saat ile seyehat ederim..warsın aracım hırçın atak asi olmasın bana bu iwmelenme yetiyorda atıyor bile ben ekonomi için aldım çünki bu aracı..depoyu fulledikten sonrada yukarda yazdığım gibi kullanıorum sonuç :>>>> 1000 km. üzeri yol kat etmek..dewirli kullanan arkadaşlar 800-850 de kalıor diye düşünüyorum aradaki 150-200 km. de cebinize arabaya verdiğiniz paraya kar kalsın ...




      _____________________________

      TOYOTA COROLLA
      D4D COMFORT 2007
    • Yarbay
      8712 Mesaj
      21 Ekim 2008 15:39:37

      quote:

      Orjinalden alıntı: ilker67

      Komşumun ticari taksisi daha 4-5 aylıkken turbosu bozuldu ve garantiden değiştirildi. 1.4 d4d elegant.

      Alıntıları Göster





      olabilir mümkündür fabrikasyon hata vardir değistirirler garantiden. ben daha plazadan cikamayan calismayan ford gördüm dizel :)



      _____________________________

      2013 Fiesta 1.5 titanium x
    • Teğmen
      140 Mesaj
      22 Ekim 2008 10:40:10
      Öncelikle Merhaba ilk alıntı yaptıgın arkdaş 2500 devir demiş ama bu devir dizel motor için orta yüksek bir devirdir. Yani düşük sayılmaz :) 2500 den asagı vites değiştirmek aksıne yakıt ekonomini artırır. dün diğer bir konuda yorum yazmıştım ki bulunca buraya ekleyecem. Benim aracım manuel 1.4 D4D ve aşagıda verilen devir aralıklarıyla benım kişisel kullanım verilerim neredeyse 100 % uyusuyor. buda aracımı dogru kullanıyorum mansına gelir.

      quote:

      Orjinalden alıntı: BlackEmperor




      Dizel motorlarda max torq devirinin altında dip gaz yapmak sakıncalıdır. onun dısında ne kadar düşük devirde gittiğinze göre değişir. Zaten bir devirden sonra ki genelde 1300 civarı motor titremeye başlıyor ister istemez rahatsız oluyorsunuz. Max torq devri motorun en VERİMLİ çalıştığı devir olmakla birlikte corolla d4d ler için 1800 devirdir Kendi aracımı kullanırlen( 2007 HB D-4D ) 1500-2300 devir arası giderim yuksek devir cevirmek dizel araçlarda bi mana ifade etmez sadece aracınızın yiyeceği olcude gaz pedalına basmanız lazım Ayrıca yük durumuna göre de devir aralıkları değişir benım verdıgım deger motor ısınmışken ve tek kişi seyir halinde kullandığım devirdir.

      5. vites 1400-1600 arası yaklaışk 65 km bir hızla 3,5 lt yakarak hava sıcaklıgının 18 derece olduğu koşullarda her gun işe gidip gelirken sabit hızda elde ettiğim degerlerdir...

      Tekrar ediyorum dizel aracınızı kullanacagınız en verimli devir aralıkları max torq devri nın az aşağısıdır. Cok aşagıya inerseniz hem yakıtı duzgun yakamaz erken kurum bağlanıza sebep teşkil eder


      Son olarakta rodaj aşamasını geçmiş takriben 2000- 5000 km yol yapmış bir aracı istediğiniz kadar zorlayın o motor daha fazla acılmaz. yani demek istediğim su ilk alınan araçlarda rodajı temiz ve sağlıklı yaptıktan sonra yüksek devir cevirterek ancak motor ömründen yersiniz

      Saygılar



      Tekrardan özet gecmem gerekirse dizel araclarımızın max verimlikte calıştıgı devir 1800 devirdir vites değiştirriken bu deviri biraz gecip 2300 e kadar gecip vites değiştirirseniz gene 1600 devirden asagıya duşmeden motorunuzu sürüekli max verimlikte calıştırabilirsiniz. bu dediğim motor ısınmışken normal hava koşullarıda arac yuksuzken elde ettiğim değerlerdir. Yük, yol hava durumuna gore daha yüksek devir cevirttirmek gerekebilir.



      Alıntıları Göster







      _____________________________

    • Teğmen
      118 Mesaj
      22 Ekim 2008 14:16:10
      Arkadaşlar,

      Bu gün forumda gezerken çok faydalı ve tüm sorularınıza cevap olabilecek bir başlığa rastladım ve bir solukta okudum.

      Konu başlığı TURBO ŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI başlığı O.B.K rumuzuyla bir otomobil uzmanı arkadaşımız açmış ve burada tartıştığımız kullanım tarzlarıyla ilgili çok süper bilgiler vermiş. Merak edenler için linki aşağıda veriyorum.

      http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/tm.htm




      _____________________________

      TOYOTA COROLLA
      D4D COMFORT 2007
    • Er
      7 Mesaj
      31 Ocak 2009 23:26:10
      Selamlar;

      Topic biraz eskimiş ama yeni okuduğum için bir yanlışın altını çizmek istiyorum.

      Egr nin iptal edilmesi gereektiği ve motor katili olduğu söylenmiş.

      Egr; silindir içindeki sıcaklığı düşürdüğü için motor hararetini önler dolaysıyla aşırı ısıya maruz kalmayan motor ömrü uzar.

      Performansı olumsuz etkiler elbette. Yalnız elde edilen zararlı emisyon oranı yüzde elliye kadar düşüyorsa bencillik etmeyip bunu kabul etme sorumluluğunu da taşımamız gerekir.

      Dolaysıyla "egr motor katilidir" diye insanların kafasını karışıtrmaya ve insanları bu konuda farklı çözümler üretme gibi bir çabaya sokmaya hakkımız yoktur.

      Egr motor katili değil, çevre dostudur. Tabi çocuklarımıza temiz bir dünya bırakma erdemini gösterebiliyorsak.




      _____________________________

      imza falan yok
    • Yarbay
      2925 Mesaj
      02 Şubat 2009 14:28:40
      millet araba kullanmayı bilmiyor . 102.000 km de ısızu dmx var 3000 cc tık demedi zaten adam gibi kullanırsan , üretimden kaynaklanan bir sorunu yoksa her motor en az 300.000 km yol yapar . 3 tane benzinli arac geçti elimizden (3 de corolla:) onlardada sorun yaşamadık bakımını adam gibi yaptırırsan . dizel motorda sorun cıkarmaz . dizel neden alınır yol yapmak için , tutup redline a sokmazsan yada kötü yakıt almazsan hiçbişey olmaz . motorun ömrü denen şey senin bir motoru ne kadar muhafaza edebildigindir


      _____________________________

      suzuki swift 1.2 gl at
    • Yarbay
      3429 Mesaj
      03 Şubat 2009 01:29:38
      Moturun sadece km ömrü yoktur ki devir ömrüde vardır.
      Sen 1. viteste 5.000 devirde sürersen kaç km yol giderki?


      _____________________________

    • Yarbay
      3428 Mesaj
      03 Şubat 2009 18:50:07
      isuzu dünyanın en iyi dizel motorlarını üretir.


    • Binbaşı
      1328 Mesaj
      03 Şubat 2009 20:28:58

      quote:

      Orjinalden alıntı: acu___men

      isuzu dünyanın en iyi dizel motorlarını üretir.

      iyiliği nedir isuzu motorunun çokmu harika bir motor ve çok harika ise neden isuzu otomobil üretmiyor o zaman


      _____________________________

      sony slt alpha 37
      sony xperia s
      2005 hilux
Sayfa: [1] 2 3   sonraki >     >>
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Toyota >> DİZEL ARAÇLARDA MOTOR ÖMRÜ
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.