Şimdi Ara

DİZEL ARAÇLARDA MOTOR ÖMRÜ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
167
Cevap
4
Favori
275.877
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • - benzinli motorlar 1/8 ile 1/11 arasında sıkıştırma yaparlar. dizel sistemde ise sıkıştırma oranları 1/16 ve 1/18 aralığındadır. bu nedenle dizel motorda çok daha kaliteli piston segman gömlek yağ kullanılır. yada kullanılmak zorundadır. ucuz çin malı araçlarda dizel tercih edilmemesi bundandır.
    - benzinli sistemde ateşlemeyi elektrik arkı sağlar ve silindirde ne kadar yakıt-hava olursa olsun ateşleme yapılabilir. dizeldeki ateşlemeyi sağlayan sistem ise sıkışıp ısınan havadır. bu sıkışma belli bir eşiğin altında kalırsa yeterli ısınma gerçekleşemez ve ateşleme-patlama sağlanamaz.
    - benzinli motorda sıkıştırma yakıt-hava karışımına uygulanır. dizelde ise sadece hava sıkıştırılır ve tam patlama gerektiği anda yakıt sıkışmış hava üstüne püskürtülür. benzinin pulvarizasyon kalitesi düşük bile olsa karışım kalitesi anormal bozulmaz, buna mukabil mazot püskürtülürken iyi pulvarize olmazsa patlama kalitesi oldukça düşer. dizel aracın enjektör ve pompası oldukça kaliteli ve pahalıdır.
    - birçok araba üreticisi artık kendi motorunu yapmaktan ziyade bu işte uzmanlaşmış firmalardan motor almayı tercih ediyorlar. mesela 206 da kullanılan 1.4 hdi motor fiestada kullanılanla aynıdır.
    - otobüs ve kamyon motorlarının birkaç milyon km ömürleri olduğu bir gerçek. son on-onbeş yılın teknolojisi ile üretilen motorların hemen hepsi 100 bin psikolojik sınırını kat be kat aşacak kaliteye sahiptirler. bizdeki km düşürme hastalığı birçok araçta 150 binde motor yapıldığı zannını uyandırıyor. oysa standart bir bakımla 500 binden aşağı benzinli-dizel motor ömrü olmaz. kötü bakım ve sahte yakıtın ne çıkaracağı ise meçhul.

    [alıntıdır.(emeğe saygı)]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ufukcankara -- 9 Kasım 2013; 4:24:07 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ustaoglu.b

    Benzinli veya dizel fark etmez sonuçta sabah arabanın marşına basıp tam gaz giderseniz ikide bir motoru stop edip çalıştırırsanız ani kalkış ani duruş yaparsanız o motor 100 binde biter.Ama şu doğru dizel motorlar benzinli motorlardan daha uzun ömürlüdür çünkü daha güçlü olduklarından pistonları krankı şanzımanı yani yüke binen bütün parçaları daha sağlamdır.Ama şimdi şirket arabası gibi kullanırsanız ne benzinli ne dizel motor dediğim gibi dayanmaz



    Hele şükür güzel ve insanın içini rahatlatan bir açıklama.




  • Sevgili Arkadaşlar,
    2004 ün ekiminden bu yana dizel peugeot 206 sw kullandım 20 gün öncesine kadar. 215500 de sattım arabamı. Çok atak ve seri araba kullanırım. Çalıştırırken ve stop ederken 30 saniye rölantide çalıştırmaya da çok dikkat edemedim. Bu kadar km. de birkere mazot pompası değiştirdim. Turbo orijinaldi hala, bir ara öter gibi oldu şehir dışında aldığım bir yakıttan sonra ama kendi yakıt istasyonumdan almaya devam edince 5-6 depo sonra ses kayboldu. Yakıt kalitesine ve yağına dikkat ettiğiniz sürece kesinlikle sorun yaşamazsınız. Yürüyen aksam dışında motorla ilgili sorun yaşamadım. 215500 km. arabamı alan mühendis arkadaş kendi bazı yöntemlerle arabayı sınadı. Kompresyon ölçtürdü km. sine göre çok iyi durumda çok aklı başında kullanmışsınız deyince gülmemek için zor tuttum kendimi. Bu araçla 1 depoyla enaz 800km. en fazla da 1260 km. yol yapmıştım. Birinde delilik sınırlarını zorlayarak Ankara - İstanbul arasını 2 saat 45 dakika da katetmiştim ve 800 km. de depoyu bitirmiştim. Akıllı uslu ve virajlı rampalı Ankara - Anamur arasında da 1260 km. yol yaptım, Ankara ya dönüşte mazot almıştım. Sadece beygir gücü 70 olduğu ve bana zayıf geldiği için satmıştım arabamı. Dizeller her zaman daha uzun ömürlü ve dayanıklıdır. Bakarsan bağ bakmazsan dağ olur. Şu anda Hyundai i30 dizel kullanıyorum. Bu çok güçlü ve bana tat veriyor ataklığı ama peugeot un ekonomikliğini çok arayacağım sanırım.




  • Arkadaşlar en basit örneği İstanbulda iş yapan herhangibir 1.3 multijet dizel aracın km. sine bakın ve taksiciye sorun geneli 400binde bazen 650binde olanını görürsünüz kaldıki çoğunlukla şehir içinde kullanılıyor ve günde min. bu araçlar 16 saat hiç durmadan çalışıyor. Birde daha büyük hacimli bir dizel motor düşünün yani daha düşük devirde daha çok iş yapan, bunların ömrü daha da uzundur. Dizel araçların yapısı gereği motor bloğu ve diğer motor aksamları benzinli araca göre çok daha sağlam malzemeden üretilmektedir. Unutmayın bir motorun devri ne kadar yüksekse ömrü o kadar kısalır.

    Örnek verecek olursak racing motorlar min. 18bin devir dir bu sebeple ömrü de ortalama 50bin km de bitmektedir. Bu motorlar kısa piston aralığı sebebi ile silindir içinde az zamanda çok iş yapar (yani çok daha fazla hareket eder) bu da performans olarak kullanıcıya geri döner ama her güzelin bir bozarı vardır yani parçalar bu sebeple daha çok aşınır daha erken yağ değişimine ihtiyaç duyar ve erken zamanda hayata gözlerini yumar.

    Ancak çok uzun ömürlü benzinli motorlar da vardır. Amerika da ki ağır iş yapan tırların birçoğu benzinlidir ama unutmayın ki bu tırlar büyük motor hacmi ile düşük devirde çok iş yapar yani dizel gibi çalışır. Yakıtı çok dert etmeyen ülkelerde dizele göre daha az bakım maliyeti olan bu motorlar tercih edilebiliyor.

    Dizel araçta ömrü uzatan diğer önemli noktalar;

    -PERİYODİK BAKIMLI OLMASI
    -TAM OTOMATİK ŞANZUMAN OLMASI
    -MÜMKÜNSE BÜYÜK HACİMLİ OLMASI

    Umarım bu bilgilerin biraz faydası olmuştur...




  • Dizel motorlar benzinli araçlara göre daha uzun ömürlü ve dayanıklıdır. Benzinli araç sahibi arkadaşlar her ne kadar aksini iddia etseler de durum bu. Sadece dizel araçlarda kaliteli yakıt ve zamanında bakım önemli.
  • Sen alaydan yetişme , kapısında müşterisi olmayan sanayi ustasının veya doğan-şahinde taksicilik yapanın lafını dinleyip büyük otomotiv firmalarının kalifiye mühendisinin sözünü saymazsan, 130 da 5 yaparsan, 100 de 4 yaparsan tabi motorun açolır iyi kaçar, iyi yakar ve genç ölür.Ama gene de 100 bin km. den fazla dayanır.
  • Dizel motorların ömrü benzinlilerden daha fazla. Ama su an üretilen dizellerin hepsi turbo sayesinde o torkları ve hp leri elde ediyor. Dizel motorun ömrü 300 binde 500 binde olsa turboya güzven olmaz. 30 binde bile turbo arazası yaşayan arabalar var. Şu an nereden baksan turbo sistemi 2,5 - 3 bin ytl. Bence bu dizel araç alırken düşünülmesi gereken ilk nokta.
  • egzoz gazının motora geri pompalanmasını sağlayan bir sistem. çevreyi korumak için yapılıyor. bende iptal edilmemesi gerek.
  • Selamlar;

    Topic biraz eskimiş ama yeni okuduğum için bir yanlışın altını çizmek istiyorum.

    Egr nin iptal edilmesi gereektiği ve motor katili olduğu söylenmiş.

    Egr; silindir içindeki sıcaklığı düşürdüğü için motor hararetini önler dolaysıyla aşırı ısıya maruz kalmayan motor ömrü uzar.

    Performansı olumsuz etkiler elbette. Yalnız elde edilen zararlı emisyon oranı yüzde elliye kadar düşüyorsa bencillik etmeyip bunu kabul etme sorumluluğunu da taşımamız gerekir.

    Dolaysıyla "egr motor katilidir" diye insanların kafasını karışıtrmaya ve insanları bu konuda farklı çözümler üretme gibi bir çabaya sokmaya hakkımız yoktur.

    Egr motor katili değil, çevre dostudur. Tabi çocuklarımıza temiz bir dünya bırakma erdemini gösterebiliyorsak.
  • Arkadaşlar;

    Birbirinizle tartışmaktan vazgeçin artık.
  • benim eşimin 2005 corsa aracı 213 k da ve normal bakım dışında hiç sorun yaratmadı.benim 2009 c180 blue 71,000 de 1 kez yolda bıraktı mazot pompası gitti garantiden değişti 54,000 de ,1 kez daha yolda bıraktı beyin arızası oldu,20 gün arabasız kaldık.vergi indiriminde araç alalım dedik aldığımdan beri problem hep oldu.Marka kadarda şans gerekli.
  • bir de fransız motorları çabuk biter derler.
  • Önceden Ford Focus Ghia TDCİ 1,6 110 hp aracım vardı,130.000 kmde iken motor son demlerini yaşıyordu,Motor öyle bir üfleme yapıyorduki,yağ çubuğunu kaldırınca vapur gibiydi.yağlar dumanlar bildiğiniz fıskıye,enjektör keçelerinden yağ kaçırmalarmı dersiniz,yağı suya karıştırmalarmı dersiniz ne ararsanız bu araçta mevcuttu yinede birçok problemini hallettim ve satınalan kişiyede bizzat durumu ilettim,buna rağmen adam aracı almak için benden daha hevesli davrandı ve aracı aldı.Daha sonra 0 km punto aldım 1300 cc 75 hp multijet,araç fişek gibiydi,ne arıza ne bişey sordum 750 bin yapar dediler,Model yükselteyim dedim Toyota Auris 1,4 D4D aldım.Toyota bu işi biliyor,motorda ilk çalıştırmada ne sarsıntı ne başka birşey benzinli gibi çalışıyor ve yoldada aynen öyle gidiyor,Trafik ışıklarında durduğunuz zaman motorun çalıştığını anlayamazsınız.İnsanlarda beygir gücü ,motor hacmi takıntı haline gelmiş.Yok senin araba kaç beygir,yok 105 likmi 85 likmi.1.4 mü 1.6 mı vs vs.Bence 2.0 ve yukarısı olmadıktan sonra bu performans muhabbetini yapmaya gerek yok.1500 cc 105 hp lik meganla 140-150 km'lik hızlarla uçtuğunu zannederken yanından 3.0 tdi quattro bir makina 220 km hızla geçiş yapar ne 105 hp kalır ne 90 80.Onun için 1,3 - 1,4 - 1,6 cc araçları olan biz araç sahiplerinin daha farklı ayrıntılara (konfor,sessizlik,ekonomi,motor mukavemeti,kalite) önem vermesi gerektiğini düşünüyorum.Herkese kazasız belasız günler.




  • bence benzinli motorun ömrü dizel motordan daha fazla yanlış mı düşünüyorum arkadaşlar ? Yoksa tam tersi mi ? Kısa ve öz şekilde beni bu konuda aydınlatabilir misiniz ?
  • dizel araç kullanmak, benzinli araçlara göre daha dikkatli ve titiz olmayı gerektirir. Eğer araç otomatik değilse benzinli araçlar dizel araçlara göre kullanıcı hatalarını daha çok affeder. Ama dizel araç affetmez. Dizel araçları mümkün olduğunca max. Torku verdiği devirde kullanmalı. Çok düşük ve çok yüksek devirlerde kesinlikle kullanılmamalıdır. Bizim memleketimizde az yakıyor diye bilinçsizce dizel araçlara biniliyor ve vakti zamanında kullandıkları şahin, broadway,skodalar, lada samaraları kullandıkları gibi kullandıkları için de dizel motorlu araçların adı çıktı 9'a inmez 8'e. Adam gibi kullanılsa degil 100.000, 200-250.000 bindeki arac bile gözü kapalı alınır. Ancak bizim ülkemizde 50.000 deki dizel araba bile gönül rahatlığıyla maalesef alınamıyor.
  • İyi bir dizel dikkatli kullanım ile 1-2 milyon km gider.
  • bugün bir sohbet esnasında küçük hacimli dizel motorların benzinli emsallerine göre daha çabuk motor tükettiklerini öğrendim. hatta 100.000km de motor bitiren farklı marka dizeller varmış. corolla dizel olarak binekte daha yeni sayılır. acaba bilen var mı 1,4 dizelin motor ömrü kaç km dir. ben 100.000 yapmış corolla yada yaris görmedim. bilen var mı..



  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1drader

    bugün bir sohbet esnasında küçük hacimli dizel motorların benzinli emsallerine göre daha çabuk motor tükettiklerini öğrendim. hatta 100.000km de motor bitiren farklı marka dizeller varmış. corolla dizel olarak binekte daha yeni sayılır. acaba bilen var mı 1,4 dizelin motor ömrü kaç km dir. ben 100.000 yapmış corolla yada yaris görmedim. bilen var mı..


    ben cok gördüm 100 bini aşmış dizel corolla ve yaris.
    ki zaten bi mtor 100.000 de bitiyorsa kaldır çöpe at o arabayı.
  • http://www.araba.com.tr/1094154.html 121.000 km d4d corolla 2006 model

    http://www.araba.com.tr/984129.html 1 9 6 . 0 0 0 km corolla d4d 2006 model

    demekki varmış biraz araştırmak yeterli
  • Ankara da taksiciler arasında çok yaygın bir iddia olsada kesinlikle katılmıyorum.

    Dizel motorlarda kullanılan materyaller benzinli araç motorlarından daha dayanıklı olduğu ve benzeri sebeplerden dolayı maliyetleri yüksek zaten.

    Özellikle 1.3 multijet lerin 30bin km den sonra arıza çıkarmaya başladığı yaygın bir Ankara efsanesi,bu yüzden çoğu taksici mj Albea larını elden çıkarıyormuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 8 Mart 2008; 0:17:25 >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.