DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Otomatik vites araba nasıl kullanılır?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir Kullanıcı
213
Cevap
29
Favori
352.331
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> Otomatik vites araba nasıl kullanılır?
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 3 4 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      644 Mesaj
      04 Mart 2008 20:03:35

      OTOMATİK VİTESLİ ARAÇ KULLANMA. TEMEL DİREKSİYON EĞİTİM NOTLARI

      1 – HAZIRLIK

      2 – KALKIŞ YAPMAK

      3 – SÜRÜŞ ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER

      4 – GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI

      5 – ( U ) DÜNÜŞÜ YAPMAK

      6 – DURMAK. DURMA KURALLARI

      7 – ARACI EMNİYETE ALMA VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKEN İŞLEMLER

      1 – HAZIRLIK

      Araca ilk bindiğinizde yapmanız gereken işlemler.

      1 - Aracın kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.

      2 - Önce, oturduğununuz koltuğu ayarlayınız. Koltuğu ayarlamak için;

      A - Sol elinizle koltuk ayar mandalını tutup yukarı doğru çekiniz.

      B - Sağ elinizle de direksiyondan yardım alarak koltuğu ileri-geri hareket ettirmek suretiyle, koltuğunuzu aracı rahatlıkla kullanabileceğiniz bir konuma getiriniz. Ayar mandalını bırakınız.

      3 - Aracın dikiz aynalarını ayarlayınız. Sağ elinizle iç dikiz aynasını, sol elinizle de sol dikiz aynasını, arkadan gelen araçları ve yolu iyice görebileceğiniz şekilde ayarlayınız.

      4 - Emniyet kemerini takınız.

      5 -Aracı çalıştırmak için vitesi ( P ) pozisyonuna alınız. ( P ) ve ( N ) pozisyonu dışında aracınız çalışmaz. Sağ ayağınızla fren pedalına basınız. Otomatik vitesli araçlarda ilk çalıştırma esnasında gaz pedalına basıp, bir miktar gaz vermenize gerek yoktur.

      DİKKAT :Aracın vitesi, çalıştırma esnasında kesinlikle ( P ) pozisyonunda olmalıdır.
      6 - Aracı çalıştırmak için kontak anahtarını saat dönüş yönünde çeviriniz, gösterge lambaları yanacaktır.

      A - Daha sonra aynı yönde anahtarı çevirince marşa basılır. Marşa basınız. Aracın motoru çalışsın yada çalışmasın 2-3 saniyeden fazla marşa basılı tutmayınız. Araç çalışmaz ise işlemi yeniden tekrarlayınız.

      2 – KALKIŞ YAPMAK

      Yukarıdaki işlemleri yerine getirdikten sonra
      1 - Kalkış için sola sinyal veriniz.

      2 – Sağ ayağınızla frene basınız. Vitesi ( D ) pozisyonuna getiriniz. Not : Eğer, vites kolunu ( P ) pozisyonundan çıkaramıyorsanız. Vites kolu ( P ) pozisyonundayken Freni bırakıp tekrar basınız.

      3 - Elfrenini indiriniz. Bu durumda sağ ayağınız fren pedalına basılı olmalıdır. Aynalardan yolu kontrol edin yol boş ve uygun ise kalkışınızı yapınız.

      Kalkış yapmak için,

      4 - Fren pedalını yumuşak bir şekilde bırakınız. Sağ ayağınızla gerktiği kadar gaz veriniz. İlk kalkışta fazla gaz vermeyiniz. Araç ilerledikçe, gazı duruma göre artıra bilirsiniz.

      5 - Kalkıştan sonra yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.

      6 – Yolun durumuna ve sizin gidişinize göre, vitesler otomatik olarak değişecektir. Sizin vitesle ilgili olarak yapmanız gereken her hangi bir şey yoktur. Dikkatinizi trafiğe odaklayınız.

      3 – SÜRÜŞ ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER

      1 - Trafik kurallarına uyunuz.

      2 -Aynalardan yolu kontrol ediniz,dönüş sinyallerini veriniz.

      3 -Trafiği tehlikeye düşürecek gereksiz ikaz ve işaretler yapmayınız.

      4 -Gerektiğinde gazı artırın veya azaktınız. Akan trafikte, trafiğin hızına uygun araç kullanmanız gerektiğini unutmayınız. Ayrıca hızınıza uygun şerit seçiniz.

      5 - Zorunlu haller ( Sollama vb. ) dışında yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.

      4 – GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI

      1 -Araçla geri gidilirken sağ sinyal lambası yakılır.

      2 – Fren pedalına basınız. Aracınızın tam olarak hareketsiz kaldığından emin olduktan sonra, vites kolunu ( R ) pozisyonuna getiriniz. Bu durumda geri vites lambaları yanar.
      3 - Sol eliniz ile direksiyonu üstten tutunuz, arkaya bakmak için sağ taraftan yanlızca başınızı çevirerek değil vücudunuzla beraber geriye doğru dönünüz. Geri gitmek için freni bırakınız.

      4 – Gerkiyorsa çok az gaz verin.

      5 - Geri gidişinizi, aracın sağ arka köşesine bakarak ,sağ bankete paralel bir şekilde gazı çok az kullanarak tamamlayınız.

      6 - Araç durmadan kesinlikle öne bakmayınız. Araç tam olarak durduktan 1 - 2 saniye sonra öne dönünüz ve aracın vitesini ( N ) pozisyonuna alınız.

      5 – ( U ) DÜNÜŞÜ YAPMAK

      1 - U dönüşü, vites ( D ) pozisyonundayken sola doğru yapılır.

      2 - Aracınızı U dönüşü yapacağınız yolun sağ tarafına iyice yanaştırınız.Yolu kontrol ediniz, direksiyonu tam sol yapınız ve freni bırakarak dönüşe başlayınız. Dönüşün yarısına geldiğiniz de gaz kesin ve direksiyonu toplamaya başlayıp dönüşünüzü tamamlayınız. Yolun durumuna göre, yolunuza devam ediniz.

      6 – DURMAK. DURMA KURALLARI

      1 - Durmak istediğiniz yere 15-20 metre mesafe kala sağ sinyalinizi veriniz. Şehirler arası yollarda durmak istenilen yere en az 150 - 200 metre mesafe kala sağ sinyal verilmelidir.

      2 – Aynalardan ( Özellikle iç dikiz aynasından ) aracın arkasını kontrol edip, trafiği aksatmayacak bir şekilde yolun sağına bankete, kaldırma veya bordür taşlarına paralel olarak iyice yanaşınız.

      3 - Frene yumuşak bir şekilde basarak aracı durdurun. Araç tam durana kadar iki elinizi direksiyonden bırakmayınız.

      4 – Aracınız tam olarak durduktan sonra vitesi ( N ) pozisyonuna alınız. Bu durumda freni bırakmayınız. Eğer, uzun süreli durulacaksa vitesi ( P ) pozisyonuna almak gerekir.

      7 – ARACI EMNİYETE ALMA VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKENLER İŞLEMLER

      1 - Ayağınız frene basılı durumdayken, kontağı kapatınız. ( Açış yönünün tersi istikametine. )

      2 – Vites kolunu ( N ) pozisyonuna getiriniz. Sonra elfrenini çekiniz. Bu, aracınızın şanzımanına yük binmesini önleyecektir.

      3 – Daha sonra vites kolunu ( P ) pozisyonuna getiriniz.

      4 - En son fren pedalını bırakınız.

      5 - Emniyet kemerinizi çıkarınız.

      6 - Havanın veya aracın durumuna göre farları, silecekleri, camları, radyo v.s açıksa kapatınız.

      7 - Sağ elinizle aracın kapısını açıp, aralayınız. Aradan, aracın arkasından gelen başka araç veya kapının açılmasından kaynaklanabilecek bir tehlikenin olup olmadığını kontrol ediniz. Sonra kapıyı açın ve araçtan inin, kapıyı kapatın. Aracınız ve kendi güvenliğiniz için , araçtan ayrılmadan önce mutlaka kapıları kilitleyiniz.

      OTOMATİK VİTESLER

      ( P ) : Park. Bu pozisyonda şanzıman kilitilidir. Kullanım yeri : Park halinde dururken, uzun süreli beklemelerde, aracı ilk çalıştırmalarda kullanılır.

      ( R ) : Geri vites. Geri gitmek için kullanılır.

      ( N ) : Boş. Manuel araçlarda ki vites boşta pozisyonuyla aynıdır. Duraklamalarda kullanıla bilir. Araç hareket halindeyken bu pozisyona alınmamalıdır. Yetersiz yağlamadan dolayı şanzıman hasarlanır.

      ( D ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızına göre otomatik olarak vitesler değişir.

      ( D4 ) : Sürüş. ( D ) pozisyonuyla aynıdır. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızına göre otomatik olarak vitesler değişir.

      ( D3 veya 3 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.100 km. ye kadar kullanılmalıdır. Şehiriçi kullanım bu pozisyonda olabilir.

      ( 2 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.60 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

      ( 1 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.30 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

      ( L ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.30 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

      ( S veya O ) : Speed, Overdirive. Hızlı kullanım veya Spor kullanım. Bu butonlar devredeyken aracın normal vites değiştirme, devir aralığı yükselir. Hızlanma ve akselerasyon artar. Yakıt sarfiyatı maksimuma çıkar.

      ( KAR BUTONU ) Kaymayı önleme. Aracın devirsiz kalkmasını sağlar. Karlı, buzlu, yağmurlu ve kaygan zeminde kalkış için kullanılır.
      kaynak



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      342 Mesaj
      05 Mart 2008 19:02:41
      Kardeş emeğine sağlık.Otomatik vitesli araç hiç kullanmadım ama kullanmış gibi oldum.Teşekkürler bilgilerinizden dolayı...


      _____________________________

    • Binbaşı
      1732 Mesaj
      06 Mart 2008 00:25:17
      hocam gerçekten çok güzel açıklamalar yapmıssınız ellerine sağlık teşekkürlerimi sunarım. inişli ve çıkışlı yerlerde park etmek için önce n sonra elfireni olayı. motor yükü şanzımana binince p konumundan çıkarmak baya zorlanmaya neden oluyor ve kötü bir ses tak diye. saygılarımı sunarım


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      901 Mesaj
      06 Mart 2008 19:09:51
      Verdiğiniz bilgiler gerçekten çok yararlı. Emeğiniz için teşekkürler.


      _____________________________

    • Yarbay
      3759 Mesaj
      07 Mart 2008 09:44:52
      bu kadar ayrıntı olmasa da olurmuş gerçi

      quote:

      Aracın kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.





      _____________________________

      Mobil imza versek?
    • Yarbay
      8660 Mesaj
      17 Haziran 2009 23:54:23
      Bu ne ya, kolay kullanım icin oto vites istiyordum bu manuelde karışıkmış. Yok d yok d1 yok n frene bas onu iktir gazı çek ona bas. Kafam karıştı


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      787 Mesaj
      15 Temmuz 2009 18:51:05
      Bilgiler için teşekkürler.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1061 Mesaj
      16 Temmuz 2009 02:40:30
      emege saygı...


      _____________________________

      DH 2004
    • Çavuş
      65 Mesaj
      16 Temmuz 2009 05:52:55
      hocam eline saglık 4 yıldır manuel araba kullanıyorum,, manuel kullanımı böyle anlatmadılar,, Allah nasip ederse 1kaç gün sonra 1993 mazda 626hb otomatik almaya gidicem


      _____________________________

      Wukill
    • Teğmen
      138 Mesaj
      24 Temmuz 2009 19:55:07

      quote:

      Orijinalden alıntı: ccaparli

      bu kadar ayrıntı olmasa da olurmuş gerçi


      Alıntıları Göster





      ama orada bir eksik war enzübesmelede çekilir sağ ayagızı araca atarken :)


      _____________________________

      DALIMI KIRANIN AĞAC'INI SÖKERİM.YADA GİDER ARABASINI ÇİZERİM :)
    • Yüzbaşı
      679 Mesaj
      25 Temmuz 2009 01:00:22
      Bir senedir otomatik vites kullanıyorum ve sormak istediğim bir konu var. Araç dururken vitesi n (boş) ye alsak harekete geçecekken d yapsak yakıt açısından bir tasarrufu olur mu? Mesela kırmızı ışıklarda, durmamız gereken durumlarda ama stop etmememiz lazım veya dur kalk larda. Otomatik vitesin kolaylığını bir kenara bırakıp bu şekilde bir kullanım uygulasak yakıt tasarrufu sağlamış olur muyuz?

      Burda ikinci bir soru hadi yakıt tasarrufu oldu ama bu durum arabaya şanzumana bir zarar verir mi? Düşünsenize sıkışık trafikte 100 kere bu durumla karşılaştık veya böyle kullanıyoruz diyelim. Yine söylüyorum otomatik vitesin kolaylığını ve mantığını bir kenara attığımızı düşünelim.

      Teşekkürler.


      _____________________________

      Fikir ona derler ki bir yol açsın, yol ona derler ki gerçeğe ulaşsın.
    • Teğmen
      107 Mesaj
      04 Ağustos 2009 23:29:08




      ama orada bir eksik war enzübesmelede çekilir sağ ayagızı araca atarken :)






      _____________________________

      “Çok konuşan, çok yanılır. Çok yanılanın, hayâ duygusu azalır. Hayâ duygusu azalanın, günah ve harama düşme endişesiyle şüphelilerden sakınma titizliği kaybolur. Şüphelilerden sakınma titizliği kaybolanın, kalbi ölür.”(Hz.Ömer R.A.)
      .Ŧคtเђ.
    • Teğmen
      123 Mesaj
      27 Ocak 2010 20:54:05

      quote:

      Orijinalden alıntı: ehed

      Bir senedir otomatik vites kullanıyorum ve sormak istediğim bir konu var. Araç dururken vitesi n (boş) ye alsak harekete geçecekken d yapsak yakıt açısından bir tasarrufu olur mu? Mesela kırmızı ışıklarda, durmamız gereken durumlarda ama stop etmememiz lazım veya dur kalk larda. Otomatik vitesin kolaylığını bir kenara bırakıp bu şekilde bir kullanım uygulasak yakıt tasarrufu sağlamış olur muyuz?

      Burda ikinci bir soru hadi yakıt tasarrufu oldu ama bu durum arabaya şanzumana bir zarar verir mi? Düşünsenize sıkışık trafikte 100 kere bu durumla karşılaştık veya böyle kullanıyoruz diyelim. Yine söylüyorum otomatik vitesin kolaylığını ve mantığını bir kenara attığımızı düşünelim.

      Teşekkürler.




      Durduğumuzda Debriyaja basmak yerine boşa alsak yakıttan tasarruf edermiyiz Hayır Buda aynı şey sonuçta otomatik vites dururken debriyaja basar bi farkı yoktur Yanlışsa Düzeltin


      _____________________________

      İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.
    • Yarbay
      4998 Mesaj
      30 Ocak 2010 14:10:58
      quote:

      Orijinalden alıntı: berkaymen

      Alıntıları Göster


      Durduğumuzda Debriyaja basmak yerine boşa alsak yakıttan tasarruf edermiyiz Hayır Buda aynı şey sonuçta otomatik vites dururken debriyaja basar bi farkı yoktur Yanlışsa Düzeltin


      D pozisyonunda birinci vites balataları her zaman kavramadadır. Yani dururken debriyaj da yok, balataları da ayırmaz. Bazı 50'lerde üretilmiş istisnalar var ama onlar da N'ye atar kalkmak için D'ye geçirmek gerekir.

      Ekonomi için bir faydası yoktur. N'de devir yükseliyor zaten, tersine daha yüksek rolanti için daha çok yakıt harcanır, bir de birinci vites balataları erkenden aşınmış olur. Eğer dur-kalk trafiğinde gaza hiç basmadan kalkabiliyorsanız, o anda ihtimal ki bir manuelden daha az tüketiminiz olur.

      Gaza hiç basmadan kalkabilmenin bir yolu aslında tam anlamıyla durmamaktır. Otomatiklerde serbest yavaş kalkışta (yani gaza basmadan) en büyük vakit kaybı ilk hareket kazanılırken oluyor. Sonrasında 7-10 km/s gibi hızlara daha rahat çıkabilir. Öndeki araç manuelse "kavrama-yaptığı" için durup kalkabilir, bu siırada sabite daha yakın bir hız korumak, veya hızı daha az dalgalandırmak otm. için ekonomik ve kolay olandır. Bazen gaza dokunmak gerekebiir bu durumda da gazı mümkün olan en erken zamanında bırakmayı öğrenmek lazım.

      Uzun bekleyişlerde N'ye almanın tek faydası soğumaya yardımcı olmasıdır. Bunun da sıcak havalarda uzun tırmanışlardan sonra bir de uzun bir bekleyiş varsa akla gelmesi lazım bence.




    • Çavuş
      62 Mesaj
      01 Şubat 2010 14:41:15

      quote:

      Orijinalden alıntı: berkaymen



      Alıntıları Göster





      Durduğumuzda Debriyaja basmak yerine boşa alsak yakıttan tasarruf edermiyiz Hayır Buda aynı şey sonuçta otomatik vites dururken debriyaja basar bi farkı yoktur Yanlışsa Düzeltin


      ben %5-10 gibi bir tasarruf ediliyor diye biliyorum. Uzun kırmızı ışıklarda N ye alıyorum. Devirin düşük olması yalnız başına arabanın az yaktığı anlamına gelmez. ama devamlı vites değişimlerinde yıpranan parçalar vardır heralde


      _____________________________

    • Teğmen
      123 Mesaj
      02 Şubat 2010 09:51:44
      Bizim Araba N ve D de aynı devri tutturuyor Arac opel insigni 2.0D otomatik.. neyse ben öyle biliyordum


      _____________________________

      İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.
    • Binbaşı
      1238 Mesaj
      03 Şubat 2010 02:13:57

      quote:

      Orijinalden alıntı: Karbon 12


      Alıntıları Göster



      D pozisyonunda birinci vites balataları her zaman kavramadadır. Yani dururken debriyaj da yok, balataları da ayırmaz. Bazı 50'lerde üretilmiş istisnalar var ama onlar da N'ye atar kalkmak için D'ye geçirmek gerekir.

      Ekonomi için bir faydası yoktur. N'de devir yükseliyor zaten, tersine daha yüksek rolanti için daha çok yakıt harcanır, bir de birinci vites balataları erkenden aşınmış olur. Eğer dur-kalk trafiğinde gaza hiç basmadan kalkabiliyorsanız, o anda ihtimal ki bir manuelden daha az tüketiminiz olur.

      Gaza hiç basmadan kalkabilmenin bir yolu aslında tam anlamıyla durmamaktır. Otomatiklerde serbest yavaş kalkışta (yani gaza basmadan) en büyük vakit kaybı ilk hareket kazanılırken oluyor. Sonrasında 7-10 km/s gibi hızlara daha rahat çıkabilir. Öndeki araç manuelse "kavrama-yaptığı" için durup kalkabilir, bu siırada sabite daha yakın bir hız korumak, veya hızı daha az dalgalandırmak otm. için ekonomik ve kolay olandır. Bazen gaza dokunmak gerekebiir bu durumda da gazı mümkün olan en erken zamanında bırakmayı öğrenmek lazım.

      Uzun bekleyişlerde N'ye almanın tek faydası soğumaya yardımcı olmasıdır. Bunun da sıcak havalarda uzun tırmanışlardan sonra bir de uzun bir bekleyiş varsa akla gelmesi lazım bence.



      Tork konvertörlü otomatiklerde (dsg, easytronik cartronik curtronik olmayan) viteste olduğu sürece tork konvertör döner ve yağ basıncı sağlar, bu dönüş ise motordan aldığı güç ile olur. Lamba beklemeleri ve duraklamalar uzun süre olacksa, 1dk gibi, boşa almak ve lamba yanınca vitese almak çok az da olsa yakıt tasarurufu sağlayacaktır. Daha uzun süreli beklemelerde ise motoru durdurmak daha da fazla yakıt tasarrufu sağlar.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      267 Mesaj
      04 Mart 2010 08:50:42
      Hocam öncelikle çok tşk. ederim gerçekten otomatik vitese başlayanlar için çok yararlı olacagını zannediyorum ve aracı çalıştırırken (N) boşta olabilir demi bir sankınca yoktur (N) olmasında yoksa illa (p) demi olması lazım ve kalkarken direkt olarak (D) ye alsam bir sorun olur mu?
      Birde vites geçişleri devir saati kendini tamamladıgında gazdan ayagımızı çekip tekrar basmamız ile mi vites değişiyor.:)

      Eger böle ise yokuş aşağıya giderken gazamı basacam.)

      veya gaza bastıgımda çekmeme gerek yok mu vites kendiliğinden değişiyor mu?

      Şimdiden Çok Tşk. Ediyorum Herkeze hayırlı sürüşler ve kazasız,belasız Sürüşler diliyorum...Trafik Kurallarına Uyalım..



      _____________________________

      « Çocukken her akşam yatmadan önce ve aklıma geldiği her an Tanrı'ya bana bir bisiklet vermesi için dua ederdim. Bir gün Tanrı'nın çalışma tarzının bu olmadığını anladım. Ertesi gün gittim kendime yeni bir bisiklet çaldım ve her akşam yatmadan önce Tanrı'ya günahlarımı affetmesi için dua ettim »
    • Onbaşı
      22 Mesaj
      11 Mart 2010 22:47:20
      hocam çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için. bende de taka bi proton war otomatik ve benzinkolik doktoruna gittik pişi yok piskolojik dedi. otomatik viteslerde bir kural vardır araç durmadan vites değiştirmeyin diye. ben test ettim kim diosa doğru söylemiş fena bi ses geliyo şanzımandan lakin bu kural D den N ye yahut R ye alırken bölede D den 3 ,2 veya L ye alırkende ölemi misal yoğun trafilteyim takmışım L ye gidiyorum bi noktada trafik açıldı hareket halindeyken L den D ye geçeyim mi? bi kere daha şazıman ımı zedelemek ağlatmak istemiyorum.
      bide şu OD ( over drive ) konusuna bi açıklık getirebilirmiyiz. ON kene mi kene oluyo sırtmıza OFF kene mi tasarruf ediyo rivayet muhtelif de bu hususta ? alakanıza şimdiden teşekkür ediyorum. hayırlı günler cümleten.


    • Er
      2 Mesaj
      23 Mayıs 2010 00:18:28
      Rampalarda nasıl olcak ( yukarıya doğru ) arkamızda araba var diyelim yeşil yandı yeşil yanmadan önce gaza gerektiği kadar basıp öndeki araç hareket ettikten sonra ayağımızı frenden kaldırarak mı yapacaz


      _____________________________

    • Yarbay
      4070 Mesaj
      23 Mayıs 2010 01:14:36
      rampalarda otomatik araç kayma yapmaz,siz frenden ayağınızı çekip gaz pedalına yüklenene kadar geriye kaymaz araba.

      Vites D konumundayken gaza basmadan 3,2,1 viteslere geçiş yapabilirsiniz,mesela yokuş çıkarken ya da inerken motor freni için vitesi 2 veya 1 konumuna alabilirsiniz.


      _____________________________

      Direksiyonda eşşek varsa, kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur.
    • Yarbay
      17217 Mesaj
      23 Mayıs 2010 01:24:44

      quote:

      Orijinalden alıntı: mertobey

      Rampalarda nasıl olcak ( yukarıya doğru ) arkamızda araba var diyelim yeşil yandı yeşil yanmadan önce gaza gerektiği kadar basıp öndeki araç hareket ettikten sonra ayağımızı frenden kaldırarak mı yapacaz


      otm vitesli araçlarda geri kayma olmaz frenden ayağınızı çektiginiz belirli bir süre kendini tutar hill holder(yokuş kalkış sistemi)sayesinde


      _____________________________

      Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
      150 ps 320 nm 6 ileri Active Select
    • Teğmen
      115 Mesaj
      11 Ağustos 2010 08:34:59
      Otomatik vitesli bir arabada araç vites geçişi yaparken gaz pedalına basmayı devam ettirmek yada gaz pedalına daha fazla basma halinde şanzımana zarar verirmiyiz? (eski tip şanzıman şimdiki gibi vites geçişi 1 snden kısa olan şanzımanlardan bahsetmiyorum )


      _____________________________

    • Onbaşı
      16 Mesaj
      12 Ağustos 2010 14:45:55
      herkese selamlar.arkadaşlar bende chevrolet captiva var yeni aldım.şunu sormak istiyorum aracı seri kullanmak yada gazı sonuna kadar basmak otmatik araçlarda şanzımana zarar veriyormu otomatik vites araç ilk kez kullanıyorum. bilen arkadaşlarım aydınlatırsa memnun olurum.herkese selamlar.


      _____________________________

    • Yarbay
      4814 Mesaj
      12 Ağustos 2010 16:28:15

      quote:

      Orijinalden alıntı: Time_Bandit

      Otomatik vitesli bir arabada araç vites geçişi yaparken gaz pedalına basmayı devam ettirmek yada gaz pedalına daha fazla basma halinde şanzımana zarar verirmiyiz? (eski tip şanzıman şimdiki gibi vites geçişi 1 snden kısa olan şanzımanlardan bahsetmiyorum )

      bu zarar görmezden gelinecek kadar küçük birşey olur diye düşünüyorum; tam tersine vites kutusu örneğin 3. kademeden 4. kademeye geçeceği tam o sırada siz gazı bıraktığınızda sistem bir an boşluk yaşayabiliyor üst kademeye geçmek ile geçmemek arasında, bu açıdan gazı bırakmamak daha doğru tork konvertörlü eski sistemlerde. buna göre üretiliyorlar, yanlışım yoksa.

      yarı otomatik sistemler için ise bunun tam tersidir, sistem hidrolik bir ot. debriyaj ile çalıştığından gazı bırakmazsanız özellikle devir de o anda yüksek veya düşükse çok sarsıntılı ve dişlilere/sisteme zarar verecek şekilde vites değişiyor.

      çift kavramalı vb. yeni sistemlerde ise zaten siz anlamadan vites değişmiş oluyor yazdığınız gibi saniyenin bilmem kaçta birinde, böyle bir sorun yok.


      _____________________________

      Do you remember the time when the air was clean and sex dirty ?
    • Çavuş
      54 Mesaj
      12 Ağustos 2010 17:04:05
      Zaten mesala 2 den 3 e geçerken diyelim vites tam atcak iken gaz pedalını ayağınızdan çekin vites atınca araba sarsılır öle değil mi?


      _____________________________

    • Onbaşı
      16 Mesaj
      18 Ağustos 2010 10:18:56
      herkese selamlar.araç rampa aşağı çok sıkışık bir trafikte inerken dur kalk yaparak vites N konumunda ilerlemek sizce sakıncalımı şanzıman açısından soruyorum.bilgilendiriseniz memnun olurum.


      _____________________________

    • Yarbay
      3040 Mesaj
      18 Ağustos 2010 13:49:54
      Bir önceki aracım otomatikti. Benim kullanırken dikkat ettiğim hususlar;
      1- araç tam durmadan R ye takmamak
      2- uzun inişlerde vitesi N ye almamak
      3- P konumuna el freni muamelesi yapmamak, önce N ye alıp el frenini çektikten sonra P ye almak
      4- sık sık kick down yapmamak




      _____________________________

      ida
      lumix g3
      lumix 14-42
      konica hexanon 50 mm f:1.7
      vivitar 35 mm f:2.8
    • Onbaşı
      25 Mesaj
      02 Aralık 2010 22:53:21
      arkadaşlar bağzı araçlarda otomatik viteslerde d- d+ bunlar var. ne işe yarıyor bilen varmı...


      _____________________________

    • Onbaşı
      18 Mesaj
      07 Aralık 2010 15:14:30

      quote:

      Orijinalden alıntı: cihattatar

      arkadaşlar bağzı araçlarda otomatik viteslerde d- d+ bunlar var. ne işe yarıyor bilen varmı...


      dostum o senin dediğin triptonik vitesli arabalarda oluyor.vitesi manuel olarak arttırmaya veya düşürmeye yarar.


      _____________________________

      a a noleyeee maaa
    • Teğmen
      181 Mesaj
      25 Aralık 2010 10:47:09
      Aracım Golf 5 dsg şanzuman
      geçenlerde aracımı yokuş aşağı bir yerde park ettim N ye alıp el frenini çektim daha sonra P ye aldım
      fakat tekrar çalıştırıp gidecekken aracımı D ye almadan el frenini indirdim, araç biraz ileri sarsıldı. P ye yük bindi,
      daha sonra D ye alırken Tak diye bir ses geldi. Bunun sebebi nedir acaba araca bir zarar vermişmidir ne yapmam lazım?
      Bu Konuda bana yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler....


      _____________________________

      2016 BMW 320İ ED SPORTLİNE PLUS + Hİ-Fİ SES SİSTEMİ + ZF8
    • Yarbay
      13369 Mesaj
      25 Aralık 2010 11:13:13
      Otomatik vitesli araçlarda vites menüleri farklı oluyor. Standardı yok. Kullanmış olduğum balina kasa BMW 5.20İ aşağıdaki gibiydi.

      P
      R
      N
      D1
      D2
      S1
      S2


      Ben genelde D1 ve D2 seçeneklerinde kullanırdım. Sadece bir kere otoyolda deneme amaçlı S1 seçeneğine getirdim. Ayağımın altındaki gaz pedalı kendi kendine aşağı inmeye başladı. Arabanın kendi kendine hızlandığını hissettim. Otomatik vitesli araba kullanmayı hiç sevmem ama bu hoş bir şeydi.


      _____________________________

      Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      27 Ocak 2011 22:19:39
      bugün ford mondeo 2.0 TDCI aracımızı çalıştırdığımızda köşede kar işareti vardı ne anlama geliyor bu işaret?

      Not:Hava 2 dereceydi.


      _____________________________

    • Yarbay
      3370 Mesaj
      28 Ocak 2011 08:43:33

      quote:

      Orijinalden alıntı: bugra94

      bugün ford mondeo 2.0 TDCI aracımızı çalıştırdığımızda köşede kar işareti vardı ne anlama geliyor bu işaret?

      Not:Hava 2 dereceydi.

      Buzlanmaya dikkat diyor


      _____________________________

      We buy things we don't need, with money we don't have, to impress the people we don't like...
      Tyler Durden
    • Yüzbaşı
      565 Mesaj
      29 Ocak 2011 00:16:31

      quote:

      Orijinalden alıntı: grcgrc

      Aracım Golf 5 dsg şanzuman
      geçenlerde aracımı yokuş aşağı bir yerde park ettim N ye alıp el frenini çektim daha sonra P ye aldım
      fakat tekrar çalıştırıp gidecekken aracımı D ye almadan el frenini indirdim, araç biraz ileri sarsıldı. P ye yük bindi,
      daha sonra D ye alırken Tak diye bir ses geldi. Bunun sebebi nedir acaba araca bir zarar vermişmidir ne yapmam lazım?
      Bu Konuda bana yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler....


      Burada merak ettiğim, yokuş aşağı park etmiş aracı hareket ettirirken önce D'ye alıp mı el frenini indirmeliyiz?


      _____________________________

      Bazen yaşamaya devam etme kararı almak da intihar etmektir.
    • Binbaşı
      1238 Mesaj
      31 Ocak 2011 18:01:37
      Otomatik vitesli araçlarda p konumu aslında şanzuman kovanının kenarındaki bir kilit mekanizmasını çalıştırır. Yani çanzuman içindeki dişlileri çanzumana kilitleyerek aracın ilerlemesini engeller. Yokuşlarda veya başka türlü dengesiz zeminlerde el frenini çekmeden p ye almak şanzuman kovanına (dış cephesini kaplayan metal yüzeye) yük bindirir. Bundan dolayı böyle durumlarda aracı P den çıkartırken hem faiziksel olarak zorlama hem de ses oluşur. Ben şimdiye kadar (epey bir otomatik kullandım) p den dolayı bir arıza yaşamadım ve yaşayan görmedim duymadım. Ama zaten vites değiştirirken yaşanan zorluk el frenini kullanma için yeterli neden.




      _____________________________

    • Er
      3 Mesaj
      06 Şubat 2011 01:59:01
      (otm vitesli araçlarda geri kayma olmaz frenden ayağınızı çektiginiz belirli bir süre kendini tutar hill holder(yokuş kalkış sistemi)sayesinde Paylaş:) notunu yazan Warrıor Sako gibi adamları kim yarbay yapıyor anlamadım.arkadaş otomatik arabadan anlamadan yazmış.netten bilgi bulabilirsiniz.yıllardır otomatik vites toyota carina kullanıyorum.otomatik(daha doğrusu tam otomatik araçlarda hill holder olmaz.doğrudur araç rampada geri kaçırmaz bunun sebebi tork konvektörüdür.otomatik vitesli araçlarda bulunan bir parçadır.bilgilerinize.bu arada bazı arkadaşlar otomatik vitesteki harf ve sayıları görünce kafaları karışmış.genel olarak sadece d ve n konumunu kullanıcaksınız diğerlerinide zamanla öğrenirsiniz.otomatik vites araba almayı düşünenlere tavsiyem genellikle güzel yalnız birçok araçta büyük motor otomatik küçük motorlu otomatik vitesli araçtan daha az yakıyor bilginize.örnek 98 corolla 1.6 otomatik 98 model 2.0 litre otomatik carinadan daha fazla yakıt tüketir.
      saygılarımla


      _____________________________

      selam bende burdayım
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      06 Şubat 2011 02:30:53

      quote:

      Orijinalden alıntı: celo4007

      (otm vitesli araçlarda geri kayma olmaz frenden ayağınızı çektiginiz belirli bir süre kendini tutar hill holder(yokuş kalkış sistemi)sayesinde Paylaş:) notunu yazan Warrıor Sako gibi adamları kim yarbay yapıyor anlamadım.arkadaş otomatik arabadan anlamadan yazmış.netten bilgi bulabilirsiniz.yıllardır otomatik vites toyota carina kullanıyorum.otomatik(daha doğrusu tam otomatik araçlarda hill holder olmaz.doğrudur araç rampada geri kaçırmaz bunun sebebi tork konvektörüdür.otomatik vitesli araçlarda bulunan bir parçadır.bilgilerinize.bu arada bazı arkadaşlar otomatik vitesteki harf ve sayıları görünce kafaları karışmış.genel olarak sadece d ve n konumunu kullanıcaksınız diğerlerinide zamanla öğrenirsiniz.otomatik vites araba almayı düşünenlere tavsiyem genellikle güzel yalnız birçok araçta büyük motor otomatik küçük motorlu otomatik vitesli araçtan daha az yakıyor bilginize.örnek 98 corolla 1.6 otomatik 98 model 2.0 litre otomatik carinadan daha fazla yakıt tüketir.
      saygılarımla


      Tork Konvertörlü araçlarda geri kaymama olayı doğrudur.

      Fakat artık kavramalı tip otomatik şanzumanlarda kavrama gerçekleşene kadar araçta kayma görülebiliyor. Hill Holder da bunun için konuluyor.

      Bilginize...


      _____________________________

    • Yarbay
      5222 Mesaj
      06 Şubat 2011 04:17:35

      quote:

      Orijinalden alıntı: celo4007

      (otm vitesli araçlarda geri kayma olmaz frenden ayağınızı çektiginiz belirli bir süre kendini tutar hill holder(yokuş kalkış sistemi)sayesinde Paylaş:) notunu yazan Warrıor Sako gibi adamları kim yarbay yapıyor anlamadım.arkadaş otomatik arabadan anlamadan yazmış.netten bilgi bulabilirsiniz.yıllardır otomatik vites toyota carina kullanıyorum.otomatik(daha doğrusu tam otomatik araçlarda hill holder olmaz.doğrudur araç rampada geri kaçırmaz bunun sebebi tork konvektörüdür.otomatik vitesli araçlarda bulunan bir parçadır.bilgilerinize.bu arada bazı arkadaşlar otomatik vitesteki harf ve sayıları görünce kafaları karışmış.genel olarak sadece d ve n konumunu kullanıcaksınız diğerlerinide zamanla öğrenirsiniz.otomatik vites araba almayı düşünenlere tavsiyem genellikle güzel yalnız birçok araçta büyük motor otomatik küçük motorlu otomatik vitesli araçtan daha az yakıyor bilginize.örnek 98 corolla 1.6 otomatik 98 model 2.0 litre otomatik carinadan daha fazla yakıt tüketir.
      saygılarımla


      Oncelikle uslubunuza ceki düzen verin sayin fake adam gerı kacmayacagını yazmıs ayrıca tam otomatık olmayan sanzumanlarda hıll holder yoksa gerı kacar yanı dsg lı bır kısı benım aracım gerı kacırmaz deyıp frenden cekerse ayagına gerı kayar ve belkıde panık olup bıryere carpar arkadas tam oto arac sahıbı ve sanzuman ozellıgınden gerı kacırmıyor hıll holder ıle tam otomatık aracın gerı kacmaması butun olay bu.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      793 Mesaj
      06 Şubat 2011 07:19:39
      Neden birileri şanzuman diyor, doğrusu şanzıman değil mi? Bu şanzuman neden doğmuş, neden bu kadar çok kullanılıyor, nedenini bilen varsa rica ediyorum bir anlatsın.


      _____________________________

    • Er
      1 Mesaj
      21 Şubat 2011 17:29:16
      Benim arabam toyota yaris 1.0 triptonik 2005 model ikinci el aldım ve 1 ay oluyor. Şimdilik memnunum fakat yokuşlarda geri kayıyor frenden ayağımı kaldırınca. El freni ile garantiye alıyorum. Geri kayması triptonik olduğu için normal mi? Şanzımanda bir problem var mıdır? Servis bir sorun yok demişti.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi i_l_k -- 21 Şubat 2011; 17:31:19 >
      _____________________________

    • Yarbay
      4998 Mesaj
      21 Şubat 2011 21:08:34
      quote:

      Orijinalden alıntı: pillout

      Neden birileri şanzuman diyor, doğrusu şanzıman değil mi? Bu şanzuman neden doğmuş, neden bu kadar çok kullanılıyor, nedenini bilen varsa rica ediyorum bir anlatsın.


      Türk Dil Kurumu'nun hediyesi.

      Eskiden "şanzıman" yaygındı. Mesela Arçelik reklamarında "şanzıman" diye telaffuz edilirdi. "Şanzımanlı Arçelik" :)


    • Yüzbaşı
      793 Mesaj
      22 Şubat 2011 13:20:14

      quote:

      Orijinalden alıntı: Karbon 12


      Alıntıları Göster



      Türk Dil Kurumu'nun hediyesi.

      Eskiden "şanzıman" yaygındı. Mesela Arçelik reklamarında "şanzıman" diye telaffuz edilirdi. "Şanzımanlı Arçelik" :)


      Türk Dil Kurumu'nun sayfasından aradığım zaman şanzuman kelimesi bulunmuyor, şanzıman var sadece.

      http://tdkterim.gov.tr/...elime=koleksiyon&ayn=tam



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      292 Mesaj
      28 Mart 2011 12:59:53

      quote:

      Orijinalden alıntı: i_l_k

      Benim arabam toyota yaris 1.0 triptonik 2005 model ikinci el aldım ve 1 ay oluyor. Şimdilik memnunum fakat yokuşlarda geri kayıyor frenden ayağımı kaldırınca. El freni ile garantiye alıyorum. Geri kayması triptonik olduğu için normal mi? Şanzımanda bir problem var mıdır? Servis bir sorun yok demişti.


      2008 corrolla d4d yarı otomatik kullanıyorum. bu geriye kaçırma sorunu bariz bir şekilde var. bir keresinde 3-4 kere üst üste kaçırdı ve araba yarım metre geriye gitti. frenden gaza çok seri geçtiğim halde. bunun için ayagımı frenden çekmeden yarım saniye önce gaza basiorum. çok dik yokuşta manueli el freni ile kaldırmak gibi. frenden kaldırıken hafif gaz veriyorum. herhangi bir problem olmuyor artık..


      _____________________________

    • Er
      9 Mesaj
      03 Nisan 2011 03:56:21
      Mitsubishi Lancer'la şanzıman sorunu yaşamış birisi olarak;
      _Aracı durdurduktan sonra ayağımız frendeyken vites kolunu N'ye alarak el frenini çekin,
      _sonrasında ayağınızı frenden çekin (bu adımda aracın el freninin üstüne oturduğunu fark edeceksiniz)
      _ardından stop edin ve vites kolunu P'ye getirin...

      Otomatik vites aracımı ilk kez aldığımda aracımı yokuşta stop ettikten sonra P'ye alıyordum ertesi gün çalıştırdıktan sonra P'den D'ye almak istediğimde Vites geçişi çok zor ve ses yaparak oluyordu...Bir kaç hafta sonra şanzıman arıza verdi...Aracı alırken stop edince P'ye almak yeterli diye bahsediliyordu...Yokuşta stop ettikten sonra direk D'ye almanın sonucunda aracı yokuşun eğim durumuna göre ağırlığı şanzımana biniyormuş buda aşındırma yapmış sonucunda arıza yaptı...Yokuşun eğimine fazla ise geçişler o kadar sert ve sesli oluyordu...Çok yavaşça kolu çekmeme rağmen çok zor geçiyordu vites...

      Aracınızı eğimli yerlerde park edecekseniz önce ayağınız frendeyken boşa (N) alın, sonra el frenini çekin ardından ayağınızı frenden çekin araç el freninin üstüne otursun sonrasında stop edin (stop etmeden önce ayağınız hiç bir pedala basılı olmasın) sonrasında P'ye alın....Ben bunları yaptığımda yokuşta park ettiğim aracın vites kol geçişleri (P'den D'ye yada N'ye) çok kolay ve sessiz oldu...BU şekilde park yaparsanız şanzıman sorunu yaşamazsınız en önemlisi bu...


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      292 Mesaj
      03 Nisan 2011 11:29:39
      teşekküler bilgi için..


      _____________________________

    • Teğmen
      198 Mesaj
      04 Nisan 2011 19:55:41
      Güzel bilgiler teşekkürler


      _____________________________

    • Yarbay
      13369 Mesaj
      05 Nisan 2011 12:35:36

      quote:

      Orijinalden alıntı: murat_sönmez

      1 - Aracın kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.



      Besmele çekmeyi de unutmayın.


      _____________________________

      Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.
    • Yüzbaşı
      348 Mesaj
      25 Ağustos 2011 11:20:11

      quote:

      Orijinalden alıntı: bjksevdamsin

      Mitsubishi Lancer'la şanzıman sorunu yaşamış birisi olarak;
      _Aracı durdurduktan sonra ayağımız frendeyken vites kolunu N'ye alarak el frenini çekin,
      _sonrasında ayağınızı frenden çekin (bu adımda aracın el freninin üstüne oturduğunu fark edeceksiniz)
      _ardından stop edin ve vites kolunu P'ye getirin...

      Otomatik vites aracımı ilk kez aldığımda aracımı yokuşta stop ettikten sonra P'ye alıyordum ertesi gün çalıştırdıktan sonra P'den D'ye almak istediğimde Vites geçişi çok zor ve ses yaparak oluyordu...Bir kaç hafta sonra şanzıman arıza verdi...Aracı alırken stop edince P'ye almak yeterli diye bahsediliyordu...Yokuşta stop ettikten sonra direk D'ye almanın sonucunda aracı yokuşun eğim durumuna göre ağırlığı şanzımana biniyormuş buda aşındırma yapmış sonucunda arıza yaptı...Yokuşun eğimine fazla ise geçişler o kadar sert ve sesli oluyordu...Çok yavaşça kolu çekmeme rağmen çok zor geçiyordu vites...

      Aracınızı eğimli yerlerde park edecekseniz önce ayağınız frendeyken boşa (N) alın, sonra el frenini çekin ardından ayağınızı frenden çekin araç el freninin üstüne otursun sonrasında stop edin (stop etmeden önce ayağınız hiç bir pedala basılı olmasın) sonrasında P'ye alın....Ben bunları yaptığımda yokuşta park ettiğim aracın vites kol geçişleri (P'den D'ye yada N'ye) çok kolay ve sessiz oldu...BU şekilde park yaparsanız şanzıman sorunu yaşamazsınız en önemlisi bu...


      konuyu aylar sonra hortlatmış biri olarak sormak istiyorum

      son paragrafta söylediklerinizle ilgili benim başıma bir kolay geldi. eğimli yerde parkedip, kalkış yaparken P den R ye geçişte ses ve zorlama yapmıştı. sizin önerinizi deneyecegim ancak 2 sorum olacak,

      1- Araç stop ettikten sonra N den P ye almak şanzumana zarar verebilir mi? N-R-P yapmak gerekecek (Aracım Honda Civic)
      2- Arabayı çalıştırırken anlattığınıza göre ters işlem olarak önce Pden Nye alıp, el frenini daha sonra mı indirmek gerekiyor ? (geçişlerde ayak frende)

      saygılar


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      502 Mesaj
      07 Eylül 2011 10:21:11
      konuyla ilgili video formatında uzmanından bilgiler burada mevcut.

      http://www.uzmantv.com/...anan-problemler-nelerdir


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      502 Mesaj
      07 Eylül 2011 10:45:12
      _____________________________

    • Çavuş
      59 Mesaj
      07 Eylül 2011 23:34:02
      bende şööle kullanayımm N de devir kestr Lyee çek lasitk yak ,2 ye çek hızlan d3e salla uza .d ye çek bayıl:))


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JBL cii -- 7 Eylül 2011; 23:34:47 >
      _____________________________

      Ford Focus 2004 comfort -1,4 zetec - S
    • Yarbay
      2252 Mesaj
      10 Eylül 2011 16:27:25

      quote:

      Orijinalden alıntı: herodoot



      Alıntıları Göster



      konuyu aylar sonra hortlatmış biri olarak sormak istiyorum

      son paragrafta söylediklerinizle ilgili benim başıma bir kolay geldi. eğimli yerde parkedip, kalkış yaparken P den R ye geçişte ses ve zorlama yapmıştı. sizin önerinizi deneyecegim ancak 2 sorum olacak,

      1- Araç stop ettikten sonra N den P ye almak şanzumana zarar verebilir mi? N-R-P yapmak gerekecek (Aracım Honda Civic)
      2- Arabayı çalıştırırken anlattığınıza göre ters işlem olarak önce Pden Nye alıp, el frenini daha sonra mı indirmek gerekiyor ? (geçişlerde ayak frende)

      saygılar


      Araba viteste iken stop ederseniz yağ basıncı olmayacağından tüm kavramalar devre dışı kalır çünkü yağ basıncı ile dişlileri birbirine bağlayan pistonlar boştaki konumlarına dönerler. Bende ara ara d pozisyonunda stop edip çalıştırırken doğal olarak n pozisyonuna alıyorum. Kolun P pozisyonu dışında mekanik olarak şanzımanda yaptığı tek iş pozisyon şalterini doğru elektriksel konuma getirmektir.

      Araçlar ışıklarda dururken D pozisyonunda ve ayak frende beklemek yakıt tüketimini arttırır bunu motorun yükte olduğunu gösteren titreşimleriyle de hissedebilirsiniz. O nedenle 10-15 saniyeyi geçen durmalarda N ye alın.


      _____________________________

    • Yarbay
      5393 Mesaj
      21 Eylül 2011 21:52:29
      U dönüşünün kralini yapıyorum

      Önden çekiş oldugu için birazcık hızlanıp dönerken el freni asılıyorum. bazı durumlarda çok işe yarıyor. ilk denemede trafiğe kapalı alanda yapmak faydalı.

      Onun dışında otomatik vites kullanmak hiç de zor değil.


      _____________________________

      # Xiaomi # Mi5 64GB Siyah
      # Xiaomi # Yi Aksiyon Kamerası
      # MSI GE620DX # i7-2670QM - GT555M - 8GB DDR3 - 750GB HDD - 15.6' Full HD
    • Teğmen
      159 Mesaj
      14 Kasım 2011 18:46:30
      cahilligimi mazur görün

      otomatik vitesli arabalarda seyir halinde vites hıza göre kendiliginden mi değişiyor biz mi değiştiriyoruz ?


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SaLT Empoze -- 14 Kasım 2011; 18:47:27 >
      _____________________________

      1907
    • Yarbay
      5393 Mesaj
      14 Kasım 2011 21:51:01
      Tam otomatik ise adı üzerinde herşeyi şanzıman yapıyor. Sen akülü araba sürer gibi gaza basıyorsun. Bu rampalarda dezavantaj.

      Ama Triptronik denilen manuel modu bulunan(debriyaj yok) kolu ileri iterek vites büyütme geri çekerek vites düşürme yaparsın. Yarı veya tam otomatik şanzımanda debriyaj yok.


      _____________________________

      # Xiaomi # Mi5 64GB Siyah
      # Xiaomi # Yi Aksiyon Kamerası
      # MSI GE620DX # i7-2670QM - GT555M - 8GB DDR3 - 750GB HDD - 15.6' Full HD
    • Yarbay
      4509 Mesaj
      20 Kasım 2011 12:17:12
      otomatik vites candır...ama en düşük 1.4 motorlu araba alın derim 1.4 den düşüklerde bayır yukarı çıkmak tam işkence




      _____________________________

    • Yüzbaşı
      512 Mesaj
      26 Kasım 2011 16:33:38

      Bende bir cevap arıyorum, aracım 2009 jetta otomatik. Mesela akşam aracımı park edip bırakıyorum, sonra sabah geliyorum arcı çalıştıracam ama fren pedalı çok sert olduğu için frene basılmıyor. Ekranda frene basın işareti var ama fren pedaline basamadığım için işaret sönmüyor. Bu şekilde çalıştırıyorum, hemen fren normale dönüyor.
      Bu sertleşme/şişme normal midir? jetta kullanan varsa ve cevap verirse sevinirim.


      _____________________________

    • Yarbay
      5393 Mesaj
      26 Kasım 2011 16:49:25
      normaldir. bütün araçlarda fren kapalı iken şişik olur. Çalışınca hidrolik devreye girer. el freni çekili ise çalıştırırken bir sorun olmaz.


      _____________________________

      # Xiaomi # Mi5 64GB Siyah
      # Xiaomi # Yi Aksiyon Kamerası
      # MSI GE620DX # i7-2670QM - GT555M - 8GB DDR3 - 750GB HDD - 15.6' Full HD
    • Yüzbaşı
      512 Mesaj
      26 Kasım 2011 16:57:31
      quote:

      Orijinalden alıntı: Only Gamer

      normaldir. bütün araçlarda fren kapalı iken şişik olur. Çalışınca hidrolik devreye girer. el freni çekili ise çalıştırırken bir sorun olmaz.


      Bundan önce otomatik golf kullanıyordum, fren şişik olmuyordu. Frene basarak aracı çalıştırabiliyordum.


      _____________________________

Sayfa: [1] 2 3 4   sonraki >     >>
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> Otomatik vites araba nasıl kullanılır?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.