Şimdi Ara

Otomatik vites araba nasıl kullanılır? (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
215
Cevap
24
Favori
452.040
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yok yok a kadarcık boşta kayması normal manuel arabanın boşta kayması ile aynı
    ama kayarken daha durmadan lap diye d ye r ye atmayın vitesi..
  • 2011 1.6 otomatik civic var bende araba yokus asagi p de el freni cekili dururken el frenini biraktim p de az bisey yigildi one birden r ye cekip d ye almak istedim araba vuruntu yapti bu durumlarda vuruntuyu zorlanmayi nasil onlerim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    quote:

    Orijinalden alıntı: halley yıldızı

    @Jackson hocam ben durduktan sonra N ye alıp sonra el frenini çekip sonra P ye alıp , sonra kontak kapatıp en son frenden ayağımı çekiyorum. Bu metodlada şanzımana değilde el frenine yüklenmiş oluyorum değil mi ?

    durduktan sonra N ye alıp sonra el frenini çekip sonra frenden ayağını çekiyorsun P ye alıp kontak kapatıyorsun

    merhabalar

    hocam tam otomatik aracım varken park etme ile ilgili sizden bilgi almıştım.
    bu aşağıdaki gibi söylediniz ve hep öyle park ettim. çok teşekkür ederim.

    "durduktan sonra N ye alıp sonra el frenini çekip sonra frenden ayağını çekiyorsun P ye alıp kontak kapatıyorsun "

    Fakat şimdi aracı sattım ve cvt otomatik vitesli bir yaris siparişi vermek üzereyim. Başkaları için önemli değil ama benim için çok önemli araca zarar vermeden park etmek. Cvt li yaris ile aynı metodu kullanabilir miyim acaba ? yoksa cvt için farklı bir metod mu var.

    Ek bilgi : yaris kitapçığında ayak frende vitesi p ye al sonra park frenini çek ve kontak kapat diyor. Ne yapacağımı bilemedim.

    (pm de attım görmezsiniz diye, lütfen kusura bakmayın )




  • 40 senedir bu şekilde kullanıyorum bir zararını görmedim. Kızımda cvt li araç var kitabın dediğine uymuş p den çıkmakta biraz zorlanmış bir daha da bu şekilde denememiş benim dediğim gibi yapmaya başlamış...
  • @degobar çok teşekkürler hocam.
  • Ne gerek var bunca şeye manuel varken
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Amadeus_M

    Ne gerek var bunca şeye manuel varken

    Manuel araba; araba keyfi yani vites geçişi zevki dışında tam bir facia.En profesyonel insan bile otomatik vitesteki gibi vitesi mili saniyelerde atıp arabaya zarar vermeden koruyamaz.Vites üçte gidersin dalarsın araba bağırmaya başlar yada tam tersi vites 4 tesindir ama araba 3 istiyordur falan filan ben onun nazı ile uğraşamamki!
    Hele hele teknoloji böyle ilerlemişken arabanın geriye kaçmasını kabul etmiyorum tam bir saçmalık.Bir araba niçin istem dışı geriye kaçsınki tamamen aptalca.Bu nedenlerden manuel araba benim için dünyanın en aptalca şeylerinden birisi mecbur kalmadıkça kullanmak istemem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mamply -- 3 Mart 2015; 10:51:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mamply

    quote:

    Orijinalden alıntı: Amadeus_M

    Ne gerek var bunca şeye manuel varken

    Manuel araba; araba keyfi yani vites geçişi zevki dışında tam bir facia.En profesyonel insan bile otomatik vitesteki gibi vitesi mili saniyelerde atıp arabaya zarar vermeden koruyamaz.Vites üçte gidersin dalarsın araba bağırmaya başlar yada tam tersi vites 4 tesindir ama araba 3 istiyordur falan filan ben onun nazı ile uğraşamamki!
    Hele hele teknoloji böyle ilerlemişken arabanın geriye kaçmasını kabul etmiyorum tam bir saçmalık.Bir araba niçin istem dışı geriye kaçsınki tamamen aptalca.Bu nedenlerden manuel araba benim için dünyanın en aptalca şeylerinden birisi mecbur kalmadıkça kullanmak istemem.

    Benim fikrimde tam tersi para verseler kullanmam otomatik araç, şirketim dsg jetta verdi kabul etmedim 1 ay bekledim manuelini getirttim bana göre otomatik araç daha çok arabadan hevesini almış orta yaş ve üstüne hitap ediyor ve tabi bayanlara. ayrıca aracın nerde hangi vitesi istiyeceğini bilmeyen insan ve yokuşta arabayı kaldıramayıp geri kaçıran insan bir zahmet kullanmasın araba ayrıca siz profesyonel insanlara denk gelmemişsiziniz bir cumartesi gecesi yolunuz kadıköye yada ataşehire düşerse haber verin 'mili saniye'lerde vites nasıl attırılıyor göstermek isterim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Amadeus_M

    quote:

    Orijinalden alıntı: mamply

    quote:

    Orijinalden alıntı: Amadeus_M

    Ne gerek var bunca şeye manuel varken

    Manuel araba; araba keyfi yani vites geçişi zevki dışında tam bir facia.En profesyonel insan bile otomatik vitesteki gibi vitesi mili saniyelerde atıp arabaya zarar vermeden koruyamaz.Vites üçte gidersin dalarsın araba bağırmaya başlar yada tam tersi vites 4 tesindir ama araba 3 istiyordur falan filan ben onun nazı ile uğraşamamki!
    Hele hele teknoloji böyle ilerlemişken arabanın geriye kaçmasını kabul etmiyorum tam bir saçmalık.Bir araba niçin istem dışı geriye kaçsınki tamamen aptalca.Bu nedenlerden manuel araba benim için dünyanın en aptalca şeylerinden birisi mecbur kalmadıkça kullanmak istemem.

    Benim fikrimde tam tersi para verseler kullanmam otomatik araç, şirketim dsg jetta verdi kabul etmedim 1 ay bekledim manuelini getirttim bana göre otomatik araç daha çok arabadan hevesini almış orta yaş ve üstüne hitap ediyor ve tabi bayanlara. ayrıca aracın nerde hangi vitesi istiyeceğini bilmeyen insan ve yokuşta arabayı kaldıramayıp geri kaçıran insan bir zahmet kullanmasın araba ayrıca siz profesyonel insanlara denk gelmemişsiziniz bir cumartesi gecesi yolunuz kadıköye yada ataşehire düşerse haber verin 'mili saniye'lerde vites nasıl attırılıyor göstermek isterim

    Dostum sen kendine göre yazmışsın ve kendine görede haklısın zaten ben yukarıda özellikle belirttimki araba keyfi dışında dedim zaten arabadan keyif almak isteyen adam öncelikli olarak otomatik kullanmayı istemeyebilir çünkü onun için vites geçişleri arabanın sesi her şeyi hobi niteliğindedir.Sen İstanbul'da yaşadığın için arabayı tecrübe etmiş ve vites geçişlerini iyi yapan birisi olabilirsin ama iç anadolu'ya gel dümdüz kayseri ve konya gibi düz vadide araba süremeyen insanları gör o zaman geriye kaçırmanın araba sürmeyi tam bilmeyenlerin varlığının ne kadar çok olduğunu gözlemlersin.Ben vites geçişlerini milisaniyede yapabileceğinize zerre inanmıyorum ki bunu makina bile zor yapıyorken insanoğlu yapamaz muhakkak bazı zamanlar gecikirsiniz.Otomatik araba yolu daha iyi gözlemlemenizi ve konsantrasyonunuzu tamamen yola vermenizi sağlar manuel çok azda olsa risk taşır bunu kimse inkar edemez çünkü örnek vermem gerekirse acaba doğru vitestemiyim sorusu bile insanı dalgınlığa sürükleyip kazaya sebebiyet verebilir ki bu risklerinden sadece bir tanesi.Senin mantığına göre İçanadolu gibi yerlerde yaşayan yada araba sürmeyi yeni öğrenen birisinin trafiğe çıkmaması lazım ki bu mantığınızda çok yanlış onlar insan değilmi bir tek sen bildiğin için seninmi araba sürmeye ve yaşamaya hakkın var? Üst segment satın alan insanların %93'ü otomatik tercih ediyorlarsa herhalde o kadar salak insan değiller demi bilmem anlatabildimmi?Söylediklerinize zerre katılmıyorum sizin mantığınız size benim mantığım bana.Eminimki sen arabanın kendi kendine park etmesine de karşısındır çünkü park yapmayı tam bilmeyen adamın araba sürmemesi lazım gibi bir düşünceye sahip olduğunu düşünüyorum.

    Teknoloji bu noktalara gelmişken manuel aracın bile geriye kaçmasını kabul etmem ille geriye gidip boşa alman gerekecekse basarsın bir tuşa araba kendini boş viteste geriye salar. Manuelin aracın istemsiz geriye kaçması dangalakça salakça ve düşüncesizce geliyor yeni nesil manuel araçların geriye kaçmaması son 5-10 senede halledilebildi ki bunu seneler öncesinden mühendislerin düşünmeleri gerekiyordu yani çok geç kalınmış bir şey.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mamply -- 3 Mart 2015; 14:51:58 >




  • Arkadaşlar merhabalar aranızda yeniyim. Ankara da öğrenci taşımacılığı işi yapıyoruz kısmetse bir kaç güne sprinter 7G-tronik plus alacağım.
    Sizlere iki sorum olucak normal dur kalklar da veya öğrenci alırken değil ama uzun süre ışıklarda veya trafikte takıldığımda bu şanzıman lar da "N" konumuna almam gereklimi.
    Bir kaç sitede bu şanzımanlar durunca 15-20 saniye sonra kendiliğinden boşa çıkarıyor şanzımanı diye duydum bu doğrumudur.
    Diğer bir sorum ise Stop edeceğim zaman sizin dediğiniz gibi sırasıyla "N"-"P" uygulamasını bu şanzıman lar da yapmak gereklimi.
  • abi kendiliğinden boşa çıjkma özelliğ var ise mesele yok ama bu özellik yok ise ve uzun süre durulacaksa d de kalmaya ne gerek var atın n ye.
    park için evet önce arabayı el frenine alın.Arabanın ağırlığı el frenine binsin vitese değil.
  • Merhabalar arkadaşlar. Bende 94 model civic var 1.5 el karbüratörlü. Benim sormak istediğim soru. Otobanda 90 - 100 ve üzeri hızlarda seyrettiğimde yoğun trafikte yavaşladığım da araba sanki frenle kavga ediyor. Belli bir süre araba çok fazla seri oluyor. Bu konuyla ilgili tecrübeniz yada bilginiz ile yardımcı olabilirseniz bana çok memnun kalırım.
  • abi daha detaylı anlatır mısın frenle kavga ediyor dediğin fren tutmuyo mu
    çok mu tutuyor :D
  • Arkadaslar bir sey danisacaktim size musaitseniz. Benim arac 2015 model yeni megane hatchback 1.6 Touch plus. Yani en full donanimin bir alti. Aracta start&stop butonu mevcut ve key card ile calisiyor. Hatta key card'i yuvasina bile oturtmaya gerek kalmaksizin anahtar uzerinizdeyse sistem kendiliginden calisiyor.

    Cok nadir de olsa bu key card'i dusurdugum oluyor. Bugun mesela tasidigim ceketin dis cebine koymusum, oradan kaydi, dustu. Aracin basina gecince dugmelerine basarak calisip calismadigini test ettim. Kapiyi kilitledi, acti, farlari vs yakti kisaca gerekli islevlerini yerine getirdi.

    Sorum su olacakti; bozulsa o anda mi calismaz yani bu islemleri o anda yapmaz miydi, yoksa yolda giderken bir tutukluktan oturu beni yolda birakma ihtimali halen var midir ?

    Yorumunuzu alabilir miyim acaba ?

    Tskler.
  • arkadaşlar N yani boşta vites ne işe yarıyor otomatiklerde ? yani neden var?
    aracı d ye takınca gidiyor
    p ya takınca duruyor el frenini çekiyor .
  • Elinize, emeğinize sağlık. Çok güzel bir konu olmuş. Oldukça açıklayıcı ve akıcı yazmışsınız. Verdiğiniz bilgilerden dolayı teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • otomatik honda civic 2012 f1 vites araç ile ilgili deneyimli kişilerin fikrine ihtiyacım var ,

    D konumda 90 - 100 km hızla giderken durmak yada yavaşlamak istediğimde frene basmadan kulakçıkdan vites küçülterek motor freni ile yavaşlamanın şanzımana zararı varmıdır ?
    S konuma almadan D de kulakçıkları kullanmaktan bahsediyorum, yanlış anlaşılma olmasın.
  • Valla merak ederdim eski ama eline sağlık
  • Merhabalar,

    Peki benim bu işin tersinden gitmek üzere bir sorum olacak. Aracı çalıştırırken nasıl bir yol izliyorsunuz vites konumunda ? Aynı mantıkla hareket edecek olursak, aracı çalıştırdık; önce P den N sonra el freni indir ondan sonra araç konumuna göre D veya R midir ? Yoksa aracı çalıştırdık, direkt P den D veya R ondan sonra el freni indir midir ? Ayak freni zaten hep basılı, onu yazmadım bile.
  • mahmut716 kullanıcısına yanıt
    1975 model 6 silindir 2.5 motor klasik aracim tam otomatik. L1 L2 ve D vitesleri var. D bozuk. Uuzn yolda L1 ile geldim gazda 70 kurus yakmis. Sehiricinde L2 kullandim. Yine gazda 60 kurus yakmis. Bu arada yokus asagilarda ve kirmizi isiklarda hep bosa aldim. Gorunen o ki bosa almanin yakita faydasi olmamis

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.