DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Otomatik vites araba nasıl kullanılır?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir Kullanıcı
213
Cevap
29
Favori
351.594
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> Otomatik vites araba nasıl kullanılır?
Sayfaya Git:
Sayfa: <<< önceki 1 2 3 4 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      312 Mesaj
      06 Aralık 2011 10:06:29
      ARKADAŞLAR OTOMATİKTE 1 VE 2. VİTES SADECE YOKUŞ İNİŞ ÇIKIŞTAMI KULLANILIR. DÜZ YOLDA DA KULLANILAMAZ MI? YA DA İLK KALKIŞLARDA? SADECE D Mİ KULLANMAK GEREK?

      DÜN ARABAYI AKRABAM ALDI DÜZ YOLDA 2 İLE GİTTİ BANA KALIRSA ARABA İMDAT KURTAR BENİ DİYORDU. AĞLATTI DA ARABAMI :(


      _____________________________

    • Yarbay
      2986 Mesaj
      06 Aralık 2011 21:44:40
      quote:

      Orijinalden alıntı: ppimpirikk

      ARKADAŞLAR OTOMATİKTE 1 VE 2. VİTES SADECE YOKUŞ İNİŞ ÇIKIŞTAMI KULLANILIR. DÜZ YOLDA DA KULLANILAMAZ MI? YA DA İLK KALKIŞLARDA? SADECE D Mİ KULLANMAK GEREK?

      DÜN ARABAYI AKRABAM ALDI DÜZ YOLDA 2 İLE GİTTİ BANA KALIRSA ARABA İMDAT KURTAR BENİ DİYORDU. AĞLATTI DA ARABAMI :(

      Sizin gibi pimpirikli birinin arabasını başkasına vermesi kesinlikle yanlış..

      Vitese gelirsek ; 1 olması, 2 olması, 3 olması, bu birle kalkılacak, sonra ikiye, üçe alınacak anlamında değildir. Yokuş aşağı inerken motorun kompresyon gücünden yararlanmak, yani aracı yavaşlatmanın sadece frenlere bırakılmaması amacıyla konulmuştur.




      _____________________________

      İnci akü 82 amper -- Boss 3,5 farad kapasitör -- 2x 4 AWG Power cable -- Pionner DEH-X7550SD -- M acoustic msx 465 -- M Acoustic MSX 1000.1 Mono -- Kicker Comp 38 -- Pioneer TS-A 6995 S -- Pionner ts s20 --JBL GTO 6508C 16cm Mid
    • Yüzbaşı
      312 Mesaj
      06 Aralık 2011 21:54:59
      bugün onu uyguladım. 2 yi. rampa inip çıkarken. çok işe yaradı.

      1 de karlı çamurlu buzlu yol içinmiş.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      793 Mesaj
      07 Aralık 2011 07:02:23
      @ppimpirikk, bizdeki otomatik Rio'nun kullanım kılavuzunda 1. ve 2. vitesler için 60-40 veya 40-20 km gibi bir sınır vardı. O vitesler yokuş çıkarken güce ihtiyaç duyulduğu anlarda kullanılmalı. Bu bilgiye sahip olmadan önce 3-4 kez düz yolda hızlanmak için kullanmıştım, araç kükreyip hızlanıyordu, hoşuma da gidiyordu ama böyle kullanmanın doğru olmadığı ortada.


    • Yüzbaşı
      312 Mesaj
      07 Aralık 2011 09:54:33
      evet düz yolda D kullanmak gerek.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      310 Mesaj
      09 Aralık 2011 13:38:15
      OTOVİTESİN NEYİNİ BİLMİOSUZKİ :) BENİM 8 YAŞINDA KARDEŞİM BİLE KENDİ KENDİNE ÖĞĞRENMİŞ AMCAMI İZLEYEREK. OTO VİTES ERKEK ADAMIN İŞİ DEĞİL ARABA DEDİĞİN ZEVK VERECEK OTODA ODUN GGİBİ OTURUNCA NE ZEVK ALIOSNZ :) HERHANGİ Bİ RAHATSIZLIĞINIZ YOKSA MANUEL TEK GEÇERİM OTOMATİĞİ EZERİM


    • Yarbay
      3217 Mesaj
      11 Aralık 2011 16:44:45
      guzel bir konu yeni aveonun otomatik vitesini anlatacakvarmı.

      otomatik ama manuel de var m tusu var.

      ustte de mandalın yanında + - var.

      bunları nasıl kullanacagız



      _____________________________

      Resimli Hali

      [link=http://forum.donanimhaber.com/m_40697741
    • Yüzbaşı
      312 Mesaj
      11 Aralık 2011 20:50:32
      quote:

      Orijinalden alıntı: ankarametinerr

      guzel bir konu yeni aveonun otomatik vitesini anlatacakvarmı.

      otomatik ama manuel de var m tusu var.

      ustte de mandalın yanında + - var.

      bunları nasıl kullanacagız


      artı eksi bir düşürmeye, karlı buzlu yolda arabayı kaydırmamaya yarıyor diye biliyorum. eğer vites kolunun yanındaki düğmeden bahsediyorsanız.


      _____________________________

    • Yarbay
      2417 Mesaj
      11 Aralık 2011 23:25:41
      quote:

      Orijinalden alıntı: ankarametinerr

      guzel bir konu yeni aveonun otomatik vitesini anlatacakvarmı.

      otomatik ama manuel de var m tusu var.

      ustte de mandalın yanında + - var.

      bunları nasıl kullanacagız


      Manuel moda alıp vitesi kendin attırıyorsun özellikle iniş eğimli yollarda mevcut aracımda manuel moda alıp motor frenini kullanıyorum

      Her daim frene basmak araç için iyi değil,onun dışında otomatik modda kullanırsanız araç frene basmadığınız sürece hızlanacaktır

      Bu da frene basma ihtiyacını getirecek balataları eskitmeye ne gerek var


      _____________________________

      SSANGYONG ACTYON SPORTS 4X2 6/AT

      LUXURY HARD TOP

    • Yüzbaşı
      312 Mesaj
      12 Aralık 2011 19:56:13
      arkadaşlar ben acemi olduğundan yavaş seyrediyorum. araba gaza fazla basmadığımdan titriyormuş (babam söyledi). bir akrabam da 2 de kullan daha rahat olur dedi. tamirci ise 1 2 de zorunlu olmadıkça kullanmasın şansımanını mı yakar öyle bir şey demiş.

      hangisi doğru?

      arabamda R N D 1 2 vitesleri var başka yok.




      _____________________________

    • Yarbay
      3217 Mesaj
      12 Aralık 2011 21:47:16
      quote:

      Orijinalden alıntı: ppimpirikk

      arkadaşlar ben acemi olduğundan yavaş seyrediyorum. araba gaza fazla basmadığımdan titriyormuş (babam söyledi). bir akrabam da 2 de kullan daha rahat olur dedi. tamirci ise 1 2 de zorunlu olmadıkça kullanmasın şansımanını mı yakar öyle bir şey demiş.

      hangisi doğru?

      arabamda R N D 1 2 vitesleri var başka yok.



      d de kullanma öneriliyor.



      _____________________________

      Resimli Hali

      [link=http://forum.donanimhaber.com/m_40697741
    • Er
      6 Mesaj
      12 Aralık 2011 23:15:40
      yaptığını birçok defa tekrarlarsan otomatik vites çubuğu var topuzun altında onun kırılmasına sebep olur.Ben bu şekilde vitesi zorladım ve bana 1000.TLye mal oldu.


      _____________________________

    • Yarbay
      3217 Mesaj
      12 Aralık 2011 23:17:37
      quote:

      Orijinalden alıntı: GÖZEN

      yaptığını birçok defa tekrarlarsan otomatik vites çubuğu var topuzun altında onun kırılmasına sebep olur.Ben bu şekilde vitesi zorladım ve bana 1000.TLye mal oldu.

      buyuk masraf cıkarır mı 5 bin gibi



      _____________________________

      Resimli Hali

      [link=http://forum.donanimhaber.com/m_40697741
    • Yüzbaşı
      312 Mesaj
      13 Aralık 2011 09:37:04

      quote:

      Orijinalden alıntı: GÖZEN

      yaptığını birçok defa tekrarlarsan otomatik vites çubuğu var topuzun altında onun kırılmasına sebep olur.Ben bu şekilde vitesi zorladım ve bana 1000.TLye mal oldu.

      El freni Çekik gitmek mı yoksa 1 2 Vitesle gitmek mı çubuğu kırar?


      < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      355 Mesaj
      07 Ocak 2012 16:10:48
      merhaba, bir süredir otomatik vitesli araçları inceliyorum ama hiç kullanma fırsatım olmadı,
      benim otomatik vitesli araçlarda merak ettiğim bir konu var, normal vitesli araçlarda vites değiştirince mesela 2 den 3 e geçinde vites değişiminden dolayı gaz kesilip sonra tekrar yavaş yavaş veriliyor ve bu esnada debrijaj sert çekilirse hafif bi ileri geri sikkelenme olur araçta, acaba otomatik vitesli araçlarda da vites yükseltme sırasında bu değişimi hissediyor muyuz?


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      962 Mesaj
      07 Ocak 2012 20:06:59
      quote:

      Orijinalden alıntı: frender

      merhaba, bir süredir otomatik vitesli araçları inceliyorum ama hiç kullanma fırsatım olmadı,
      benim otomatik vitesli araçlarda merak ettiğim bir konu var, normal vitesli araçlarda vites değiştirince mesela 2 den 3 e geçinde vites değişiminden dolayı gaz kesilip sonra tekrar yavaş yavaş veriliyor ve bu esnada debrijaj sert çekilirse hafif bi ileri geri sikkelenme olur araçta, acaba otomatik vitesli araçlarda da vites yükseltme sırasında bu değişimi hissediyor muyuz?

      Otomatik vitesin tipine göre değişir.

      Yarı otomatiklerde hissedilebiliyor bu. Özellikle düşük viteslerde.

      Tam otomatiklerde devirin düştüğünü devir saatinden ve arabanın sesinden anlıyorsunuz. Fakat tamamen sarsıntısız denemez.

      Çift kavramalı araç kullanmadım ama herhalde hiç sarsıntı olmuyormuş.


    • Er
      6 Mesaj
      10 Ocak 2012 21:18:40
      quote:

      Orijinalden alıntı: ppimpirikk



      Alıntıları Göster


      El freni Çekik gitmek mı yoksa 1 2 Vitesle gitmek mı çubuğu kırar?

      araç durduktan sonra özellikle yokuş aşağı veya yokuş yukarı durumlarda önce otomatik vitesi P park durumuna getirip ayağını frenden çekip sonra el frenini çekersen bütün yükü vitese yüklemiş oluyorsun ve daha sonra çalıştırıp vitesi dreive D konumuna getirmek istediğinde vites giçmekte zorlanmaktadır.Buda zaman içinde çubuğun etrafındaki tırnakların kırılmasına neden olur yani vites çubuğu kırıldı denir servisler tarafından.Bir çubuk yüzünden bütün vites kutusu malesef değişmektedir.Tabi eğer iyi bir ustaya denk gelirseniz yoksa şanzıman arızalı derler vs...


      _____________________________

    • Er
      6 Mesaj
      10 Ocak 2012 21:25:16
      5 bin tlmi valla kim diyorsa yalandır derim.Vites çubuğu kırılması ise tabi...malesef işi bilmeyen çok ustayım diyen var.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      312 Mesaj
      18 Ocak 2012 23:28:11
      ARKADAŞLAR, ARABAYI STOP EDERKEN ŞUNLARI YAPIYORUM... YANLIŞSA SÖYLEYİN ÇÜNKÜ TAMİRCİ KAFAMI KARIŞTIRDI!

      PARK YERİ BULDUM PARK ETTİM

      N YE ALDIM

      EL FRENİNİ ÇEKTİM

      FRENİ BIRAKTIM

      P YE ALDIM.

      KONTAĞI KAPATTIM.

      DOĞRU MUDUR??

      TAMİRCİ BANA N YE ALMA DİREK P YE GEÇİR, EL FRENİNİ ÇEK, KONTAĞI KAPAT DEDİ...

      HANGİSİ DOĞRUU????


      _____________________________

    • Yarbay
      2252 Mesaj
      20 Ocak 2012 15:48:31
      İlk yazdığın da doğru, tamircinin dediklerini yaparken
      durdun, ayak frende
      P ye aldın hala ayak frende
      El frenini çektin
      Motor stop
      indin
      Olay şu P ye aldığında vites kutusunda bir tırnak dişliye geçer ve şanzımanı kilitler. Eğer sen ayak frende değilken p ye alır el frenini çekersen aracın öne yada arkaya hafif kayıp kilitleyen dişliyi sıkıştırır. P den çıkartmak istersen biraz zorlar o nedenle ilk yaptığın da doğru tamircinin dediği de. Yapmaman gereken durup p ye alıp ayak frende değilken el freni çekmen.

      Arabayı ilgili vitesin hız sınırında kullandığın sürece sorun yok ama örneğin 2 de üst sınır 60 olsun sen de 60 ile gidersen motor devri yüksek olur bu da
      yakıt tüketimini arttırır
      vites kutusunun gereksiz yere aşırı ısınmasına yol açar
      Aşırı ısı yağ ömrünü de azaltır, keçe, balata gibi parçalara da zarar verir.
      Sen d ye al devrin 2000 lerden aşağıya düşmesin. En ideali 90 km de 4 e yada en üst vitese araç geçtiğindeki devir sayısıdır (elbette düz yola göre) Bir de lastik havalarını sık sık kontrol edin üretici değerlerinde tutmaya çalışın. Otomatik viteste aracın zorlanması ile vites büyütme daha üst devirlere alınır sürekli bir düşük viteste kalırsınız araç bağırır. Lastik havaları azalınca sürtünme artar, yakıt tüketiminiz de paralel olarak artar.



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      312 Mesaj
      20 Ocak 2012 22:16:37
      teşekkür ederim.

      sanki tamircinin dediğini yaptığımda biraz zorlanma oldu gibime geldi. ondan size sormak istedim.

      kullanma kılavuzundada ilk yazdığım gibi yazıyor

      N

      EL FRENİ

      P

      FRENİ BIRAK

      KONTAĞI KAPAT.

      son olarak da şunu sorayım: hep bu işlemi izliyordum ben, ama ders aldığım hocanın dediği üzere kontağı kapattıktan sonra pye alıyordum vitesi... sanırım yanlış yönlendirildim. tamirci de bana sen kontağı kapatmakla elektriği kesiyorsun vites kolu sertleşir vs. gibisinden birşeyler söyledi. sizce çok zarar vermişmiyimdir vitese şanzımana vs... üzüldüm şimdi...


      _____________________________

    • Yarbay
      2252 Mesaj
      20 Ocak 2012 22:24:55
      hiçbirşey olmaz herşeyin tedbiri var sistemlerde. Sadece hareket ederken P-R-D konumlarından birine almayın yeter. Bir de D de iken ayak frende diğer ayakla gaz vermeyin.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      312 Mesaj
      21 Ocak 2012 01:42:06
      yok, bu saydıklarınızı yapmıyorum :) D kullanıyorum sürekli. 1 2 karlı buzlu yol için. zaten karda almadım arabayı, okadar iyi değilim daha. pişmem gerek. şu kontak olayı canımı sıkmıştı. teşekkür ederim tekrardan...


      _____________________________

    • Yarbay
      2252 Mesaj
      21 Ocak 2012 08:58:23
      Karlı yollar için buz kristali sembolü olan düme varsa ona basın. Bunun dışında D ile 1-2 arasındaki fark sadece üst vites sınırının 1,2 yada 4 olmasıdır (aracınız 4vitesli ise) Sonuçta yavaş gittiğinizde araç zaten 1.-2. vitesleri geçmez. Buz işareti aktif olunca vitesin iç basıncı düşürülür böylelikle motordan tekere aktarılan güç zayıflar, araç patinaja düşmeden yavaşça kalkar.
      Otomatik viteslerde siz D ye alın işin elektroniği zaten motoru ve şanzımanı koruyacak değerlerde aacı çalıştırır. Bir ara sinirlenip giderken yanlışlıkla aracı D den r ye geçirmiştim. Vites kontrolü elektronik olduğu için R ye geçmemişti düz devam ettim. 1-2 sn içinde de d ye geri aldım zaten.


      _____________________________

    • Yarbay
      3217 Mesaj
      21 Ocak 2012 10:49:33
      kar var diye aku bosalmıstır arabayı calıstıracagım 20 dakka. p de mi kalsın d ye mi alayım



      _____________________________

      Resimli Hali

      [link=http://forum.donanimhaber.com/m_40697741
    • Yarbay
      2252 Mesaj
      21 Ocak 2012 11:09:45
      Elbette P de kalsın araç boşta çalışacaksa yoksa vitesi yükte (D) bırakmanın hem tehlikesi var hem de yakıt tüketimini artırır.


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      25 Ocak 2012 14:48:29
      tşkr


      _____________________________

      Oyun bittiğinde Şah ile Piyon aynı kutuya girer.
    • Yüzbaşı
      675 Mesaj
      25 Ocak 2012 16:44:00
      quote:

      Orijinalden alıntı: cleron

      OTOVİTESİN NEYİNİ BİLMİOSUZKİ :) BENİM 8 YAŞINDA KARDEŞİM BİLE KENDİ KENDİNE ÖĞĞRENMİŞ AMCAMI İZLEYEREK. OTO VİTES ERKEK ADAMIN İŞİ DEĞİL ARABA DEDİĞİN ZEVK VERECEK OTODA ODUN GGİBİ OTURUNCA NE ZEVK ALIOSNZ :) HERHANGİ Bİ RAHATSIZLIĞINIZ YOKSA MANUEL TEK GEÇERİM OTOMATİĞİ EZERİM

      ben çok gördüm böyle diyenleride sonra tozu yuttular dsg ile, tabi ayrıca daha önce manuel kullanmış kişiler sol ayaklarıyla debriyaja basar gibi frene basarlar sonra küt arkadaki adam çarpmış bunlarıda gördük öle 8 yaşındaki çocuk değilde o kadar yıl manuel araba kullanmış koca koca adamlar otomatik vites arabayı çalıştıramadılar bile (çalıştırırken ve vites değiştirilirken frene basılması gerekiyor) . öle ahkam kesmekle olmuyo erkek adam işi değil diye.sonuçta bilmemek değil öğrenmemek ayıptır. manüel öle matah bişey olsa f1 arabalarının hepsi manüel olurdu.


      _____________________________

      Macbook Air 13"
      İşlemci: Intel i7 4790k @ 4.6 ghz Anakart: Asus Z97 Pro Gamer Ekran Kartı: MSI GTX 970 Gaming 3,5G+0,5g OC @1450 Mhz Ram: 16 GB Kingston Hyperx Fury 1600 Mhz SSD: Kingston Hyperx 3k 240 GB HDD: WD Blue 1 TB Kasa: Cooler Master HAF X 942 Kulaklık: Steelseries H Wireless
      Ekran: Asus VN247 1ms Klayve: Logitech G710+ Mekanik Klayve Mouse: Steel Series Sensei Fnatic Edition PSU: High Power Astro Lite 750W CPU Soğutucu: Corsair Hydro H105
      Golf 1.4 TSI
    • Yüzbaşı
      312 Mesaj
      03 Şubat 2012 16:37:36
      arkadaşlar ben arabayı çok az kullanıyorum. günde 15 dk filan. bazen 1 hafta almadığım oluyor. bir arkadaş aküyü boşaltırsın filan dedi. doğru mudur?


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ppimpirikk -- 3 Şubat 2012; 22:22:17 >
      _____________________________

    • Yarbay
      3677 Mesaj
      01 Mart 2012 18:15:26
      2004 model 307 1.6 xt premium araç aldım
      bunlarda p den d ye geçmek için frene basıp geçmek gerekli yalnız benim aracımda direk geçiyor asıl sorunum araç çalışır durumda P de 2 dk bırakırsam vitese geçiremiyorum sorun ne olabilri acaba çok acil yardıma ihtiyacım var?


      _____________________________

      Lumia 820 BLACK
    • Yüzbaşı
      675 Mesaj
      07 Mart 2012 15:39:42
      hiç kullanmadım pug'ların otomatiğini ama bir iki ufak tahmin yürütebilirim sanırım. 2 dakka bekledikten sonra frene basarak geçirmeyi denediniz mi? p den d ye geçerken frene basılması her otomobilde geçerli yoksa arabanın fırlama ihtimali var. otomatik viteslerde ufak bi kanca bu işlevi görüyor belki o kırılmıştır. bi baktırmanızda fayda var.

      saygılar.


      _____________________________

      Macbook Air 13"
      İşlemci: Intel i7 4790k @ 4.6 ghz Anakart: Asus Z97 Pro Gamer Ekran Kartı: MSI GTX 970 Gaming 3,5G+0,5g OC @1450 Mhz Ram: 16 GB Kingston Hyperx Fury 1600 Mhz SSD: Kingston Hyperx 3k 240 GB HDD: WD Blue 1 TB Kasa: Cooler Master HAF X 942 Kulaklık: Steelseries H Wireless
      Ekran: Asus VN247 1ms Klayve: Logitech G710+ Mekanik Klayve Mouse: Steel Series Sensei Fnatic Edition PSU: High Power Astro Lite 750W CPU Soğutucu: Corsair Hydro H105
      Golf 1.4 TSI
    • Yarbay
      3677 Mesaj
      07 Mart 2012 15:57:24
      quote:

      Orijinalden alıntı: omeracikgoz

      hiç kullanmadım pug'ların otomatiğini ama bir iki ufak tahmin yürütebilirim sanırım. 2 dakka bekledikten sonra frene basarak geçirmeyi denediniz mi? p den d ye geçerken frene basılması her otomobilde geçerli yoksa arabanın fırlama ihtimali var. otomatik viteslerde ufak bi kanca bu işlevi görüyor belki o kırılmıştır. bi baktırmanızda fayda var.

      saygılar.

      Edit:sorun yokmuş.yanlışlık yapıyormuşuum


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi semihh95 -- 2 Nisan 2012; 7:45:39 >
      _____________________________

      Lumia 820 BLACK
    • Binbaşı
      1433 Mesaj
      01 Nisan 2012 10:29:54
      Merhaba Değerli Forum Uyeleri;
      Suan nisan 2012
      3sorum olacaktı

      1)Alınabilecek hesaplı otomatik vitesli nevar?
      2)Her marka modele otm. vites takılırmı?
      3)Otm.Vites ve lpg beraber ne kadar verimli?
      Çok sağolun


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Her Seçiş,bir Vazgeçistir.
    • Yarbay
      2906 Mesaj
      01 Nisan 2012 12:17:16
      quote:

      Orijinalden alıntı: ibo83

      Merhaba Değerli Forum Uyeleri;
      Suan nisan 2012
      3sorum olacaktı

      1)Alınabilecek hesaplı otomatik vitesli nevar?
      2)Her marka modele otm. vites takılırmı?
      3)Otm.Vites ve lpg beraber ne kadar verimli?
      Çok sağolun

      1-Honda
      2-Sonradan otomatik vites kutusu taktırmak mantıksız ve masraflı olur.
      3-LPG ile motor uyumlu olduktan sonra sorun yok..


      _____________________________



      2010 Honda Civic HB 1.8 I-VTEC A/T Siyah
    • Yarbay
      3677 Mesaj
      02 Nisan 2012 07:43:38

      quote:

      Orijinalden alıntı: ibo83

      Merhaba Değerli Forum Uyeleri;
      Suan nisan 2012
      3sorum olacaktı

      1)Alınabilecek hesaplı otomatik vitesli nevar?
      2)Her marka modele otm. vites takılırmı?
      3)Otm.Vites ve lpg beraber ne kadar verimli?
      Çok sağolun

      1-307 tam otomatiktir tavsiyem.
      2-boşver taktırma işini
      3-otomatik ile lpg birşey değiştirmez önemli olan motorum uyumu


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Lumia 820 BLACK
    • Binbaşı
      1433 Mesaj
      02 Nisan 2012 10:01:46
      Butce olarak 30.000 TL
      OTM olsa iyi pratik olurdu.
      Citroen c1 30.700
      suzuki Alto 29.000
      Chery kimo forza 23.000



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Her Seçiş,bir Vazgeçistir.
    • Onbaşı
      37 Mesaj
      05 Nisan 2012 16:12:43
      quote:

      Orijinalden alıntı: semihh95



      Alıntıları Göster


      1-307 tam otomatiktir tavsiyem.
      2-boşver taktırma işini
      3-otomatik ile lpg birşey değiştirmez önemli olan motorum uyumu

      Honda Jazz tavsiyemdir CVT li dir.


      _____________________________

    • Yarbay
      2819 Mesaj
      06 Nisan 2012 19:46:15
      Arkadaşlar yeni işe başladım.
      Otomatik vitesli opel vecktra verecekler daha önce hiç sürmedım konuyu gnel anlamda okudum kafam aldı
      Fakat uygulamaya geçelim,

      Şimdi park etmek gerekirken

      Araç park esnasında yapılması gereken şeyler nelerdir,

      birde yokuş inerken vites geçişleri ( D D1 D2 nasıl olmalıdır.. )

      Yardımcı olursanız çok sevinirim..
      Acil lazım..


      Araç çalıştırkende yapmam gereken şeyler nelerdir

      Bunu bana anlatırsanız size dua etmekten başka yapacağım bir şey yoktur.. :


      Allah sizden razı olsun..



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi farego -- 6 Nisan 2012; 20:13:53 >
      _____________________________

      Bir sonraki nesli düşün.
    • Yarbay
      2819 Mesaj
      06 Nisan 2012 20:06:24
      Son olarak, bu araba ile yokuşta durdun nasıl kalkılır..




      _____________________________

      Bir sonraki nesli düşün.
    • Yarbay
      2252 Mesaj
      07 Nisan 2012 09:30:06
      Yokuş inerken de çıkarken de D de durur vites. Araç yüklü yada yük çekiyorsa yada bozuk yolda yavaş gidilmesi gerekiyorsa d2 yada d1.
      Çalıştırmak kolay.

      Araç P de yada N de olmalı. Motoru normal çalıştırın. P de ise D ye almak için mutlaka frene basmalısınız yoksa vites kilidi açılmaz kolu kıpırdatamazsınız. Birde frene basmadan vites koluna asılmayın. Bu durumda hasar yada arıza olmaz ama vites kilidini sıkıştırırsınız frene basınca kilit açılamaz kolu hareket ettiremezsiniz. N de iken çalıştırırsanız da ayağınızı frende tutmayı unutmayın. D ye alınca araç hareket edeceğinden ayağınızı dalgınlıkla frenden hafif çekerseniz ilerleyip başka bir aracaya, yayaya yada neseneye çarpabilirsiniz. Özellikle ışıkta vites D de önünüzde araç varken dalıp freni hafif bırakrsanız araç yavaşça ilerleyebilir, kontrolsüzce öndekine çarpabilirsiniz. Işıklarda durunca ayak frende N ye alırsanız hem vites kutusu aşırı ısınmaz uzun ömürlü olur hemde kazara hareket etmelerden korunursunuz.
      Aracı durdurmadan R ye almayın yada D de giderken araç son viteste ise (4-5-6) D1 yada D2 ye almayın. Elektronik kısmı koruma işini halleder ama diyelim ki sizin vites kutusunda bu durum için önlem almamışlar araç aniden fren yapar gibi yavaşlar arkadakiler size çarpabilir yada siz araç içinde kafanızı cama vs çarparak yaralanabilir, kontrolü kaybedebilirsiniz.

      Yokuşta durdunuz, araç p de, N de yada D de olsun. Ayak frende ve motor çalışıyor. Ayağınızı frenden çekerçekmez hafifçe gaz verin. Bazı otomatikler hafifçe geri kaçabilir bu orun değil. Çok çok el freniniz yarım çekin araç geri kaçmaz yada çok yavaş kaçar. Gaz verin yavaşça elfrenini de hemen indirin. Öncelikle boş yolda aracınızın vites karekteristiğini öğrenmenizi tavsiye ederim. Mesela rampa yukarı d durdunuz yak frende, ayağınızı frenden çekince ne kadar geri kayıyor. Tabi bu aracın yükü ile rampa eğimi ile de alakalıdır. Ama genelde çok kolaydır kalkmak sadece panik yapıp gaza aniden abanmayın. Araç güçlü ise hızlı toparlar, öndekine çarpabilirsiniz.


      _____________________________

    • Yarbay
      2819 Mesaj
      07 Nisan 2012 09:41:43
      quote:

      Orijinalden alıntı: Sozuak

      Yokuş inerken de çıkarken de D de durur vites. Araç yüklü yada yük çekiyorsa yada bozuk yolda yavaş gidilmesi gerekiyorsa d2 yada d1.
      Çalıştırmak kolay.

      Araç P de yada N de olmalı. Motoru normal çalıştırın. P de ise D ye almak için mutlaka frene basmalısınız yoksa vites kilidi açılmaz kolu kıpırdatamazsınız. Birde frene basmadan vites koluna asılmayın. Bu durumda hasar yada arıza olmaz ama vites kilidini sıkıştırırsınız frene basınca kilit açılamaz kolu hareket ettiremezsiniz. N de iken çalıştırırsanız da ayağınızı frende tutmayı unutmayın. D ye alınca araç hareket edeceğinden ayağınızı dalgınlıkla frenden hafif çekerseniz ilerleyip başka bir aracaya, yayaya yada neseneye çarpabilirsiniz. Özellikle ışıkta vites D de önünüzde araç varken dalıp freni hafif bırakrsanız araç yavaşça ilerleyebilir, kontrolsüzce öndekine çarpabilirsiniz. Işıklarda durunca ayak frende N ye alırsanız hem vites kutusu aşırı ısınmaz uzun ömürlü olur hemde kazara hareket etmelerden korunursunuz.
      Aracı durdurmadan R ye almayın yada D de giderken araç son viteste ise (4-5-6) D1 yada D2 ye almayın. Elektronik kısmı koruma işini halleder ama diyelim ki sizin vites kutusunda bu durum için önlem almamışlar araç aniden fren yapar gibi yavaşlar arkadakiler size çarpabilir yada siz araç içinde kafanızı cama vs çarparak yaralanabilir, kontrolü kaybedebilirsiniz.

      Yokuşta durdunuz, araç p de, N de yada D de olsun. Ayak frende ve motor çalışıyor. Ayağınızı frenden çekerçekmez hafifçe gaz verin. Bazı otomatikler hafifçe geri kaçabilir bu orun değil. Çok çok el freniniz yarım çekin araç geri kaçmaz yada çok yavaş kaçar. Gaz verin yavaşça elfrenini de hemen indirin. Öncelikle boş yolda aracınızın vites karekteristiğini öğrenmenizi tavsiye ederim. Mesela rampa yukarı d durdunuz yak frende, ayağınızı frenden çekince ne kadar geri kayıyor. Tabi bu aracın yükü ile rampa eğimi ile de alakalıdır. Ama genelde çok kolaydır kalkmak sadece panik yapıp gaza aniden abanmayın. Araç güçlü ise hızlı toparlar, öndekine çarpabilirsiniz.

      İşte bu hocam çok teşekkür ederim püf nokta budur bana çok faydası olur bunların özellikle şu cümlesi..




      abi bu aracın yükü ile rampa eğimi ile de alakalıdır. Ama genelde çok kolaydır kalkmak sadece panik yapıp gaza aniden abanmayın. Araç güçlü ise hızlı toparlar, öndekine çarpabilirsiniz.


      _____________________________

      Bir sonraki nesli düşün.
    • Teğmen
      238 Mesaj
      13 Temmuz 2012 11:49:05
      Bende hiç otomatik vites kullanmadım şuana kadar yarın patronun arabasını kullanma fırsatım olabilir.
      O yüzden merak ettiğim birkaç şey var:
      (araç vw passat)

      Passatların otomatik vitesi resimdeki gibi sanırım:



      Vitesi P den D ye alırken herhangi bir tuşa basıyor muyuz yoksa sadece vitesi D ye doğru ittirmek yeterli mi?
      Ayrıca vites topuzunun yanına bitişik o düğme ne işe yarıyor?



      _____________________________

    • Yarbay
      14986 Mesaj
      13 Temmuz 2012 12:55:09
      quote:

      Orijinalden alıntı: FFFaust

      Bende hiç otomatik vites kullanmadım şuana kadar yarın patronun arabasını kullanma fırsatım olabilir.
      O yüzden merak ettiğim birkaç şey var:
      (araç vw passat)

      Passatların otomatik vitesi resimdeki gibi sanırım:



      Vitesi P den D ye alırken herhangi bir tuşa basıyor muyuz yoksa sadece vitesi D ye doğru ittirmek yeterli mi?
      Ayrıca vites topuzunun yanına bitişik o düğme ne işe yarıyor?


      o vites kolu kenarındaki kilit kısmına basarak, P D arasında geçiş yapabilirsiniz.


      _____________________________

    • Teğmen
      238 Mesaj
      13 Temmuz 2012 17:43:21
      Kafama takılan birde şu var:
      Mesela aracı yokuşta park ettik(arabanın önü yokuşun aşağısına bakıyor.)
      Geri geri gideceğiz vitesi R ye aldık el frenini indirdik.
      Ayağımızı frenden çekince araba stop eder mi yoksa geriye doğru rolanti devriyle gidebilir mi?



      _____________________________

    • Yarbay
      2819 Mesaj
      13 Temmuz 2012 18:03:27
      ben öğrendim geliştirdim kendimi dh sayesinde :)


      _____________________________

      Bir sonraki nesli düşün.
    • Yarbay
      10022 Mesaj
      15 Temmuz 2012 15:01:45
      Ben genelde frene basiyorum p'ye aliyorum iniyorum. El freni filan cekmeden. Tabi duz yerde. Egim varsa el freninide cekiyorum.


      < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Er
      4 Mesaj
      21 Temmuz 2012 23:19:25
      arkadaslar hayatimizi kolaylastiran herseyin bize zarari vardir otamatik aracinda zarari cebibimizedir otamatik araclar manuele gore daha fazla yakar otamatik araclarda sanzuman yagi filitresi manuele gore daha pahalidir bakimi onemlidir yagini suyunu daha onemseyerek zamaninda degistirmek gerekir agrizalanmasi durumunda kotu sonuclar verir tamiri zordur pahalidir onun icin bakim onemlidir otamatik araclarda mars almasi manuele gore daha kuvvetlidir bozulmasi durumunda vurdurarak yada cekerek calistirilamaz kesinlikle yolda istop edmesi %50 kazalarla sonuclanir direksiyon serterir firen tutmaz el firenide iyi degilse kazlar kacinilmaz olur manuel istop edsede arac vireste iken calisma olasiligi yuksektir tekrar calismasada aracin hiziyla hitrolik sistem devrede olur viteste ise yavaslayana kadar otamatik araclari alirken test surusunu mutlaka yapiniz dik bir ranpada durunuz ve fireni burakiniz arac yeriye kaciyorsa oractan vaz geciniz bmw mersedes chevrolet gmc chrysler gibi araclar otamatik araclarda gercekten randuman alinmistir gerisi hikaye volkswagen audi sonrasinda gelir bunlarin disindakilerden uzak kaliniz derim


      _____________________________

    • Yarbay
      4835 Mesaj
      21 Temmuz 2012 23:37:36
      vaybe bende otomatiklerde gaza basıp gidiyosun frene basıp duruyorsun sanıyordum ayrıntılı olmuş

      tşekkürler


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      355 Mesaj
      22 Temmuz 2012 14:17:34
      otomatik vitesin manuelden dana fazla olumsuz tarafı olduğuna katılmıyorum aksine hen ekonomi hende kullanım konusunda otomatik manueli açık ara geçer, bir kere otomatiklerde baskı balata değişimi olmuyor ve birkaç senede bir 1000 tl gibi bir fiyat ödemek zorunda kalmıyorsunuz, otomatikler motoru kesinlikle zorlamaz çünkü kendisi motor devrini en mnantıklı şekilde kullanacak şekilde tasarlanmıştır manuelde debriyaja bas çek vurdurma daha çok olur buda motora ve aktarma elemanlarına mesela trigere daha çok yüklenme yapar otomatikte aktarma yağla yapıldığı için istesenizde şanzımana motora aşırı yüklenme olmaz, ayrıca tam otomatik şanzımanların neredeyse hepsinde kullanılan yağ ömürlüktür değişim gerektirmez, çok yakma konusunada katılmıyorum şuana kadar iki adet otomatik araç kullandım polo ve astra g, ikisindede manuel kullanıcıları ile kıyasladığımda aynı hatta benim kullanma şeklimle daha az yaktığını gördük nette her duyduğunuza inanmayın gidin yüzyüze kullanıcıları ile görüşün ayrıca otomatik vitesin kolay kullanımı kesinlikle tartışılamaz yokuşlarda ileri geri kaçırmaması buna enbüyük örnektir manuel araçla dik yokuşta geri gitmeye çalışın ananız ağlar dur kalkta debriyaja bas vites değiştir araba kullanmak zevk olmaktan çıkar işkenceye dönüşür manuel araçta gaza basılı giderken birden ayağınızı gazdan çekin ne olur araç ileri geri hop hop oynar hatta stop eder otomatikte gazdan ayağını çekince çok hafif tatlı bir yavaşlamaya girer hoıplama zıplama kesinlikle olmaz, ayrıca evet otomatik vitesler gaza basınca gider frene basınca durur hepsi bukadar.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi frender -- 22 Temmuz 2012; 14:21:16 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      355 Mesaj
      22 Temmuz 2012 14:26:06
      quote:

      Orijinalden alıntı: FFFaust

      Kafama takılan birde şu var:
      Mesela aracı yokuşta park ettik(arabanın önü yokuşun aşağısına bakıyor.)
      Geri geri gideceğiz vitesi R ye aldık el frenini indirdik.
      Ayağımızı frenden çekince araba stop eder mi yoksa geriye doğru rolanti devriyle gidebilir mi?


      tam otomatikler frenden ayağınızı çekince ileri gitmez (aşırı dik ve çok yüklü olmadıktan sonra) ancak rölanti devrinin gücü geri gitmesine yetmez gaza basınca geri gitmeye başlar. otomatikler hiçbir zaman manueller gibi stoplamaz


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi frender -- 22 Temmuz 2012; 14:27:42 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      736 Mesaj
      10 Ağustos 2012 04:27:33
      araç D de iken ayağı frenden çekince araba yavaşça hareket etmesi rölanti devrinin gücünden mi kaynaklanıyor?

      Bir de çok dik yokuşta geri kaydırıyor mu diye test ettim. çok yavaş kaydırdı.

      ondan biraz daha az eğimli yokuşta hiç kaydırmadı; ilkinde kaydırması normal midir?


      _____________________________

    • Yarbay
      2819 Mesaj
      10 Ağustos 2012 09:23:22
      Arkadaşlar takıntı ve strees yapmayın.. bende dh da öğrendim hemde bu konuda :) ve çok rahat sadece beyniniz rahat olsun arabanın kavramasını öğrenin yeter..


      _____________________________

      Bir sonraki nesli düşün.
    • iOS Beta Kullanıcısı
      9037 Mesaj
      10 Ağustos 2012 10:32:24
      bana kalırsa bu otomatik işini çok abartmışsınız. adı üstüne otomatik vites. rampada araba çok kararsız kalmadığı sürece, ya da karda-buzda kullanmadığınız sürece bence viteslere kesinlikle karışmayın. zaten bizim yerimize vitese karar versin diye alıyoruz şunu.

      tam otomatiklerde vitesleri sık sık kurcalamak da iyi bir şey değildir.

      arabaya bin, kontağı çevir, frene bas, el frenini indir, d ye tak ve git. bakşa hiç bir şey yapmayın, yok sıkışık trafikte d3 e takayım, yok yokuş azıcık dik d2 ye takayım... yok d1 d2 d3 d4 yapmak hoşuma gidiyor.

      sakın.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      736 Mesaj
      10 Ağustos 2012 12:15:10
      quote:

      Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

      bana kalırsa bu otomatik işini çok abartmışsınız. adı üstüne otomatik vites. rampada araba çok kararsız kalmadığı sürece, ya da karda-buzda kullanmadığınız sürece bence viteslere kesinlikle karışmayın. zaten bizim yerimize vitese karar versin diye alıyoruz şunu.

      tam otomatiklerde vitesleri sık sık kurcalamak da iyi bir şey değildir.

      arabaya bin, kontağı çevir, frene bas, el frenini indir, d ye tak ve git. bakşa hiç bir şey yapmayın, yok sıkışık trafikte d3 e takayım, yok yokuş azıcık dik d2 ye takayım... yok d1 d2 d3 d4 yapmak hoşuma gidiyor.

      sakın.

      1 2 ve 3 orda duruyorsa bi işe yarıyordur, o şartlar oluşunca bunları da kullanmak lazım.


      _____________________________

    • IOS Beta Tester
      291 Mesaj
      Eski Kullanıcı Adı:
      massmavi.


      10 Ağustos 2012 12:37:50
      evet arkadaş gerçekten yararlı bir iş yapmış ellerine sağlık dostum. çoğu kişi artık herşeyi biliyor


      _____________________________

      sadece iki kişiye güvenirim; biri benim, diğeri sen değilsin..
    • iOS Beta Kullanıcısı
      9037 Mesaj
      10 Ağustos 2012 15:17:00

      quote:

      Orijinalden alıntı: dekareme


      Alıntıları Göster


      1 2 ve 3 orda duruyorsa bi işe yarıyordur, o şartlar oluşunca bunları da kullanmak lazım.

      Onu belirttim mesajimda zaten.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Çavuş
      74 Mesaj
      15 Ağustos 2012 17:54:37
      Gamlı baykuş sonuna kadar destekliyorum 5 senedir otomatik araç kullanıyorum çok dik yokuşlarda dahi kullanmıyorum 1 ve 2 yi.gaza sonuna kadar bastıgınızda bir önceki vitese alıp aynı görevi görüyor zaten araç devrini alınca gazı hafif çekin o devirle rahat çıkarsınız zaten.1 ve 2 yi sadece dik ve uzn yokuşları İNERKEN kullanın sürekli vites değiştirmek otomatikte iş değildir.Sürekli eliniz viteste olacaksa otomatiğin bi önemi kalmaz zaten.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      329 Mesaj
      08 Şubat 2013 18:15:24
      quote:

      Orijinalden alıntı: Utku Tozluyurt

      Gamlı baykuş sonuna kadar destekliyorum 5 senedir otomatik araç kullanıyorum çok dik yokuşlarda dahi kullanmıyorum 1 ve 2 yi.gaza sonuna kadar bastıgınızda bir önceki vitese alıp aynı görevi görüyor zaten araç devrini alınca gazı hafif çekin o devirle rahat çıkarsınız zaten.1 ve 2 yi sadece dik ve uzn yokuşları İNERKEN kullanın sürekli vites değiştirmek otomatikte iş değildir.Sürekli eliniz viteste olacaksa otomatiğin bi önemi kalmaz zaten.




      _____________________________

    • Yüzbaşı
      352 Mesaj
      08 Şubat 2013 19:35:49
      quote:

      Orijinalden alıntı: Utku Tozluyurt

      Gamlı baykuş sonuna kadar destekliyorum 5 senedir otomatik araç kullanıyorum çok dik yokuşlarda dahi kullanmıyorum 1 ve 2 yi.gaza sonuna kadar bastıgınızda bir önceki vitese alıp aynı görevi görüyor zaten araç devrini alınca gazı hafif çekin o devirle rahat çıkarsınız zaten.1 ve 2 yi sadece dik ve uzn yokuşları İNERKEN kullanın sürekli vites değiştirmek otomatikte iş değildir.Sürekli eliniz viteste olacaksa otomatiğin bi önemi kalmaz zaten.

      1 nedir 2 nedir? onlar manuel viteste oluyor:), (5 e 6 ya kadar gider bunlar), otomatik vites arabalarda P-R-N-D vardır (benimki öyle en azından bide triptronik mod var),



      _____________________________

      2011 latitude 2.0 dci executive
    • Yarbay
      2252 Mesaj
      09 Şubat 2013 08:34:50
      1 ve 2 aracın ağır yük çekerken örneğin karavan, rampa çıkarken vites büyütmeden düşük viteste kalması içindir. 1 sadece 1. viteste kal demek 2 ise 1 ile 2 arasında çalış demektir. bu vitesler kullanılırken 2000-3000 devirleri geçmeden sakince rampa çıkılır. Ayrıca inerken de bu vitesle kullanılırsa ( yük çekerken) motor freni sayesinde araç fazla hızlanmaz yoksa aracı kolay durduramazsınız (frene basarak). Eskiden rampalarda çıktığınız vitesle ininiz diye yazılar olurdu.


      Otomatik vites kutusu yağı ömürlük DEĞİLDİR: Forumda elle defa yazıldı. ağır şartlarda kullanıyorsanız en azından 40.000 km de bir. Normal şartlarda 60.000 km de bir değişir. Kitapçığında bu kilometrelerde kontrol edilir eksilmişse eklenir, kalitesi kontrol edilir diyor. Ayrıca örnek benim aracımda araç yağ eskime sayacı var. (Oil wear counter) yağ belirlenmiş ısı derecesinden yüksek çalıştırıldığı sürece sayacın değerini arttırıp üretici tarafından belirlenmiş değere gelince kar ve spor ışıklarını yakıp söndürerek yada aracın vites kutusunu limp home mode denilen emniyet moduna alarak (sabit 3. viteste kilitler böylece araç yolda hareketsiz kalmaz ama hızlanması ve rampa çıkması zor olur) kendini korur. Yağın eskimesi aracın daha yüksek devirlerde vites değiştirmesi, eskisi kadar performanslı olmaması ve pürüzsüz vites değiştirmemesi ile kendini belli eder. Eski yağ içinde vites kutusunda bir çoğunuzun olmadığını sandığınız balata ve fren bandlarına ait balata aşıntılarını yani tozları içeririr. Bunlardan içerideki yağ filtresine takılmayanlar selenoid valfleri tıkayarak daha büyük sorunlara yol açarlar. Ondan sonra da bu ülkede 2. el otomatik sakın almayın diye yazılar, tavsiyeler okursunuz. İşte yağı zamanında değiştirilmeyen araçlarda olanlar. Ben otomatik aracımı 124.000 km de aldım.194.000 km sonra bakım için vites kutusunu açtığımızda 2010 yılının parasıyla sadece tamir takımına 900 tl ödedim. Bunlar 4 adet balata grubu, 2 adet fren bandı, çeşitli boylarda contalar ve yağ için. İşçilik saymıyorum ve ek olarak balatalar neredeyse kavrulmuş, fren bandları bittiğinden dolayı neredeyse kasnağı yemişti. Hepsi tornalandı. Üzerine 28.000 km yaptım. Şu an 222.000 kmdeyim. Vites kutusu bozulacak diye endişem yok. Satarken de içim rahat çünkü 50.000 de bir yağını değiştiriyorum. 140.000 de değiştirdim. 194.000 km de değiştirdim. Uzun ömürlü ve satarken sorun çıkartmasın diyorsanız işi bilen bir otomatik vites ustasında değiştirtin yoksa serviste değiştirmezler, değiştirmedikleri için de nasıl, hangi yağ ve ne kadar değişeceğini bilmezler onlar da sanayiideki otomatik vites ustalarına söküp yollarlar size daha pahalıya gelir.


      _____________________________

Sayfa:   <<     < önceki   1 [2] 3 4   sonraki >     >>
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> Otomatik vites araba nasıl kullanılır?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.