Şimdi Ara

-Yeni Fiat Bravo Kulübü- (61. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.788
Cevap
57
Favori
555.336
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5960616263
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aralık ayında Fiat bravo alacaklar, toplanıp alalım bence, şehir önemli değil, bütün bayileri arar sorarız...
  • olabilir bence 45-46 bini bravoya mı yoksa laguna camtavan dci versem karar veremiyorum bravo çok iyi fakat küçük aldığım fiyat biraz pahalı o yüzden hatırı sayılır bi indirimle toplu halde alım olursa indirimde yapılır bence lagunada sadece otm vites yok bide 2. el olduğu için.
    bir ara focus alacaklar toplanıp almıştı forumda ve de iyi bir pazarlıkla iyi bir fiyata almışlardı,ocakta zam gelir fakat mart nisana doğru fiyatlar aralık seviyesine düşürürler yanlız vergiler artacağı için oto fiyatları da artacaktır.ben tek dpt(partikül filtresi) konusunda sorun yaşarmıyım bilemiyorum.bravo 120 mjet duologic ak+sp+skydome full düşünüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rocky1000

    olabilir bence 45-46 bini bravoya mı yoksa laguna camtavan dci versem karar veremiyorum bravo çok iyi fakat küçük aldığım fiyat biraz pahalı o yüzden hatırı sayılır bi indirimle toplu halde alım olursa indirimde yapılır bence lagunada sadece otm vites yok bide 2. el olduğu için.
    bir ara focus alacaklar toplanıp almıştı forumda ve de iyi bir pazarlıkla iyi bir fiyata almışlardı,ocakta zam gelir fakat mart nisana doğru fiyatlar aralık seviyesine düşürürler yanlız vergiler artacağı için oto fiyatları da artacaktır.ben tek dpt(partikül filtresi) konusunda sorun yaşarmıyım bilemiyorum.bravo 120 mjet duologic ak+sp+skydome full düşünüyorum


    Arkadaşım merhaba,

    Bu soruyu yetkili servise sordum ve de makina mühendisi bir arkadaş bana dpf ile ilgili olarak minimum 250-300 bin km boyunca sıkıntı çıkartmayacağını, devamlı olarak eurodizel kullanımı sayesinde bu sürenin daha da uzayabileceğini, ama birgün kaçınılmaz son olan değişim gerektiğinde fiyatların Forddan (yaklaşık 4000 TL) daha ucuz olacağını belirtti (2500 TL civarıymış). Araç yol yapınca belli sürelerde ekranda bir uyarı ışığı çıkacağını, bu ışığı görünce sabit hızla 100 ile 6. viteste gidiyorsak mesela, vitesi 4 e falan atıp devri 3000 civarına getirip 3-4 dk öyle kullanırsak filtrede biriken partiküllerin filtre tarafından yakılıp bertaraf edileceğini belirtti.

    Ben ikna oldum.




  • Bravo Xenon opsiyonunda takılan sette, otomatik far yükseklik ayarı varmı yoksa sadece xenon aydınlatmamı takıyorlar. Eğer öyleyse 1.700TL vermektense dışarıdan 250TL'ye taktırmak daha mantıklı gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krom_auto_modifiye

    Bravo Xenon opsiyonunda takılan sette, otomatik far yükseklik ayarı varmı yoksa sadece xenon aydınlatmamı takıyorlar. Eğer öyleyse 1.700TL vermektense dışarıdan 250TL'ye taktırmak daha mantıklı gibi.


    Bildiğim kadarıyla far yükseklik ayarı da var zira bu opsiyonda sadece ampulu değiştirmeyip far yıkama da koyuyorlar. 1700 TL iyi rakam gerçekten de ve de ben almadım.

    Xenon tabii ki daha iyidir ama standart mercekli farları da gayet başarılı geldi bana.

    Hele bir de sis farları var ki evlere ziyan. Viraj farı olarak ta işlev gören sisler açık olduğunda özellikle aracın yanlarına doğru 20-25 lik bir alanı neredeyse gündüz gibi aydınlatıyor.

    Düşük hızlarda direksiyonu çevirdiğiniz ya da sinyalle işaret ettiğiniz yönü aydınlatıyor tek olarak ve de çevreden geçenlerin bakışları bile zaten olayı anlatıyor. (Şehiriçinde biryere dönerken tek bir sis farı yanıp viraj içini aydınlatan bir araca ben de olsam bakardım.)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UNDYING

    Aralık ayında Fiat bravo alacaklar, toplanıp alalım bence, şehir önemli değil, bütün bayileri arar sorarız...


    ben ankaradayım, eğer organizasyon yaparsanız beni de ekleyin. 31 aralıka kadar almayı planlıyorum.
  • ARkadaşlar merhaba,

    Son iki haftada en az 3-4 ayrı konuda Fiat Bravo ile ilgili yorum yaptım. Ama bazen hangi konuda ne yazdığımı ben bile unutuyorum. Araç alacak arkadaşlara ya da genel olarak ilgilenen arkadaşlara yol göstersin diye tüm bilgileri birazdan bu sayfaya da kopyalayacağım. En azından derli toplu durur.

    Haluk
  • Ekleme 1

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Eski bir 2004 Focus C-max TDCI dizel, 2004 Focus 1.6 benzinli, 2008 Honda Jazz Elite CVT ve de 2010 Toyota Auris dizel 6 ileri sahibi biri olarak Kasım ayı sonunda Bravo duologic 120 bg aldım.

    Yazdığınız araçlardan Focus tam bir şirket arabası bence. İç aksamın plastik kalitesi ve de özensiz işçilik maalesef beni mevcut satılmakta olan Focusu almaktan caydırdı. Ayrıca motor ve lastik yalıtımı ciddi olarak zayıftır Focusta. ESP ise bulunmaz hint kumaşı bir opsiyon maalesef.

    Hiç mi güzel tarafı yok peki? Tabii ki var. Sony ses sistemi gerçekten çok iyi ama sadece Titanium donanımda var. Yol tutuş gerçekten çok iyi. Direksiyon üzerindeki cruise control kullanımı çok mantıklı ve de direksiyon tepkileri çok iyi. İkinci eli de çok iyi.

    Ama hepsi bu bence.

    Fiat Bravo normalde aklımın ucundan bile geçmeyecek, sadece göze hoş gelen bir tasarıma sahip bir araçtı benim gözümde. Ancak tek bir test sürüşü yapmam yetti desem yeridir.

    1. İçi kesinlikle çok sessiz. Yol gürültüsünü çok az alıyor içeri.
    2. İçeriden hiç bir tıkırtı - çıtırtı gelmiyor ki benim araç bir de cam + açılır tavan.
    3. 6. viteste 2000 devirde 115 ve de 3.000 devirde 170 yapıyor. Bu rakamlar Ford da 5. viteste 100 ve 150 ye tekabül ediyor aynı devirlerde.
    4. Fordun dizeli 1750 devirden itibaren sizi koltuğa yapıştırıyor ve de 2500 devirlere kadar devam ediyor bu sıkı ivmelenme. Sonrasında yine var bir hızlanma ama asla 2000 devir civarındaki gibi değil. Bravonun 120 liği ilk başlarda bana daha "sağır" izlenimi uyandırmıştı ama şimdi 1000 km yi de devirdim, fikrim değişti: Bravo da bu devir aralığı 1500 den başlayıp 3500 e kadar kesintisiz devam ediyor. Forddaki gibi bir patlama yok ama onun yerine daha bağışlayıcı, daha sağlıklı ve de düzenli bir ivmelenme var. Ford da 1200-1750 arası araç çok ama çok nazlı. Bravoda 1200 lerden itibaren bir kıpırdanma var ve de 1500 lerde artık önünüzdeki araç sizden kaçamaz diye düşünmeye başlıyorsunuz zira motor en sevdiği devirlere ulaşmış oluyor. Başka bir örnek daha vereyim. Aracım otomatik vites ve de 1500 devirde 6. viteste 115 le cruise controlle yokuş çıkarken alet vites düşürme ihtiyacı hissetmiyor. Ford da aynı şeyi yapamazsınız. Devri mutlaka 2000 ve üstü tutmanız gerekir. (Zaten 115 le giderken devir 2200 falan olacaktır orası ayrı ama yine de yazayım)
    5. Fiat Bravo daki donanımı başka araçlarda almaya kalksanız inanın en az 7-8 bin Tl fazla vermeniz gerekir.

    Bana göre Bravodaki + lar (dinamik + ve SK artı AK donanımı kastediyorum):
    1. 2000 devirde 6. viteste 115 yapıyor. Yeni hız limitleriyle en az yakan araçlardan birisi.
    2. Dizel + otomatik opsiyonunuz var. Başka bir sürü markada bu yok.
    3. Duologic yarı otomatik şanzumanın vites geçişleri hiç fena değil ve de test ettiğim diğer yarı otomatiklerden bence daha başarılı.
    4. Cruise control var (Toyota dizelde yok mesela )
    5. Sunroof + cam tavan alınabiliyor.
    6. Bagajı 400 lt. Diğer hb ler genelde 350 lt civarında.
    7. Cep telefonumla direkt olarak bluetooth üzerinden aracın ses sistemi vasıtasıyla görüşüyorum. Ayrıca denemedim ama mp3 okuyucusu da var aracın.
    8. Flash belleğe attığım müzikleri direkt olarak usb üzerinden okuyor. ARtık CD yakmaya çalışmıyorum.
    9. araçta viraj farları var. Düşük hızlarda sinyal kolu ya da direksiyon hareketiyle iç taraftaki sis farlarını yakıyor. Acayip kullanışlı bir şey.
    10. Bakım aralığı yılda bir ya da 20.000 de bir. Fordda bu süre 15.000 de bir. (Kia da 7.500 de, Honda ve Toyotada 10.000 de bir.)
    11. Hillholder aracı 2 saniye geri kaydırmıyor yokuşlarda. Zaten siz gaza basmış oluyorsunuz bu arada.
    12.Detaylı yol bilgisayarı. Hatta aynısından bir adet daha var A ve B olarak. Ben her yakıt alışta A yı sıfırlıyorum ve bununla birlikte bir sürü değer sıfırlanıyor. B ye ise dokunmayacağım. O dan itibaren tüm değerleri alet tutacak.
    13.Çok iyi yalıtım.
    14.Arka park sensörü standart.
    15.ESP ön yan perde ve diz hava yastıkları
    16. Uzaktan kumandalı ön arka camlar.
    17. elektrikli katlanan aynalar.
    18. Yağmur sensörü
    19. Otomatik yanan farlar.
    20. Tam boy stepne.
    21. Soğutmalı kol dayama.
    22. Ses sistemi hiç fena değil. Sony kadar olmasa da pek de aratmayacak gibi.

    Aracın eksileri
    1. Otomatik kararan ayna yok.
    2. İkinci el değeri Ford, VW, Honda ya da Toyota kadar değil ama bu gidişle 3-4 yıl sonraya şimdikinden daha değerli olacağını öngörüyorum. Kaldı ki sen de aracını 6-7 yıl kullanıyormuşsun, çok da fark yapmaz herhalde. Fordu 27 e satarsın Bravoyu 24 e. Zaten alırken 2-3 bin TL avantajlısın, satarken de 4-5 bin zararda oluver.
    3. İç mekan genişliği bir sedan araç kadar değil. Çok dar değil ama daha iyi olabilirmiş..


    Sorunuz olursa cevaplamaya çalışırım.


    Haluk

    ekleme: Meganı incelemedim, bilmiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 22 Aralık 2010; 15:00:07 >




  • Ekleme 2

    quote:


    ...Aracımı çok keyif alarak kullanıyorum. Allah kaza bela vermesin inşallah.

    Yazın iki ay süresince 2010 Auris dizel kullandım. Onun bagaj hacmi kağıt üstünde 354 lt ama şayet o 354 ise Bravo kesinlikle 450 lt falan. Bravoda bagaj zemini gerçekten çok aşağıda. Bagaja üst üste iki sıra valiz konabilir. Bir foto koyayım netten.

     -Yeni Fiat Bravo Kulübü-


    Başka sorunuz olursa cevaplamaya çalışırım.

    Haluk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 17 Aralık 2010; 9:10:26 >




  • Ekleme 3

    quote:


    Arkadaşlar tekrardan merhaba,

    ...

    Benim Accord forumumda yazdıklarımı takip edenler bilir, Honda Accord 2007 model makyajlı kasa almayı planlıyordum. Hani deri koltuklu, xenon farlı 2000 motor 155 bg, 5 ileri tam otomatik vites. Hatta aynı aracın 2006 sını buldum ve de kalkıp İstanbul'a gittim satın almaya ama aracı satan Honda yetkili servisi araca ekspertiz raporu vermeye yanaşmadı ve de ben de aracı almadan Ankaraya geri geldim. Bu yaklaşık 5 hafta önce oldu ve de ben bu olaydan 3 hafta kadar sonra Fiat Bravoyu test ettim bir Pazartesi günü ve de iki gün sonra Çarşamba günü başka bir bayii de bir kez daha test eder etmez aracı satın aldım.

    Ben Japon araçlarını çok severim. Eşime Honda Jazz aldım. Abimde Toyota Auris var. Diğer abimde de Honda Jazz var. Çevremde Accord ve de CR-V zibil gibi ve de neredeyse tamamına ben vesile oldum desem abartmam. Ama Fiat Bravo beni bile ikna etti yani. D sınıfı, Japon üretimi, lüks, konforlu, tam otomatik vitesli bir Honda Accord yerine ben gittim elin Robertosunun yaptığı C sınıfı yarı otomatik vitesli bir İtalyan aracı aldım. Rüyada görsem inanmazdım derler ya işte tam öyle oldu.

    Aracı teslim alalı 2 hafta olacak ve de 1100 km falan oldu km de ve de HİÇ PİŞMAN DEĞİLİM. Yukarıda da yazmışımdır herhalde, yazın 2010 dizel Auris aldım 2 aylık ve de daha aldığım gün beni kesmediği için satmaya karar verdim ve de bir süre sonra da sattım. Ama bu araçta böyle olmadı.

    Yeniden araç alacak olsam yine Bravo dizel 120 bg alırdım.


    Saygılar




  • Araya bir reklam alalım.

    Tabii ki Bravo fotosu:
     -Yeni Fiat Bravo Kulübü-


    Bu iç mekan fotoğrafı vites kolu (benimki otomatik), pedal seti ve de yol bilgisayar göstergesi dışında benim araç ile aynı.

    Haluk
  • Ekleme 4
    quote:


    quote:

    Orijinalden alıntı: saitcam

    Biraz önce Bravonun test sürüşünü yaptım. Sürdüğüm araba 1.6 multijet 120 hp ve dualogic idi. İzlenimlerimi aktarayım:
    En rahatsız olduğum şey kesinlikle ve kesinlikle görüş açısı: Çok çok kötü.
    Dualogic vitesi tam otomatik modda kullandım ve performansı kötüydü. Mazda 3 1.6 otomatik veya i30 1.6 otomatik kullandım çok daha iyiydi.
    Direksiyon inanılmaz derecede hissizdi. Hiç beğenmedim, aşırı yumşak olduğu için sürüş zevki alamadım.
    Bir kez daha dikkatlice inceledim: İç mekan kalitesi veya iç mekan büyüklüğü olarak Aurisin kesinkez gerisinde bir araç bravo.
    Açıkçası Bravoyu kesin olarak eledim.
    Ayrıca ford focusu da öğle vakti incelemiştim, Auris ile kıyaslanabilecek hiç bir kalite unsuruna sahip değil.
    Açıkçası focusu, Auris ile kıyaslayıp da focus daha iyi diyenlerin görüşlerine gülemiyorum bile. Auris 10 çeker burda bahsi geçen bütün araçlara.
    Son olarak şunu ekleyeyim: Aurisin sürücü ve yolcu için iç mekan büyüklüğü yeni C-max' inki kadar büyük, belki bir kaç santim daha fazla. Şimdi buna inanmıyorsunuz değil mi?
    Bana da söyleselerdi buna ben de inanmazdım. Ama her iki aracın ön ve arka koltuklarına defalarca oturup baktım. Aurisin iç hacmi (bagaj hariç tabii ki) en az yeni C-max kadar!



    ARkadaşım merhaba,

    Auris ile ilgili önceki mesajımda yazdıklarımdan sonra burada da başka birkaç şey yazayım.


    Öncelikle Bravodaki şanzuman yarı otomatik bir şanzumandır. Yani sen tam otomatik modda kullanınca kendiliğinden tam otomatik vites tepkileri vermez, veremez.

    Bahsettiğin diğer araçlar, Mazda 3 ve de i30, tıpkı Kia Ceed gibi tam otomatik viteslidir. Acayip konforludur tam otomatik vites sistemi. Bir o kadar da sorunsuzdur.

    Ancak normal şartlarda düz vitese göre en az 2 litre fazla yakıt yakarlar. Ceed forumunda bu kış günlerinde 9.5 litreyi bulan yakıt tüketimlerinden bahsediliyor. Performans olarak ta düz vitese göre özellikle ilk hızlanmalarda 2 sn civarında geriden gelirler.

    Ben Kia Ceedi çok beğendim ve de bana göre Bravonun en büyük alternatifiydi otomatik vitesli bir araç istediğimden. Ama içine aldığı yol gürültüsü benim standartlarımın üzerinde.

    Yarı otomatik vitesli araçlardan Opel Easytronic ve de Toyota Multimode deneyimim var ayrıca ama inan Bravoyu beğenmeyen sen saç baş yolarsın özellikle Multimode bir Toyota Auris ya da Corolla kullansan.

    birazdan onunla ilgili test tecrübemi de bulup buraya ekleyeceğim.

    Bu arada eskiden C-max TDCI GHIA sahibiydim. Dediklerini anlayabiliyorum. Ancak Aurisi C-Max ile karşılaştırmak büyük haksızlık zira Auris 2 gömlek zayıf kalıyor C-Maxin yanında.

    Haluk


    Yukarıdaki mesaja güncel bir ekleme:

    Direksiyon büyük ihtimalle city modunda olduğundan hissiz olması çok normal. Ama şehiriçinde ilk hareketlerde serçe parmağınızla bile zorlanmadan çevirebiliyorsunuz.

    Haluk




  • Ekleme 5
    quote:


    quote:

    Orijinalden alıntı: birihtimal

    @haluk23 hocam accord almayı düşünüyordun yanlış hatırlamıyorsam, vazgeçtiyseniz sebebi nedir?
    bende bravo, yeni focus ve 2. el accord arasında kaldım da o bakımdan :)
    bu arada accord tam otomatik di değil mi?


    Arkadaşım merhaba,

    Güzel sormuşsun valla :)

    Anlatayım.


    Accord forumunda da yazdığım gibi Kasım ayı başında 2006 model makyajlı kasa bir Accord almak için İstanbul'a gittim ve de aynı zamanda Honda yetkili satıcısı olan bu yerde bahsi geçen Accordu görüp incelemeden önce showroom da sergilenmekte olan yeni kasa Accordları inceleme şansım oldu 2 saat kadar. Aracın her yerine baktım, tüm koltuklarına oturdum, bagajını, motorunu, içini, dışını, iciğini ciciğini inceledim. Gerçekten çok güzeldi. Daha sonra benim taliplisi olduğum 2006 eski kasa Accordu gösterdiler ve de gerçekten araç "eski kasa" olduğunu belli ediyordu yeni kasayı inceledikten sonra. Gözüme pek o kadar da güzel görünmedi açıkçası ama yine de çok problem etmeyecektim. Ancak ikinci el araç sorumlusu nedense ekspertiz raporu vermek istemedi. Hatta Accordu lifte bile kaldırmadı ve de sadece servis kayıtlarıyla yetinmemi istedi. İçime sinmedi benim de ve de aracı almadan geri döndüm Ankaraya. Şimdi çok memnunum o aracı almadığım için zira artık 2008 model yeni kasa Accord niyetleniyorum. Tabii en ucuz yeni kasa Accord benim bütçemin bir hayli üstünde olduğundan şimdilik daha ucuz ve de az yakacak bir araca ihtiyacımız var.

    Bu arada bizde (eşim ve ben) normal olarak 2 araç var ancak bir süredir tek araçla idare ediyoruz. 7 ay önce Nisan sonunda eşime aldığım ve de yılda maksimum 6.000 km kullanmayı planladığımız (işten eve, evden işe) 2008 Honda Jazz CVT benzinli aracımızı bu geçen 7 ayda bile 8.000 km kullandığımızı farkettik. Tekrar 2. bir araç, ama az yakan bir araç alacağım ve iki aracımızdan sadece birisi 2.0 lt hacimde (malum mtv) ve yine sadece birisi lpg li olabilir (havuz problemi gibi oldu haa!) zira bazen uzun yolda kapalı vapurlara binmemiz gerekiyor. 1.4 Honda Jazzımız bile Ankara şehiriçinde (son zamlarla) 260-270 kuruş yakar olduğu için artık acilen az yakacak 2. bir araç almamız gerekiyor. Bu düşünceyle dizel + otomatik + sunroof + cruise control özelliklerinde bir araç bakarken Bravo ve Ceed kaldı seçeneklerde.

    Accord tam otomatiktir ve de iyidir. Sorunsuz binebilirsiniz. 40 bin TL civarı bir bütçeyle daha iyi ve de sorunsuz bir araç aklıma gelmiyor. Ben almadım ama gerçekten ucundan döndüm. Şimdi başka bir açıdan bakınca almadığıma pişman değilim. İnşallah fiyatlar biraz ucuzlayınca yeni kasa Accord alabilirim ya da belki (eşim çok istediği için) CR-V. Ancak bu iki araç ta 2.0 motorlu olduklarından (1400 TL yıllık vergi) ve de her ikisi de en ucuz 55.000 TL civarında olduklarından bunlardan sadece birisini almaya ve de kullanmaya gücüm yeter.

    Umarım açıklayıcı olmuştur.

    Haluk




  • Ekleme 6 : İkinci Bravo test sürüşü izlenimlerim (6 kasım 2010)

    quote:


    ARkadaşlar tekrardan merhaba,

    Pazartesi günü otomatik vites Bravo ile test sürüşü yapmıştım. Dün de önce düz vites 105 lik Bravo ve hemen peşinden de Kia Ceed Sporty Wagonu (tekrardan) test ettim.

    Bravo ile testime eklemeleri de buraya yapayım.



    Düz vites dizel Bravonun gaz pedalına tepkisi kesinlikle daha iyi. Araba 1500 devirden itibaren kendini daha rahat topluyor. Ancak hız sabitlemeyi düşük süratlerde kullanmak isterseniz, hızınızdaki değişiklerden dolayı vitesle de oynamanız gerekeceğinden sol eliniz cruise control için, sağ eliniz de vites için sık sık direksiyondan kalkmak durumunda zira Fiat Bravodaki Cruise Controlun kullanımı, Honda ve Ford gibi direksiyon üzerinde olup başparmaklarınızla kontrol ettiğiniz modellerden çok daha zor. Direksiyonun sol tarafında sinyal kolunun altına eklenmiş daha kısa ve sabit bir kolun ucundaki bir on/off düğmesi ve de ucuna doğru yerleştirilmiş ve sol elinizin tek bir parmağıyla kontrol edemeyeceğiniz, dolayısıyla tüm elinizi direksiyondan kaldırıp iki parmağınızla çevirmeniz gereken bir hız sabitleme sistemi kumandası kullanmışlar. Çok kullanışsız. Toyotalarda da direksiyonun sağ altında bir kolla hızı sabitleyebiliyorsunuz ama bu kolu aşağı yukarı iterek ve de kendinize çekerek kullanmak hiç de zor değil. Aklıma gelmişken Kia Ceed de de direksiyon üzerinden kontrol ediyorsunuz hız sabitlemeye. (Hız sabitlemeyle ilgili yazdığım bu bilgi Bravoyla ilgili genel bir eleştiri olup manuel ya da otomatik viteslerde aynı şekilde kullanılmaktadır. Bilginize)

    Otomatik vitesle daha efendi ve de daha az tüketerek gitmek daha kolay.

    Bunun dışında skydome opsiyonu olan araçların arka koltuklarındaki baş mesafesi normal tavanlı versiyonlardan 5-6 santim kadar daha az.

    Ayrıca Ceed testi sırasında bir Bravo bizi solladı ve de "İşte mesaj geldi" diye geçirdim içimden. :)

    Başka aklıma gelen detay olursa tekrardan yazarım.

    Haluk




  • Ekleme 7: Başka bir arkadaşın yorumları

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbak

    İşim nedeni ile Bravo Multijet 1.6 105 bana birkaç günlüğüne test amaçlı bırakılmıştı. Otoban, virajlı düşük kalite asfalt dağ yolları gibi çok farklı tecrübelerim oldu. Motor, ses, süspansiyon, performans, dizayn.. Her yönden çok güzel bir araç, benim kullandığımda 225-17 lastik vardı, yol tutuşuna inanamadım. U virajın birinde kapıya yapışıp, hadi be diye bağırdığımı hatırlıyorum, izinden çıkmadan döndü çünkü.

    Hiç mi kusur yok. Ergonomi. Bahsettiğiniz CC kumandası, bir de o boyuta rağmen arka koltuk diz mesafesi. Büyük A sütunu, görüş engellemesi aklıma gelenler.


  • Ekleme 8: Bir arkadaşla yazışmamız...

    quote:

    Orijinalden alıntı: garcia1905

    bunu yazmak istemiorum ama fiata sinir oldugumdan yazıcam bravo evet iyi hoş araba ama öyle söylendiği gibi dolu bir araba değil dolu olmasın için bi ton paket almanız lazım standartı çok ahım şahım değil donanımı alıncada fiyatı uçuyor ztn nerdeyse gerekli olan her özelliği bir pakete koymuşlar ayrıca siz istediğiniz aracı bulamıyorsunuz siparişle getirtiyorlar buda haliyle uzun bir süre alıyor bunun dışında evet görsel olarak güzel motor gücü güzel ama fiyat ve fiat :D bence pek güzel değil..



    quote:


    Hocam bir ton değil ama dinamik plus üzerine 2 tane paket gerekli.

    1. Assist kit
    2. SK ya da SPK
    ...

    Şimdi uçuyor dediğin fiyat nedir?

    Bana önceki mesajımda yazdığım bir sürü özelliği verebilen bir araca 43.500 TL verdim.

    Bana bu donanımda bu özelliklerde daha ucuz bir araç bulabilecek misin?

    Bunu almasaydım Ceed dizel otomatik alacaktım 42.500 TL ye.

    Cam tavanı yok, viraj farları yok, diz havayastığı yok, bluetooth yok.

    Bunlar 1000 TL eder herhalde?

    Ki daha önce de yazdım, Ceedin yalıtımı biraz daha iyi olmuş olsaydı onu alacaktım.

    Başka markalarda çok daha yüksek fiyat çekiyorlar benzer donanıma.

    Hele golf falan akıllara zarar.


    Tamam iyi bir kampanya yakaladım, denkgeldi falan ama.

    Aynı şeyi doğuş daha da fazlasıyla yapıyor.

    İndirim olmadığı gibi 3-4 ay gibi bir bekleme süresi var.



    Daha önce de yazdığım gibi gerçekten iyi sinir olmuşsun fiata.


    Haluk

    Ekleme: Önceki mesajlarından Bravoyu beğendiğini hatırlıyorum.

    Galiba beyaz bir Bravo istiyordun sen de

    Neden şu ilandaki araca bakmıyorsun.: Daha 4000 km de!

    Pazarlıkla daha da düşecektir fiyat (ve bu araçta 1700 TL lik xenon kit te var fazladan)

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-fiat-bravo-3000km-de-sifira-yakin-2010model-bravo-33654998/detay




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 17 Aralık 2010; 9:51:17 >




  • Ekleme 9: Önceki mesajdaki yazışmanın devamı
    quote:

    quote:

    Orijinalden alıntı: garcia1905

    sorunda bu ya ztn şuan bu fiyata o donanımda bir bravo alamazsınız adamlar pazarlık bile yapmıyorlar 300 tl filan düşüyorlar hatta netteki donanım fiyatından daha yüksek fiyat isteyen bayiler bile var araç sıkıntısı var çünkü adamlar satacaklarını satmışlar

    5K DYNAMIC PLUS 1.6 MULTIJET 120 HP DUALOGIC* 42,085
    SAFETY KIT (AKTİF ÖN KAFALIKLAR, DİZ HAVA YASTIĞI, PERDE HAVA YASTIKLARI) 750
    ASSIST KIT (YAĞMUR SENSÖRÜ, IŞIĞA DUYARLI OTOMATİK YANAN FARLAR, CRUISE CONTROL, OTOMATİK KATLANAN YAN AYNALAR) 1.000
    SKYDOME 2.150

    böyle bir arabaya istedikleri fiyat 46 bin tl size yapabilcegimiz son indirim 45.500 efendim ve böle bir araç yok sipariş üzerine gelir buda 2 ay yada 2.5 ay sürebilirim efendim diyorlar bende diorumki malesef bu yüzden fiat dan memnuniyetsiz bir şekilde ayrılıyorum efendim diorum:D

    tamam araba hoş motor güzel donanım güzel ama bence bu fiyat fazla bravoya 45 bin tl yatırmak 2.elde geri dönüşü felaket olur buna eminim..tamam ben alsam 6-7 yıl kullanırım ama bu fiyat üzerinden çok fazla değer kaybedicektir.
    ayrıca bu paraya biraz daha 2.eli kuvvetli ve farklı kategoride araçlarada bakılabilir.


    işin aslı ne biliyormusun kia,hyundai,fiat bu markaların düzeltmesi gereken bir imajı olan markalar ve bu fiyat politikaları çok yanlış audi almıyorum vw almıyorum nedir bu fiyat doğuşa kızıoruz amabunlarda bu yolda koşar adım ilerliyorlar..bravonun yurtdışı satış fiyatları beni doğrular sanırım


    quote:



    Arkadaşım seni çok iyi anlıyorum. Ama olaya bir de şöyle bak.

    Ben bu araç yerine dedim ya Ceed alacaktım ama aslında Kia da marka bilinirliği çok süper bir marka değil henüz.

    Gidip Corolla Elegant dizel MM almaya kalksan 52 TL falan herhalde liste fiyatı.

    2 lira da indirim yaparlar.

    Al sana cillop gibi bir araç

    Paket derdin de yok zira cruise control ve de sunroof opsiyonu bile yok.

    Onun yerine saç baş yoldurtan multimode şanzuman var.

    Fiyatı da daha pahalı (5000 TL kadar).

    Bu aracı 4 yıl sonra satarken 35 civarına ama hemen satacaklar

    Benim aracı da ben herhalde 30, bilemedin 28 civarına belki biraz daha bekleyerek satacağım.

    Helal olsun fazladan vereceğim 2 TL ye dört yıl için.

    Cruise control için bile değer.




  • Ekleme 10: Kendi kendime çeliştiğim an
    quote:


    quote:

    Arkadaşlar hem i30 hem de Bravo test sürüşü yaptım. Sonuç.

    Bravo için teknik özelliklere bakarsanız motoru daha verimli görünüyor ancak kesinlikle ama kesinlikle 290 NM olan (yenilerde 300 oldu galiba) torku hissettirmiyor, daha zayıf bir çekişi var. Eski aracım Ford C-Max idi ve de onun verdiği çekiş hissi (240 NM olmasına rağmen) çok daha iyiydi. Dizel motorla 6 ileri oranlı yarı otomatik şanzuman kullanılıyor ve de bu araçta kullanılan baskı balata yaklaşık kaç bin km de değiştiriliyor ona bakmak lazım. Değişim maliyetini de öğrenmek iyi olacaktır ayrıca zira birkaç bin TL falan talep ediyorlarsa serviste, astarı yüzünden pahalı olacaktır. Dizayn olarak göze çok hoş gelse de bazen makyajlı bir Grande Punto gibi görünmesi çok hoş değil. Bagay hacmi daha geniş ama Hyundai de de i30 CW gibi bir model var. (Ekleme 17.12.2010: Fordun dizeli 1750 devirden itibaren sizi koltuğa yapıştırıyor ve de 2500 devirlere kadar devam ediyor bu sıkı ivmelenme. Sonrasında yine var bir hızlanma ama asla 2000 devir civarındaki gibi değil. Bravonun 120 liği ilk başlarda bana daha "sağır" izlenimi uyandırmıştı ama şimdi 1000 km yi de devirdim, fikrim değişti: Bravo da bu devir aralığı 1500 den başlayıp 3500 e kadar kesintisiz devam ediyor. Forddaki gibi bir patlama yok ama onun yerine daha bağışlayıcı, daha sağlıklı ve de düzenli bir ivmelenme var. Ford da 1200-1750 arası araç çok ama çok nazlı. Bravoda 1200 lerden itibaren bir kıpırdanma var ve de 1500 lerde artık önünüzdeki araç sizden kaçamaz diye düşünmeye başlıyorsunuz zira motor en sevdiği devirlere ulaşmış oluyor. Başka bir örnek daha vereyim. ARacım otomatik vites ve de 1500 devirde 6. viteste 115 le cruise controlle yokuş çıkarken alet vites düşürme ihtiyacı hissetmiyor. Ford da aynı şeyi yapamazsınız. Devri mutlaka 2000 ve üstü tutmanız gerekir. (Zaten 115 le giderken devir 2200 falan olacaktır orası ayrı ama yine de yazayım) )

    i30 motor çekişi olarak başarılı geldi bana. Kullanılan otomatik vites 4 ileri oranlı olmasına rağmen tam otomatik olduğu için bile tercih edilebili zira bu şanzumanlar neredeyse motor ömrü kadar uzun ömürlüdürler. 100 kilometrede 2 litre kadar fazla yakabilirler ancak belli aralıklarla değiştirilecek bir baskı balata sistemine sahip olmadıkları için uzun vadede yine daha hesaplı hale gelirler.

    Sonuç: Her iki araçta da beni tatmin etmeyen noktalar oldu. Motor + şanzumanda ibre her iki araçta da benzer olsa da bir nebzecik i30 dan yana meyilli gibi. Ama yanılmıyorsam i30 da hala cruise control seçeneği yok dizel motorla.

    Sonucun sonucu: Kia Ceed de test ettim 2 hafta kadar önce ve de kullanılan malzeme kalitesi bu iki araçtan da daha iyi gibi. Kapıların kapanışı olsun, ön gögüste kullanılan plastik olsun, kapı içlerinde kullanılan plastik olsun benden geçer notu aldı. Ayrıca i30 da mevcut olmayan dizel + cruise control seçeneği Kia Ceed de mevcut. Yanılmıyorsam fiyatlar da birbirine yakın. Ben olsam gider önce Kia Ceed ile bir test sürüşü yapar, peşinden de pazarlığa otururdum.

    Bir gün Kia ile ilgili bu kadar olumlu bir yazı yazacağım aklımın ucundan bile geçmezdi. Bir test sürüşüne çıkın, hak verirsiniz.


    Bir gün kendi yazdıklarımla çelişeceğim hiç aklıma gelmezdi :)


    Daha detaylı ve de uzun başka test sürüşlerinden sonra.....

    Bravo aldım.

    Bravo bana.

    Bravo İ30 a baskın geldi.

    Kia Ceed e de baskın geldi.

    Bravo Bravoya!


    Haluk




  • Ekleme 11: Tüketim
    quote:


    Fiat Bravo 1.6 Multijet 120 bg
    Ş.içi : 6.1
    Ş. dışı :4.0
    Ort: 4.8

    Aynı aracın duologic yarı otomatiği sırasıyla 5.9, 3.8, ve 4.6 yakıyor teknik özelliklerde.


    quote:

    :

    Orijinalden alıntı: logicman
    sayın haluk 23 fabrik verisini boşverin gerçek hayatta ne kadar yakıyor aracınız. Bir arkadaşım bu araçtan almaya çalışıyor bana sordu bende bu değerlerden ortalama 1 litre fazla yakar dedim. sizin tüketiminiz nasıl? Teşekkürler..


    quote:

    Arkadaşım merhaba,


    Aracım henüz 1200 km de olduğu için çok sağlıklı rakamlar değil benimkiler.

    Bir de 900 km den sonra planlı olarak araca yüklenmeye çalıştım. Düz yolda 6.viteste 90 km sabit hızla giderken önce 5 ve peşinden de 4. vitese alarak devirlenmesini gördüm. Ayrıca güzergahımı biraz uzatarak yokuş yukarı cruise control ile çıkış denemesi yaptım. Aşti den Dikmen kavşağına kadar farklı viteslerde 70 km hızda aracın tepkilerini falan denedim.

    Ayrıca evim gayet yüksek bir muhitte (Kırkkonaklar-Birlik mahallesi tarafları) olduğundan düzayak muhitlerde oturanlara göre minimum 1 lt fazla yakıyor araç. Abimin evi Eryamanda ve de onun Jazz ı ile benim diğer araç Jazz arasında 1-1.5 lt oynuyor yakıt tüketimi

    Bu arada alttaki yazıyı da başka bir konuda yazmışım. Bilgi verecektir.

    quote:


    Yeni aracım duologic Bravo ile 300 km si şehiriçi, kalanı uzun yol (Ankara - Afyon - Ankara) güzergahında yaklaşık 850 km yol yapınca ışık yandı ve de 49 lt dizel aldım (depo 58 lt). Bu uzun yolda bazı yerlerde aracı açmak için 140-150 gibi süratlere çıktım ama hızım genelde yasal limit olan 110+11= 121 kmye yakındı. Yokuşlarda hız sabitleme ile çıktığım için hızım hep aynı kaldı.(110 la indiğim bir rampayı 110 la çıktım yani.) Eğer aracımı Aurisi kullandığım gibi kullansaydım eminim menzil bir 70-80 km daha artardı. Ayrıca aracımda kar lastikleri de var.

    sonuç: 1.6 120 bg lik Bravo dizel, aynı şartlarda kullanılırsa 1.4 90 bg lik Auris dizelden daha az yakabilir uzun yolda. Hele hız limitleri de arttı şimdi, 115 e le gitse her iki araç, Bravo 2000 devir çevirirken Auris 2200 falan çevirir herhalde. Sürat arttıkça yakıt tüketimi Bravo lehine daha da değişir. Şehir içinde belki Auris biraz daha avantajlı olabilir.



    Sonuç: Aracı aldığımdan itibaren hiç sıfırlamadığım trip B şu an ortalama olarak 5.8 lt gösteriyor.

    100 km ile sabit hızda düz yolda 3.5 lt civarlarında yaktığına şahit oldum. Klima açık değil, güzergah Emirdağ (Afyon) civarları. Hem geliş, hem gidiş istikametinde aynıydı.

    Aracımdan çok memnunum.

    Arkadaşınıza gönül rahatlığyla tavsiye edebilirsiniz Bravo yu.

    Haluk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 17 Aralık 2010; 10:05:12 >




  • Başlığınız biraz hareketsiz kalmış sanki.
    Benimde merak etiğim ve cevap bulamadığım birkaç konu var. Cevaplarsanız sevinirim.

    1Araçtan çıktınız ve camlarla farları açık unuttunuz; kapıları kilitlediğinizde bunları kendisi kapatıyormu? Açınca eski haline getiriyor mu? Eve giriş fonksiyonu var mı?
    2Anahtar sustalı mı?
    3Cam tavanla ilgili sorun yaşayan var mı? Ses, su vb. konularda.
    4Haluk bey bu soru özellikle size Süspansiyon nasıl? Şu anki aracım auris ve tümseklerde, çukurlarda çok fazla sarsılıyor. Sanki araba değil siz giriyorsunuz çukura.
    5Bakım aralıkları 1 yıl sanırım. Dizelde 1 yıl uzun bir süre değil mi yağ değişimi için?
    6Hareket edince kapıları kilitliyor mu?
    7Camlar tek dokunuşta hareket ediyor mu? Mesela auriste şoför hariç diğer camları açıp kapatmak için basılı tutmanız gerekiyor.
    8Birkaç yerde xenonla ilgili sorunlar okudum. Çalışmama, sık patlama gibi. Bana biraz sorunlu bir sistem gibi geldi. Siz ne söylersiniz bu konuda.

    Vakit ayıranlara teşekkür ederim.




  • 
Sayfa: önceki 5960616263
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.