Şimdi Ara

MEGANE 2 ATESLEME BOBINI SORUNU! YETER BE (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
128
Cevap
1
Favori
104.004
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bobin arızası her araçta çıkabiliyor ancak megane 2 üzerinde gelen bobinler su aldığından motorunu sık yıkatan kişilerin araçlarında daha çok bu sorun çıkarttığı söylenmekte.
  • GERÇEKTEN ARABANIN ŞANS İŞİ OLDUĞU DEDİKLERİNE KATILIYORUM.ARABAYI TAM 60000 DE ALMIŞTIM ŞUAN 110000...BOBİNLE İLGİLİ HATTA DAHA DOĞRUSU ARKA ELEKTRİKLİ CAMIN BOZULMASI HARİCİ HİÇ BİR PROBLEM YAŞAMADIM.MEĞER BAKIYORUMDA HER MEGANE SAHİBİ EN AZ BİR BOBİN PROBLEMİ YAŞAMIŞ..
    NEYSE BELKİ BENDEDE YAVAŞ YAVAŞ ÇIKMAYA BAŞLIYOR PROBLEM ÇÜNKÜ;
    SADECE AMA SADECE 2.VİTESTE ÇOK AMA ÇOK AZ ŞEKİLDE BİR TİTREME MEVCUT...DEDİĞİM GİBİ SADECE 2.VİTESTE...AMA RÖLANİTDE OLSUN VİTESLERDE OLSUN ALLAHA ŞÜKÜR HİÇBİR HIZ VE PERFORMANS KAYBI YOK...İKİNCİ PROBLEMİM ARABA MARŞA BAZEN 3-5 KERE BASTIĞIMDA ÇALIŞIYOR...ÖZELLİKLE ATIYORUM 500 METRE GİT DUR.2 DAKKA SONRA ÇALIŞTIR.SONRA 300 METER GİT DUR YİNE 2 DAAKA SONRA ÇALIŞTIR .YİNE 300 METRE GİT DUR.TEKRAR ÇALIŞTIRMAK İSTEDİĞİMDE 3-5 HATTA 10 KERE BASTIĞIMDA ANCA ÇALIŞIYOR ARABA...
    İŞTE BENİM PROBLEMLERİM BUNLAR...USTA ARKADAŞLARDAN YARDIM..NE OLABİLİR PROBLEM..SERWİSW GİTMEMEM GEREK VARMI..ÖZEL SERVİSLER YAPABİLİR KANIMCA?????




  • BU ARADA ARACIM MEGANE 1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertatem

    GERÇEKTEN ARABANIN ŞANS İŞİ OLDUĞU DEDİKLERİNE KATILIYORUM.ARABAYI TAM 60000 DE ALMIŞTIM ŞUAN 110000...BOBİNLE İLGİLİ HATTA DAHA DOĞRUSU ARKA ELEKTRİKLİ CAMIN BOZULMASI HARİCİ HİÇ BİR PROBLEM YAŞAMADIM.MEĞER BAKIYORUMDA HER MEGANE SAHİBİ EN AZ BİR BOBİN PROBLEMİ YAŞAMIŞ..
    NEYSE BELKİ BENDEDE YAVAŞ YAVAŞ ÇIKMAYA BAŞLIYOR PROBLEM ÇÜNKÜ;
    SADECE AMA SADECE 2.VİTESTE ÇOK AMA ÇOK AZ ŞEKİLDE BİR TİTREME MEVCUT...DEDİĞİM GİBİ SADECE 2.VİTESTE...AMA RÖLANİTDE OLSUN VİTESLERDE OLSUN ALLAHA ŞÜKÜR HİÇBİR HIZ VE PERFORMANS KAYBI YOK...İKİNCİ PROBLEMİM ARABA MARŞA BAZEN 3-5 KERE BASTIĞIMDA ÇALIŞIYOR...ÖZELLİKLE ATIYORUM 500 METRE GİT DUR.2 DAKKA SONRA ÇALIŞTIR.SONRA 300 METER GİT DUR YİNE 2 DAAKA SONRA ÇALIŞTIR .YİNE 300 METRE GİT DUR.TEKRAR ÇALIŞTIRMAK İSTEDİĞİMDE 3-5 HATTA 10 KERE BASTIĞIMDA ANCA ÇALIŞIYOR ARABA...
    İŞTE BENİM PROBLEMLERİM BUNLAR...USTA ARKADAŞLARDAN YARDIM..NE OLABİLİR PROBLEM..SERWİSW GİTMEMEM GEREK VARMI..ÖZEL SERVİSLER YAPABİLİR KANIMCA?????





    Manyetik Kaptör sorunu o aynısı bende oldu yolda kalmıştım reno yol yardımı çağırdım manyetik kaptörü çıkardı iyice temizledi kontak temizleyici sıktı artık hiç bir sorun yok bu seni çok uzun süre götürür dedi. Sende bi tamirciye gidip ya kaptörü değiştir yada tanıdığın biri varsa kaptörü çıkart temizle taksın.




  • teşekkürederim sayın arkadaşım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertatem

    teşekkürederim sayın arkadaşım.




    iyide kardeş neden sigara içiyorsun
  • normalde içmiyorum da işte sanal alemde dışavurum :))
  • walla bu kadar olur ya bugun ateşleme bobinim bozuldu hepsini değiştirdim..360 tl beru
  • arkadaşlar bu bobin işinden ben kesin kurtuldum çözümünüde sizle paylaşmak isterim.Bobinlerinizi kesinlikle ya Nippon Denso marka yada Beru marka olarak seçeceksiniz vede hepsini birden değiştireceksiniz .Bujilerinizide NGK BKR5EK modeli ile değiştirip. Bu buji modelini sürekli kullanacaksınız.Birde bobinlerinize giden ikaz voltajı kablolarının üzerindeki siyah kalitesiz makaronları atıp yerine yumuşak olan kaliteli bir makaron geçirip her iki ucundanda bezli tesisat sargısı ile sardıracaksınız.Benim aracımda 3 sene önce bir arıza meydana geldi ve yaklaşık 1 ayda çözüldü.Motorun harareti sebebi ile kavrulan bobin kablosu direnç yükselterek bobin voltajını düşürüyordu buda ateşleme zaafı doğuruyordu.
  • 2 sene bindiğim arabmd ki 2 yılda 8000 km yapıştım 2defa bobin yakmıştı. bendişin çözümmünü buldum ve aravayı sattım
  • 2006 Megane 2 sedan 1.4 16v 66.000 km'de
    Geçen gün araç güçten düştü. Rölantide hafif titreme başladı.
    Tahmin ettim bobin gitti diye.

    Dün ustaya götürdüm. 1 nolu bobin gitmiş. (Ortasında hafif kararma vardı dışarı atıyormuş sanırım. Ayrıca altındaki bujide de kararma vardı)
    Valeo marka 1 adet bobini parçacıdan aldım değiştirdik.
    Tekrar eski haline geldi araç. Bakalım diğer bobinlerde sorun olacak mı zamanla.

    5lt Yağ Elf 10/40
    Yağ filtresi (orjinal)
    Hava filtresi (orjinal)
    Bujiler (orjinal)
    2 adet cam suyu
    1 adet Valeo bobin (yeşil kutulu, yeşil başlıklı) (55 tl)

    Malzemeye toplam 150 tl verdim. 30 tl'de ustaya verdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eteksen -- 17 Aralık 2010; 11:41:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eteksen

    2006 Megane 2 sedan 1.4 16v 66.000 km'de
    Geçen gün araç güçten düştü. Rölantide hafif titreme başladı.
    Tahmin ettim bobin gitti diye.

    Dün ustaya götürdüm. 1 nolu bobin gitmiş. (Ortasında hafif kararma vardı dışarı atıyormuş sanırım. Ayrıca altındaki bujide de kararma vardı)
    Valeo marka 1 adet bobini parçacıdan aldım değiştirdik.
    Tekrar eski haline geldi araç. Bakalım diğer bobinlerde sorun olacak mı zamanla.

    5lt Yağ Elf 10/40
    Yağ filtresi (orjinal)
    Hava filtresi (orjinal)
    Bujiler (orjinal)
    2 adet cam suyu
    1 adet Valeo bobin (yeşil kutulu, yeşil başlıklı) (55 tl)

    Malzemeye toplam 150 tl verdim. 30 tl'de ustaya verdim.



    hepsini değiştirmezseniz yavaş yavaş öbürleride arıza verecek hepsini değiştirmek lazım bu arada meganelara 5w40 veya 5w30 tam sentetik koyulur 10w40 koyulmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: eteksen

    2006 Megane 2 sedan 1.4 16v 66.000 km'de
    Geçen gün araç güçten düştü. Rölantide hafif titreme başladı.
    Tahmin ettim bobin gitti diye.

    Dün ustaya götürdüm. 1 nolu bobin gitmiş. (Ortasında hafif kararma vardı dışarı atıyormuş sanırım. Ayrıca altındaki bujide de kararma vardı)
    Valeo marka 1 adet bobini parçacıdan aldım değiştirdik.
    Tekrar eski haline geldi araç. Bakalım diğer bobinlerde sorun olacak mı zamanla.

    5lt Yağ Elf 10/40
    Yağ filtresi (orjinal)
    Hava filtresi (orjinal)
    Bujiler (orjinal)
    2 adet cam suyu
    1 adet Valeo bobin (yeşil kutulu, yeşil başlıklı) (55 tl)

    Malzemeye toplam 150 tl verdim. 30 tl'de ustaya verdim.



    hepsini değiştirmezseniz yavaş yavaş öbürleride arıza verecek hepsini değiştirmek lazım bu arada meganelara 5w40 veya 5w30 tam sentetik koyulur 10w40 koyulmaz


    1.4 motor içinde 10/40 uygun değil mi?

    Arabanın kitapçığında bu yağ da var zaten uygun olarak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eteksen -- 18 Aralık 2010; 10:35:23 >




  • Bendede 2001 model Scenic var zaman zaman bobinler arızalandı ilk değişimleri servis yaptı sonra arabada yedek bobin bulundurarak arızalandığı zaman kendim değiştirmeye başladım. Sagemler de sahte oluyor diye Valeo taktım ama onlarda 2 sene dayandı kahve-bordo renginde olanlar. Şimdi yeşil olmuş Valeolar.

    Son 1 yıldır araç fazla yakıt yakmaya başladı, servis e götürdüm bulamadılar LPG takılan yer Zavoli servisi onlarda bulamadı. Araçta titreme sarsıntıda yoktu. Herşey normal görünüyordu ama gene bir gün bobinlerden biri sarsıntı yaptı ve hemen düzeldi. Arızalıyı tespit edemedik. Zaman zaman titreme yapıp düzeliyordu 3-5 saniye içinde. Bu durum 6 ay kadar sürdü ve sonuda arızalı olan bobini bulup değiştirdik.

    Aracın çekişi arttı eskiden 2. viteste (otomatik şanzıman) çıktığı dik yokuşu şimdi 3. viteste çıkıyor.

    Yakıt tüketimide normale döndü.




  • Yağ meselesin gelince genelde 10x40 yarı sentetik konuyor bence daha ucuz diye sanırım.

    Aslında 5x40 tam sentetik konsa daha iyi olur.
  • arkadaşlar arabamı bu yakınlarda değiştirecem bu yüzden almak istediğim araçları ve bunların kronik sorunlar varmıdır diye bir araştırma yapmak istedim netten ama bunları okuyunca tüylerim diken diken oldu zira ilk tercihlerim arasında megane2 ve pejo 307vardı ikisinide araştırınca inanın arıza yönünden birbirlerinden arta kalan yanlarının olmadığını öğrendim şu an için sahip olduğum araç meğerse ne sorunsuzmuş diye düşünmeye başladım zira 5 seneden beri bakım masrafından başka extra masraf çıkarmadı halada taş gibi sadece 4lastik değiştirdim ayrıca megane 2 nin dizelimi benzinlisimi daha kullanışlı manuel mi otomatikmi bilgi verecek arkadaşlar varsa teşekkür ederim ayrıca bu bobin yakma olayı 2004 üretimi araçlarda mı var sadece yoksa 2007 - 2008 lerde de aynı problem varmı?

    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maverick74

    arkadaşlar arabamı bu yakınlarda değiştirecem bu yüzden almak istediğim araçları ve bunların kronik sorunlar varmıdır diye bir araştırma yapmak istedim netten ama bunları okuyunca tüylerim diken diken oldu zira ilk tercihlerim arasında megane2 ve pejo 307vardı ikisinide araştırınca inanın arıza yönünden birbirlerinden arta kalan yanlarının olmadığını öğrendim şu an için sahip olduğum araç meğerse ne sorunsuzmuş diye düşünmeye başladım zira 5 seneden beri bakım masrafından başka extra masraf çıkarmadı halada taş gibi sadece 4lastik değiştirdim ayrıca megane 2 nin dizelimi benzinlisimi daha kullanışlı manuel mi otomatikmi bilgi verecek arkadaşlar varsa teşekkür ederim ayrıca bu bobin yakma olayı 2004 üretimi araçlarda mı var sadece yoksa 2007 - 2008 lerde de aynı problem varmı?

    _____________________________


    Genel hatlarıyla iyi bir araba.
    Klasik sorunlar:
    1- Bobin sorunu. (En kötüsü 4 adeti değişse 250 tl civarında masrafı olur. 1 kere değişirse problem olmaz)
    2- Kabin içi sesler. Orta konsoldaki parça özellikle ses yapıyor. Ben altına sünger koydum ses gitti şimdilik)
    3- Kapı kolları soyulması. (renault'aya mail atarsanız ücretsiz değiştiriyor)
    4- 1.6 motorlarda açı kaydırıcı bazen sorun olabiliyor.
    5- Triger 60.000 km'de değişiyor. Biraz daha uzun olabilirdi.
    6- Debriyaj şehiriçi trafikte ısınıp silkeleme yapabiliyor. (şehir içinde kullanacaksanız bence bu arabayı zaten almayın) Ben şehir dışında oturduğum için dur kalk tradikte fazla işim olmuyor.

    Diğer hatlarıyla geniş aile arabası (sedan). 1.4 motor kullanıyorum. 1.6'ya göre daha sorunsuz :)
    Aşırı bagaj ihtiyacı yoksa benzinli alıp lpg takmak daha güzel. Manuel vites her zaman daha iyi. (sağlık sorununuz yoksa babam gibi elinde zorlama vs)
    Parçaları çok pahalı değil saniyede orjinal parça alıp ustaya taktırmak en sağlıklısı.

    Sürekli yolda bırakan bir araç değil öncelikle. Arada ufak tefek masrafı elbette oluyor. Ama şimdilik memnunum. (50.000 km yaptım)

    Şöyle bir durum var ya bu tür bir araç alacaksınız masrafı olursa yaptırıp bineceksiniz. Ya da mesela daha çok parayı baştan verip Toyota gibi bir araba alacaksınız belki daha az sorununuz olacak. Ne kadar ekmek o kadar köfte... Tercih sizin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eteksen -- 24 Şubat 2011; 12:32:01 >




  • teşekkür ederim birader tecrübelerini paylaştığın için peki bu araçların 1.5 dizelleri nasıldır motor performans açısından tatmin edicimidir yada yakıt konusu olarak nasıldırlar dizel daha iyi bir tercih sebebi olabilirmi bence bu kadar sorunla dahi o aracı almak biraz problem yaratabilir benim açımdan biraz daha bekleyip 3- 5 daha fazla verip toyota almak daha mantıklı geliyor bana....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maverick74

    teşekkür ederim birader tecrübelerini paylaştığın için peki bu araçların 1.5 dizelleri nasıldır motor performans açısından tatmin edicimidir yada yakıt konusu olarak nasıldırlar dizel daha iyi bir tercih sebebi olabilirmi bence bu kadar sorunla dahi o aracı almak biraz problem yaratabilir benim açımdan biraz daha bekleyip 3- 5 daha fazla verip toyota almak daha mantıklı geliyor bana....


    Dizelleri hakkında bilgim yok.
    Ama tavsiyem biraz daha para çıkıyorsa Toyota tarzı bir araç alın. Kalite istiyorsanız.

    Megane parasına göre iyi bir araç!

    Ayrıca ben satarsam Clio Grand Tour 1.5 dci 65 bg otantik dizele bakacağım (sıfır). Bazen iyi bir fiyata bırakıyorlar.
    Geniş bagaj+station wagon için sportif tasarım. En hesaplı ve kaliteli dizel. Fazla bilinmeyen bir araba. (aile arabası)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eteksen -- 26 Şubat 2011; 10:13:40 >




  • dün araba titreme yaptı, rolantide sallandı. ardından servis ışığı ve moturo ışığı. sitelerde bi bosh servise gittim adam dört bobin değiştirdi ve benden 390 tl aldı. anlayacağınız benden çooook iyi kar ett. ne deyim can sağlığı olsun ama bundan sonra arabam yolda bile kalsa sağa çekerim. intermetten araştırırım öyle yaptırırım. belki bi bobin arızalıydıbelki iki 80-100 lira nerde 390 lira nerde.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.