DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
VW grup araçlarındaki 1.4TSI VE 1.4TFSI motorlara lpg uygulanabiliyormu?
62
Cevap
0
Favori
84.235
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> LPG Dönüşümü >> VW grup araçlarındaki 1.4TSI VE 1.4TFSI motorlara lpg uygulanabiliyormu?
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      10358 Mesaj
      22 Ocak 2008 19:49:05
      Sadece bilgilenmek amaçlı vede ilerideki düşüncelerizden ötürü böyle bir soru sorma ihtiyacı hissettim

      vwlerde 1.4tsi 122-140-170 beygirlik motorlar var audi ve seatlarda da 1.4tfsi 125beygirlik motorlar mevcut ayrıca 1.8tfsi 160 ve 170beygirlik motorlarda var . ancak ben 1.4motorlar için soruyorum

      bu motorların lpg uyumu varmı . normalde fsi motorlarda lpgye hiç rastlamadık ancak vwde normal turbolu 1.4 motor . sanırım normal kitler tsi motorlara olurken tfsi motorlara olmuyo ,

      bazı arkadaşlar fsi için özel kitler var desede ben hiç biryerde okumadım vede hiç duymadım

      bilgisi olan arkadaşlar yazarlarsa bilgilenmiş oluruz hepimiz..



    • Yarbay
      5650 Mesaj
      22 Ocak 2008 21:02:08
      brc uygulamıştı ama daha seriye dökemedi bildiğim kadarıyla


      _____________________________

      G.S
    • Teğmen
      200 Mesaj
      22 Ocak 2008 21:14:09
      tsi yi bilmemde fsi'a uygulanamıyor heralde
      direk injeksyon değil mi silindire?o da benz,ne göre ayarlıdır diye düşünüyorum


      _____________________________

      Life is not as simple as you think
    • Yarbay
      4421 Mesaj
      22 Ocak 2008 21:18:08
      FSI a uygulandı extecher.hatta araç passat idi.lpg firmalarından biriydi ama hangisi hatırlayamadım.sitelerinde var araçla ilgili uygulama...


      _____________________________

    • Yarbay
      10358 Mesaj
      22 Ocak 2008 21:32:38
      birde kafama takılan bir soru var

      tsi normal turbolu motor değilmi . yani passat 1.8t gibi farklımı yoksa


    • Yarbay
      4421 Mesaj
      22 Ocak 2008 21:35:24
      tsi 122 hp tek şarj yani turbolu motor...aynen 1.8T passat gibi... fsi+turbo

      1.4 tfsi ya da tsi motorlara ben lpg uygulatmazdım şahsen...neden bilmiyorum ama 1.4 TFSI leon alırsam lpg nin yanından bile geçmem


      _____________________________

    • Yarbay
      10358 Mesaj
      22 Ocak 2008 22:26:51

      quote:

      Orjinalden alıntı: extremeenvy

      tsi 122 hp tek şarj yani turbolu motor...aynen 1.8T passat gibi... fsi+turbo

      1.4 tfsi ya da tsi motorlara ben lpg uygulatmazdım şahsen...neden bilmiyorum ama 1.4 TFSI leon alırsam lpg nin yanından bile geçmem


      neden uygulatmazdınız ?

      bu arada lpgyi kendiniz kullandınızmı hiç bilgim yok ancak biz aracımızda kullandığımız vede sorun yaşamadığımız için düşünüyorum . Ki düşündüğüm araç leon falanda değil . belki passat belkide yeni a4ün 1.4tfsi çıkıpta 2.ele düşerse belki a4
      ama ilk düşünce passat tsi o sebeple soruyorum . benim lpgden korkum yok . ( ki önceden benden daha önyargılı yaklaşanı yoktu diye düşünüyorum bu lpg olayına karşı ) işin ekonomik boyutu gerçekten faydalı oluyor . senede ortalama 35-40bin km gidiyoruz . bildiğiniz gibi passat dizelleride yüksek motorlu olduğu için vergiside yüksek ilk alırkende bir hayli yüksek .


    • Yarbay
      4421 Mesaj
      22 Ocak 2008 22:41:33
      benim lpg den korkum ya da başka bişi olduğundan değil taktırmak istemememin sebebi.mesleğim gereği belki başkalarından daha farklı yönleriyle ilgiliyim lpg nin.ne kadar güvenli olduğunu düşünmüyorum bile.o konuda şüphem yok.

      sadece gerek görmüyorum.yani tamamen tercih meselesi, dizel araçları pek sevmemem gibi bişi bu da...
      benzinli, yüksek devir çeviren araçları seviyorum...

      yoksa 2.0 litre arabam olsa şimdi 1 kere bile düşünmem lpg dönüşümü için...


      _____________________________

    • Yarbay
      4421 Mesaj
      23 Ocak 2008 00:04:40
      lpg li aracım olsa bundan zerre utanç duymam.ama gidip de hummer alıp lpg taktırmam...

      1.4 motora gerek görmüyorum açıkçası.ben 1.4 turbonun keyfini benzinle sürmek istiyorum...


      _____________________________

    • Yarbay
      4421 Mesaj
      23 Ocak 2008 00:31:00
      zevk ve his meselesi...

      lpg ile fazla performans alsam bile o aracın hakkının benzinle verileceğini düşünüyorum...

      bu şuna benziyor, 110 HP 240 nm torka sahip dizel bi aracı ve 110 HP 145 nm torklu benzinli iki aracı kullanmama...
      dizel koltuğa yapıştırsa da benzinli diyorum...

      lpg ile benzinli arasındaki farkla alakası yok ama anlatmak istediğimi anlamışsındır umarım...


      _____________________________

    • Binbaşı
      1960 Mesaj
      23 Ocak 2008 18:53:46
      lpg firmaları bu motorlara da yakın zamanda uygun kitler yaparlar duye düşünüyorum.zira ilk uygulandığı zaman ile şimdiki zamana bakarsak dağlar kadar fark var ve her sene gelişktiriyorlar


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      23 Ocak 2008 19:08:35
      -o kadar parayı veren adam benzini düşünmeyebilir...
      -170 beygir olmasını isteyen adam yine benzini düşünmeyebilir...
      -kapalı otoparklara girerken bagaj araması ile karşılaşıp beyfendi giremezsiniz ifadesiyle karşılaşan adam yine benzini düşünmeyebilir

      topiğin konusu bu değil gerçekten, böyle bir uygulama yapılabiliyormu? yoksa yapılamıyormu? lütfen kimseyi yargılamayalım.. herkesin düşüncesi kendine...

      bende öğrenmek istiyorum.. takılabiliyormu?


      _____________________________


      [DH]

      VOLKSWAGEN
    • Yarbay
      2728 Mesaj
      23 Ocak 2008 20:59:58
      brc vw fsı lara kit hazırlamış takıyorlarmış.


      _____________________________

      merhaba
    • Yarbay
      5779 Mesaj
      23 Ocak 2008 21:38:56
      performans amaçlı alınmış,motoru benzinle çalışmaya tasarlanmış bir araca ne diye lpg takılır anlayamıyorum


      _____________________________

      Nikon D5100 18-55mm VR Kit , 50mm F1.8G , 55-300mm VR // iPhone 6 16GB // Sennheiser CX-300-II


      Kendi yıldızını takip et.
    • Yarbay
      14855 Mesaj
      23 Ocak 2008 22:08:22
      1.4TSI 125hp'lik motor yeterli performans sunmayı amaçlayan, özünde ekonomi ve emisyon kurallarına tam uyumluluk yatarak geliştirilmiş bir motordur. GolfVI ile 1.2TSI da gelecek. O da 1.6 102hp'lik motorun yerine geçecek sanırım.


      _____________________________



    • Yarbay
      5948 Mesaj
      24 Ocak 2008 00:45:42
      valla 1.4 motora lpg taktırmayı hiç düşünmezdim herhalde.Araba zaten özel bir teknoloji yeni çıktı insanlar şüpheyle yaklaşıyor.Az yakıyor çok basıyor vardır bir numarası ömrünü erken tamamlıyordur belki diye düşünen çok.Birde böyle bir motora lpg takıp garanti dışı kalmasına göz yumamam açıkçası.
      1.4 motor zaten canavar gibi çalışıyor neyime yetmiyor


      _____________________________




      █▌▌▌Rise of the Dark ۩ ▌▌█▌

    • Yarbay
      10358 Mesaj
      24 Ocak 2008 00:54:37

      quote:

      Orjinalden alıntı: WarSaw

      valla 1.4 motora lpg taktırmayı hiç düşünmezdim herhalde.Araba zaten özel bir teknoloji yeni çıktı insanlar şüpheyle yaklaşıyor.Az yakıyor çok basıyor vardır bir numarası ömrünü erken tamamlıyordur belki diye düşünen çok.Birde böyle bir motora lpg takıp garanti dışı kalmasına göz yumamam açıkçası.
      1.4 motor zaten canavar gibi çalışıyor neyime yetmiyor


      neyse dostlar ben vazgeçtim sayalım lpg olayını sadece bilgilenmek amaçlı soruyorum diye kabul ederek devam edelim

      işin garibi bu motorlar çıkalı 2 sene oldu . ama ben daha 60bin kmden fazla geçenini görmedim . almanya avusturya satış sitelerine bakıyorum hepsi ortalama 20-25bin kmlerde arada bir 40bin çıkıyo 1tanede 58-60bin var gt golften yani 170likten
      normalde almanya gibi bir memlekette bu arabadan 2senede 100.000 deviren en az 3-5 tane olurdu
      ama bunlarda hiç yok . sorun olduğundanmı yoksa güven vermediğindenmi insanlar tercih etmiyo acaba ?


    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      24 Ocak 2008 01:20:31
      hocam bu arabayı taksiciler alıp kullanmadı dünyada.... pazarcılarda... hiçbir firma satış elemanlarına al canıp al tatlım al güzelim sana dynoda 200 hp çıkan golf gt.. jetta tsi al ben seni çok severim bin demedi..

      çift turbo 140 hp yada 170 çıktı... gençler genelde 200 hp gti aldı... jetta170 te aile babalarının işi fazla olmazdı... birde 3 5 tane kendini bilmez laf etti patlar aman almayın diye.... alan az oldu kullanan az oldu... alanlar benim gibi tereddüt ede ede aldı.... vede alanların genel özellikleri aşağı yukarı aynı idi... parası olan ama çok olmayan, performans seven birde güzel fiyat isteyen...

      microsoft türkiye kurmuş bir TSI filosu... dolaşıyorlar sokaklarda cıstak cıstak... patlamıyorlar çatlamıyorlar ama düşman çatlatıyorlar... bunlar devirir yakında 100000 sorarız ben alalı 6 ay oldu 8000 km yapabildim... dedimya müşteri grubu belli aracın

      bu arada sen dostmusun düşmanmısın? bir cevap verde duyalım baksana ifadene göre topiği bilgilenme amaçlı açmışsın amacım başka demişsin ve eklemişsin sorun olduğundanmı yoksa güven vermediğindenmi insanlar tercih etmiyo acaba ?


      quote:

      Orjinalden alıntı: desiya



      Alıntıları Göster



      neyse dostlar ben vazgeçtim sayalım lpg olayını sadece bilgilenmek amaçlı soruyorum diye kabul ederek devam edelim

      işin garibi bu motorlar çıkalı 2 sene oldu . ama ben daha 60bin kmden fazla geçenini görmedim . almanya avusturya satış sitelerine bakıyorum hepsi ortalama 20-25bin kmlerde arada bir 40bin çıkıyo 1tanede 58-60bin var gt golften yani 170likten
      normalde almanya gibi bir memlekette bu arabadan 2senede 100.000 deviren en az 3-5 tane olurdu
      ama bunlarda hiç yok . sorun olduğundanmı yoksa güven vermediğindenmi insanlar tercih etmiyo acaba ?




      _____________________________


      [DH]

      VOLKSWAGEN
    • Yarbay
      10358 Mesaj
      24 Ocak 2008 01:56:02

      quote:

      Orjinalden alıntı: streptozotocinus

      hocam bu arabayı taksiciler alıp kullanmadı dünyada.... pazarcılarda... hiçbir firma satış elemanlarına al canıp al tatlım al güzelim sana dynoda 200 hp çıkan golf gt.. jetta tsi al ben seni çok severim bin demedi..

      çift turbo 140 hp yada 170 çıktı... gençler genelde 200 hp gti aldı... jetta170 te aile babalarının işi fazla olmazdı... birde 3 5 tane kendini bilmez laf etti patlar aman almayın diye.... alan az oldu kullanan az oldu... alanlar benim gibi tereddüt ede ede aldı.... vede alanların genel özellikleri aşağı yukarı aynı idi... parası olan ama çok olmayan, performans seven birde güzel fiyat isteyen...

      microsoft türkiye kurmuş bir TSI filosu... dolaşıyorlar sokaklarda cıstak cıstak... patlamıyorlar çatlamıyorlar ama düşman çatlatıyorlar... bunlar devirir yakında 100000 sorarız ben alalı 6 ay oldu 8000 km yapabildim... dedimya müşteri grubu belli aracın

      bu arada sen dostmusun düşmanmısın? bir cevap verde duyalım baksana ifadene göre topiği bilgilenme amaçlı açmışsın amacım başka demişsin ve eklemişsin sorun olduğundanmı yoksa güven vermediğindenmi insanlar tercih etmiyo acaba ?



      Alıntıları Göster






      ben bu motoru çok inceledim senin yazdığın yazılarıda okudum yurt dışı siteleride takip ettim vede hem çok pahalı olmayan hemde dediğin gibi performanslı kaliteli araçlar . bu konuya kesinlikle katılıyorum vede başlıktaki düşüncelerimde hala geçerli . evet tsi motora bakıyorum araştıyoruz . daha iyiside yok gibi şu anda . ama bir yandan bakıyorum sürenlerinde hala içlerinde ufak kuşkular var bu sebeplede sorguluyorum . ki bununda çok doğal olduğunu düşünüyorum .
      tsi motorda neden sürekli insanlar ikilem içinde kaldıklarında tersliyorsun anlamadım . tamam aracını seviyosunda biraz daha reel bilgiler ver lütfen
      kendi açtığın konuyu biliyorsun hatırlatmama gerek yok zaten . bir aracı bilmeden ne yerebilirim nede kötüleyebilirim
      dost düşman konusunuda ne için yazdın anlayamadım


    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      24 Ocak 2008 08:58:31
      gece saat birbuçukta yazdım mesajı bebek uyandı onu uyutmak için bilgisayarda sesini dinletiyoruz... o arada mesajını gördüm... konu lpg takılırmı takılmazmı iken neden satmıyora gelince bende gördüğün gibi güzel bir açıklama yaptım... yanlış anlamayalım anlaşmayalım bu arada bana özelden mesaj atarak içten bir şekilde her şeyi sorabilirsiniz.. emin olun son derece samimi son derece objektif cevaplar yazarım neyse onu söylerim... bir daha açıklayayım sana neden satmadı (şer güçlerin çabalarına değinmiycem)

      aile babası isen bana aile arabası olsun dersen performansta istemiyorsan tsi 122hp yada 1.6 125 hp diğer markalardan al
      sadece benzin tasarrufu önemli ise senin için git dizel araç al, çift turbo araç ne yaparsan yap fazla yakar şehir içinde
      konfor istiyorsan sadece konfor için jetta alınmaz ben astra almıştım mesela
      sadece vergi az olsun istiyorsan yine jetta alma yine 1.3 yada 1.4 dizeller var
      sadece ekonomik olsun (alırken, vergi, yakıt vede satarken) yine başka alternatifler var
      jettadan ses düzeyi ve yumuşaklık olarakta üstün markalar var onuda belirteyim (örnek megan, corolla, astra)
      ama hepsinin ortalamasıda jetta bunuda belirtmek lazım... 48000 küsüre ortalamaların hepsini alıyorsun..

      az satma sebebi müşteri kitlesinin dar olması.. babamı kessen 140hp yada 170 araç almaz...
      parası ÇOK olan gençleride kessen gider 280hp 240hp yada 200hp araçları alırlar...

      yani arada bir ürün kardeşim... hepsi bir arada ve fiyat uygun... ortalaması çok iyi... bağımsız kriterleri değerlendirirsen değil..

      seni üzmemek içinde mümkün olduğunca uykulu halimle yumuşak yazmaya çalıştım.. üzdüysem affola

      quote:

      Orjinalden alıntı: desiya



      Alıntıları Göster




      ben bu motoru çok inceledim senin yazdığın yazılarıda okudum yurt dışı siteleride takip ettim vede hem çok pahalı olmayan hemde dediğin gibi performanslı kaliteli araçlar . bu konuya kesinlikle katılıyorum vede başlıktaki düşüncelerimde hala geçerli . evet tsi motora bakıyorum araştıyoruz . daha iyiside yok gibi şu anda . ama bir yandan bakıyorum sürenlerinde hala içlerinde ufak kuşkular var bu sebeplede sorguluyorum . ki bununda çok doğal olduğunu düşünüyorum .
      tsi motorda neden sürekli insanlar ikilem içinde kaldıklarında tersliyorsun anlamadım . tamam aracını seviyosunda biraz daha reel bilgiler ver lütfen
      kendi açtığın konuyu biliyorsun hatırlatmama gerek yok zaten . bir aracı bilmeden ne yerebilirim nede kötüleyebilirim
      dost düşman konusunuda ne için yazdın anlayamadım




      _____________________________


      [DH]

      VOLKSWAGEN
    • Yarbay
      10358 Mesaj
      25 Ocak 2008 04:30:32
      yok estafurullah darılmadım tabiki . aile babası değilim ama bende senin gibi düşünerek bu araçlara bakıyorum . hem babam sürecek geniş olsun hem ben sürecem performans olsun çok gezerim ekonomik olsun focusu beğenmem 1.6 dizeli olsa kaç yazar astra çok uzun kullandık değişiklik olsun megane arabamı
      o sebeple bu tarz araçlara bakmaya başladık

      ben sorgularken şunu belirtmek istedim . bu motorlar gerçekten 2 senedir belkide daha fazladır satılıyor avrupada . ama hala 100.000 üzeri bir araç denk gelmedi gözüme . nedenini gerçekten merak ettim . microsoft filo olarak almıştı bende okudum o haberi . filo ise zaten seneye en az 100.000leri görmeleri gerekli . merak ettiğim yüksek turbo ve yüksek kmlerde nasıl bir yol izleyecek . benim için önemli olan bu . ama örnekleride yok karşımda . ha vw gibi bir firma uzun uzun denemeden test etmeden bu motorları piyasaya sürmez zaten ancak bir tüketici olarak uzun ömürlü bir araç istediğim için bilmek zorundayım ilerisini . vede vwde çalışanlar bile ileride ne olacağını kestiremiyolar 1.6 102lik motorları 300.000de çok servise girdiler daha motoru sağlamdı diyolar ama bunlar hakkında net bir bilgi yok . yoksa kötüdür veya değildir demiyorum sadece şu ana kadar avrupada bile yüksek kmleri görememeleri ordaki insanlarında forumlarda belirttiği gibi piskolojikmi yoksa başka birşeymi merak ettim . yoksa 2senelik gtilar gördüm 120binde falan
      artık seni takip edip km km nasıl gidiyo araç öğrenicez . 50bini geçmeden arabanın gerçek kimliği ortaya çıkmaz zaten


    • Yarbay
      8712 Mesaj
      25 Ocak 2008 08:59:13
      hani tsi az yakiodu


      _____________________________

      2013 Fiesta 1.5 titanium x
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      25 Ocak 2008 10:26:53
      dizellerden az yaktığını iddia etmek saçmalık olur... 90 km sabit hızda 183 km ortalamasının 5 litre olduğunun videosunu koymuştum daha evvel... ama ben 2000cc mondeo ilede 90km sabit hız ortalaması 5.9 litre tutturmuştum... dizel astra ile 4.5 tutturdum
      şehir içinde aynı mondeo 13-14 litre yakarken(benim kullanımımla-97 model), şu an 9-10 litre yakıyorum... hatırladığım kadarıyla dizel astra ile 8-9 litre idi...

      yani uzun lafını kısası en ekonomik değil...

      ama şöyle düşün dynoda 200hp çıkan araç 3000cc araçların performansına denk... onlar ne kadar yakar hesap et... 200hplik güç ile 1600cc lere yakın bir benzin tüketimi var... fabrika değerlerini veriyorum..
      jetta 1.6 9.9 şehir içi 6 litre şehir dışı 7.4 ortalama
      jetta tsi 170 hp 9.7-6-7.3

      16v olanı silmişler listeden daha azdır ama ne kadar daha azdır? şehir dışı 6 değilde 5.6dır mesela......

      tekrar söylüyorum EN leri konuşursak tek başına kriterlerde daha büyük EN ler var, ama herşeyin ortalamasını alırsan bence piyasanın EN iyisi... (fiyatına oranla)..


      quote:

      Orjinalden alıntı: ceyhunberber

      hani tsi az yakiodu




      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi streptozotocinus -- 25 Ocak 2008; 10:28:00 >
      _____________________________


      [DH]

      VOLKSWAGEN
    • Yüzbaşı
      255 Mesaj
      31 Ocak 2008 11:40:03
      brc de fsi lere lpg uygulanabiliyor...tsi ler lpg uygulanmadığından ötürü sıfır araç almayıp 2006-2007 fsi 2000cc passat arıyorum benim düşüncem ucuza bir yere gitmek dururken neden pahalıya gideyim haksızsam söyleyin...


      _____________________________

    • Yarbay
      10358 Mesaj
      03 Nisan 2008 03:47:40

      quote:

      Orjinalden alıntı: MKG24

      brc de fsi lere lpg uygulanabiliyor...tsi ler lpg uygulanmadığından ötürü sıfır araç almayıp 2006-2007 fsi 2000cc passat arıyorum benim düşüncem ucuza bir yere gitmek dururken neden pahalıya gideyim haksızsam söyleyin...


      bence doğru
      fsi ve tsi motorlara lpg uygulanabildiğini öğrendik
      evet uygulanabiliyormuş
      başka bir konuda detaylı linkleride verdim
      a4 1.4 tsi bekliyoruz
      bir araç planları vardı 2.elmi vsvsmi diyede birkaç yazı daha okudum
      1buçuk sene max süre sonra 1.4 tsi motorlar a4lerede konacakmış
      linki bulursam koyarım buraya
      ya aslında arabalar düşük yakıyo ama amaç hem performans hemde dahada ekonomi
      ama gel gelelim türkiyede bu işi yapsalar bile sağlam sorunsuz yaparlarmı bilgim yok
      atikere mail atıp sorsak git hemen şurada taktır diyecekler
      yani beklemediyiz a4 1.4 tsi
      birde vw grupun yapacağı 1.6 dizel motoru audi a3lere kesin koyacaklarmış ama a4lere koyacaklarmı o konuda bilgim yok



      _____________________________

    • Yarbay
      12039 Mesaj
      03 Nisan 2008 10:14:22

      quote:

      Orjinalden alıntı: desiya



      Alıntıları Göster



      bence doğru
      fsi ve tsi motorlara lpg uygulanabildiğini öğrendik
      evet uygulanabiliyormuş
      başka bir konuda detaylı linkleride verdim
      a4 1.4 tsi bekliyoruz
      bir araç planları vardı 2.elmi vsvsmi diyede birkaç yazı daha okudum
      1buçuk sene max süre sonra 1.4 tsi motorlar a4lerede konacakmış
      linki bulursam koyarım buraya
      ya aslında arabalar düşük yakıyo ama amaç hem performans hemde dahada ekonomi
      ama gel gelelim türkiyede bu işi yapsalar bile sağlam sorunsuz yaparlarmı bilgim yok
      atikere mail atıp sorsak git hemen şurada taktır diyecekler
      yani beklemediyiz a4 1.4 tsi
      birde vw grupun yapacağı 1.6 dizel motoru audi a3lere kesin koyacaklarmış ama a4lere koyacaklarmı o konuda bilgim yok







      passata yapmışlar aşağıda var ancak bagajdaki stepne iptal




      yolda aracın başına bişi gelse nanay yani

      diğer yanda yazılımı farklı olduğu için düşük devirlerde gaz değil benzin kullanıyor

      bu da elde edilecek ekonomiyi azaltıyor

      bence almayı düşündüğün 1.4 tsi zaten ekonomik aracına yazık etme

      illa ekonomi diyorsan dizel audi alın




      diğer yandan henüz ülkemizde tsi'lara lpg uygulaması yok

      fsi'lar ile ilgili lpg taktırıp sonrasında sorun yaşayanlar var

      bence iyice yaygınlaşmadan buna kalkışmamalı


      _____________________________

      Sokak hayvanlarından bir kap su ve bir kap yemeği esirgemeyin
    • Yarbay
      18966 Mesaj
      24 Haziran 2008 10:09:49
      LPG ile ilgili tüm sorulara ayrıntılı cevap veriyorum. Başka topiklerde eklediğim aşağıdaki bilgiyi size de ekliyorum.



      Önceki aracım 2003 model SEAT TOLEDO 1.6 16V 105 HP ve çok kaliteli bir LPG sistemine sahipti. Şu anda imzamaki aracı kullanıyorum. Ayrıca 2 ay önce de 2006 model FIAT GRANDE PUNTO 1.4 ACTIVE 77 HP ikinci aracıma da LANDI-RENZO sıralı sistem LPG taktırdım.

      Başarılar

      Merhaba dostlarım.

      TSI motorları konusunda LPG uygulaması henüz geliştirme aşamasında. VW TOURAN'da kullanılan 1.4 TSI 150 HP, VW GOLF ve VW JETTA'da kullanılan 140 HP TC (TwinCharger) TSI ve 170 HP TC TSI gücündeki motorlara LPG takılabilirken (!) bizim bildiğimiz 122 HP T (Turbo) motora henüz takılamamaktadır.

      Bu konuda çalışmalar devam etmekte, FSI motorlar için Türkiye'de 2-a Mühendislik BRC marka sistemi 1 yıldır başarı ile takmaktadır. Almanya'da bu sistem 2690 Euro'ya takılmaktadır.

      Şahsi kanaatimi sorarsanız, bütçe kısıtlı, ama yürek yanık ise bence (!) VW GOLF, VW JETTA veya VW PASSAT 1.6 102 HP 8 VALF motor alıp BRC veya LANDI-RENZO sıralı sistem LPG takıp doya doya binmeli, amaç kaliteli ve yeni otomobile binmek ve tasarruf etmek, fakat otobanda yarış yapmak değil.

      Aşağıda çok ayrıntılı bir liste vardır. İncelemenizi rica ederim.

      Saygılarımla,

      Taner Göde

      http://www.motor-talk.d...g-moeglich-t1657925.html
      http://www.cargassystem.de/voltran2/cgs-anlage.php
      http://www.brc-regionalvertrieb.de/








      _____________________________

    • Yarbay
      18966 Mesaj
      24 Haziran 2008 10:19:23
      Sevgili arkadaşlarım,

      TSI, FSI ve Normal (VW'nin 8 valfli ve 16 valfli) motorlara LPG ile ilgili olarak:

      LPG kesinlikle normal motor (yakıtı dizel gibi silindirin içine püskürten FSI değil, emme manifoldunun emme valfine yakın bulunan püskürtücü [enjektör] ile sevk eden klasik düzen) daha uyumludur. Enjektör silindirin içerisinde olmadığından motor LPG ile çalıştığında patlamadan uzak durmakta, herhangi bir ısı, basınç, is/kurum ve yağ zararı ve kirlenmeye maruz kalmamaktadır. VW'nin meşhur 8 Valfli motorun tek dezavantajı gücünün 102 HP olması fakat normal bir sürüş stili içerisinde 2000 devirden sonra bu motor da diğerlerinden pek de geri kalmamaktadır.

      LPG normal motorda daha sıhhatlı, sağlam ve tasarruflu olur. Ben şimdiye kadar hiçbir yerde eksi yönünü (dezavantajını) görmedim, kendi kuzenimle birlikte 1.6 8V, 1.6 16V ve 1.8 20V motorlara LPG taktırdık, hepsi LANDI-RENZO markaydı ve tek kelime ile kusursuzdu, araç LPG'de daha atik, seri ve güçlü gibi geldi bize. Yüksek benzin ve dizel fiyatında insanlar doğal olarak LPG'ye yöneliyor. LPG'li araç daha hızlı satılıyor, hele işli (ruhsata işlenmiş, onaylı) ve tabi ki kaliteli ve sıralı sistemse. LPG maliyeti genelde doğrudan araca % 100 yansıyor. LPG'siz 25.000 YTL ise LPG'yle 27.000 YTL oluyor. Alıcı da bunu biliyor ve satana teşekkür ediyor.

      VW benzinli motorları daima LPG'ye uyumlu olmuştur. Teknoloji gelişimi nedeni ile FSI, T-FSI ve TSI motorlar da geliştirilmiş, dışarıdan (ve VW tarafından içeriden de EcoFuel adlı sistemde doğalgaz kullanımında olduğu gibi) LPG sistemleri yapılmış ve kullanılmaya başlanmıştır. FSI'de % 8 benzin LPG ile birlikte silindire püskürtülmekte, böylece % 92 LPG ve % 8 benzin sarfiyatınız olmaktadır.

      1.6 motor LPG'de şu andaki fiyatlar ve kaliteli (!) bir LPG sisteminde (PRINS, BRC, LANDI-RENZO) kilometreye 14-15 Ykr yakar. Bu azalablir de, artabilir de. Kullanıma ve sürüş tarzına bağlıdır. 8 Valfli motor teknoloji yönünden "kötü" veya eksik bir motor değildir. Üretimi daha hesaplı ve LPG'ye de uygun olmasından ötürü, ayrıca değişken geometrili emme manifoldu bulunmasından dolayı da yeterince HP güç ve Nm tork üretebilmektedir. Çok uzun ömürlü ve VW tarafından VW-AUDI-SEAT-SKODA modellerinde başarı ile kullanılmıştır.

      Araç fazla yakmamakta, tükemi gayet normal sınırlar içerisinde seyretmekte, pahalı olan benzin nedeni ile aracın fazla yaktığı göreceli olarak insanlarda bir anpati yaratmaktadır. Normal şehiriçi 9-10 litre, normal şehirdışı da 6-7 litredir. EA111 serisi dökme demir (pik) blok, kauçuk triger kayışı, büyük valfler, LPG'ye mükemmel uyumluluk, AKL motor kodu ile bu motor Türkiye için bir hediyedir aslında. Benzinin litresi 3 dolara yaklaşırken LPG'li yeni bir araca binebilmek bence ayrıcalıktır.





      8 Valfli motorun "kaldırmaması" ile ilgili olarak da "kaldırmıyor" ifadesini bu forumda genelde kimse kullanmaz ve bence bu motor gücünden, döndürme kuvveti, yani torktan ve diğer teknolojik bilgiden yoksun tipik Faik Usta ve İçmeler Belediyesi Aile Çay Bahçesi Taksi Durağı esnafının kullandığı ifade. Volkswagen PASSAT'ın 75 kW (102 HP) 8 valfli EA111 serisi 4 silindir 1.595 cm3 hacimli motor 148 nM torka sahip. Volkswagen Passat'ın B5.5 ve B6 kasasında da kullanılmış ve vergilerin yüksek olduğu ülkelerdeki VW kullanıcıların bu araçlardan yoksun kalmamaları için geliştirilmiştir. Üretimi, tamir ve bakımı ucuz olan, LPG uygulanabilen, turbo-kompresörü olmayan, atmosferik basınç beslemeli bir motordur. Passat'ınızı uçurmasa da çok rahat yolculuk yapmanıza yetecek kadar güç üreten, silindire doğrudan enjeksiyonlu FSI kardeşinden sadece 7 Nm tork ve 10 kW (13 HP) güçten ferağat eden sağlam ve ölümsüz bir motordur. Halen üretilmesinin sebebi bu motorun çok geniş bir ürün gamında kullanılmış, yedek parçasının da bol ve hesaplı olmasıdır. Ayrıca tamiri yetkili ve özel servislerde herhangi bir sorun teşkil etmemektedir. Bilgi ve referans için aşağıdaki tabloya bakabilirsin.




      _____________________________

    • Yarbay
      12039 Mesaj
      24 Haziran 2008 10:39:04
      Taner hocam çok sağolasın bilgileri için

      Hep merak ediyordum bizim araç içinde var mı bu sistemden diye


      _____________________________

      Sokak hayvanlarından bir kap su ve bir kap yemeği esirgemeyin
    • Yüzbaşı
      890 Mesaj
      20 Eylül 2010 01:27:25
      Konu uzun zamandır canlandırılmamış:)Acil olarak 2 araç arasında kaldığımdan dolayı size bu konuyla ilgili küçük bir soru sorayım.
      Yukarıda bahsettiğim gibi 2 tane araç arasında kaldım.Bir tanesi 2008 VW Golf 1.6 ve diğeri 2009 Seat 1.4 TSI.
      Aralarında fiyat olarak uçurum olmadığından dolayı aklımı yakıt tüketimi karıştırıyor.VW alırsam direk olarak LPG taktırmayı düşünüyorum.VW nin 1.6 düz motoru LPG açısından son derece uygun.
      Fakat Seat Leon 1.4 TSI'da performans olarak kafamı çok karıştırıyor.Bu aracında LPG'te uyumlu olmaması ve düşünceme göre yakıt tüketimi açısından LPG'li araca nazaran beni çok üzecek olması düşündürüyor.
      ACABA TSI MOTORLARA LPG UYGULAMASI İLE İLGİLİ SON GELİŞMELER HAKKINDA BİLGİSİ OLAN VAR MI?
      2008 yılında çalışmalar olduğundan bahsedilmiş ama aradan geçen 2 yılda hiç yol alınamadı mı?



      _____________________________

      | İşlemci: İntel Core i7 4790k | Anakart: MSI Z97 Gaming 7 | Ekran Kartı: EVGA Gtx1080 FTW | Ram: 4*4=16 Gb 1600 Mhz Corsair Vengeance Pro | SSD: 128 Gb Samsung 850 Pro - 512 Gb Samsung 840 Pro - 480 Gb Sandisk SSD Plus | HDD: 2* 1 TB - 2 TB Seagate Baracuda HDD | TV Kartı : Prof 7500 USB | Kasa : Thermaltake X31 | İşlemci Soğutucu : Cooler Master Hyper T4 | Fan Kontrolcü : Schyte Kaze Master | PSU : Corsair CX 750M | Monitör : LG 29" UM65-P | Ses Kartı : Creative Sound Blaster SB Z PCI-E | Modem : Airties 5650 | Hoparlör : Creative GigaWorks T3 | UPS: Tunçmatik | Samsung Note 5 |
    • Yarbay
      18966 Mesaj
      20 Eylül 2010 08:47:57
      FSI ve TSI motorlara LPG uygulaması hakkında son gelişmeler:

      1. VIALLE LPdi sıvı LPG püskürtmesine dayalı 4. kuşak LPG teknolojisine göre çalışır, LPG'yi motora benzin enjektörlerini kullanarak püskürtür, sistemdeki en önemli 2 parçadan birisi LPG tankında bulunan HIGH PRESSURE PUMP / YÜKSEK BASINÇ POMPASI ve diğeri de FSU Fuel Selector Unit / Yakıt Seçme Ünitesi, Avrupa'da 3.000 Euro'ya başarıyla takılmaktadır, LPG sıvı halde motora püskürtülmektedir, buharlaştırıcı ve motorun soğutma suyuna müdahale yoktur, Türkiye'de www.vialle.com.tr sitesinden de anlaşılacağı üzere temsilcisi TEMSA'dır ve 2 ay önce İstanbul'da bir GOLF araca gösteri amaçlı takıldı ancak devamı gelmedi. Fiyatı 1.500 Euro + KDV ve tek avantajı benzine hiç (!) ihtiyaç duymamasıdır ancak LPG tankındaki yüksek basınç pompasının kolay arızalanması hakkındaki kaygılarım devam etmektedir. Aradan geçen zamanda VIALLE bunun çözümünü bulmuşsa da henüz okumadım.

      LPdi TEK YAKITLI (MONOVALENT) bir sistemdir.

      2. BRC, PRINS, ROMANO, LOVATO, LANDIRENZO ve diğerleri tarafından geliştirilen, LPG'yi 3. kuşak sıralı sistemler gibi buharlaştırıp kendi enjektörleri ile emme manifoldundan motora sevk eden sistemler. Burada hem benzin, hem LPG aynı anda kullanılmaktadır, sinüs dalgasının 8 devresinin 7 devresinde LPG ve 1 devresinde de (enjektörleri soğutmak amacıyla) benzin püskürtülmekte, ayrıca rölantide ve duyumlarıma göre de yüksek devirde motor benzinle çalışmaktadır. Fiyatı BRC'de turbosuz motorlar için (FSI) 2.500 TL ve turbolu motorlar için (TSI) 2.650 TL'dir.

      Bunlar ÇİFT YAKITLI (BIVALENT) sistemlerdir.

      1.4 TSI motorlu ve motor codu CAX ile başlayan bir aracınız varsa (VW-SEAT-SKODA-AUDI) yukarıdaki sistemlerden birisini tercih edebilirsiniz, VIALLE'nin Türkiye'deki varlığını henüz reklamlarda ve uygulama yapılmış araçlarda göremedim, diğer sistemler de tek tük de olsa uygulanıyor. VW grubunun sırf Türkiye'de benzin pahalı ve (bundan ötürü) / veya Türkiye'de bir LPG furyası olduğundan dolayı motorlarını Türkiye'ye uygun geliştirmek zorunda olmadığı apaçık ortada. Zaten 1.6 MPI 102 HP motora sıralı LPG sistemleri sorunsuz uygulanıyordu, ancak yıllarca Hitler, Führer, Dinozor motor olarak adlandırılan bu 8V SOHC motorun değeri benzin 4 TL'ye yaklaşınca ortaya çıktı.

      Saygılarımla,

      Taner Göde


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      689 Mesaj
      23 Ekim 2010 12:56:47
      son gelişmelerden bilgi verdiğin için teşekkür ederim....


      _____________________________

      Intel i7 4770k+Asus Z87-Plus+Gigabyte GTX770 Windforce 3xOC+Corsiar Vengeance Pro 2*4gb+ Corsair H100i + Thermaltake Toughpower XT 80PLUS 775W + Dark Kinght Kasa + ASUS 23" VS239HR
      Sony SR490JBB
      Lg 47LA660S
      Play Station 3 Pes 2013
      Canon 40d + Sigma 17-70mm F2.8+ Canon 70-300mm + Canon 85 mm F1.8

    • Yüzbaşı
      270 Mesaj
      17 Ocak 2011 00:43:33



      Selamlar yeni kasa jetta 1,2 TSI'ye merak saldım acaba LPG dönüşümü bu araca ne kadar uygun foruma uzun zamandır bişey yazılmamış fikirlerinizi merak ediyorum..


      _____________________________

      2015 Octavia Optimal 1.6 TDI 110 DSG GREENLINE
    • Yüzbaşı
      855 Mesaj
      17 Ocak 2011 01:13:57
      1.2 tsi kullanıyorum yakıt konusunda daha rodaj surecinde oldugumdan net bilgi veremiyorum ama lpg ye sıcak bakmayanlardanım uzun vadede zararlı olucagını dusunuyorum tsi icin en azından.bence lpg icin biraz beklemek lazım ücreti ve yaygınlasması acısından


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    • Binbaşı
      1918 Mesaj
      05 Nisan 2011 11:20:24
      Verdiğim linkte

      http://www.prinsautogas...n/markets/cars/cars.html

      Prins'in TSI motor dönüşümleri var.Acaba bunu uygulatan var mı?


      _____________________________

      "Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz; en doğru, en hakiki tarihat, tarikat-ı medeniyedir; medeniyetin emir ve talep ettiğini yapmak, insan olmak için kafidir..."
      Mustafa Kemal Atatürk
    • Yarbay
      3320 Mesaj
      17 Haziran 2011 09:00:56
      güncel


      _____________________________

      DH FOSİL GRUBU:2001-2005 ÜYELERİ
      Ford Focus HB 1.6 TDCI Collection
      GENÇLERBİRLİĞİ

    • Er
      13 Mesaj
      18 Eylül 2011 23:56:41

      quote:

      Orijinalden alıntı: desiya

      neyse dostlar ben vazgeçtim sayalım lpg olayını sadece bilgilenmek amaçlı soruyorum diye kabul ederek devam edelim

      işin garibi bu motorlar çıkalı 2 sene oldu . ama ben daha 60bin kmden fazla geçenini görmedim . almanya avusturya satış sitelerine bakıyorum hepsi ortalama 20-25bin kmlerde arada bir 40bin çıkıyo 1tanede 58-60bin var gt golften yani 170likten
      normalde almanya gibi bir memlekette bu arabadan 2senede 100.000 deviren en az 3-5 tane olurdu
      ama bunlarda hiç yok . sorun olduğundanmı yoksa güven vermediğindenmi insanlar tercih etmiyo acaba ?


      Arkadaşlar 1.4 TSI 140 HP Jetta kullanıyorum. Kilometresi 135.000 şu an. 131 binde yetkili serviste expertize girdi. Motorda en ufak bir sıkıntısı yok. Servis 300.000 km' ye kadar herhangi bir müdahale gerekmeden sorunsuz gideceğini söyledi.

      TSI motorlar yeni nesil motorlar. 1.2 TSI motor 1.6 normal benzinli motor kadar güç üretir ama 1.2 kadar yakar. 1.4 TSI ise 2.0 benzinliler kadar güç üretir ama 1.4 gibi yakar. Yani verim yüksek. Bu motorlardan kimse şüphe duymasın. Bugün VW tüm benzinli modellerine TSI motor koyuyor bunu unutmayın.


      Asıl konuya dönersek şimdi şöyle ki araba size göre tepki veriyor. Vitesi D ye alıp normal kullanırsanız şehir içi 7-8 şehir dışı 5 lt yakar. İstanbuldan Antalyaya 1 depo ile gittim 1 depo ile geldim ortalamasını hesap edin.
      Ama yok benim gibi dayanamaz vitesi S (Sport) a alır da basarsanız araba gitmem demiyor. Ne kadar basarsanız o kadar gidiyor, koltuğa yapıştırıyor. O zaman da 9-10 lt yakıyor yalan yok.

      Bu araçlar Turbo ve direk enjeksiyonlu (FSI). FSI lara dönüşüm daha yeni bir olay ve bildiğim kadarıyla sadece PRINS de var. TSI lara ise 2500-3000€ fiyatlarla ithal LPG kiti takıldığını duydum.




      _____________________________

      2007 Scenic II 1.6 Privilage LPG
    • Yarbay
      15196 Mesaj
      19 Eylül 2011 04:34:08
      VW gibi bir markaya tüp fln taktırmak yazık günah.


      _____________________________

      Copyright © 2010/2011/2012/2013/2014/2015/2016 Burada yazdıklarımın tamamı hayal ürünüdür ve gerçek değildir, zotacing sorumlu tutulamaz...Yazdıklarıma inanmayın ve üzerinize almayın/alınmayın.
    • Er
      14 Mesaj
      20 Eylül 2011 09:18:43
      ARKADASŞLAR BEN KONYADA OTOGAZCIYIM FSİ TSİ ARAÇLARA LPG TAKIYORUZ BİLGİNİZE İTALYAN KALİTESİ ROMANO 1200 DEVİR DEN SORNRA GAZDA 5000 DEVİRDEN SONRA BENZİNDE ÇALIŞIYOR B,LG, ALMAK İSTEYEN ARASIN 0332 238 70 08


      _____________________________

    • Er
      14 Mesaj
      20 Eylül 2011 10:04:12
      arkadaşlar FSİ ve TSİ araçlar da sizin anlayacağınız şekilde kısa yoldan anlatıyırum
      enj ler tirek yanma noktasında piston üstünde olduğu icin yüksek sıcaklık görüyor
      soğutma olayıda benzin le yapılıyor eritmemesi için
      FSİ araçların TSİ araçlara göre daha uyumlu olması manifolta da piston ile enj arasında
      kanal olmasıdır TSİ araçlarda o kanal yok bild,ğim kadarıyla
      o yüzden araçlar 1200 devir altında benzinde0 (BENZİN ENJ LERİNİ SOĞUTMAK İÇİN)5000 devir üstünde yine benzin de
      (BENZİN ENJ lerini SOĞUTMAK İÇİN ) bu uzun devir aralığı sadece ROMANO da vardır
      zavoli de kaliteli bir cihaz ama DEVİR ARALIĞI KISA 1500 İLE 3000 devir arasında çalışıyor
      ayrıca HER araca olmuyor BEYİN KODLARINI OKUMADAN RASTGELE BU ARACA TAKARIZ DİYEMEYİZ



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      957 Mesaj
      20 Eylül 2011 10:42:57

      quote:

      Orijinalden alıntı: GÜNLER OTOGAZ

      ARKADASŞLAR BEN KONYADA OTOGAZCIYIM FSİ TSİ ARAÇLARA LPG TAKIYORUZ BİLGİNİZE İTALYAN KALİTESİ ROMANO 1200 DEVİR DEN SORNRA GAZDA 5000 DEVİRDEN SONRA BENZİNDE ÇALIŞIYOR B,LG, ALMAK İSTEYEN ARASIN 0332 238 70 08


      PM(mesaj) attım bakar mısınız?
      Tşk...


      _____________________________

      Passat CC, 1.8 TSI 7-DSG, gümüş gri - Memleket : Antalya
    • Er
      14 Mesaj
      20 Eylül 2011 18:16:51
      1.4 TSFİ TSİ araçlara lpg olur problem yok
      ancak beyin kodlarını bilmemiz gerek


      _____________________________

    • Er
      14 Mesaj
      20 Eylül 2011 18:19:20
      sıralı lpg sisitemlerimnde performans gibi bir sıkıntınız olmasın
      lpg dururken benzine boşa para harcamayın


      _____________________________

    • Yarbay
      6912 Mesaj
      20 Eylül 2011 18:49:19
      quote:

      Orijinalden alıntı: GÜNLER OTOGAZ

      ARKADASŞLAR BEN KONYADA OTOGAZCIYIM FSİ TSİ ARAÇLARA LPG TAKIYORUZ BİLGİNİZE İTALYAN KALİTESİ ROMANO 1200 DEVİR DEN SORNRA GAZDA 5000 DEVİRDEN SONRA BENZİNDE ÇALIŞIYOR B,LG, ALMAK İSTEYEN ARASIN 0332 238 70 08

      Dükkanınız nerde acaba? Birkaç sorum olacaktı size. Lpg'yi hangi araçla test ettiniz, lpg nin markası nedir ve aracın çekişinde, hızlanmasında, çalışmasında, sesinde herhangi bir değişme oldu mu? Mesela lpg taktırdık diyelim ne kadar yakıyor ortalama olarak ve de diyelim aracımızın motoruna birşey oldu bu konularda garanti veriyor musunuz? Ben de Konya'dayım bu arada.


      _____________________________

      iPhone 5

      PS4 Slim/Psn: sasa_ilic421


    • Er
      14 Mesaj
      21 Eylül 2011 09:10:11
      iş yerim karatay san GÜNLER OTOGAZ
      takmış olduğomuz marka daha önce belirtiğim gibi İTALYAN ROMANO
      ÖNCE GELİN Bİ ÇAY İÇELİM
      daha sonra MOTOR ve ECU (eletronik kontrol ünitesi) kodlarına bilelim
      kodlar tutuyorsa sorun yok daha önce çalışma yapmışız dır
      tasarrufunuz da ortalam %25 ile% 30 arasında değişir


      _____________________________

    • Yarbay
      3193 Mesaj
      21 Eylül 2011 11:27:55
      quote:

      Orijinalden alıntı: GÜNLER OTOGAZ

      sıralı lpg sisitemlerimnde performans gibi bir sıkıntınız olmasın
      lpg dururken benzine boşa para harcamayın

      diyorsun ama sonu pek öyle olmuyor


      _____________________________

    • Er
      14 Mesaj
      21 Eylül 2011 12:14:57
      sonu nasıl oluyor arkadaşım?


      _____________________________

    • Binbaşı
      1269 Mesaj
      21 Eylül 2011 12:34:27
      "Motoru calaskarla kaldırıp kucağa almak" şeklinde gelişebiliyor olaylar.


      _____________________________

      Hatalı sollama yap, sonra KADER..
      Afrika'da ortalama yaşam 50-55 yıl, Batı Avrupa'da ve
      İskandinavya'da 80-85 , bu da mı KADER !
    • Er
      14 Mesaj
      21 Eylül 2011 17:19:33
      DÜŞÜNCELERE SAYGI DUYARIM
      ama rastgele konuşmak ta biraz abes olur
      motoru calaskay la kaldırmak deyimi
      sizin HESAPLI deyip de işindan ANLAMAYAN kişiler ucuz iş yaptırdığınızdan olur
      ama sonuna baktığınızda PAHALI dediğiniz İŞİNİN EHLİ firmalardan daha külfettli olur
      bu CVP YETERLİ sanırım ...


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Çavuş
      72 Mesaj
      12 Kasım 2011 13:53:42
      merhaba arkadaslar bende 2011 jetta 1.4 tsı 122 hp arac var km de 48 kurus yakıyor şehir içi şehir dısı kullanmada 14000 kmde aeac su an.aracı hiç yormam neden böle yakıyo anlayamadım böle devam ederse mercedes alcam


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      06 Ocak 2012 17:21:51

      Ankara'da bundan bir kaç yıl önce kendine güvenen bazı meşhur markaların ustaları "FSI motorlara tabii ki LPG montajı yapıyoruz" diyorlardı.

      Taktıranlar ilk aylarda rahat etti. Ancak 6 ay sonra motorları problem çıkartmaya başlamıştı. Yamulmuyorsam benzinle çalışmaya göre ayarlanmış enjektörler LPG yüksek ısı ürettiği için hasar mı görüyormuş ne... Tam detayını hatırlayamadım ancak FSI motora sıralı sistem LPG taktıran hemen her VW sahibi sıkıntı yaşamıştı.

      Bugün çözüm üretildi mi bilmem ama www.sahibinden.com gibi sitelerde birileri eski 102 beygirlik GOLF araçlarını halâ "LPG ile tam uyumlu motor" diye pazarlıyorlar. LPG takılı halde satılık olan FSI veya TSI araç yok gibi...



      _____________________________

      Çevrendeki herkes somurtsa da sen gülümse...
    • Teğmen
      143 Mesaj
      06 Ocak 2012 20:43:44
      quote:

      Orijinalden alıntı: Gezginoğlu


      Ankara'da bundan bir kaç yıl önce kendine güvenen bazı meşhur markaların ustaları "FSI motorlara tabii ki LPG montajı yapıyoruz" diyorlardı.

      Taktıranlar ilk aylarda rahat etti. Ancak 6 ay sonra motorları problem çıkartmaya başlamıştı. Yamulmuyorsam benzinle çalışmaya göre ayarlanmış enjektörler LPG yüksek ısı ürettiği için hasar mı görüyormuş ne... Tam detayını hatırlayamadım ancak FSI motora sıralı sistem LPG taktıran hemen her VW sahibi sıkıntı yaşamıştı.

      Bugün çözüm üretildi mi bilmem ama www.sahibinden.com gibi sitelerde birileri eski 102 beygirlik GOLF araçlarını halâ "LPG ile tam uyumlu motor" diye pazarlıyorlar. LPG takılı halde satılık olan FSI veya TSI araç yok gibi...


      öyle mi, değil mi?


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      09 Ocak 2012 12:06:49
      quote:

      Orijinalden alıntı: sertanipci


      Alıntıları Göster


      öyle mi, değil mi?


      Bildiğim kadarıyla 8 valfli eski Golf motorları için öyle.
      Fakat aynı şeyi FSI sahipleri söyleyemez. Çünkü FSI motorun LPG ile uyumsuzluğu ve LPG dışında da sıkıntı yaşatan bir motor olması ustalar tarafından açıkça söyleniyor.



      _____________________________

      Çevrendeki herkes somurtsa da sen gülümse...
    • Çavuş
      71 Mesaj
      23 Haziran 2012 22:24:37
      Arkadaşlar en son yazıdan yaklaşık olarak 5 aydan fazla bir süre geçmiş.VOLKSWAGEN JETTA 1.4 TSI COMFORTLINE 122 HP DSG almayı düşünüyorum.Neredeyse bütün forumlarda okudum araştırdım ama hala sadece lpg ile çalışan sistemlerin uygulandığına rastlamadım.Hala Ar-Ge aşamasında yada izin aşamasında oldukları yazılıp çiziliyor.Yeni gelişmelerden haberdar olan arkadaşlar varsa yorumlarını alabilirmiyim.Adana'da yaşıyorum ve buradaki Fırat LPG, FSI ve TSI motorlara lpg dönüşümlerinin yapıldığını iddia ediyor.Ne kadar sağlıklı olur?Yılda 15-20bin km yol yaparım ama öğrenci adamım.Anlamışsınızdır sorunumu :)

      Bilgi verecek olan varsa sevinirim.Kurtarın artık bu ızdıraptan beni :)


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      270 Mesaj
      24 Haziran 2012 19:49:47


      Hocam yeni 122 beygirlik tiguana LPG önerir misiniz, eğer önerecekseniz bu hangi markanın hangi kiti olur..

      Mutlu kalın


      _____________________________

      2015 Octavia Optimal 1.6 TDI 110 DSG GREENLINE
    • Yarbay
      4093 Mesaj
      24 Haziran 2012 20:45:22
      quote:

      Orijinalden alıntı: cherub01

      Arkadaşlar en son yazıdan yaklaşık olarak 5 aydan fazla bir süre geçmiş.VOLKSWAGEN JETTA 1.4 TSI COMFORTLINE 122 HP DSG almayı düşünüyorum.Neredeyse bütün forumlarda okudum araştırdım ama hala sadece lpg ile çalışan sistemlerin uygulandığına rastlamadım.Hala Ar-Ge aşamasında yada izin aşamasında oldukları yazılıp çiziliyor.Yeni gelişmelerden haberdar olan arkadaşlar varsa yorumlarını alabilirmiyim.Adana'da yaşıyorum ve buradaki Fırat LPG, FSI ve TSI motorlara lpg dönüşümlerinin yapıldığını iddia ediyor.Ne kadar sağlıklı olur?Yılda 15-20bin km yol yaparım ama öğrenci adamım.Anlamışsınızdır sorunumu :)

      Bilgi verecek olan varsa sevinirim.Kurtarın artık bu ızdıraptan beni :)


      aracınızın motor kodu CAXA ise aracınıza DİREC LİQUİ MAX sistemi olur.. sistem tamamiyle sıvı püskürtme ile çalışır.. lpg ile direk çalışır sadece lpg kullanır.. adana fırat lpg konusunda deneyimlidir.. buhar fazındaki sıralıs sistemleri çok sayıda takmöışlardır.. onlarında bi görüşünü almanızda fayda var


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmet_usta -- 24 Haziran 2012; 20:47:51 >
      _____________________________

      DEKİ; Rahman ve Rahim olan ALLAH'ın Adıyla.
    • Yarbay
      4093 Mesaj
      24 Haziran 2012 20:46:22
      quote:

      Orijinalden alıntı: xrainx



      Hocam yeni 122 beygirlik tiguana LPG önerir misiniz, eğer önerecekseniz bu hangi markanın hangi kiti olur..

      Mutlu kalın


      araç tsı olması lazım.. motor kodu önemli.. çünkü prins artık yavaş yavaş siparişleri almaya başladı.. sıvı püskürtme ile.


      _____________________________

      DEKİ; Rahman ve Rahim olan ALLAH'ın Adıyla.
    • Çavuş
      71 Mesaj
      24 Haziran 2012 22:03:29
      quote:

      Orijinalden alıntı: mehmet_usta


      Alıntıları Göster



      aracınızın motor kodu CAXA ise aracınıza DİREC LİQUİ MAX sistemi olur.. sistem tamamiyle sıvı püskürtme ile çalışır.. lpg ile direk çalışır sadece lpg kullanır.. adana fırat lpg konusunda deneyimlidir.. buhar fazındaki sıralıs sistemleri çok sayıda takmöışlardır.. onlarında bi görüşünü almanızda fayda var

      Çok teşekkür ederim bilgilendirme için ama sanırım araçtan vazgeçtim.Vw yan sanayi olan seat'a yöneldim gibi birşey :)



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      636 Mesaj
      25 Haziran 2012 10:58:34
      Prins VSI-DI system tercih etmenzi tavsiye ederim.



















      _____________________________

    • Yüzbaşı
      400 Mesaj
      03 Aralık 2012 22:17:14
      Bi arkadaşım BRC taktırdı onun verilerini bekliyorum ilk veriler süper diyebilirim. 600km de 10-15tl maksimum benzin tüketimi, LPG ise 110-120km/h hızlarla 18kuruş. Yani Şdışı 20kuruş demek ama 90la değil dikkat edelim. Başka yorumcu bulamıyorum fitil oluyorum. Tiguan cılar var onlarda para bol Prins vsi-di da memnun olanlar okudum. Parayı basıp 4*4e LPDİ taktıranlar zaten zevkten 4köşe ama 4900tl /10taksit çok pahalı, araçları da pahalı

      Tsi 1.4 122Hp kullanıyorum. Ş.içi 8.0lt verisi 3yıla yakındır genel ortalamam 6.8 le 7.2lt arasında geziyor, Şu an 3200km 85saatlik ortalamam 7.1lt yazın 4000km 6.8idi. Tsi farklı araç Atmosferikle karşılaştırmamak lazım. okula gidip gelirken ilçe-Kasaba yolu kullnıyorum beni görenler ne kadar hızlı kullıyorsun diyorlar. Oysa 100ü nadir geçerim. Sebebi adamlar 70te 3le çıkarken ben 5te 100le yanlarından geçiyorum çok hızlı geliyor. En dik yokuşta önüme araç geçipte sollamaya çıktığımda kısa zamanda 5e çıkınca arkadakilere 300-400m fark atıyorum bununda etkisi var.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 06onur -- 3 Aralık 2012; 22:18:16 >
      _____________________________

      Tsi comfortline 122ps+LPG BRC-SDİ
      2010da benzini 3,33 tl den almıştım. LPG 1.80di
Sayfa: [1] 2   sonraki >     >>
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> LPG Dönüşümü >> VW grup araçlarındaki 1.4TSI VE 1.4TFSI motorlara lpg uygulanabiliyormu?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.