Şimdi Ara

VW grup araçlarındaki 1.4TSI VE 1.4TFSI motorlara lpg uygulanabiliyormu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
0
Favori
98.441
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sadece bilgilenmek amaçlı vede ilerideki düşüncelerizden ötürü böyle bir soru sorma ihtiyacı hissettim

    vwlerde 1.4tsi 122-140-170 beygirlik motorlar var audi ve seatlarda da 1.4tfsi 125beygirlik motorlar mevcut ayrıca 1.8tfsi 160 ve 170beygirlik motorlarda var . ancak ben 1.4motorlar için soruyorum

    bu motorların lpg uyumu varmı . normalde fsi motorlarda lpgye hiç rastlamadık ancak vwde normal turbolu 1.4 motor . sanırım normal kitler tsi motorlara olurken tfsi motorlara olmuyo ,

    bazı arkadaşlar fsi için özel kitler var desede ben hiç biryerde okumadım vede hiç duymadım

    bilgisi olan arkadaşlar yazarlarsa bilgilenmiş oluruz hepimiz..



  • LPG ile ilgili tüm sorulara ayrıntılı cevap veriyorum. Başka topiklerde eklediğim aşağıdaki bilgiyi size de ekliyorum.



    Önceki aracım 2003 model SEAT TOLEDO 1.6 16V 105 HP ve çok kaliteli bir LPG sistemine sahipti. Şu anda imzamaki aracı kullanıyorum. Ayrıca 2 ay önce de 2006 model FIAT GRANDE PUNTO 1.4 ACTIVE 77 HP ikinci aracıma da LANDI-RENZO sıralı sistem LPG taktırdım.

    Başarılar

    Merhaba dostlarım.

    TSI motorları konusunda LPG uygulaması henüz geliştirme aşamasında. VW TOURAN'da kullanılan 1.4 TSI 150 HP, VW GOLF ve VW JETTA'da kullanılan 140 HP TC (TwinCharger) TSI ve 170 HP TC TSI gücündeki motorlara LPG takılabilirken (!) bizim bildiğimiz 122 HP T (Turbo) motora henüz takılamamaktadır.

    Bu konuda çalışmalar devam etmekte, FSI motorlar için Türkiye'de 2-a Mühendislik BRC marka sistemi 1 yıldır başarı ile takmaktadır. Almanya'da bu sistem 2690 Euro'ya takılmaktadır.

    Şahsi kanaatimi sorarsanız, bütçe kısıtlı, ama yürek yanık ise bence (!) VW GOLF, VW JETTA veya VW PASSAT 1.6 102 HP 8 VALF motor alıp BRC veya LANDI-RENZO sıralı sistem LPG takıp doya doya binmeli, amaç kaliteli ve yeni otomobile binmek ve tasarruf etmek, fakat otobanda yarış yapmak değil.

    Aşağıda çok ayrıntılı bir liste vardır. İncelemenizi rica ederim.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    http://www.motor-talk.de/forum/vw-1-4-l-tsi-umruestung-auf-lpg-moeglich-t1657925.html
    http://www.cargassystem.de/voltran2/cgs-anlage.php
    http://www.brc-regionalvertrieb.de/









  • FSI ve TSI motorlara LPG uygulaması hakkında son gelişmeler:

    1. VIALLE LPdi sıvı LPG püskürtmesine dayalı 4. kuşak LPG teknolojisine göre çalışır, LPG'yi motora benzin enjektörlerini kullanarak püskürtür, sistemdeki en önemli 2 parçadan birisi LPG tankında bulunan HIGH PRESSURE PUMP / YÜKSEK BASINÇ POMPASI ve diğeri de FSU Fuel Selector Unit / Yakıt Seçme Ünitesi, Avrupa'da 3.000 Euro'ya başarıyla takılmaktadır, LPG sıvı halde motora püskürtülmektedir, buharlaştırıcı ve motorun soğutma suyuna müdahale yoktur, Türkiye'dewww.vialle.com.tr sitesinden de anlaşılacağı üzere temsilcisi TEMSA'dır ve 2 ay önce İstanbul'da bir GOLF araca gösteri amaçlı takıldı ancak devamı gelmedi. Fiyatı 1.500 Euro + KDV ve tek avantajı benzine hiç (!) ihtiyaç duymamasıdır ancak LPG tankındaki yüksek basınç pompasının kolay arızalanması hakkındaki kaygılarım devam etmektedir. Aradan geçen zamanda VIALLE bunun çözümünü bulmuşsa da henüz okumadım.

    LPdi TEK YAKITLI (MONOVALENT) bir sistemdir.

    2. BRC, PRINS, ROMANO, LOVATO, LANDIRENZO ve diğerleri tarafından geliştirilen, LPG'yi 3. kuşak sıralı sistemler gibi buharlaştırıp kendi enjektörleri ile emme manifoldundan motora sevk eden sistemler. Burada hem benzin, hem LPG aynı anda kullanılmaktadır, sinüs dalgasının 8 devresinin 7 devresinde LPG ve 1 devresinde de (enjektörleri soğutmak amacıyla) benzin püskürtülmekte, ayrıca rölantide ve duyumlarıma göre de yüksek devirde motor benzinle çalışmaktadır. Fiyatı BRC'de turbosuz motorlar için (FSI) 2.500 TL ve turbolu motorlar için (TSI) 2.650 TL'dir.

    Bunlar ÇİFT YAKITLI (BIVALENT) sistemlerdir.

    1.4 TSI motorlu ve motor codu CAX ile başlayan bir aracınız varsa (VW-SEAT-SKODA-AUDI) yukarıdaki sistemlerden birisini tercih edebilirsiniz, VIALLE'nin Türkiye'deki varlığını henüz reklamlarda ve uygulama yapılmış araçlarda göremedim, diğer sistemler de tek tük de olsa uygulanıyor. VW grubunun sırf Türkiye'de benzin pahalı ve (bundan ötürü) / veya Türkiye'de bir LPG furyası olduğundan dolayı motorlarını Türkiye'ye uygun geliştirmek zorunda olmadığı apaçık ortada. Zaten 1.6 MPI 102 HP motora sıralı LPG sistemleri sorunsuz uygulanıyordu, ancak yıllarca Hitler, Führer, Dinozor motor olarak adlandırılan bu 8V SOHC motorun değeri benzin 4 TL'ye yaklaşınca ortaya çıktı.

    Saygılarımla,

    Taner Göde




  • Verdiğim linkte

    http://www.prinsautogas.com/en/markets/cars/cars.html

    Prins'in TSI motor dönüşümleri var.Acaba bunu uygulatan var mı?
  • Ankara'da bundan bir kaç yıl önce kendine güvenen bazı meşhur markaların ustaları "FSI motorlara tabii ki LPG montajı yapıyoruz" diyorlardı.

    Taktıranlar ilk aylarda rahat etti. Ancak 6 ay sonra motorları problem çıkartmaya başlamıştı. Yamulmuyorsam benzinle çalışmaya göre ayarlanmış enjektörler LPG yüksek ısı ürettiği için hasar mı görüyormuş ne... Tam detayını hatırlayamadım ancak FSI motora sıralı sistem LPG taktıran hemen her VW sahibi sıkıntı yaşamıştı.

    Bugün çözüm üretildi mi bilmem amawww.sahibinden.com gibi sitelerde birileri eski 102 beygirlik GOLF araçlarını halâ "LPG ile tam uyumlu motor" diye pazarlıyorlar. LPG takılı halde satılık olan FSI veya TSI araç yok gibi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gezginoğlu


    Ankara'da bundan bir kaç yıl önce kendine güvenen bazı meşhur markaların ustaları "FSI motorlara tabii ki LPG montajı yapıyoruz" diyorlardı.

    Taktıranlar ilk aylarda rahat etti. Ancak 6 ay sonra motorları problem çıkartmaya başlamıştı. Yamulmuyorsam benzinle çalışmaya göre ayarlanmış enjektörler LPG yüksek ısı ürettiği için hasar mı görüyormuş ne... Tam detayını hatırlayamadım ancak FSI motora sıralı sistem LPG taktıran hemen her VW sahibi sıkıntı yaşamıştı.

    Bugün çözüm üretildi mi bilmem amawww.sahibinden.com gibi sitelerde birileri eski 102 beygirlik GOLF araçlarını halâ "LPG ile tam uyumlu motor" diye pazarlıyorlar. LPG takılı halde satılık olan FSI veya TSI araç yok gibi...


    öyle mi, değil mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sertanipci

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gezginoğlu


    Ankara'da bundan bir kaç yıl önce kendine güvenen bazı meşhur markaların ustaları "FSI motorlara tabii ki LPG montajı yapıyoruz" diyorlardı.

    Taktıranlar ilk aylarda rahat etti. Ancak 6 ay sonra motorları problem çıkartmaya başlamıştı. Yamulmuyorsam benzinle çalışmaya göre ayarlanmış enjektörler LPG yüksek ısı ürettiği için hasar mı görüyormuş ne... Tam detayını hatırlayamadım ancak FSI motora sıralı sistem LPG taktıran hemen her VW sahibi sıkıntı yaşamıştı.

    Bugün çözüm üretildi mi bilmem amawww.sahibinden.com gibi sitelerde birileri eski 102 beygirlik GOLF araçlarını halâ "LPG ile tam uyumlu motor" diye pazarlıyorlar. LPG takılı halde satılık olan FSI veya TSI araç yok gibi...


    öyle mi, değil mi?


    Bildiğim kadarıyla 8 valfli eski Golf motorları için öyle.
    Fakat aynı şeyi FSI sahipleri söyleyemez. Çünkü FSI motorun LPG ile uyumsuzluğu ve LPG dışında da sıkıntı yaşatan bir motor olması ustalar tarafından açıkça söyleniyor.




  • BRC SDi taktırdım 6000km sonunda şimdilik memnunum. 37kuruş yerine 25kuruş yakıyorum.

    Sıvı LPG 26 sayfa oldu taktıran 10-15 TSİ li var
    http://forum.donanimhaber.com/m_64046496/mpage_19/f_//tm.htm#68325255



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 06onur -- 27 Mayıs 2013; 22:30:19 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.