Şimdi Ara

Fsx de Analatımlı Ils iniş boeing 737-800 ng

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
139
Cevap
5
Favori
54.424
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Anlatımlı ILS Landing. Bu gece yarısı yaptım.
    http://www.metacafe.com/watch/1047556/




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 19 Ocak 2008; 14:10:04 >







  • Ulan 4 saatte bir videoyu anca kabul ettirdim.

    [DHTUBE=http://www.metacafe.com/watch/1046129//]

    http://www.metacafe.com/watch/1047556/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 19 Ocak 2008; 14:09:47 >
  • @Kapitän_zur_See

    arkadaşım harika anlatmışsın ILS iniş sistemini. Valla ne zamandır çözemediğim şeyi 2-3 denemede senin video sayesinde çözdüm. Ellerine kollarına sağlık.

    yanlız merak ettiğim nokta şu. Şimdi ben Atatürk Havaalanına inerken 2000 feet ile alçalmaya başladım. GS'yide 2000 feet civarı yakalamaya başladı. Buna sanırım Star Chart deniyormuş. Yani pistin GS'yi yakalama yüksekliğine. ( yanlış terimler kullanıyor olabilirim ) Biz her pistin kaç feet'de GS yi yakalayacağını nasıl hesaplayacağız onu merak ediyorum?

    Az önce birtane site buldum. Orda pistlerin denize yüksekliğini veriyor sanırım.http://www.trvacc.org/web/airspace/airports.asp

    Bana bunu açıklayabilir misiniz?




  • İniş esnasında GS'yi yakalayamadığına dair en belirgin işaret ise pistin sol veya sağ tarafında bulunan sıralı ışıklardan oluşan PAPI (Precision Approach Path Indicator)'dır. Eğer 4 ışık Beyaz-Beyaz-Kırmızı-Kırmızı şeklinde yanıyorsa Glide Slope yakalanmış (3 derece) demektir. Kırmızı-Beyaz-Beyaz-Beyaz şeklinde yanıyorsa 2.8 derece ile GS'nin altındadır, 4 Kırmızı'da ise 2.5 veya daha fazla açı ile bariz bir şekilde GS'nin altındasındır. 4 Beyaz'da ise tam tersi 3.5 derece veya fazlası ile GS'nin çok üstündesindir. Aynı şekilde 3 Beyaz 1 Kırmızı da 3.2 derece ile GS ıskalanıyordur. PAPI bu açıdan görsel olarak oldukça işlevsel.

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/33/Jersey_Airport.JPG




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Cocker

    İniş esnasında GS'yi yakalayamadığına dair en belirgin işaret ise pistin sol veya sağ tarafında bulunan sıralı ışıklardan oluşan PAPI (Precision Approach Path Indicator)'dır. Eğer 4 ışık Beyaz-Beyaz-Kırmızı-Kırmızı şeklinde yanıyorsa Glide Slope yakalanmış (3 derece) demektir. Kırmızı-Beyaz-Beyaz-Beyaz şeklinde yanıyorsa 2.8 derece ile GS'nin altındadır, 4 Kırmızı'da ise 2.5 veya daha fazla açı ile bariz bir şekilde GS'nin altındasındır. 4 Beyaz'da ise tam tersi 3.5 derece veya fazlası ile GS'nin çok üstündesindir. Aynı şekilde 3 Beyaz 1 Kırmızı da 3.2 derece ile GS ıskalanıyordur. PAPI bu açıdan görsel olarak oldukça işlevsel.

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/33/Jersey_Airport.JPG

    Açık havalarda PAPI lere bakabilirsiniz ama kapalı havalarda PAPI leri görebileceğinizi pek sanmıyorum bunun için en iyi yöntem göstergelere bakın




  • arkadaşlar ben kompile yeni başladım bu işe. , bana bu işi temeliyle anlatacak birileri varsa lütfen eklesin konuşalım isterim..
    https://www.facebook.com/ustunel.senol
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.