Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12.316
Cevap
71
Favori
516.818
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hala araştırıyorum...
    Önceleri 2.0T'leri yakıt tüketiminden dolayı tercih etmemiştim. Şimdi 2.0T bakıyorum fakat bazı aklıma takılan şeyler var:

    - 2.0T'lerde kaliteli markalardan (Prins, Zavoli, vs.) sıralı sistem LPG takılması sorun yaratıyor mu?
    - 2000-2002 yılları arasındaki Otomatik vitesli modelleri aynı zamanda tiptronik mi? Yani manuel olarak da kullanılabiliyor mu?
  • Prins Volvo ile en iyi uyum sağlayan LPG kitidir. Ancak benim de anladığım kadarıyla ışık yakmayacağının garantisini kimse veremiyor. Bu tamamen ayarlarının iyi yapılabilmesi ile ilgili bir durum.
    Hayır, triptonik değil, manuel olarak da kullnılamıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altuu_sh

    Hala araştırıyorum...
    Önceleri 2.0T'leri yakıt tüketiminden dolayı tercih etmemiştim. Şimdi 2.0T bakıyorum fakat bazı aklıma takılan şeyler var:

    - 2.0T'lerde kaliteli markalardan (Prins, Zavoli, vs.) sıralı sistem LPG takılması sorun yaratıyor mu?
    - 2000-2002 yılları arasındaki Otomatik vitesli modelleri aynı zamanda tiptronik mi? Yani manuel olarak da kullanılabiliyor mu?



    2 aydir 2001 model s40 2.0t otm kullanıyorm yakit olarak 10 11 litre duzeyinde lpg olarak MTM marka kit var(prinsle ortak keihein enjektor kullanıyo brcnin italyan versiyonu da diyolarlar)
    suan icin her hangi bir sıknıtıya rastlamadim tahimini 5000 km oldu
  • Arkadaşlar, cevaplarınız için teşekkürler.

    O halde otomatik bakmıyorum.

    O zaman yeni kriterlerim: 2001 Model Volvo S40 2.0T (Manuel)
    KM olarak da 200.000'in altında olması makul.

    Bu arada bazı araçların KM'lerinin çok komik rakamlarda olduğunu gördüm. Bu oynandığını gösteriyor sanırım. Km'siyle oynanımışsa serviste kolayca anlaşılabilir mi?
    Çünkü bazı araçlarda çok rahat KM ile oynanıyor ve kimse anlayamıyor.
  • km ile oynanmis olmayi yipranma disinda anlamak zor ama aldiginiz aracin servis kayidi olrsa anlanabilir
    ben aracimi alidigmda 173 bindeydi suan 178 oldu onemli olan kismi bakimli ve oynanmamis olmasi ha bide hararete hic gelmez aliminyum oldugundan direk egilir
  • arkadaslar selam,



    2000 model s40 sahibiyim bakimlari yeni yapildi. daha once 2001 a4 kullaniyodum.

    bir sorum olacak sizlere....

    bu bahsettigim iki arac arasinda inanilmaz derecede yol tutus farki var. a4 ile ne kadar keskin olursa olsun virajlara yuksek hizda hic savrulma olmadan guven hissiyle girerdim. ve duz yolda yuksek hizlarda 180 190 200 gibi mesela, araba sanki 70 80 ile gidiyor gibi gelirdi. ancak s40 daha 50 60 deyince savrulmaya kaydirmaya basliyor ayni virajlarda. cok cok net hissedebiliyorum eger 60 degilde 70le girersem kontrolu kaybedecegimi. ve arac yuksek hizlara audiden cok daha seri cikmasina ragmen 190dan sonra havalanicak gibi hissettiriyor. sizce aracimda mi sorun var yoksa bu fark normal mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maybera -- 18 Haziran 2010; 23:43:10 >
  • Bence aracınızda sorun var. Ben yeni kasa A4'ün 80km ile dönerek büyük başarı diye gösterdiği virajı 100km ile aldım ve alıyorum. Yukarıdaki açıklamalara da bakın bu kadar etkileyeceğini sanmam ama biraz da aks-iz mesafelerindeki iyileştirme öncesi bir model olabilir elinizdeki. Bence iyi bir Volvo ustasına aracınızı gösterin. Bu ara aracın ilk sahibi misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maybera

    arkadaslar selam,



    2000 model s40 sahibiyim orj 83bin kmde bakimlari yeni yapildi. daha once 2001 a4 kullaniyodum.

    bir sorum olacak sizlere....

    bu bahsettigim iki arac arasinda inanilmaz derecede yol tutus farki var. a4 ile ne kadar keskin olursa olsun virajlara yuksek hizda hic savrulma olmadan guven hissiyle girerdim. ve duz yolda yuksek hizlarda 180 190 200 gibi mesela, araba sanki 70 80 ile gidiyor gibi gelirdi. ancak s40 daha 50 60 deyince savrulmaya kaydirmaya basliyor ayni virajlarda. cok cok net hissedebiliyorum eger 60 degilde 70le girersem kontrolu kaybedecegimi. ve arac yuksek hizlara audiden cok daha seri cikmasina ragmen 190dan sonra havalanicak gibi hissettiriyor. sizce aracimda mi sorun var yoksa bu fark normal mi?




    bende aracinizda sorun oldugu gorusundeim iyi bir rotcu bulup aracinizin yuruyen aksamini komple bir kontrolden gecirmenizde fayda var ankaradaysaniz iyi bir rotcu onerebilrim size




  • hesheit, omer49 tesekkurler yorumlar icin...

    arac teyzemindi ve o ilk sahibiydi. simdi kullanicak durumda degil ve ben aldim ondan. bakimlari yetkili serviste 8bin km de bir yaptirmis. motoruna sanzimanina on numara diyor her gittigim volvo servisi. simdi ruhsattan baktim 27.12.1999'de Turkiyeye gelmis arac 2000model ve su arka farlari kirmizi-siyah olan kasadan. son bakimi yeni yapildi aracin. amortisorleri falan iyi durumdaydi servisin soyledigine gore. son 1 yildir pek kullanilmamisti zaten arac. uzerinde 195 55 15 michelin lastik var. disleri 1.5-2mm kadar duruyor ama sanirim 4 yildir falan uzerinde. birde on arka lastikler farkli dis yuksekliginde nasil olduysa. arka lastiklerin dis kalinligi daha az cok net belli oluyor. belki teyzem farkli zamanlarda yeniledi hatirliyacak durumda degil pek sormadim o yuzden. sonra celik jant degil kapak var ustunde.

    simdi onceki yazilarinizi da okudum. herkes yol tutusun aracin en onemli karakteristigi oldugundan bahsediyor ama ben belirgin bir arka lastiklerin kaydirmasi durumuyla karsi karsiyayim. ben araci normalde elden cikarirdim urasmazdim bu kadar. zaten uygun fiyata aldim teyzemin oldugu icin. ama mesela otomatik sanzimani cok cok cok iyi. icindeki plastik kalitesi cok yuksek ve zaten kapilarda goguste ahsap kullanilmis. yakit sarfiyatida hic uzmuyor beni. ses sistemi sanirim audiden sonra en iyi arac volvo. arkadasimin 2000model bmw 3 kasasindan kaliteli ses aliyorum mesela. bir de arac sunrooflu. yani yol tutus problemini asabilirsem 4 4 luk bir arac...

    ben istanbuldayim. rot yapilmis gozukuyor araca son servise girdiginde ama ona ragmen bu halde arac...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maybera -- 2 Haziran 2010; 12:43:07 >




  • Levet Sanayii'nde Gençler Volvo var. Bülent ustaya aracı bir gösterin derim. Lastikleri de bence değişin, mümkünse jantları da çelik yaptırın. Araç masraf etmeye değer gözüküyor, orijinal Volvo jant bile gider. Lastik markası olarak Nokian, olmazsa Michelin öneririm. Rot balans işini özel serivse değil yanında olayı göreceğiniz gelişmiş aletler kullanan bir rot balansçıya, tercihen lasitk ve jantları değişitikten sonra yaptırın. Viraj denge çubukları ve amortisörlerin de bakılması gerekir.
  • hesheit,

    son bakimi Gencler Volvo'da yapildi aracin Mart ayinda. On amortisor tabla degismis mesela fatura onumde suan. zaten cok cok iyi durumda demislerdi arac icin. Bulent Usta'ya ozel olarak izah edeyim durumu en iyisi. gerekirse kullansin bir baksin cunku ben baska s40 kullanmadigim icin farki goremiyorum.

    lastik konusunda zaten paraya kiymak lazim heralde. nokian'in v serisine baktim cok pahali. 200tl uzeri fiyat cikiyor adetine. ben tanesine 180tl civari verebilirim en fazla. cunku gecenlerde continental bayisinde 170tl ye 205 55 16 birakiyolardi. pazarlikla dusurulebilir bile. benim araca onerebilcegin lastik ebatlari ne olur? 195 degilde 205 olsa daha iyi olur benim icin :) bir soru daha soracagim son olarak. celik jant in yol tutusa veya surus kalitesine olumlu etkisi oluyor mu? ve boyutlari degisirse ne farkediyor yani 15 yerine 16inch olursa 17inch olursa jantlar ne farkediyor?

    tesekkurler,
  • Lastik yanaklarının oranı düşerse yol tutuş artar ama konfor da gider. Benim lastiklerim 195/60/15. Eğer aracınız 1600 veya 1800cc ise bence bunlar yeterli. Ama motor gücünüz yüksekse o zaman tabanı daha geniş, jantı daha büyük bir ölçü düşünülebilir. 205 tabanlı S40 Iler biliyorum ama diğer ölçülerini araştırmanız gerekir. Örneğin T4lere veya 2.0Tlerin ölçülerine bakabilirsiniz. Bu ara, Nokian'ın H serisi yeterli olması gerekir. Herşeyin iyi durumdaolmasına rağmen aracın yl tutuşunu nasıl bu kadar kötü bulduğunuza anlam veremiyorum. Ben kendi aracımla en çok virajlarda ve yüksek hızlarda diğer birinci sınıf markalarla yarıştım.

    Düzelti: Mesajın ilk halinde lastik ebatlarımı 195/55/15 yazmışım, doğrusu 195/60/15 olacak. Düzeltir özür dilerim. Bir türlü ezberleyemedim ebatlarını.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 3 Haziran 2010; 9:02:01 >
  • hesheit,


    aracim 1800cc 5 ileri otomatik 1185kg(faturasi oyle soyluyor). 0-100 10.5 saniyede aliyorum. spor modda ise 9.5sn civarina dusuyor. ivmelenmesi cok cok iyi. 1.8 a4 passat bmw yaklasamiyor yanima duz yolda. ayagimi gaza koymamla 200 u gormem bir oluyor ama dedigim gibi yolda hafif direksiyonu oynatsam ucucam gibi hissettiriyor.

    simdi netten arastirdim 205 55 kullananlar var 1.8 te. surtme falan problem olmuyormus. acikcasi 205 olmasini birazda aracin hizini kesmek ve fren mesafesini kisaltmak icin istiyorum. arac gereginden fazla atak. sanirim bu bakimlarinin hep vaktinden once yapilmasinin falan olumlu etkisi var. hic eskimemis motor. frenler net olarak zorlaniyor durdurmakta.

    simdilik tesekkurler. hafta sonu Bulent usta'ya bir gostericem araci. iyi bir rot balansciya da gostericem. olmadi lastikleri degistiricem son care cunku binmek istiyorum...

    sonucu bildiririm :)
  • benim aracimin ustunde 2.0t 195 60 15 var olcu olarak t4 lerde 205 50 16 cıkıo ben onumuzdeki sene bahar degiscem lastiklerimi 205 55 15 almayi dusunuyorum
  • ARKADAŞLAR MERHABA
    BENDE LAGUNADAN SONRA ŞİMDİ 2001 MODEL 1.9 T4 ALDIM 130000 DE ARACIN HİÇBİR SORUNU YOK ÇOK ŞÜKÜR ANCAK KAFAMA TAKILAN BİR ŞEY VAR ARAÇ HIZLANDIĞI ZAMAN MESELA 150 160 OLDUĞU ZAMAN ARKADAN BİR UĞULTU GELİYOR BUNUN NEDENİ NEDİR ACABA BEN BİLYA DAĞITMIŞTIR DİYE DÜŞÜNDÜM AMA BİR KAÇ ARKADAŞ BANA BUNUN S 40 LARDA YAPTIĞINI SÖYLEDİLER BU DOĞRUMU ACABA BANA CEVAP YAZABİLİRSENİZ SEVİNİRİM
  • Bence amotisör takozlarınada mutlaka baktırmalısın. En son rot balansa gittiğimde usta benimkilerin de değişmesi gerektiğini söylemişti. Yüksek süratta direksiyon sağa sola takılma yapıyor gibi hissettiriyor.
  • ben oyle bir ses hic gozlemlemedim araci gosterseniz iyi daha iyi olur
  • Merhaba arkadaşlar
    2001 model S40 T4 sahibiyim. Volvo almakta tereddütlü ya da çekinen arkadaşlar gördüm. volvo alacak arkadaşlara kesinlikle tavsiye ederim.

    Herkesin en büyük korkusu yedek parça fiyatları.. ama emin olun Volkwagen grubundan fazla diil..

    aracıma 2500 tl ye Teleflex GFI marka lpg taktırdım. Çok ama çok memnunum. Uzun yolda 175 şehir içi 210-220 krş gibi yakıyor ve şimdiye kadar hiçbir arıza işareti vermedi.. (Lpg litre fiyatı 1.99-2.02 krş) Takalı 14.000 km oldu..
    ben olaya şöyle bakıyorum bu fiyat aralığında golfler focuslar var.. ne bu motor, ne bu donanım ne bu güvenlik hiçbirisinde yok.. Binici olarak almayı düşünenler düzgün bir S40 ı gözü kapalı alabilirler...
  • EVET ARKADAŞLAR 20 BİN TL YE KADAR MAXİMUM VEREBİLECEĞİM GÜZEL BİR ARABA ARIYORUM.SİZCE HANGİSİ

    KAFAMDA BİRKAÇ MODEL VAR.
    -Chevrolet Lacetti HP 2004-2006
    -FIAT Stilo 2004-2005
    -Volvo S40 1999-2003
    -Opel Astra yada Vectra 1999-2003
    -Volkswagen Passat 1997-2001
    -Renault Megane 1 1999-2003

    Evet aklımdaki araçlar şimdilik bunlar.
    Bütçe olarak bana en uygunlarıda yine bunlar.
    fakat ben genelde stilodan yanayım daha sportif ve yeni olduğu için yada chevrolet de olabilir.Bir yandanda Volvo s40 ın ağırlığı var.Fakat ekonomik anlamdada volvo yu beğenmeme rağmen hem parça hemde yakıt olarak stiloya göre daha ağır ve pahalı bir araç.

    Bazende ne gerek var okadar para vermeye git 99 model bi megane al diyor içimden şeytan ama kararsız kalıyorum. :)

    SİZLERİN GÖRÜŞLERİNİ BEKLİYORUM ARKADAŞLAR VE KIYASLAMALARINIZI...
  • avsar1,

    Sizin araç beni yeniden yapılandır diyor. Belli yıl ve kmlerden sonra neyin ne zaman sorun çıkartacağı bilinmiyor. Ben 123binde oksijen sensörü değiştim, diğer bir arkadaş 250binde. Bir diğer arkadaş 90binde süspansiyonları değişti benimkiler sağlam, bir diğeri 80binde radyatör değişti, benimki sağlam vs. vs. Benim araç şu an 127binde ve her an arka oksijen sensörü, radyatör, yakıt pompası, o olmadı direksiyon pompası, o olmadı su fıskiyelerinin veya camların motorları vs. vs., her an herşey bir sorun çıkartabilir. Birden fazlası aynı anda sorun çıkartmışsa şansızsınız demektir. Araya zaman giriyorsa normal demektir.
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.