DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Sınıfında en az yakan en ekonomik araçlar?
50
Cevap
0
Favori
27.056
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Honda >> Sınıfında en az yakan en ekonomik araçlar?
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      799 Mesaj
      08 Ocak 2008 16:17:07
      en az yakan ve en ekonomik aracı arıyorum sınıflarına göre en ucuz marka ve modeller hangileri bunları paylaşmaya ne dersiniz? dizel, lpg, benzin farketmez amacım kmde en ucuz hangi araç ile yolculuk yapabileceğim :)


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KoRHaN50 -- 10 Ocak 2008; 0:00:03 >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1732 Mesaj
      08 Ocak 2008 23:20:06
      kimse birşey yazmamış. en az yakan araba citroen c1sx 1.4 hdi testlerde bu otomobil en cimri olanı çıkmıştı belki dahada cimrisi vardır fazla yakan zaten sürüsüyle var 1.6 araçlar bile 9lt tüketebiliyor. benzinde altınla ayni olunca 8silindir le aynı yakiyorlar. 5000cc lik bir benzinli heralde 100km de 25lt tüketir


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      449 Mesaj
      09 Ocak 2008 11:17:12
      evet bende şuanda c1 diyebiliyorum.


      _____________________________

    • Yarbay
      13727 Mesaj
      09 Ocak 2008 12:59:53
      c1 i araba sınıfına sokmamak gerek:P
      şaka bir yana çok az yakıyor ama 1.4 hdi motorda çok zayıf 54 hpydi yanılmıyorsam. hoş daha fazlası tehlikeli olabilir. mantıklı seçim olarak aileye ygun araçlarda cliolar çok az yakıyor diye biliorum. eski kasa corsam 5 litre civarında yakıyordu şehir içinde yenisi dhaa 7 litre civarında geziyor ama tepede kayak bagajı takılıydı çıkardım. bakalım yarım depoyu uzun yolda hızlı giderek 300kmde tükettim diğer yarısı ne kadar dayanacak şehir içinde tavan bagajı olmadan


      _____________________________

      • 2013 VW Golf 1.4 TSI ACT DSG Highline BEYAZ Sunroof, U Led, Led Stoplar, 18" Durban, Adaptif Şasi, ErgoAktive Koltuk, Elektrikli Katlanır Yan Aynalar, Geri Görüş Kamerası, Discover Media, Renkli Yol Bilgisayarı.
      • Yazlık 225/40/18 Potenza S001 Kışlık 205/55/16 WinterContact TS850

      • Sony Xperia XZ Dual
    • Yarbay
      6049 Mesaj
      09 Ocak 2008 13:08:29
      d segment 2.0 larda en az yakan eski mondeo dur.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      799 Mesaj
      10 Ocak 2008 00:02:59
      c1 çok küçük bi araç aslında ben daha çok aile arabaları 1.4, 1.6 motor araçlar içinde merak etmiştim şu an fiat albea multijet dizel kullanıyorum ve kmde son ölçümümde 150 ykr yaktı daha az yakanı varmıdır acaba benim aklım hybridde kaldı ama sanırım o daha fazla yakıyor. şu an en mantıklılar dizeller sanırım.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      799 Mesaj
      10 Ocak 2008 00:11:50
      diğer sınıfların degerleri hakkında bildiklerimizi paylaşalım arkadaşlar



      _____________________________

    • Yarbay
      13727 Mesaj
      10 Ocak 2008 00:15:07
      dediğim gibi corsa 5litre yakıyordu albea ile aynı motora sahip. bagajı bütün yaz doluydu arada klimada açıyordum. albeadan artısı opel in programladığı motor ve daha başarılı aerodinamik yapı olsa gerek. ama 1.5 65 hp cliolar 4.8 falan yakıyor. bir arkadaşımda var ama o arabada çekilecek çile değil. 90 hplik multijetler heralde 6 litre civarı yakar şehir içinde buda gayet yeterli.


      _____________________________

      • 2013 VW Golf 1.4 TSI ACT DSG Highline BEYAZ Sunroof, U Led, Led Stoplar, 18" Durban, Adaptif Şasi, ErgoAktive Koltuk, Elektrikli Katlanır Yan Aynalar, Geri Görüş Kamerası, Discover Media, Renkli Yol Bilgisayarı.
      • Yazlık 225/40/18 Potenza S001 Kışlık 205/55/16 WinterContact TS850

      • Sony Xperia XZ Dual
    • Yüzbaşı
      799 Mesaj
      10 Ocak 2008 01:08:50
      Ben zaten albeanın dizaynından gıcık kapıyorum çok adi görünüyo o yüzden değişmeyi düşünüyorum yoksa motor olarak bayagı yeterli bi araç. Şimdiki alacagım araba hep tipli hemde çok ekonomik olsun istiyorum. Gönül neler olsun istiyor öle değil mi utanmasam daha neler isticem :) Bu arada belirteyim Bmw hayranıyımdır ama onada gücüm yetmiyo :)


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      269 Mesaj
      10 Ocak 2008 10:33:17
      Bende ALbea multijet dynamic+ SP var, hiç te kötü değil tipi. Arkadaşlarım da beğeniyor. Tüketimini anlatmaya gerek yok zaten ödüllü motora sahip.


    • Yüzbaşı
      799 Mesaj
      10 Ocak 2008 15:42:15
      tercih ve zevk meselesi tabi


      _____________________________

    • Yarbay
      2497 Mesaj
      12 Ocak 2008 17:21:07
      öğle bir araç yokm benim bildiğime göre.

      genelde çok gezerim ben kardeşim yıl içinde diyenler dizel ;ben çok binmem ki diyenler de benzinli alıyor.
      benzinliyi daha sonra lpg ye çeviren kapalı mekanlara girmem varsın olmasın diyen tipler de vardır.



      quote:

      Orjinalden alıntı: KoRHaN50

      tercih ve zevk meselesi tabi




      _____________________________

      Emre HANCI
    • Yüzbaşı
      799 Mesaj
      13 Ocak 2008 14:49:55
      Şu an 2 araç arasında kararsız kaldım. 1. si citroen c4 1.6hdi direksiyondan vites değişme özelliği olan model ismini tam bilmiyom mpc felan bişi.
      2. si honda civic hybrid.
      sizce hangisi daha iyi artıları ve eksi yönleri hakkında yardımcı olan veya kullanan arkadaşlar varsa hangisini tavsiye dersiniz? teşekkürler...


      _____________________________

    • Binbaşı
      1732 Mesaj
      14 Ocak 2008 18:16:58
      sınıfında en azyakan honda cıvıc 1.6 110hp diğer benzinlilerin hiç şansı yok


      _____________________________

    • Yarbay
      4694 Mesaj
      14 Ocak 2008 19:54:47
      cıvıc'ın az yaktığını bir sizden duyuyorum,
      forumdaki cıvıc sahibi arkadaşlar çok yakmasından şikyetçi...


      http://forum.donanimhab...page_15//tm.htm#20347915


      linke bakın isterseniz....
      quote:

      Orjinalden alıntı: gacara_53

      sınıfında en azyakan honda cıvıc 1.6 110hp diğer benzinlilerin hiç şansı yok




      _____________________________


      D.H. NEDEN BİR OTOMOBİL MARKAMIZ YOK? GRUBU

    • Teğmen
      113 Mesaj
      14 Ocak 2008 20:26:29
      VOLVO S40 1.6 Dizel 109 hp şehir içinde 6,2 lt yakıyor. Üstelik beygir gücü diğer 1.6 dizel arabalara göre epeyce iyi...

      Tip desen tip, yol tutuş desen yol tutuş, ekipman/özellik desen ne ararsan, sağlamlık/güven desen alası... Fiyatı da gayet iyi, tüm özellik/aksam/ekipmanı full olan 47,000 YTL liste fiyatı... Ama otomatik veya yarı otomatik şanzımanı yok, düz vites almak zorundasın...


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WarriorSoul -- 14 Ocak 2008; 20:57:49 >
      _____________________________

      Toyota Auris 1.6 Premium Multidrive S 2013
    • Yarbay
      6049 Mesaj
      14 Ocak 2008 20:51:28
      aşkın gözü kördür :)


      _____________________________

    • Binbaşı
      1257 Mesaj
      14 Ocak 2008 21:07:43
      HONDA CİTY (şehir içi 7.2,,şehir dışı 4.8)1339cc 83bg(hangi katagoriye koyarsınız bilmem)


      _____________________________

      Hangi istiklal vardır ki ecnebilerin nasihatleriyle, ecnebilerin planlarıyla yükselebilsin!!!Tarih böyle bir hadiseyi kaydetmemiştir. M.Kemal ATATÜRK
    • Yarbay
      13727 Mesaj
      14 Ocak 2008 21:11:00
      bütün 1.6 dizeller piyasadaki bilmiorum biliormsun aynı motoru kullanıyor. psa ford ortaklığıyla geliştirilip üretilen motor fransızlarda 110 hp ford ve volvoda 109 hp olarak satılıyor. anlıyacaın beygir gücü diğer 1.6 lara göre daha da düşük. birde bu 1.6arın 90lıklar var ama o 90lıklar biraz daha değişik turbo üniteleri falan
      quote:

      Orjinalden alıntı: WarriorSoul

      VOLVO S40 1.6 Dizel 109 hp şehir içinde 6,2 lt yakıyor. Üstelik beygir gücü diğer 1.6 dizel arabalara göre epeyce iyi...

      Tip desen tip, yol tutuş desen yol tutuş, ekipman/özellik desen ne ararsan, sağlamlık/güven desen alası... Fiyatı da gayet iyi, tüm özellik/aksam/ekipmanı full olan 47,000 YTL liste fiyatı... Ama otomatik veya yarı otomatik şanzımanı yok, düz vites almak zorundasın...




      _____________________________

      • 2013 VW Golf 1.4 TSI ACT DSG Highline BEYAZ Sunroof, U Led, Led Stoplar, 18" Durban, Adaptif Şasi, ErgoAktive Koltuk, Elektrikli Katlanır Yan Aynalar, Geri Görüş Kamerası, Discover Media, Renkli Yol Bilgisayarı.
      • Yazlık 225/40/18 Potenza S001 Kışlık 205/55/16 WinterContact TS850

      • Sony Xperia XZ Dual
    • Yüzbaşı
      799 Mesaj
      15 Ocak 2008 19:41:58
      Walla iyice kararsız kaldım honda tip olarak kendine çekiyor. Citroen ise fiyatının azlığı ve direksiyonden vites özelliği ile. Bugün golf 5 gördüm oda listeye girdi ama onu henüz araştırmadım fiyat, yakıt olarak acelem yok en yisi budur dediğim an gidip onu alacam inşallah :)


      _____________________________

    • Yarbay
      6049 Mesaj
      15 Ocak 2008 19:45:56
      opeli hiç sevmememe rağmen astra klasikler göz ardı edilemeyecek kadar uygun araçlar şu anda



      _____________________________

    • Binbaşı
      1330 Mesaj
      16 Ocak 2008 00:39:37
      belki konumuzla alakamiz yok ama benim en cok yakıt konusunda etkilendigim araba A3 2.0 TDİ QUATTRO (dikkat 4x4 yani 4 ceker)140 hp
      yakıt deposu 55lt. ve sizce bu araba 55lt mazotla kac kilometre gider ben cok sasirdim ( Menzil: 932 km ) Test tüketimi: 5.9 lt/100 km
      bence cok güzel bir arac ve cok az yakıyor
      detaylar
      http://arabam.e-kolay.net/testDetay.aspx?id=11


      _____________________________

      HONDA CR-V 2.2 i-CTDİ
      MSİ GE70 20E
      Zenfone 2
    • Yüzbaşı
      967 Mesaj
      16 Ocak 2008 14:19:46
      Fazla yaktığından şikayet edilen civic yeni kasa 125 HP'lik olanlar. Gacara'nın bahsettiği ise bir önceki kasa 110 HP'lik civicler. Pazar günü kardeşim İstanbul'dan Antalya'ya gitti 2005 110 HP'lik civic ile. Çoğu zaman 150 km'nin üzerinde bir hızla kullandığı halde ort. 6,5 litre yakmış.
      Benzinli 1,6 için harika bir değer; daha ne olsun.
      http://www.autoshow.com...oto_test.php/0/302/HONDA

      quote:

      Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune

      cıvıc'ın az yaktığını bir sizden duyuyorum,
      forumdaki cıvıc sahibi arkadaşlar çok yakmasından şikyetçi...


      http://forum.donanimhab...page_15//tm.htm#20347915


      linke bakın isterseniz....

      Alıntıları Göster







      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi müco77 -- 16 Ocak 2008; 14:22:05 >
      _____________________________

      HONDA CIVIC 1.4is 2000 --- HONDA ACCORD 2.0 EX 2000 --- HONDA ACCORD EXECUTIVE 2008 --- SUBARU IMPREZA WRX 2005 --- CITROEN GRAND PICASSO 2014
    • Yarbay
      6049 Mesaj
      16 Ocak 2008 14:38:52
      ÖNCEKİ KASA CİVİC 1096 KG
      JAZZ 1190 KG

      :)
      BUNLAR o link verdiğiniz sitenin verileri bana ilginç geldi


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okyaypay -- 16 Ocak 2008; 14:41:25 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      967 Mesaj
      16 Ocak 2008 15:21:27
      Aslında aynı testler arabam.com'da da var, fakat son günlerde arabam.com sitesi açılmıyor. Yeni kasa ile eskisi arasında epeyce ağırlık farkı var. Ama şunu da göz ardı etmemek lazım: Eski kasanın fabrika verileri ile yol testleri ve tüketici tecrübeleri arasında bu denli fark yoktu. Yenilerde 6,9 ort. gösteriyor, kullananlar 8-9 litre tüketimden bahsediyor.

      Edit: imla


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi müco77 -- 16 Ocak 2008; 15:22:03 >
      _____________________________

      HONDA CIVIC 1.4is 2000 --- HONDA ACCORD 2.0 EX 2000 --- HONDA ACCORD EXECUTIVE 2008 --- SUBARU IMPREZA WRX 2005 --- CITROEN GRAND PICASSO 2014
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      16 Ocak 2008 16:48:13
      honda cıvıc 1.6 110hp


      _____________________________



    • Binbaşı
      1330 Mesaj
      16 Ocak 2008 20:05:37
      kim eski civic kim fazla yakıyor diyorsa yalan konusuyor
      2005 civic vardi hava filitre orjinal degil baska kaktirdim
      ve o hava filitresine ragmen
      maksimum 7 lt yakti maksimum 25krus yakti kackere test ettim sakin kullanimda 17krusa kadar düşüyor dizelleri kıskandiracak bir deger
      yanılmıyorsam 45 lt idi kesin emin degilim ama full depo ile nazik sakin kullanimda 650km seri kullanimda 550km garanti yapiyor du
      eger bu duruma fazla yakıyor diyorsan ona bişe diyemem


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kadirdaglar -- 16 Ocak 2008; 20:06:00 >
      _____________________________

      HONDA CR-V 2.2 i-CTDİ
      MSİ GE70 20E
      Zenfone 2
    • Yüzbaşı
      837 Mesaj
      16 Ocak 2008 21:09:50
      tuplu lada kokluyo bunuda yazın bı yere


      _____________________________

      Hırs olmayınca zeka kanatsız bir kuştur.
      ...Salvador Dali...
    • Yüzbaşı
      458 Mesaj
      22 Ocak 2008 13:39:14
      400km=28 ytl
      pug 307 hdi sınıfının ekonomıde lıderı:)


      _____________________________

    • Binbaşı
      1214 Mesaj
      22 Ocak 2008 15:26:28

      quote:

      Orjinalden alıntı: cenkmavi

      400km=28 ytl
      pug 307 hdi sınıfının ekonomıde lıderı:)


      Bi yanlışın olmasın. 0,07 ykr km,de.


      _____________________________

    • Yarbay
      2497 Mesaj
      22 Ocak 2008 15:52:23
      128 yazacağına yanlışlıkla 28 yazmış olabilir.




      quote:

      Orjinalden alıntı: ghost1802



      Alıntıları Göster



      Bi yanlışın olmasın. 0,07 ykr km,de.




      _____________________________

      Emre HANCI
    • Teğmen
      236 Mesaj
      22 Ocak 2008 22:19:30
      fabrika verilerine baktıgımızda blirli grup araçların aynı rakamlarda (5.1- 8.9) oynadıgını görürsünüz bunlardan hariç bir kaç grup var bunlarda 4.5 ile 7.9 gösteriyorlar ancak bu tün markalar da sehir dışını tutturuyorsun ancak sehir içi ve ortalama dediklerini tutturamıyorsunuz sonuçta sehir içi genel olrak kullanıldıgından hepsi cok cok az farkla farklılık gösteriyor buda pek bir sey ifade edecgini sanmıyorum . onun için sehir dışı hariç diger tüm verilerde asagı yukarı aynı tüketimleri onun için fiyat ta kazanacgın marka ları tercih etmekte yarar var.


      _____________________________

      2008CHEVROLET AVEO SEDAN 1.4SE BRC , HP dv6172 ıntcore2 1.66 ram512 nıvıdıa7400
    • Yarbay
      3174 Mesaj
      22 Ocak 2008 22:29:45
      bu şehiriçi verilerini nasıl ölçüyorlar anlamadım.
      bizimki fab.verisi 9,8lt bizimki şuan 9,0-9,1 arası.izmir şehir değilmi yahu


      _____________________________

    • Binbaşı
      1346 Mesaj
      22 Ocak 2008 22:54:57
      merakımdan soruyorum
      1-araç manuelmi, otomatikmi?
      2-aylık yaklaşık kaç km yapıyorsunuz?
      3-Tüketim değeri ilk aldığınız günden buyana hep aynı mıydı? kullandıkça azaldımı?
      4-araç kaç km de?
      quote:

      Orjinalden alıntı: stilll

      bu şehiriçi verilerini nasıl ölçüyorlar anlamadım.
      bizimki fab.verisi 9,8lt bizimki şuan 9,0-9,1 arası.izmir şehir değilmi yahu




      _____________________________

    • Yüzbaşı
      799 Mesaj
      23 Ocak 2008 03:43:28
      nasıl yani 400 km o kadar mı alla alla garip bi hesap kafam karıştı


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      458 Mesaj
      23 Ocak 2008 09:39:30
      arkadaşlar yanlış duymadınız 400km=28 ytl 2,7lt/100km

      aşşağıda anlattıklarımı 2007 model 307 1.6 hdi 90 hp aracımda kullandıgım teknıklere göre anlattım.

      yakıt tasarrufu yapmak isteyenler ARACIN 1200 KG OLDUGUNU HESABA KATMALI ve ona göre kullanmalı!!!!!!!

      peki nasıl kullanıcaz daha ekonomik?araç küçük görünüşüne karşın ağır bır araç.aracı hızlandırmak ıcın motor bıraz fazla yakıt harcar yol bilgisayarından 7-12lt/100 km gibi anlık tüketim rakamları görebiliriz hızlanırken...
      1.)
      öncelıkle işin sırrı uzun yolda 90km/H hcivarı hızla gıtmek ki bu zaten bılınen birşey

      ****** Fnet=m.a ******

      bu basıt formül aslında işin sırrı.m fazla oldugundan bızım arabalarda tasarruf ıcın bunu kullanmak önemli...

      2.)
      2nci kullanılacak yöntem yokuş aşşagı hızımızı arttırmak ama arttırırken 4.5 lt/100km anlık tüketim değerini gecmeyecek kadar gaza basarak hızlanmak ve bu değeri aşmamaya özen göstermek(2-3 km lık yokuş aşşagı bır yolda 130km hıza 4 lt/100km anlık tüketim degerının altında degerler ile çok rahat ulaşabılırsınız...)yokuş yukarı gıderken arttırdıgımız hızı yavaş yavaş kaybetmek,yavaş kaybetmek için az mıktarda gaza dokunarak hız kaybetmek cok cok onemli .ne kadar gaza dokunacagım dersenız 4 lt/100 km anlık tüketim değerlerini görebilicegimiz kadar gaza basacagız.ve 90 km/h hızın altına hızımız düşürmeyecegız yokuşu çıkarken kı aracı tekrar hızlandırmak icin fazla yakıt harcamayalım. yokuş aşşagı boşa atmak gafletıne de düşmemek önemli tabi yokuş yukarı tekrar hızlanmak yakıt tasarrufunu yok edıyor .ben konya ankara(yaklaşık 300km) arasını 25 ytl lık mazot ıle gitmeyi başardım(5 kişi+bagaj yuku il) bu sayede.aynı mesafeyı 130 ortalama hızla aynı tegnıgı kullanarak 50 ytl ye gıttım. yıne 90 km hızla otobandan ıst-ankara 50 ytl ye gıttım(3 kışı +bagaj yuku ıle)

      3.)
      peki şehir içi az nasıl yakarım 307 ile diyorsanız çok fazla hızlanmamak en buyuk çözüm.örneğin 200 metre ara ile trafik işığı var diyelim.bu mesafe ıcınde 80 ıle de gıdebılırsınız 50 km ıle de gıdebılırsınız.50 ıle gdersenız az yakarsınız yakarsınız.dur-kalk sayısını mumkun oldugunca azaltırsanız daha da tasarruf saglarsınız.bu teknikleri kullanarak şehir içi 5.5 lt/100 km ortalama değerine ulaştım ve yaşadıgım yer ankara. dikmen yokuşunu bilen bılır oyle düz yol filan da degıl bahsettıgım şehir içi.anladınız sız onu...

      4.)

      dizel araçların normalde devirli kullanılması gerekli diye bir inanış var ama peugeotun dizel teknolojisi 1300 basınçla çalışıyor yanı oyle cok da devırlı kullanmaya gerek yok.1.6 hdi sahipleri aracını düz yolda 1700-1800 devir civarı kullanırlarsa inanılmaz tasarruf saglıyor.5 vıtese aracı alın ve ınceden gaza basıp gıdın hepsı bu kadar.

      5-)kendı gelıştırdıgım bırazcık rısklı ama aşırı verımlı yontem dikkatınız bıraz dagınıksa,aracınızın frenlerıne guvenmıyorsanız, acemılık varsa kesınlıkle denemeyın

      5nci yontemın detaylı acıklaması;

      tekrar etmekte fayda var bu tum araçlar ıcın uygun ve bırazcık rısklı bır yontemdır ancak alısınca hıcbır sorun olmuyor.

      ---->resımde gorecegenızı kurmızı cızgıler aracı yavaslatan yatay kuvvetlerdır kuvvetler.oncelıkle bunu bır kenera not edelım.oncelıkle yontemın mantıgını anlatıyorum,daha sonra uygulama safhasına gececegız.

      aracın yolda gıderken onu durdurmaya calısan ıkı kuvvet vardır.

      1)lastıklerın yer ıle surtunmesı
      2)arac gıderken karsılasmıs oldugu duran havanın olekullerının aracı yavaslatması

      ***fark ettıysenız yenı arabaların buyuk cogunlugu eskı arabalara gore daha yuvarlak hatlara sahıp.neden? havayı daha kolay yarmak, daha az surtunme,daha az yavaslatıcı kuvvete maruz kalmak ıcın.****

      ---birinci aracı yavaslatan etken lastıklerın surtunmesı.aracınızda kalıtelı ve yola uygun lastık ve süspansıyon varsa yakıt tasarrufu acısından bızım yapabılecegımız bu konuda pek bırsey yok.bu konu oyle bır kuvvetkı duzgun bır yoldan bırazdaha bozuk zemınlı bır yola gırersek bıle yakıt tuketımı artıyor....

      ikinci maddeye: arac gıderken duran hava molekullerıne carpar ve onları kenarlardan,alttan ve ozellıkle ustten gececek sekılde havayı yarar.bu esnada hava ıle bır surtunme ve mütakiben yatay yonde bır negatıf kuvvete araç maruz kalır.yanı aracı yavaslatmaya calısır...

      işte benım anlattıgım otobus arkasından gıtme yontemı ıkıncı maddedekı negatıf yatay kuvvetlerın(aracı yavaslatan havanın etkısını) en aza ındırmek mantıgından gelmektedır...
      (bu resım kendı cızımım, aceleyle ve amator olarak hazırlandı kusura bakmayın)

      bu yontemde;

      duran hava molekulerıne carpan otobus havayı yarıyor.otobusun onunde bulunan havanın kucuk bır kısmı otobusun altından buyuk kusmı ıse ustlerden ve yandan gecıyor.otobusun arkasından gıderek otobusun yanlarından ve usttlerınden gecen havadan kurtulmus oluyoruz.maruz kaldıgımız hava akımı sadece otobusun altından gecen sınırlı mıktardakı hava akımı... yontemın mantıgı bu. bır cok arkadasın bu yontem ıle ınanılmaz yakıt tuketımı avantajlarına ınanmaya baslayacagına emınım.

      pek havayı yararak ılerleyen otobusun,arakasında olusan cok az yogunluktakı havayı nasıl kullanıcaz?

      bunun ıcın otobusun arkasına cok yavas bır sekılde yaklasmaya baslıyacagız.otobuse yaklaşmamız esnasında (otobusun yardıgı havanın{yarattıgı dusuk yogunluklu ortamın} tekarar normale dondugu bır nokta vardır bu otobusun hızı yukseklıgıne gore degısır) bu noktada aracımızın cok hafıf tıtredıgı mesafe vardır.bu yaklasık 8-10 metre cıvarı bısey 90-100 ıle gıden bır otobuste.bu tıtresımı de gecıp bıraz daha ılerleyıce ıste dusuk yogunluklu ortamdayız.(otobuse yaklasık 5 m) ıste bu anda otobuse gore hızımızı sabıtleyıp tum dıkkatımızı otobus ıle olan mesafemızı korumaya vererek yolumuza devam edıyoruz... yontemın ıse yaradıgını anlamak ıcın hızınızı hıc degıstırmeden duz yolda sol serıde gecın ve 30-40 sanıye bu sekılde devam edın kı goreceksınız yol bılgısayarınızın anlık tuketımınde 1-ile 2 lıtre arası bır artış olacak(benzınlı araçlarda bu 2-3 lıtre arasındadır) kı bu da bır kontrollu deneydır ve teorinin ispatı nıtelıgındedır.

      pekı bu yontemı nereden cıkardım?bır gun haberlerı okurken bır bısıkletlının 120 km/h hıza cıkarak dunya rekoru kırdıgını ogrendım.bısıkletlının şu ıvecolar gıbı bır mıdıbusun 1-2 metre arkasından gittigi yazıyordu. buradan esınnenerek arastırmalar yaptım,kendi aracımla denemeler yaptım,baska araclarla denemeler yapıtım(corsa,jetta,astra,megane,clio) ve yontemımı ortaya koydum.

      yazımı sabırla okudugunuz ıcın teşekkur eder, acemı arkadasların bu yontemı kesınlıkle kullanmamasını tavsıye ederım.

      saygılarımla

      400km=28 mılyon
      benım ortalamam 2,7lt/100km (aracın fabrıka standardı 4,3lt/100km)


      otomobıl hep boyle keyıf vermeli:D:D:D:D:D:D




      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cenkmavi -- 23 Ocak 2008; 9:47:48 >
      _____________________________

    • Yarbay
      6049 Mesaj
      23 Ocak 2008 11:13:33
      otobüsün ani bir durmasında altındasın
      devamlı o kadar yakın seyahatte , uzun vadede kansersin

      iki şekilde de otobüs arkasından uzak durmak gerekir
      varsın fazla yaksın , yanan benzin olsun .


      _____________________________

    • Çavuş
      43 Mesaj
      23 Ocak 2008 12:52:09
      bu sorunun cevabı, uluslararası motor ödülleri tarafından netleştirilmiş,

      http://www.ukintpress.com/engineoftheyear/


      Best Fuel Economy (en iyi yakıt tasarrufu) alanında, 2000-2004 yılları arası 1. olan civic hybrid, 2005 ve sonrası toyota prius arkasından 2. olmuştur. toyota prius türkiyede satılmadığı göz önüne alınırsa, türkiyede civic hybrid i yakıt ekonomisi açısından sınıfının lideri ilan edebiliriz. ödül sayfalarındaki jüriyi, ve tüketim rakamlarını incelerseniz, ne kadar gerçekçi rakamlardan söz edildiği konusunda fikir sahibi olabilirsiniz.



      _____________________________

    • Yarbay
      2497 Mesaj
      23 Ocak 2008 15:26:42
      emeğine saygımız var.

      ancak bu ne kadar uzun bir yazı .
      kullanma tarifi yazılarınıda geçmiş.
      sanki yemek tarifi gibi birşey olmuş.


      sağlık olsun.

      saygılarımla...
      k.i.b



      quote:

      Orjinalden alıntı: cenkmavi

      arkadaşlar yanlış duymadınız 400km=28 ytl 2,7lt/100km

      aşşağıda anlattıklarımı 2007 model 307 1.6 hdi 90 hp aracımda kullandıgım teknıklere göre anlattım.

      yakıt tasarrufu yapmak isteyenler ARACIN 1200 KG OLDUGUNU HESABA KATMALI ve ona göre kullanmalı!!!!!!!

      peki nasıl kullanıcaz daha ekonomik?araç küçük görünüşüne karşın ağır bır araç.aracı hızlandırmak ıcın motor bıraz fazla yakıt harcar yol bilgisayarından 7-12lt/100 km gibi anlık tüketim rakamları görebiliriz hızlanırken...
      1.)
      öncelıkle işin sırrı uzun yolda 90km/H hcivarı hızla gıtmek ki bu zaten bılınen birşey

      ****** Fnet=m.a ******

      bu basıt formül aslında işin sırrı.m fazla oldugundan bızım arabalarda tasarruf ıcın bunu kullanmak önemli...

      2.)
      2nci kullanılacak yöntem yokuş aşşagı hızımızı arttırmak ama arttırırken 4.5 lt/100km anlık tüketim değerini gecmeyecek kadar gaza basarak hızlanmak ve bu değeri aşmamaya özen göstermek(2-3 km lık yokuş aşşagı bır yolda 130km hıza 4 lt/100km anlık tüketim degerının altında degerler ile çok rahat ulaşabılırsınız...)yokuş yukarı gıderken arttırdıgımız hızı yavaş yavaş kaybetmek,yavaş kaybetmek için az mıktarda gaza dokunarak hız kaybetmek cok cok onemli .ne kadar gaza dokunacagım dersenız 4 lt/100 km anlık tüketim değerlerini görebilicegimiz kadar gaza basacagız.ve 90 km/h hızın altına hızımız düşürmeyecegız yokuşu çıkarken kı aracı tekrar hızlandırmak icin fazla yakıt harcamayalım. yokuş aşşagı boşa atmak gafletıne de düşmemek önemli tabi yokuş yukarı tekrar hızlanmak yakıt tasarrufunu yok edıyor .ben konya ankara(yaklaşık 300km) arasını 25 ytl lık mazot ıle gitmeyi başardım(5 kişi+bagaj yuku il) bu sayede.aynı mesafeyı 130 ortalama hızla aynı tegnıgı kullanarak 50 ytl ye gıttım. yıne 90 km hızla otobandan ıst-ankara 50 ytl ye gıttım(3 kışı +bagaj yuku ıle)

      3.)
      peki şehir içi az nasıl yakarım 307 ile diyorsanız çok fazla hızlanmamak en buyuk çözüm.örneğin 200 metre ara ile trafik işığı var diyelim.bu mesafe ıcınde 80 ıle de gıdebılırsınız 50 km ıle de gıdebılırsınız.50 ıle gdersenız az yakarsınız yakarsınız.dur-kalk sayısını mumkun oldugunca azaltırsanız daha da tasarruf saglarsınız.bu teknikleri kullanarak şehir içi 5.5 lt/100 km ortalama değerine ulaştım ve yaşadıgım yer ankara. dikmen yokuşunu bilen bılır oyle düz yol filan da degıl bahsettıgım şehir içi.anladınız sız onu...

      4.)

      dizel araçların normalde devirli kullanılması gerekli diye bir inanış var ama peugeotun dizel teknolojisi 1300 basınçla çalışıyor yanı oyle cok da devırlı kullanmaya gerek yok.1.6 hdi sahipleri aracını düz yolda 1700-1800 devir civarı kullanırlarsa inanılmaz tasarruf saglıyor.5 vıtese aracı alın ve ınceden gaza basıp gıdın hepsı bu kadar.

      5-)kendı gelıştırdıgım bırazcık rısklı ama aşırı verımlı yontem dikkatınız bıraz dagınıksa,aracınızın frenlerıne guvenmıyorsanız, acemılık varsa kesınlıkle denemeyın

      5nci yontemın detaylı acıklaması;

      tekrar etmekte fayda var bu tum araçlar ıcın uygun ve bırazcık rısklı bır yontemdır ancak alısınca hıcbır sorun olmuyor.

      ---->resımde gorecegenızı kurmızı cızgıler aracı yavaslatan yatay kuvvetlerdır kuvvetler.oncelıkle bunu bır kenera not edelım.oncelıkle yontemın mantıgını anlatıyorum,daha sonra uygulama safhasına gececegız.

      aracın yolda gıderken onu durdurmaya calısan ıkı kuvvet vardır.

      1)lastıklerın yer ıle surtunmesı
      2)arac gıderken karsılasmıs oldugu duran havanın olekullerının aracı yavaslatması

      ***fark ettıysenız yenı arabaların buyuk cogunlugu eskı arabalara gore daha yuvarlak hatlara sahıp.neden? havayı daha kolay yarmak, daha az surtunme,daha az yavaslatıcı kuvvete maruz kalmak ıcın.****

      ---birinci aracı yavaslatan etken lastıklerın surtunmesı.aracınızda kalıtelı ve yola uygun lastık ve süspansıyon varsa yakıt tasarrufu acısından bızım yapabılecegımız bu konuda pek bırsey yok.bu konu oyle bır kuvvetkı duzgun bır yoldan bırazdaha bozuk zemınlı bır yola gırersek bıle yakıt tuketımı artıyor....

      ikinci maddeye: arac gıderken duran hava molekullerıne carpar ve onları kenarlardan,alttan ve ozellıkle ustten gececek sekılde havayı yarar.bu esnada hava ıle bır surtunme ve mütakiben yatay yonde bır negatıf kuvvete araç maruz kalır.yanı aracı yavaslatmaya calısır...

      işte benım anlattıgım otobus arkasından gıtme yontemı ıkıncı maddedekı negatıf yatay kuvvetlerın(aracı yavaslatan havanın etkısını) en aza ındırmek mantıgından gelmektedır...
      (bu resım kendı cızımım, aceleyle ve amator olarak hazırlandı kusura bakmayın)

      bu yontemde;

      duran hava molekulerıne carpan otobus havayı yarıyor.otobusun onunde bulunan havanın kucuk bır kısmı otobusun altından buyuk kusmı ıse ustlerden ve yandan gecıyor.otobusun arkasından gıderek otobusun yanlarından ve usttlerınden gecen havadan kurtulmus oluyoruz.maruz kaldıgımız hava akımı sadece otobusun altından gecen sınırlı mıktardakı hava akımı... yontemın mantıgı bu. bır cok arkadasın bu yontem ıle ınanılmaz yakıt tuketımı avantajlarına ınanmaya baslayacagına emınım.

      pek havayı yararak ılerleyen otobusun,arakasında olusan cok az yogunluktakı havayı nasıl kullanıcaz?

      bunun ıcın otobusun arkasına cok yavas bır sekılde yaklasmaya baslıyacagız.otobuse yaklaşmamız esnasında (otobusun yardıgı havanın{yarattıgı dusuk yogunluklu ortamın} tekarar normale dondugu bır nokta vardır bu otobusun hızı yukseklıgıne gore degısır) bu noktada aracımızın cok hafıf tıtredıgı mesafe vardır.bu yaklasık 8-10 metre cıvarı bısey 90-100 ıle gıden bır otobuste.bu tıtresımı de gecıp bıraz daha ılerleyıce ıste dusuk yogunluklu ortamdayız.(otobuse yaklasık 5 m) ıste bu anda otobuse gore hızımızı sabıtleyıp tum dıkkatımızı otobus ıle olan mesafemızı korumaya vererek yolumuza devam edıyoruz... yontemın ıse yaradıgını anlamak ıcın hızınızı hıc degıstırmeden duz yolda sol serıde gecın ve 30-40 sanıye bu sekılde devam edın kı goreceksınız yol bılgısayarınızın anlık tuketımınde 1-ile 2 lıtre arası bır artış olacak(benzınlı araçlarda bu 2-3 lıtre arasındadır) kı bu da bır kontrollu deneydır ve teorinin ispatı nıtelıgındedır.

      pekı bu yontemı nereden cıkardım?bır gun haberlerı okurken bır bısıkletlının 120 km/h hıza cıkarak dunya rekoru kırdıgını ogrendım.bısıkletlının şu ıvecolar gıbı bır mıdıbusun 1-2 metre arkasından gittigi yazıyordu. buradan esınnenerek arastırmalar yaptım,kendi aracımla denemeler yaptım,baska araclarla denemeler yapıtım(corsa,jetta,astra,megane,clio) ve yontemımı ortaya koydum.

      yazımı sabırla okudugunuz ıcın teşekkur eder, acemı arkadasların bu yontemı kesınlıkle kullanmamasını tavsıye ederım.

      saygılarımla

      400km=28 mılyon
      benım ortalamam 2,7lt/100km (aracın fabrıka standardı 4,3lt/100km)


      otomobıl hep boyle keyıf vermeli:D:D:D:D:D:D






      _____________________________

      Emre HANCI
    • Yarbay
      2497 Mesaj
      23 Ocak 2008 15:42:49
      evet bende aynı fikirdeyim.
      bu şekilde bir ortalama yakalayağım diye ncelikle kendi canınızı sonra araçtaki canları sonrada aracın kaderi ile oynadığınızın farkındasınızdır umarım.
      her koşulda bu sağlanacak diye birşey yok.
      bu risk çok fazla hatta birazda delice bir mantık içeriyor.



      saygılarımla....



      quote:

      Orjinalden alıntı: okyaypay

      otobüsün ani bir durmasında altındasın
      devamlı o kadar yakın seyahatte , uzun vadede kansersin

      iki şekilde de otobüs arkasından uzak durmak gerekir
      varsın fazla yaksın , yanan benzin olsun .




      _____________________________

      Emre HANCI
    • Yarbay
      2497 Mesaj
      23 Ocak 2008 15:53:30
      ayrıca kendi şahsi kannatim olan başka bir fikrimi daha beyan etmek isterim.


      en sinir olduğum şey otobüs müş,kamyon muş, tır mış arkasından gitmektir.
      ne gittiğin yolu görebiliyorsun!!!
      ne gittiğin yolu takip edebiliyorsun nerede olacağına dair!!!
      ne büyük araç kullanan şöförlerin ne şekilde tepki verebileceğini tahminedebiliyorsun!!!

      bu durum da 407 ile gitmişsin ne,civic ile gitmişsin ne atarabası ile gitmişsin ne anlam ifade ederki??!?!?!?

      değil mi?


      _____________________________

      Emre HANCI
    • Yarbay
      3174 Mesaj
      23 Ocak 2008 16:29:14
      1-otomatik
      2-1000-1200 civarı
      3-ikinci el aldık.ilk aldığımızda ortalama 7,5 gibiydi.şimdi 9,1.büyük ihtimal soğuktandır.
      4-19200kmde.aldığmızda 16900km'deydi.
      quote:

      Orjinalden alıntı: rahmi2253

      merakımdan soruyorum
      1-araç manuelmi, otomatikmi?
      2-aylık yaklaşık kaç km yapıyorsunuz?
      3-Tüketim değeri ilk aldığınız günden buyana hep aynı mıydı? kullandıkça azaldımı?
      4-araç kaç km de?

      Alıntıları Göster







      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      23 Ocak 2008 16:46:07
      arkadaşlar ford fiestayı bi araştırın en az onun olduğunu bilceksiniz.....400kmyi 50ytl ile aldı siz hesaplayın


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      799 Mesaj
      23 Ocak 2008 18:30:09
      Sayın cenkmavi öncelikle fikirlerinize katıldıgımı belirtmek isterim. Bahsettiğiniz şeyler fizik kurallarıyla alakalı ve kesinlikle doğru şeyler ancak sizinde belirttiğiniz gibi 5. fikriniz çok tehlikeli ama tehlikeli oldugu kadarda işe yarayan birşey bende bir örnek vermek isterim kuşlar gökyüzünde neden "v" şeklinde uçarlar aynı nedenden havayı yarmak için. Need For Speed isminde bir araba yarışı var ondada "drafting" diye adlandırılıyor bu bahsettiğiniz şey ve öndeki aracı sollarken kullanılıyor. Türkiyede de bi sollama stili var bilmem hiç duydunuz mu "salatalık soyma" onda da bu şekilde öndeki aracın iyice dibine girerek sollamayı daha kısa sürede gercekleştiriyorsunuz. Dezavantajları ise öndeki aracı çok yakın takip ettiğiniz için görüşünüz çok kısıtlı ilerde bi kaza gibi ani durum olsa önceden olayı farketmeniz azalıyor ve sürekli öndeki aracın fren lambalarını kontrol ederek gitmeniz lazım bu gibi nedenlerle çok da rahat bi yöntem değil. Yakıt ekonomisi yapalım derken ani bi frende aracın ön kısmı komple gidebilir ve daha büyük bi maliyetle karşılaşabilirsiniz ki buda en iyi ihtimal allah korusun can kaybı felan filan... 5. teknik hariç diğerleri ne katılıyorum 6. olarak sunuda eklemek isterim. Yakıt ekonomisi ve güvenlik bakımından her zaman aracınızı agrasif kullanmaktan kaçının. Honda civic hybridde ekonomik kullanımla ilgili videoları izlerseniz ingilizceniz varsa adamlar hep sundan bahsediyor "olabildiğince aracı yavas hızlandırın" böylece sadece arac elektrik modunda çalışarak arac 80km hıza kadar çıkabiliyor. Tek kaybınız zaman oluyor. aynı olay dizel, benzin, lpg hepsinde geçerli. Şöyle düşünün 1 ton agırlıgındaki aracı 100km hızlandırmak için 2 yol avr birinde gazı köklüyorsunuz. arac o agarlıgı kaldırabilmek için doğal olarak yakıta yükleniyor ve kısa sürede 100kmdesiniz. 2. yol aracı düşük devirde yavas yavas hızlandırarak aracın 1 tonluk agarlıgını belkide dahada hafifleterek yakıta yüklenmeden 100km hıza ulaşıyorsunuz. Acelem yok ve güvenli gitmek daha önemli diyorsanız böyle kullanın. Zaten hybridde de bu şekilde kullamazsanız normal benzinli araclarla aynı oranlarda yakıt harcarsınız. Saygılar...


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      799 Mesaj
      23 Ocak 2008 18:36:11
      Son olarak şunu eklemek istiyorum. Şuan dacia solenza 1.4 aracm var kış olmasına ragmen ve kar lastikleriyle kmde 165 ytl yaktı ve ortalama olarak 110 km hızlarda kullandım. Tek yaptıgım aracı ani hızlandırmamaktı yavas yavas 1 -2 km hızlarla hızlanarak böyle bi deger elde ettim hemde benzinli bi aracla. :)


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      458 Mesaj
      23 Ocak 2008 18:42:52
      quote:

      Orjinalden alıntı: captain_murat

      arkadaşlar ford fiestayı bi araştırın en az onun olduğunu bilceksiniz.....400kmyi 50ytl ile aldı siz hesaplayın

      guldurmeyın yaw

      ben 400 km yı 28 mılyona almaktan bahsedıyorum.
      50 mılyona en az 600km giderım be:D
      .

      otobus arkası teknıgı yapmadan soyledıgım 4 yontemı kullanırsanız 4.3lt/100km olan benım aracın fabrıka standardı,4 teknık ıle 3,5lt/100km ye dusuyor.diger 4 teknıgı kullanarak %25 kara gecebılırsınız

      korhan agresıf araba kullanma konusunda sana kesınlıkle katılıyorum.yavas yavas hızlanmak buyuk kara gecırıyor:D
      otobus konusunda cok tepkıler var haklı goruyorum bunları 5 metre cok küçük bir mesafe ama otobuse iyice konsantre olunca pek problem cıkmıyor(bu yontemı 2 şeritli yol ve otobanda uyguluyorum).sonucta otobusun yavaslaması abs lı ve afu lu bır aractan daha az
      ve yeterınce dıkkatlıysek fren esnasında baska serde gecme ımkanımız her zaman var..sadece en yenı travegolara pek yaklaşmıyorum.onlarda retarder dıe bısı var.icabında arabadan bıle kısa mesafede durabılıyorlar:S
      saygılar......


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cenkmavi -- 23 Ocak 2008; 18:52:02 >
      _____________________________

    • Yarbay
      6049 Mesaj
      23 Ocak 2008 21:43:01


      en az ben yakarım uleeeyyn varmı ötesi


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okyaypay -- 23 Ocak 2008; 21:45:10 >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1346 Mesaj
      23 Ocak 2008 23:39:31
      kendi adıma konuşuyorum: dediklerini uygulamam çok zor. 5. yöntemi ise 0.1l/100 km yakacağını bilsem uygulamam
      quote:

      Orjinalden alıntı: cenkmavi


      Alıntıları Göster


      guldurmeyın yaw

      ben 400 km yı 28 mılyona almaktan bahsedıyorum.
      50 mılyona en az 600km giderım be:D
      .

      otobus arkası teknıgı yapmadan soyledıgım 4 yontemı kullanırsanız 4.3lt/100km olan benım aracın fabrıka standardı,4 teknık ıle 3,5lt/100km ye dusuyor.diger 4 teknıgı kullanarak %25 kara gecebılırsınız

      korhan agresıf araba kullanma konusunda sana kesınlıkle katılıyorum.yavas yavas hızlanmak buyuk kara gecırıyor:D
      otobus konusunda cok tepkıler var haklı goruyorum bunları 5 metre cok küçük bir mesafe ama otobuse iyice konsantre olunca pek problem cıkmıyor(bu yontemı 2 şeritli yol ve otobanda uyguluyorum).sonucta otobusun yavaslaması abs lı ve afu lu bır aractan daha az
      ve yeterınce dıkkatlıysek fren esnasında baska serde gecme ımkanımız her zaman var..sadece en yenı travegolara pek yaklaşmıyorum.onlarda retarder dıe bısı var.icabında arabadan bıle kısa mesafede durabılıyorlar:S
      saygılar......




      _____________________________

    • Yarbay
      2497 Mesaj
      24 Ocak 2008 16:56:47
      parametre çok fazla kardeş.
      izmir de tabiki şehir. hakkari de. kayseri de.

      ancak önemli olan "bir prosedür de aynı şartlarda tüketim miktarları ne çıkıyor" olmasıdır.
      bu işi yapan bir kuruluş mevcut.ismini hatırlamıyorum. ancak bu tüketim değerleri verdikten sonra ürün kataloğunun sağında - solunda bir köşede bu yıldız ın hangi kriterde olduğu işaret edilmektedir.

      ayrıntı almak isterseniz :
      mesela HONDA nın teknik bilgiler kısmında kırmızı renkte sağ alt köşede bilgilendirilmiştir.
      "Ece101-00 ölçüm metoduna göre ;ideal şartlarda elde edilen test değerlerdir ."

      şeklinde açıklamalar bulunur.
      verilen o kodu araştırmanızı tavsiye ederim.


      saygılarımla.....



      quote:

      Orjinalden alıntı: stilll

      bu şehiriçi verilerini nasıl ölçüyorlar anlamadım.
      bizimki fab.verisi 9,8lt bizimki şuan 9,0-9,1 arası.izmir şehir değilmi yahu




      _____________________________

      Emre HANCI
    • Yüzbaşı
      776 Mesaj
      15 Ocak 2011 00:03:46

      quote:

      Orijinalden alıntı: HELICOPTERPILOT

      400km=28 ytl
      pug 307 hdi sınıfının ekonomıde lıderı:)



      imkansız... boşuna savunma,,, im kan sız..

      araca yelken takıp,, rüzgarın gidecegin yöne esmesini beklersen belki ..

      2.7 lt/ 100 km :):)

      bu yanlışlığın arkasından başka yanlışlıklarda geliyor..


      mesala araçlarınızı hiç bir zaman boşa almayın.. ( önemli bir kaza sebebidir.).

      diğer bir konu: aygınızı gazdan çekince ,, yakıt tüketimi, sıfıra yakın olur.
      oysa boşa alınca daha fazla yakar,,

      mesala mesala mesala ..



      _____________________________

    • Çavuş
      41 Mesaj
      27 Mayıs 2012 14:00:28
      hyundai accent 1.5 gls az yakar hemde bayılmak nedir bilmiyor araç bence en uygunu hem lpgylede uyumlu


      _____________________________

Sayfa: [1]
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Honda >> Sınıfında en az yakan en ekonomik araçlar?
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.