DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Megan II Problem(Çözüldü): starta ilk basışta çalışmıyor
Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir Kullanıcı
54
Cevap
1
Favori
40.888
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Renault >> Megan II Problem(Çözüldü): starta ilk basışta çalışmıyor
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      980 Mesaj
      30 Kasım 2007 21:04:35
      Özellikle sabahları start a ilk basmamda çalışmıyor. Bir süre kullandıktan sonra bir iki saat icinde yeniden calistirirsam problemsiz ilk basmamda çalışıyor! 4-5 saat kullanmayınca sonra ilk basmamda gene calismior. 2. basısta çalışıyor!
      gerci fazla aldırmıyorum ama, yine de aklima takılıyor!
      Sebebinin ne olduğunu bilen var mi?
      60000km 2004 model benzinli otomatik!

      NOT: Ekzantirik kasnagi ve triger kayisi degisimi yapilarak problem düzeldi


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xms -- 9 Temmuz 2008; 2:05:31 >||:||
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      327 Mesaj
      30 Kasım 2007 21:35:21
      sabahlari soguk oluyorsa normal diyecegim ama araban henuz 3 yasinda. kartli sistemde motor calisana kadar 10 sn kadar mars basar benim bildigim. sonra keser, ikinci kez start tusuna basmaniz gerekir. eger bu kadar marş basmasina ragmen calismiyorsa atesleme sistemini bir kontrol ettirmende fayda var; bujiler bobinler vs... yakit sisteminde bir sorun olacagini sanmiyorum, zira ikinci basista aliyor diyorsun.



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      980 Mesaj
      30 Kasım 2007 21:55:29

      quote:

      Orjinalden alıntı: ayi terbiyecisi

      sabahlari soguk oluyorsa normal diyecegim ama araban henuz 3 yasinda. kartli sistemde motor calisana kadar 10 sn kadar mars basar benim bildigim. sonra keser, ikinci kez start tusuna basmaniz gerekir. eger bu kadar marş basmasina ragmen calismiyorsa atesleme sistemini bir kontrol ettirmende fayda var; bujiler bobinler vs... yakit sisteminde bir sorun olacagini sanmiyorum, zira ikinci basista aliyor diyorsun.


      İlk basista hafif gaz verirsem de calisiyor; garip bir sorun!
      Ayrica 10 sn marsa basmiyor, surec 3 saniye falan suruyor, araba bir calisir gibi oluyor, bir kac ösürüyor, sorna duuruyor, ikincide calisior!



      _____________________________

    • Yarbay
      2688 Mesaj
      30 Kasım 2007 22:04:35
      Bence ya gercekten ciddi bir problem varki genelde meganlarda olan bir sorun atesle sisteminden kaynaklaniyor bobinler vs.. yada arac motor soguk oldugu icin yada akun azalmis oldugundan dolayi kendini fazla zorlamak istemedigi icin otamatik guc kesiyor servise gitmende fayda var sonrada olay iyice kotulesmesin orda gerekli testleri yaparlar ve net bir cevap alirsin.Baska bir hususta arabayi calistirirken gaz verme hem cig benzin atarsin hemde yeni nesil araclarda pek tavsiye edilen bir konu degildir motor zaten yeteri kadar ayarlamayla atesleme yapiyor fazlasi sorun oldugunu isaret etmektedir


      _____________________________


      My Love its My Job
    • Yarbay
      3108 Mesaj
      30 Kasım 2007 22:19:33
      akü ömrünü doldurmuş olabilir.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1508 Mesaj
      30 Kasım 2007 23:10:57
      Aynısı benim başıma da geldi ve servise gittim. Abi kuvvetle muhtemeldir ki "volan okuyucu" soketinden çıkmıştır ya da yerine tam oturmamıştır.Nasıl oluyor diyeceksin,vallahi oluyormuş,hem de gaz kelebeğinin içinde hiç el değmeyen bir parça.


      _____________________________

      psn: xradiancexx
      2013 Scirocco TSI
      Dell 15R-5521 İ7
    • Yarbay
      2264 Mesaj
      01 Aralık 2007 11:31:08
      havalar soğuduğu için soğuğa dayanıklı mazot almayada dikkat edin,ben kışın opet yazın shell alıyorum,opette -20 dereceye kadar donmama olayı var,bir tanesinde daha vardı ama hatırlayamadım şimdi...


      _____________________________

      "Life is hard. But it is harder when you are stupid."
      -John Wayne
    • Yarbay
      2178 Mesaj
      01 Aralık 2007 11:45:58
      İlginç bir durum. Arkadaşımın 2000 model corollası bile 255.000 kmde olmasına rağmen sabah -2 derecede ilk marşta 1snde hemen çalışıyor. Çok ilginç
      Mutlaka ciddi bir problem var benceAracınızı servise göstermenizi tavsiye ederim.
      Saygılar..


      _____________________________

    • Yarbay
      2112 Mesaj
      01 Aralık 2007 13:45:44
      sorun birçok yerde olabilir yol bilgisayarında service uyarısı gözükmüyorsa ufak bir problem de olabilir ama bence önce yetkili servise bi götürün aracı bağlasınlar bilgisayara fiyat alın daha sonra özel bir servise ya da varsa ustanıza götürün servisler güzel fiyat çekiyolar çünkü. Ve de en önemlisi bu araçlar 3 yaşından itibaren çeşitli arızalar vermeye başlıyolar bakımlarını yaptırsanız bile.


      _____________________________

    • Yarbay
      2688 Mesaj
      01 Aralık 2007 15:13:24
      Petrol ofisinin olmasin o dizel ben oyle hatirliyorum
      quote:

      Orjinalden alıntı: stuka

      havalar soğuduğu için soğuğa dayanıklı mazot almayada dikkat edin,ben kışın opet yazın shell alıyorum,opette -20 dereceye kadar donmama olayı var,bir tanesinde daha vardı ama hatırlayamadım şimdi...




      _____________________________


      My Love its My Job
    • Teğmen
      155 Mesaj
      01 Aralık 2007 18:28:37
      selam arkadaşım bendede aynı sorun vardı benim aracımda megan scenıc 2004 var aküdenmiş değiştirdim kurtuldum sende değiştir


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      980 Mesaj
      01 Aralık 2007 20:07:50
      Havaların sogumasi ile alakası yok! Yazın da bu problem vardi!
      Bugun bir servise goturdum.
      Adam bakmadan bilmem ne bilmem nesi ariza yapmistir, parca degisicek dedi..
      Megan 2 lerde yayginmis bu problem!
      210 ytl fatura cıkardi.
      Guvenilir bir servis bulmak da gercekten zor.

      Sugarcocuk seninkisi de mi ikinci basista calisiordu?


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xms -- 1 Aralık 2007; 20:26:56 >||:||
      _____________________________

    • Teğmen
      142 Mesaj
      02 Aralık 2007 01:41:23
      xms arkadaşın anlattığı sorun bizim araçta da oluyor(2004 megane II sedan 60000km).motor soğukken (yaz kış farketmez) ikinci marşata çalışıyordu.ilk marşta motordan tıkırtı şeklinde ses çıkarıp stop ediyor ancak ikinci marşta hemen çalışıyordu.ben ilk önce yakıt pompası ile ilgili bi sorun olduğunu düşünüyordum.sanki araba uzun süre çalışmayınca benzin geri çekiliyormuş gibi geliyordu.kafaya takmamaya çalıştım ama daha sonra gecenin bi yarısı eve dönerken araba arızalandı.debriyaja basınca motor rölantide kalmıyor stop ediyordu.İte kaka arbayı bi şekilde eve getirdim ama renault gözümden düştü.daha ertesi gün arabayı servise götürmek için arabayı çalıştırmaya kalktım .baktım arabada tık yok.servisi çağırdım akü bitmiş dediler.aküyü değiştirdiler araba bikaç gün düzeldi.sonra aynı sorun yine olunca servise götürdüm.araç 2 gün serviste kaldı sesi dinlediler.iki parçanın değişimi gerekti.oksijen sondası ve egzantirik mil kaptörü..şu an aracın çalışmasında sorun yok.ama ses kesilmedi.yani ilk marşta çalışıyor ama bir gece bekledimi araba ses yapıyor çalışırken....bu servislere güvenmek gerçekten çok zor.hele arabayı bir bayan servise götürüyorsa hemen nasıl daha fazla para alırızın derdine düşüyorlar.ben periyodik bakım için gitmiştim servise. servisteki adam, aracın 52000km de trigerini değiştirmem gerektiğini söyledi.neden dedim şu cevabı verdi(usta ağzıyla yazıyorum)'şimdi bunların bilyeler plastik biliyonmu,o yüzden sen bunu değiştir garanti olsun'.(ben de makine mühendisi çıkacam bu sene inşallah.adamına denk geldi yani..)dedim ki adama, yaw dedim 4 senedir okuyoruz daha plastik rulman diye bişe duymadık nasıl oluyo o iş anlat bakalım dedim..hemen kıvırmaya başladı tabi.diyor ki bana:''abi sen yanlış anladın ben kayışı diyorum sana,plastik ya o ''...bu adamlar tuttuklarının kanını emiyor.herkes dikkatli olsun...xms bana senin aracındaki gelişmeleri bildirirsen çok sevinirim.....




      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rizeliMİRAÇ -- 2 Aralık 2007; 1:48:00 >
      _____________________________

      Ford Fiesta 1.4i Titanium Lp Aytozu Gri
    • Yüzbaşı
      847 Mesaj
      02 Aralık 2007 02:21:32
      RizeliMiraç dostum;
      Bu marşa ilk basışta gelen ses beniim arabamdada var.( 2005 Clio Hb ) Bende bu sorun epey bir usta dolaştım.Ses Marş motorundan geldiğinde herkez mutabık.Ama kimisi marş motrunun rulmalarını değiştir geçer ,ben daha önce değiştirdim dedi.Kimisi bu rulmalar satılmıyor böyle kalsın hiç bir zararı yok dedi.Kime güveneceğimi bilemedim hala öyle duruyor.Sende bu rulmanların satılıp satılmadığını öğrenebilirsen belki problemini halledebilirsin aracının.


      _____________________________

      Söz konusu vatansa, gerisi teferruattır.
      K.ATATÜRK
    • Teğmen
      142 Mesaj
      02 Aralık 2007 12:32:46
      efemertmetin dostum;

      senin arabandan da ses gelidiğini söylüyorsun ama ben birşey sormak istiyorum.senin arabadan gelen ses motor soğukken mi geliyor.Bir de bazen arabayı ilk marşata stop ettirecek kadar devri düşürüyor mu?çünki bende son kez servise gitmeden önce marşa bastığımda devir 2000d/d ye kadar yükselip daha sonra bahsettiğim tıkırtı ile birlikte 500 devirin altına kadar düşüyordu.bazen motor kendini kurtarıp devri toparlıyordu ancak bazen bahsettiğim gibi stop ediyordu ve ikinci marşta sorunsuz çalışıyordu.bir de xms kardeşin belirttiği gibi bu ses gelmeye başlayınca gaza dokunursan devir yükseliyordu ve motoru ses kesilene kadar çalışır vaziyette tutuyordu.


      _____________________________

      Ford Fiesta 1.4i Titanium Lp Aytozu Gri
    • Yarbay
      2688 Mesaj
      02 Aralık 2007 12:38:13
      Demistim sana hadi gecmis olsun daha ciddi bir sorun olsa sana en az 500ytl masraf cikardi demekki kucuk bir sorun varmis umarim kolayca halledersin
      quote:

      Orjinalden alıntı: xms

      Havaların sogumasi ile alakası yok! Yazın da bu problem vardi!
      Bugun bir servise goturdum.
      Adam bakmadan bilmem ne bilmem nesi ariza yapmistir, parca degisicek dedi..
      Megan 2 lerde yayginmis bu problem!
      210 ytl fatura cıkardi.
      Guvenilir bir servis bulmak da gercekten zor.

      Sugarcocuk seninkisi de mi ikinci basista calisiordu?




      _____________________________


      My Love its My Job
    • Yüzbaşı
      980 Mesaj
      rizeliMİRAÇ!
      Aracı dün servise teslim ettim. Ayni sendeki gibi oksijen sondası ve egzantirik mil kaptörünu degistimişler ve ilave olarak motor kulağını degistirmişler. 365YTL tuttu.
      Şimdilik problem düzelmiş gibi.. İlk basişta çalışıyor!
      Ama ilk çalışma sesi garip bir ses ve güven vermior! Yani ikinci çalışma sesi kadar kararlı değil!


      _____________________________

    • Teğmen
      142 Mesaj
      08 Aralık 2007 22:09:46
      xms pm attım sana....

      bu arada benim de 3 ay evvel motor kulağı değişmişti.hatta baya sancılı bir işlem oldu.kulağı motora bağlayan civata kaynamıştı.çıkartamadılar.civata deliği vites kutusunun üzerinde olduğu için endişelendim biraz ama neticede tornacı çağırıp kaynayan civatanın üstüne delik açtırıp diş çektirdik....sorun çözüldü.


      _____________________________

      Ford Fiesta 1.4i Titanium Lp Aytozu Gri
    • Teğmen
      212 Mesaj
      12 Aralık 2007 10:24:10
      Ya arkadaşlar hangi sorunu okusam benim arabada da gecikmeden çıkıyor.. 2004 megane ıı benzinli. İki gündür sabah ilk çalıştırmada araba çalışmıyor. Hava sıcaklığı +4 derece. Sıfırın altında bile rahatça çalışan araba şimdi 4. basışta ve gaz vererek çalışıyor. Bu nasıl şanstır ya.


      _____________________________

      2004 Megane II Sd. Dyn.Tekno LPG li
    • Binbaşı
      1183 Mesaj
      12 Aralık 2007 12:00:13
      kaptör arızası benim arabamda verdi. hafta sonu yaptırdım benim yolda giderken stop ediyordu. servis direk sabah ilk çalışmada ses yapıyormu diye sordu hayır dedim. bu sorun başımıza çok geliyor dedi. sabah çalışmada ses yapsaydı kaptorle birlikte bide kaydırıcı varmıs o nu da değişmesi gerekirdi dedi. sanırım genel sorun bu


      _____________________________

      2014 Corolla
    • Yüzbaşı
      847 Mesaj
      12 Aralık 2007 15:02:36
      Önclelikle kusura bakmayın cevabım baya gecikti.
      Bu ses motor sogukken yapıyor genellikle ama gecenlerde arabayı 10 - 15 gün çalıştırmadım ilk bassışımda sorusuz ve sessiz bir şekilde çalıştı.10 km kadar yol gittim motoru durdurdum.Tekrar basışımda ses geldi.Ama motor iyice ısındıktan sonra bu sesi yapmıyor diyebilirim.
      İkinci sorduğun stop edecek kadar devir düşüklüğü nadir olarak bir kaç kez başıma geldi.

      quote:

      Orjinalden alıntı: rizeliMİRAÇ

      efemertmetin dostum;

      senin arabandan da ses gelidiğini söylüyorsun ama ben birşey sormak istiyorum.senin arabadan gelen ses motor soğukken mi geliyor.Bir de bazen arabayı ilk marşata stop ettirecek kadar devri düşürüyor mu?çünki bende son kez servise gitmeden önce marşa bastığımda devir 2000d/d ye kadar yükselip daha sonra bahsettiğim tıkırtı ile birlikte 500 devirin altına kadar düşüyordu.bazen motor kendini kurtarıp devri toparlıyordu ancak bazen bahsettiğim gibi stop ediyordu ve ikinci marşta sorunsuz çalışıyordu.bir de xms kardeşin belirttiği gibi bu ses gelmeye başlayınca gaza dokunursan devir yükseliyordu ve motoru ses kesilene kadar çalışır vaziyette tutuyordu.




      _____________________________

      Söz konusu vatansa, gerisi teferruattır.
      K.ATATÜRK
    • Yüzbaşı
      980 Mesaj
      18 Aralık 2007 00:01:23
      Benim problem gene nüksetti.. 2. gün önce sabah araba 3. basışta calıstı, bugun de 2. basısta calisti.
      Servisi aradim hangi benzini kullaniorsun dedi. 95 oktan kullanıcaksin vs..
      Bayramdan sonra getir bakalim dediler!



      _____________________________

    • Yarbay
      2112 Mesaj
      18 Aralık 2007 00:23:02
      normaldir bu megane II ler 3 yaşından sonra düzelmek bilmeyen problemler çıkarıyolar bizimki de aynı şekilde yapıldı deniyor tekrar bozuluyor (farklı bir arıza)


      _____________________________

    • Yarbay
      3461 Mesaj
      18 Aralık 2007 12:57:45
      MANYETIK TUTUCU SOKETINI SIKTIR BIR SERVISTE


      _____________________________

      sinema sistemim: benq w-2000 ---- specta contrast grey perde ----- yamaha rx-v781 dolby atmos dts x a/v receiver ----- philips bdp8000 blueray player ----- toshiba ep-30 hd dvd ----- monitor audio bx-6 front ----- dali concept 1 surround ----- dali concept center and surround back ----- mk sound sb-12 powered subwoofer ************************************************************************************************************************************************** stereo sistemim: YAMAHA CDX397MK2 CD PLAYER ---> BLACK RHODİUM OPUS İNTERCONNECT ---> YAMAHA AX497 AMPLİFİER ---> BLACK RHODİUM JİVE SPEAKER CABLE ---> TTAF SPADE ---> MONİTOR AUDİO BX6 SPEAKER
    • Yarbay
      6350 Mesaj
      18 Aralık 2007 19:47:52
      ya bende bu benzin işine taktım kafayı iyi diye 97 oktan kullanıyordun herkes 95 felan diyo yiyecem kafayı bunun doğrusu nedir yawwww..


      _____________________________

    • Yarbay
      13727 Mesaj
      18 Aralık 2007 20:50:04
      1.6 megane larda 95 oktan kullanmanız gerekir ne turbo var nede yüksek sıkıştırma oranı. motorlarınınz 95 oktan benzine ayarlı 97 oktan faydadan çok zarar verir.


      _____________________________

      • 2013 VW Golf 1.4 TSI ACT DSG Highline BEYAZ Sunroof, U Led, Led Stoplar, 18" Durban, Adaptif Şasi, ErgoAktive Koltuk, Elektrikli Katlanır Yan Aynalar, Geri Görüş Kamerası, Discover Media, Renkli Yol Bilgisayarı.
      • Yazlık 225/40/18 Potenza S001 Kışlık 205/55/16 WinterContact TS850

      • Sony Xperia XZ Dual
    • Teğmen
      133 Mesaj
      13 Mayıs 2008 10:46:59
      benim arabamda sadece ilk çalışma sırasında çalışmıyor ve ses yapıyordu . araçdaki arıza bütün megene 2 özellikle 2004 modellerdeki kronik bir arızaymış. 12.05.2008 tarihinde ankara tokur yetkili servisinde yaptırdım 300 ytl tutuyor fakat trigeride değiştirirseniz 500-550 yi buluyor. Bu arızayı çok araştırdım yanlış bir parça değiştirmesinler diye 5-6 servis danışmanı ile görüştüm yaptıran megane kullanıcıları ile görüştüm bu arıza ile karşılaşacak kullanıcı arkadaşlar için buraya yazıyorum. Arabanız sabah ilk çalışma esnasında ses yapıyor ve ilk seferde çalışmıyor ikincide problemsiz çalışıyor vede sesi daha sonra tekrarlamıyorsa arıza eksantirik kayış kasnağından arızanın sebebide 4-5 saat araba park halinde beklediği zaman kasnağın içindeki yağı bırakıyor araç ilk çalışmayı kasnakta yağ olmadığı için ses yapıyor daha sonra yağ dolduğu için sesi kesiyor.


      _____________________________

    • Yarbay
      2393 Mesaj
      13 Mayıs 2008 16:46:20
      95 oktan iyidir
      quote:

      Orjinalden alıntı: yirthan

      ya bende bu benzin işine taktım kafayı iyi diye 97 oktan kullanıyordun herkes 95 felan diyo yiyecem kafayı bunun doğrusu nedir yawwww..




      _____________________________

      New Astra Edition


      triger
    • Teğmen
      177 Mesaj
      17 Mayıs 2008 17:47:43
      60000 kmye gelmişsin.O araba sana daha ne sıkıntılar çıkaracak bak da gör...


      _____________________________

      <----VW Caddy 1.9 TDI---->
      <--- Çorum Hitit Tuning Club --->
    • Onbaşı
      33 Mesaj
      17 Mayıs 2008 20:00:59

      quote:

      Orjinalden alıntı: selonomi

      60000 kmye gelmişsin.O araba sana daha ne sıkıntılar çıkaracak bak da gör...

      her yerde renaultu kötülemeye başlamışsın. hayırdır bir sıkıntın mı var?


      _____________________________

      alma mazlumun ahını çıkar aheste aheste
    • Yarbay
      4081 Mesaj
      17 Mayıs 2008 22:55:15
      bu araclar anahtarli araclardaki gibi vurdurularak calistirlamiyor degil mi?


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      18 Mayıs 2008 15:18:43
      Çalıştırılıyor.. Arabayı 2 ye tak ve frenle debriyaja aynı anda basıp starta basar basmaz ayaklarını hem frenden hem debriyajdan çek.. böylelikle kontak açılmış olur.. sorada vurdurup çalıştır.. ancak bazen enjektör sorunu diyip arıza ya geçtiği oluyor.. bu durumda da beklmek lazım..



      _____________________________

      Scenic II
      Başak Sarı Cam Tavan + Zavolli LPG
    • Yarbay
      4081 Mesaj
      18 Mayıs 2008 18:47:59

      quote:

      Orjinalden alıntı: downahar

      Çalıştırılıyor.. Arabayı 2 ye tak ve frenle debriyaja aynı anda basıp starta basar basmaz ayaklarını hem frenden hem debriyajdan çek.. böylelikle kontak açılmış olur.. sorada vurdurup çalıştır.. ancak bazen enjektör sorunu diyip arıza ya geçtiği oluyor.. bu durumda da beklmek lazım..



      tesekkurler, faydali bir bilgi oldu


      _____________________________

    • Yarbay
      3303 Mesaj
      20 Mayıs 2008 18:31:59
      Sakın arkadaşın dediği şeyi yapmayın.Gayet tehlikeli bir olay.Tanıdığımın başına geldi Laguna'yı vurdurdu.Triger kayışı kopması kadar bir sorun çıkarıyor.Baya masraflı.
      quote:

      Orjinalden alıntı: downahar

      Çalıştırılıyor.. Arabayı 2 ye tak ve frenle debriyaja aynı anda basıp starta basar basmaz ayaklarını hem frenden hem debriyajdan çek.. böylelikle kontak açılmış olur.. sorada vurdurup çalıştır.. ancak bazen enjektör sorunu diyip arıza ya geçtiği oluyor.. bu durumda da beklmek lazım..





    • Yüzbaşı
      354 Mesaj
      05 Temmuz 2008 23:57:46
      merhaba..

      bende megan II dynamic 2004 arac var.genelde stoptan 8-10 saat sonra çalıştırmaya çalışırsam ilk startta ses yapıyor ve çalışmıyor.bazen ikinci bazende 3 cüde çlışıyor..benim düşüncem sanki marş motoru erken bırakıyormuş gibi geldi bana..çünkü bir keressinde , ama sadece bir kere oldu bu,starta bastığımda araç çalışıncaya kadar marş mototu durmadı bu da yaklaşık 4 saniye sürdü.üstelik ses de yapmadı ve araba çalıştı.ama sadece bir kere oldu başkada olmadı.sanki programa ya da başka bir ayırıcıya ayar yapmak gerek.taa ki en az marş motoru 4-5 saniye volana bağlı kalsın.
      allaha emanet olun


      _____________________________

      2004 Megane II Dynamic 16V 1.6 Sedan
    • Yüzbaşı
      980 Mesaj
      08 Temmuz 2008 16:34:37
      İlk basista calismama probleminin kesin cozumu Eksantirik kasnaginin degistirilmesi...
      Eger arabaniz 60 bini gecmediyse ve 4 yasini doldurmadiysa renault ucretsiz degistiriyor..
      benim 60 bişni gectigi icin %70 indirim yapmislardi..
      Ayrıca bu problemin cozumunu her servis bilmez..
      Servisi eksantirik kasnagi konusunda uyarmaniz gerekior.
      İstanbuldaysaniz bu konuda servis önerebilirim

      quote:

      Orjinalden alıntı: figor44

      merhaba..

      bende megan II dynamic 2004 arac var.genelde stoptan 8-10 saat sonra çalıştırmaya çalışırsam ilk startta ses yapıyor ve çalışmıyor.bazen ikinci bazende 3 cüde çlışıyor..benim düşüncem sanki marş motoru erken bırakıyormuş gibi geldi bana..çünkü bir keressinde , ama sadece bir kere oldu bu,starta bastığımda araç çalışıncaya kadar marş mototu durmadı bu da yaklaşık 4 saniye sürdü.üstelik ses de yapmadı ve araba çalıştı.ama sadece bir kere oldu başkada olmadı.sanki programa ya da başka bir ayırıcıya ayar yapmak gerek.taa ki en az marş motoru 4-5 saniye volana bağlı kalsın.
      allaha emanet olun




      _____________________________

    • Yüzbaşı
      354 Mesaj
      08 Temmuz 2008 18:37:59

      quote:

      Orjinalden alıntı: xms

      İlk basista calismama probleminin kesin cozumu Eksantirik kasnaginin degistirilmesi...
      Eger arabaniz 60 bini gecmediyse ve 4 yasini doldurmadiysa renault ucretsiz degistiriyor..
      benim 60 bişni gectigi icin %70 indirim yapmislardi..
      Ayrıca bu problemin cozumunu her servis bilmez..
      Servisi eksantirik kasnagi konusunda uyarmaniz gerekior.
      İstanbuldaysaniz bu konuda servis önerebilirim

      quote:

      Orjinalden alıntı: figor44


      sayın xms öncelikle yardımınız için teşekürederim. en başlarda motor kulağı exatrik kaptörü ve oksijen sondasından sonra düzeldi demişsiniz.şimdi eksantrik kayış kasnağı değişince kesin biter diyorsunuz.teyit amacıyla soruyorum acaba hangisi kesin sorunu çözer.ve bu işlemin bana maaliyeti ne olur? aracım 72000 km de ve lpgli.saygılarımla.



      _____________________________

      2004 Megane II Dynamic 16V 1.6 Sedan
    • Yüzbaşı
      265 Mesaj
      08 Temmuz 2008 18:40:40

      quote:

      Orjinalden alıntı: xms

      İlk basista calismama probleminin kesin cozumu Eksantirik kasnaginin degistirilmesi...
      Eger arabaniz 60 bini gecmediyse ve 4 yasini doldurmadiysa renault ucretsiz degistiriyor..
      benim 60 bişni gectigi icin %70 indirim yapmislardi..
      Ayrıca bu problemin cozumunu her servis bilmez..
      Servisi eksantirik kasnagi konusunda uyarmaniz gerekior.
      İstanbuldaysaniz bu konuda servis önerebilirim


      Alıntıları Göster





      servıs tavsıye edebılır mısınız??



      _____________________________

      Vayy bee neredeyse 12 yıl olmuş DH uyeligim.. :)
    • Yüzbaşı
      980 Mesaj
      09 Temmuz 2008 02:05:09
      İstanbulda Renser otomotiv
      212 6315151
      Orda Muammer usta vardir..
      Probleminizi anlatin.. Benim de selamimi soyleyin (Mehmet Hoca deyin o anlar)
      Yardimci olur



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      980 Mesaj
      09 Temmuz 2008 02:09:55

      quote:

      Orjinalden alıntı: figor44


      sayın xms öncelikle yardımınız için teşekürederim. en başlarda motor kulağı exatrik kaptörü ve oksijen sondasından sonra düzeldi demişsiniz.şimdi eksantrik kayış kasnağı değişince kesin biter diyorsunuz.teyit amacıyla soruyorum acaba hangisi kesin sorunu çözer.ve bu işlemin bana maaliyeti ne olur? aracım 72000 km de ve lpgli.saygılarımla.



      motor kulağı exatrik kaptörü ve oksijen sondası degisiminden sonra problem düzelmedi, malesef nüksetti..
      bosu bosuna para vermis olduk..
      kesin çözüm ekzantirik kasnagini degistirmek
      araban 72 bindeyse renaultun karsilayacagini sanmiorum ama sen yine bir zorla
      prbolemin çöüzümünü istanbulda renser otomotivdeki muammer usta bilior
      ara kendisi ile konus ne yapilmasi gerekiorsa yapar
      o yetkili servis..



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      354 Mesaj
      14 Temmuz 2008 14:42:22
      XMS arkadaş, eksantrik kasnağı değişiminden sonra hiç start yapmama oldumu bu sıralar?


      _____________________________

      2004 Megane II Dynamic 16V 1.6 Sedan
    • Yüzbaşı
      980 Mesaj
      15 Temmuz 2008 23:48:00
      Hayır olmadı..
      quote:

      Orjinalden alıntı: figor44

      XMS arkadaş, eksantrik kasnağı değişiminden sonra hiç start yapmama oldumu bu sıralar?




      _____________________________

    • Yüzbaşı
      354 Mesaj
      19 Ağustos 2008 14:44:45
      teşekürler XMS arkadaş..egzantrik kasnağını değiştirdim.. 350 ytl ye halloldu..sorun yok şimdilik..


      _____________________________

      2004 Megane II Dynamic 16V 1.6 Sedan
    • Onbaşı
      28 Mesaj
      14 Eylül 2011 21:05:45
      arkadaşlar yaklaşık bir aydır sabahları ilk çalışmada araç marşı basıyor ama normal çalışmaya 8-9 saniye sonra başlıyordu. bu siteyi çok gezdim. ben aksaray ilindeyim. 2002 scenic var bende. herkes bir tarafı gösterdi. ama aksarayda oto 68 diye bir yer var ustanın adı erkan. derimki süper bi usta. dedimya herkes bi yerden dedi arıza için; yok benzin pompası, yok kasnak, bujiler, bobinler, enjektörler, akü, vs.vs. sonunda aracı beklettim usta bir gün işe geçerken ben çalıştırıp aracı dinleyeyim dedi allah razı olsun yaptı dinledi ve rölanti ayar sensörün arızalanmış dedi. götürdük dükkanına bir temizleyelim 1 hafta içinde hergün sabahları çalıştır normala girmezse o bozuk yoksa temizlememiz yetmiştir dedi. bu arada o sensörün içinden o kadar pislik çıktıki inanamazsınız. benim telim 5063703825 isteyen arasın ayrıntılı anlatırım. sonra 1 hafta boyunca çalıştırdım her gün yine aynı arızayı yaptı ancak gün gün geç çalışma saniyesi geriye doğru düştü. sonra işim gereği şehirden ayrıldım ve araç 4 gün hiç çalışmadı. geri gelip marşa bastığımda normal olarak çalıştı tabi müthiş sevindim. ben şunu anladım aracı alalı 2 yıl oldu ve bu araçların ustasını buldumu süper yok eğer bulamazsan sağlamıda bozuyorlar vesselam. mesela kasnaktan olabilirmi usta internetten böyle okudum dedim usta dediki abi senin araç 2002 ve yağsız kasnak o dedidiğin arızayı 2004 ve üzerleri verir onlar yağlı kasnak. ve buna benzer ayrıntılar yani usta harbi reno ustası. herkese slm. VATANIMA HASTAYIM.


      _____________________________

      MUTLAK BİR OLAN ALLAH A, KENDİSİNİN İSTEDİĞİ KADAR HAMDOLSUN. aksaray ili 2002 rxt fıstık yeşili tam bir rüya
    • Onbaşı
      28 Mesaj
      23 Ocak 2012 13:17:32
      arkadaşlar 2003 dahil aşağı modeller yağsız kasnak olduğu için her ustaya inanmayın. benim 2002 ilk marşta basmıyor sonrasında basıyordu. ve araç lpg li olduğundan enjektörleri tıkanmış. bana benzin pompası dendi volant okuyucu dendi hepsini denedim değiştirdim ancak düzelmezse söktürmük şartı ile. sonra düzelmedi en sonunde enjektör temizliği yaptırdım. düzeldi ancak 100-150 km sade benzin kullandım temizlikten sonra. ayrıntısını 5063703825 den görüşelim veririm.


      _____________________________

      MUTLAK BİR OLAN ALLAH A, KENDİSİNİN İSTEDİĞİ KADAR HAMDOLSUN. aksaray ili 2002 rxt fıstık yeşili tam bir rüya
    • Er
      5 Mesaj
      22 Aralık 2012 17:11:30
      Bende de megane 2 1.6 2009 model var. Aynı problemler bende de var.
      yaz kış farketmez sabahları ilk marşta rolanti ya toplayamıyor stop ediyor, yada 10-15 sn dalgalanıp
      duruyor. Gaza basınca topluyor ama benzini çiğ attığı için pis bir koku alıypr etrafı.
      (Araç tüplü tüpte hiç bir sorun yok. İlk çalışmalar hep benzinde oluyor. Tüp sorun çıkarır diyorlar, bütün problemler benzinden kaynaklı çıkıyor. )
      Ayrıca ben bu sorunlara ek olarak bir şey daha denedim. Aracıbenzine alıp 150km kadar hız yaptım. Yani
      yakıt tüketimini oldukça artırdım. Benzin kesik kesik geliyormuş gibi araç duraksamaya başladı. Hızda dalgalanma olmaya başladı. Sonunda arıza almbasını yaktı. Kenara çekip stop ettim geri çalıştırdım lamba söndü.
      Şimdi problemi tespit ettik. Çözüm denemelerime gelince.
      İlk yaptığı zamanlar servise gittim servis benzin aşırı solvent kokuyor benzini değiştir dedi. Reno olduğu için opet ten al dedi:) Gerçekten değiştirdim benzini shell den almaya başladım. bir yıl kadar sorun olmadı. Bir kaç aydır problem yine olmaya başladı. Benzini biraz önce okudum, ben hep 97 alıyorum galiba almamam gerekiyormuş. Benzin 97 olduğu için mi acaba şimdi okuyunca anladım. (Boğaz kelebeğini temizlettğimde de sorun çözülmemişti.. )


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      276 Mesaj
      18 Temmuz 2013 21:36:47
      2001 Scenic OVT K4M motorlu aracımda, başlangıç ta soğuk daha sonra sıcak motorda iken geç çalışma 3 veya 4 üncü marş basışta çalışma problemi oluştu.
      yetkili servis bilgisayara bağlandığında hiçbir hata bulamadı. Buna rağmen ( Aracımın LPG li oluşu sebebi ile) Depo şamandırası üzerinde bulunan benzin pompası (pompa nın benzin hattı üzerinde sürekli olması gereken benzini tutamayarak depo ya geri kaçırdığı düşünüldüğünden dolayı) yenisi ile değiştirildi. ancak sorun çözülmedi. (İşçilik dahil 120 TL. Yan sanayi VeKA marka 3 bar pompa ve sanayi işçiliği).
      Servis önerisi üzerine solvent olduğu düşünülen mevcut Benzin bitirildi. Yeni alınan ve Temiz olduğu düşünülen Benzin ile aynı sıkıntının devam ettiği görüldü.
      Depo şamandırası tekrar söküldü.ve şamandıra üzerinde bulunan benzin dönüş hattı valfi'nin de benzini depo ya kaçırdığı düşünülen 2 O'ring contası yenisi ile değiştirildi. (maliyeti önemsiz) ancak sorun ertesi gün devam ediyordu.
      Manyetik kaptör-Volant sensörü-Krank pozisyon sensörü olarak adlandırılan ( 3 üde aynı sensör) Bougicort markalı (Sökülen sensör Siemens -Renault markalıydı) sensör ün değişimi yapıldı. (Sensör, Şanzıman tarafında Devirdaim in hemen alt tarafında yer alıyor. Hava filtresi ve Kalorüfer hortumu söküldüğünde ulaşılabiliyor. Sensör değişiminden sonra Yazılım yüklemesi falan yapılmadı.) Aracım şu an mükemmel durumda öyleki bu sensör değişiminden sonra aracın sadece ilk çalışması değil yürür haldeki çekişi bile farkedilir derece de arttı.
      Aynı arızadan muzdarip arkadaşların öncelikle bu sensör değişimini yapmalarının daha iyi olacağını düşünüyorum.

      Burada en can sıkıcı olay;
      Bu arızanın Servis tarafından bilgisayarlı kontrolde tespit edilememesi. ve 2000 yılından bu yana bir çok Renault araç ta kullanılan K4M (1.6 16v) motorda ki bu arızanın tesbitinin güçlüğü. bu motor halen üretimde tüm 1600 cc 16v motorlu Clio,Megane,laguna,scenic araçlarda da kullanılan ve Türkiye de üretimi yapılan motordur.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi palet -- 18 Temmuz 2013; 22:39:00 >
      _____________________________

    • Yarbay
      5424 Mesaj
      Eski Kullanıcı Adı:
      alpernbugra


      18 Temmuz 2013 22:32:52
      quote:

      Orijinalden alıntı: palet

      2001 Scenic OVT K4M motorlu aracımda, başlangıç ta soğuk daha sonra sıcak motorda iken geç çalışma 3 veya 4 üncü marş basışta çalışma problemi oluştu.
      yetkili servis bilgisayara bağlandığında hiçbir hata bulamadı. Buna rağmen ( Aracımın LPG li oluşu sebebi ile) Depo şamandırası üzerinde bulunan benzin pompası (pompa nın benzin hattı üzerinde sürekli olması gereken benzini tutamayarak depo ya geri kaçırdığı düşünüldüğünden dolayı) yenisi ile değiştirildi. ancak sorun çözülmedi. (İşçilik dahil 120 TL. Yan sanayi VeKA marka 3 bar pompa ve sanayi işçiliği).
      Servis önerisi üzerine solvent olduğu düşünülen mevcut Benzin bitirildi. Yeni alınan ve Temiz olduğu düşünülen Benzin ile aynı sıkıntının devam ettiği görüldü.
      Depo şamandırası tekrar söküldü.ve şamandıra üzerinde bulunan benzin dönüş hattı valfi'nin de benzini depo ya kaçırdığı düşünülen 2 O'ring contası yenisi ile değiştirildi. (maliyeti önemsiz) ancak sorun ertesi gün devam ediyordu.
      Manyetik kaptör-Volant sensörü-Krank pozisyon sensörü olarak adlandırılan ( 3 üde aynı sensör) Bougicort markalı sensör ün değişimi yapıldı. (Sensör, Şanzıman tarafında Devirdaim in hemen alt tarafında yer alıyor. Hava filtresi ve Kalorüfer hortumu söküldüğünde ulaşılabiliyor.) Aracım şu an mükemmel durumda öyleki bu sensör değişiminden sonra aracın sadece ilk çalışması değil yürür haldeki çekişi bile farkedilir derece de arttı.
      Aynı arızadan muzdarip arkadaşların öncelikle bu sensör değişimini yapmalarının daha iyi olacağını düşünüyorum.

      Burada en can sıkıcı olay;
      Bu arızanın Servis tarafından bilgisayarlı kontrolde tespit edilememesi. ve 2000 yılından bu yana bir çok Renault araç ta kullanılan K4M (1.6 16v) motorda ki bu arızanın tesbitinin güçlüğü. bu motor halen üretimde olan 2000 yılından bu yana tüm 1600 cc 16v motorlu Clio,Megane,laguna,scenic araçlarda da kullanılan ve Türkiye de üretimi yapılan motordur.

      Manyetik Kaptör en doğru tespittir. Keşke servise gitmeden forumda sorsaydınız.

      Saygılarımla..


      _____________________________

      Makina Mühendisi
      Elektrik-Elektronik Mühendisi
    • Er
      1 Mesaj
      23 Ekim 2013 22:37:52
      Hocam merhaba bendede şuanda 2004 megane 1.6 benzinli manual modeli var dinamik modeli. 89 bin kmde. ve aynı şekilde ilk marşta basıyorum tam çalışıcak gibi oluyor daha sonra sönüyor ancak 2 basmamda istop eder yada etmez arası çalışıyor tek seferde. kasnak ve kayışın değiştikten sonra problem çözüldüğünü söyledin.. ne kadarlık bir fyat tuttu ve nasıl randuman alıyosun söyleyebilirimisin rica etsem.. Teşekkürler..


      _____________________________

    • Onbaşı
      20 Mesaj
      15 Aralık 2014 20:22:50
      Merhaba,
      2005 model megane 2 dinamik araç sabahları çalışmıyor. Sabahları start butonuna bastığımızda (gııııı) elektrik süpürgesinin çıkardığı sesin aynısını çıkarıyor. Bu olayı 5 veya 6 kere tekrarlıyor. Daha sonra tır tır tır edip çalışıyor. Bir kere çalıştıktan sonra hiç problem olmuyor. Bununla ilgili aküyü sıfırladık, enjektörleri değiştirdik, şarj dinamosu değişti, problemimiz hala devam ediyor.. Bununla ilgili ne yapabiliriz??


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Madem ki insanı biçimlendiren yaşadığı koşullar; koşullar en insani şekilde biçimlenmelidir.
    • Er
      2 Mesaj
      05 Ocak 2016 16:31:57

      Aci kaydirici yagli kasnagi degistirdin mi sorun kalmaz .megan 2 nin kronik sorunu bende 2 kez degisti. Cok dusuk ihtimal sanmiyorum ama kasnagin yaglamasini yapan elekrovalf te sorun cikabilir.Kasnak degistigi halde ilk startta calismaz devir gezmeye devam ederse ... Bosuna kendini sanayide iş bilmeyen ustalara yoldurma !Zaten o ustada onur olsa degistirdigi parcalrin parasini senden almaz,hayatta herseyin bir bedeli var bilgi tecrübe kolay ögrenilmiyor saygilar..



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      rsm56701kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Teğmen
      183 Mesaj
      28 Mart 2016 17:29:00
      Aynı sorunu Megane 2 de ben de yaşıyorum. 2004 model 1.6 16 v. İlk tuşa bastığımda süpürge sesi çıkıyor ardından tekrar bastığımda çalışıyor. Tam bozulana kadar bekleyeceğim.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Asus N55SL-1011V
    • Binbaşı
      1786 Mesaj
      05 Nisan 2016 21:40:20
      aynı sorun bende de var. 2006 makyajlı expression 1.6 16v manuel

      her zaman olmuyor ama bazen starta bastığımda sanki marş motoru yerine oturmuyor da boşa dönüyormuş gibi bir ses çıkıyor. (dediğiniz elektrik süpürge sesi bu sanırım) durdurup tekrar starta basıyorum normal çalışıyor. normal çalıştığı zamanlarda motorda rölantide vb. hiçbir sıkıntı yok. (zaten 10 senelik araba 90 binde daha) ama 10 çalıştırmanın 1inde 2sinde bazen çalışmayabiliyor bu şekilde. artık gittiği yere kadar




      _____________________________

      This world will soon be annihilated
    • Yarbay
      3595 Mesaj
      10 Mayıs 2016 02:38:22
      1.5 dci de aynı sorun var enjektörler komple değişti yine olmadı


      _____________________________

      nereye gittiğini bilmiyorsan hangi yoldan gideceğinin önemi yok
    • Onbaşı
      18 Mesaj
      07 Eylül 2016 11:26:57
      Merhaba sayın forum üyeleri,
      Aracım 2005 Clio HB 1.5 DCI, manuel vites, 217.000 km'de. 3 ay önce 90 km/sa hızla beşinci viteste düz yolda giderken ayağımı gazdan kestiğimde ibre 80 km/sa'e doğru yanaşınca olan aşırı bir sarsıntı (vites topuzunda ve gaz pedalında özellikle olan ama bütün arabada da seyir halinde iken hissedilen bir sarsıntı, gidip gelmeli çalışma durumu) hissettim, defalarca denedim, her seferinde oluyordu, hatta stop etmesinden korktum, devirli kullanmaya başladım. Devirli kullanınca veya 90 km/sa hızı geçince olmayan bir durum. Daha önce hiç fark etmediğim bir şeydi. Tokat'ta yetkili servise gittim, baktılar ettiler, alete bağlayıp baktılar, deneme sürüşü yaptılar. Bir basınçtan söz ettiler, ne basıncı olduğunu unuttum şimdi, onu ölçtüler ve normal çıkmış, bu durumda bunu açıklayacak bir arıza bulamadıklarını söylediler ve "bu durumu açıklamaz ama akünün ve kızdırma bujilerinin değişmesi gerek" dediler, değiştirdim. Bu sarsıntılı seyir etme halini kabullenmiştim ki bir kaç hafta önce başlayan başka bir problem ortaya çıktı. Şöyle ki, marş basıyor ama motor çalışmıyor, bir kaç denemeden sonra özellikle de klimayı, radyoyu ve çakmaklıktaki telefon şarj aletini kapattıktan sonra daha rahat çalıştığını fark ettim, belki de ben öyle sanıyorum, bilmiyorum. İstanbul'da yaşadığım için her zaman gittiğim yetkili servise gittim, bütün öyküyü anlattım, akü ve kızdırma bujilerinde sorun yok dediler, mazot regülatöründe hava kaçağı gibi bir arıza fark etmişler, bu sorunları açıklamayabilir de açıklayabilir de ama onun değişmesi gerek dediler, değiştirdim. Bu sorunlarım devam ettiği gibi dün gece 15. marşa basışta zar zor çalıştı araba. Sizce nedir problem? Önerileriniz için şimdiden teşekkürler.


      _____________________________

Sayfa: [1]
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Renault >> Megan II Problem(Çözüldü): starta ilk basışta çalışmıyor
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.