Şimdi Ara

Beygir gücü ile Tork arasındaki fark nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
4.855
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Beygir gücü ile Tork arasındaki fark nedir?



  • kısaca

    tork motorun çevirme gücü, beygir de vites oranları sayesinde verdiği güçtür.
  • Pek birşey anlamadım...Beygir gücü vites oranlarıyla sınırlandırılmış Tork mudur?
  • Bilen yok mu?
  • Çok basitçe ve kabaca torku şöyle kafanızda canlandırabilirsiniz. 1m uzunluğundaki bir çubuğun ucuna 13.2kg'lık bir ağırlık asılmış olduğunu ve bu çubuğun ağırlık asılmamış ucu etrafında döndürelebildiğini düşünün. Böyle bir sistem kabaca 132Nm (Polo 1.4L 16v motoru) (1m x 13.2 kg x 10m/s^2) tork yani çevirme gücü üretmiş olur. Hemen hemen bir damacana su ağırlığındaki bir cismi 1m'lik bir çubuk ile çevirmeye çalıştığınızı düşünün. İşte bu gibi bir direnç karşısında çevirme işi yapılan bir sistemde tork üretilmiş olur. Ağır yük taşınan araçlarda torkun önemini bu sayede anlayabiliriz. Ağırlık arttıkça bu ağırlığı taşıyabilme (bundan kastım hareket geçirme ve bir dirence karşı, mesela eğim gibi ortamlarda hız kazandırabilme, hızını koruyabilme) ve/veya çekebilme kabiliyeti de aynı oranda artmalıdır, yüksek tork bunun için gereklidir.

    Beygir gücü ise, adı üzerinde güçtür. Kabaca şöyle açıklamak gerekirse, merdiven çıkan bir kişi kabaca 200W mertebesi ile bir güç tüketir. Merdiven çıkılırken kaslar bir iş yapar, bu işin zaman ile oranı ise gücü verir. Yani saniyede yapılabilinen iş miktarı gibi bir ölçüttür güç. Arabanın üretebildiği mekanik enerjinin veya işin zaman ile oranıdır güç. 55kW(kilowatt) güç üretebilen bir araç takribi 73 beygir güç üretiyor demektir (55kW / 0.746 ~ 73,21 beygir).




  • bu konu çok işlendi biraz search butonunu kullanırsak bulabiliriz.

    http://forum.donanimhaber.com/m_18917863/mpage_1/key_tork//tm.htm#18923958
  • Beygir gücünüz (arabanın ağırlına göre) ne kadar yüksekse son süratiniz o kadar yüksek olur.
    Tork ne kadar yüksek ise o kadar yüksek viteste gidersiniz (aracın çakabileceği yük miktarı artar).

    Çok kabaca bu şekilde izah edilebilir.
  • Verilen bilgiler için teşekkürler...
  • bence şöyle anlatmak fayda var (inşallah anlaşılır olur)

    bir bisiklet ile 150 kg yükü taşıyacaksınız

    ayağınızın pedala basma gücü tork diye düşünün (ayağınızın uzunluğu vs gibi şeylere bağlı olarak)

    ayağınızın pedala basma gücüyle taşımaya başladığınız yükü saniyede 1 metre götürebilme işini beygir diye düşünün. eğer saniyede 75 kg yükü 1 metre götürebiliryosanız 1 hp, 150 kg yükü 1 metre götürebiliryorsanız 2 hp beygir gücünüz vardır

    burda pedala ne kadar kuvvetli bastığınız önemlidir, buna bağlı olarak beygir gücünüz ortaya çıkar

    edit:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utkucay -- 27 Kasım 2007; 16:54:19 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay

    bence şöyle anlatmak fayda var (inşallah anlaşılır olur)

    bir bisiklet ile 150 kg yükü taşıyacaksınız

    ayağınızın pedala basma gücü tork diye düşünün (ayağınızın uzunluğu vs gibi şeylere bağlı olarak)

    ayağınızın pedala basma gücüyle taşımaya başladığınız yükü saniyede 1 metre götürebilme işini beygir diye düşünün. eğer saniyede 75 kg yükü 1 metre götürebiliryosanız 1 hp, 150 kg yükü 1 metre götürebiliryorsanız 2 hp beygir gücünüz vardır

    burda pedala ne kadar kuvvetli bastığınız önemlidir, buna bağlı olarak beygir gücünüz ortaya çıkar

    edit:imla


    bu hesabı genişletirsek 100beygir araç 7500 kg yükü bir saniyede 1 metre götürebileceğini bulursunuz(teorikte ) buda km/ h cinsinden 3,6km/h yapar.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.