Şimdi Ara

60 BİN HURDA ARACA TRAFİKTEN MEN

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
9.845
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 60 bin hurda araca trafikten men


    Yılbaşından itibaren 35 yaş ve üzerindeki kamyon, tanker, çekici ve otobüs gibi ticari araçları trafikten çekecek. Hurda araçlara 1650 ile 7 bin 500 YTL arasında ödeme yapılacak.
    18 Kasım 2007 10:47


    Ulaştırma Bakanlığı, yılbaşından itibaren 35 yaş ve üzerindeki kamyon, tanker, çekici ve otobüs gibi ticari araçları trafikten çekecek. Trafikten çekilecek yaklaşık 60 bine yakın araçların sahiplerine özelliğine göre ödeme yapılacak.

    Ulaştırma Bakanlığı, 35 ve üzeri yaştaki 60 bine yakın kamyon, tanker, çekici ve otobüsü trafikten çekecek. Hurdaya ayrılacak bu araçların özelliğine göre sahiplerine 1650 ile 7 bin 500 YTL arasında değişen tutarlarda ödeme yapacak. Ulaştırma Bakanlığı’nın bir kısım motorlu taşıtın piyasadan çekilmesine ilişkin tebliği dünkü Resmi Gazete’de yayımlandı. Uygulama, modeli 1972 ve öncesi yıllar olan, izin verilen azami yüklü ağırlığı 3 bin 500 kilonun üzerinde ve yük, eşya taşımak için imal edilmiş kamyon, tanker ve çekiciler ile sürücüsü dahil 16 adet ve üzerinde koltuğu olan otobüsleri kapsıyor.

    "HURDAYA AYRILMIŞTIR" KAŞELİ: Bu kapsama giren motorlu taşıtları, Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu (MKEK) Hurda İşletmesi Müdürlüğü"nün "Kırıkkale Hurda Müdürlüğü", "İzmir - Aliağa Hurda Müdürlüğü", "Kocaeli-Seymen Hurda Müdürlüğü"nden herhangi birine teslim ederek alacağı "hurdaya ayrılmıştır" kaşeli trafik tescil belgesini sunan taşıt sahiplerine Ulaştırma Bakanlığı’nca belirlenen miktarlarda ödeme yapılacak. Söz konusu araçların trafikten çekilerek hurdaya ayrılması işlemleri kademeli olarak gerçekleştirilecek.

    35 YAŞI DAHA ALT SEVİYELERE İNDİRMELİ: Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Başkanı Tamer Dinçşahin, bir kısım taşıtın piyasadan kaldırılmasıyla ilgili olarak 35 yaşın daha alt seviyelere çekilmesi gerektiğini söyledi. 20 yaş üzeri taşıtlarla Orta Doğu’ya bile yük taşınamadığına dikkat çeken Dinçşahin şöyle konuştu: "Zaten hurdaya çıkan taşıtlar sadece yurtiçinde taşıma yapabiliyordu. kurumsal taşımacılık yapan şirketler bu araçları kullanmıyor. Daha çok bireysel kamyonculuk yapan taşımacılar bu taşıtlara ilgi gösteriyor. Bakanlığın aldığı kararla standardı yükselecek olan taşımacılık sektörünün Türk ekonomisine daha fazla değer yaratabilmesi adına 35 yaşı biraz daha alt seviyelere çekilebilir."

    700 BİN ARAÇ YÜK TAŞIYOR: Türkiye’deki yaşlı araç standartlarının düşürülmesi sırasında taşıt sahiplerinin mağdur edilmemesi gerektiğini savunan Dinçşahin, "Türkiye’de kayıtlı 700 bin araç yük taşıyor. Bunların bir kısmı artık yük taşımaya elverişli değil. Bunları karayollarından uzaklaştırırken sahiplerini de düşünmek lazım" dedi. Hurdaya ayrılacak araçlara yapılacak ödemelerin makul seviyelerde olduğunu belirten Dinçşahin, "35 yaşındaki bir aracı belirlenen fiyatlara zaten satmak mümkün değil. Bu araçlar kazandığını tamirhanede harcıyordu. Eğer bu araçların hurdaya çıkış yaşı düşürülecekse yapılan uygulamadaki gibi değerler göz önüne alınarak ödeme yapılmalıdır" diye konuştu.

    Eski araç sahibi 7 bin 500 YTL’ye kadar para alacak

    ULAŞTIRMA Bakanlığı yetkililerinden edinilen bilgiye göre, 15 Ocak’tan itibaren kademeli olarak trafikten çekilecek 59 bin 442 araca, ağırlıklarına ve tipine bağlı olarak 1650 ile 7 bin 500 YTL arasında ödeme yapılacak.

    Trafikten çekilecek taşıtlara ödenecek tutarın belirlenmesinde 9 Kasım 2007 itibariyle Karayolu taşıma Yönetmeliği kapsamında verilmiş yetki belgesine sahip taşıtlar için 1500 YTL ile taşıt ağırlığının yüzde 60’ının toplamı esas alınacak. Diğer taşıtlara ise taşıt ağırlığının yüzde 60 ile 750’nin toplamı kadar ödeme yapılacak. Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri uygulamanın taşımacılığın yüzde 98’inin yapıldığı karayolunda güvenliği sağlamak amacıyla başlatıldığını bildirdiler.

    Aybar: Çevreye duyarlı olalım, sırada biz varız

    TRAFİKTEN çekilecek araçların piyasadan tamamen kalkacak olmasının çevre açısından önemine dikkat çeken Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Yönetim Kurulu Üyesi İbrahim Aybar, ömrünü tamamlamış taşıtların teşvik politikalarıyla değiştirilmesi gerektiğini belirtti.

    Araçların gençleştirilmesi gerektiğine dikkat çeken Aybar, Ulaştırma Bakanlığı’nın aldığı bu kararın binek otomobiller için bir örnek teşkil etmesi gerektiğinin altını çizdi. Çevreye duyarlı olmak adına otomotiv sektöründe yapılması gerekenleri anlatan Aybar, şöyle konuştu: "Türkiye’de 10.5 milyon taşıt bulunuyor ve bunların 6 milyonun binek otomobiller oluşturuyor. Bakanlık aldığı kararla çevre konusunu önemsediğini göstermiştir. Bunun binek otomobiller için de bir örnek teşkil edeceğini umuyorum. Binek otomobillerde çok fazla karbondioksit solunumu yapan taşıtların geri çekilmesini bekliyoruz. Burada önemli olan Türkiye’de daha fazla çevre standardına uygun araçların Türkiye yollarında bulunmasıdır. Bu süreçte sektör temsilcileri olarak önerimiz yaşlı araçların hurdaya çıkarılmasının teşvikine ilişkin yasal düzenleme önerisi olacaktır. Bugün otomotiv sektörünün taşıdığı sorumluluğun farkındayız. Kuzey Kutbu’nun eridiği bir dünyadan bahsediyoruz. Globalleşen dünyada Türkiye’nin önemli bir adres olduğunu göz önüne alırsak bizim de bu süreçte bir şeyler yapmamız gerektiğine inanıyoruz."


    Hürriyet




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acar60 -- 18 Kasım 2007; 11:23:06 >







  • Uygulanırsa ne ala, kaldı ki 35 yaş da bence çok fazla... 15 civarı bir şey olmalı...
  • 15te cok az olur 25 ideal
  • 90 model babalar gibi araçlar var. 15 yaş az olur
  • Burada ticaretten söz ediyoruz. 15 yaşı geçmiş kamyonun doğaya tecavüz etmeye hakkı yoktur. Binbir türlü kredi vs. var, adam kum taşıyacak diye geleceğimizin karbona boğulmasının hiçbir anlamı yok...
  • yerim 90 modelin babasını frenleri patlayınca o baba eve dalmasınıda beceriyor icabında
    hurdanın yenisi olmaz. kaldıki kaç bin km yapıyor o 15 senelik demir yığını bunda düşün.
    iyi kararlara saygı duymak lazım.
    özellikel ötobüslerde kesinlikle.
    quote:

    Orjinalden alıntı: attractivegipsy

    90 model babalar gibi araçlar var. 15 yaş az olur
  • quote:

    Orjinalden alıntı: skyclad

    yerim 90 modelin babasını frenleri patlayınca o baba eve dalmasınıda beceriyor icabında
    hurdanın yenisi olmaz. kaldıki kaç bin km yapıyor o 15 senelik demir yığını bunda düşün.
    iyi kararlara saygı duymak lazım.
    özellikel ötobüslerde kesinlikle.
    quote:

    Orjinalden alıntı: attractivegipsy

    90 model babalar gibi araçlar var. 15 yaş az olur





    Sıfır araçta mekanik problemlerden dolayı kaza yapabilir.

    Araç temiz ve modelli ise ona laf soylemek yanlış olur..

    Yorumlar öyle bir gelmiş ki

    Görende ekonomisi cok iyi vatandaşın alım gucu cok yuksek bir ülke zanneder bizi

    Halen kamyoncular tırcılar araçlarına sıfır lastik almak yerine lastikçide lastik kaynatıyorken.

    Karoseri yaptırırken 50 yerinden kaynak ediyorken insanlara 15 senelik aracını sattırmak yada elinden almak hiç yerinde olmaz.





  • Lastik kaynatması başlı başına bir kusur zaten... Alım gücü de bir yere kadar kardeşim, senin insanların canını tehlikeye atmaya ve doğaya saygısızlık etmeye hiç hakkın yok! Kimse böyle bir durumda alım gücünü söz konusu edemez, eski yıllara göre alım gücünün ne kadar yükseldiğini hepimiz görebiliriz. Millet aç gözlüyüm demiyor da alım gücüm düşük diyor, bari siz kanmayın bu yalanlara!
  • Çok doğru bi karar olmuş. Şimdilik 35 iyi. Zamanla 25 e 20 ye fln düşerse çok daha güzel olur.
  • 10 yıl ve üzeri araçlarda demir yorgunluğu olduğunu herkes bilir.
    Bence yerinde bi karar olmuş trafikten men olayı.
  • Ticari araçlar için 35 yaş bile fazla, bi kamyon veya otobüs 20 yaşını bile bulmamalı..

    Binek için ise sınır düşünülmemeli (ki zaten haber bineklerden bahsetmemiş) , hiç kullanılmadan yatan araçlar var, çil çil amerikanlar ve vosvoslar var.
    Muayene düzgün yapılsa yeter...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djoz -- 18 Kasım 2007; 17:20:29 >
  • tamam havaya saldıkları gazı düşünürsek eyvallah ama adamın elinden o arabayı da aldığınız zaman ne ile çalışacak o adam?
    1980 model ford kamyonun bugün edeceği para hadi taş yarılsın 4-5 milyar..
    adam bu 4-5 milyarla ne iş çevirecek?
    4-5 milyara bir daha kamyon da alamaz?
    eee?
    yaptığı iş n'olacak?
    o parayla yeni bir iş de çevrilemez..

    tamam yasa çıktı ama sonunu da düşünmek lazım.
    antalya'da filan hâla organize sanayi bölgesinde bu tip çalışan araçlar var ve sahiplerinin tek gelirleri o kullandıkları demir yığınları(!).
    bunu da ellerinden alırlarsa düşecekleri durum??
    zaten adam da para olduğu zaman böyle yasa filan beklemiyor;hemen gidip en aşağı profesyonel,cargo vs. kamyona geçiş yapıyor.
    biraz mantıklı düşünelim;yorum yapalım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bucakli

    tamam havaya saldıkları gazı düşünürsek eyvallah ama adamın elinden o arabayı da aldığınız zaman ne ile çalışacak o adam?
    1980 model ford kamyonun bugün edeceği para hadi taş yarılsın 4-5 milyar..
    adam bu 4-5 milyarla ne iş çevirecek?
    4-5 milyara bir daha kamyon da alamaz?
    eee?
    yaptığı iş n'olacak?
    o parayla yeni bir iş de çevrilemez..

    tamam yasa çıktı ama sonunu da düşünmek lazım.
    antalya'da filan hâla organize sanayi bölgesinde bu tip çalışan araçlar var ve sahiplerinin tek gelirleri o kullandıkları demir yığınları(!).
    bunu da ellerinden alırlarsa düşecekleri durum??
    zaten adam da para olduğu zaman böyle yasa filan beklemiyor;hemen gidip en aşağı profesyonel,cargo vs. kamyona geçiş yapıyor.
    biraz mantıklı düşünelim;yorum yapalım.




    doğru yorum... kanunda doğru olmuş 35 rakamı iyi...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bucakli

    tamam havaya saldıkları gazı düşünürsek eyvallah ama adamın elinden o arabayı da aldığınız zaman ne ile çalışacak o adam?
    1980 model ford kamyonun bugün edeceği para hadi taş yarılsın 4-5 milyar..
    adam bu 4-5 milyarla ne iş çevirecek?
    4-5 milyara bir daha kamyon da alamaz?
    eee?
    yaptığı iş n'olacak?
    o parayla yeni bir iş de çevrilemez..

    tamam yasa çıktı ama sonunu da düşünmek lazım.
    antalya'da filan hâla organize sanayi bölgesinde bu tip çalışan araçlar var ve sahiplerinin tek gelirleri o kullandıkları demir yığınları(!).
    bunu da ellerinden alırlarsa düşecekleri durum??
    zaten adam da para olduğu zaman böyle yasa filan beklemiyor;hemen gidip en aşağı profesyonel,cargo vs. kamyona geçiş yapıyor.
    biraz mantıklı düşünelim;yorum yapalım.




    35 yaş sınırı var. Yani 1970 li modeller ve altı.

    Onlara verilecek parayla daha üst modelini satın alabilir. Sorun hallolmuş olur.




  • Bazıları daoğaya tecavüz etmiş diyor.Şimdiki son model araçlar doğaya tecavüz etmiyor sadece okşuyor onun sorun teşkil etmiyor demekki.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bucakli

    tamam havaya saldıkları gazı düşünürsek eyvallah ama adamın elinden o arabayı da aldığınız zaman ne ile çalışacak o adam?
    1980 model ford kamyonun bugün edeceği para hadi taş yarılsın 4-5 milyar..
    adam bu 4-5 milyarla ne iş çevirecek?
    4-5 milyara bir daha kamyon da alamaz?
    eee?
    yaptığı iş n'olacak?
    o parayla yeni bir iş de çevrilemez..

    tamam yasa çıktı ama sonunu da düşünmek lazım.
    antalya'da filan hâla organize sanayi bölgesinde bu tip çalışan araçlar var ve sahiplerinin tek gelirleri o kullandıkları demir yığınları(!).
    bunu da ellerinden alırlarsa düşecekleri durum??
    zaten adam da para olduğu zaman böyle yasa filan beklemiyor;hemen gidip en aşağı profesyonel,cargo vs. kamyona geçiş yapıyor.
    biraz mantıklı düşünelim;yorum yapalım.



    madem öyle, işin en derinini düşünelim arkadaşım
    10 ton sınır olan kamyona 20 ton koyarak hem hayatları tehlikeye atıyorlar hem de asfaltı mahvediyorlar
    eksoz kontrolü için durduran polise rüşvet teklif ediyorlar
    karbon atılımından çok bahsettim artık girmiyorum bile
    ne kadar usta şoför olsun aracın frenleri tutmazsa onu durduramaz da, hani diceksin yeni araçlarda da oluyor ama ikisinin olabilirlik faktörü bir midir onu da düşün
    ayrıca o adamın kamyon kullanma yetisi varsa başka firmalara şoför olarak girebilir, hatta makam şoförlüğü bile yapabilir. yine işsizlik vs. diyeceksin ama ben o adam para kazanacak diye saydığım bu kadar risk faktörünü göze alamam. kaldı ki aç bilaç adamı sokağa atmıyorsun, elinde vasfı var onu kullanabilir.




  • 35 değilde 25 olsaymış bari
  • 35 zamanla 30-25 indirebilir.Bence 30 yeterli.

    Benim anlamadığım bazı arkadaşlar 15 olsun diyor.Neye göre?Ben 14 yaşında 67000 km'de olan araç gördüm.Eee şimdi bu araç hurdaya mı gidecek?Sanki sıfır ve 5 yaşındaki araçlar çok ucuzda alacak bütçemiz varmış gibi konuşuyorsunuz.
  • Neden illa ki napolyonculuk oynuyorsunuz "para para para"... Küresel ısınma bir sorun değil mi?
    Bir de biz mi kurtarıcaz demiyor mu bazı insanlar deli ediyorlar adamı! Ulan sen başlamasan ben başlamasam kim başlayacak!
  • Düşünsenize

    Tır garajına gidiyor yetkililer... veya kamyon pazarına

    doğadan moğadan bahsediyorlar.

    araçlarınız hurdaya cıkacak diyorlar...

    Yeme içme kargaşayı seyret
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.