DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
DOHC veya SOHC motor hakkında
Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir Kullanıcı
32
Cevap
0
Favori
80.263
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1063 Mesaj
      29 Ekim 2007 22:58:42
      Merhaba arkadaşlar, bazı otomobil firmalarında örneğin honda civicte SOHC motor, başka bazı otomobil firmalarında Toyota - Hyundai v.s. DOHC motor var. Bu motor sistemleri nasıldır, ayrımı nedir, hangisi daha yeni nesildir. Ben pek anlamıyorum bu motor işlerinden yardımcı olursanız merakımı gidermiş olursunuz çok teşekkür ederim.


      _____________________________

    • Yarbay
      3759 Mesaj
      29 Ekim 2007 23:14:37
      DOHC üstten çift eksantrikli -double overhead cam(sanırım)-

      SOHC üstten tek egzantrikli -single overhead cam-


      yani 4 silindirli bir araba düşünürsek genelde dohc lar 16valf, sohc lar 8 valf oluyor. mesela benim imzadaki araç SOHC


      _____________________________

      Mobil imza versek?
    • Çavuş
      80 Mesaj
      29 Ekim 2007 23:16:30
      Double Over Head Cam; DOHC
      Single Over Head Cam; SOHC
      Türkçesi üstten çift eksantrikli, ya da üstten tek eksantrikli.
      Otomobillerin teknik özelliklerinin geçtiği birçok yerde karşılaşılan bu kısaltmalar otomobilden anlamayanların gözünü boyamak için, böyle İngilizce ve kısaltma halinde bırakılır. Ya da bu metinleri hazırlayan kişiler bunların ne olduğunu belirtmeyerek ilgi çekici hale getiriler. Bu kısaltmalar motorun supaplarının silindirin üstünde bulunan bir ya da iki eksantrik mili tarafından hareket ettirildiğini gösterir. Daha eski otomobillerde eksantrik mili silindirlerin altında bulunur ve silindirin üstünde yer alan supapları uzun itecek kolları ile hareket ettirirdi.
      SOHC, yani üstten tek eksantrikli motora verilen addır
      DOHC, yani üstten çift eksantrikli motora verilen addır.
      SOHC ile DOHC arasındaki fark birincisinin iki supaplı ve ikincisinin de genelde 4 supaplı olmasıdır. Bazen üstten çift eksantrikli motorlar 5 supaplı da olabilmektedir.
      Metin derlenerek alıntı yapılmıştır.

      Yukarıdaki uzun anlatımın anlatımın neticesinde kendi yorumuma gelelim.
      Neden üstten çift eksantrikli yapıya geçilmiştir. Emme ve eksoz subaplarının daha geniş olmasına karşın subap sayıları neden artırılmış?
      Yeni teknoloji araçlarda yakıtın silindir daha iyi ve alınması ve yanmış gazın tam olarak dışarı atılabilmesi için bu yola gidilmiştir.
      Bu sayade yakıtın özellikle enjeksiyonlu araçlarda hava yakıt karışımının daha homojen bir hal almasına ön hazırlık yapmış.

      Double Over Head Cam [DOHC] daha ileri düzeydedir yani.
      Bu demek değildir tek eksantrikli motor iş görmez yalnış anlaşılmasın.




      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 55dogan58 -- 29 Ekim 2007; 23:17:34 >
      _____________________________

      -Powered By dogan-
    • Binbaşı
      1063 Mesaj
      30 Ekim 2007 11:40:28
      Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Şimdi olayı daha iyi anladım. Saygılarımı sunuyorum.


      _____________________________

    • Çavuş
      80 Mesaj
      31 Ekim 2007 00:21:41
      Aydınlatabildiysek ne mutlu.



      _____________________________

      -Powered By dogan-
    • Yüzbaşı
      511 Mesaj
      31 Ekim 2007 21:21:30
      Ben de hem foruma açan dostumuza hem de uzman görüşleri ile anlatan kardeşimize teşekkür edrim bende merak eder dudurdum açıkçası hepimiz faydalandık


      _____________________________

      doğruların kaderidir yanlızlık oyüzden kargalar sürüyle kartallar yanlız gezer
    • Yüzbaşı
      576 Mesaj
      04 Kasım 2007 23:32:03
      Benim araba hyundai 1.3 Sohc motor var.
      Ancak 12 valfli.
      Ben 8 emme , 4 egzost diye biliyorum.
      Yanlış mı biliyorum?
      8 emme valfine tek egzantiriğemi koymuşlar??


      _____________________________

    • Teğmen
      186 Mesaj
      07 Kasım 2007 21:29:17
      dohc motorlar sohc motordan daha performanslı ve yakıt bakımındanda daha ekonomik


      _____________________________

    • Yarbay
      2223 Mesaj
      07 Kasım 2007 22:17:27
      birde ohc motorlarmı vardı yanlış hatırlamıyorsam onlar nedir ? bir soru daha sohc olup 16 ventilli olan arabalarda var mıdır ?anladığım kadarıyla en iyi motor dohc


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      265 Mesaj
      17 Kasım 2007 22:43:04
      honda lar hep tek eksantikmili ve 16 vdir.. hyundai ler benz tek eks.milli olan 1.3 1.5 2.5v6 çift olan 1.4 1.6 2.0 dizel tek h100 1.5 1.6 çift 1.4 2.5


      _____________________________

      2005 scenic exception 1.6 16v
    • Yarbay
      3237 Mesaj
      18 Kasım 2007 13:10:13

      quote:

      Orjinalden alıntı: karamurat39

      honda lar hep tek eksantikmili ve 16 vdir.. hyundai ler benz tek eks.milli olan 1.3 1.5 2.5v6 çift olan 1.4 1.6 2.0 dizel tek h100 1.5 1.6 çift 1.4 2.5



      "honda lar hep tek eksantikmili" burda yanlışın var.bazı hondalar dohc.adı üstünde Double Over Head Camshaft.çift var bazılarında


      _____________________________

      2008 Renault Scenic II Privilege 1.6 BVA
    • Yarbay
      14753 Mesaj
      08 Eylül 2010 20:03:24
      16 valve deriz ya supap sayısı yani. çift egzantrik mili olunca 16v oluyor genelde fakat bu supap ların tam olarak görevi nedir acaba? bide bujiler supapların arasına denk geliyor dimi?


      _____________________________

    • Yarbay
      4293 Mesaj
      08 Eylül 2010 20:42:20
      dohc olanlar en az 16v olur.. sohclar ise 6-8-12-16v..
      mesela benim eski araba 16v sohc vtec idi;civic es..şu anki sohc 6v-3 silindir tdi..civicden önceki cliio 1.4 sohc 8 valf idi..hyundai grubu ,sohc 12 valf kullanır bazı modellerde..vw, dohc 20v kullanır 4 siilindir üzerinde,4x3=12 emme+ 4x2=8 eksoz olmak üzere eski 1.8 blokta.. atmosferikte ne kadar sübap varsa üst devirlerde o kadar iyi,turbo ise farketmez;bkz.imzam genelde 8v olanlar alt devirlerde daha etkin olur,üstlerde zayıflar,
      16lar ise üstlerde daha iyi ama altlarda daha nazlı.. işin içine vtec girince ise kesinlikle dohc olmalı,fabrikasyon sohclar yakıt ekonomisi için iyidir daha çok..


      _____________________________

    • Yarbay
      14753 Mesaj
      08 Eylül 2010 20:54:01

      quote:

      Orijinalden alıntı: rallier_61

      dohc olanlar en az 16v olur.. sohclar ise 6-8-12-16v..
      mesela benim eski araba 16v sohc vtec idi;civic es..şu anki sohc 6v-3 silindir tdi..civicden önceki cliio 1.4 sohc 8 valf idi..hyundai grubu ,sohc 12 valf kullanır bazı modellerde..vw, dohc 20v kullanır 4 siilindir üzerinde,4x3=12 emme+ 4x2=8 eksoz olmak üzere eski 1.8 blokta.. atmosferikte ne kadar sübap varsa üst devirlerde o kadar iyi,turbo ise farketmez;bkz.imzam genelde 8v olanlar alt devirlerde daha etkin olur,üstlerde zayıflar,
      16lar ise üstlerde daha iyi ama altlarda daha nazlı.. işin içine vtec girince ise kesinlikle dohc olmalı,fabrikasyon sohclar yakıt ekonomisi için iyidir daha çok..


      baya güzel bilgiler vermissin. 20v araca 1.8T motorlu passat ı örnek verebiliriz sanırım.
      fakat ben hala supap ın görevini ögrenemedim


      _____________________________

    • Yarbay
      4293 Mesaj
      08 Eylül 2010 21:29:19
      (foto alıntıdır)
      resim açıklamaya mahal bırakmıyor..karşılıklı çapraz duran iki yayın içinden geçen pim ve altta ucuna bütünleşik kapakçıklar sübap pim-şapkaları oluyor.. bunlardan bir grup(örneğin soldaki) silindirin içine temiz havayı doldurmak için açılır diğeri kapalıyken,emme zamanı aşamasında..diğer grup da eksoz zamanı aşamasında yanmış gazı tahliye etmek için açılır..ikisi de aynı anda açık olmaz,kapalı olabilir ;o da sıkıştırma ve iş zamanında..üstte gördüğün iki adet yuvarlak ise egzantrik milidir..ayrıca bu motor da dohc ,iki mil olduğundan dolayı..



      _____________________________

    • Yarbay
      14753 Mesaj
      08 Eylül 2010 22:03:09
      @rallier_61;

      saolasın cok güzel canlandı kafamda daha iyi bir anlatım olamazdı


      _____________________________

    • Er
      4 Mesaj
      13 Aralık 2010 23:34:54
      MERHABA ARKADAŞLAR BENİM ARABA HYUNDAİ ELENTRA 1.8 GLS
      ARACIMIN MOTORU DOHC MOTOR AYNI ZAMANDA ECU Multi DİYE BİŞEY YAZIYOR VE 150 BEYGİR DİYORLAR AMA BEN Bİ TÜRLÜ BEYGİRİNİN TAM OLARAK KAÇ OLDUĞUNU BİLEMİYORUM RUHSATTA DA YAZMIYOR BUNU NASIL ÖĞRENEBİLİRİM? YARCIMCI OLURSANIZ ÇOK SEVİNİRİM...


      _____________________________

    • Yarbay
      14753 Mesaj
      13 Aralık 2010 23:41:48

      quote:

      Orijinalden alıntı: mehmetalicis
      MERHABA ARKADAŞLAR BENİM ARABA HYUNDAİ ELENTRA 1.8 GLS
      ARACIMIN MOTORU DOHC MOTOR AYNI ZAMANDA ECU Multi DİYE BİŞEY YAZIYOR VE 150 BEYGİR DİYORLAR AMA BEN Bİ TÜRLÜ BEYGİRİNİN TAM OLARAK KAÇ OLDUĞUNU BİLEMİYORUM RUHSATTA DA YAZMIYOR BUNU NASIL ÖĞRENEBİLİRİM? YARCIMCI OLURSANIZ ÇOK SEVİNİRİM...

      dyno testi yaptırırsan herseyini ölcerler hocam.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    • Binbaşı
      1840 Mesaj
      13 Aralık 2010 23:51:05
      Kaç model belirtmemişsiniz ama eski kasa elantralar 1.8 için 128 beygir, yeni kasalar ise 148 beygir...


      _____________________________

      2001 Mitsubishi Carisma Avance 1.6
    • Teğmen
      146 Mesaj
      13 Ocak 2011 22:08:18
      http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_4G9_engine linkteki 4g92 sohc 16 valve aracım olan protonun motorudur. 16 valfli eksantirigi altta açıklanan (link için konuştum burada) avrupa arabalardan farklı olarak 113 değil 94 beygirdir tork 135 max ama dikkat ederseniz sıkıştırma oranı olarak dohc olan aynı motorbloguna sahip araçlar daha fazla orana sahip dolayısıyla daha fazla beyğir ve tork var yani dohc buradan daha iyi bir teknoloji olduğunu kanıtlıyor ki bu motor blogunu volvo s40 gibi araçlar dahi kullanmış aralarında ,motor kapagı eksantrik yapısı farkı ne kadar fark yaratıyor görünüz.bence süper bir teknoloji


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kadirkayik -- 13 Ocak 2011; 22:11:19 >
      _____________________________


      // Avuç İçi İle Direksiyon Çevirenler Kulübü \\
    • Yüzbaşı
      261 Mesaj
      03 Aralık 2011 21:41:24
      arkadaşlar otomobil almak istiyorum benim için en önemli olan motor konusu o yüzden bu konu altında bir soru sormak istiyorum. şimdi almak istedigim araçta 2 farklı motor seçeneği var. bunlardan 1 tanesi 1.6 sohc motor digeri ise 1.6 dohc motor sizce hangisi daha avantajlıdır. ben bunu ögrenmek istiyorum. sohc üstten tek eksantirikli dohc üstten çift eksantirikli bunu biliyorum. ama yakıt tüketimi - performans - motor omrü gibi konularda yardımcı olabilir misiniz.


      _____________________________

      2008 RENAULT KANGOO 1.5 DCİ MULTİX AUTH. YILDIZ GRİ
      2004 RENAULT MEGANE 2 1.6 16V DYNAMİQUE +TECHNO PACK + EXECUTİVE PACK ÇAĞLA YEŞİLİ



      http://www.trafikhareketi.org
    • Binbaşı
      1063 Mesaj
      11 Şubat 2012 22:23:52
      quote:

      Orijinalden alıntı: ahk52

      arkadaşlar otomobil almak istiyorum benim için en önemli olan motor konusu o yüzden bu konu altında bir soru sormak istiyorum. şimdi almak istedigim araçta 2 farklı motor seçeneği var. bunlardan 1 tanesi 1.6 sohc motor digeri ise 1.6 dohc motor sizce hangisi daha avantajlıdır. ben bunu ögrenmek istiyorum. sohc üstten tek eksantirikli dohc üstten çift eksantirikli bunu biliyorum. ama yakıt tüketimi - performans - motor omrü gibi konularda yardımcı olabilir misiniz.

      1,6 sohc olan sanırım honda civic diğeri nedir? Yahut her iki aracın modelini de söyler misin? Honda civiclerde sohc motor var 1,6 125 bg ama çoğu dohc olan 1,6 motorlardan daha performansıldır şahsi düşüncem... Saygılar...


      _____________________________

    • Onbaşı
      38 Mesaj
      13 Aralık 2013 13:36:19
      quote:

      Orijinalden alıntı: 55dogan58

      Double Over Head Cam; DOHC
      Single Over Head Cam; SOHC
      Türkçesi üstten çift eksantrikli, ya da üstten tek eksantrikli.
      Otomobillerin teknik özelliklerinin geçtiği birçok yerde karşılaşılan bu kısaltmalar otomobilden anlamayanların gözünü boyamak için, böyle İngilizce ve kısaltma halinde bırakılır. Ya da bu metinleri hazırlayan kişiler bunların ne olduğunu belirtmeyerek ilgi çekici hale getiriler. Bu kısaltmalar motorun supaplarının silindirin üstünde bulunan bir ya da iki eksantrik mili tarafından hareket ettirildiğini gösterir. Daha eski otomobillerde eksantrik mili silindirlerin altında bulunur ve silindirin üstünde yer alan supapları uzun itecek kolları ile hareket ettirirdi.
      SOHC, yani üstten tek eksantrikli motora verilen addır
      DOHC, yani üstten çift eksantrikli motora verilen addır.
      SOHC ile DOHC arasındaki fark birincisinin iki supaplı ve ikincisinin de genelde 4 supaplı olmasıdır. Bazen üstten çift eksantrikli motorlar 5 supaplı da olabilmektedir.
      Metin derlenerek alıntı yapılmıştır.

      Yukarıdaki uzun anlatımın anlatımın neticesinde kendi yorumuma gelelim.
      Neden üstten çift eksantrikli yapıya geçilmiştir. Emme ve eksoz subaplarının daha geniş olmasına karşın subap sayıları neden artırılmış?
      Yeni teknoloji araçlarda yakıtın silindir daha iyi ve alınması ve yanmış gazın tam olarak dışarı atılabilmesi için bu yola gidilmiştir.
      Bu sayade yakıtın özellikle enjeksiyonlu araçlarda hava yakıt karışımının daha homojen bir hal almasına ön hazırlık yapmış.

      Double Over Head Cam [DOHC] daha ileri düzeydedir yani.
      Bu demek değildir tek eksantrikli motor iş görmez yalnış anlaşılmasın.



      Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim, bizleri aydınlattınız.


      _____________________________

      <º))))><.·´¯`·.(SEYYAH)¸.·´¯`·.¸><((((º>
    • Binbaşı
      1063 Mesaj
      13 Aralık 2013 13:59:14
      Vay be konuyu 2007 yılında açmışım, köprüden çok sular akmış bu geçen zamanda. Ama bu motorlar hala güncelliğni koruyorlar 6 yıl geçmiş aradan...


      _____________________________

    • Er
      4 Mesaj
      06 Şubat 2014 20:38:09
      merhaba siteye yenı üye oldum fazla bılgım yok ama bı sorum olacaktı babam araba almak ıstıyorum 40 yasında kendisi daha yenı araba kullanmasını öğrenecek 94 model kia sephia almayı dusunuyorum nasıl sızce 7bın ıstıyorlar


      _____________________________

    • Onbaşı
      25 Mesaj
      05 Eylül 2014 17:51:24
      quote:

      Orijinalden alıntı: rallier_61

      (foto alıntıdır)
      resim açıklamaya mahal bırakmıyor..karşılıklı çapraz duran iki yayın içinden geçen pim ve altta ucuna bütünleşik kapakçıklar sübap pim-şapkaları oluyor.. bunlardan bir grup(örneğin soldaki) silindirin içine temiz havayı doldurmak için açılır diğeri kapalıyken,emme zamanı aşamasında..diğer grup da eksoz zamanı aşamasında yanmış gazı tahliye etmek için açılır..ikisi de aynı anda açık olmaz,kapalı olabilir ;o da sıkıştırma ve iş zamanında..üstte gördüğün iki adet yuvarlak ise egzantrik milidir..ayrıca bu motor da dohc ,iki mil olduğundan dolayı..


      mukemmel resim mukemmel acıkla için teşekkürler


      _____________________________

    • Onbaşı
      25 Mesaj
      05 Eylül 2014 17:52:59
      quote:

      Orijinalden alıntı: alp___

      Vay be konuyu 2007 yılında açmışım, köprüden çok sular akmış bu geçen zamanda. Ama bu motorlar hala güncelliğni koruyorlar 6 yıl geçmiş aradan...

      konuyu actıgın ve bızım aydınlanmamızı sagladıgın ıcın sana ayrı tesekkurler arkadaşım


      _____________________________

    • Er
      2 Mesaj
      12 Haziran 2015 22:42:56

      Ruhsatta ..v yazar o sayı çarpı 1.6
      @Angelica


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      Angelicakullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Er
      2 Mesaj
      12 Haziran 2015 22:44:31
      Ruhsatta ..v yazar o sayı çarpı 1.6



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      14753 Mesaj
      12 Haziran 2015 23:32:11

      quote:

      Orijinalden alıntı: sefauur07

      Ruhsatta ..v yazar o sayı çarpı 1.6
      @Angelica

      Aradan 5 sene gecmis. Bu surecte motoru tepeden tirnaga cizebilecem duruma geldim. O zaman sordugum sorular cok acemiycemis ama verdigin cevap hangi soruma cevap cozemedim.


      < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Er
      4 Mesaj
      06 Ocak 2016 19:25:34
      merhaba ;
      1994 Model 1.6 16v gls doch motor kaç hp? 106hp mı 114hp mi? tam olarak bulamadım? ayırca bu araçlarda abs fren sistemi var mıdır? genel olarak özellikleri nasıldır? kullananlar varsa nasıl sizce iyimiydi? yol tutuşu falan? 215binde 12bin lira istiyorlar genel görünümü iyi fakat değişenleri falan var



      _____________________________

      >>>>>BLACK_HORSE<<<<<
    • Yüzbaşı
      338 Mesaj
      02 Mayıs 2016 22:31:23
      Pejo 306 larin 1.6 modellerinde[xn xr xs griffe plantinum] 16 valf olani varmi
      Pejoforumda

      Alinti
      "bosuna ugrasmayııııııııııııııııııınnnnnnnnnnnn 306 larda 1.6 16v makıne yokkkkkkkkkkkkkkkkkk :DDDDDDD

      16 valf makıne sadece 1.8 ve 2.0 larda var. 1.4 ve 1.6 ların tumu 8V tır..."

      Kaynak: https://forum.peugeottu...orum_posts.asp?TID=14615


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    • Binbaşı
      1063 Mesaj
      24 Temmuz 2016 18:23:43

      100 hp Astrada kullanılmıştı. Çok ekonomik ve zamanına göre performanslı bir motordu. Saygılar


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      black_horse_kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

Sayfa: [1]
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.