DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
HONDA OTOMATİK ŞANZIMAN HAKKINDA GÖRÜŞ...
48
Cevap
1
Favori
44.844
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Honda >> HONDA OTOMATİK ŞANZIMAN HAKKINDA GÖRÜŞ...
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      355 Mesaj
      28 Ekim 2007 21:49:09
      Arkadaşlar, Honda otomatik şanzımanı hakkında bilgi almak istiyorum. Otomatikler çok farklı özelliklere sahip olduğu ve Honda otomatik şanzımanı hakkında bilgi almak amacıyla bu başlığı açtım. 25-30 bin YTL civarında otomatik bir sedan araba alacağım. Sıfır araç ta alabilirim. Ancak otomatik olacak. Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler...


      _____________________________

      ADANALIYIK ALLAHIN ADAMIYIK ...
    • Yüzbaşı
      556 Mesaj
      28 Ekim 2007 21:52:30
      dakika 1 gol 1 hemen cevap veriyim;
      özel bir şirkette çalışıyorum ve bir gün müşteriye gittim adam izmirde çok ünlü otomatik şanzumancı!!alman araçları dahil hiçbir ülkenin japonlar kadar kaliteli ve dayanıklı otomatik yapamadığını söyledi bilgi olsun..honda zaten gayet iyidir...


      _____________________________

      70'lik ve beşiktaş..
    • Yarbay
      2321 Mesaj
      29 Ekim 2007 15:18:14
      quote:

      Orjinalden alıntı: nouma35

      dakika 1 gol 1 hemen cevap veriyim;
      özel bir şirkette çalışıyorum ve bir gün müşteriye gittim adam izmirde çok ünlü otomatik şanzumancı!!alman araçları dahil hiçbir ülkenin japonlar kadar kaliteli ve dayanıklı otomatik yapamadığını söyledi bilgi olsun..honda zaten gayet iyidir...

      + hondalar dunyadakı en kalıtelı otomatık sanzumana sahıp araclar


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi night_33 -- 29 Ekim 2007; 15:18:17 >
      _____________________________

      The Power of Dreams Honda

      2005 CİVİC LS,GÜMÜŞ GRİ " 1600 cc 110 hp "
    • Binbaşı
      1889 Mesaj
      29 Ekim 2007 16:10:23

      quote:

      Orjinalden alıntı: nouma35

      dakika 1 gol 1 hemen cevap veriyim;
      özel bir şirkette çalışıyorum ve bir gün müşteriye gittim adam izmirde çok ünlü otomatik şanzumancı!!alman araçları dahil hiçbir ülkenin japonlar kadar kaliteli ve dayanıklı otomatik yapamadığını söyledi bilgi olsun..honda zaten gayet iyidir...



      Katılıyorum Honda otomatik şanzuman konusunda çok çok iyi Geçen yıl "EN ÇOK OTOMATİK SATAN MARKA" Honda seçildi.


      _____________________________

      2015 GOLF 7 1.4 TSI 122 HP DSG COMFORTLİNE PANAROMİC SUNROOF
      2011 Citroën C4 VTRPK 1.6 HDİ MCP
    • Yarbay
      2127 Mesaj
      29 Ekim 2007 17:35:07
      1.dünyanın en iyi otomatik şanzıman üreticisi 2.dünyanın en iyi motor üreticisi 3.dizelleri kıskandıran yakıt ekonomisi


      _____________________________



    • Yarbay
      7996 Mesaj
      29 Ekim 2007 18:41:21
      quote:

      Orjinalden alıntı: night_33


      Alıntıları Göster


      + hondalar dunyadakı en kalıtelı otomatık sanzumana sahıp araclar

      honda civic hb lerde kullanılan i-shift amt de en kötüsü onuda belirtelim.
      araba sollarken kick-down yaptığınızda vites yükselten bir otomatik vites hiç duyulmamıştır.bunu 3 farklı honda i-shift ile yaşadım.aman uzak olsun dedim.çok tehlikeli ve sorunlu bir otomatik sanzıman.genelleme yapmayın!!!!!


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheGate -- 29 Ekim 2007; 18:41:30 >
      _____________________________


      NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE
    • Yarbay
      6049 Mesaj
      29 Ekim 2007 19:03:58
      o fiyatlara bir jazz alınabilir
      evet hondalar otomatikte çok iyidir
      fiat speedgear da süperdir
      çünki şanzımanını japonlar yapmıştır ;)


      _____________________________

    • Yarbay
      2347 Mesaj
      29 Ekim 2007 23:07:47
      City'deki CVT harika. Konforu, yakıt tüketimi, tepkisi falan mükemmel. Diğerlerini bilmiyorum.


      _____________________________

      Peugeot 5008
    • Binbaşı
      1889 Mesaj
      29 Ekim 2007 23:55:16
      quote:

      Orjinalden alıntı: TheGate


      Alıntıları Göster


      honda civic hb lerde kullanılan i-shift amt de en kötüsü onuda belirtelim.
      araba sollarken kick-down yaptığınızda vites yükselten bir otomatik vites hiç duyulmamıştır.bunu 3 farklı honda i-shift ile yaşadım.aman uzak olsun dedim.çok tehlikeli ve sorunlu bir otomatik sanzıman.genelleme yapmayın!!!!!


      Evet arkadaşımız haklı. i-shift berbat. Çünkü otomatik değil. Otomatikleştirilmiş manuel şanzıman. Debriyaj motordan bir robot vasıtasıyla harekete geçiriliyor. Mantık manuel mantığı olduğu için Kick-down yapamıyosunuz. Dolayısıyla gaza köklediğinizde araç otomatiklerin aksine vites yükseltiyor. Bu tip şanzumanlar otomatik olarak düşünüldüğü ve öyle kullanıldığı için çok sorun olmuştur. Aynı şekilde Ford'da ASM , Opelde EASYTRONİC, Mitsubishi'de AMT, FİAT'TA Dualogic ,RENAULT'DA QUICKSHIFT,Toyota'da MMT, Citroen'de Sensodrive ve MCP, Alfa'da Selessspeed, vs. Şanzumanlar var. Bu şanzumanları dikkatli kullanmak gerek. Yoksa başınız sıkça ağrır. bilginize..



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tracksin -- 30 Ekim 2007; 0:00:40 >
      _____________________________

      2015 GOLF 7 1.4 TSI 122 HP DSG COMFORTLİNE PANAROMİC SUNROOF
      2011 Citroën C4 VTRPK 1.6 HDİ MCP
    • Yarbay
      7996 Mesaj
      30 Ekim 2007 00:02:45

      quote:

      Orjinalden alıntı: tracksin
      Evet arkadaşımız haklı. i-shift berbat. Çünkü otomatik değil. Otomatikleştirilmiş manuel şanzıman. Debriyaj motordan bir robot vasıtasıyla harekete geçiriliyor. Mantık manuel mantığı olduğu için Kick-down yapamıyosunuz. Dolayısıyla gaza köklediğinizde araç otomatiklerin aksine vites yükseltiyor. Bu tip şanzumanlar otomatik olarak düşünüldüğü ve öyle kullanıldığı için çok sorun olmuştur. Aynı şekilde Ford'da ASM , Opelde EASYTRONİC, Mitsubishi'de AMT, Toyota'da MMT, Citroen'de Sensodrive ve MCP, Alfa'da Selessspeed, vs. Şanzumanlar var. Bu şanzumanları dikkatli kullanmak gerek. Yoksa başınız sıkça ağrır. bilginize..


      hocam aynı ayar şanzımanlardan DSG de kullandım hemde honda civc hb i test ettiğim yollarda.onda kick-down yaptığında alet vites düşürüyor.hondanınki gibi saçmalamıyor.yani hepsi aynı değil.MMT de kullandım ama kick-down denemek hiç aklıma gelmedi.ondada durum honda ile aynımı? bak dediğin genelleme DSG de tutumuyor ama.easytronic filan nasıl bilmiyorum ama


      _____________________________


      NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE
    • Binbaşı
      1889 Mesaj
      30 Ekim 2007 00:14:45

      quote:

      Orjinalden alıntı: TheGate



      Alıntıları Göster


      hocam aynı ayar şanzımanlardan DSG de kullandım hemde honda civc hb i test ettiğim yollarda.onda kick-down yaptığında alet vites düşürüyor.hondanınki gibi saçmalamıyor.yani hepsi aynı değil.MMT de kullandım ama kick-down denemek hiç aklıma gelmedi.ondada durum honda ile aynımı? bak dediğin genelleme DSG de tutumuyor ama.easytronic filan nasıl bilmiyorum ama


      Hocam DGS o şanzumanlar gibi manuelden otomatikleştirilmiş değil. Dikkat ederseniz DGS de yine "P-R-N-D-S" Konumları var. "D" konumu otomatik olarak aracın viteslerini değiştiriyo. DGS de sistem farklı. Ama diğer saydığım tüm şanzumanlar manuelden otomatikleştirilmiş. Ve deneyip bakın hiçbiri kick-down yapmaz. Gaza basınca devire göre robot debriyaja basar vitesi büyütür. Baktınız arıza veriyo Robotu motordan çıkarıp dövün sorun çözülür


      _____________________________

      2015 GOLF 7 1.4 TSI 122 HP DSG COMFORTLİNE PANAROMİC SUNROOF
      2011 Citroën C4 VTRPK 1.6 HDİ MCP
    • Yarbay
      6049 Mesaj
      30 Ekim 2007 00:19:45
      dsg otomatikleştirilmiş düz şanzıman değil
      en azından ben hiç çift kavramalı düz şanzıman duymadım


      _____________________________

    • Yarbay
      7996 Mesaj
      30 Ekim 2007 00:21:24

      quote:

      Orjinalden alıntı: tracksin

      Hocam DGS o şanzumanlar gibi manuelden otomatikleştirilmiş değil. Dikkat ederseniz DGS de yine "P-R-N-D-S" Konumları var. "D" konumu otomatik olarak aracın viteslerini değiştiriyo. DGS de sistem farklı. Ama diğer saydığım tüm şanzumanlar manuelden otomatikleştirilmiş. Ve deneyip bakın hiçbiri kick-down yapmaz. Gaza basınca devire göre robot debriyaja basar vitesi büyütür. Baktınız arıza veriyo Robotu motordan çıkarıp dövün sorun çözülür

      hocam VW nin DSG içinde robotlik vites diyorlar.ondada iki motor varmış.daha hızlı vites geçmesinin ve daha seri olmasınında nedeni o diyorlar.yani çalışkan iki robotlu vites hondanın robotuda asimo gibi uyuşuk galiba

      birde hocam akşam akşam robotlarla başımızı belaya sokma sende.dayakçı hoca ilan ederler sonra beni


      _____________________________


      NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE
    • Yarbay
      7996 Mesaj
      30 Ekim 2007 00:25:44
      quote:

      Orjinalden alıntı: okyaypay

      dsg otomatikleştirilmiş düz şanzıman değil
      en azından ben hiç çift kavramalı düz şanzıman duymadım

      hocam dediğinin tam tersi.DSG için SMT nin gelişmişi diyorlar.bende robotik viteslerle aynı sınıfta olduğunu düşünüyorum
      ingilizcesi olan varsa alttakini bir okursa daha iyi olur galiba
      The DSG is a development of the sequential manual transmission (SMT), which is essentially a fully-automated manual transmission with a computer-controlled clutch.

      http://cars.about.com/o...now/a/ag_howDSGworks.htm



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheGate -- 30 Ekim 2007; 0:26:51 >
      _____________________________


      NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE
    • Binbaşı
      1889 Mesaj
      30 Ekim 2007 00:50:15
      dgs şanzıman tam olarak o dediğim şanzımanlardan değil hocam.Çift kavramalı arkadaşın dediği gibi. Ben otomatik vitesi çok seviyorum.otomatik alacaksan CVT den şaşmıycaksın. Sırf bu şanzımanı için yeni jazz'ı bekliyorum.Şimdiki jazzdada var CVT ve City'de. Gerçekten harika bir şanzıman. Hızlanmaya hiç bi olumsuz etkisi yok.aksine harika hızlanıyo. Ben direksiyondan KUMANDALI "CVT" JAZZ KULLANDIM HARİKAYDI. Direksiyon üzerindeki yuvarlak düğmeyle manuel veya otomatiğe geçiliyo.vites değiştirme kumandaları direksiyonun arkasında sağ ve solda. fakat City'de bu kulakçıklar nerde? ben göremedim?


      _____________________________

      2015 GOLF 7 1.4 TSI 122 HP DSG COMFORTLİNE PANAROMİC SUNROOF
      2011 Citroën C4 VTRPK 1.6 HDİ MCP
    • Yarbay
      2347 Mesaj
      30 Ekim 2007 02:32:23

      quote:

      Orjinalden alıntı: tracksin

      dgs şanzıman tam olarak o dediğim şanzımanlardan değil hocam.Çift kavramalı arkadaşın dediği gibi. Ben otomatik vitesi çok seviyorum.otomatik alacaksan CVT den şaşmıycaksın. Sırf bu şanzımanı için yeni jazz'ı bekliyorum.Şimdiki jazzdada var CVT ve City'de. Gerçekten harika bir şanzıman. Hızlanmaya hiç bi olumsuz etkisi yok.aksine harika hızlanıyo. Ben direksiyondan KUMANDALI "CVT" JAZZ KULLANDIM HARİKAYDI. Direksiyon üzerindeki yuvarlak düğmeyle manuel veya otomatiğe geçiliyo.vites değiştirme kumandaları direksiyonun arkasında sağ ve solda. fakat City'de bu kulakçıklar nerde? ben göremedim?

      Yeni City'de direksiyon değişti ama eskisinde vites düğmeleri aşağıdaki gibi. Kırmızı düğme otomatik/manuel geçişi, sarılar ise +/- değiştirme için.






      _____________________________

      Peugeot 5008
    • Yarbay
      6049 Mesaj
      30 Ekim 2007 09:04:33

      quote:

      Orjinalden alıntı: TheGate


      Alıntıları Göster


      hocam dediğinin tam tersi.DSG için SMT nin gelişmişi diyorlar.bende robotik viteslerle aynı sınıfta olduğunu düşünüyorum
      ingilizcesi olan varsa alttakini bir okursa daha iyi olur galiba
      The DSG is a development of the sequential manual transmission (SMT), which is essentially a fully-automated manual transmission with a computer-controlled clutch.

      http://cars.about.com/o...now/a/ag_howDSGworks.htm



      eee ? ne demişim de hangi dediğimin tersiymiş?

      dsg nin anlamında şu yazıyor bu arada
      gelişmiş sıralı manuel şanzıman
      düz şanzıman değil yani , sıralı !!!


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      279 Mesaj
      30 Ekim 2007 16:44:26
      Vermiş olduğunuz fiyat aralığında CVT bir Jazz alabilirsiniz.

      CVT (Continuosly Varible Transmission) yani "sürekli değişken şanzıman" olarak adlandırılan bu sistemde vites kademeleri mevcut değildir.
      CVT'de vites değişimlerini hissetmezsiniz tersine kalkıştan tam hıza kadar düzgün, aşamasız performans elde edersiniz.
      CVT sistemli araçlar hem otomatik hem de gerektiğinde manuel kullanılır ki Jazz'da manuel modda 7 ileri vites seçeneği mevcuttur.

      Jazz'ın donanımları da, segmentindeki diğer araçları gölgede bırakacak kadar fazla.


      _____________________________

      A+ sınıfı nofrost buzdolabı Arçelik, A++ 1200 devir elektronik çamaşır makinesi Arçelik, otomatik emniyetli buharlı ütü Philips, 37 ekran uzaktan kumandalı TV Sony, VCD + MP3 player, çok fonksiyonlu mutfak robotu Moulinex, dakikada 1800 devir vantilatör Raks, 1400 Watt elektrikli süpürge Arçelik ama uçmuyo, 21 inç jant 21 vites çift amortisör Biyanki daa bisikleti, İtalyan Malı full takım elbise
    • Binbaşı
      1889 Mesaj
      01 Kasım 2007 00:53:31

      quote:

      Orjinalden alıntı: oflazca



      Alıntıları Göster


      Yeni City'de direksiyon değişti ama eskisinde vites düğmeleri aşağıdaki gibi. Kırmızı düğme otomatik/manuel geçişi, sarılar ise +/- değiştirme için.






      Hocam teşekkür ederim City direksiyonuda jazz'ınki gibi oldu ozaman şuan?



      _____________________________

      2015 GOLF 7 1.4 TSI 122 HP DSG COMFORTLİNE PANAROMİC SUNROOF
      2011 Citroën C4 VTRPK 1.6 HDİ MCP
    • Yarbay
      7996 Mesaj
      01 Kasım 2007 02:19:35
      quote:

      Orjinalden alıntı: okyaypay



      Alıntıları Göster



      eee ? ne demişim de hangi dediğimin tersiymiş?

      dsg nin anlamında şu yazıyor bu arada
      gelişmiş sıralı manuel şanzıman
      düz şanzıman değil yani , sıralı !!!

      DSG otomotikleştirilmiş düz şanzıman dedim.sen değil dedin.
      yazıda fully-automated manual transmission with a computer-controlled clutch diyor
      bilgisayar kontrollü kavrama ile tamamen otomatikleştirilmiş düz şanzıman diyor yani.................


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheGate -- 1 Kasım 2007; 2:19:55 >
      _____________________________


      NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE
    • Yarbay
      6049 Mesaj
      01 Kasım 2007 08:50:25
      ama değil .

      bana bir tane çift kavramalı düz şanzıman göster tamam haklısın diyim.

      dsg ile multimode u , easytroniği aynı kefeye koydun ya bravo yani.

      şurada bol miktarda bilgi bulabilirsin.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okyaypay -- 1 Kasım 2007; 9:01:10 >
      _____________________________

    • Yarbay
      3174 Mesaj
      04 Kasım 2007 11:42:47
      huseyinn06 arkadaşım, ben de bu konu hakkında bir soru sarabilir miyim?yeni konu açmayayım yani.

      arkadaşlar şimdi babama birisi araba söylemiş.civic 1,6 otomatik.2007 model.elegance mı premium mu bilmiyorum.
      otomatiği iyi midir?ve direksiyondan vites değiştirme imkanı sağlıyormuş sanırım.bu nasıl oluyor.düğme olarak mı yoksa direksiyonun arkasından mı.el gazı varmış bir de?


      _____________________________

    • Binbaşı
      1713 Mesaj
      14 Kasım 2007 23:20:56
      Japonyada satılan araçların % 95 otomatik vites. Amerikada bu oran % 92 diye okumuştum. Buda otomatik vitesin bu kadar çok satıldığı bir ülkede araçlarında şanzımanlarının iyi olmasını gerektirir. Honda Civicin yeni kasasındaki otomatikte gerçekten testlerde övgüyü hakeden, tüketim olarakda düşük tüketim değerlerine imza atan bir şanzıman.


      _____________________________

      Paran yoksa japon, paran varsa alman...

      Opel Astra 1.6 CD NB Otomatik (2000)
    • Yüzbaşı
      988 Mesaj
      15 Kasım 2007 12:27:39
      mmt lerde kick-dawn dediğimiz olay var. yani gaza birden yüklendiğinizde vites düşürüyor. hatta sürüş dürümüna göre ve gaza yüklenmeye göre 2 kademe birden vites küçülttüğü oluyor. yani 5 ten 3 e yada 4 den 2 ye düşürüyor. zaten bu özellik olmazsa sürüş konforu olmaz


      _____________________________

      CİVİC Elegance Smart Eco Otomatik Vites 1.6 Benzinli / LPG

    • Yarbay
      3276 Mesaj
      17 Kasım 2007 02:27:11
      Ben araba bakarken clio test ettim... EASYTRONIC. 70'le 5. viteste giderken gaza yüklenince 3 yaptı.
      Yani easytronicte kickdown var. (Sanırım kickdown bu demek) :)

      City almalı mıyım? 1500 lira için iyicene bi zorlayıp Jazz'mı alamlıyım ki ya?...


      _____________________________

      Paylaştığım Fotoğraflarım

      Nikon D5000 / Nikkor AF-s 18-55mm VR / Tamron 70-300mm tele-macro / Nikkor AF 50mm f/1.8

      GalaXy SII GT-I9100
    • Yarbay
      6049 Mesaj
      17 Kasım 2007 10:01:36
      jazz al


      _____________________________

    • Yarbay
      3276 Mesaj
      17 Kasım 2007 20:07:10
      City aldım... :)


      _____________________________

      Paylaştığım Fotoğraflarım

      Nikon D5000 / Nikkor AF-s 18-55mm VR / Tamron 70-300mm tele-macro / Nikkor AF 50mm f/1.8

      GalaXy SII GT-I9100
    • Yarbay
      6049 Mesaj
      18 Kasım 2007 00:03:27
      hayırlı olsun


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      355 Mesaj
      14 Ocak 2008 01:22:21
      Arkadaşlar, b,rb,r,nden değerli görüşleriniz için teşekkürler, Honda Accordların otomatik şanzımanı için görüşü olanlar var mı? Acord-Civic arasında bu konudaki düşünceniz nedir? Özellikle kullanan arkadaşlar yanıtlarsa memnun olurum. Selamlar...


      _____________________________

      ADANALIYIK ALLAHIN ADAMIYIK ...
    • Yüzbaşı
      716 Mesaj
      16 Ocak 2008 23:30:38
      civic otomatik şansıman konusunda çok başarılı. honda civic otm imzamda gorursunuz.... otomatik olmasına rağmen çok ekonomik yakıyor litre tuketimi dusuk. 100 km de şehir içi 7-8 litre arası şehirler arası 5.5 6 arası. performansı çok iyi ve atak. 60 kmde seyir haldeyken gazı koklediğin an 1 sn sonra roket moduna girerek vitesi 4 den 2 ye dusurup 100km/s yi çok rahat buluyor.

      not: otomatik vites max 4 viteslidir.


      _____________________________

      Tango dansı candır!
    • Yüzbaşı
      716 Mesaj
      16 Ocak 2008 23:35:17

      quote:

      Orjinalden alıntı: huseyinn06

      Arkadaşlar, Honda otomatik şanzımanı hakkında bilgi almak istiyorum. Otomatikler çok farklı özelliklere sahip olduğu ve Honda otomatik şanzımanı hakkında bilgi almak amacıyla bu başlığı açtım. 25-30 bin YTL civarında otomatik bir sedan araba alacağım. Sıfır araç ta alabilirim. Ancak otomatik olacak. Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler...



      arkadaşım ilk defa araba alıyorsan 2.elden ve civic ten şaşma derim. benim bu ilk arabam ve çok memnunm otomatik almamın sebebi annemde kullanıcam deyince mecburen otm aldım yinede iyi ki almışım diyorum çok rahat ve devamlı vitesle meşgul deyilsin. kullanırken sağ ayağım gazda sol ayağımı koltugun oraya çapraz şeklinde yerleştiriom sol kolum sigarayla sağ kolum direksiyonla meşgul duz vites olunca sigara bile içemiyordun


      _____________________________

      Tango dansı candır!
    • Yüzbaşı
      355 Mesaj
      17 Ocak 2008 00:40:26

      quote:

      Orjinalden alıntı: vtecpower



      Alıntıları Göster




      arkadaşım ilk defa araba alıyorsan 2.elden ve civic ten şaşma derim. benim bu ilk arabam ve çok memnunm otomatik almamın sebebi annemde kullanıcam deyince mecburen otm aldım yinede iyi ki almışım diyorum çok rahat ve devamlı vitesle meşgul deyilsin. kullanırken sağ ayağım gazda sol ayağımı koltugun oraya çapraz şeklinde yerleştiriom sol kolum sigarayla sağ kolum direksiyonla meşgul duz vites olunca sigara bile içemiyordun

      Sevgili vtecpower, verdiğin bilgi için teşekkürler. Ben şu anda MeganI 2000 model otomatik araç kullanıyorum. Bu benim ilk aracım. Ancak, sorunsuz olduğunu (en azından daha az sorunlu diye düşünüyorum) duyduğum Honda otomatik şanzıman araçlarla ilgilenmeye başladım.
      Aracının bagajının küçük olduğu söyleniyor, sen memnun musun? Selamlar...


      _____________________________

      ADANALIYIK ALLAHIN ADAMIYIK ...
    • Yüzbaşı
      716 Mesaj
      17 Ocak 2008 04:30:41
      valla bagaj dısında hiç bi şikayetim yok.

      ben ogrenci adamım bagajımla işim olmadıgı için hiç bı sorun yaratmıyor. hele 38lik jvc woofer var. onla beraber yaklaşık 3 buyuk bavulu zor sıgıyor. sadece babam için problem oluyor. benden aldıgı zaman değiş tokuş olarak tabi otomatiğin keyfine varmak istediği zaman bu seferde eşek kadar bavulu ne bilmem ne sokmaya çalışıyo sonra bana kızıyor bagaj küçücük die

      babamınki ford focus ghia sedan onda eşeği rahat sokabilecek kadar bagajı var


      _____________________________

      Tango dansı candır!
    • Emekli Yönetici
      5869 Mesaj
      18 Ocak 2008 17:29:13

      quote:

      Orjinalden alıntı: vtecpower

      civic otomatik şansıman konusunda çok başarılı. honda civic otm imzamda gorursunuz.... otomatik olmasına rağmen çok ekonomik yakıyor litre tuketimi dusuk. 100 km de şehir içi 7-8 litre arası şehirler arası 5.5 6 arası. performansı çok iyi ve atak. 60 kmde seyir haldeyken gazı koklediğin an 1 sn sonra roket moduna girerek vitesi 4 den 2 ye dusurup 100km/s yi çok rahat buluyor.

      not: otomatik vites max 4 viteslidir.



      Böyle ahkam kesince çok güzel oluyor.

      nerden çıkartıyorsunuz otomatik viteslerin max 4 vites olduğunu?

      Şu an eski şanzımanları yeni arabalara takan ticaret kafalı üreticiler hariç hemen hepsinin 5-6 ileri otomatik şanzımanları var.
      benim dsg şanzımanım 6 vites, yeni çıkan versiyonu 7 vites.
      Mercedes son yıllarda 7 ileri otomatik satıyor.

      Biraz araştırıp okuyun, okumuyorsanızda en azından "benim bildiğim" falan yazın da bizde okuyunca çileden çıkmayalım


      _____________________________

    • Çavuş
      41 Mesaj
      30 Temmuz 2010 11:50:00
      2008 den beri yazılmamış aralarda okurken gördüm
      belki şanzımanlar ile ilgili bildiğiniz yenilikler varsa bilgilerini paylaşmak isteyenler olabilir diye güncelliyorum.




    • Onbaşı
      31 Mesaj
      17 Ağustos 2010 10:12:18

      quote:

      Orijinalden alıntı: PRND


      Alıntıları Göster



      Evet arkadaşımız haklı. i-shift berbat. Çünkü otomatik değil. Otomatikleştirilmiş manuel şanzıman. Debriyaj motordan bir robot vasıtasıyla harekete geçiriliyor. Mantık manuel mantığı olduğu için Kick-down yapamıyosunuz. Dolayısıyla gaza köklediğinizde araç otomatiklerin aksine vites yükseltiyor. Bu tip şanzumanlar otomatik olarak düşünüldüğü ve öyle kullanıldığı için çok sorun olmuştur. Aynı şekilde Ford'da ASM , Opelde EASYTRONİC, Mitsubishi'de AMT, FİAT'TA Dualogic ,RENAULT'DA QUICKSHIFT,Toyota'da MMT, Citroen'de Sensodrive ve MCP, Alfa'da Selessspeed, vs. Şanzumanlar var. Bu şanzumanları dikkatli kullanmak gerek. Yoksa başınız sıkça ağrır. bilginize..




      Arkadaşlar, bu konu ile ilgili bir sorum olacak.

      I-shift şanzımanda kick-down yapılamıyor deniyor. Otomatik modda kullanırken bu olabilir, ama manuel modda vitesi küçültüp seri hızlanma sağlanamıyor mu?

      Saygılar..


      _____________________________

      Diyemedim ya la !!
    • Yarbay
      12879 Mesaj
      17 Ağustos 2010 11:00:28
      quote:

      Orjinalden alıntı: s&b
      Arkadaşlar, bu konu ile ilgili bir sorum olacak.

      I-shift şanzımanda kick-down yapılamıyor deniyor. Otomatik modda kullanırken bu olabilir, ama manuel modda vitesi küçültüp seri hızlanma sağlanamıyor mu?


      Arkadaşım 1.8 HB araçlardaki i-shift lerdeki yığılma ve vites küçültme olayı yeni programla giderildi diye biliyorum.

      Yeni satılmakta olan 1.4 motordaki 6 ileri i-shift ise çok başarılı. 6. vitesten 3'e bile attığını biliyorum kick down yapınca.

      Manuel modda zaten küçültebiliyorsunuz vitesi.


      _____________________________

      Paran varsa Japon, yoksa alman.
    • Yarbay
      5712 Mesaj
      19 Ağustos 2010 12:47:11
      arkadaşlar;

      aracım yokuşlarda d - d1 ve d3 te geri geri kayıyor sadece d2 de askıda kalıyor...

      ben her zaman d de kullanıdım geçenlerde arkadaş D de iken de askıda kalması gerek dedi.. sadece d2de askıda kalıyor
      bu normalmidir ?


      _____________________________

      SAMSUN_ATAKUM
      (: uozqɐɹʇ ɹǝʎ ɹǝɥ züp sɹǝʇ ǝzıq
    • Yüzbaşı
      565 Mesaj
      19 Ağustos 2010 14:48:08
      Arkadaslar esıme araba alacagım ufak caplı bır arastırmayaptım,
      otomatık alacaksan honda al denılıyor,
      15000-16000 arası otomatık honda bakıyorum onerılerınız varmı acaba?




      _____________________________

    • Yüzbaşı
      967 Mesaj
      19 Ağustos 2010 17:40:54

      quote:

      Orijinalden alıntı: nihat1551

      arkadaşlar;

      aracım yokuşlarda d - d1 ve d3 te geri geri kayıyor sadece d2 de askıda kalıyor...

      ben her zaman d de kullanıdım geçenlerde arkadaş D de iken de askıda kalması gerek dedi.. sadece d2de askıda kalıyor
      bu normalmidir ?


      Normaldir. D'de iken de askıda kalması niye gerekirmiş? Herhalde hakkında en fazla şehir efsanesi bulunan konulardan biri de otomatik vitestir.
      Civiclerde yalnızca 2. vites konumunda şanzıman kilidi var.


      _____________________________

      HONDA CIVIC 1.4is 2000 --- HONDA ACCORD 2.0 EX 2000 --- HONDA ACCORD EXECUTIVE 2008 --- SUBARU IMPREZA WRX 2005 --- CITROEN GRAND PICASSO 2014
    • Yarbay
      5712 Mesaj
      20 Ağustos 2010 17:16:56
      quote:

      Orijinalden alıntı: müco77



      Alıntıları Göster



      Normaldir. D'de iken de askıda kalması niye gerekirmiş? Herhalde hakkında en fazla şehir efsanesi bulunan konulardan biri de otomatik vitestir.
      Civiclerde yalnızca 2. vites konumunda şanzıman kilidi var.


      teşekkür ederim dostum...

      aslında ben bu şanzıman kilidini hiç kullanmıyordum...(bilmiyordum) geçen gun kullanayım dedim yokuşta d2 de kalkması zor oldu

      bende d2 deyken kalkarken D3 - D yapıyorum devam ediyorum şanzımana zarar verirmiyim ?


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nihat1551 -- 20 Ağustos 2010; 17:18:18 >
      _____________________________

      SAMSUN_ATAKUM
      (: uozqɐɹʇ ɹǝʎ ɹǝɥ züp sɹǝʇ ǝzıq
    • Yüzbaşı
      967 Mesaj
      20 Ağustos 2010 17:55:20
      2. viteste kalkmış oluyorsun hocam. Sonrasında D3, D4 şeklinde gitmenin bir zararı olmaz. Sadece yokuşlarda değil, kaygan zeminlerde de 2'yi kullanmak bazen kolaylık sağlar.
      Ama normal şartlarda D4 işini görür zaten.

      Edit: İmla


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi müco77 -- 20 Ağustos 2010; 17:56:26 >
      _____________________________

      HONDA CIVIC 1.4is 2000 --- HONDA ACCORD 2.0 EX 2000 --- HONDA ACCORD EXECUTIVE 2008 --- SUBARU IMPREZA WRX 2005 --- CITROEN GRAND PICASSO 2014
    • Yarbay
      5712 Mesaj
      20 Ağustos 2010 21:20:01
      müco77 ilgine çok teşekkür ederim ..

      izninle kafama takılan 3 sorum daha olacak

      1. Yokuşlarda kalkışlarda D2 DE ASKIDA DURURKEN kalkışlarda zorlanıyor d2 den direk d1 yada d3 e alarak kalkış yapıyorum..öğrenmek istediğim hangi yolu tercih etmeliyim KALKIŞ YAPACAĞIM ANDA önce D1 - D2 -D3 - D Mİ KULLANMAM DOĞRU OLUR
      ya da direk D2 den D3-D Mİ KULLANMAM DOĞRU OLUR..

      2.kırmızı ışığa yaklaşırken vitesi boşa almam bir sakınca yaratırmı?
      (şehir efsanesimi bilmiyorum ama bana kesinlikle boşa almamam gerektiğini söylediler şanzımı yakarmışım)

      3.kırmızı ışıkta dururken D vitesinde frene basmam yeterli olur mu ? yoksa boşamı almam gerekir...
      (D vitesinde frene basınca boşa almış gibi oluyor mu?)






      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nihat1551 -- 21 Ağustos 2010; 9:19:09 >
      _____________________________

      SAMSUN_ATAKUM
      (: uozqɐɹʇ ɹǝʎ ɹǝɥ züp sɹǝʇ ǝzıq
    • Yüzbaşı
      935 Mesaj
      25 Ağustos 2010 17:51:11

      quote:

      Orijinalden alıntı: nihat1551

      müco77 ilgine çok teşekkür ederim ..

      izninle kafama takılan 3 sorum daha olacak

      1. Yokuşlarda kalkışlarda D2 DE ASKIDA DURURKEN kalkışlarda zorlanıyor d2 den direk d1 yada d3 e alarak kalkış yapıyorum..öğrenmek istediğim hangi yolu tercih etmeliyim KALKIŞ YAPACAĞIM ANDA önce D1 - D2 -D3 - D Mİ KULLANMAM DOĞRU OLUR
      ya da direk D2 den D3-D Mİ KULLANMAM DOĞRU OLUR..

      2.kırmızı ışığa yaklaşırken vitesi boşa almam bir sakınca yaratırmı?
      (şehir efsanesimi bilmiyorum ama bana kesinlikle boşa almamam gerektiğini söylediler şanzımı yakarmışım)

      3.kırmızı ışıkta dururken D vitesinde frene basmam yeterli olur mu ? yoksa boşamı almam gerekir...
      (D vitesinde frene basınca boşa almış gibi oluyor mu?)







      1. Kaygan ve camurlu yollar haric ( yavas gitmek sartiyla) asla D den baska vitesle gitme. hele duz asfaltta hic deneme bile. otomatik vites surus modu D dir.
      2. Vitesi bosa almanda sanzumani bilmem ama cok fazla yakit yakarsin. Asla tavsiye etmem bosa almani.
      3. Arac durdugunda oncelikle guvenlik icin mutlaka bosa atmalisin. eger biraz fazla kalacaksan trafikte kesinlikle P ye al. Viteste fren yapman sadece sanzumanin omrunu azaltir.ne gerek var aracini kasiyosun. balatalari yersin.
      ayrica sunuda belirtim arabayi asla P ye almadan stop ettirmeyin..

      ben arac uzmani degilim hatta mekanikten pek anlamam. ancak deneyimlerimden, tamircilerden ve ileri surus teknigi egitimlerinden edindigim bilgiler dogrultusunda yazdim.
      otomatik vites konusunda arkadaslardan ve cevremdeki insanlardan gordugum kadariyla cok bilincsiz bir kullanim var..mesela yukarda belirtilen maddelerdeki yanlislari yapan o kadar cok insan varki..bir arkadasimin defalarca araci viteste stop ettigine ve trafik isiklarinda viteste bekledigine sahit oldum..
      bence artik insanlarimizin araba surmenin hiz yapmaktan ibaret olmadigini anlamalari gerek..






      _____________________________

    • Yarbay
      5712 Mesaj
      27 Ağustos 2010 10:02:18

      quote:

      Orijinalden alıntı: oprema


      bence artik insanlarimizin araba surmenin hiz yapmaktan ibaret olmadigini anlamalari gerek..






      HOCAM CEVAPLAIRNIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM...

      yalnız sorularıma tak karşılık alamadığımı belirtmek isterim.....

      anladığım tek şey kırmızıya yaklaşırken boşa alma.. durduğun zaman boşa al... aracı p ye almadan stop etme...

      benim sorduğum farklı sorular da vardı ilgine teşekkür ediyor ve diğer sorularıma cevap aramaya devam ediyorum





      _____________________________

      SAMSUN_ATAKUM
      (: uozqɐɹʇ ɹǝʎ ɹǝɥ züp sɹǝʇ ǝzıq
    • Yüzbaşı
      935 Mesaj
      27 Ağustos 2010 12:30:25
      quote:

      Orijinalden alıntı: nihat1551



      Alıntıları Göster



      HOCAM CEVAPLAIRNIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM...

      yalnız sorularıma tak karşılık alamadığımı belirtmek isterim.....

      anladığım tek şey kırmızıya yaklaşırken boşa alma.. durduğun zaman boşa al... aracı p ye almadan stop etme...

      benim sorduğum farklı sorular da vardı ilgine teşekkür ediyor ve diğer sorularıma cevap aramaya devam ediyorum






      Rica ederim..elimden geldigimce yazmaya calistim..
      aslinda yeterince acik yazdigimi dusunmustum..ama tabi farkli algilamalar olabiliyor .
      sana sunu soyleyebilirim..sordugun sorulardaki tum hareketleri yapabilirsin..yani 3.sorundaki gibi frenle kirmizi isikta bekleyebilirsin..
      2.sorundaki gibi isiklara yaklasirken vitesi bosa atabilirsin
      1.sorundaki gibi farkli vites seceneklerini yerli yersiz deneyebilirsin.
      tum bu hareketlerine araban o anda olumsuz tepki vermez ama uzun vadede sanzimanin omrunu azaltirsin.
      otomatik vites surusundeki bilincsizlikten kastim buydu..bunlar arabayi hor kullanmana sebep olan davranislardir..

      umarim sorularina tatmin edecek duzeyde bir cevap bulursun..


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oprema -- 27 Ağustos 2010; 15:17:50 >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1237 Mesaj
      27 Ağustos 2010 13:20:03
      ishift, CVT kadar basarili olmayabilir ama berbat yorumuna katilmiyorum
      bir sure sonra calisma mantigini ogrenip,alisiyorsunuz ve gayet guzel kullaniyorsunuz


      _____________________________

    • Yarbay
      8481 Mesaj
      04 Eylül 2010 16:51:11
      quote:

      Orijinalden alıntı: nihat1551

      müco77 ilgine çok teşekkür ederim ..

      izninle kafama takılan 3 sorum daha olacak

      1. Yokuşlarda kalkışlarda D2 DE ASKIDA DURURKEN kalkışlarda zorlanıyor d2 den direk d1 yada d3 e alarak kalkış yapıyorum..öğrenmek istediğim hangi yolu tercih etmeliyim KALKIŞ YAPACAĞIM ANDA önce D1 - D2 -D3 - D Mİ KULLANMAM DOĞRU OLUR
      ya da direk D2 den D3-D Mİ KULLANMAM DOĞRU OLUR..

      2.kırmızı ışığa yaklaşırken vitesi boşa almam bir sakınca yaratırmı?
      (şehir efsanesimi bilmiyorum ama bana kesinlikle boşa almamam gerektiğini söylediler şanzımı yakarmışım)

      3.kırmızı ışıkta dururken D vitesinde frene basmam yeterli olur mu ? yoksa boşamı almam gerekir...
      (D vitesinde frene basınca boşa almış gibi oluyor mu?)






      1. D konumunda bile çok dik yokuşta geri kaçırmadan kalkabilirsin:
      a) frene sol ayakla basarsın, hafif gaz verip freni bırakırsın
      b) el frenini çekersin, hafifçe bırakırken gaza basarak kalkarsın.

      2. Işığa yaklaşırken vitesi boşa alarak frenajla durmanın teknik bir tehlikesi veya zararı olmaz. Çünkü duracaksın sonunda. Ama uzunyolda rampa inerken boşa atıp sonra tekrar D'ye çekmek tehlikeli. Şanzıman uygun vitesi bulamayıp 1'e veya 2'ye atarsa sakata gelirsin. Zaten rampa aşşağı gaza basmadan inerken motor cut-off yapar ve benzin tüketmez. Boşta inersen, rölantide nekadar yakarsa o kadar tüketim olur.

      3. Kırmızı ışıkta dururken D vitesinde frene basman yeterlidir. Ama boşa almış gibi olmaz. Araba çekiştedir ama frenle dizginlenmektedir. Dalgınlıkla freni salarsan önündeki arabayı öpebilirsin. Sadece buna dikkat etsen yeter.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ABABA2307 -- 4 Eylül 2010; 16:52:40 >
      _____________________________

      KEDÜDÜR O , KEDÜ KEDÜ

    • Onbaşı
      35 Mesaj
      31 Ocak 2014 13:54:31
      Honda şanzımanı kendimi üretiyor yoksa ZF'den falan mı satın alıyor? Şanzımanın adı nedir yani merak ettiğim konu o örnek: ZF,DSG,ECD gibi.Çünkü herkes en iyi diyor.Benim bildiğim en iyi ZF'dir.Honda hangi şanzımanı kullanıyor kendimi yapıyor yoksa satın mı alıyor? Bilen varsa yardımcı olsun lütfen.


      _____________________________

Sayfa: [1]
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Honda >> HONDA OTOMATİK ŞANZIMAN HAKKINDA GÖRÜŞ...
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.