Şimdi Ara

FİAT SİENA TEAM

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.562
Cevap
52
Favori
648.772
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • SİENASI OLAN ARKADAŞLARI SİEANA TEAM'A BEKLİYORUZ.SORUNLARIMIZI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİMİZİ PAYLAŞALIM.



  • merhaba arkadaşlar,
    ben de aranıza katıldım 2007 haziranda. 99 model 96.000'de bir siena 1.4 el aldım 10.000ytl ye. arabanın km hayli fazla bana göre ama gayet iyi bakılmış. ben 3. sahibiyim. gayet de memnununum. almadan tipo ve siena arasında kalmıştım ama 500/850lt lik bağaj hacmini görünce tam benlik dedim. lpg taktırmayı düşünmedim bile.
    benimle birlikte araba alan arkadaşlar ya broadway ya da reno 19 aldılar. inanın içine aldığı sesten uzun yola gidilmiyor. ne ses alıyor ne de çok yakıyor. gayet memnunum. babam da toros, kayınpederimde skoda forman var, inanın kendi arabama binince mercedese binmiş gibi oluyorum.
    elimden geldiğince yazmaya çalışırım.
    selametle.

    detaylar için:
    http://www.arabadergisi.com/sv/tofas-fiat/siena.htm



     FİAT SİENA TEAM


     FİAT SİENA TEAM


     FİAT SİENA TEAM




  • Sizin aracınızda enjeksiyonlu olduğu için araç çalışmadan önce gaza basınca benzin gönderme gibi bir durum söz konusu değildir ancak kontağı bir kaç kez aç kapa yaparak emme manifoldunu benzinle biraz doldurmuş olursunuz ancak bu şekilde olur.Ve belki bu şekilde tek marşta sabah çalışabilir.

    Ancak yapılan araştırmalarda arabanın ECU fişini yada Akü başını çıkarıp 3-5 dakika beklemek ve ardında 50-100 km benzinde kullanıp sistemin kendisini yeniden proğramlamasını sağlayıp problemden kurtulabileceğiniz şeklindedir.

    En ucuz bu şekilde kurtulabilirsiniz bu problemden.

    Eğerki aaracınız sıralı sistem gazlı olsaydı bu problem olmayabilirdi.


    quote:

    Orijinalden alıntı: oshinankara

    Arkadaslar benimkinde emulator var ama bundan olabilirmi sogukken calısmama sorunu?

    Motor soğukken ECU aracı belleğinde kayıtlı LFT- ortalama yakıt parametrelerine göre motoru çalıştırmak istemekte fakat motor fakir karışım nedeniyle zor çalışmaktadır. Yaptığımız denemelerde ilk çalıştırmada zorlanan aracın emme manifoltuna bir miktar benzin enjekte ettiğimizde aracın hemen düzgün bir şekilde çalıştığını gördük.

    Benımkini nasıl cozebilirim emme manifolduna kontagı acınca gaza bassam benzin versem sonra marsa bassam cozum olurmu yukarıda yazanları benimde yapmam gerekirmi? Yani benimkinde programlamak gerekecekmi? Sıralı sistemde var ama benimkinde programlamak gerekirmi? Bilen varsa sevinirim.




  • Merhaba arkadaşlar ben de 1999 model 1.6 16v siena var.Araç devri 1800-2000 arasındayken araçta sanki gaz bitiyormuş gibi teklemeler oluyor.Gaza yüklendiğimde ve devir yükseldiğinde veya debriyaja bastığımda tekleme sona eriyor.Konu hakkında bilgisi veya fikri olan varsa ve paylaşırsa sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasangala25

    ya arkadaşlar bı cevap verın ya 2000 model 1.6 16 v hl 101 bg bu aracın ozellıklerını bılen yazzın lütfen abs hava yastığı ne ozellıklerı var açıl yardım


    merhaba. Valla bana göre sağlam araba, az çok bakarsan uzun yılar parçaları en küçük arıza vermeden yıllarca gider, dikkat etmen gereken frenleridir, lastiklerini alırken lastik etiketleri vardır yağış standartı en az B olandan alın derim, kızaklama eğilimindedir her daim, abs li olanlarda bu sorun kısmen azaltılmıştır.

    Virajlarda itidalli olmak zorundasın dikkatli olmalısın altı piyasadaki çoğu araca göre yüksek çünkü esp güvenlik sistemi de bu fiyatlardaki araçlarda zaten olamaz.

    Genel olarak binersin kardeşim içi geniştir bagajı geniştir, lpg li ise uzun yolda çok az yakar ancak şehir içinde motor 1.6 olduğundan biraz fazla yakıyor, bu araçlarda 7-8 yıl sonra nükseden bazı sorunlar vardır diğer birçok araç gibi benimkinde de olmuştu, örneğin silkelemeler, rolanti dalgalanmaları, stop etmeler dengesiz çalışmalar vs..

    Yaklaşık bin TL ye tamamı çözülmüştü, İyi bir boğaz kelebeği temizliği, rolanti sensörü , kelebek potansiyometre sensörü, krank devir sensörü, manifold basınç sensörü, map sensörü, su sıcaklık sensörü,oksijen sensörü, buji kabloları, bujiler, ateşleme bobini gibi.... biraz liste fazla gibi ancak dediğim gibi kesin çözüm bunların orjinalini takınca no problem :) 3 yıllık aracımda 2 yıldır bu sorunların 1 tanesi bile yok, 1 tane bile herhangi bir tarzda sıkıntı çıkartmadı. :) Şükür diyelim 2 senedir tık yok yemin ederim gerçi ben orjinal bazı diğer parça değişimlerine daha gittim, amma bunlar genelde yukarıdakiler harici yürüyenlerle ilgili toplamda da 4500TL yi bulmuştur sıralı lpg lovato dahil. idi. işte böyle kısaca.. şuanda da değiştirdiklerimin listesi ile birlikte satışa çıkarttım, satılırsa satılır satılmazsa da binmeye devam :)http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-fiat-siena-1.6-sirali-lpgli-temiz-sorunsuz-147800259/detay/

    Abs her siena da yok, bazı modellerinde klima 2 hava yastığı ve abs sistemi de var normal 1.6 hl lerde ise işte hidrolik direksiyon, otomotik ön camlar gibi klasik şeyler var bu aracı pek benzemese de doğan slx in üst segmenti sayabilirsiniz aslında.

    Merak ettikleriniz varsa sorabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esginmurat -- 8 Haziran 2014; 11:38:18 >




  • Hocam Rölanti Valfı ile alakalı olabilir mi, araç motor sıcakken rölanti'de çeşitle dalgalanmalar yapıyor mu? En sağlıklısı ustanıza göstermeniz, aracı alıp dediğiniz gibi sorunu gösterdiğinizde ustanız size daha iyi yardımca olacağını düşünüyorum.
  • Merhaba arkadaşlar aranıza bende katıldım.
    2001 model Siena 1.2 S arabam var. Atiker sıralı Lpg takılı.
    Benzinde arabam gitmiyor. Gaza geçince düzeliyor. Her akşam iş çıkışı arabayı çalıştırıyorum, kalkış yaparken sanki benzin yemiyor, kesiliyor gibi sallıyor, 2.ci vitese geciyorum gaz pedalını köklüyorum devir yükselmiyor. Bi süre sonra tüpe geçince araba normal bir şekilde devam ediyor. Dün akşam eve geldiğimde denemek için benzine aldım ama sorun yoktu. Sorun araç soğukken ilk çalıştırdıktan sonra tüpe geçene kadar oluyor gibi geliyor.
    yakın zamanda buji değiştirmiştim bir de gaz kalibresi yaptırmıştım.
    Acaba sorun neden olabilir.
  • ersin2626 E kullanıcısına yanıt
    Mehaba,

    arabayı gaz ayarı yaptırdım ve tekrardan ölçüm. Şehir dışında 640 km yol yaptım ve toplam 160liralık gazla. Ortalama 25kuruş yakıyor.

    25 kuruş sehir dışı için normal midir.
  • bluebobster kullanıcısına yanıt
    tşk ederim kendim üstesinden gelemeyeceğimi anladığım için ustadan yardım aldım :) sanırım çocuklar anahtar girişine odun parçası sıkıştırmışlar bu yüzden kilidi sıkıştırmış usta gerekeni yaptı saolsun :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetersoz1

    Arkadaşlar merhaba, adım Ahmet 1999 1.6 HL Siena full modelinden alarak aranıza katıldım. Daha önce 1.4 EL de kullanmıştım. Aldığımın ikinci günü gaz ayarı yaptırdım. Araba dağıttı kendini. Daha doğrusu araç gazdayken (nadiren benzinde de oluyor) debriyaja basıp beklediğinde, örneğin lambalarda duracaksın uzakta debriyaja basıp boşa attığında araç stop ediyor. Gaz kelebeğini temizlettik, bir kaç kere gazcıda ayar yaptık ama çözemedik başına benzer bir durum gelmiş olan var mı? Acaba...

    biraz gec oldu ama dün dediğin benimde başıma geldi 2000 model 1.6 16v sienam var gazdan ayağımı cekınce stop ediyordu bu gün ustaya götürdüm sıcaklık müşirinin teli kopmuş onu lehimledi suan saat gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan 0633

    20 tl gaz ile 100 km yol yaptım 1.2 el 2002 model sizce nasıl arkadaşlar


    Hocam bahsettiğin tutar iyi ama o şekilde tam olarak anlaşılmaz. Gazı fuulleyip km yi sıfırlamak ve 100 km sonra tekrar fullemek gerekir. Bu şekilde 10 km kaç lt. gaz yaktığını ve km. deki TL sini hesaplayabilirsin. Senin bahsettiğin şeklide ışıklara bakarak sağlıklı sonuç alamazsın. Ama benim ölçümüm doğru diyosan 100 km 8 lt gaz yakmış oluyor. Buda şehir içi 20 kuruşa denk gelir oda çok zor.
  • Rastaman77 kullanıcısına yanıt
    1.2 el donanım ve ön camlar manuel bu biraz tuhaf el donanımındaki tüm palio/siena ların ön camları otomatiktir. Ha yaparsınız yerleri hazır herşeyi hazır olarak üretmiş fiat belki elektirik tehsisatı da hazırdır mesela bizim arabada sigortasına kadar ön sis farı nın tehsisatı hazır. İlk sorunuza gelince araç klimalıysa ses yalıtımı bi nebze daha iyi ben çıtır bi tehsisatla güzel yolculuklar yapabiliyorum tehsisatı bi takım jbl gto-6508c goldmaster anf-911 amfim var yetiyor yani
  • Ek olarak aracın kalorifer kısımlarına baktım içerde hiç ıslaklık yok kaloriferden baya antifiriz kokusu geliyor ama sızıntı yok ustada baktı yok dedi
  • merhaba arkafaşlar bende bu günlerde 2002 siena 1.2 El almayı planlıyorum araç ilk sahibinden 50.000 km de ve pırıl pırı l garaj arabası tüp takılmamış ve 19.000tl isteniyor. o paraya yüksek modelli 150.000 km üstü başka araba alacağıma siena alırım diyorum ama forumda biraz gezindim 1. yakıtı fazla diyorlar tüp taktıranlarda bi sürü sıkıntı . tüpsüz çok mu yakarki . çok acele tavsiyelerinizi bekliyorum
  • mesutay23 M kullanıcısına yanıt
    Akü kutup başlarını söküp bir-iki saat sonra tekrar takarak işe başlayabilirsin..Bakalım aynı sarsıntılı çalışma devem edecek mi?Tabii aracının ilk çalışmayı benzinle yaptığını varsayıyorum..Devam ederse başka yerlere de bakılır,buji vs gibi..Bu sorun en az 8-10 sebepten olabilir..Hiç endişe etme sorunun çözülür..
  • mesutay23 M kullanıcısına yanıt
    Diğer arkadaşın dediğüni yaparak başlayabilirsiniz ve sonra ısı müşiri (bizim arabalarda hararet göstergesini direk etkiliyo aslında onda arza olsa gösterge aptallaşır) emilen hava sıcaklık sensörü lambda somdası maf sensörü ateşleme sistemi kontrol edilebilir aracin benzinli olduğunu varsayıyorum
  • mesutay23 M kullanıcısına yanıt
    Abi senin araba LPG li o zaman senin yapman gereken şey düzgün bi LPG ci bulmak bantsız bulaşık telsiz güzel bi ayar çektirmen gerekiyo bizim arabalarda şu sıkıntı var araç gazda düzensiz yakıt hava karışımıyla çalışa çalışa benzin ECU sü bunu kaydediyo bu aslında her arabada olan bişey ama bizim arabada mantıksal bi sınır olmadığı için artık araba düzensizlikten çalışmayana kadar kaydediyo ve arza lambası yakmıyo arabalarımızda vurumtu sensörü olmadığından ateşleme avansını da buna göre ayarlıyo ve iş iyice mahvoluyor. Senin sorunun benim tahminim LPG beyni denilen regülatörün diyaframının iyice eskimesi ya da araç hava almaması gereken yerden hava alıyor bunu şöyle deneyebilirsin abi hava filitre kutusuna giden boruyu sök elinle tıka araç ya stop edecek ya da aşırı titreşimli çalışacak aslen stop etmesi lazım ama etmez çok bi değişim olmazsa yaz abi buraya saygılar
  • Tamircidayi kullanıcısına yanıt
    Onu yapamazlar işte euro4 standart olursa aşşarı yukarı2009 dan öncek tüm arabalar egzoz emisyondan kalır. Sizin yapmanız gereken egzoz pulunu tüvturk den değil özel bir kuruluştan alın o zaman geçer. Tüv de ki çalışanın bana dediği şey şuydu kardeşim egzoz pulunu hep böyle dışardan al bizden almaya kalkarsan geçmez araban kalır km yüksek (218555) modeli düşük (2001) senin katalizatör dağılmıştır artık dedi adam bilmiyoki benim arabada kat zaten iptal
  • serpond S kullanıcısına yanıt
    Doğrudur 1.6 lar bravo marea strata palio albea siena motorudur çok nokta enjeksiyonludur. 1.4ler tipo 1.4 uno 1.4 şahin 1.4 palio siena 1.4 motoru dur tek nokta enjeksiyonludur. 1.2 ler ise biraz karışık aslen uno 1.0-1.1 motorudur ama türkiyedeki mk1 palio ve siena da kullanılan 1.2ler 8 valf ve 75hp dir İtalyan palio weekend motorudur 1.2 8valf de çok ECU çeşiti olduğu güç seçeneği de çoktur ama dediğüm gibi mk1 palio ve siena da bu çeşitlerden 75hp 104nm torku çok nokta enjeksiyonlu olan modeli kullanılmıştır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mikailhanaltınkaya -- 11 Temmuz 2017; 12:53:10 >
  • serpond S kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle sıralı sistem olsun marka farketmez ama 1.2ler usta seçiyor ilk montaj problemsiz olursa tüple çok uyumu eğer ilk montaj sıkıntılı olursa benzinde sapıtıyor bizim araçlar LPG de problem olmuyor
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.