Şimdi Ara

Opel Corsa Yağ İçiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
20.969
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben 2 ay önce 99 model opel corsa 1.2 swing aldım. İçindeki yağ ile 1 2 ay dolaştım ve hiç yağ eksiltmedi. Yeni yağ koyup ankaradan istanbula gidiyordum ki yağ lambası yandı. Hemen sağa çekip bulabildiğim traktör yağını koyup kendimi istanbula attım. Orada bir özel servise gösterdim bana hiç bir şey yok yağ koymayı unutmuşlar dedi. Sonra içine yağı doldurdu ve ben ona güvenip oradan balıkesir e geçtim ki blk ye gittiğimde araçta hiç yağ kalmamıştı. Yani 400km de 3lt yağ yaktı. Orada yetkili servise gösterdim. Egzozdan beyaz duman geliyor. Bana motorun yağ yakıyor dediler. İznim bittiği için ankaraya dönemk zorunda kaldım ve yağ ekleye ekleye aracı buraya getirdim. Yarın yetkili servise götüreceğim. Sizce ne kadar tutar? Nerede problem vardır. Bir araç 400 km de 3 lt yağ yakabilir mi? Kafayı yedmi. Hani aracın motoru bitik olsa, ki o zaman bile bu derece yakmaz, motorun perfoırmansı çok düşük olur. Ben bu araçla yeri gelince 150 160 basıyorum. Herhangi bir performans düşüklüğü yok. Lütfen yardım....



  • 400 kmde 3 litre yağmı? Hocam benzin yerine yağ koysan bu kadar yakmaz. Bence karterinde koca bir delik var. araç durukende yağ eksiltiyormu?
  • Dururken eksiltiyor mu bilmiyorum ama altında hiç yağ izi olmuyor. Kça gündür takip ediyorum. Bir de özel serivste aracı kaldırdılar altına baktık. Karterde delik yok dedi. Hem delik olsa uzun yolda yağ arka tampona kadar sıçrar dedi. Benim arabamın altı temiz. Hocam ankaraya gelirken az yaksın yağı diye kalınlaştırıcı kış için katkı koydurdum onu bile silip süpürmüş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: budun

    Dururken eksiltiyor mu bilmiyorum ama altında hiç yağ izi olmuyor. Kça gündür takip ediyorum. Bir de özel serivste aracı kaldırdılar altına baktık. Karterde delik yok dedi. Hem delik olsa uzun yolda yağ arka tampona kadar sıçrar dedi. Benim arabamın altı temiz. Hocam ankaraya gelirken az yaksın yağı diye kalınlaştırıcı kış için katkı koydurdum onu bile silip süpürmüş.
    O zaman motoru yaptırmanız gerekiyor.Silindirlerdeki yağ segmanları bitmiş durumda demekki. Her araç yakar ama bu kadarını hiç görmemiştim. Fiyatını bilemem ama yetkili serviste yaptırmanızı önermem. 2-3 katı pahalıya patlar.
  • İyi güzel de hocam istanbul da özel servise gittim. adam sensörler bozuk aracında başka birşey yok dedi. Yağı koymayı unutmuşlardır dedi. Ankarada tanıdığım hiç özel servis de yok. Nasıl güvenebilirim ki. Var mı bildiğiniz birileri?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: budun

    İyi güzel de hocam istanbul da özel servise gittim. adam sensörler bozuk aracında başka birşey yok dedi. Yağı koymayı unutmuşlardır dedi. Ankarada tanıdığım hiç özel servis de yok. Nasıl güvenebilirim ki. Var mı bildiğiniz birileri?
    Ankara'da olmadığım için bu konuda yardımcı olamayacağım. Ankara'lı arkadaşlar yardım ederler. Yağ koymayı unutmuşlardır diyen ustadan da uzak durmanızı öneririm.
  • Bugün yetkili servise gittim. Yağ kaçağı yokmuş. Motoru açacağız dediler. ortalama 4bin ytl tutar dediler. Ben arabayı 11.5 bine aldım Lütfen birileri yardım etsin. Ankara da bulabileceğim iyi bir özel servis, usta gibi biryerleer var mı? Buralarda ne kadara patlar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: budun

    Bugün yetkili servise gittim. Yağ kaçağı yokmuş. Motoru açacağız dediler. ortalama 4bin ytl tutar dediler. Ben arabayı 11.5 bine aldım Lütfen birileri yardım etsin. Ankara da bulabileceğim iyi bir özel servis, usta gibi biryerleer var mı? Buralarda ne kadara patlar?
    Hocam ben dedim zaten yetkili servise gitme diye. Resmen soyarlar. Ankara'da yaşayan birçok arkadaş var ama yardımcı olmuyorlar nedense.

    Aracı almadan kontrol ettirseydiniz keşke. Birde araç kaç kmde?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sulphur -- 17 Ekim 2007; 1:11:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sulphur

    Hocam ben dedim zaten yetkili servise gitme diye. Resmen soyarlar. Ankara'da yaşayan birçok arkadaş var ama yardımcı olmuyorlar nedense.

    Aracı almadan kontrol ettirseydiniz keşke. Birde araç kaç kmde?

    Alıntıları Göster
    Aldığımda 96bindeydi. Almadan kontrol ettirdim. Serivisinde motoru makineye bile bağlattım, sağlam dediler. Şimdi araç 101binde.
    Motorun bitik olduğunu sanmıyorum. Motor ne kadar da bitik olsa 400km de 3 lt yakmaz. Bir kere açıldıktan sonra bence ufak bir problem
    olduğu motorun içine şakır şakır yağ boşaldığı görülecek. Akrabalarım aracılığıyşa Ankara da özel servis buldum. Haftasonu götüreceğim. Bakalım onlar ne kadar diyecekler? Sizin yine de bildiğiniz iyi yerler varsa, yazarsanız sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: budun

    Aldığımda 96bindeydi. Almadan kontrol ettirdim. Serivisinde motoru makineye bile bağlattım, sağlam dediler. Şimdi araç 101binde.
    Motorun bitik olduğunu sanmıyorum. Motor ne kadar da bitik olsa 400km de 3 lt yakmaz. Bir kere açıldıktan sonra bence ufak bir problem
    olduğu motorun içine şakır şakır yağ boşaldığı görülecek. Akrabalarım aracılığıyşa Ankara da özel servis buldum. Haftasonu götüreceğim. Bakalım onlar ne kadar diyecekler? Sizin yine de bildiğiniz iyi yerler varsa, yazarsanız sevinirim.

    Alıntıları Göster
    arkadaşım durumun çok garip, araçta yağ lambası yandığında içindeki yağı kontrol edince gerçekten bitmiş mi oluyor. yani demek istediğim, yağ müşürü bozuk olup ta yanlışlıkla yağ bitti gibi göstermesin. buna önce emin olmalısın. aynı araçtan bende de var ve aracın neredeyse herşeyini biliyorum, sana yardımcı olmaya çalışayım. önce dediğim şeye emin ol ve araçın altına kendin bek. en küçük bir yağ bulaşığı olan yere bir seyyar lamba ile iyice aydınlatarak bak. karter tapasını kontrol et, oradan kaçıyor olmasın. krank mili keçesine baktır belki ordan kaçıyodur. aracın su haznesini kontrol et suyuna yağ karışıyor mu.

    eğer motorun herhangi biryerinden kaçak olmadığına tam emin olabilirsen araç bu durumda yağı silindirlede yakıyor demektir. aracın yükte iken egzozdan beyaz duman geliyorsa bu ihtimal kuvvetleniyor.

    ancak, bu kadar hızlı eksiltme, motorun aşınarak yağ yakar hale gelmesi hadisesine uymuyor, bu peyderpey olmalıydı, böyle birden ortaya çıkması ilginç. bu nedenle senin bu durumun bana, silindirlerde yağ segmanı kırılması, veya buna benzer ansızın ortaya gelen kırılma, çatlama, deformasyon vb. olduğunu düşündürüyor. bu sorununun ardından ilginç bir sonuç çıkacağı muhtemel.

    yukarıda anlattığım gibi, motorun dışına veya içindeki bir farklı kısmına yağ kaçmadığına emin olmadan motoru açtırma. kolay gelsin haberlerini beklerim. gerekirse msn den görüşelim profilimde adresim var. görüşmek üzere.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbbilici

    arkadaşım durumun çok garip, araçta yağ lambası yandığında içindeki yağı kontrol edince gerçekten bitmiş mi oluyor. yani demek istediğim, yağ müşürü bozuk olup ta yanlışlıkla yağ bitti gibi göstermesin. buna önce emin olmalısın. aynı araçtan bende de var ve aracın neredeyse herşeyini biliyorum, sana yardımcı olmaya çalışayım. önce dediğim şeye emin ol ve araçın altına kendin bek. en küçük bir yağ bulaşığı olan yere bir seyyar lamba ile iyice aydınlatarak bak. karter tapasını kontrol et, oradan kaçıyor olmasın. krank mili keçesine baktır belki ordan kaçıyodur. aracın su haznesini kontrol et suyuna yağ karışıyor mu.

    eğer motorun herhangi biryerinden kaçak olmadığına tam emin olabilirsen araç bu durumda yağı silindirlede yakıyor demektir. aracın yükte iken egzozdan beyaz duman geliyorsa bu ihtimal kuvvetleniyor.

    ancak, bu kadar hızlı eksiltme, motorun aşınarak yağ yakar hale gelmesi hadisesine uymuyor, bu peyderpey olmalıydı, böyle birden ortaya çıkması ilginç. bu nedenle senin bu durumun bana, silindirlerde yağ segmanı kırılması, veya buna benzer ansızın ortaya gelen kırılma, çatlama, deformasyon vb. olduğunu düşündürüyor. bu sorununun ardından ilginç bir sonuç çıkacağı muhtemel.

    yukarıda anlattığım gibi, motorun dışına veya içindeki bir farklı kısmına yağ kaçmadığına emin olmadan motoru açtırma. kolay gelsin haberlerini beklerim. gerekirse msn den görüşelim profilimde adresim var. görüşmek üzere.

    Alıntıları Göster
    İlk sorunuza cevap vereyim. Yağ lambası yandıktan sonra çubuğu pantolonuma sürüyorum leke bile yapmıyor. Yani tüm yağ boşalmış oluyor. Altında yağ damlatan bir yer göremedim. Yağı uzun yolda boşalttığı için altında delik olsa arka tampona kadar yağ olurdu ki böyle birşey yok. Bu benim ilk aracım, o yüzden çok fazla teknik bilgi bilmiyorum ama araba konusunda çok meraklı olduğum için birşeyler kontrol ettim. Su haznesine belki kaçırıyordur diye oraya parmağımı soktum. Su simsiyah. Aşırı değil ama su kuruduktan sonra elimde bir mikltar yağlı kir kalıyor. Acaba antifiriz midir yoksa yağmıdır diyorum. Karter tapası ve krank mili keçesi nerede bilmiyorum ama not ettim haftasonu tanıdık aracılığıyla bulduğum özel servise götüreceğim bu söylediklerinizi kontrol ettireceğim. Geri viteste ve aracı ilk çalıştırdığımda bir de yağ lambası yanmadan hemen önce beyaz duman gördüm. Ama normal zamanlarda aynaya hep bakıyorum bir şey göremedim.

    Herkes sizin gibi diyor. Eğer motorun bitmiş olsaydı en fazla ayda bir 1 lt yağ eksiltirdi diyorlar. Benimkisi uzun yolda 400 km. de yağı katkı maddesiyle beraber silip süpürüyor. Yeni evlendim bu yüzden yetkili servisin 4 bin ytl demesi ekonomime fazla geldi. Umarım özel servis çözer.

    Beni bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim. Araca oldukça meraklıyım. Umarım ben de aracın kaputunun altındakileri öğrenmeye başlayacağım. Zaten haftasonu ustanın yanında duracağım ve bayağı soru sorup öğrenmeyi düşünüyorum.

    Aynı araca sahip olduğumuza göre püf noktaları varsa, ya da şunu tamir etmeyi öğren bol bol ihtiyacın olacak dediğiniz noktalar varsa yazarsanız sevinirim. Ben yağ paroblemi konusunda gelişmeleri buradan size yazarım. İlgilendiğiniz için sağolun gerekirse msn den de sizi rahatsız ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: budun

    İlk sorunuza cevap vereyim. Yağ lambası yandıktan sonra çubuğu pantolonuma sürüyorum leke bile yapmıyor. Yani tüm yağ boşalmış oluyor. Altında yağ damlatan bir yer göremedim. Yağı uzun yolda boşalttığı için altında delik olsa arka tampona kadar yağ olurdu ki böyle birşey yok. Bu benim ilk aracım, o yüzden çok fazla teknik bilgi bilmiyorum ama araba konusunda çok meraklı olduğum için birşeyler kontrol ettim. Su haznesine belki kaçırıyordur diye oraya parmağımı soktum. Su simsiyah. Aşırı değil ama su kuruduktan sonra elimde bir mikltar yağlı kir kalıyor. Acaba antifiriz midir yoksa yağmıdır diyorum. Karter tapası ve krank mili keçesi nerede bilmiyorum ama not ettim haftasonu tanıdık aracılığıyla bulduğum özel servise götüreceğim bu söylediklerinizi kontrol ettireceğim. Geri viteste ve aracı ilk çalıştırdığımda bir de yağ lambası yanmadan hemen önce beyaz duman gördüm. Ama normal zamanlarda aynaya hep bakıyorum bir şey göremedim.

    Herkes sizin gibi diyor. Eğer motorun bitmiş olsaydı en fazla ayda bir 1 lt yağ eksiltirdi diyorlar. Benimkisi uzun yolda 400 km. de yağı katkı maddesiyle beraber silip süpürüyor. Yeni evlendim bu yüzden yetkili servisin 4 bin ytl demesi ekonomime fazla geldi. Umarım özel servis çözer.

    Beni bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim. Araca oldukça meraklıyım. Umarım ben de aracın kaputunun altındakileri öğrenmeye başlayacağım. Zaten haftasonu ustanın yanında duracağım ve bayağı soru sorup öğrenmeyi düşünüyorum.

    Aynı araca sahip olduğumuza göre püf noktaları varsa, ya da şunu tamir etmeyi öğren bol bol ihtiyacın olacak dediğiniz noktalar varsa yazarsanız sevinirim. Ben yağ paroblemi konusunda gelişmeleri buradan size yazarım. İlgilendiğiniz için sağolun gerekirse msn den de sizi rahatsız ederim.

    Alıntıları Göster
    bu kadar yağ eksiltmenin yanmayla olması mümkün değil. geri viteste gördüğün beyaz duman araç ilk çalıştığında ise su buharıdır. yağ yakan bi araç örneğin meğilli bir yolda bayır yukarı giderken iyice yüke binince yani beyaz duman çıkarır. ve egzozda bunun bulaşığı olur. suya yağ karışması durumunda su haznesine bakınca suyun üzerinde bariz yağ görülmesi gerekir senin durumunda. senin yağın yanmanın ötesinde birşey. bu kadar yağ eksilten bir aracın hiç gitmemesi lazım neredeyse. aracında egzoz problemi var mı, egzoz ses yapıyor mu.

    bu araca ben de çok meraklıyım. elektronik aksamın tamamının arıza teşhisini yapabiliyorum, aracın servis cd si var bende. her zaman beklerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbbilici

    bu kadar yağ eksiltmenin yanmayla olması mümkün değil. geri viteste gördüğün beyaz duman araç ilk çalıştığında ise su buharıdır. yağ yakan bi araç örneğin meğilli bir yolda bayır yukarı giderken iyice yüke binince yani beyaz duman çıkarır. ve egzozda bunun bulaşığı olur. suya yağ karışması durumunda su haznesine bakınca suyun üzerinde bariz yağ görülmesi gerekir senin durumunda. senin yağın yanmanın ötesinde birşey. bu kadar yağ eksilten bir aracın hiç gitmemesi lazım neredeyse. aracında egzoz problemi var mı, egzoz ses yapıyor mu.

    bu araca ben de çok meraklıyım. elektronik aksamın tamamının arıza teşhisini yapabiliyorum, aracın servis cd si var bende. her zaman beklerim.

    Alıntıları Göster
    bu araçların rolanti ayarlayıcısı, gaz kelebeği potansiyometresi, krank ve egzantrik devir sensörü, fan müşürü arıza yapmaya meğilli ve çok kolay tamir edilebilen (değiştirilebilen) parçalarıdır. bosch otomotiv parçaları yetkili satıcılarından daha ucuza temin edilebiliyor. aracın rutin bakımı (yağının ve tüm filtrelerinin değişimi, buji değişimi) birçok kişinin kendi imkanları ile yapabileceği şeyler. araç hararete çok dayanıklı. ama yine de dikkat etmek gerekir. sen yine aklına takılan şeyler varsa sorarsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbbilici -- 17 Ekim 2007; 10:07:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbbilici

    bu araçların rolanti ayarlayıcısı, gaz kelebeği potansiyometresi, krank ve egzantrik devir sensörü, fan müşürü arıza yapmaya meğilli ve çok kolay tamir edilebilen (değiştirilebilen) parçalarıdır. bosch otomotiv parçaları yetkili satıcılarından daha ucuza temin edilebiliyor. aracın rutin bakımı (yağının ve tüm filtrelerinin değişimi, buji değişimi) birçok kişinin kendi imkanları ile yapabileceği şeyler. araç hararete çok dayanıklı. ama yine de dikkat etmek gerekir. sen yine aklına takılan şeyler varsa sorarsın.

    Alıntıları Göster
    bir de şunu merak ettim.

    ""Ben 2 ay önce 99 model opel corsa 1.2 swing aldım. İçindeki yağ ile 1 2 ay dolaştım ve hiç yağ eksiltmedi. Yeni yağ koyup ankaradan istanbula gidiyordum ki yağ lambası yandı."" demişsin, yeni yağ konduktan sonra yola çıkınca yağ lambası ne zaman yandı kaç km yada nekadar süre sonra?
  • 300km sonra falan yandı. Şimdi shell e suya baktırdım suya yağ karışmıyor. O kayma hissini veren antifirizmiş. Su normal. Egzoza yeni baktırdım. Bir sorun var mıdır bilmiyorum. Bulduğum özel servisi aradım motor bile açılsa en fazla bin lira tutacak gibi duruyor. Haftasonu öğreneceğiz işin aslını. Ben buradan yazarım. Ayrıca yetkili servisin dediğine göre egzoz geri besleme valfında problem varmış bir iki problem daha verdi ama yazılı kağıt şu an elimde değil az sonra yazarım. Bunları da özel servise söylemeyi düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi budun -- 17 Ekim 2007; 11:18:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: budun

    300km sonra falan yandı. Şimdi shell e suya baktırdım suya yağ karışmıyor. O kayma hissini veren antifirizmiş. Su normal. Egzoza yeni baktırdım. Bir sorun var mıdır bilmiyorum. Bulduğum özel servisi aradım motor bile açılsa en fazla bin lira tutacak gibi duruyor. Haftasonu öğreneceğiz işin aslını. Ben buradan yazarım. Ayrıca yetkili servisin dediğine göre egzoz geri besleme valfında problem varmış bir iki problem daha verdi ama yazılı kağıt şu an elimde değil az sonra yazarım. Bunları da özel servise söylemeyi düşünüyorum.
    vallahi bana sorarsan eğer motorunun çalışma ritmi, çıkardığı ses ve çekiş gücünde bir problem yoksa motoru açtırmanı tavsiye etmem. yağ, motor yüke binip devirlenince yani seyir esnasında esrarengiz bir şekilde direk yere fışkırarak akıyor olabilir. bu yerin konumuna göre öyle sağa sola, arka tampona bulaşmayabilir. herkesin dediği olacak diye bişey yok. motorun altına çok iyi aydınlatılarak, motorun alt taraftaki tüm girinti çıkıntılarına iyice bakılması lazım. mümkünse bunu yaparken sen de katıl.
  • Mbbilivi arkadaşımızın dediiklerine katılıyorum. Ani bir segman kırılması falan olduysa birden yakmaya başlar ama 4 pistonunda birden kırılsa o kadar yağ yakamaz. Motoru açtırmadan önce iyi bir kaçak kontrolü yaptırmanı öneriyorum. Karter koruması çıkarılarak....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sulphur

    Mbbilivi arkadaşımızın dediiklerine katılıyorum. Ani bir segman kırılması falan olduysa birden yakmaya başlar ama 4 pistonunda birden kırılsa o kadar yağ yakamaz. Motoru açtırmadan önce iyi bir kaçak kontrolü yaptırmanı öneriyorum. Karter koruması çıkarılarak....
    Aniden yağ fışkırabilir mi?

    Öyleyse şöyle anlatayım:

    Shell de abi motorun yağının kalitesi düşmüş değiştirelim dediler. Değiştittirdim ve o yağla 1 2 hafta şehir içi kullandım. Işık falan yanmadı. Sonra bayram tatili için ankara dan istanbul a yola çıktım. Ne zaman ki hızım 140 150 ye ulaştı aniden yağ lambası yandı. Orqada bulabildiğim traktör yağından koydum ve yavaş yavaş istanbul a gittim.

    İstanbul da özel serviste abi hiç birşey yok yağ koymayı unutmuşlardır dediler. Ben de oradan balıkesir e güvenle yola çıktım. Feribota kadar trafik yoğundu sürat yapmadım. Feribotta yağı kontrol ettim eksilme yoktu. Fakat bursa çevre yolundan sonra yol açıktı ve ben yine 140 150 km/s ı buldum balıkesir e varınca yağ kalmamıştı. (kısa sürede 3 lt yağ).

    Balıkseir de yetkili servise götürdüm. Karterde delik yok olsa tüm altı yağ içinde kalırdı motor açılması gerekiyor dediler. İznim bitiyordu. Bana yağ ekleye ekleye ankara ya varırsın dediler. Yola çıktım bozüyük e kadar yollar çok kalabalıktı yavaş yavaş geldim. Bozüyük de yağı kontrol ettim herhangi bir eksilme dikkatimi çekmedi. Ama bozüyükden sonra Eskişehir Ankara otobanında trafik müsaitti ve ben yine sürat yaparak geldim ankaradan leke yapacak kadar bile yağım kalmamıştı. (kısa sürede yağ bitti 3 lt)

    Daha sonra hikaye bildiğniz gibi yetkili servis 4 bin ytl ye olur motor dedi diye onların koyduğu yağla idare ediyorum.

    umarım açıklayıcı anlatmışımdır. Yağ uzun yolda sürat yaptıktan sonra aniden bitiyormuş gibi geldi bana. Ama fışkırma olabileceğini bilmediğim için pek yorum yaamadım. Sizce süratli giderken aniden yağı boşaltabilir mi? Böyle birşey yapıyorsa neden yapıyordur? Yardımlarınız için çok teşekkürler. Umarım bu sorunu cumartesi günü çözmüş olacağım ve içim rahatlayacak. İlk arabam hevesim kursağımda kalıyordu az daha.

    Ankarada ki yetkili serviste de bir kaçağa rastlamadıklarını söylediler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi budun -- 17 Ekim 2007; 12:47:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: budun

    Aniden yağ fışkırabilir mi?

    Öyleyse şöyle anlatayım:

    Shell de abi motorun yağının kalitesi düşmüş değiştirelim dediler. Değiştittirdim ve o yağla 1 2 hafta şehir içi kullandım. Işık falan yanmadı. Sonra bayram tatili için ankara dan istanbul a yola çıktım. Ne zaman ki hızım 140 150 ye ulaştı aniden yağ lambası yandı. Orqada bulabildiğim traktör yağından koydum ve yavaş yavaş istanbul a gittim.

    İstanbul da özel serviste abi hiç birşey yok yağ koymayı unutmuşlardır dediler. Ben de oradan balıkesir e güvenle yola çıktım. Feribota kadar trafik yoğundu sürat yapmadım. Feribotta yağı kontrol ettim eksilme yoktu. Fakat bursa çevre yolundan sonra yol açıktı ve ben yine 140 150 km/s ı buldum balıkesir e varınca yağ kalmamıştı. (kısa sürede 3 lt yağ).

    Balıkseir de yetkili servise götürdüm. Karterde delik yok olsa tüm altı yağ içinde kalırdı motor açılması gerekiyor dediler. İznim bitiyordu. Bana yağ ekleye ekleye ankara ya varırsın dediler. Yola çıktım bozüyük e kadar yollar çok kalabalıktı yavaş yavaş geldim. Bozüyük de yağı kontrol ettim herhangi bir eksilme dikkatimi çekmedi. Ama bozüyükden sonra Eskişehir Ankara otobanında trafik müsaitti ve ben yine sürat yaparak geldim ankaradan leke yapacak kadar bile yağım kalmamıştı. (kısa sürede yağ bitti 3 lt)

    Daha sonra hikaye bildiğniz gibi yetkili servis 4 bin ytl ye olur motor dedi diye onların koyduğu yağla idare ediyorum.

    umarım açıklayıcı anlatmışımdır. Yağ uzun yolda sürat yaptıktan sonra aniden bitiyormuş gibi geldi bana. Ama fışkırma olabileceğini bilmediğim için pek yorum yaamadım. Sizce süratli giderken aniden yağı boşaltabilir mi? Böyle birşey yapıyorsa neden yapıyordur? Yardımlarınız için çok teşekkürler. Umarım bu sorunu cumartesi günü çözmüş olacağım ve içim rahatlayacak. İlk arabam hevesim kursağımda kalıyordu az daha.

    Ankarada ki yetkili serviste de bir kaçağa rastlamadıklarını söylediler.

    Alıntıları Göster
    anlattıklarına bakılırsa sürat yaptığın zaman yağ eksiliyor. bu durumda yine soru sormak gerekecek sana. süratli gittiğin anlarda motor sesinde garipleşme var mı? süratli giderken egzozdan çıkan dumanın durumu nedir (aslında bu soru saçma çünki 140 ile giderken dumanı görmek pek mümkün olmaz ama görmenin bi yolu vardır belki)?

    motor devri arttıkça içinde dolaşan yağın da basıncı artar, bu durumda, yağın dolaştığı kanalların çontalı kısımlarında herhangi bir sorundan dolayı bu yüksek yağ basıncına dayanamaıp ısınmanın da etkisi ile kaçıran bir kısmı olabilir. böyle bir yerden yağ fışkırarak akmasa da bulunduğu konuma göre, hiçbiyere bulaşmadan ya da bulaşsa da kendini göstermeden akıp gidebilir. sulphur arkadaşın dediği gibi karter muhafazasını ve benzeri aksamları da göz önüne alarak çok iyi motor altı incelemesi yapılmalı. araba liftte iken boşta ve kısa süre de olsa araca biraz devir yaptırarak (4- bin filan) bu kontrol yapılabilir ama çok iyi aydınlatma yapılmalı bu esnada.

    motorunda yağ kaçırmanın dışında rektifiye gerektiren bir arıza da olabilir ama böylesine bir arıza, motorun düzenli çalışmasına izin vermez, kendini çok kolay hissettirir. sen motor gayet düzgün çalışıyor, çekişte sorun yok diyorsun diye ben esrarengiz bir kaçak ihtimali üzerinde duruyorum. motorunu açtırmadan önce bu konuda israr et. bu işten çok iyi anlayan çok tecrübeli kişileri araştır ve onlara danış, isterseler gönülden ilgilenirlerse bunu çok kolay bulabilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbbilici -- 17 Ekim 2007; 13:19:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbbilici

    anlattıklarına bakılırsa sürat yaptığın zaman yağ eksiliyor. bu durumda yine soru sormak gerekecek sana. süratli gittiğin anlarda motor sesinde garipleşme var mı? süratli giderken egzozdan çıkan dumanın durumu nedir (aslında bu soru saçma çünki 140 ile giderken dumanı görmek pek mümkün olmaz ama görmenin bi yolu vardır belki)?

    motor devri arttıkça içinde dolaşan yağın da basıncı artar, bu durumda, yağın dolaştığı kanalların çontalı kısımlarında herhangi bir sorundan dolayı bu yüksek yağ basıncına dayanamaıp ısınmanın da etkisi ile kaçıran bir kısmı olabilir. böyle bir yerden yağ fışkırarak akmasa da bulunduğu konuma göre, hiçbiyere bulaşmadan ya da bulaşsa da kendini göstermeden akıp gidebilir. sulphur arkadaşın dediği gibi karter muhafazasını ve benzeri aksamları da göz önüne alarak çok iyi motor altı incelemesi yapılmalı. araba liftte iken boşta ve kısa süre de olsa araca biraz devir yaptırarak (4- bin filan) bu kontrol yapılabilir ama çok iyi aydınlatma yapılmalı bu esnada.

    motorunda yağ kaçırmanın dışında rektifiye gerektiren bir arıza da olabilir ama böylesine bir arıza, motorun düzenli çalışmasına izin vermez, kendini çok kolay hissettirir. sen motor gayet düzgün çalışıyor, çekişte sorun yok diyorsun diye ben esrarengiz bir kaçak ihtimali üzerinde duruyorum. motorunu açtırmadan önce bu konuda israr et. bu işten çok iyi anlayan çok tecrübeli kişileri araştır ve onlara danış, isterseler gönülden ilgilenirlerse bunu çok kolay bulabilirler.

    Alıntıları Göster
    Tamamdır abi bunu mutlaka kontrol edeceğim.

    Aracı ilk aldığımda balıkesirden ankaraya getirmiştim ve süratlendiğimde hiç bir gariplik yoktu.

    bu problem çıktığından beri belki evhamımdandır sanki 140 da sonra motorda titreme oluyor gibi geldi. Biraz sesi sanki değişiyor gibi.
    Tavsiyelerine harfiyen uyacağım. Motor devrini 2. viteste yüksek tutup dumana falan da bakacağım bugün. Gelişmeleri buradan haberdar ederim.
    Çok ilginç ve kaynağı kolay keşfedilmeyen bir sorun olduğu için inşallah başınıza gelmez aama bu bilgiler bir gün sizin de işinize yarayabilir. Sonucu ve sorunu nasıl giderdiğimi burada ayrıntılı birşekilde anlatacağım. İlginiz için teşekkürler.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.