Şimdi Ara

Toyota Yaris LPG Dönüşümü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
1
Favori
23.305
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2005 model eski kasa Toyota Yaris 1.0′ım var. Arabam benzinle şehiriçi 100 km’de 6.5 ~ 7.0 lt arası yakıyor. Son zamanlarda ayda 1500 km’i geçmeye başlayınca bu arabayla bile benzin masrafı çok gelmeye başladı. Daha önce internette yaris’e LPG dönüşümü yapmaya niyetlenenlere rastladım. Fakat yaptırmış olan adam hiç görmedim. Arkadaşlar arabanın son sahibi sen olursun diyorlar. Fakat benim arabayı en az 5 - 6 sene satmayı hiç niyetim yok. Sonuçta internetten bayağı bir araştırdıktan sonra Tartarini taktırmak için İstanbul Küçükyalı’daki Olgun LPG’ye gittim.

    Olgun LPG peşin Landi Renzo 1700 YTL, Tartarini 1850 YTL (peşin) fiyat verdi. Uzun uzun Landi Renzo’yu övdüler. Bosch enjektör kullanıyormuş. Performansta da hiç bir değişim olmayacağı garantisini verdiler. Performans bu araba için çok elzem bir konu. Çünkü araç 5 kişiyle yokuşta el freniyle ıkına ıkına kalkıyor. Biraz performans kaybı olsa yokuş yukarı bırak beşi benle zor kalkacak.

    Yaris’le diğer bir problem tankın nereye takılacağı elbette. Yaris’i bilenler bilir normalde arka koltuklar tam geride olduğunda çok ufak bir bagajı vardır. Silindir tank takılsa hiç bagaj yerim kalmayacak. Fakat simit tankın da yeterince güvenli olmayacağını düşünmüştüm. Arkadan bir kaza anında patlamasından korkuyordum. Bagaja ilk baktıklarında silindir tankın bu bagaja olmayacağını tek seçeneklerinin simit tank olduğunu söylediler. Ben de nedense çok sorgulamadan simit tank seçeneğini değerlendirmeye başladım. Tabii silindir tankın diğer bir dezavantajı arka koltukları ileri geri kaydırma olanağımın kalmaması olacaktı. Bu durum da yaris gibi küçük bagajlı bir arabada çok can sıkıcı. Velhasıl kelam, en küçük boyutlu simit tankı yerleştirdik. Sanırım 40 lt hacmi var, ama güvenlik sebebiyle 32 lt. lpg alıyor. Tank, arabanın stepne tekerlek yerine enine boyuna tam olarak oturdu. Fakat bagaj yaklaşık 5 santim kadar yükselecek. Bu da çok büyük sorun değil. Öte yandan tankın bir de kesilmiş halini gösterdiler. Yarım santim kadar saç kalınlığı var. Gözüme çok sağlam gözüktü. Bir kaza anında pek bir şey olacakmış gibi durmuyor. Fakat bu akşam forum.donanimhaber.com’dan ac önel kullanıcısından okuduğum kadarıyla kaza anında darbeyi emmeden olduğu gibi öne aktaracağı için bir güvenlik sıkıntısı doğuruyor. ac öncel’in yazdığını aynen aktarıyorum.

    “ .. tank konusuna gelince simit tank olabileceği gibi küçük silindir tank ta kullanılabilir.biz genel olarak simit tankı fazla önermiyoruz.çünki sitepnenin yola paralel tampon arkasına yerleştirilmesindeki sebeblerden biride;araca arkadan gelecek bir darbeyi emerek ön tarafa iletimini engellemektir.böylelikle hem araçta hem yolcularda meydana gelecek hasar azaltılmış olur.biz bu bölgeye tank yerleştirirsek darbe olduğu gibi aynen ön tarafa iletilecektir.stepne lastik içi basınçlı hava dolu olduğu için darbeyi emer.bu sebebten dolayı müşteriye durumu izah eder ve mecbur kalmadıkça simit tank kullanmayız.saygılarımla.”

    forum.donanimhaber.com’da simit tankın daha güvenli yönünde haberler olsayda ac öncel bu işin usta ve onun sözüne inanmakta fayda var. Öte yandan ben bunu aracımı dönüşüm için verdikten sonra öğrendim. Gene de depoyu gördükten sonra içim rahat. Sonuçta lpg’den dolayı oluşan ölümlü kazalar olsaydı benzin lobisi bas bas bunun propagandasını yapardı.

    Sonuç olarak Tartarini için verilen fiyat yüksekti ve Landi Renzo için indirim yapabileceğini söyledi. İlk verdiği fiyat peşin 1700, 10 taksit 1850 idi. Tartarini için ise peşin 1850 ytl, 10 taksit 2000 verdi. Ben de pazarlık sonucu ancak 600 ytl peşin + 1000 ytl / 4 taksit yaptırabildim. İyi pazarlık yapmayı beceremem ve ancak bu kadarını yaptırabildim. :)

    Yarın arabayı teslim alacağım. Gelişmeleri sizlere bildiririm.

    Not :http://alimli.name.tr/?p=65 sayfasındaki yazımın bir kopyasıdır. Daha çok kişiye ulaşabileceğini düşünmem sebebiyle buraya da postaladım.







  • Babamın aracı için arayış içerisindeyken konuyu gördüm; bir hortlatma da benden.

    Yani bu memlekette "LA BU ARABAYA DÜPP MÜ TAHILIR" beynine anlam vermek imkansız.



    Bre müslüman, adamın günlük yakıt maliyeti 50 lirayken 30 liraya düşürmeye çalışıyor; hiç mi kafan basmıyor.

    Neymiş, "1,0 MOTOR ZATEN AZ YAKAR"mış.

    Sanırsın ki kendisi neye biniyor. Ya 1,4, ya da 1,6 motorlu aracı vardır.

    Ee, bende de 3,5 V6 motor var, ben de sana "LA 1,6 ZATEN AZ YAKAR. NİYE DÜPP TAHIYON LAA?" mı diyeyim.

    Milletin malı için yorum yapmayı ne kadar da çok seviyorsunuz.
    Sana ne kardeşim.

    S A N A N E !
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.