kapı kolları sorunu ve yan cam açılma sorunu bravada standard demek ki.
bir de benim gibi opsiyonel sorunları olanlar olabilir. aracın vites değiştirmelerinde çok ses geliyor. ayrıca geri vitese de çok zor geçiyor? çaresi var mıdır acaba?
bir de bu araçlara XENON takma konusunda fikirlerinizi merak ediyorum.
yoksa merak edenler için belirteyim: bence bu sınıf ve bu paraya 10-15 milyar arası alınabilecek en ideal araba. hem de sportif yönü var ki o kısmına hastayım.
2000 model 1,6 sx kullanıyorum. ilk arabam ve alalı 3 ay old :)
vites geçişlerini kolaylaştırmak için bor katkılı şanzıman ürünleri var.onları alıp şanzımanına uygulayabilirsin.ben bu bor katkılı ürünlerin motora olanından alıp koydum.motor sesinde falan azalma oldu az da olsa.normalde de motor sesi çok değildi.ama deneyim kullanayım dedim.motoru koruduğunu düşünüyorum.şanzıman için üretilen ürünü de denemeyi düşünüyorum.benim aracın vites geçişlerinde ses yok şükür ama yine de kullanmayı düşünüyorum.kullanan insanların yorumlarını okudum.çoğu memnun.vites geçişlerindeki kemikleşmeleri ortadan kaldırdığını.geçişler sırasında oluşan seslerin ortadan kalktığını ve daha rahat vites geçişileri yakaladıklarını yorumlarına eklemişler kullanan insanlar.etkisini görmedim diyen de var.bi araştırırsan internetten işine yarayabilir.ben şanzıman katkısınıda kullanmayı düşünüyorum....
Alıntıları Göster
arkadaşlar merhaba ... benim radyo-teyp ile ilgili bir sorum olacak ilgilenirseniz sevinirim.---aracın kontağı kapanınca radyo çalışmaya devam ediyor ve ben manuel olarak kapatıyorum.bunun bir ayarı var mıdır yoksa bu standart her araçta aynı mıdır?
quote:
Orijinalden alıntı: recboy
arkadaşlar merhaba ... benim radyo-teyp ile ilgili bir sorum olacak ilgilenirseniz sevinirim.---aracın kontağı kapanınca radyo çalışmaya devam ediyor ve ben manuel olarak kapatıyorum.bunun bir ayarı var mıdır yoksa bu standart her araçta aynı mıdır?
Alıntıları Göster
recboy dediğin kısmın ayarı radyonun tape kısmında mevcut...
quote:
Orijinalden alıntı: recboy
arkadaşlar merhaba ... benim radyo-teyp ile ilgili bir sorum olacak ilgilenirseniz sevinirim.---aracın kontağı kapanınca radyo çalışmaya devam ediyor ve ben manuel olarak kapatıyorum.bunun bir ayarı var mıdır yoksa bu standart her araçta aynı mıdır?
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: recboy
arkadaşlar merhaba ... benim radyo-teyp ile ilgili bir sorum olacak ilgilenirseniz sevinirim.---aracın kontağı kapanınca radyo çalışmaya devam ediyor ve ben manuel olarak kapatıyorum.bunun bir ayarı var mıdır yoksa bu standart her araçta aynı mıdır?
teybin expert menüsüne girince,sırasıyla 1- saatin ayarlanması 2-saat ayarlarını rds sinyallerine göre ayarlamasının devreye veya devre dışı alınması 3-trafik anonsları için minimum ses seviyesinin ayarlanması 4- 5- 6 7- 8- 9- 10- 11- 12-ses sisteminin otomobil kontağı vasıtası ile açılıp kapatılması 13- 14-
Expert menüsünde 14 ayar vardır.siz 12. ayarı seçerek,teyp üzerindeki istasyon seçme tuşlarından 5-4 ile değişim yapacaksınız. IGN ON (kanal düğmesi 5 e basınız) seçeneği ses sistemini kontakla açar kontakla beraber kapatır IGN OFF (kanal düğmesi 4 e basınız) seçeneği ise teybin kontaktan bağımsız çalışmasını sağlar. umarım yardımcı olabilmişimdir
quote:
Orijinalden alıntı: sonkarizma
quote:
Orjinalden alıntı: recboy
arkadaşlar merhaba ... benim radyo-teyp ile ilgili bir sorum olacak ilgilenirseniz sevinirim.---aracın kontağı kapanınca radyo çalışmaya devam ediyor ve ben manuel olarak kapatıyorum.bunun bir ayarı var mıdır yoksa bu standart her araçta aynı mıdır?
teybin expert menüsüne girince,sırasıyla 1- saatin ayarlanması 2-saat ayarlarını rds sinyallerine göre ayarlamasının devreye veya devre dışı alınması 3-trafik anonsları için minimum ses seviyesinin ayarlanması 4- 5- 6 7- 8- 9- 10- 11- 12-ses sisteminin otomobil kontağı vasıtası ile açılıp kapatılması 13- 14-
Expert menüsünde 14 ayar vardır.siz 12. ayarı seçerek,teyp üzerindeki istasyon seçme tuşlarından 5-4 ile değişim yapacaksınız. IGN ON (kanal düğmesi 5 e basınız) seçeneği ses sistemini kontakla açar kontakla beraber kapatır IGN OFF (kanal düğmesi 4 e basınız) seçeneği ise teybin kontaktan bağımsız çalışmasını sağlar. umarım yardımcı olabilmişimdir
Alıntıları Göster
çok teşekkürler arkadaşlar... ufak bir ayrıntı ama dalgınlıkla radyoyu açık bırakabiliyordum.
quote:
Orijinalden alıntı: recboy
çok teşekkürler arkadaşlar... ufak bir ayrıntı ama dalgınlıkla radyoyu açık bırakabiliyordum.
Alıntıları Göster
selamlar bravacılar,bu gün benim bravaya krom ayn cam çıtası uygulaması yaptım ama tek başıma yaparken biraz yamuk yapıştırmışım,mered yapıştımı bir daha çıkmıyoki anasını satayım:) bu arada merak edenlere gerçek krom değil ucuz plastik krom görünümlü metre hesabı satılanlardan bakalım güneşe ve yağmura ne kadar dayanabilcek :)
quote:
Orijinalden alıntı: recboy
arkadaşlar merhaba ... benim radyo-teyp ile ilgili bir sorum olacak ilgilenirseniz sevinirim.---aracın kontağı kapanınca radyo çalışmaya devam ediyor ve ben manuel olarak kapatıyorum.bunun bir ayarı var mıdır yoksa bu standart her araçta aynı mıdır?
Alıntıları Göster
eline sağlık sonkarizma gayet şık olmuş.
quote:
Orijinalden alıntı: sonkarizma
selamlar bravacılar,bu gün benim bravaya krom ayn cam çıtası uygulaması yaptım ama tek başıma yaparken biraz yamuk yapıştırmışım,mered yapıştımı bir daha çıkmıyoki anasını satayım:) bu arada merak edenlere gerçek krom değil ucuz plastik krom görünümlü metre hesabı satılanlardan bakalım güneşe ve yağmura ne kadar dayanabilcek :)
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: sonkarizma
selamlar bravacılar,bu gün benim bravaya krom ayn cam çıtası uygulaması yaptım ama tek başıma yaparken biraz yamuk yapıştırmışım,mered yapıştımı bir daha çıkmıyoki anasını satayım:) bu arada merak edenlere gerçek krom değil ucuz plastik krom görünümlü metre hesabı satılanlardan bakalım güneşe ve yağmura ne kadar dayanabilcek :)
yakışmış.
quote:
Orijinalden alıntı: ilker9728
eline sağlık sonkarizma gayet şık olmuş.
Alıntıları Göster
arkadaşlar geçenlerde başıma gelen bir problemden ve nasıl çözdüğümüzden bahsedeyim. arabama bindiğimde bazen kontağı çevirmeme rağmen araba çalışmıyordu. marş basıyodu fakat motor çalışmıyordu. 4 yada 5 kez denedikten sonra araba çalıştı. hemen sanayiye götürdüm arabayı hocam araba çalışırken arızayı bulamayız arızalıyken bakmamız gerekir dedi. araba yaklaşık 3-4 gün problem çıkarmadı. en son dün aynı sorunu tekrar yapınca sanayiden usta çağırdım. araca bilgisayarlı bir makina bağladılar ve aracın krank devir sensöründe arıza var dedi. gittik 75 ytl ye yenisini aldık. adam aracın sağ ön tarafın altına yatarak bir 10 numara anahtarla parçayı söktü. çıkan parçayı kontrol etti ve sağlam olduğunu gördü. uçları biraz korozyona uğramış. pas giderici bir yağ sıkarak uçlarını temizledi ve araca tekrar taktı. araç hemen çalıştı. parçanın yenisiyle değiştirip değiştirmeme kararını bana bıraktı bende madem parça sağlam değiştirmeyelim dedim ve aldığımız parçayı iade ettik. bu arada usta 50 ytl ücret aldı. ben nasıl değiştirileceğini sayesinde öğrendim. böyle bir problemle karşolaşırsanız bilgilerinize. uzun yazdum biraz başınızı ağrıttım kusura bakmayın iyi akşamlar...
quote:
Orijinalden alıntı: ilker9728
arkadaşlar geçenlerde başıma gelen bir problemden ve nasıl çözdüğümüzden bahsedeyim. arabama bindiğimde bazen kontağı çevirmeme rağmen araba çalışmıyordu. marş basıyodu fakat motor çalışmıyordu. 4 yada 5 kez denedikten sonra araba çalıştı. hemen sanayiye götürdüm arabayı hocam araba çalışırken arızayı bulamayız arızalıyken bakmamız gerekir dedi. araba yaklaşık 3-4 gün problem çıkarmadı. en son dün aynı sorunu tekrar yapınca sanayiden usta çağırdım. araca bilgisayarlı bir makina bağladılar ve aracın krank devir sensöründe arıza var dedi. gittik 75 ytl ye yenisini aldık. adam aracın sağ ön tarafın altına yatarak bir 10 numara anahtarla parçayı söktü. çıkan parçayı kontrol etti ve sağlam olduğunu gördü. uçları biraz korozyona uğramış. pas giderici bir yağ sıkarak uçlarını temizledi ve araca tekrar taktı. araç hemen çalıştı. parçanın yenisiyle değiştirip değiştirmeme kararını bana bıraktı bende madem parça sağlam değiştirmeyelim dedim ve aldığımız parçayı iade ettik. bu arada usta 50 ytl ücret aldı. ben nasıl değiştirileceğini sayesinde öğrendim. böyle bir problemle karşolaşırsanız bilgilerinize. uzun yazdum biraz başınızı ağrıttım kusura bakmayın iyi akşamlar...
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: ilker9728
arkadaşlar geçenlerde başıma gelen bir problemden ve nasıl çözdüğümüzden bahsedeyim. arabama bindiğimde bazen kontağı çevirmeme rağmen araba çalışmıyordu. marş basıyodu fakat motor çalışmıyordu. 4 yada 5 kez denedikten sonra araba çalıştı. hemen sanayiye götürdüm arabayı hocam araba çalışırken arızayı bulamayız arızalıyken bakmamız gerekir dedi. araba yaklaşık 3-4 gün problem çıkarmadı. en son dün aynı sorunu tekrar yapınca sanayiden usta çağırdım. araca bilgisayarlı bir makina bağladılar ve aracın krank devir sensöründe arıza var dedi. gittik 75 ytl ye yenisini aldık. adam aracın sağ ön tarafın altına yatarak bir 10 numara anahtarla parçayı söktü. çıkan parçayı kontrol etti ve sağlam olduğunu gördü. uçları biraz korozyona uğramış. pas giderici bir yağ sıkarak uçlarını temizledi ve araca tekrar taktı. araç hemen çalıştı. parçanın yenisiyle değiştirip değiştirmeme kararını bana bıraktı bende madem parça sağlam değiştirmeyelim dedim ve aldığımız parçayı iade ettik. bu arada usta 50 ytl ücret aldı. ben nasıl değiştirileceğini sayesinde öğrendim. böyle bir problemle karşolaşırsanız bilgilerinize. uzun yazdum biraz başınızı ağrıttım kusura bakmayın iyi akşamlar...
paylaşım için teşekkür ederim. bu şekilde ki paylaşımlar bilgi ve tercübemizi artıracaktır.
quote:
Orijinalden alıntı: K_Storm
quote:
Orjinalden alıntı: sonkarizma
selamlar bravacılar,bu gün benim bravaya krom ayn cam çıtası uygulaması yaptım ama tek başıma yaparken biraz yamuk yapıştırmışım,mered yapıştımı bir daha çıkmıyoki anasını satayım:) bu arada merak edenlere gerçek krom değil ucuz plastik krom görünümlü metre hesabı satılanlardan bakalım güneşe ve yağmura ne kadar dayanabilcek :)
yakışmış.
Alıntıları Göster
Arkadaşlar iki konuda yardıma ihtiyacım var. 1:Aracın klimasını çalıştırdığımda(Klima ve iç sirkilasyon düğmesi açıkken)Ön cam havalandırmanın ordan tıkırtı şeklinde ses gelmekte,sizlerin araçlardada oluyormu? 2:Far ampüllerini değiştiren varmı?Ostram nihgtbreaker kullanan varmı?
quote:
Orijinalden alıntı: sufim
Arkadaşlar iki konuda yardıma ihtiyacım var. 1:Aracın klimasını çalıştırdığımda(Klima ve iç sirkilasyon düğmesi açıkken)Ön cam havalandırmanın ordan tıkırtı şeklinde ses gelmekte,sizlerin araçlardada oluyormu? 2:Far ampüllerini değiştiren varmı?Ostram nihgtbreaker kullanan varmı?
Alıntıları Göster
benim araçta ses falan gelmiyo 2. si hakkında bilgim yok. ama farlar gerçekten problem az gösteriyo manisada ki fiat bayinde xenon far takımını 300 ytl ye takıyorlardı. bilmiyorum fiyatı normal mi. belki yardım cı olur fiyat anlamında diye yazdım
quote:
Orijinalden alıntı: ilker9728
benim araçta ses falan gelmiyo 2. si hakkında bilgim yok. ama farlar gerçekten problem az gösteriyo manisada ki fiat bayinde xenon far takımını 300 ytl ye takıyorlardı. bilmiyorum fiyatı normal mi. belki yardım cı olur fiyat anlamında diye yazdım
Alıntıları Göster
arkadaşlar benim araçtada kontak çok sert ve çevirince bazen çalışmıyor aynı problem olabilir mi acaba?
quote:
Orijinalden alıntı: sufim
Arkadaşlar iki konuda yardıma ihtiyacım var. 1:Aracın klimasını çalıştırdığımda(Klima ve iç sirkilasyon düğmesi açıkken)Ön cam havalandırmanın ordan tıkırtı şeklinde ses gelmekte,sizlerin araçlardada oluyormu? 2:Far ampüllerini değiştiren varmı?Ostram nihgtbreaker kullanan varmı?
Alıntıları Göster
1. Bravomda böyle bir sorun yok 2. Ben Nightbreaker farları taktım, çok zahmetli bir iş değil ve takmaya değer. Xenon kadar olmasa da aydınlatmada belirgin bir iyileştirme sağlıyor. Farı kendileri takmak isteyenler aşağıdaki dokümandan faydalanabilirler. Metin Almanca ama en azından fotoğraflar iş görebilir. Osram Nightbreaker Fiat Brava/o montajı
quote:
Orjinalden alıntı: sufim
Arkadaşlar iki konuda yardıma ihtiyacım var. 1:Aracın klimasını çalıştırdığımda(Klima ve iç sirkilasyon düğmesi açıkken)Ön cam havalandırmanın ordan tıkırtı şeklinde ses gelmekte,sizlerin araçlardada oluyormu? 2:Far ampüllerini değiştiren varmı?Ostram nihgtbreaker kullanan varmı?
quote:
Orijinalden alıntı: funky9
1. Bravomda böyle bir sorun yok 2. Ben Nightbreaker farları taktım, çok zahmetli bir iş değil ve takmaya değer. Xenon kadar olmasa da aydınlatmada belirgin bir iyileştirme sağlıyor. Farı kendileri takmak isteyenler aşağıdaki dokümandan faydalanabilirler. Metin Almanca ama en azından fotoğraflar iş görebilir. Osram Nightbreaker Fiat Brava/o montajı
quote:
Orjinalden alıntı: sufim
Arkadaşlar iki konuda yardıma ihtiyacım var. 1:Aracın klimasını çalıştırdığımda(Klima ve iç sirkilasyon düğmesi açıkken)Ön cam havalandırmanın ordan tıkırtı şeklinde ses gelmekte,sizlerin araçlardada oluyormu? 2:Far ampüllerini değiştiren varmı?Ostram nihgtbreaker kullanan varmı?
Alıntıları Göster
Arkadaşlar cevap ve önerileriniz için çok teşekkürler. Funky09;nekadar süredir kullanmaktasın ampülleri,kısa ömürlü mü?Ben farları gündüz de açmaktayım. Sana maliyeti ne oldu?Kısa ve uzun farların her ikisinide değiştirdinmi?
quote:
Orijinalden alıntı: sufim
Arkadaşlar cevap ve önerileriniz için çok teşekkürler. Funky09;nekadar süredir kullanmaktasın ampülleri,kısa ömürlü mü?Ben farları gündüz de açmaktayım. Sana maliyeti ne oldu?Kısa ve uzun farların her ikisinide değiştirdinmi?
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: sufim
Arkadaşlar cevap ve önerileriniz için çok teşekkürler. Funky09;nekadar süredir kullanmaktasın ampülleri,kısa ömürlü mü?Ben farları gündüz de açmaktayım. Sana maliyeti ne oldu?Kısa ve uzun farların her ikisinide değiştirdinmi?
Nightbreaker Yukarıdaki linkten aldım ben ürünü, yani toplam 32 YTL gibi bir paraya mal oldu. Yaklaşık 2 aydır kullanıyorum, sorun yok. Ama çok fazla yol yapmadığımı da belirtmeliyim. Bu açıdan ampüllerin ömrü konusunda sağlıklı yorum yapacak durumda değilim. Tek bildiğim normal halojenlerden kısa ömürlü oldukları ama oranını bilemeyeceğim. Nightbreaker Konusu Hemen üstteki linkten de ürünle ilgili daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.
quote:
Orijinalden alıntı: sufim
Arkadaşlar iki konuda yardıma ihtiyacım var. 1:Aracın klimasını çalıştırdığımda(Klima ve iç sirkilasyon düğmesi açıkken)Ön cam havalandırmanın ordan tıkırtı şeklinde ses gelmekte,sizlerin araçlardada oluyormu? 2:Far ampüllerini değiştiren varmı?Ostram nihgtbreaker kullanan varmı?
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: sufim
Arkadaşlar iki konuda yardıma ihtiyacım var. 1:Aracın klimasını çalıştırdığımda(Klima ve iç sirkilasyon düğmesi açıkken)Ön cam havalandırmanın ordan tıkırtı şeklinde ses gelmekte,sizlerin araçlardada oluyormu? 2:Far ampüllerini değiştiren varmı?Ostram nihgtbreaker kullanan varmı?
havalandırma peteklerinin metal kısmından kaynaklanıyor.babamın sienasında da böyle bi problem olmuştu.esasen problem sayılmazdı çünkü sadece ses den ötürü o da teyip'i kapalı tutttuğumuzda ve klima çalışırken tıkır tıkır olarak ses yapıyordu.sanayide usta ön konsolu söktü.kalorifer ve klimanın hava akışını sağlayan peteklerin metal kısımlarını biraz esnetti ses de kesildi.
quote:
Orijinalden alıntı: K_Storm
quote:
Orjinalden alıntı: sufim
Arkadaşlar iki konuda yardıma ihtiyacım var. 1:Aracın klimasını çalıştırdığımda(Klima ve iç sirkilasyon düğmesi açıkken)Ön cam havalandırmanın ordan tıkırtı şeklinde ses gelmekte,sizlerin araçlardada oluyormu? 2:Far ampüllerini değiştiren varmı?Ostram nihgtbreaker kullanan varmı?
havalandırma peteklerinin metal kısmından kaynaklanıyor.babamın sienasında da böyle bi problem olmuştu.esasen problem sayılmazdı çünkü sadece ses den ötürü o da teyip'i kapalı tutttuğumuzda ve klima çalışırken tıkır tıkır olarak ses yapıyordu.sanayide usta ön konsolu söktü.kalorifer ve klimanın hava akışını sağlayan peteklerin metal kısımlarını biraz esnetti ses de kesildi.
Alıntıları Göster
Brava parçaları pahallı diyenler. Bugün farklı bir nedenden dolayı triger setini değiştirdim Opar marka triger seti 65 YTL İşçilik 100 YTL..
quote:
Orijinalden alıntı: K_Storm
quote:
Orjinalden alıntı: sufim
Arkadaşlar iki konuda yardıma ihtiyacım var. 1:Aracın klimasını çalıştırdığımda(Klima ve iç sirkilasyon düğmesi açıkken)Ön cam havalandırmanın ordan tıkırtı şeklinde ses gelmekte,sizlerin araçlardada oluyormu? 2:Far ampüllerini değiştiren varmı?Ostram nihgtbreaker kullanan varmı?
havalandırma peteklerinin metal kısmından kaynaklanıyor.babamın sienasında da böyle bi problem olmuştu.esasen problem sayılmazdı çünkü sadece ses den ötürü o da teyip'i kapalı tutttuğumuzda ve klima çalışırken tıkır tıkır olarak ses yapıyordu.sanayide usta ön konsolu söktü.kalorifer ve klimanın hava akışını sağlayan peteklerin metal kısımlarını biraz esnetti ses de kesildi.
Alıntıları Göster
Teşekkürler,dediğin gibi aslında problem sayılmaz ama hastalık titizlik...
quote:
Orijinalden alıntı: denizhoca
Brava parçaları pahallı diyenler. Bugün farklı bir nedenden dolayı triger setini değiştirdim Opar marka triger seti 65 YTL İşçilik 100 YTL..
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: denizhoca
Brava parçaları pahallı diyenler. Bugün farklı bir nedenden dolayı triger setini değiştirdim Opar marka triger seti 65 YTL İşçilik 100 YTL..
fiyat konusunda bilgi sahibi olduk.benim brava 45.000 de.daha vakti var triger setini değiştirmeme.yalnız değiştireceğimiz zaman fiyat konusunda bi ön bilgi olur.teşekkürler.
quote:
Orijinalden alıntı: K_Storm
quote:
Orjinalden alıntı: denizhoca
Brava parçaları pahallı diyenler. Bugün farklı bir nedenden dolayı triger setini değiştirdim Opar marka triger seti 65 YTL İşçilik 100 YTL..
fiyat konusunda bilgi sahibi olduk.benim brava 45.000 de.daha vakti var triger setini değiştirmeme.yalnız değiştireceğimiz zaman fiyat konusunda bi ön bilgi olur.teşekkürler.
Alıntıları Göster
arkadaşlar selam....aracım şuan 98 binde ....100bine geldiğinde hangi bakımları yaptırmam gerekli?bende kitapçık yok bulduklarım ise yabancı dil ....bakım yaptıran veya konuyu bilenler görüşlerinizi paylaşabilir misiniz?Teşekkürler....