DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
hintli mahindra satışa sunulmuş
141
Cevap
0
Favori
49.604
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa: <<< önceki 1 2 3 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1504 Mesaj
      14 Eylül 2008 15:19:10
      Mahindra goa tam şaseli eski teknoloji bir arazi taşıtıdır bur SUV değildir özelliği sağlamlığıdır ufaktefek kazalarda yarım şase yeni nesil pickuplar gibi büyük hasarlar almaz yapı olarak eski bir chevrolet gibidir arazi şartlarında sağlam kalmaları için tasarlanmıştır.

      Goa modeli Türkiyede lada Nivanın kullanıcılarına hitap etmektedir. çok yakmaz yaklaşık tüketimi 100 km de 9 litredir goa modelinde euro dizel kullanmanız gerekmektedir ancak pickup modellerinde bu zorumluluğu yoktur. Motorları Euro 2 standartındadır ancak 6 ay içerisinde Ero4 standartında motorlu hava yastığı yaümur ve far sensörlü iç plastik aksamı tamamen yenilenmiş goa modelleri Türkiyeye girecek.

      Mahindra şu an Tatanın Türkiyedeki imajından çok rahatsız kesinlikle tata gibi dökülen bir araç değil fiyatlarının ucuzluğu kalitesizliğinden değil düşük donanımla olmasından kaynaklanmaktadır tekrar söylüyorum bu araçla çok rahat offroad yaparsınız amirat için bir nissan yada mitsubishi gibi paralar dökmezsiniz.

      Ayrıca Hintliler araba üretiyor bizde yok diye düşünüyoruz ancak.

      Hindistan 1.300.000.000 kişilik nüfusu ile Türkiyenin 16 katı bir ülke Dünyaya hiç satmasa bile bir Otomotiv firmasının burada ayakta kalması ve tasarım maliyetlerini karşılıyor ama 80.000.000 nüfusu olan Türkiyede 4 5 milyon doları bulan 1 araç tasarım maliyetini karşılayabilecek ve bunu satışları ile sülbanse edebilecek bir firma yok ( BMC nin minibüsler ve Kamyonları hali hazırdaki yurtdışı bağlantıları ile mümkün oluyor).



      _____________________________

      Kullandığım sistemler: (1997) Amiga mc020/20-(1998) Amiga mc030/30-(1999) Amiga mc040/40 - (2000) p3-450 - (2002) Athlon xp2200-(2004)-sempron 2000- (2005) turion 64 - (2008) Athlon x2 450 - (2010) i7 950 (2012) AMD fx8350
    • Teğmen
      220 Mesaj
      30 Eylül 2008 03:55:01
      Biz aracın tipini ailecek beğendik, içi donanımı kalitesiz olabilir ama bu fiyatta bi 4x4ten ne bekliyorsunuz anlamadım. Yalnız nasıl ticari olarak satılıyor?
      Cahilliğimi mazur görün de yarın öbürgün biri çıkıp bu nasıl ticari araç demez mi? Sonradan çatır çatır almasınlar aradaki ötv farkını? 2.6 motor vergisi çok olacağı için pahalıya çıkar görüşündeyim. Bu araçlar hakkında bilgisi olanlar yardımcı olursa çok makbule geçer.


      _____________________________

    • Yarbay
      3686 Mesaj
      30 Eylül 2008 04:30:22
      Sürücü havayastığı bile yok.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      788 Mesaj
      30 Eylül 2008 05:00:35

      quote:

      Orjinalden alıntı: erciiment

      hakkatten 2.800 cc den 105 beygir çıkarabilmek büyük teknoloji ister gerçi torku 200 küsür ama olsun


      Alıntıları Göster





      isuzu bu teknolojiyi yıllardır kullanıyor, nkr tek teker kamyonet 2800cc ve 100beygir, sınıfının en sorunsuz motorudur... 3ton yük taşıyabilen bi kamyonette kullanılabiliyorsa bunda neden olmasın...


      _____________________________

      El-Müstenidü bi Tevfikãti'r Rabbãniyye Meliki'd Devlet-il-Osmãniyye.

      Vatansızlara İnat, Vatan Sağolsun...
    • Yarbay
      3597 Mesaj
      30 Eylül 2008 05:30:53
      cinli chery tiggo yu buna tercih ederim. daha adi, daha sorunlu, daha sifatsiz olsa bile.

      mahindra ismini traktor sahibi olanlar ve bu foruma girenler disinda kac kisi bilir ki?

      ismi bilinmeyen bir markanin piyasasida olmaz. isterse dunyanin en buyuk ureticisi olsun reklama 1 kurus para ayirmasin, tenekeye 4 ceker koysun sonrada 40 bin lira fiyat ceksin alinmaz. mercedes veya bmw marka bassa methiyeler falan duzulmezdi havayastigi olmayan arac mi kaldi?

      adam gibi full donanimli getirip bu fiyata satsalar bise diyemem ama bu aracin ederi lada niva dan 1 kurus fazla degil.

      illa jipim olsun, donanimli olsun derseniz alin chery tiggo 30 bin lira klimali sunroof lu airbagli abs vs..


      _____________________________

    • Teğmen
      220 Mesaj
      30 Eylül 2008 09:40:48
      chery nere bu nere 1.6 motorlu bi araçla bunu aynı kefeye koymak çok yanlış. chery'i inceleme şansm oldu o da gayet kalitesiz bir araç. Millete tiggoyu iyi bi araç gibi göstermeyin bence. kaldı ki cherynin airbag inden ne hayır gelirse:D:D ama Bi konuda haklısınız hava yastığı: gerçekten nasıl olmaz akıl almaz bir şey. yine de bence çok güzel bir araç. Ama yinede siz lada niva tercih ediniz. Malum marka imajı var;)


      _____________________________

    • Binbaşı
      1504 Mesaj
      15 Ekim 2008 14:17:07
      cherry ucuz diye reklam yaptı bu araçın reklamlarını göreceksiniz çok yakında gzetelerde boy boy, şu an Distribitörü bayi ağını genişletmeye çalışıyor Adanada yeni bir bayilik verdiler Okar otomotiv de bu araçlar görüp inceleme şansınız olacaktır, ayrıca havayastıklı goa önümüzdeki yıl geliyor o araçta yağmur ve far sensörü ve hava yastığı olacak, ayrıca otomotiv vites seçeneği de olacak.

      aracın pikup u ancap ( amerika güvenlik idaresi oluyor) den 2 yıldız almış navaranın ilk versiyonun 1.5 yıldız aldığını hava yastığı zamanlamasıyla 3 yıldıza çıktığını düşünürsek hava yastıklı modeli ancapten navaraya göre çok daha yüksek puan alacağı kesin.

      çin arabalarının her hangi bir güvenlik araştırması da yok alırken hava yastığına güvenmeyin ilk piyasaya çıkan navaralar gibi çarpışma bittikten sonra açılıyor olabilir...


      _____________________________

      Kullandığım sistemler: (1997) Amiga mc020/20-(1998) Amiga mc030/30-(1999) Amiga mc040/40 - (2000) p3-450 - (2002) Athlon xp2200-(2004)-sempron 2000- (2005) turion 64 - (2008) Athlon x2 450 - (2010) i7 950 (2012) AMD fx8350
    • Yüzbaşı
      298 Mesaj
      15 Ekim 2008 15:36:25



      _____________________________

      adalet için...
    • Yarbay
      4650 Mesaj
      15 Ekim 2008 16:59:14
      İşte GOA








      _____________________________

    • Yarbay
      17217 Mesaj
      15 Ekim 2008 17:11:24
      abs standart hava yastıgı yok


      _____________________________

      Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
      150 ps 320 nm 6 ileri Active Select
    • Yüzbaşı
      345 Mesaj
      16 Ekim 2008 15:01:44
      Bu güzelmiş.Hint hummer'ı



      Bence arazi aracı olarak iyi bir araç.Hindistan'ın zorlu koşullarında fakir bir halkın kolayca kullanabilmesine yönelik bir araç olduğu için muhtemelen yüksek arazi performanslı ve bakım-onarım ı ucuz bir araçtır...


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      298 Mesaj
      16 Ekim 2008 15:10:49
      isteyen alır...


      _____________________________

      adalet için...
    • Yüzbaşı
      367 Mesaj
      16 Ekim 2008 18:16:46
      chery den iydir


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      298 Mesaj
      16 Ekim 2008 20:51:39
      bende lada var...satamıyorum...aynı durum...bu tip markaları alanlar satarken problem olacağını ve çok zarar edeceklerini bilmeleri gerekir...


      _____________________________

      adalet için...
    • Binbaşı
      1504 Mesaj
      17 Ekim 2008 20:34:24
      Bu gün arazide test ettim 4x4 pik-up modelini. arazide yüksek olması altı sürttü sürtmedi yada askıda kaldı kalmadı derdini düşünmüyorsunuz, balçığın içine daldım 4x4 moduna getirince hiç zorlanmadan cüssesine rağmen kolayca çıktı kabin içerisinde motor gürültüsü rahatsız edici seviyede değil zaten yol yada tekerlek sesi kesinlikle gelmiyor oldukça yumuşak bir sürüşü var. Pik-up modeli goa ya göre daha çok sarsıyor ancak arkaya yaklaşık 100 kg lik bir konulduğunda düz yoldaki rahatı artıyor. test etmenizi şiddetle tavsiye ederim.
      Pikup versiyonu ABD, Avustralya,da satılıyor buda niva ve tata ile farkını ortaya koymakta.

      Açıkçası ben Okar Otomotiv Mahindra satış sorumlusuyum ve test için binen tüm müşterilerimiz oldukça beğeniyor aracı 2. elde niva durumuna düşmez neden derseniz. Aracın backgroundunu biliyorum yedek parçası ucuz ve teknik olarak kronik bir sorunu yok . objektif bir değerlendirme yapmak gerekirse

      aracın artıları.
      kullanılan metal oldukça güçlü
      alt takımları ve yürüyen aksamı oldukça sağlam
      elektronik donanımı sadece ateşleme tertibatında olduğundan zorlu şartlarda sıkıntı çıkarma ihtimali oldukça düşük
      aracın torku yüksek
      standart donanımı fena değil
      iç döşemeleri kullanıma bağlı sarkma gevşeme yapmıyor yüksekliği yüzünden sallanan bir araça trim sesi oluşturmuyor (kendi peugeotumda daha fazla ses çıkıyor )
      pickup modeli motorinin her türünü kullanabiliyor.
      sınıfının en büyük diz ve baş mesafesi var arka koltukta oturan rahatsız olmuyor
      arka bölümde de klima çıkışı var arka koltuktakiler sıcak havalarda pişmiyor ve klima dakikalar içerisinde aracı soğutabiliyor.

      aracın eksileri.
      güvenlik donanımı yetersiz( ama seneye hava yastıklı goa geliyor).
      aracın eni dar
      direksiyon ve ön koltuk arasındaki mesafe dar çok kilolu kişiler araca oturmakta zorluk çekiyor
      ön koltuk yükseklik ayarı yok ve koltukların eni dar tutulmuş (kilolular açısından ön koltuklara sığmak zor oluyor ).
      ilk hızlanış düşük devirlerde bazı kişilerce yavaş bulunuyor ( bence yeterli)
      4x4 e geçerken içeride çıkan ses biraz fazla bir vurma sesi şeklinde.

      durum bu 26,600 fiyatı olan bir arac için paranızın karşılığını fazlasıyla karşılıyor.
      ha çin arabaları ile karşılaştıran arkadaşlara şu an birşey demiyorum 3 4 sene sonra konuşuruz tiggolar ne durumda olacak mahindra ne durumda olacak göreceksiniz.








      _____________________________

      Kullandığım sistemler: (1997) Amiga mc020/20-(1998) Amiga mc030/30-(1999) Amiga mc040/40 - (2000) p3-450 - (2002) Athlon xp2200-(2004)-sempron 2000- (2005) turion 64 - (2008) Athlon x2 450 - (2010) i7 950 (2012) AMD fx8350
    • Yüzbaşı
      298 Mesaj
      18 Ekim 2008 00:46:07
      hayırlı satışlar


      _____________________________

      adalet için...
    • Binbaşı
      1504 Mesaj
      19 Ekim 2008 18:40:10
      resimde görüldüğü gibi bu gün de başka bir teste tabi tuttuk netice her hangi bir zorlanma belirtisi göstermedi .





      _____________________________

      Kullandığım sistemler: (1997) Amiga mc020/20-(1998) Amiga mc030/30-(1999) Amiga mc040/40 - (2000) p3-450 - (2002) Athlon xp2200-(2004)-sempron 2000- (2005) turion 64 - (2008) Athlon x2 450 - (2010) i7 950 (2012) AMD fx8350
    • Binbaşı
      1504 Mesaj
      25 Ekim 2008 12:03:43
      Mahindra Pik-up 4x4 modelini Adana tuzla bölgesindeki tarlalarda ve kum tepelerinde test ettik, test sürüşü yapan bölge sakinleri aracın performansından oldukça memnun kaldılar.




      Ufaltılmış önizleme resmi



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OnTEC -- 3 Kasım 2008; 10:19:19 >
      _____________________________

      Kullandığım sistemler: (1997) Amiga mc020/20-(1998) Amiga mc030/30-(1999) Amiga mc040/40 - (2000) p3-450 - (2002) Athlon xp2200-(2004)-sempron 2000- (2005) turion 64 - (2008) Athlon x2 450 - (2010) i7 950 (2012) AMD fx8350
    • Yüzbaşı
      311 Mesaj
      28 Ekim 2008 12:34:23
      Bence sözkonusu olan araç bir 4x4 ve eleştirilirken tipi, markasının ismi, hintli olması gibi konulardan ziyade; arazi performansı, yakıt tüketimi, servis yedek parça vb. gibi konularda olmalı. Ben bu aracı savunmuyorum yada tavsiye etmiyorum ama piyasaya yeni giren bir markayada böle eleştirlerin biraz önyargıdan ibaret olduğıunu düşünüyorum. Bu arada konuda adı geçen ve beğenilmeyen tata firması şu anda Land Rover'ın sahibidir...
      Teşekkürler herkese kazasız belasız günler...


      _____________________________

      Sony Xperia M4 Aqua
    • Binbaşı
      1504 Mesaj
      28 Ekim 2008 21:41:58
      doğru ama zararda olduğu için satıldı, mahindra zarada olmayan hummer firmasıyla pazarlık safhasında .

      tata malesef sorunlu motorları yüzünden bu gün Türkiyede sorunlu bir marka, malesef satıcıları satarken aslında hiç alakası olmayan mercedes motoru var abi bunda yalanını kullandığından insanlara kakaladılar resmen ama araçlarda çok fazla motor problemi çıktı ,

      tatanın motoru mercedes filan değil mercedes teknolojisi kullanan tatanın kendi motorları .

      mahindr hindistanda ticari araç pazarının lider firması tata ise binek pazarında lider . neticeyi ortaya koyarsak şu an ağzımızla kuş tutsak bişey değişmeyecek 3 4 sene sonra görüşürüz.


      _____________________________

      Kullandığım sistemler: (1997) Amiga mc020/20-(1998) Amiga mc030/30-(1999) Amiga mc040/40 - (2000) p3-450 - (2002) Athlon xp2200-(2004)-sempron 2000- (2005) turion 64 - (2008) Athlon x2 450 - (2010) i7 950 (2012) AMD fx8350
    • Yüzbaşı
      311 Mesaj
      28 Ekim 2008 22:05:30
      Bildiğim kadarıyla turkcellin araziye giden ekibi ford ranger leri mahindra ile değiştiriyolarmış. Mahindranın sınıfında daha ekonamik olduğu söleniyor.
      Ontec sende Mahindra varmıo yada kullandınmı?


      _____________________________

      Sony Xperia M4 Aqua
    • Binbaşı
      1504 Mesaj
      03 Kasım 2008 10:16:27
      var olmaz mı :D

      pikup versiyonu turbo dizel biraz gürültülü çalışıyor düz yolda kalkışı biraz ağır ancak total hız iyi yolu kesinlikle hissetmiyorsunuz ben kullanırken kasis filan hiç aldırış etmiyorum.
      araçla araziye çıkınca tüm eksilerini unutuyorsunuz inanın insanın yürüyemeyeceği yerlerde çok rahat bir şekilde yol alıyor sarsılma kasılma yapmıyor .

      amiyane tabirle jeep versiyonu ( kapalı kabin arazi taşıtı) goa crde motor kullanıyor motor oldukça seri pikup un arkası makaslı olduğundan asfaltta çok zıplama yapsa da goa da bu olmuyor arazi şartlarında pikuptan çok daha rahat şasesi de daha kısa olduğundan dik yerlere çok daha rahat tırmanıyor. bulunduğunuz ildeki mahindra satıcısının test aracı ile aracı test etmenizi tavsiye ederim.


      _____________________________

      Kullandığım sistemler: (1997) Amiga mc020/20-(1998) Amiga mc030/30-(1999) Amiga mc040/40 - (2000) p3-450 - (2002) Athlon xp2200-(2004)-sempron 2000- (2005) turion 64 - (2008) Athlon x2 450 - (2010) i7 950 (2012) AMD fx8350
    • Yarbay
      7163 Mesaj
      03 Kasım 2008 15:22:44
      bence o fiyata gayet güzel bi araç, tek kötü yanı motor hacminin büyüklüğüne rağmen beygir sayısı madem 100hp olcak bari 2.0 falan olsun en fazla sağlamlık konusunda görmeden bişey söylemek doğru olmaz ama çinlilerden çok daha iyiymiş gibi duruyor.


      _____________________________

      Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
      Mustafa Kemal ATATÜRK

      Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.

    • Binbaşı
      1504 Mesaj
      03 Kasım 2008 20:03:45
      ama o hacme göre az yakıyor :D
      8,5 -9 lt ortalama mazot tüketiyor (goa) . 2450 kg gibi bir ağırlığı var , yüklü olması yakıt sarfiyatında değişiklik yapmıyor.

      Bu arada pickuplarda artık 100hp lik turbo intercooler motorun yanısıra 109 beygirlik euro 4 crde motor geliyor, bu motor 270 tork 1800 devirde veriyor.




      Ufaltılmış önizleme resmi



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OnTEC -- 4 Kasım 2008; 15:03:59 >
      _____________________________

      Kullandığım sistemler: (1997) Amiga mc020/20-(1998) Amiga mc030/30-(1999) Amiga mc040/40 - (2000) p3-450 - (2002) Athlon xp2200-(2004)-sempron 2000- (2005) turion 64 - (2008) Athlon x2 450 - (2010) i7 950 (2012) AMD fx8350
    • Çavuş
      42 Mesaj
      07 Aralık 2008 18:42:54
      bence süper bi araç daha bugün test ettik pikabını.ama pikabının tasarımı pek alımlı değil. ancak goa 40000 ytlye en ii jip. içine ne motor sesi geliyor nede plastik veya dökülme sesi war. kapıları lık die kapanıyor. beni şaşırttı gayet kaliteli bi araç. inş. alacaz...beyaz goa


      _____________________________

    • Yarbay
      17217 Mesaj
      07 Aralık 2008 18:46:22
      Türkiyede satışa başlanıldıgından beri sadece 6 adet satmış bu mahindra


      _____________________________

      Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
      150 ps 320 nm 6 ileri Active Select
    • Yarbay
      7134 Mesaj
      07 Aralık 2008 19:28:15
      2450kg çok ağır değilmi?
      o motor bunu yerinden zor kaldırır.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1504 Mesaj
      15 Aralık 2008 09:40:54
      warrior sako Tarih 7 Aralık 2008; 18:46:22
      Türkiyede satışa başlanıldıgından beri sadece 6 adet satmış bu mahindra

      Bu bilgiyi nereden aldınız? Türkiyede yaklaşık 1.5 senelik bir satış mazisi olan mahindra sadece Antalyada aylık 15 ortalama satış yapmaktadır.

      lokosit Tarih 7 Aralık 2008; 19:28:15
      2450kg çok ağır değilmi?
      o motor bunu yerinden zor kaldırır.

      Motor kuvveti düşündüğünüz gibi, araç binek değil yani 180 200 km/saat hız yapabileceğiniz bir araç değil bu motor gücünden değil araç çok yüksek olduğundan dolayı... standart turbo dizel intercooler motorlu pikup u otobanda 170 e kadar çıkabilmekte crde motorlu olan Goa ise 170 180 km hız yapabilemktedir.
      Şunu da söylemekte fayda var bu araçların esas kullanım yeri arazi ve bozuk yol koşullarıdır, bu araçlardan beklenen şey ise gömüldüğünde gömüldüğü yerden çıkabilmesi ve tekerleklerin her koşulda dönüşünü devam ettirebilmesidir.

      Bu yönden baktığınızda ise bu araçlarda özellikle 4x4 versiyonlarında ( ki bahsettiğiniz ağırlık 4x4 ün ağırlığıdır) test ettiğimiz her tür arazi koşullarında ( yoğun balçık, sürülmüş tarla, eğimli çamurlu rampa çıkışı, kumsal v.b.) her hangi bir güç yetmezliği durumu yaşamadan yüzümüzün akıyla testleri başarılı olarak geçmiş bir araçtır.

      Aracın beygir gücüne baktığınızda rakamsal olarak düşük görünen bu araçlar yürüyen aksam tasarımı ile bu koşullarda bu güç eksikliğini hissetirmemektedir.
      Bunun başlıca nedenler;
      Ön tekerlekleklerin neredeyse aracın tampon hizasında olması ( bu özellik karteri korumakta ve çıkışta dik açıya tırmanabilmesini sağlamaktadır)
      ön ve arka tekerlekler arasındaki mesafe diğer rakiplerinden kısadır.( bu özellikle askıda kalma problemi yaşanmaz ayrıca ön tekerleğin açtığı ize arka tekerleklerin rahatça girerek arkayı savurmadan ilerlemesini sürdürmektedir.)
      Arka lastiklerin çift kabin versiyonlarda kabinin bitiş noktasının altından başlaması ( arka lastiğin üzerine düşen ağırlığı arttırması ve tekerleğin ağırlık merkezine yakın olması ile savurma ve aşırı sarsılma ( pikup versiyonu için geçerli) problemi yaşatmamaktadır)
      Lastiklerin genişliği aracın batmasını zorlaştırmaktadır.
      Goa modeli için yukarıdaki özelliklerin hemen hepsi geçerli iken ayrıca bağımsız helezon+amortisör sistemi ve gelişmiş motoru yüzünden oldukça rahat bir kullanım sunmasıda cabasıdır.

      Türkiyedeki diger hint aracının imajı ve fiyatı insanların aklında soru işaretleri oluşmasına neden olmakla birlikte bu aracı kullandığınızda sağlamlık, ve arazi şartlarındaki performansının nasıl birşey olduğunu çok rahatça anlayabilmektesiniz.


      Mahindra 1945 yılından başlayarak çok uzun seneler jeep askeri araçları üretmiş bir firmadır, pikup ve goa modellerinde buradaki tecrübelerini kullanmış ve buna bağlı olarak lüks olmayan ama çok dayanıklı, arazi şartlarında oldukça başarılı, goa da ise oldukça rahat ve sorunsuz araçlar üretmektedir.

      Askeri araç üretiminden gelen sağlam şase, sağlam motor yapısını aynen bu araçlara taşımıştır, ki halen ürettiği askeri araçları axe ve bolero da aynı yapıdaki şase ve motorlar kullanılmaktadır.

      AXE
      mahindra axe fotografı

      bolero
      Bolero fotografı


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OnTEC -- 15 Aralık 2008; 9:47:37 >
      _____________________________

      Kullandığım sistemler: (1997) Amiga mc020/20-(1998) Amiga mc030/30-(1999) Amiga mc040/40 - (2000) p3-450 - (2002) Athlon xp2200-(2004)-sempron 2000- (2005) turion 64 - (2008) Athlon x2 450 - (2010) i7 950 (2012) AMD fx8350
    • Er
      7 Mesaj
      15 Aralık 2008 18:56:06
      mahindra kaliteli bir araç olarak gözüküyor ama türkiyeye geldiğinden beri kaç adet sattı acaba ?


      _____________________________

      VARDAR MOTORS
    • Binbaşı
      1823 Mesaj
      15 Aralık 2008 19:14:30
      Bence GOA modeli çok güzel.Yinede Tata ve Chery den iyidir.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1504 Mesaj
      15 Aralık 2008 21:44:13
      yanılmıyorsam 300 civarı pikup satışı 100 kadar da goa satıldı 2008 yılında

      Tatanın listelerde görünün bir arazi aracı ( jip ) mevcut ancak bu araç binek statüde olduğundan vergileri yüzünden fiyatı oldukça yükseğe çıkmaktadır tahminin 50 55 milyar arası birşey bu nedenle satışı yok denecek kadar az.

      cherry nin tiggosu arazi taşıtı görümünde bir binektir orjinali olan rav4 bile arazi koşulları için yapılmış bir araç değil aracı balçığa sokarsanız fren balataları balçık ile dolup frenleriniz kitlenir uzun vade kötü koşullarda kullanmanız durumunda ise alt takımlarda sorun çıkarırlar. ki cherrynin çin olduğunu düşünürsek araziyi bu araçlarda denemeyin diyebilirim ( aracı test etmedim varsa Adana'da kendine güvenen bir tiggo sahibi arazide 2 aracı da test edebiliriz pm atabilirsiniz)

      bu nedenle goa yı kıyaslayabileceğiniz bir araç şu an için Türkiyede yok zaten.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OnTEC -- 15 Aralık 2008; 21:50:33 >
      _____________________________

      Kullandığım sistemler: (1997) Amiga mc020/20-(1998) Amiga mc030/30-(1999) Amiga mc040/40 - (2000) p3-450 - (2002) Athlon xp2200-(2004)-sempron 2000- (2005) turion 64 - (2008) Athlon x2 450 - (2010) i7 950 (2012) AMD fx8350
    • Teğmen
      214 Mesaj
      25 Aralık 2008 12:54:28

      quote:

      Orjinalden alıntı: emtue

      cinli chery tiggo yu buna tercih ederim. daha adi, daha sorunlu, daha sifatsiz olsa bile.

      mahindra ismini traktor sahibi olanlar ve bu foruma girenler disinda kac kisi bilir ki?

      ismi bilinmeyen bir markanin piyasasida olmaz. isterse dunyanin en buyuk ureticisi olsun reklama 1 kurus para ayirmasin, tenekeye 4 ceker koysun sonrada 40 bin lira fiyat ceksin alinmaz. mercedes veya bmw marka bassa methiyeler falan duzulmezdi havayastigi olmayan arac mi kaldi?

      adam gibi full donanimli getirip bu fiyata satsalar bise diyemem ama bu aracin ederi lada niva dan 1 kurus fazla degil.

      illa jipim olsun, donanimli olsun derseniz alin chery tiggo 30 bin lira klimali sunroof lu airbagli abs vs..


      Chery Tiggo 4x4 değilki 4x2 nasıl 4x4 bir araca alternatif sunabilirsinizki ?


    • Binbaşı
      1504 Mesaj
      25 Aralık 2008 12:58:24
      kıyaslanabilinir aslıda 4x2 Goa mevcut, ancak arkadaş olaya nereden bakılması gerektiğini kavrayamamış, çin araçları avrupada satılmıyor satılamıyor ancak Mahindra avrupanın pek çok ülkesinde satılıyor, 2009 yılında ise Abd ve İngiltere de satışa çıkıyor, Bu aracın yurt dışı incelemelerine bakarsanız kimse bu araçların sağlamlığı ve arazi performansına kötü not verememiş. Ama çin arabasının kendi satış temsilcileri bile sattığı arabalara güvenmiyor, bence arkadaşın 2 aracıda bir test edip inceleyip aradaki saymayla bitmeyecek farklara bakması lazım.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OnTEC -- 25 Aralık 2008; 13:23:59 >
      _____________________________

      Kullandığım sistemler: (1997) Amiga mc020/20-(1998) Amiga mc030/30-(1999) Amiga mc040/40 - (2000) p3-450 - (2002) Athlon xp2200-(2004)-sempron 2000- (2005) turion 64 - (2008) Athlon x2 450 - (2010) i7 950 (2012) AMD fx8350
    • Binbaşı
      1860 Mesaj
      25 Aralık 2008 14:14:48

      quote:

      Orjinalden alıntı: OnTEC

      Mahindra Pik-up 4x4 modelini Adana tuzla bölgesindeki tarlalarda ve kum tepelerinde test ettik, test sürüşü yapan bölge sakinleri aracın performansından oldukça memnun kaldılar.




      test sürüşünü bölge sakinlerine mi yaptırdınız?




      _____________________________

      2005'ten beri burada !
    • Binbaşı
      1504 Mesaj
      26 Aralık 2008 14:55:39
      evet Tuzla Tabaklar köyü sakinlerine yaptırıldı. yani aracı biz değil onlar sürdü


      _____________________________

      Kullandığım sistemler: (1997) Amiga mc020/20-(1998) Amiga mc030/30-(1999) Amiga mc040/40 - (2000) p3-450 - (2002) Athlon xp2200-(2004)-sempron 2000- (2005) turion 64 - (2008) Athlon x2 450 - (2010) i7 950 (2012) AMD fx8350
    • Binbaşı
      1504 Mesaj
      15 Ocak 2009 14:25:28
      Mahindradan yeni model XYLO 2,5 motora sahip bu araç aslında bir mpv ama Türkiye'ye doblo tipi bir araç olarak girmesinin normal açılır arka kapının yerine sürgülü arka kapı olması düşünülüyor böylelikle Türkiyede olmayan mpv sınıfı yerine doblo- kango sınıfı mini van tipi girmesi ile pazarda yer edinebileceği düşünülüyor.








      Ufaltılmış önizleme resmi



      Ufaltılmış önizleme resmi



      Ufaltılmış önizleme resmi



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OnTEC -- 15 Ocak 2009; 14:24:01 >
      _____________________________

      Kullandığım sistemler: (1997) Amiga mc020/20-(1998) Amiga mc030/30-(1999) Amiga mc040/40 - (2000) p3-450 - (2002) Athlon xp2200-(2004)-sempron 2000- (2005) turion 64 - (2008) Athlon x2 450 - (2010) i7 950 (2012) AMD fx8350
    • Yarbay
      17217 Mesaj
      15 Ocak 2009 14:47:24
      ataşehir deki merkez bayideki test araçları dışında satış yapmamış herhalde adamlar


      _____________________________

      Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
      150 ps 320 nm 6 ileri Active Select
    • Binbaşı
      1504 Mesaj
      15 Ocak 2009 18:17:08
      orada satış yapılmıyor zaten İstanbul bayisi Autoritedir.

      Orası Distiribitörün kendi bayisi İstanbul bayisi olmasından dolayı o bayinin işlerini kesmemek için orası liste fiyetının altında kesinlikle fiyat vermez indirim içinde direkt autoriteye yönlendiriyorlar.


      _____________________________

      Kullandığım sistemler: (1997) Amiga mc020/20-(1998) Amiga mc030/30-(1999) Amiga mc040/40 - (2000) p3-450 - (2002) Athlon xp2200-(2004)-sempron 2000- (2005) turion 64 - (2008) Athlon x2 450 - (2010) i7 950 (2012) AMD fx8350
    • Yarbay
      4740 Mesaj
      15 Ocak 2009 18:50:57
      Liste fiyatlarında bişey dikkatimi çekti ötv'ler %4 ve %10 neden bu kadar az?


      _____________________________

      Golf VI 1.4 TSİ
    • Yüzbaşı
      484 Mesaj
      15 Ocak 2009 19:52:20
      arkadaşlar bu araba 4*4 değil 4*2
      30 bin değil 10 bin bile etmez çin malı arabalardan bile daha dandik duruyo


      _____________________________

    • Yarbay
      17217 Mesaj
      15 Ocak 2009 19:58:37

      quote:

      Orjinalden alıntı: OnTEC

      warrior sako Tarih 7 Aralık 2008; 18:46:22
      Türkiyede satışa başlanıldıgından beri sadece 6 adet satmış bu mahindra

      Bu bilgiyi nereden aldınız? Türkiyede yaklaşık 1.5 senelik bir satış mazisi olan mahindra sadece Antalyada aylık 15 ortalama satış yapmaktadır.

      lokosit Tarih 7 Aralık 2008; 19:28:15
      2450kg çok ağır değilmi?
      o motor bunu yerinden zor kaldırır.

      Motor kuvveti düşündüğünüz gibi, araç binek değil yani 180 200 km/saat hız yapabileceğiniz bir araç değil bu motor gücünden değil araç çok yüksek olduğundan dolayı... standart turbo dizel intercooler motorlu pikup u otobanda 170 e kadar çıkabilmekte crde motorlu olan Goa ise 170 180 km hız yapabilemktedir.
      Şunu da söylemekte fayda var bu araçların esas kullanım yeri arazi ve bozuk yol koşullarıdır, bu araçlardan beklenen şey ise gömüldüğünde gömüldüğü yerden çıkabilmesi ve tekerleklerin her koşulda dönüşünü devam ettirebilmesidir.

      Bu yönden baktığınızda ise bu araçlarda özellikle 4x4 versiyonlarında ( ki bahsettiğiniz ağırlık 4x4 ün ağırlığıdır) test ettiğimiz her tür arazi koşullarında ( yoğun balçık, sürülmüş tarla, eğimli çamurlu rampa çıkışı, kumsal v.b.) her hangi bir güç yetmezliği durumu yaşamadan yüzümüzün akıyla testleri başarılı olarak geçmiş bir araçtır.

      Aracın beygir gücüne baktığınızda rakamsal olarak düşük görünen bu araçlar yürüyen aksam tasarımı ile bu koşullarda bu güç eksikliğini hissetirmemektedir.
      Bunun başlıca nedenler;
      Ön tekerlekleklerin neredeyse aracın tampon hizasında olması ( bu özellik karteri korumakta ve çıkışta dik açıya tırmanabilmesini sağlamaktadır)
      ön ve arka tekerlekler arasındaki mesafe diğer rakiplerinden kısadır.( bu özellikle askıda kalma problemi yaşanmaz ayrıca ön tekerleğin açtığı ize arka tekerleklerin rahatça girerek arkayı savurmadan ilerlemesini sürdürmektedir.)
      Arka lastiklerin çift kabin versiyonlarda kabinin bitiş noktasının altından başlaması ( arka lastiğin üzerine düşen ağırlığı arttırması ve tekerleğin ağırlık merkezine yakın olması ile savurma ve aşırı sarsılma ( pikup versiyonu için geçerli) problemi yaşatmamaktadır)
      Lastiklerin genişliği aracın batmasını zorlaştırmaktadır.
      Goa modeli için yukarıdaki özelliklerin hemen hepsi geçerli iken ayrıca bağımsız helezon+amortisör sistemi ve gelişmiş motoru yüzünden oldukça rahat bir kullanım sunmasıda cabasıdır.

      Türkiyedeki diger hint aracının imajı ve fiyatı insanların aklında soru işaretleri oluşmasına neden olmakla birlikte bu aracı kullandığınızda sağlamlık, ve arazi şartlarındaki performansının nasıl birşey olduğunu çok rahatça anlayabilmektesiniz.


      Mahindra 1945 yılından başlayarak çok uzun seneler jeep askeri araçları üretmiş bir firmadır, pikup ve goa modellerinde buradaki tecrübelerini kullanmış ve buna bağlı olarak lüks olmayan ama çok dayanıklı, arazi şartlarında oldukça başarılı, goa da ise oldukça rahat ve sorunsuz araçlar üretmektedir.

      Askeri araç üretiminden gelen sağlam şase, sağlam motor yapısını aynen bu araçlara taşımıştır, ki halen ürettiği askeri araçları axe ve bolero da aynı yapıdaki şase ve motorlar kullanılmaktadır.

      AXE
      mahindra axe fotografı

      bolero
      Bolero fotografı




      ben autoshow dergisinin yalancısıyım hocam orada 2008 yılı içerisinde sadece 6 adet satış yaptı yazıyordu .


      _____________________________

      Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
      150 ps 320 nm 6 ileri Active Select
    • Binbaşı
      1504 Mesaj
      16 Ocak 2009 09:32:05
      kesin rakamlardır Türkiye Otomotiv Distiribitörleri derneğinden alınmıştır.
      Ocak - Eylül 2008 rakamları
      Antalya :50
      Ankara :24
      Denizli :18
      İstanbul 64
      Kocaeli :1
      Sakarya :3
      Toplam 160

      Malsesf eylülden sonrasının verisi yok


      _____________________________

      Kullandığım sistemler: (1997) Amiga mc020/20-(1998) Amiga mc030/30-(1999) Amiga mc040/40 - (2000) p3-450 - (2002) Athlon xp2200-(2004)-sempron 2000- (2005) turion 64 - (2008) Athlon x2 450 - (2010) i7 950 (2012) AMD fx8350
    • Yarbay
      3399 Mesaj
      16 Ocak 2009 09:43:04
      Vay be daha yeni duydum böyle bi araç markasını.
      1 senedirde ülkemizdeymiş.Reklam 0 galiba.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1504 Mesaj
      16 Ocak 2009 12:11:31
      malesef reklam çok az. bayi yapılandırmasını bekliyor İlçe otomotiv bayi sayısının artmasını bekliyor reklam vermek için


      _____________________________

      Kullandığım sistemler: (1997) Amiga mc020/20-(1998) Amiga mc030/30-(1999) Amiga mc040/40 - (2000) p3-450 - (2002) Athlon xp2200-(2004)-sempron 2000- (2005) turion 64 - (2008) Athlon x2 450 - (2010) i7 950 (2012) AMD fx8350
    • Yüzbaşı
      942 Mesaj
      16 Ocak 2009 13:14:40
      UCUZDUR VARDIR Bİ İLLETİ
      PAHALIDIR VARDIR Bİ HİKMETİ. (nokta diyorum)


      _____________________________

    • Binbaşı
      1504 Mesaj
      17 Ocak 2009 11:07:35
      Diyaloğa bakarmısınız
      Müşteri
      -bu mahindra pickup ne kadar?
      Satıcı
      -28,500
      Müşteri
      -daha ucuz olmalı.
      Satıcı
      -Araç sağlam dayanıklı ve kaliteli
      Müşteri
      -Kaç abs var bunda
      Satıcı
      Abs 1 tane olur ama pickupta yok Havayastığıda yok zaten olsa fiyatı diğer markalar gibi olur
      Müşteri
      -e yeni gelmiş araba fiyatı şöyle 22 23 olsa alırdık
      Satıcı
      -??##!!??
      Müşteri
      - e kaç beygir bu
      Satıcı
      -108
      Müşteri
      Azmış
      Satıcı
      -Torku yüksek ve az yakıyor 9 litre ortalama tüketimi
      Müşteri
      -Ya yenilerin beygir gücü 150 beygir hep
      Satıcı
      -Navara alın o zaman
      Müşteri
      -Navara çok yakıyor
      Satıcı
      -??##!!??

      Adamın istediği hem sağlam olacak, hem donanım ful olacak hem 150 beygir olacak hem az yakacak
      istediği araba Nissan Navara aslında ve baz fiyatı 45,000 TL

      Şimdi bu ne perhiz bu ne lahana turşusu.

      Arkadaş bu araç çok sağlam ama lüks değil
      düz yolda 170 km/h yapabiliyor
      Arazide çok başarılı sessiz ve sarsmayan alt takımları kuvvetli Parçası bol ve çok ucuz
      Beklenti ne

      hepsi olsun. Bulursan banada söyle bende ondan alayım.


      _____________________________

      Kullandığım sistemler: (1997) Amiga mc020/20-(1998) Amiga mc030/30-(1999) Amiga mc040/40 - (2000) p3-450 - (2002) Athlon xp2200-(2004)-sempron 2000- (2005) turion 64 - (2008) Athlon x2 450 - (2010) i7 950 (2012) AMD fx8350
    • Binbaşı
      1827 Mesaj
      25 Ocak 2009 01:18:44
      Arkadaşım vergiler hakkında bilgi verir misin?


      _____________________________

    • Binbaşı
      1504 Mesaj
      05 Şubat 2009 17:20:30
      4x2 goa 473 ytl
      4x2 pickup 473 ytl
      4x4 pickup 868 ytl ( aslında 1300 ancak aracın değerinin % 5 i yıllık verginin altında kaldığından maliyeye dilekçe verdiğinizde 868 ytl den vergilendiriliyorsunuz)

      Bu arada yakında bizim askerden tuzla diye bildiğimiz orijinal jeep modeli olan ( Askeriyedeki eski tuzla jeeplerde mahindranın üretimi olduğunu bilmenizi isterim) MM540 in revize hali olan "Mahindra Thar" Türkiyede satışa sunulacak

      Kasasında herhangi bir değişiklik olmayacak yani bildiğimiz klasik jeep olan araçlar 1900 motor crde ( motor peugeot 1,9 hdi partnerlerde kullanılanmış ) 5 ileri şanzuman kalın lastikler ve çelik jant gibi donanımlarda Türkiye Pazarına sunulacak. Bu aracın hastalarına güzel bir haber bence...

      [image][/image]

      [image]local://upfiles/459405/92766919F68D4CAF91EFF2BCF1DF9A4F.jpg[/image]


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OnTEC -- 5 Şubat 2009; 17:21:34 >
      _____________________________

      Kullandığım sistemler: (1997) Amiga mc020/20-(1998) Amiga mc030/30-(1999) Amiga mc040/40 - (2000) p3-450 - (2002) Athlon xp2200-(2004)-sempron 2000- (2005) turion 64 - (2008) Athlon x2 450 - (2010) i7 950 (2012) AMD fx8350
    • Binbaşı
      1560 Mesaj
      17 Şubat 2009 22:54:35
      biraz dalga geçtik ama tam bir ihtiyaç aracı bir zamanlar niva bu boşluğu dolduruyordu ama artık pazarda ladanın esamesi geçmiyor birde tatadan daha kaliteli bir araç dedimya lux değil ama ihtiyaç aracı buda onu çekici yapıyor aslında incelediğim 4X4 ler arasında favorim sangyongdu ama iflas bayrağını çekti


      _____________________________


    • Binbaşı
      1827 Mesaj
      18 Şubat 2009 00:05:44
      quote:

      4x2 goa 473 ytl


      Sayın Ontec anlayamadığım bir şey var. Bunun vergisi nasıl bu kadar düşük olabliyor?Araç kamyon kamyonet çekici sınıfına mı giriyor?


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      292 Mesaj
      18 Şubat 2009 09:58:15

      quote:

      Orjinalden alıntı: Drizztdark

      Ulan yam-yam hintlililer ne araba üretiyor yinde tata mahindra falan dünyanın en iyi montaj fabrikaları bizde biz bi türk markası çıkaramadık yapsak italyanları bile sollarız
      bunu herkes biliyor lakin üst yöneticiler hariç



      _____________________________



      The Storm is Coming
    • Yüzbaşı
      292 Mesaj
      18 Şubat 2009 10:33:07
      bu arada bayide çalışan arkadaş bu araçların donanımlarını falan anlatsa iyi olur internet sitesi yeterli değil bizde daha fazla bilgi sahibi oluruz


      _____________________________



      The Storm is Coming
    • Er
      10 Mesaj
      18 Mart 2009 14:07:29
      Mahindra Şu an için tanıtımsız olabilir ve bir çok kişi için yabancı olabilir bazı talihsizlikler yaşadı çünkü bu marka tam 2 yıl ülkemize giermedi neden mi giremedi çünkü goa modeli jeep kılıgında süper bi kamyonet avrupa birliği ülkelerinde bu sekilde satılmakda. Ülkemize geldiğinde tam reklamı yapılamadı ama yakında
      kısa bir zaman dilimde olur inşallah daha fazla tanınacak. Kullananlar en büyük reklamdır. Yaklaşık 1,5 yıldır kullanıyorum kesinlikle sorunsuz sağlam hem arazide hem yolda iyi bir partner bi nevi askeri postal gibi bir araç.




      _____________________________

    • Er
      10 Mesaj
      18 Mart 2009 15:01:24
      Bu fiyata böyle bir araç bulamazsınız GOA 4*2 ve PIKUP 4*2 de
      kilitli difransiyel standartdır bu da size arazide büyük kolaylık sağlar benim diyen 4*4 ün yapamadıklarını 4*2 mahindralar yapar önden 35 derece yaklaşımaçısına arkadan ayrılma açısı 22 derece uzaklaşma sansına sahipsiniz.yerden yüksekliği 21 cm.dir.180 beygirde 270 tork üretir 2 vites de yokuşda kendi kendine çeke bilen bir tork a sahipdir. Test sürücü yapmadan lütfen bu araç i,çin ön yargılı davranmayın.İç aksesuarları zengin olmaya bilir bu konuda bende şikayetciyim aMA her aksesuar ekstra bedel getiriyor unutmayalım.






      _____________________________

    • Binbaşı
      1504 Mesaj
      19 Haziran 2009 17:49:40
      Şu An Distribitörün elinde Pickup kalmamış Eylülde gelecek araçlarda abs ve hava yastığı opsiyonlardı da olacak ayrıca Mahindra makyajlandı resimdeki araçlar artık eski kasa diyebiliriz.

      http://www.mahindrascorpio.com/scorpio_refresh/experience_scorpio_gallery.asp

      bu adresten yeni araçın neye benzediğini görebilirsiniz.


      _____________________________

      Kullandığım sistemler: (1997) Amiga mc020/20-(1998) Amiga mc030/30-(1999) Amiga mc040/40 - (2000) p3-450 - (2002) Athlon xp2200-(2004)-sempron 2000- (2005) turion 64 - (2008) Athlon x2 450 - (2010) i7 950 (2012) AMD fx8350
    • Yarbay
      3161 Mesaj
      20 Haziran 2009 00:04:15
      ya herkesin bildiğini, söylediğini şu araç distribütörleri niye yapmıyor,yapamıyorsa şu araba işine niye giriyor hiç anlamış değilim.bu ülke insanın sağlam verilere,reklama,güvenilir servis hizmetine ihtiyacı var.bu ülkede tanınmak,araç satmak istiyorsan paraya kıyacan kardeşim.adam gibi reklam yapma,koca ülkede sınırlı sayıda servis ver,parça arızalanınca yardımcı olma,yedek parça altyapısı kurma ondan sonra gel araba sat.müşteriye lanet ettir,ondan sonra halk belli kriterlerde takılıp kalıyor,servismiş,2. elmiş diye tut bi de milleti eleştir(bu yazdıklarım mahindra ya özgü değildir yanlış anlaşılmasın.ülkemize yeni girecek olan/girmiş olan,gereğini yerine getirmeyen markalara ithafendir) .çiftçi abilerimizin kardeşlerimizin ihtiyacı varsa navara mı alacak?l200 mü alacak?kısacası o kadar parayı böyle bir araç almak için nasıl ayıracak?eğer ki alternatif olarak(ucuzluk,kullanışlılık vs.) gibi iddialarla geliyorsan gereğini yap,her zaman takdir görürsün.
      tekrar söylüyorum mahindra ya özgü değil yazdıklarım.herhangi bir şikayet görmedim,duymadım.çünkü henüz araştırmadım.benim çabam artık yeni gelen firmalar bu işi bilinçli yapsın ki vatandaşa da yararı dokunsun,kendilerine de.yukarıda söylediklerimi yapmadıkları için nice markalar harcandı ülkemizde.onların sayesinde otomobil sektöründe belli markalar padişah oldu.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chnbs -- 20 Haziran 2009; 0:11:10 >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1504 Mesaj
      20 Haziran 2009 11:33:07
      Mahindranın Distribitörünü iyi tanıyorum, aslında bir çok distribitörü tanıyorum distribitörlerin bu konuda eli kolu bağlı aslında ford reanult gibi markalarda üretici firmalar büyük destekler veriyor reklamlar için ama bu desteği vermezse yeni markaların distiribitörleri bu tarzda büyük reklam maliyetlerini karşılanması mümkün değil. Distiribitör bir bayiden daha fazla birşey yapmıyor arabayı satın alıp bayilere satıyor bayilerde müşteriye satıyor yani bütçeler belli.

      bayi reklamlarını distribitöerler marka reklamlarını üretici firmalar destekliyor.

      Yedek parça işine gelince Türkiye de malesef bu konuda büyük sıkıntılar yaşandı proton örneğinde ama bazı parçalarda distiribitörler için de bir takım sıkıntılar çıkıyor. arcın tüm parçalarının yedek parçasını distiribitörler ellerinde bulundurmaz tedarik oranı en iyi firmada yabancı ülkeden gelen araçlarda %80 civarındadır ancak bir kazada hasar gören bir parçanın yıllık talebi 1 yada 2 ise ve maliyet çok yüksek se bu parçayı bulmakta sorun yaşanıyor malesef.

      Mahindra bu konuda nerede dersek %70 dir ama Mahindra nın avantajı ise pickup ile goa modelinin arka kapıya kadar saç kaporta aksamı ve motorları aynı parçaları kullanıyor bu nedenle model bazında çok sıkıntı çekilmiyor bakım parçalarında her hangi bir sorun zaten çıkmıyor.

      Mahindra özünde zaten kaba bir araç yani zor şartlarda çalışması için üretildiğinden çok fazla bir parça ihtiyacı doğurmuyor, zira piyasadaki pickup tarzının büyük çoğunluğu konfor öp landa tutularak biraz dayanıksız yapılmakta. Mahindranın gidebildiği sorun yaşatmadığı yerde Navara alt takımlarında sorun çıkrıyor.

      Yedek parça konusunda en sıkıntılı marka ise Renault, Renault marka yeni nesil bir aracınız varsa 2008 in 3 ayında üretilen Meganenin parçası ile 6 ayda üretilen aracın yedek parçalarının çoğunluğu birbirinden farklı oluyor bu yüzden artık bu araçların yedek parçalarının hepsini bir bayi yada servis bulunduramıyor buda kaza anında ekstra bekleme süresi veriyor.

      bu tamamen ticari bir uygulama tabiki araçların yetkili servise götürülmesi amaçlanıyor.


      _____________________________

      Kullandığım sistemler: (1997) Amiga mc020/20-(1998) Amiga mc030/30-(1999) Amiga mc040/40 - (2000) p3-450 - (2002) Athlon xp2200-(2004)-sempron 2000- (2005) turion 64 - (2008) Athlon x2 450 - (2010) i7 950 (2012) AMD fx8350
    • Yarbay
      3161 Mesaj
      20 Haziran 2009 13:23:24

      quote:

      Orjinalden alıntı: OnTEC

      Mahindranın gidebildiği sorun yaşatmadığı yerde Navara alt takımlarında sorun çıkrıyor.

      burada iş yine aracı satanlara düşüyor.bulacak navaraları,l200 leri gidecek araziye,onlarla bir gezi düzenleyecek.çekecek videolarını,onlar gibi marifetli olduğunu müşteriye gösterecek.zira bu söylediğinize karşı çıkan bir çok kişi çıkacaktır.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1560 Mesaj
      21 Haziran 2009 13:05:15
      geçen hafta antalyada bir safari firmasının çalışanıyla konuştum . Ellerinde japon grubu hilux ,l200 ve ford ranger olduğunu en iyi fiyat performanslı araçın mahindra olduğunu söyledi .Yakıtıda oldukça makulmuş. bizim işyerinde 2007 l200 var ş.içi tam depoyu 400-450 kmde bitiyor . Evet luks değil ama arazi için güzel bir alternatif


      _____________________________


    • Binbaşı
      1504 Mesaj
      01 Temmuz 2009 18:30:42
      ben şahsen yaptım ancak tüketici araç seçerken bir kaç unsurda takılıyor bu hep böyle
      1. aracımı çevremdeki insanlar nasıl karşılacayk ?
      2. ikincielde satmaya çalışınca ne olacak
      3. parça temininde sorun yaşayacakmıyım

      ilk ikisini mahindra malesef geçemediği için müşteri yanaşmıyor 100.000 km de gidip nissan alıyor doğrumu bence değil ama durum bu yapacak çok birşey yok açıkçası .

      Antalya mahindra için iyi bir çıkış noktası oldukça fazla mahindra var piyasada bu durumu değerlendirebilirlerse diğer illere atlamayı ancak antalya üzerinden bunu yapabilirler.




      _____________________________

      Kullandığım sistemler: (1997) Amiga mc020/20-(1998) Amiga mc030/30-(1999) Amiga mc040/40 - (2000) p3-450 - (2002) Athlon xp2200-(2004)-sempron 2000- (2005) turion 64 - (2008) Athlon x2 450 - (2010) i7 950 (2012) AMD fx8350
Sayfa:   <<     < önceki   1 [2] 3   sonraki >     >>
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.