DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
SIFIR VE 2.EL ARAÇ ALIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR !
285
Cevap
34
Favori
130.717
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Araç tercih-kıyaslama >> SIFIR VE 2.EL ARAÇ ALIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR !
Sayfaya Git:
Sayfa: <<< önceki 1 2 3 4 5
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      289 Mesaj
      11 Aralık 2012 18:41:43
      İkinci el işi iyiden iyiye sıkıntılı oldu artık temiz araç bulmak çok zor. Konuşup görüşüyorsunuz yemin billah ediyor satıcı aracımda kusur yok diye gidiyor bakıyorsunuz ki arabanın şirazesi kaymış. Yok zaten temiz araçsa çok ortaya düşmeden eşe dosta gidiyor o araç.


      _____________________________

      ""SAHİCİ BİR SARSINTI SAHTE BİR DENGEDEN İYİDİR.""
    • Er
      6 Mesaj
      30 Aralık 2012 04:50:52
      Teşekkürler faydalı oldu bu yazdıklarınız ve gönderdiğiniz linkler


      _____________________________

    • Yarbay
      3381 Mesaj
      11 Ocak 2013 17:15:10
      2. el jargonunu da ekleyelim.

      - 3 parça boyalı değişen yok ----> Kafadan kazalı kaput çamurluklar, radyatör, panel değişik

      - 2-3 parça lokal boyalı(emin değil 2 veya 3 diyor) arabanın en az 2 tane sağlam kazası var.

      - Boya takıntısı olan aramasın---> pert araba hiç bulaşmayın

      - Arabamı oraya buraya getiremem ustanızla gelin----> ağır hasarı var ama iyi topladık.

      - Tavana saksı düştü , boya farkı olmasın diye komple boyattık ---> taklalı araba

      - bel altı boyalı----> kaç kaza geçirdiğini sahibide bilmiyor.

      - pert kayıtlı ama değişen yok ---> 2 pertten 1 pert pardon araba topladık


      _____________________________

    • Er
      1 Mesaj
      12 Ocak 2013 09:37:43
      Tesekkurler..


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Er
      12 Mesaj
      13 Ocak 2013 15:08:28
      2. el alırken dikkat edilmesi gerekenler;

      - E-Devletten aracı sorgulamak
      - Aracın plaka/motor/şase no ile tramerden sorgulamak
      - Aracın plakasından ogs-hgs ihlali olup olmadığına bakmak
      - Ruhsat bilgilerini, yedek anahtarını, muayene raporlarını, araç belgelerini vs. kontrol etmek
      - Aracın içine ve dışına göz gezdirmek
      - Aracın servis/bakım/onarım vs. kayıtlarına bakmak
      - İyi bir servise expertiz yaptırmak ve sanayide en az bir ustaya göstermek
      - Alacağınız aracın sıfır fiyatına, kasko değerine ve internet ilanlarına bakıp piyasası hakkında fikir sahibi olmak
      - Mümkünse çevrenizden tanıdığınız/bildiğiniz kişilerden yada en azından size daha yakın olan yerlerden araba almak
      - Alacağınız arabayı seçerken marka/model/km/donanım/boya/değişen/fiyat vb. konularda çok fazla sabit fikirli olmamak
      - Araba alım-satım işinde hiçbir zaman acele etmemek
      - Alacağınız arabanın internet ilanını bilgisayarınıza kaydetmek ve expertiz raporu dahil bütün belgelerini saklamak
      - Arabayı almaya karar verdiyseniz para alış-verişinden hemen önce notere gidip satış için herhangi bir engel olup olmadığını kontrol etmek
      - Para alış-verişini banka aracılığıyla yaparsanız eksik/sahte/hırsızlık vb. durumlara karşı önlem almış olursunuz

      * Kısaca arabayı satan kişi söylediklerini kanıtlayamıyorsa yada sorduğunuz sorulara net cevaplar veremiyorsa o arabadan vazgeçin. Alacağınız araba hakkında aklınızda hiçbir soru işareti yoksa ve herşeyi tam ise fazla fiyatına takılmadan o arabayı almanızı tavsiye ederim...






      _____________________________

      "DÂD-ÂVER"
    • Onbaşı
      30 Mesaj
      03 Şubat 2013 00:24:45
      Bende birşey söyleyeyim arkadaşlar.Malum günümüz üçkağıt döneminde ikinci el araç almak,borsa gibi riskli bir durum hali aldı.Bende ikinci el araç bakıyorum fakat sırf şu uyanık geçinenlerin yüzünden soğudum.Ben baktığım aracın plakası açık ise e-devletten sorgulatıyorum ve çok komik sonuçlara ulaşıyorum.Nasıl derseniz; e devlette aracın ruhsat değiştirme tarihi ve yeri var. Mesela bir ilan : ''İhtiyaçtan dolayı arabamı satıyorum uzun zamandır keyifle biniyorum hiçbir masrafı yok'' bakıyorum ruhsat değişeli 10 gün 20 gün olmuş.hee diyeceksiniz araç satıldı belki ama girilen ilan o gün girilmiş ilan. Postaneden 1 lira karşılığında e devlet şifrenizi alabilirsiniz.Ben eşe dosta haber saldım tanıdıktan satan olursa alcaz artık. ( E tabi bu seferde dost kazığına dikkat etmek gerekiyor.Napcam ben ya? Sıfır araç alıpta başı ağrıyan insanlarında şikayetleri ile karşılaştım.)


      _____________________________

    • Er
      7 Mesaj
      11 Şubat 2013 16:12:31
      Arkadaşlar babam arabamızı yeni sattı sattığı araba opel zafiraydı (200 model) bu sefer alacağı arabayı eskisi kadar büyük istemiyor.Ben mazda3 alalım diyorum babam Nissan primeralara bakıyor benim için bir karşılaştırma yaparmısınız?



      _____________________________

    • Onbaşı
      19 Mesaj
      12 Şubat 2013 23:51:13
      tesekkur


      _____________________________

      aaaa
    • Teğmen
      209 Mesaj
      11 Mart 2013 15:30:20
      quote:

      Orijinalden alıntı: stilll

      faydalı bilgiler.teşekkürler

      aydınlatıldık eyvallah


      _____________________________

    • Teğmen
      192 Mesaj
      15 Mart 2013 17:37:54
      quote:

      Orijinalden alıntı: stilll

      faydalı bilgiler.teşekkürler

      hafta sonu araç pazarında bu konulara dikkat edicem


      _____________________________

    • Teğmen
      105 Mesaj
      17 Mart 2013 16:12:59
      Arkadaşlar merhaba, 2007 Model TCI 142.000 kilometre 9+1 Hususi Minibüs bir Starex aldım. Şu an İstanbul'dayım ve bir süre daha İstanbul'da olacağım, ancak adresim Kütahya görünüyor. Aracın devrini falan aldım ama galerici trafik sigortası yaptırmamı ve Ataşehir İlçe Emniyet Müdürlüğünden tescil falan uğraşmam gerektiğini, ama evrakların Kütahya adresine gönderileceğini bu yüzden oradan postalatmam gerektiğini söyledi. Tam olarak anlamadım, kafam karıştı. Ne gibi işlemler yapmam gerektiği konusunda yönlendirebilir misiniz? Ayrıca bu araçların Trafik Sigorta bedeli ne kadar yaklaşık? Teşekkürler


      _____________________________

    • Onbaşı
      25 Mesaj
      31 Mart 2013 16:53:19
      Oldukça bilgilendirici olmuş teşekkür ederim.


      _____________________________

    • Onbaşı
      38 Mesaj
      08 Nisan 2013 15:49:06
      Bu başlıkta daha önce değinildi mi bilmiyorum; kimsenin başı yanmasın diye fırsat buldukça yazıyorum.
      Şasi numarası ile tramer sorgusu yaptırırken hatalı-eksik harf kurbanı olmayın.
      (Plaka sorgusuna zaten güvenmeyin; plakanın ne zaman değiştiği, daha önce hangi araçta olduğu hiç belli olmaz.) Temiz sandığınız araç pert kayıtlı dahi çıkabilir. Şasi numaralarını sigortaya kaydederken "0" rakamı yerine "O" harfi, "W" yerine "V" harfi vs. girilebiliyor.


      _____________________________

    • Onbaşı
      21 Mesaj
      29 Mayıs 2013 02:17:35
      Bende başımdan geçen herkezin okuyunca şaşıracağı bir anımı anlatayım.

      Yana yana Focus hatcback arıyorum, kıtlık-kıran girdi hiçbiyerde yok.Koca ostim pazarında bitane yok,galerilerde yok,yokta yok.... Neyse sonunda İstanbul’dan haber geldi. Arkadaşımın YAKINDAN tanıdığı, uzun zaman beraber çalıştıkları bir diş hekimi tamda aradığım özelliklerde bir focus satıyormuş. Temiz mi ?? Temiz, kaza bela yok , cirlop gibi arabaymış (hekimin dediği).

      Atladık üç arkadaş istanbula…. üçümüzde arabadan az çok anlıyoruz, orada servise felanda gösteririz, tamam!!! Buluştuk adamla hoşbeş, arabayı inceliyoruz biyandan. Araba tam orijinal boya dahi yok, yani bizcede araba cirlop . Gerek yoktaaa hadi birde servise gösterelim dedik . Servisin yolunu tuttuk. Giderken arkadaş dedi ki ruhsatı alabilirmiyim? Burdan sonrası şokk…………..
      - Aaa ruhsatta focus chia SEDAN yazıyoo.
      - Eeee araba hatcback ????
      - Aaaa bu ruhsatta TRŞ damgası da var
      - “O” ne ki
      - Bilmiyorum ama babam TRŞ damgası olan arabaları almam derdi.
      TRAFİK polisi bir arkadaş var, arayalım soralım neymiş. !! Oda bilmiyormuş !! ne yapalım? Neyse fazla uzatmayalım. Adamla oraya gidiyoruz.,buraya gidiyoruz. Öğrenmeye çalışıyoruz. Adamda bizim gibi şaşkın, arabanın fabrikasını dahi aradı halletmeye çalışıyor, bir taraftan da “ruhsatı ilk veren memurun yaptığı bi hatadır, onun yüzünden uğraşıp duruyoz şimdi. Yaa ben meşgul bir insanım işi gücü bıraktım, sen bunu gidince hallet ruhsat elli lira bişey benim zamanım yok” felan diyor. Bizde öylemi yapsak istanbulda bu işi halletmek zor gerçekten, orda yaparız??? diyoruz.

      Allahtan sonuçta dedik ki ; hocam sen bu işi hallet paran hazır bi alo de gelir alırız, dedik ayrıldık. Sonra bir araştırma yaptık kii araç sedanmış aslında, pert olmuş, sedan kasa bulamamışlar hatcback kasa giydirmişler. onun içinde boya dahi yok arabada. TRŞ damgası da (kırmızı) bu yüzden basılırmış. Adamda bunu zaten biliyormuş, oda bize giydirmeye çalışıyormuş bidaha ses çıkmadı zaten.

      Bunu birkaç konuda paylaştım ki herkesi ayıktırayım diye. Böyle anıları olan varsa lütfen paylaşsın. Yazık günah bir sürü para veriyoruz. Bile bile alsak neyse ona göre de satarız.



      _____________________________

    • Teğmen
      154 Mesaj
      29 Mayıs 2013 23:10:51
      Çok faydalı bilgiler, teşekkur erderiz...


      _____________________________

    • Binbaşı
      1256 Mesaj
      30 Mayıs 2013 11:10:16
      Teşekkürler


      _____________________________

    • Yarbay
      3623 Mesaj
      30 Mayıs 2013 20:29:38
      Konuya attığım 2 mesajım aklıma geldikçe okuyorum bunlar hafızamın bir köşesine kazınmalı bazılarını atlıyorum


      _____________________________

      Kastamonu Üniversitesi
    • Teğmen
      191 Mesaj
      12 Haziran 2013 09:36:51
      emeğinize sağlık


      _____________________________

    • 11 Temmuz 2013 11:57:59
      Güzel Konu Yararlı :) Böyle Şeyler Otomobil Alan & Satan Kişilerin İşini görücektir.


      _____________________________

    • Yarbay
      3623 Mesaj
      11 Temmuz 2013 23:26:41
      quote:

      Orijinalden alıntı: GreenHeart

      Güzel paylaşım ancak ben şunu anlamadım.Neden kazalı araçlar,yetkili serviste yapılsa dahi tercih edilmez?

      Değişen parça sıfır fabrika parası dahi olsa eskisi gibi olmuyor o yüzden. Sanırsam bu yüzden yazdılar.


      _____________________________

      Kastamonu Üniversitesi
    • Er
      4 Mesaj
      19 Temmuz 2013 08:10:43
      Merhaba,
      Bir süredir kısıtlı bir para ile (10.000 - 15.000 TL) araba almayı düşünüyorum. Ancak bu konuda ehliyetimin olması dışında hiçbir bilgim yok. Çevremde bu konuda bilgi sahibi birileri de yok danışacağım. O yüzden bu yararlı bilgiler için teşekkür ederim. Ancak araştırdıkça daha da korkuyor insan. Bin türlü şey var ve bekleyip 0 mı alsam diyorum. Öncelikle benim sorum renault ya da carbook gibi 2. el satış yapan siteler güvenilir midir? Bu bahsedilen çalıntı, pert vs sorunları anlıyorlar mı? Oralardan almak daha güvenli mi? Bir de benim gibi ilk kez araba alacaklara, güvenli, sorunsuz, uygun yedek parçalı az yakan ne önerirsiniz? (2. El ya da en ucuz 0 araba olarak) Gerçekten yardıma ihtiyacım var. Şimdiden teşekkürler


      _____________________________

    • Teğmen
      180 Mesaj
      10 Ağustos 2013 16:56:04

      Yaklaşık 3 yıl boyunca, markası bende saklı bir otomobil üretim fabrikasında -ki bu marka ile hala gurur duyarım, başka tuhaf sorulara maruz kalmak istemediğimden açıklamıyorum- çalışmış biri olarak nacizane gözlemlerime dayanarak bunun birkaç sebebi olabileceğini düşünüyorum:
      Birinci olası sebep, otomobil fabrikasındaki üretim teknolojisi, bilgisi ve tecrübesi, çoğu yetkili (!) serviste yoktur ya da aynı seviyede olması çok düşüktür. Ülkemizdeki en çok satan markaların yetkili servisleri de dahil hemen hemen hepsinin ciddiyetinin, deneyimlerinin ve ekipmanlarının yeterli olduğuna inanmıyorum. Açın şikayetvar.com'u anlarsınız... Yetkili servis özellikle de garanti konusunda topu ülke yönetimine atar, o da fabrikaya atar, fabrika ayıklasın pirincin taşını... Servis yönetimi, fabrika tarafından ya da ülke yönetimi tarafından açılan eğitimlere mekanikerlerini göndermekte ayak diretir, çünkü mekanikerleri oraya gönderirse verimlilik düşer, araçlar yetişmez vs. derler, halbuki yeni bilgiler ile donanan mekanikerlerin olsa uzun vadede kim kazanır?
      İkinci olası sebep, yukarıdaki sebebe de bağlı olarak, bir parçayı düzeltirken başka bir parçayı bozma olasılığı olmasıdır. Örneğin, benim aracım kazadan dolayı kapısının boyanması gerekliydi, maskelemeyi iyi yapamadıklarından camda hala boya kalıntıları var. Bunun yanında, kapıyı boyamadan önce tamamen sökmüşler sanırım ama toplarken iyi toplayamamışlar, sağ kapı ile karşılaştırdığımda üzerindeki trim parçaları tam yerine oturtamamışlar, geçen servise götürdüğümde bunu özellikle dile getirdiğim halde yine düzeltememişlerdi
      Üçüncü olası sebep, fabrikadaki parça ile servisin taktığı parçalar görünüşte aynı iken malzemede farklı olabilir. Bir parçanın fabrikadaki devinimi mi daha fazla yoksa servis ya da ana depodaki devinimi mi daha fazla düşünün. Bir parçanın fabrikaya farklı tedarikçiden gelmesine karar vermek (yerlileştirme gibi) öyle kolay bir iş değildir, her babayiğit ona imza atamaz. En basitinden fabrikada aynı parça her gün aynı kişi tarafından yüzlerce kez takıldığından operatör adeta robot gibi standarda uyar.
      Dördüncü olası sebep, yetkili servislerin işçilik fiyatları da yüksektir. Hele bir de garantisi dolduysa, doğru özel servise götürülür, her özel servis de aynı kalitede olamıyor.
      Beşinci olası sebep, kaza sonucunda yetkili serviste aracınız tamir edildiyse bu size yüksek kasko-sigorta primleri olarak döner. O yüzden kullanıcı da aman sigorta primim yükselmesin, tramer'de de çıkmasın diye yetkili servise gitmek istemeyebilir. O yüzden tramer'e güvenmiyorum.


      wampaakullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      2013 Opel Astra J 1.4 Turbo Enjoy Active Select
    • Yarbay
      3623 Mesaj
      10 Ağustos 2013 20:44:58
      quote:

      Orijinalden alıntı: enigma33

      Yaklaşık 3 yıl boyunca, markası bende saklı bir otomobil üretim fabrikasında -ki bu marka ile hala gurur duyarım, başka tuhaf sorulara maruz kalmak istemediğimden açıklamıyorum- çalışmış biri olarak nacizane gözlemlerime dayanarak bunun birkaç sebebi olabileceğini düşünüyorum:
      Birinci olası sebep, otomobil fabrikasındaki üretim teknolojisi, bilgisi ve tecrübesi, çoğu yetkili (!) serviste yoktur ya da aynı seviyede olması çok düşüktür. Ülkemizdeki en çok satan markaların yetkili servisleri de dahil hemen hemen hepsinin ciddiyetinin, deneyimlerinin ve ekipmanlarının yeterli olduğuna inanmıyorum. Açın şikayetvar.com'u anlarsınız... Yetkili servis özellikle de garanti konusunda topu ülke yönetimine atar, o da fabrikaya atar, fabrika ayıklasın pirincin taşını... Servis yönetimi, fabrika tarafından ya da ülke yönetimi tarafından açılan eğitimlere mekanikerlerini göndermekte ayak diretir, çünkü mekanikerleri oraya gönderirse verimlilik düşer, araçlar yetişmez vs. derler, halbuki yeni bilgiler ile donanan mekanikerlerin olsa uzun vadede kim kazanır?
      İkinci olası sebep, yukarıdaki sebebe de bağlı olarak, bir parçayı düzeltirken başka bir parçayı bozma olasılığı olmasıdır. Örneğin, benim aracım kazadan dolayı kapısının boyanması gerekliydi, maskelemeyi iyi yapamadıklarından camda hala boya kalıntıları var. Bunun yanında, kapıyı boyamadan önce tamamen sökmüşler sanırım ama toplarken iyi toplayamamışlar, sağ kapı ile karşılaştırdığımda üzerindeki trim parçaları tam yerine oturtamamışlar, geçen servise götürdüğümde bunu özellikle dile getirdiğim halde yine düzeltememişlerdi
      Üçüncü olası sebep, fabrikadaki parça ile servisin taktığı parçalar görünüşte aynı iken malzemede farklı olabilir. Bir parçanın fabrikadaki devinimi mi daha fazla yoksa servis ya da ana depodaki devinimi mi daha fazla düşünün. Bir parçanın fabrikaya farklı tedarikçiden gelmesine karar vermek (yerlileştirme gibi) öyle kolay bir iş değildir, her babayiğit ona imza atamaz. En basitinden fabrikada aynı parça her gün aynı kişi tarafından yüzlerce kez takıldığından operatör adeta robot gibi standarda uyar.
      Dördüncü olası sebep, yetkili servislerin işçilik fiyatları da yüksektir. Hele bir de garantisi dolduysa, doğru özel servise götürülür, her özel servis de aynı kalitede olamıyor.
      Beşinci olası sebep, kaza sonucunda yetkili serviste aracınız tamir edildiyse bu size yüksek kasko-sigorta primleri olarak döner. O yüzden kullanıcı da aman sigorta primim yükselmesin, tramer'de de çıkmasın diye yetkili servise gitmek istemeyebilir. O yüzden tramer'e güvenmiyorum.

      Kesinlikle.


      _____________________________

      Kastamonu Üniversitesi
    • Teğmen
      130 Mesaj
      18 Ağustos 2013 22:25:13
      teşekkürler


      _____________________________

    • Çavuş
      88 Mesaj
      21 Ağustos 2013 01:21:55
      Çok güzel paylaşım, teşekkürler ancak başlıkta sıfır araç alırken dikkat edilmesi gereken hususlar diye de yazıyor, içerikte bulamadım. Ben mi kaçırdım acaba, göremedim?


      _____________________________


      Hyundai i30 1.6 GDi Elite Otomatik
    • Teğmen
      180 Mesaj
      25 Ağustos 2013 17:35:12

      Greenheart ve Wampaa arkadaşların mesajlarına istinaden yazmıştım.

      Konu başlığına gelecek olursak, dün sıfır kilometre araç aldım, kredinin masrafı varmış, bankaya imza atmaya gittiğimde öğrendim. Bayideki satış görevlisi de banka temsilcisi de bana bundan bahsetmediler!!! Siz dikkat edin lütfen sorun kredinin masrafı var mı diye...


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enigma33 -- 25 Ağustos 2013; 17:39:55 >
      slhddnkullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      2013 Opel Astra J 1.4 Turbo Enjoy Active Select
    • Çavuş
      88 Mesaj
      25 Ağustos 2013 18:48:55
      quote:

      Orijinalden alıntı: enigma33

      Greenheart ve Wampaa arkadaşların mesajlarına istinaden yazmıştım.

      Konu başlığına gelecek olursak, dün sıfır kilometre araç aldım, kredinin masrafı varmış, bankaya imza atmaya gittiğimde öğrendim. Bayideki satış görevlisi de banka temsilcisi de bana bundan bahsetmediler!!! Siz dikkat edin lütfen sorun kredinin masrafı var mı diye...

      Hocam dosya masrafı değil mi bahsettiğiniz? Her banka alıyor her türlü. Miktar değişiyor bankadan bankaya.


      _____________________________


      Hyundai i30 1.6 GDi Elite Otomatik
    • Er
      11 Mesaj
      31 Ağustos 2013 16:00:16
      arkadaşlar bi aracı almayı düşünüyoruz aracı plakadan sorgulattığımızda 1.800 tl park halindeyken kaza olarak kayıt çıktı satıcı aracı bayan kullanmış ufak tefek sürtmelerden boya var diyor aracı gidip incelemek gibi bi imkanımız ve zamanımız yok acaba yetkili servisten onaylı bi rapor istesek bi numara yapabilirler mi? tavsiteleriniz ne olur?


      _____________________________

    • Onbaşı
      37 Mesaj
      12 Eylül 2013 13:53:31
      Arkadaşlar şu an sıfır mercedes c180 almaya karar verdik,biz niğdede alacağımız bayi Ankarada.Konuştuk arabayı seçtik,fiyatta anlaştık.
      Birde,mersedeslerde bu ay için uygulanan 0 faizle 50000 lira kredi kampanyasınada dahil olacağımızı söyledik,tamam dediler.Bizden ,50000 i geri ödeyebileciğimizin garantisini almak için tabii olarak gerekli evrakları listelediler.Hazırlayıp faksladık.Bugün de telefon geldi,evet kredinize onay verilmiştir diye.Şimdi gerekli parayı yollayın,üstünüze geçirme işlemleri felanda 1hafta sürer demişler babama.Babamda "biz oraya gelsek arabayıda görsek paramızı verip alıp gelsek?"demiş,onlar ise işlemlerin uzun süreceğinden dem vurmuşlar
      Sorum şu;biz bu yüksek meblâ parayı neye karşılık göndereceğiz,(herhangi bir senet-belge almadan) yada bu şekilde para yollamak ticaret kanununa,ahlağına uyarmı ne derece doğru olur?


      _____________________________

    • Yarbay
      2052 Mesaj
      17 Eylül 2013 16:02:23
      tesekkurler guzel calisma :)


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Bir yangındır hayat herkes kurtarabildigini yaşar.
    • Çavuş
      60 Mesaj
      03 Kasım 2013 21:27:43
      Merhabalar bende başımızdan geçen bir kaç olay anlatayım 2.elde
      Bundan yaklaşık 7-8 yıl önce arkadaşa araba arıyoruz kendisi de toyota meraklısıydı yanılmıyorsun şu çok tutulan kasalardan 97 model bir araç bulduk gazeteden,
      Aracı satan galeriye gitti anlaştı 10 bin tl si vardı arabayı çok beğendi diye zor zahmet gitti 2 bin de kredi alarak arabayı galeriden 12 bine aldı.
      Film bundan sonra başladı zaten noterden satışını aldı sorun yok gitti kağıtları muameleciye verdi bekliyor ki ruhsat çıksın, ruhsat çıkmıyor bir türlü
      3-5 git gel neyse adam kafayı çizecek en sonun aynı model aynı renk aynı şasi nolu bir araç daha çıkıyor Van ilinde.
      Polise gidiyor satan galeriye gidiyor tabi çakal galeri ben bilmem etmem diye sallıyor başından.
      İşin aslıda şu aynı marka model ve renkte bir başka arabayı Kadıköy den çalıyorlar ve şasi nosunuda bizim arkadaşın aldığı arabanın şasi nosun aynısı çaldıkları arabaya basarak Van Erçiste arabayı tescil ettiriyorlar.Ve bizim arkadaşın arabası ikiz olarak çalıntıya çıkıyor.
      Arkadaş yıllarca ruhsat çıkartamadı dava açtı hatta İstanbul da bir üniversiteye giderek orjinallik belgesi bile aldı
      Sonuç olarak dişinden tırnağından arttırdı borca girdi adamın yaşamadığı dert kalmadı.Nede olsa mal canın yongası


      _____________________________

    • Çavuş
      47 Mesaj
      17 Şubat 2014 19:09:10
      ARAÇ ALIRKEN DİKKAT EDİLECEK KURALLAR.(Sizlerde ek yapın)
      1-Araç alırken o aracın yetkili servisinden ekspertiz belgesi alın.En azından garanti süresince geçmişini öğrenirsiniz.
      2-Trameri sorgulayın ve Herhangibir sigorta şirketinden Kasko yapacak gibi teklif alın araştırın.Pert ve kazalar çıkar.Yinede sonradan kaza eklenebiliyor.
      3-Satıcıdan kilometresiyle oynanmadığına dair yazılı Şahitli bir belge alın.
      4-Kendi bildiğiniz Ekpertiz Servisinden mecbur kalırsanız onaylı ve kilometrede kayıtlı
      101 nokta ekspertiz yaptırın.(Satıcının tanıdığına gitmeyin)
      5-Tüvtürkten en son muayenesini ve Araç kilometresini sorgulayın.
      6-Mümkünse birinci ikinci sahibinden arabanın geçmişini öğrenerek.Aracın bakımlarını sorarak Belge –Bilgi ve aracın dosyasını almaya çalışın.Eğer bilmiyorsa uzak durun.
      7-Aracı yetkili servise göstermek istemiyorsa.Almayın
      8-Araç hakkında yalan söylüyorsa ve ortaya çıkmışsa Fiat’da indirim yapsada o Aracı almayın.
      9-Aracın ruhsat tarihi yeniyse araç yeni alınmıştır.Ruhsatı inceleyin.Motor ve şasi nolarına bakın-Baktırın.Ruhsat yeni tarihliyse Alıp satan birine çattınız demektir.Her tür üçkağıdı çevirebilir kendinizi Akıllı olarak görmeyin.Onlar bu işin kurdu olmuşlar artık.
      10-Otomobilin çalıntı olup olmadığını anlamak için motor ve şase numaralarını, ruhsattaki motor ve şase numaraları ile karşılaştırın.
      11-Trafik Şube Müdürlüğü’nden otomobilin hilesiz olup olmadığını üzerinde Haciz Hırsızlık ve buna benzer şeyler varmı yokmu otomobilin sicilini araştırmadan asla kaparo vermeyin. sorup öğrenin
      12- Her zaman otomobile bakmaya gündüz gidin!. Satıcıya otomobil hakkında hiçbir şey sormaktan kaçınmayın.
      13- Satın almadan önce aracı mutlaka kullanmalısınız. Bu gerekli çünkü aracın kullanım ve sürüş özelliklerini ya da çıkarttığı sesi sevmeyebilirsiniz. Aracın size uygun olup olmadığını anlamak için 10 kilometrelik bir sürüş yeterli olacaktır. Motor düzgün bir şekilde hızlanıyor mu? Araç düz bir hatta durup kalkabiliyor mu?
      14- 7* Yedek anahtar, garanti belgesi, kullanım kılavuzu, radyo-CD şifresi gibi sonradan çok lazım olabilecek belge ve ekipmanın durumu sorulmalıdır. Aracın mevcut boya-kaporta ve mekanik durumunu gösteren teslim belgesi mutlaka alınmalıdır.
      15- İkinci el bir otomobilin Pert kaydı, sadece Trafik Sigortaları Bilgi ve Gözetleme Merkezi’nden (TRAMER) öğrenilebiliyor. Bu merkezden, motorun şasi numarası girilerek aracın ne kadar hasarlı olduğunu öğrenmek mümkün. Ayrıca 5664’e kısa mesaj atılarak da bilgi alınabiliyor.Ayrıca kasko yapacakmış gibi Sigorta firmalarına plaka ve şase no ile başvurun.Pert’se görüyor ve kasko yapmıyorlar.Çünkü bu hurdaları kendileri piyasaya sürüyor.Bu nedenlede Eşşek gibi görüyorlar.PERT ARACI. (Araçtaki şasi numarası ile ruhsattaki numaranın farklı olduğunu söyleyince kontrol ettiler, pert olduğu ortaya çıktı.)
      16- Kontrol için yeterli zaman ayırın, aceleci davranmayın.Değerinin altında satılan araçları iyi araştırın.Bu işi yapanlar siz Profösör olsanızda sizi kandırabilirler çünkü bu onların işi yapa yapa insan sarrafı olmuşlar.
      17- Piyasaya ciddi miktarlarda ağır hasarlı araç giriyor. Bu araçların noter devri ve muayenesinde sıkıntı yaşanmıyor(Aslında Noterlerde bunu görüp Aracın Pert kaydı var demeli). Ancak kayıtlara geçtiği için sigorta şirketleri kasko yapmıyor. Banka da kredi vermiyor.
      18- 2 el arabanın kilometresini mutlaka öğrenmeye çalışın. Kilometre sayacı istenen değere düşürülse bile, lastiklere, saatin camındaki çiziklere, gaz pedalı lastiğinin aşınma durumuna ve hatta sürücü koltuğunun ne kadar yıpranmış olduğuna bakarak aracın gerçek kilometre değeri hakkında aşağı yukarı bir fikir sahibi olabilirsiniz.
      o Araçta boya var midir? Varsa nerelerde vardir? Lokal boya midir yoksa tam boya midir? Boya niçin yapilmistir?
      o Araçta kaza var midir? Varsa sonucu nedir? Degisen parça var midir?
      o Kilometre orjinal midir?
      o Aracin kaçinci sahibidir?
      o Aracin kullanildigi sehir neresidir?
      o Aracin satisinda bir sorun var midir?Haciz, rehin vs var midir?
      o Satici aracin ruhsat sahibi midir?
      o Dösemelerde, iç kisimda sorun var midir?
      o LPG var ise ruhsata isli midir?
      o Lastiklerin durumu nasil?
      o Vergi borcu var midir?
      o Muayene durumu nedir?
      o SATICIYI GÖZÜNÜZ TUTMADIYSA O ARACI ALMAYIN…
      (Computest'e sokmayi önermem dogru sonuç verip vermedigi muamma. Servis en iyisidir kilometre bilgiside alirsiniz. Yalniz gitmeden arayin expertise yapip yapmadiklarini sorun ve randevu var mi yok mu ögrenin.) (Önemli bir durumda satici. Satan kisi güven vermediyse yine bosverin araba çok baska bulursunuz.)
      Bu sorulari sordunuz ve cevaplari aldiniz. Telefonu kapatmadan plaka no ve mümkünse sase noyu isteyin. TRAMER(5664) üstünden sorgulatin(ücretlidir). Kazasi var mi görün. Saticinin dedigi ile uyusuyor mu dikkat edin. Sansiniz varsa bu sorgulama sonucunda aracin en son servise hangi tarih ve kaç kilometre ile girdigi bilgiside sms olarak geliyor.
      Bankalarda teminat garantili çekler var. Onlarda alip saticiya verebilirsiniz. Ama istemeyebilir onun yerine telefon bankaciliginida kullanabilirsiniz. Ama hersey tam elimde olsun derseniz veya satici güvenmezse meblaga göre bankadan nakit çekin ve gidin. Noter satisi sirasinda saticiya parayi verin arabayi alin.Mümkünse Parayı bankadan birlikte alın (Sahte para riski) Para alışveriş bitmeden satışı tamamlamayın.Acele etmeyin oturun sayın paraları kontrol edin.İmzayı sonra atın.ve anahtarı verin.Memleket dolandırıcı kaynıyor.İNSANLARA GÜVENMEYİN….



      _____________________________

    • Çavuş
      47 Mesaj
      18 Şubat 2014 14:36:14
      İSTANBUL Asayiş Şube Müdürlüğü’nde sorgulanan şüphelilerin çaldıkları otomobillerin motor ve şasi numaralarını ağır hasarlı otolarla değiştirerek sanki tamir etmiş gibi gerçek fiyatından sattıkları belirlendi. Şüphelilerle birlikte 5 çalıntı otomobil ele geçirildi. Polisteki işlemlerin ardından mahkemeye sevk edilen şüphelilerden B.Ö aldı şüpheli tutuklandı. V.O. ve A.G.’ye ise denetimli serbestlik verildi. Diğer şüpheliler ise serbest bırakıldı. 1-34 BU 261 plakalı aracın çalınması ve çalıntı otonun motor ve şasi numaralarının 57 AP 670 plakalı ağır hasarlı otonun bilgilerine uyarlanarak çenç yapılması. 2-34 DYG 37 plakalı aracın çalınması ve 34 MID 53 ibareli plakaların sahte olarak düzenlenmesi. 3-34 TD 5530 plakalı otonun çalınması, çalıntı otonun motor ve şasi numaralarının 16 R 7484 plakalı ağır hasarlı otonun bilgilerine uyarlanması. 4-34 GGE 97 plakalı otonun çalınması, çalıntı otonun motor ve şasi numaralarının 34 YJ 1175 plakalı ağır hasarlı otonun bilgilerine uyarlanması. 5-34 HRV 97 plakalı otonun çalınması, çalıntı otonun motor ve şasi numaralarının 37 EP 894 plakalı ağır hasarlı otonun bilgilerine uyarlanması. VS.VS….
      Bu işlemleri yapanlardan sadece biri tutuklanmış.Diğerleri Araba çalmaya ve Gerekli uyarlamaları yaparak satmaya İNSANLARI DOLANDIRMAYA devam etsin diye serbest bırakılmış.
      ADALET SİSTEMİ SUÇLULARI KORUYOR.POLİS YAKALIYOR HAKİM SERBEST BIRAKIYOR.



      _____________________________

    • Binbaşı
      1000 Mesaj
      28 Şubat 2014 08:44:13
      Merhaba Arkadaşlar,

      Öncelikle İzmir için konuşuyorum Otokent ve Civarındaki galerilerden araç alırken 100 kere düşünün, 1000 kere inceleyin!! Herkes aynı değildir ama %90'ı arabadan anlamayan, km düşürülmüş araç satan, aracın kusuralarını gizleyen, ekspertiz için kendi adamlarına yönlendiren kişilerden oluşuyor.

      Öncelikle ikinci el bir araç alırken mutlaka plaka, şasi no ve hgs sorgulamalarını yapın. Bu sorgulardan sonra SBM Sigorta Bilgi Merkezinden de sorgu yapın. Çünkü aracın plaka yada şasi nondan size 1 adet çarpa yazar herhangi bir miktar bildirmezler. Bu durumda SBM girip mail atarsanız size hangi plaka ile kime ne kadar hasar verdiğini söylüyorlar. Bunun için aşağıdaki linki kullanabilirsiniz.

      http://www.sbm.org.tr/?p=application&objectId=30

      İkinci olarak, aracın borcu olup olmadığını sorgulayın, şimdi bazılarınız borcu olan aracın satışı olmaz diyordur ..... olmaz. HGS borcu olan aracın çko güzel satışı oluyor, satış sonrası dertler başlıyor. TÜVTÜRK hgs borcu olan aracı muayeneye almam diyor. PTT hgs borcu için aracın eski sahibi ödeme yapar diyor. Yani borcu siz ödeyeyim desenizde ödeyemezsiniz ve muayeneye giremezsiniz. Çok başınız ağrır aracı almadan hgs borcunu ödemelerini isteyin.

      Üçüncü olarak aracın servis geçmişini mutlaka sorgulayın. Bunu yapmanın iki yolu, birincisi TÜVTÜRK muayene bilgilerine ulaşmak.( ancak TÜVTÜRK bu bilgiyi sadece eski sahibine veririm diyor) diğer yol ise yetkili servis kayıtlarına ulaşmak. Yetkili servis bu kayıtları eski sahibine veririm desede aracı yeni aldım en son hangi bakıma girmiş ona göre gelceğim kaç binde girmiş gibi telefon görüşmenizde size hemen söylerler (plaka vermeyin direk şasi no verin)

      Haa birde aracınız opel ise www.myopel.com.tr adresine kayıt olup hehangi bir opel yetkili servisinde kimliğinizi doğrulatırsanız tüm geçmişinide görürsünüz. (KM konusunda tek bilgi bu şekilde alınr)

      En son olarak aracın kaza, boya, değişen yada arızasının olup olmadığı bilgisi. Bunun için sakın ama sakın!! oto ekspertiz yerlerine gitmeyin. 50TL yada 70 TL alıp size hiç bir yasal geçerliliği olmayan baştan savma bilgiler veriliyor. En temizi yakın bir sanayide kendi seçeceğiniz bir özel servise götürün size A-Z herşeyi söylüyorlar. Ekspertizde %65 çıkan baskı balatam sanayide bitik çıktı

      Tüm bunlardan sonra aracı satınalma işleminde kesinlikle ama kesinlikle sözleşme imzalayın ve sözleşmede aracın kaç km de size satıldığının bilgisini yazın. Eğer galeriden hazır bir sözleşme ile alıyorsanız bu maddeyi mutlaka ekletin ki ileride sorun yaşarsanız delil olsun. Bunun yanı sıra ödemeyi banka ile havale yada eft yapın ve noter satış kağıdına veridğiniz para yada daha fazlasını yazdırın. Bir çok galeri 30 bine sattığı arabayı 22 bin yazıp vergiden düşüyor ama ileride mahkemelik olursanız size 22bin ödeme yapar

      Aracın yedek anahatrını en baştan konuşun bugün bir yedek anahtar 500 TL mal oluyor ve siz siz olun aracı sahibinden almaya bakın, alacağınız aracın servis geçmişi ve kayıtları mutlaka olsun yetkili servis olmasa bile araçta neler yapıldığını bilen ve kanıtlayan kişilerden alışveriş yapın. Galerilerin bir çoğu aracı satarken FULL diyor.. Nah FULL Arka cam buğu çözme düğmesini kalorifer sanan gerizekalılar var bunlara dikkat edin.

      KM düşürülmüş aracı anlamanız yukarıda saydıklarımı yapmadığınız takdirde mümkün değil.. Herkese hayırlı alışverişler diliyorum..


      _____________________________

    • Binbaşı
      1498 Mesaj
      28 Şubat 2014 09:43:58
      quote:

      Orijinalden alıntı: AdminAS

      Merhaba Arkadaşlar,

      Öncelikle İzmir için konuşuyorum Otokent ve Civarındaki galerilerden araç alırken 100 kere düşünün, 1000 kere inceleyin!! Herkes aynı değildir ama %90'ı arabadan anlamayan, km düşürülmüş araç satan, aracın kusuralarını gizleyen, ekspertiz için kendi adamlarına yönlendiren kişilerden oluşuyor.

      Öncelikle ikinci el bir araç alırken mutlaka plaka, şasi no ve hgs sorgulamalarını yapın. Bu sorgulardan sonra SBM Sigorta Bilgi Merkezinden de sorgu yapın. Çünkü aracın plaka yada şasi nondan size 1 adet çarpa yazar herhangi bir miktar bildirmezler. Bu durumda SBM girip mail atarsanız size hangi plaka ile kime ne kadar hasar verdiğini söylüyorlar. Bunun için aşağıdaki linki kullanabilirsiniz.

      http://www.sbm.org.tr/?p=application&objectId=30

      İkinci olarak, aracın borcu olup olmadığını sorgulayın, şimdi bazılarınız borcu olan aracın satışı olmaz diyordur ..... olmaz. HGS borcu olan aracın çko güzel satışı oluyor, satış sonrası dertler başlıyor. TÜVTÜRK hgs borcu olan aracı muayeneye almam diyor. PTT hgs borcu için aracın eski sahibi ödeme yapar diyor. Yani borcu siz ödeyeyim desenizde ödeyemezsiniz ve muayeneye giremezsiniz. Çok başınız ağrır aracı almadan hgs borcunu ödemelerini isteyin.

      Üçüncü olarak aracın servis geçmişini mutlaka sorgulayın. Bunu yapmanın iki yolu, birincisi TÜVTÜRK muayene bilgilerine ulaşmak.( ancak TÜVTÜRK bu bilgiyi sadece eski sahibine veririm diyor) diğer yol ise yetkili servis kayıtlarına ulaşmak. Yetkili servis bu kayıtları eski sahibine veririm desede aracı yeni aldım en son hangi bakıma girmiş ona göre gelceğim kaç binde girmiş gibi telefon görüşmenizde size hemen söylerler (plaka vermeyin direk şasi no verin)

      Haa birde aracınız opel ise www.myopel.com.tr adresine kayıt olup hehangi bir opel yetkili servisinde kimliğinizi doğrulatırsanız tüm geçmişinide görürsünüz. (KM konusunda tek bilgi bu şekilde alınr)

      En son olarak aracın kaza, boya, değişen yada arızasının olup olmadığı bilgisi. Bunun için sakın ama sakın!! oto ekspertiz yerlerine gitmeyin. 50TL yada 70 TL alıp size hiç bir yasal geçerliliği olmayan baştan savma bilgiler veriliyor. En temizi yakın bir sanayide kendi seçeceğiniz bir özel servise götürün size A-Z herşeyi söylüyorlar. Ekspertizde %65 çıkan baskı balatam sanayide bitik çıktı

      Tüm bunlardan sonra aracı satınalma işleminde kesinlikle ama kesinlikle sözleşme imzalayın ve sözleşmede aracın kaç km de size satıldığının bilgisini yazın. Eğer galeriden hazır bir sözleşme ile alıyorsanız bu maddeyi mutlaka ekletin ki ileride sorun yaşarsanız delil olsun. Bunun yanı sıra ödemeyi banka ile havale yada eft yapın ve noter satış kağıdına veridğiniz para yada daha fazlasını yazdırın. Bir çok galeri 30 bine sattığı arabayı 22 bin yazıp vergiden düşüyor ama ileride mahkemelik olursanız size 22bin ödeme yapar

      Aracın yedek anahatrını en baştan konuşun bugün bir yedek anahtar 500 TL mal oluyor ve siz siz olun aracı sahibinden almaya bakın, alacağınız aracın servis geçmişi ve kayıtları mutlaka olsun yetkili servis olmasa bile araçta neler yapıldığını bilen ve kanıtlayan kişilerden alışveriş yapın. Galerilerin bir çoğu aracı satarken FULL diyor.. Nah FULL Arka cam buğu çözme düğmesini kalorifer sanan gerizekalılar var bunlara dikkat edin.

      KM düşürülmüş aracı anlamanız yukarıda saydıklarımı yapmadığınız takdirde mümkün değil.. Herkese hayırlı alışverişler diliyorum..

      güzel yararlı bilgiler.2.el alırken bin düşün bir al.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      349 Mesaj
      06 Nisan 2014 22:45:32
      quote:

      Orijinalden alıntı: DoSöDoKöKo



      Alıntıları Göster




      ''adamın adına bankada bloke hesap açıp parayı oraya yatırın iş bitince sizin talimatınızla parasını alır''

      bloke hesap bizim adımıza mı adamın adına mı bu kısmı anlamadım nasıl oluyor acaba?


      _____________________________

      sorunsuz alışverişlerim:

      hacikemal,turkuaz50,yeter41,23cool05,mct2002,Müdür42,hakkı1983,mehdrive,mehmet0805,SoSca
    • Teğmen
      116 Mesaj
      23 Nisan 2014 15:27:41
      Şu sıralar kendim için araç bakıyorum.
      İlk arabam olacak, nelere dikkat etmemiz gerekir diye bakarken bu konuyu gördüm.

      Sizlere 2-3 sene önce başımıza gelen bir olayı anlatayım.
      96 Model Volvo 850 GLT baktık. Aracı dayım için bakıyorduk. Kendisi Volvo hastası.
      Bütçemize göre Volvo baktık.
      İstanbul Avcılar da bir galericide bulduk aracı.
      Gittik gördük, anlaştık, ödemeyi yapıp aracı aldık.
      Aracın muayenesi yoktu.
      96 model Volvo 150.000 km'deydi.
      araç muayeneye girdi-çıktı.
      muayene raporunda yazıyor: araç kmsi: 250.000

      düşünebiliyor musunuz? Galerici bize 100.000 km takmıştı.
      Bu adamlar Allah'tan korkmaz, kuldan utanmaz. Kul hakkı nedir zerre bilmez. Evde çocuklarınının boğazından haram lokma geçer iplemez.
      Az-buz değil: 100.000 km takmışlardı bize. Dayıma dedim gidelim galericiye 'gereken neyse' yapalım diye.
      Boşver dedi.
      Boşverdik.

      Arabayı alırken sanayiye de götürmüştük.
      Siz siz olun: sanayiye götürmeyin. ha oldu ki götürdünüz: o markanın en sağlam servisine götürün.
      Tabii ki en iyisi yetkisi servisin kendi vereceği: ekspertiz raporu.

      Ayrıca: Araçtaki direksiyon simidinin, vites topuzunun, sürücü koltuğunun(özellikle deri koltuklar eskiyince çatlayıp, dökülüyor) ne kadr hırpalandığına dikkat edin.
      Adamlar km'de öyle bir oynuyor ki, feriştahı gelse anlayamıyor.

      Bu durum memleketimiz için yüz karası bir durumdan başka birşey değil!
      Allah hidayet versin.


      _____________________________

    • Çavuş
      45 Mesaj
      01 Eylül 2014 15:11:38
      Ben de başımdan geçen olayı yazayım. Araç, satıcı ve test merkezi bilgilerini vermeye gerek görmüyorum, çünki benzer olayları birçok kişiden duydum, hatta bazı yetkili araç servislerinde bile anlaşmalı ekspertiz olduğunu öğrendik.

      Ankara Ostim oto pazarında geçiyor olay.

      Satıcı aracı pazarın ortalarında bir yere çekmiş, avını bekliyor. Araca yaklaşıp incelemeye başlıyoruz. İlk bakışta araç pırıl pırıl. Göze batan bir şey yok. Aracın ön camında fiyatı yazıyor.
      Ruhsat bilgileri alınıp plaka ve şasi no ile Tramer sorgusu yapılıyor. Sonuçlar temiz çıkıyor.

      Satıcıya soruyoruz;

      - Aracı alalı kısa bir süre olmuş. (1,5 ay) Neden satıyorsunuz?
      - Satıcı: Ben müteahhidim. Yapsat işiyle uğraşıyorum. Alacak karşılığı aldım. Onun için satıyorum. (Yalan)
      - Kazası belası var mıdır?
      - Satıcı: Yoktur. Sadece sağ yanda çiziği var. Kapı köşesinde de parça boya var. (Yalan)
      - Aracı beğendik. Son fiyat ne olur?
      - Satıcı: … TL Sizden önce biri bakmıştı. Banka kredisi çıkmadığı için alamadı. Nasip sizeymiş. Bize evrakları gösteriyor. (Banka kredisinin niçin çıkmadığını daha sonra anladık)
      - Aracı ustaya göstermek istiyoruz.
      - Satıcı: Olur. Ama pazardan çıkarsak dönüşü yok. (Tehdit)
      - Ustamızı aradık, pazar günü ustamızda yerinde yokmuş.
      - Satıcı: Benim bildiğim bir test merkezi var. Oraya gidebiliriz.
      -

      Test merkezine gidilir. Test merkezinin önünde bir kuyruk… Yarım saat beklenir. Muayene yaptırılır. Satıcının belirttiğinin haricinde bir şey çıkmaz. Test merkezi çalışanı imzalı araç ekspertiz raporu alınır.

      - Satıcı: Siz kullanmak ister misiniz?
      - Evet.

      Araç bir süre kullanılır. Göze batan bir şey yoktur. Kapora verilir. Ertesi gün noterden devir yapılır. Bakım yaptırmak üzere ustaya götürülür. Usta araca bakar ve;

      - Bu aracı gözüm tutmadı.

      Hemen akabinde sigortacı tanıdık vasıtası ile araç geçmişi araştırılır. Ve sürpriz Araç sigorta şirketi tarafından pert total ilan edilmiş, satıcı ve ortakları tarafından yan sanayide toplanmış ama tramerde hiçbirşey çıkmıyor Aracın değişen parçaları var, birçok yerinde boya var…






      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nebil_imben -- 1 Eylül 2014; 17:09:52 >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1460 Mesaj
      Eski Kullanıcı Adı:
      zicoss


      01 Eylül 2014 17:22:25

      bakalım daha neler gorucez desenize


      nebil_imbenkullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      9 MİNUTES 5 GOALS
    • Çavuş
      45 Mesaj
      15 Eylül 2014 14:24:57
      Biz görmeyeli terminoloji çok değişmiş.


      SAHIBINDEN HATASIZ CAYENNE

      50 bin liralik hasar kaydi vardir


      http://www.sahibinden.c...orunsuz-178647671/detay/



      Hasar ve Pert kaydına takılanlar için


      ARACIMIZ PILAKALI VE PERT KAYITSIZ.


      http://www.sahibinden.c...kayitsiz-173928665/detay


      _____________________________

    • Er
      4 Mesaj
      20 Ocak 2015 11:53:24
      Ben de kafamdaki bir kaç şeyi karalayayım:

      Acele etme. Bırak kaçan kaçsın. Aracın içine sinmesi her şeyden daha önemli.
      Kaporo veriyorsan bazı şeyleri mutlaka yazılı yap. Kaporoyu geri iade alma şartlarını da yaz. Örneğin şu şu şart sağlanmazsa kaporo aynen geri iade edilir yazılmalı.
      Kaporo vermek işin bitmesi gibidir. Dönmek zordur. Emin olmadan ASLA kaporo verme.
      Test sürüşü yapmadan kaporo verme.
      Kaçıncı sahibinden alıyorsun sor.
      Neden satıyor? Çok mu yakıyor da satıyorsun, gibi sorularla giriş yaparak sor.
      İlandaki kilometreye asla güvenme. Aracı görmeye gitmeden önce telefonda mutlaka sor. Ayrıca gözünle kilometreyi gör.
      Şasi no ve plakayı öğren. 5664 SMS servisi ile sorgula. (4 TL) Hem sigorta hasar bilgileri hem de en son vizedeki kilometresi cebine gelir. (Ama bu her şey demek değil. Sigorta kapsamı dışında, kendisi yaptırmış olabilir)
      E-Devlet araç sorgulama kısmından, araç çıkış noktasını, çalıntı ve rehin durumunu öğren.
      Karayollarının sitesinden OGS - HGS sorgula
      Araç, satın aldığınız şehirden farklı bir plakaya sahipse sebebini sorun.
      Aracı her yerini bagajını motor kapağını aç kontrol et. Mesela bagajda eksik görünen bir şey var mı bak. Stepne, kriko vb.
      Test sürüşü yap. Aracı hafif bozuk yolda test et. Radyoyu kapat, motordan, içeriden, dışarıdan gelen sesi duy.
      Alım satımdan sonraya iş bırakma. Mesela “satışı yapalım, ben o vuruk yeri önümüzdeki hafta yaptıracağım” dese de satıcıya güvenme. Başlangıçta fiyattan düş.
      Satan kişi MTV’sini öder. En başta konuş. Takas yapıyorsan herkes kendi MTV’sini öder. Herkes kendine düşen noter masrafını öder.
      Takasta kendine ait aracın fiyatını öldürtme. Yok rengi şu imiş, yok burada çizik varmış hiç aldırma. Aracından emin ol. Biraz sonra aynı aracı “pırıl pırıl” diye satacak çünkü.
      Kendi bildiğiniz, güvenilir bir yerden expertiz raporu alın. Ya da güvendiğiniz bir ustaya baktırın.
      Expertiz dışında yetkili servisten de bilgi al. Komple bakıma sokmasan bile en azından sözlü bilgi alın. Bu araç Türkiye girişli mi? Ne zaman servise sokacağım? Sizin kayıtlarda ne gözüküyor.. gibi şeyler sorun.
      Yedek anahtarını, kitapçıklarını sor. “Bir kaç güne kadar getirtcez abi” diyorsa asla kaporo verme. Gör, ondan sonra işlem yap.
      İçinde sigara içilmiş mi veya başka koku var mı? Ne kadar temizlense de çıkmayacak kokular olabilir.
      Satıcı size herhangi bir sözleşme imzalatacak mı? Bu sözleşmenin maddelerini isteyin mail veya fax yoluyla. Içinde abuk subuk maddeler var mı dikkat edin. Kendi istediklerinizi ilave ettirin.
      Aracın servisine kaç kilometre kaldı, bunu da dikkate alın.
      Aracın bazı kusurları ancak bir kaç hafta kullanımdan sonra ortaya çıkar. O yüzden mümkün olduğunca çok yerini kurcala. Radyosu, silecekleri, aynaları, yaylı açlıp kapanan yerleri (küllük, bagaj vb) hepsine bak
      Çok ucuz araçlardan uzak dur.



      _____________________________

    • Binbaşı
      1151 Mesaj
      20 Ocak 2015 12:21:04
      Çok yararlı bilgiler teşekkürler


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Çavuş
      52 Mesaj
      15 Ağustos 2015 21:18:31
      _____________________________

    • Binbaşı
      1207 Mesaj
      04 Temmuz 2016 23:00:03
      İkinci el araba alırken dikkat edilmesi gerekenler burada ayrıntılarıyla anlatılmış. Ben de kendimce bir kaç madde ilave etmek istedim.


      1. Tramerden (5664 sms) sorgulamadan kesinlikle araba almayın. Ama tramere de yüzde 100 güvenmeyin. Çünkü her hasar sigortayla karşılanarak yaptırılmıyor.
      Sorgulama yaparken dikkat edilmesi gereken bir husus da şöyle:
      Adam X ilinden arabayı alıyor. Devrini alırken Plaka değişikliği talep ediyor. Y ilinde sigortasını geçici plakaya kestirip yeni plaka taktırıp aracı satlığa çıkarıyor. bu arada yeni plakayı poliçeye işletmediği için (zeyil işlemi) plakadan hasar kaydı çıkmıyor. Plakadan sorgulama yapan kişi aracın hasarı yok diye düşünebiliyor. Bu şekilde 5664e mesaj göndererek yaptığınız bir sorgulamada yeni plaka yeni poliçeye zeyil yapılmamışsa veya Şasi nosuyla sorguluyorsanız şasi nosunu yanlış yazdığınızda "*** plaka (veya şasi no) sorgulanan araç SBM kayıtlarında yoktur" yazıyor. Oysaki plaka zeyil yapılmış olsa veya şasi nosunu doğru yazıp mesaj gönderdiğinizde "*** plaka aracın 2003 sonrası SBM kayıtlarına geçmiş bir hasarı yoktur" şeklinde mesaj almış olmanız gerekiyor. Gelen bu iki mesaj arasındaki farka dikkat etmek lazım. ilkinde kayıtlarımızda böyle bir araç yoktur diyor, diğer mesajda bu aracın kayıtlarımıza geçmiş bir hasarı yoktur diyor.
      bazen araba alanlar şöyle diyor arabanın aslında hasarı falan yok ama takılan plakada daha önce hasar olduğu için hasar kaydı çıkıyor. Sıfır alınan araçta bile bu olabiliyor. bayi sigorta poliçesini aracın plakası çıkmadan kestiriyor. Bu durumun nedeni trafik sigortası geçici plaka ile yapıldığı ve sonrasında yeni plaka poliçeye zeyil yapılmadığından oluyor.

      Tramerden değişen parçalar da sorgulanabiliyor ve parçanın kaç kmde değiştiği bilgisi de bulunuyor. Bu şekilde km geriye çekilmesi varsa bu şekilde ortaya çıkabiliyor. Eğer kayıtlarda hasar varsa ve aracı alacaksanız değişen parçaları sorgulamak da faydalı.

      2. Arabayı görmeden satıcı ile anlaşmadan kesinlikle kapora vermeyin. İnternetten ucuza araba bulan bir komşumuz telefon görüşmesine güvenerek 100 TL kapora yatırmış. satıcıya parayı yatırmadan önce başka bir arkadaşına satıcıyı müşteri gibi aratmış. Adam "araba satıldı kardeş" diyince parayı gönül rahatlığıyla yatırmış. Kaporayı yatırdıktan sonra benden de rica etti adamı aradım müşteri gibi "abi araba satıldı" dedi. Komşumuzun içi rahatladı ama ertesi gün geldi ki "Hocam adam dolandırıcıymış, telefonlarımıza çıkmıyor telefonu kapalı" dedi. Neyse ki olan 100 TL'ye oldu.
      Kapora verirken de söylenenin aksi durumlar ortaya çıktığında kaporayı geri alacağınız konusunda sözleşme imzalayarak kapora vermekte fayda var.

      3. Yetkili Serviste, Expetizcilerde veya sanayide ustalara baktırabilirsiniz ama sizin belirleyeceğiniz yerler olsun. Bahane üreterek sizi servislerden uzak tutmaya çalışan veya zamanım yok ustayla gel baktır diyen satıcılardan uzak durun. "Ya şimdi servis çok kalabalıktır, randevu alacan bilmem ne... bi sürü para isteyecekler ne gerek var" gibi bahanelere kanmayın.
      Yetkili Servislerde expertiz yaptırmış olmanız arabanın yüzde 100 her şeyine bakıldığı anlamına gelmez. Mesela çalışmayan veya tam soğutmayan klima veya başka bir elektronik aksam gözden kaçmış olabilir. Yine yetkili serviste baktırmış olsanız bile aracın pert kayıtlı olup olmadığını servis bilemez veya tahmin edemez. Pert kaydına bakmak, pert kaydı veya hasar kaydı olup olmadığını söylemek servis ve özel expertizcilerin görevi değildir.

      4. Adam aracı yeni almış bir iki ay içinde satmaya çalışıyorsa bu durumdan kıllanın. Al-satçı veya aracın bir sorunu çıktığı için elden çıkarmak isteyen biri olabilir.

      5. Aracın hasarı arkadan önemli değil diye düşünmeyin. Arkanın dengesi kaybolursa toparlaması zordur. Özellikle arkadan hasarları onarmak güçtür veya mümkün değildir. Ön taraf bir şekilde hallolur. Tavan veya bagaj kapağı için Saksı düştü bilmem ne oldu laflarına kanmayın. tamam gerçekten saksı düşmüş olabilir biz inandık diyelim satarken eski sahibindeyken saksı düşmüş mü diyecez. Aracın fiyatı biraz düşecek tabi ve siz satarken de ona göre düşük satacaksınız.

      6. En büyük yanlış inançlardan biri "arabanın eğer değişen parçası yoksa pert kayıtlı değildir". Hayır kardeşim o iş öyle değil. değişensiz ve boyasız bir araba da bal gibi pert kayıtlı olabilir. veya pert kaydıyla alakası olmayan bel altı boyalı araç da pert olabilir. Araba alttan hasar alıp hava yastıkları açılmış veya sel hasarlı olabilir. bu durumda aracın hiç bir parçası boyanmaz veya değişmez.
      pert veya ağır hasarlı araç bir daha asla kullanılamaz veya alınamaz anlamına gelen araç değildir. Sigorta şirketleri araçtaki hasarın maliyeti, aracın değerinin belli bir oranından fazlasını geçtiğinde bu aracı onarmak yerine aracı perte çıkarıp müşterisine aracın değerini öder ve aracı bu işi yapan kişilere satar. alan kişi de yaptırıp satar. Böyle araçları bilerek piyasanın altında aldığınızda yani değerinde aldığınızda sorun yok. ama çakallara denk gelip piyasa fiyatında da alabilirsiniz. Bu şekilde pert araç alıp kasko yaptıramayınca pert olduğunu anlayıp dava açan çok ve açılan davalar kazanılıyor. forumlarda örnekleri mevcut. Pert veya ağır hasarlı araçlara sigorta şirketleri kasko yapmamaktadır, hatırlatmak istedim.

      aklıma gelenler eklemek istediklerim şimdilik bu kadar.


      _____________________________

    • Teğmen
      137 Mesaj
      31 Ekim 2016 14:39:57
      http://www.vasitam.com/...edilmesi-gerekenler.html


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Teğmen
      120 Mesaj
      03 Aralık 2016 23:26:09
      Araç alırken dikkat etmeniz için başıma gelen olayı anlatıyım. İnternette İstanbul Bağcılar’da şirketten satılık 2013 Linea 1.3 dizel 140.000 km’de gördüm. Minibüs otobüs taksi geçmeyen sapa bir yere gittik. Gelip almadılar. Arabayı servise gösterdik. Önden hasarlı hava yastıklarının açılmış olduğunu öğrendik. 5664 sorgulamasında 5 adet kaza 11.800 TL hasar kaydı olduğunu öğrendik. Babam 26.200 TL’ye pazarlık etmişti. Servis 25.000 TL eder dedi. Alalım dedi. Ben hayır dedim. O gün para çekip notere gitme yetişmedi. Satıcı 1 gün sonra Bağcılar’da kendi tanıdığı notere çağırdı. Noter satışında uyanık hasar kayıtlı 22.000 TL göster dedi. Sistemde 27.500 TL görünüyor. Noter kabul etti. Ben etmedim, 25.000 TL gösterin dedim kabul ettiler. Kendi bildiğiniz notere gidin noter sistem ne diyorsa onu göstermek zorunda. dikkat edin. Vergi kaçırmak için tanıdık noterle anlaşmışlar. Bundan sonrasına da dikkat edin. Aracı aldıktan sonra babam arabanın direksiyonunda titreme olduğunu söyledi. Arkadan da çıt çıt ses geliyordu. Arka sağ stopun çatlak değiştirilmiş olduğunu gördük. Jant kapaklarının değiştirilip kırık eski tip jant kapakları takmışlar. Ona bile tenezzül etmişler. Bunları önceden görmüş olsaydım verdiğimiz 200 TL kaporayı geri isterdim. Bunları söylediğimizde arabayı kullanmadık diye yüzümüze yalan söylediler. Kimse parayı sokaktan toplamıyor. Siz siz olun esnaftan araba almayın. Alırsanız da en fazla 100 TL kaparo verip, servise gösterdiğiniz aynı gün kendi tanıdığınız noterden satışını alın.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi simian -- 3 Aralık 2016; 23:43:39 >
      _____________________________

Sayfa:   <<     < önceki   1 2 3 4 [5]
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Araç tercih-kıyaslama >> SIFIR VE 2.EL ARAÇ ALIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR !
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.