Şimdi Ara

SIFIR VE 2.EL ARAÇ ALIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR ! (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
295
Cevap
31
Favori
135.057
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: şekocan

    transporter alırken önce nelere dikkat etmek gerekir

    dürüst açıklama

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakan44444444

    Arkadaşlar sizlere aracımı aldığımdan bu yana başımdan geçenleri anlattığım ve bugün bütün doğuş oto ve internetteki tüketici sitelerine yazmış olduğum mektubu yayınlıyorum.

    Sayın yetkililer,


    04.11.2009 tarihinde Vw Denizli bayisi Batı Otomotiv’den 253842 fatura no, 2009169911 sipariş no, WVWZZZ3CZAP020824 şasi no, BSE 893728 motor no ve 41424,64 TL fatura bedeli ile satın almış olduğum refleks gümüş rengindeki Volkswagen marka passat 1.6 102 hp trendline manuel modelindeki aracımı yaşadağım yer olan Kuşadasına getirdim. Ertesi gün yani 05.11.2009 tarihinde aracımı kullanırken autohold fonksiyonunun bir süre çalıştıktan sonra devreden çıktığını ve aracın gösterge tablolarında yer alan park arıza ikaz lambasının yandığını gördüm. Aracın plakaları bile takılmadan yaşadığım yer olan Kuşadası’nda bulunan Vw yetkili servisi Lena Otomotivde aracımı sözkonusu arıza bildirimini yaparak servise soktum. Aracımı servisde bulunan teknik servis bilgisayarına bağlayarak arızayı gördüler. Bilgisayarda görünen arıza “artıdan eksiye doğru kısa devre arasıra” mesajıydı. Sözkonusu arızayı silerek aracı ilgili servis personeli ile denemeye çıktık. Autohold fonksiyonun çalışabilmesi için gerekli şartı yerine getirerek yani emniyet kemerini taktıktan sonra autohold düğmesine basarak yola koyulduk, yaklaşık 300-500 metre ilerledikten sonra autohold fonksiyonu devreden çıkarak tekrar park arıza ikaz lambası yandı. Tekrar servise döndük. Araç tekrar bilgisayara bağlandı ve aynı arıza mesajı ekranda görüldü. Aynı arıza mesajını silerek tekrar denemeye çıktık. Ama yine 500 metre gitmeden autohold fonksiyonu yine devreden çıktı. Tekrar servise dönüp araç yine bilgisayara bağlandığında aynı arıza uyarısıyla karşılaştık. Daha sonra servisteki personel tarafından aracın güncellemeleri ve kodlamalarıyla ilgili bir problem olabileceği ve hem servis hem de benim için uygun olan geniş bir zamanda detaylı olarak araştırılması gerektiği söylenerek servisten çıktım. Daha sonra yoğun iş tempomdan dolayı kurban bayramı ertesinde 01.12.2009 tarihinde servise tekrar gittim. Aracım gerekli bütün incelemeleri yapılmasına rağmen o gün içinde arızanın nereden kaynaklandığı tespit edilemedi. Bu gidişimde aracımla başından sonuna kadar çük büyük özveri ile ilgilenen Vw yetkili bayisi ve servisi Lena Otomotiv de çalışan teknik personel arkadaş tesadüfen ertesi günü 1 günlük eğitime istanbula gideceğini ve sözkonusu arıza ile ilgili bütün bilgileri yanına alarak orada bulunan eğitmenlere danışacağını ve geri döndüğünde aldığı bilgileri değerlendirerek aracı tekrar servise sokarak arızayı tekrar incelemek istediğini söyledi. 01.12.2009 tarihinde yine aynı arıza devam eder halde servisten çıktım. 03.12.2009 tarinde Lena otomotiv servisden arayarak 07.12.2009 tarinde pazartesi günü aracı servise almak istediklerini söyleyerek pazartesi günü için randevulaştık. 07.12.2009 pazartesi günü sabah saat 09.00 da aracımı servise teslim ettim. Gün içinde aracıma yapılan bütün işlemlerle ilgili bilgi verilmiş olup akşam saatlerine kadar hala arızanın nerden kaylandığı tespit edilemediğini söylemişlerdir. Aynı gün servisdeki teknik personel arkadaş gece sadece bu işle ilgili mesaiye kalacağını ve internetten gerekirse Almanya merkeze bağlanarak arıza ile ilgili bütün verileri merkeze göndereceğini ve arızanın nereden kaynaklandığını bulmaya çalışacağını söyledi. Aracın arızası ile ilgili bütün süreçte sözkonusu arkadaşın büyük özverisi ve çabası için gerçekten kendisine teşekkürü bir borç biliyorum. 08.12.2009 tarihinde yani bugün saat 11.00 gibi servis beni arayarak aracın arızasının nereden kaynakladığını tespit ettiklerini ve arızanın park kontrol ünitesinden kaynaklandığını söyleyerek sözkonusu parçayı sipariş edeceklerini ve 09.12.2009 tarihinde parçanın ellerinde olacağını ve montajını tamamlayıp aracımı bana teslim edeceklerini söylediler. Daha sonra bugün öğleden sonra servis müdürü arkadaş arayarak sözkonusu parçayı sipariş etmeden önce Vw Almanyanın ve Doğuş otonun sözkonusu arızayla ilgili DIS kaydı istediği yani sözkonusu parça değişiminden önce arıza ile ilgili bilgi sahibi olmak istedikleri ve sözkonusu parça değişiminin kendi onaylarından sonra gerçekleşmesini istedikleri bildirildi. Bu işin 3-5 gün sürebileceği de bana bildirildikten sonra bu süreçte arzu edersem aracın servis de kendileri tarafından muhafaza edilebileceğini ya da aracın yürümesi ve emniyeti ile ilgili hiçbir problem olmadığı için gerekirse bu süreçte aracımı teslim alıp kullanabileceğimi söylemiş olup tercihen işlerimin yoğunluğundan dolayı aracı servisden teslim almayı yeğlemiş bulunmaktayım. Şimdiye kadar yazımda anlatmış olduğum olayları toparlayacak olursam; 08 mart 2006 tarihinden bu yana vw kullanıcısıyım ve şu anda ayıplı mal olarak görmüş olduğum aracımı almak için 2006 model 1.4 tdi Polo aracımı 21.000 TL’ye sattım, yetmedi üzerine 9.000 TL değerinde 2006 model Suzuki Burgman An 400 motosikletimi sattım ve yine yetmedi üzerine kredi kullandım. Yaklaşık olarak 42.000TL’ye bana mal olan şu andaki aracım 35 günlük olmasına rağmen doğru dürüst kullanamamış bulunuyorum. Bizim gibi bütçesi düşük insanlar için 42.000 TL çok yüksek bir miktar ve bu arabaya sahip olabilmek için birçokşeyden feragat ve fadakarlık etmem gerekti. Bilinçli bir tüketici olarak sözkonusu aracın bütün arızaları giderilerek bana teslim edilse dahi bu aracın arızası ile ilgili -sadece bir autohold arızası nasıl olsa- diye düşünmek yerine bunun elektronik bir arıza olduğu ve aracın tüm elektronik sistemlerini bir şekilde etkileyebileceğini ve daha sonra bu arızanın çok daha büyük ve trafikte hayati tehlike yaratabilecek arızalara neden olabileceği ihtimalini göz önünde bulunudurarak Vw Almanya merkezinin Doğuş Otomotive, Doğuş Otomotiv’inde dolaylı yollarla bana satmış olduğu bu AYIPLI MAL’ın en kısa süre içinde değiştirimesi istediğimi sizlere bildiyorum. Yukarıda yazmış olduğum bütün hususları bugün Doğuş Oto Diyalog’a bildirmiş bulunmaktayım. Kendileri problemi kayda aldıklarını ve en kısa zamanda bir yetkilinin bana ulaşacağını söylemişlerdir.

    şekocanın cevabı
    Bende 2006 da yeni transporter aldım durum yargıya intikal etti arabamda kaporta aksamında ve diyer yerlerinde üretim hatası olduğu kanıtlandı sonuç hüsran yaklaşık 2500 liram boşuna gitti , zaman aşımı önemli bu konularda ayrıca birinden ehil kişiden akıl alın bunlar boşuna çabalar ben nelerle uğraştım almanya wolfsburga tercüme ederek mektuplar yazdım hepsi boşa gitti artık çok geç oldu ve transporterimi satıp ondan kurtulmaya karar vermiştim ve malesef ettiğim masraflar bir tarafa , işimden kalmam birtarafa , arabamı aksesuar yaptıramam bitarafa , ruh sağlığımın bozulması derken zararına acilen sattım ve ondan kurtuldum.
    verdikleri sözler yerine getirilmedi almanlarda artık bozulmuş boş verin gerisini ne varsa yine bizim insanımzda var en iyisi yine biziz.
    mektubumun birine nezaketen bir cevap gönderdiler dedilerki bir cümle ile; biz sizin probleminizi vw olarak çözmeye ve memnun kalacağınıza söz veriyoruz dediler ama yalan oldu.
    bunu geçin trafiğe çıkın bakın transporterlerin en az 10 arabanın 5 inde tavan sacında o çirkin gölgeler çukurlar mevcut hala 2007 2008 2009 2010 bu millet neden bukadar basiretsiz anlam veremiyorum adamlar hala dalga geçercesine aşağılamaya devam ederek bu insanları aldatıyor ve hatalarını düzeltmiyorlar. vw nin kusuru neyazıkki.
    sıfır acanta araba alırken yanınızda bilir kişi exper yada kaportası v.s tamirci götürün.(fatura kesilmeden arabayı görün mutlaka)
    önce öğrenin ilk adım nedir boşuna masraf etmeyin saygılar.



    Bunun üzerine Doğuştan bir araç daha aldık fakat indirim jest bile yapamadılar tok adamlar tabi. İndirim istememin nedenine gelince aynı kusurda başka bir arkadaşıma ait olan aracı değiştirdiler bizde havamızı aldık. Ama ben biliyorum ne yapacağımı küçük saman kağıtlara transporterlerin yarısının hatalı üretim olduğunu belirteceğim sonra tektek önüme gelen vw nin camına yapıştıracağım




  • Teşekkürler
  • Şekocan kardeş,

    Ben de bir VW kullanıcısıyım, 2009 model Tiguan 1.4 TSI F&F var ve memnunum.

    Senin başına gelen hikaye açıkçası başıma gelmiş kadar üzüldüm, ancak bunu yaşadıktan sonra gidip tekrar VW almış olmanı da anlayamadım. Seni bu kadar uğraştıran bir markaya verilecek en büyük ceza tekrar onlardan mal almamaktır, paran onlara nasip olmasın. Sana indirim yapmamışlar, ancak yine de almışsın, hoş indirim yapsalar da yine kâr edeceklerdi, ceza yerine ödüllendirme olmuş.

    Gerçi alan sensin satan VW, bana düşen bir konu yok, ama seni bu kadar uğraştırmış olmaları beni de üzdü o yüzden bunu yazdım.
  • Çok faydalı bi konu.. Teşekkürler...
  • Bencede faydalı olmuş
  • Her zaman derim araba alırken ya bu işten iyi anlayacan yada iyi anlayan birinden yardım alacan :) Ayrıca marka fanatikliğide olmamak gerekir.
  • Arkadaslar 2.el arac alacaksnz ki cok zor sahibinden aramaya gayret edin yada sıfır alın cok az iyi araba var ya adam yuksek istiyor yada hemen galeriler kapıyor :S
  • Ben 2.el bir kompakt suv almak istiyorum ...kafamdakiler captiva,crv,x-trail ve grand vitara...bana yardımcı olursanız sevinirim.
  • Ben onu bunu bilmem araç alırken sağına soluna bakıcaksın sıfır dahi olsa. 1 Ay önce sıfır araç aldığımızda aracın üzerindeki boya çok çok da küçük olsa kalkmıştı ve sonradan farkettik bunu. Sonra bir ton uğraş dur.
  • güzel konu.

    keşke ilk arabamdan kazık yemeden önce okusaydım
  • çok faydalı bir yazı
  • Araba alırken öncelikle arabanın kazalı olup olmadıgını kilometresiyle oynanmamış oldugunu kontrol ederim..
    Motor şase numarasından calıntı olup olmadıgınıda kontrol ederim....
    Aracı satın alırken aynı özellik ve aynı markadaki aracın piyasasını ögrenir kazık yememeye ugraşırın..
    Bazıları cıkıp boş arabaya 40.000 45.000 istiyor..
    Cok seciciyim Donanım olarakda herşey olsun isterim ama bütçeme en uygun olanı secerdim yine.
  • mesajım bulunsun güzel bir konu dikkat edilecek çok ayrıntı var konuyu açan bizlerle paylaşan arkadaşa teşeşkkürler ...
  • teşekkürler
  • BEN NEDEN KONU AÇAMIYORUM? ÇAYLAK OLDUĞUM İÇİN Mİ Kİ?
  • çok faydalı bilgiler
  • çok tşkler.
  • hot pcb online sale.
    just visit ,you will get.

    http://bit.ly/rYzeqn
  • quote:

    Orijinalden alıntı: U_şen


    Otomobilinizi Nasıl Seçmelisiniz ?



    Bir araba alırken ne beklediğinize doğru karar verin. (Örneğin tercihiniz iki kişilik üstü açık bir araba ise, aslında ihtiyacınız olan şeyin 7 kişilik bir van olduğunu, iş işten geçtikten sonra fark etmeyin!)


    • Ne kadar büyük bir kabine ihtiyacınız var; arka koltukları kullanır mısınız, yoksa beş kişilik bir araba bile size dar mı geliyor?

    • Büyük bir bagaja ihtiyacınız var mı? Yoksa haftada sadece bir kere mi gerekiyor?

    • Nasıl bir trafikte kullanıyorsunuz? Şehir içinde kısa mesafeler mi, yoksa otoyolda uzun seyahatler mi yapıyorsunuz? Seçeneğiniz ikinci ise, daha güçlü ve konforlu bir seçim doğru olur.

    • Sizin için performans ne kadar önemli? 1.4 litre ile üç sene yaşayabilir misiniz, yoksa en az 2.0 litre mi yeterli?

    • Güvenlik sizin için ne kadar önemli? Mümkün olan en çok sayıda airbag (hava yastığı) ve Euro Ncap yıldızına mı bakıyorsunuz?




    Otomobilinizi alırken nelere dikkat etmelisiniz ?

    1) Mutlaka test sürüşü yapın. Hafta içi, yolların daha boş olduğu saatleri tercih edin ve mümkün olduğunca farklı yollarda kullanın. Sadece galeri etrafında tur atıp gelmeyin. Birkaç alternatif varsa, araçlar arasına çok zaman koymayın, mümkünse aynı gün deneme sürüşü yapın. Sağlık sorununuz var ise; örneğin sırtınızda, koltuğa, sürüş pozisyonuna ve rahat inip binebildiğinize dikkat edin. Omuzlarınızda sorun var ise, direksiyonun sertliğine dikkat edin. Galeri vermek istemeyebilir, ama arabaya kesin karar verdiğinizde bir test sürüşü daha talep edin.

    2) Alacağınız araç amaçlarınıza uygun olsun. Örneğin, Aile arabası olarak alıyorsanız, bütün aile rahat yolculuk edebilecek misiniz?

    3) Hobileriniz var ise, araba bu konuda uyumsuzluk yaratıyor mu?

    4) Otomobili değerlendirirken dikkat etmeniz gerekenler;
  • Direksiyon

  • Vites geçişleri

  • Hızlanma ve frenleme

  • Genel büyüklüğü

  • Sürüş konforu ve gürültü seviyesi

  • Koltuk ayarları

  • Ön arka diz ve baş mesafeleri

  • Bagaj ve eşya saklama bölmeleri

    5) Görünürlük; sürücü koltuğundan çevrenizi ne kadar görebiliyorsunuz?

    6) Eğlence sistemi; Radyo, Cd, Dvd, Mp3 sistemleri

    7) Satın alma ile ilgili bilgi alırken dikkatli olun. Bazı galeriler, otomobili şahıstan satıyormuş gibi konuşabilirler. Bu yüzden telefonla aradığınızda, sözlerinize "ilan verdiğiniz araç için arıyorum" diye başlayabilirsiniz. Karşınızdaki ''Hangi araç?''derse, büyük olasılıkla galeridir.
    Şahıstan alıyorsanız, aracın sahibinin evinde buluşmak, otomobilin çalıntı olma riskini azaltır.

    8) Vergi borcu olmadığına dair kağıt isteyin.

    9)Satıcıya araba hakkında soru sorun; neden sattığını, memnun kalıp kalmadıklarını, satışa yetkileri var mı, yoksa vekaleten mi satacaklar öğrenin?
    Hangi serviste bakımı yapılmış kontrol edin, servisten araç için kesilen faturalarla ilgili bilgi almaya çalışın. (Böylece size söylenmeyen bir tamiratı öğrenebilirsiniz.)




    Otomobilinizin dilinden anlamak ?



    Otomobiller komplike makinelerdir, güvenli ve dayanıklı olması için bakmanız gerekir. Aşağıdaki hususlara dikkat ederseniz, otomobiliniz daha verimli ve sorunsuz olur.

  • Problemleri es geçmeyin, kontrol edin, tamir edemiyorsanız servise gidin.

  • Aracınızın bakımını üreticinin tavsiye ettiği şekilde, yetkili kişilerce ve düzenli yaptırın.

  • Otomobilinize muayene yapılınca güvenli olacağını sanmayın.

  • Far ve kuyruk lambalarını düzenli kontrol edin.( Duvara karşı kontrol edebilirsiniz.) Ayarsız farlar, hem diğer sürücüleri rahatsız ederek gözlerini alacak ve tehlike yaratacak hem de sizin görüşünüz yetersiz olacaktır.

  • Lastiklerinizi ayda en az bir kere kontrol edin. Basınçlarını üretici firmanın uygun gördüğü değerlerde tutun. Lastik dişlerinin 2 mm nin altına düşmesine izin vermeyin.

  • Motor yağı, fren hidroliği, silecek suyu, soğutma suyu, hidrolik direksiyon ve debriyaj sıvılarının eksik olmamasına dikkat edin. Uyarı ışıklarını beklemeyin.



  • Yağ seviyelerini ölçerken düz bir zemine park edin, yağ çubuğunu silin ve seviyeyi öyle kontrol edin.

  • Cam sileceklerinizin yeni olmasına dikkat edin.

  • Ön camınızdaki yağlı, yapışkan veya uzun süre kalmış kiri, sileceklerinizle temizlemeyin. Bu, durumu daha da kötü yapar.

  • Silecek suyu fıskiyelerinizi bir iğne ile, hep ayarlı tutun




    Kışın dikkat etmeniz gerekenler.

  • Aracınızın soğutma suyuna antifriz ekleyin. Motorunuzun soğutma suyunun donması, radyatörünüzü hatta motor bloğunuzu çatlatarak size çok pahalıyla mal olabilir. Üretici firmanın uygun gördüğü ölçüde kullanın.

  • Silecek suyunuzun dolu ve antifrizli olduğuna dikkat edin. Silecekleriniz eski ise yenileyin.

  • Soğuk havalarda aracınızı çalıştırmanız, buğu ve buz önlemek için kullandığınız rezistans, arabanızın aküsünden daha fazla akım çeker. Aracınızı sabahları çalıştırırken, ağır ve uyuşukça çalışıyorsa, akünüzü değiştirmeyi düşünün.

  • Akü başlarının kirli olması akım kaybına neden olacaktır. Temizleyip yağlayın.

  • Lastiklerinizi kontrol edin. Asimetrik aşınmış lastikler kış aylarında tehlikelidir. Kışın, diş profilinin 3mm nin altına düşmüş olan lastikleri kullanmanızı tavsiye etmiyoruz. Yedek lastiğinizi de kontrol etmeyi unutmayın.

  • Kışın klimanızı haftada en az bir saat çalıştırın. Sistemdeki hareket eden parçaların çalışarak yağlanmasını ve pislik oluşumunun engellenmesini sağlar.

  • Otomobilinizdeki sıvı seviyelerini, lastik basınçlarını kışın düzenli kontrol edin. Sorun gördüğünüzde tamir edin ki, yolda kalmayın.




    Otomobil temizliği



    Otomobilinizi yıkatırken veya yıkarken nelere dikkat etmelisiniz? Bazı otomobillerin eski gözükmelerinin nedeni, boyasının yıpranmasıi bunu da nedeni otomobilin yanlış yıkanmasıdır.

  • Otomobilinizi hiçbir zaman fırça ile yıkamayın. Sünger, mümkünse alışveriş merkezlerinde satılan bu iş için yapılmış olan doğal süngerleri tercih edin.

  • Hortum, kova ve otomobil yıkamak için yapılmış bir şampuan kullanın. Böylece hem kirler çabuk çözülecek hem de kova kullandığınız için daha az su kirleteceksiniz. Hortumun ucunda suyu kesen bir tabanca olmasına özen gösterin.

  • Aracınızı her zaman tavanından yıkamaya başlayın, kaput ve bagajdan sonra kapılara, ordan tampon, kapı altı ve jantlara geçin. Siz temizden kirliye giderken süngerinize daha az kir birikir ve dolayısıyla arabanızın çizilme ihtimali de azalır.

  • Arabanızı duruladıktan sonra kullanacğınız bezin yine otomobil kurulamak için yapılmış sentetik güderi denilen sarı bezler olmasına işinizi kolaylaştırır.

  • Yanlış kurulama aracınızda hem çizilmelere hemde lekeler kalmasına neden olur. Doğal bezler sizi uğraştırırken sentetik güderiyi sıktığınızda hem eliniz acımaz hemde serbest bıraktığınızda anında gevşer.




    Arabanızı Satmak



  • Otomobilinizi takas edebilir, ya da şahıs olarak satabilirsiniz.

  • Takas etmek hızlı ve basit bir çözümdür. Eğer satıcı takas etmek istediğiniz aracı size satmaya istekli ise, kaybınız biraz daha az olabilir.

  • Şahıs olarak satmaya karar verirseniz, daha uzun sürebilir, ama cebinize daha çok para girer. Aracınız için arayanlar ile, test etmek ve kontrol ettirmek isteyenlerle, siz ilgilenmelisiniz. İlan vermek için ayrıca biraz para harcamanız gerekecek.

  • Otomobilinizin ederini anlamak.

  • Piyasada bulunan otomobil satış dergilerinin ve otomobil satış sitelerinin ortalamasını alabilirsiniz.

  • Arabanız iyi durumda ve kilometresi ortalamanın altındaysa, fiyatı biraz daha yüksek tutabilirsiniz. Kilometreniz ortalamanın üstündeyse, ilgi çekici olması için fiyatı düşük tutabilirsiniz.

  • Arabanızın durumu hakkında dürüst olun. Arabanın kötü durumda olduğunu gören kimse, pazarlık dahi yapmaz.

  • Ekstra donanımlı veya özel versiyon otomobilleriniz için daha fazla fiyat isteyebilirsiniz.

  • Sahip olduğunuz otomobil, nadir bulunan ve değerli bir model ise, fiyatını ortalamanın üstünde tutma şansınız, daha yüksek olabilir.

  • Otomobilinizi hazırlamak.

  • Otomobilinizi en iyi görünecek şekilde temizlemek, aracın potansiyelini ortaya çıkarır ve satışı daha kolaylaştırabilir.

  • Profesyonel temizlik ürünlerini kullanın, kaportasını cilalı şampuanla temizleyin ve matlaşmış lastik parçalarını özel spreylerle parlatın.

  • Aracın içi derli toplu gözüksün, mümkünse iç temizlik için üretilmiş temizlik malzemeleri kullanın.

  • Her türlü kokudan arındırın, sigara kokmasın, evcil havyan besliyorsanız araçta tüyü kalmasın.

  • Eğer sizin yapmanız mümkün değilse aracı, bu işleri yapan bir firmaya götürün.

  • Buharla temizlenmiş bir motor bölmesi, kolaylık yerine şüphe uyandırabilir. Motor yağının temiz olması, kontrol edildiğinde size avantaj sağlayabilir.

  • Yeni veya Prestij arabalarındaki çizik veya göçükleri tamir ettirmeniz avantajınıza olabilir. Aracınız eskiyse, bu işler için harcama yapmanız getirisine değmeyebilir; eski araçlarda ezikler ve çizikler olması doğaldır.

  • Aracınızla ilgili bütün belgeleri bulundurun. (Vergi borcu olmadığına dair kağıt ve servis bakım faturaları gibi.)

  • Otomobil satışları mevsimle çok bağlantılı olmayabilir. Ama üstü açık bir araç ilkbaharda, arazi aracı sonbaharda daha kolay satılabilir.




    Ödemeyi Almak




    Alıcı ile anlaşıldıktan sonra ve hırsızlık veya zaman harcayanlardan korunmak için bazı önlemler almalısınız.

  • Bir fiyatta anlaştığınız zaman, ilanı kaldırmadan önce bir kaparo alın ve vazgeçildiği takdirde bu miktarın sizde kalacağını açıkça söyleyin. Alıcı vazgeçerse, kaparo ile tekrar reklam ilanı verebilirsiniz.

  • Ödemenin hepsini almadan asla aracı teslim etmeyin.





    İKİNCİ EL ALIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR




    1 ) Lastiklerin durumuna bakın. Dişleri ve yanaklarına bakın, asimetrik bir aşınma, takımlarda bir ayarsızlık olduğunu gösterir.

    2 ) Direksiyon bir taraftan diğerine toplandığına akıcı olmalı. Herhangibir takılma, titreşim ve/veya ses, problemi işaret eder.

    3 ) Vitesler sorunsuz geçmeli, debriyaja tam basılı vites atarken, zorlanma veya ses gelmesi sorun olduğunu gösterir. Çok sert veya çok hafif debriyaj pedalı da, aşınmış parçalardan dolayı olabilir.

    4 ) Motor rölantide sarsıntısız çalışmalı. Devirlenirken rahatça devirlenmeli, titreşim veya takılma olmamalı. Yağ çubuğu ve yağ haznesi kapağını kontrol edin, kahverengi tortu görürseniz, vakit kaybetmeyin, başka bir arabaya bakın.

    5 ) Gaza bastığınızda egzozdan çıkacak mavi dumana bakın. Mavi egzoz gazı çokça çıkıyorsa, motorun iç parçaları aşınmış demektir.

    6 ) Arabanın kaportasını kontrol edin. Pas, çürüme var mı? Aracın altına bakın, değiştirilmesi gereken bir egzoz sistemi belli olur.

    7 ) Çok temiz bir motor bölmesi, sizden bir şey saklamak için yıkanmış olabilir.

    8 ) Kaputu açtığınızda pul pul dökülen bir boya, yapılmış bir kazanın habercisi olabilir.

    9 ) Arabanın içinin durumu ile kilometresi birbirine uyuyor mu, kontrol edin. Düşük kilometrede bir arabanın koltuk kumaşı/derisi ve/veya yayları aşınmış, pedalları erimiş olmamalı. Aracın kilometresi geri çekilmiş olabilir.

    10 ) Kapıları açıp kapayın, sorunsuz açılıp kapanıyor mu? Kapı lastiği yırtılmış, erimiş veya tam oturmuyorsa, aracın aldığı bir darbeden kaynaklanıyor olabilir. Kapı lastiğinde boya olmaması gerekir. Plaka ışıkları arabayla aynı renk parlıyorsa, kötü boyamadan kaynaklanabilir.

    11 ) Arabanın panellerinin hizasına dikkat edin. Bütün boşlukların eşit olması lazım.

    12 )Test sürüşünde frenler, isteklerinize tepkili olmalı.

    13 ) Elektrik sistemi doğru düzgün çalışıyor mu kontrol edin; camlar, havalandırma, klima, açılır tavan vs..


    ikinci el araç alımında farklı bir kaynak'tan

    1- Otomobilin motorundan şanzımanına, kaportadan döşemesine kadar dikkatle inceleyin. Mümkünse satın almaya bir otomobil tamircisi ile gidin.

    2- Otomobilin çalıntı olup olmadığını anlamak için motor ve şase numaralarını,ruhsattaki motor ve şase numaraları ile karşılaştırın. Çalıntı otomobil aldıysanız ödediğiniz paradan olacağınız gibi,çalmadığınızı ispatlayana kadar uğraşmanız gerekecektir.

    3- Otomobili mutlaka deneyin.Tanıdığınız bir tamirci veya kaportacıya götürüp kontrol ettirin.Kaza geçirip sonradan toplanmış olabilir.

    4- Vergi numarası uygulaması sayesinde artık ruhsatı üzerinize almamak gibi bir durum söz konusu değildir. Yine de aykırı uygulamalar olabilmekte.Bunun için mutlaka Ruhsat sahibi ile anlaşmaya çalışın.

    5- Otomobil sahibi ile anlaştığınızda,otoyu ücretini ortaklaşa ödeyeceğiniz bir otoparka teslim edin.Trafik Şube Müdürlüğü'nden otomobilin hilesiz olup olmadığını öğrendikten sonra, otomobilin sahibi ile birlikte otomobili çözün

    6- Son zamanlarda rent a car şirketlerinden kiralananlar oto pazarında satılmakta.Bu otomobilleri alan kişiler ise mağdur durumda kalabiliyorlar.Bu nedenle otomobilin sicilini araştırmadan asla kaparo vermeyin.







    kaynak

  • GÜZEL YAZMIŞSIN




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.