DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Arkadan itişli arabalarda el freni arkayımı yoksa önümü kilitler ?
64
Cevap
0
Favori
7.497
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Arkadan itişli arabalarda el freni arkayımı yoksa önümü kilitler ?
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      8622 Mesaj
      16 Ağustos 2007 20:17:10
      Önü diye hatırlıyorum ama emin olmam lazım bi yardım etseniz.


      _____________________________

    • Yarbay
      3177 Mesaj
      16 Ağustos 2007 20:19:21

      İkisinide kilitler diye biliyorum


      _____________________________

      Intel 6600K | Asus Z170-A | Kingston HyperX Fury 16GB 2666MHz | Evga GTX 970 SC | PNY CS1311 240GB | FSP Hyper 700 | Corsair H75 | Corsair 100R
    • Yüzbaşı
      799 Mesaj
      16 Ağustos 2007 20:20:34
      tabiki arkayı kitler çekişle bi alakası yok


      _____________________________

      HeRKeS OyuNcu OLaBiLiR
      Ama YöNeTMeN BeNiM.
      İsTeDiĞiMe RoL VeRiRim,
      İsTeDiĞiMe YoL VeRiRim..!!!

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      16 Ağustos 2007 20:22:28
      Konuyu otomobil bölümüne açsaydın keşke, direk bilirler, maşallah orada herkes elfocu


      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      15724 Mesaj
      16 Ağustos 2007 20:34:50

      El freni herzaman için arka lastikleri tutar ön lastikleri de kitleyen el freni hiç duymadım görmedim de.


      _____________________________

      23MART GüncelTWRP & LG UP & LG Flashtool ile 6.0 yükleme Lolipop'a dönme

      Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
      Ne mutlu Türküm Diyene

    • Yarbay
      10022 Mesaj
      16 Ağustos 2007 20:39:41
      Ön lastikleri kitlerde havada kaç takla atarsın


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      16 Ağustos 2007 20:43:36
      arkayı kilitler bundan %100 eminim
      bkz:sahin,dogan


      emrecan sen 100le giderken el frenini mi cekiyon?


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Lord_of_the_Rogue_ -- 16 Ağustos 2007; 20:45:06 >
      _____________________________

      Her son bir başlangıcın,Her başlangıc bir sonun Başlangıcıdır.
    • Yarbay
      10022 Mesaj
      16 Ağustos 2007 20:47:42

      quote:

      Orjinalden alıntı: _Lord_of_the_Rogue_

      arkayı kilitler bundan %100 eminim
      bkz:sahin,dogan


      emrecan sen 100le giderken el frenini mi cekiyon?


      Ben araba kullanmıyorum ama acil bir durumda durayim diye el frenine dokunursa


      _____________________________

    • Yarbay
      5953 Mesaj
      16 Ağustos 2007 20:48:23
      ben 4 lastiğide kilitler diye biliyorum.


      _____________________________




      █▌▌▌Rise of the Dark ۩ ▌▌█▌

    • Yarbay
      14541 Mesaj
      16 Ağustos 2007 21:08:17
      4 lastiği kilitler mi el freni arkadaşlar naptınız siz?Adamlar drift yaparken nası yardım alıyor el freninden?
      El freni her zaman geriden tutuyor bildiğim kadarıyla,normal ayak freni de ağırlığı ön tarafa olmak üzere 4 tekerden tutuyor.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1001 Mesaj
      17 Ağustos 2007 02:42:44
      her zaman arkayı kilitler



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      361 Mesaj
      17 Ağustos 2007 02:48:31
      her zaman arkayı kitler bakınız drift yarışları itiş nerde olursa olsun el freni arka aksı kitler


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      742 Mesaj
      17 Ağustos 2007 02:49:59
      evet ben bizzat şahinde denedim herkezin bildiği gibi arkadan itişliler ve arka tekerleri kitliyo elfreni


      _____________________________

    • Yarbay
      2553 Mesaj
      17 Ağustos 2007 03:01:02
      el freninin amacı aracın yokuşlarda dur kalk esnasında geri kaymasını engellemektir
      park edince çekilsin diye yapılmamıştır
      haliyle arka lastikleri kilitler
      daha da doğrusu arkalastikleri geri yönde harekete karşı kilitler

      önlastikler sadece fren pedalına tepki verir

      şimdi bunu soran kişinin merakı
      arabanın nasıl olduğu yerde lastik yakacağı ise
      otomatik vitesli bir arabada
      kolayca yarım fren tam gazla


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      361 Mesaj
      17 Ağustos 2007 03:06:08

      quote:

      Orjinalden alıntı: thedevilslieutenant

      el freninin amacı aracın yokuşlarda dur kalk esnasında geri kaymasını engellemektir
      park edince çekilsin diye yapılmamıştır
      haliyle arka lastikleri kilitler
      daha da doğrusu arkalastikleri geri yönde harekete karşı kilitler

      önlastikler sadece fren pedalına tepki verir

      şimdi bunu soran kişinin merakı
      arabanın nasıl olduğu yerde lastik yakacağı ise
      otomatik vitesli bir arabada
      kolayca yarım fren tam gazla



      yokuşta geri geri kalkmak istediğinde ne yapacaksın

      araba önden çeker ise baya bi heycan yaşarsın

      arkadan itişli ise durumu tarif edemem bile

      olduğun yerde lastik yakmak için düz viteste

      sol ayağınla debriyajı kontrol edersin sağ ayağının parmak ucu ile frene topuğu ile gaza yüklenirsin

      patinaja başladığında frene sol ayağını al sağla gaza bas

      otomatik frende dediğin gibi yapılıyor ama motor işletim sistemi kavrama ve debriyajı bitiriyorsun yani araba bozuluyor

      otomatik vitesli araçla show yapılmaz yapsan bile bozarsın


      ve evet o süper lüks mercedes lerle lastik yaktığında milyar masraf çıkarıyorsun kendine




      _____________________________

    • Yarbay
      21900 Mesaj
      17 Ağustos 2007 03:19:08
      http://www.elk.itu.edu.tr/~azzmi/elfreni.html

      Yukarıda anlatılan hareketi BMW 3.20ci ile denedik. Üstelik Bostancı Köprüsünün dibinde ki benzinciye E-5 den girdik.
      Herkes ağzı açık bizi seyrediyordu. Reklam filmi zannettiler.♠


      _____________________________

      Bazıları hayatı dolu dolu yaşar. Bazıları ise yavaşça akıp geçmesini bekler. Ama hayatı biryerde yakaladın mı, işte O zaman muhteşem birşey olur...
    • Yüzbaşı
      361 Mesaj
      17 Ağustos 2007 03:23:38
      yaw bostancı köprüsünün altındaki benzinciyi hatırladımda nasıl girdiniz onu anlamadım

      kayışdağı tarafından mı geliyodunuz bi tarif etsene video falan cekmedinizmi


      _____________________________

    • Yarbay
      21900 Mesaj
      17 Ağustos 2007 03:26:32
      Köprüsünün üzerinden aşağıya Kadıköy yönüne doğru döndük.
      Üstelik araba triptronik vitesli. Arkadaşın dediğine göre imkansızı başarmışız. Çünkü bilmem ne sistemi hareket halinde el freni çekmeye izin vermezmiş.
      Biz şansımızı denedik.


      _____________________________

      Bazıları hayatı dolu dolu yaşar. Bazıları ise yavaşça akıp geçmesini bekler. Ama hayatı biryerde yakaladın mı, işte O zaman muhteşem birşey olur...
    • Yüzbaşı
      361 Mesaj
      17 Ağustos 2007 03:31:35
      bmw lerde oyle bir korumanın olacağını sanmıyorum ya 0 tepki verirdi araba ki bi dünya video var bmwler ile yapılan driftlerde görülüyor el freni kullandıkları

      tiptronik vites olması sizin avantajınıza debriyajla uğraşmıyosunuz spinin en büyük sebebi debriyaj çünki




      _____________________________

    • Yarbay
      21900 Mesaj
      17 Ağustos 2007 03:37:50
      İşte o zaman o BMW ye aşık oldum. Almama ramak kalmıştı. Ama sağolsun arkadaşın babası fiyatı yanlış öğrenmiş. 24000 YTL değil 24000€ imiş...


      _____________________________

      Bazıları hayatı dolu dolu yaşar. Bazıları ise yavaşça akıp geçmesini bekler. Ama hayatı biryerde yakaladın mı, işte O zaman muhteşem birşey olur...
    • Yüzbaşı
      361 Mesaj
      17 Ağustos 2007 04:05:42
      e haliyle 24 milyara nerde ci 3 serisi

      33o ci kullanmıştım bi sebepten dolayı asabiyet hat safada iken cocuğa ver birazda ben kullanıcam dedim tabi deyiş o deyiş anlıyoruz o verdiği zevki


      _____________________________

    • Yarbay
      2553 Mesaj
      18 Ağustos 2007 14:19:37
      quote:

      Orjinalden alıntı: ThaiLuNn..



      yokuşta geri geri kalkmak istediğinde ne yapacaksın



      elfrenine gerek olmazki
      aracın kıçı yokuşun tepesine bakıyorsa
      ve geri vitesteysen zaten arabayı kaydıramazsın gazı verir devam edersin
      yükün normal frende olur


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thedevilslieutenant -- 18 Ağustos 2007; 14:21:44 >
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      18 Ağustos 2007 14:26:59

      quote:

      Orjinalden alıntı: ThaiLuNn..



      Alıntıları Göster




      yokuşta geri geri kalkmak istediğinde ne yapacaksın

      araba önden çeker ise baya bi heycan yaşarsın

      arkadan itişli ise durumu tarif edemem bile

      olduğun yerde lastik yakmak için düz viteste

      sol ayağınla debriyajı kontrol edersin sağ ayağının parmak ucu ile frene topuğu ile gaza yüklenirsin

      patinaja başladığında frene sol ayağını al sağla gaza bas

      otomatik frende dediğin gibi yapılıyor ama motor işletim sistemi kavrama ve debriyajı bitiriyorsun yani araba bozuluyor

      otomatik vitesli araçla show yapılmaz yapsan bile bozarsın


      ve evet o süper lüks mercedes lerle lastik yaktığında milyar masraf çıkarıyorsun kendine



      bende denedim onu heyecan ne kelıme park yaparkende gerek olmadığı halde el frenını bende cekıyorum yanlış mı yapıyorum yane


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      714 Mesaj
      18 Ağustos 2007 14:30:07
      herzaman arkayı kilitler


      _____________________________

    • Yarbay
      7031 Mesaj
      18 Ağustos 2007 15:40:20

      quote:

      Orjinalden alıntı: LejyoneRr

      tabiki arkayı kitler çekişle bi alakası yok




      _____________________________

      God doesn't play dice with the universe.
    • Yarbay
      2008 Mesaj
      18 Ağustos 2007 21:51:19
      Arkadaşlar el freninin 2 amacı vardır.
      1. ve esas amacı durmuş olan arabayı sabitlemektir.
      2. amacı ise ayak freninin herhangi bi sebeple devreden çıktığı durumlarda arabayı yavaşlatmaktır. Onun için kademeli olarak yapılmıştır.
      Yani üreticiler hareket halinde de çekileceğini düşünerek yaptıkları için el freni her zaman için arkaları kilitler. Hareket halinde önler kilitlenirse çok daha tehlikeli durumlar oluşur çünkü.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1281 Mesaj
      18 Ağustos 2007 22:45:44
      Doğru cevap bu. Arabanın nerden çekişli olduğunun el freninin etkilediği akslar ile uzaktan yakından alakası yoktur. El frenleri, araba ister önden çekişli olsun, ister arkadan çekişli olsun, isterse 4 çeker olsun DAİMA ARKA TEKERLEKLERİ KİLİTLER.

      Ayrıca çoğu arabada neden hala arka frenlerin disk değil, kampana olduğunun cevabı da bu yanıtın içindedir. El frenliyle kampana freni entegre etmek, el frenini disk frenle entegre etmekten daha kolay ve DAHA UCUZDUR. 4 tekeri birden disk olan bazı arabalarda sadece el freni için konulmuş kampanalar vardır. Diğerlerinde ise bir kamı veya yivli pistonu aktive eden ve ucu tel fren kablosuna bağlı bir manivela kolu mekanizması kullanılır.

      Ama unutmayalım, el freni sadece arka tekerlekleri kilitler. 4 tekerde birden el freni ise son derece anlamsız olduğu gibi bir o kadar da gereksizdir ve basit bir kullanıcı fantazisi olmaya mahkumdur.

      BUNUN BİLİNMEMESİ VEYA YANLIŞ BİLİNMESİ İSE ŞAŞIRTICI ÇÜNKÜ EHLİYET SINAVININ TEMEL SORULARINDAN BİRİDİR. SÜRÜCÜ KURSLARINDA NE ÖĞRETİLİYOR MERAK ETMEYE BAŞLADIM ŞİMDİ!..


      quote:

      Orjinalden alıntı: ecar limon

      Arkadaşlar el freninin 2 amacı vardır.
      1. ve esas amacı durmuş olan arabayı sabitlemektir.
      2. amacı ise ayak freninin herhangi bi sebeple devreden çıktığı durumlarda arabayı yavaşlatmaktır. Onun için kademeli olarak yapılmıştır.
      Yani üreticiler hareket halinde de çekileceğini düşünerek yaptıkları için el freni her zaman için arkaları kilitler. Hareket halinde önler kilitlenirse çok daha tehlikeli durumlar oluşur çünkü.




      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 18 Ağustos 2007; 22:47:50 >
      _____________________________

    • Yarbay
      4037 Mesaj
      18 Ağustos 2007 23:14:17
      O bilmemne sistemi devredeyken zaten aracı yoldan çıkarmak çok çok zor hatta bazen imkansız oluyor..Anlattığınız macerayı yaşayabilmeniz için o sistemin kapalı konumda olması gerekir ki bu durumda imkansızı falan başarmamışsınız,arkadan itişli araçla macera ararken yanlayamayana gülünür :)) E tabi biraz otomobillerden anlamak gerekir maceraları paylaşırken :)

      Konuya gelirsek el freni arka tekerlekleri kilitler..



      quote:

      Orjinalden alıntı: TuVNeRa

      Köprüsünün üzerinden aşağıya Kadıköy yönüne doğru döndük.
      Üstelik araba triptronik vitesli. Arkadaşın dediğine göre imkansızı başarmışız. Çünkü bilmem ne sistemi hareket halinde el freni çekmeye izin vermezmiş.
      Biz şansımızı denedik.




      _____________________________

      2016 Ford Focus 1.5 tdci powershift
      powered by taşıtmatik
    • Binbaşı
      1105 Mesaj
      18 Ağustos 2007 23:34:03
      ya geçen akşam bende benzinciye el freniyle girdim yanlıya yanlıya pompacı tehlikeli hareketler yapmayın burda dedi tırsmış adam ama çokta güzel girmiştik beaaa çok pis zevkli oluyo dışardan izlemesi aslında niye kızdı ki adam anlamadım


      _____________________________

      İzmir / Karşıyaka.... 35½
      Bmw 3.16i M
    • Binbaşı
      1105 Mesaj
      18 Ağustos 2007 23:36:13
      haaa birde şu olay var arabanın lastik yakma olayı araba duruyor arka lastikler dönüyo ama araba gitmiyo arka pati çekiyo sürekli lastikler yanıyor peki bu nasıl oluyor önden tutmuyorsa el freni


      _____________________________

      İzmir / Karşıyaka.... 35½
      Bmw 3.16i M
    • Yüzbaşı
      614 Mesaj
      19 Ağustos 2007 00:04:43

      quote:

      Orjinalden alıntı: Tacarsoy

      haaa birde şu olay var arabanın lastik yakma olayı araba duruyor arka lastikler dönüyo ama araba gitmiyo arka pati çekiyo sürekli lastikler yanıyor peki bu nasıl oluyor önden tutmuyorsa el freni



      +1


    • Yarbay
      17217 Mesaj
      19 Ağustos 2007 00:11:14
      tabiki arkayi kitler


      _____________________________

      Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
      150 ps 320 nm 6 ileri Active Select
    • Teğmen
      126 Mesaj
      19 Ağustos 2007 00:22:58
      el freni arka balatalara bağlıdır.


      _____________________________

      grande
    • Binbaşı
      1589 Mesaj
      19 Ağustos 2007 00:31:49

      quote:

      Orjinalden alıntı: Tacarsoy

      ya geçen akşam bende benzinciye el freniyle girdim yanlıya yanlıya pompacı tehlikeli hareketler yapmayın burda dedi tırsmış adam ama çokta güzel girmiştik beaaa çok pis zevkli oluyo dışardan izlemesi aslında niye kızdı ki adam anlamadım


      kardeşim niye giriyosun sende benzinliğe yan yan ayıp deilmi sana 5 tane ban


      _____________________________

      The Ultimate Driving Machine



    • Binbaşı
      1924 Mesaj
      19 Ağustos 2007 00:33:22
      arkayı kılıtler onun ıcın arkadan cekıslı arabada motor calısır durumda hareket ederken el frenı cekıldıgınde debrıaj a basılmalıdır.
      Saygılarla



      _____________________________

    • Binbaşı
      1281 Mesaj
      19 Ağustos 2007 01:03:50
      drifting teknikleri ve patinaj konusunda daha fazla bilgiye ihtiyacın var. Bunu yapmak çok kolay. Frene ihtiyaç yok. Arka lastikleri olması gerekenden 10 PSI daha fazla şişiriyorsun. Ayrıca arkaya en sert hamurlu ve ince tabanlı lastikler takıyorsun. Bir de oldukça kaygan bir zemin buluyorsun. Arabayı çalıştırıp. el frenini çekiyorsun. gaza sonuna kadar asılıp el frenini bırakıyor ve sol ayağın ile çok hafif dozajda fren yaparak sağ ayağınla gaza basmaya devam ediyorsun. Bu arada direksiyonu da bir yöne çeviriyorsun. Bunu her zeminde yapamazsın. zeminin müsait olması gerek. Zaten gösteri amaçlı yapılan şeyler bunlar. normal otomobillerde drifting biraz hayal. herşeyden önce abs, ebd, esp gibi sistemleri devre dışı bırakmak gerek. ayrıca esaslı beygir gücü ister. 100 beygir çoğu durumda yeterli olmayabilir. ha buna rağmen yapabildiğini iddia edenler çıkacaktır. Yapabiliyorlarsa bravo.

      Ama drifting yarışları için bu kullanılmaz hemen daima bir viraj kullanılır. Benim bildiğim 7-8 drift tekniği var. Burda drift meraklısı çok arkadaş var nasıl yapıldığını anlatsınlar ben sevmem de yapmam da.

      Drifting için arkadan-çekişli araba zorunlu değil ama gerekli.

      quote:

      Orjinalden alıntı: Tacarsoy

      haaa birde şu olay var arabanın lastik yakma olayı araba duruyor arka lastikler dönüyo ama araba gitmiyo arka pati çekiyo sürekli lastikler yanıyor peki bu nasıl oluyor önden tutmuyorsa el freni




      _____________________________

    • Yarbay
      2624 Mesaj
      19 Ağustos 2007 01:17:02
      arkayı kilitler toprakLı yoLda denenmistir.

      arkadan itisli araclarda asfaltta cekildigi haLde eL freni halatı kopar.



      _____________________________

    • Teğmen
      126 Mesaj
      19 Ağustos 2007 01:22:10

      quote:

      Orjinalden alıntı: LsR

      arkayı kilitler toprakLı yoLda denenmistir.

      arkadan itisli araclarda asfaltta cekildigi haLde eL freni halatı kopar.


      KOPMAMASI LAZIM,SADECE ARKA LASTİKLER KAYA O KADAR...


      _____________________________

      grande
    • Yarbay
      2624 Mesaj
      19 Ağustos 2007 01:25:53
      şahin veya doğan'da bi çek bakaLım kopuyo mu kopmuyo mu gör

      1..2..3.. dördüncüye el frenini sen cekersin o iner tutmaz



      _____________________________

    • Binbaşı
      1924 Mesaj
      19 Ağustos 2007 01:29:00
      ben arka tekerlerı bıtırdım sahınle ceke ceke el frenı telınde bısey yoktu.Mantık bişey ortaya atın tartısalım kuru konudan hayır gelmes.
      SAygılarla


      _____________________________

    • Binbaşı
      1924 Mesaj
      19 Ağustos 2007 01:32:40

      quote:

      Orjinalden alıntı: tralles

      drifting teknikleri ve patinaj konusunda daha fazla bilgiye ihtiyacın var. Bunu yapmak çok kolay. Frene ihtiyaç yok. Arka lastikleri olması gerekenden 10 PSI daha fazla şişiriyorsun. Ayrıca arkaya en sert hamurlu ve ince tabanlı lastikler takıyorsun. Bir de oldukça kaygan bir zemin buluyorsun. Arabayı çalıştırıp. el frenini çekiyorsun. gaza sonuna kadar asılıp el frenini bırakıyor ve sol ayağın ile çok hafif dozajda fren yaparak sağ ayağınla gaza basmaya devam ediyorsun. Bu arada direksiyonu da bir yöne çeviriyorsun. Bunu her zeminde yapamazsın. zeminin müsait olması gerek. Zaten gösteri amaçlı yapılan şeyler bunlar. normal otomobillerde drifting biraz hayal. herşeyden önce abs, ebd, esp gibi sistemleri devre dışı bırakmak gerek. ayrıca esaslı beygir gücü ister. 100 beygir çoğu durumda yeterli olmayabilir. ha buna rağmen yapabildiğini iddia edenler çıkacaktır. Yapabiliyorlarsa bravo.

      Ama drifting yarışları için bu kullanılmaz hemen daima bir viraj kullanılır. Benim bildiğim 7-8 drift tekniği var. Burda drift meraklısı çok arkadaş var nasıl yapıldığını anlatsınlar ben sevmem de yapmam da.

      Drifting için arkadan-çekişli araba zorunlu değil ama gerekli.



      senın dedıgıne gore araba 10 cm patınaj bıle cekmes sen arabayı drıft yaptırdın. kontagı cevır el frenı cek gaza basel frenını ındır araba patı ceker gazı bırakırsan durur


      _____________________________

    • Yarbay
      3338 Mesaj
      19 Ağustos 2007 01:38:22
      Bahesilen sistem Elektrik Stabilite Programı yani ESP mi ?
      quote:

      Orjinalden alıntı: atiyba

      O bilmemne sistemi devredeyken zaten aracı yoldan çıkarmak çok çok zor hatta bazen imkansız oluyor..Anlattığınız macerayı yaşayabilmeniz için o sistemin kapalı konumda olması gerekir ki bu durumda imkansızı falan başarmamışsınız,arkadan itişli araçla macera ararken yanlayamayana gülünür :)) E tabi biraz otomobillerden anlamak gerekir maceraları paylaşırken :)

      Konuya gelirsek el freni arka tekerlekleri kilitler..




      Alıntıları Göster







      _____________________________

    • Binbaşı
      1281 Mesaj
      19 Ağustos 2007 11:33:37
      Bu sitede ne çok okuduğunu anlama özürlü var.

      Okuduğunu anlamamış bir de cevap veriyor bilmiş bilmiş.

      Önce yazıyı ve yazıya konu diğer yazıyı oku, ondan sonra drifting değil patinaj tarifi yaptığımı, bunu yaparken debriyaja basmayı akıl edemeyecek insanın bu sitede olmayacağını varsayarak bundan söz etmediğimi anlardın.

      Ama daha okuduğunu anlamayanlardan o kadar anlayış beklemek galiba fazla iyimserlik.

      Bu sitede sanırım gereğinden fazla çoluk çocuk var.



      quote:

      Orjinalden alıntı: SeLiM_50



      Alıntıları Göster



      senın dedıgıne gore araba 10 cm patınaj bıle cekmes sen arabayı drıft yaptırdın. kontagı cevır el frenı cek gaza basel frenını ındır araba patı ceker gazı bırakırsan durur




      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      19 Ağustos 2007 12:35:00

      quote:

      Orjinalden alıntı: TuVNeRa

      http://www.elk.itu.edu.tr/~azzmi/elfreni.html

      Yukarıda anlatılan hareketi BMW 3.20ci ile denedik. Üstelik Bostancı Köprüsünün dibinde ki benzinciye E-5 den girdik.
      Herkes ağzı açık bizi seyrediyordu. Reklam filmi zannettiler.♠

      aa azmi hoca

      bu dönem yüzde 90 ihtimal kendisinden elk dersi alacağım


      _____________________________

      Opel Astra G
      Renault Clio 1.6 RXT
    • Yarbay
      4037 Mesaj
      19 Ağustos 2007 12:42:38
      Evet dostum,tabi ki ESP


      quote:

      Orjinalden alıntı: Gokhan43

      Bahesilen sistem Elektrik Stabilite Programı yani ESP mi ?

      Alıntıları Göster







      _____________________________

      2016 Ford Focus 1.5 tdci powershift
      powered by taşıtmatik
    • Binbaşı
      1924 Mesaj
      19 Ağustos 2007 13:18:16
      quote:

      Orjinalden alıntı: tralles

      Arabayı çalıştırıp. el frenini çekiyorsun. gaza sonuna kadar asılıp el frenini bırakıyor ve sol ayağın ile çok hafif dozajda fren yaparak sağ ayağınla gaza basmaya devam ediyorsun. Bu arada direksiyonu da bir yöne çeviriyorsun




      SAygılı olmayanın bu forumda yeri yok.okudugunu anlamayan degıl yazdıgını bılmeyen bebeler war burda.kendı zekı sanıyorsan ıq testıne gıderız sonucu buraya yazarız.once sen anlatımını duzelt.el frenı cekmenın bı mantıgı yok senın yazdıgına gore


      _____________________________

    • Binbaşı
      1281 Mesaj
      19 Ağustos 2007 13:55:19
      Sen haklısın kardeşim IQ'n de tavana vurmuş hatta paçalarından sızıyor gördüğüm kadarıyla...

      Bir de galiba sitenin sahibi sensin sanırım kime yer var kime yok senden soruluyor. Haddim olmayarak naçizane bir tavsiyede bulunayım. forum üyeliği için IQ testini şart koş ve benim gibi düşük IQ'lüleri foruma alma.

      Ne işi var IQ'sü düşük olanların bu forumda, değil mi ama?..

      Saygı konusunda önce kendi yazdığına bak, terbiyesizliği kimin başlattığını o yüksek IQ'le hemen anlayacağından eminim. Ben anlayamadım.

      Hatta kendi yazdığım yazıyı anlayamamışım, yazımla cevap verdiğim arkadaşın yazısını da anlayamamışıö. Meğer biz bilmeden yazılarımızda drfiting'ten söz edermişiz, haberimiz yokmuş İyi ki sen o yüksek IQ'nle gelip aydınlattın biz gafilleri.

      Yoksa halimiz niceydi.

      Haklısın kardeşim kabahat bende. Bundan sonra senin gibi yüksek IQ'lülerle muhatap olma terbiyesizliğinde bulunmam.

      Ne de olsa ben bir bebeyim.

      Hakikaten çoluk çocukla muhatap oluyorum. Kabahat bende.

      Bir konuyu sulandırmadan nasıl tartışılacağını öğren, ondan sonra asıl meseleyi istiyorsan tartışırız.

      Ama önce büyü de gel.



      quote:

      Orjinalden alıntı: SeLiM_50


      Alıntıları Göster



      SAygılı olmayanın bu forumda yeri yok.okudugunu anlamayan degıl yazdıgını bılmeyen bebeler war burda.kendı zekı sanıyorsan ıq testıne gıderız sonucu buraya yazarız.once sen anlatımını duzelt.el frenı cekmenın bı mantıgı yok senın yazdıgına gore




      _____________________________

    • Binbaşı
      1924 Mesaj
      19 Ağustos 2007 14:50:00

      Sana bi cevabım yok artık adminler uğraşmasın böyle saçma şeylerle.Her üniversiteye giden kendini aydın sanıyor...topic kirlenmesin gel yazma




      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeLiM_50 -- 19 Ağustos 2007; 15:00:41 >
      _____________________________

    • Yarbay
      3322 Mesaj
      19 Ağustos 2007 14:57:06
      eğer el freni önü kitleseydi japonlar drift diye bir teknik bulamaz, skylinelar yalan olurdu


      _____________________________

      The Power of Dreams Honda


      Team Technical !
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      19 Ağustos 2007 15:27:19
      drifti japonlar mı bulmuş ki

      Japonlar daha doğru dürüst araba yapamazken Amerikan araçlarıyla Amerikanlar deliler gibi yanlıyordu...

      O zamanlar Japonya daha yaralarını yeni sarıyordu, Japon kadınları ABD li erkeklerin Geyşası olduğu dönemler

      Japonya sömürge bir ülkedir...


      Doğru dürüst bir ordusu yoktur, ordusu sınırlı güçten oluşur, ABD nin izin vermediği bir anlaşmaya imza atamaz.


      Kültürü ise yoktur, inanılmaz çökmüş bir yaşantı vardır, örf ve adet kalmamıştır. İşte bu nedenden dolayı, kaybettikleri kültürleri kazanmak için sahip çıkma olayı yapıyorlar. Aslında yok Müslümanlara benzeyen yaşam filan yalan bunlar.


      Japonların ne kadar yozlaştıklarıyla ilgili çok filmler yapıldı, benim gibi film izlemeyi seviyorsanız sanırım görmüşsünüzdür bunları

      Zaten Türkiyeden birisi gitmişti unuttum belgesel tarzı bir çekim için, acun tarzı bi adam, ve adam anlatırken kendi şok olmuştu, sokakta sevişen çiftleri filan görünce iğrençlikleri, kızların giyimlerini


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antiochos -- 19 Ağustos 2007; 15:32:46 >
      _____________________________

      Opel Astra G
      Renault Clio 1.6 RXT
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      19 Ağustos 2007 15:38:50
      Ve eklemek gerekirse, şu anda bile Japonyanın güvenliği ABD tarafından sağlanıyor.

      Koskoca Japonya heryerde en üstün tknolojiye sahip diyoruz hiç askeri alanda bir üstünlük duydunuz mu? Savaş uçakları olsun silahlar olsun, hiç Japonyanın adı geçmiyor. Çünkü sömürge bir ülke...

      Hatta sömürge ülkelerin bile orduları var, Japonyanın yok .


      _____________________________

      Opel Astra G
      Renault Clio 1.6 RXT
    • Yarbay
      2013 Mesaj
      19 Ağustos 2007 18:10:00

      quote:

      Orjinalden alıntı: emrcan

      Ön lastikleri kitlerde havada kaç takla atarsın

      O heyecanda takla sayısını sayamaz sanırsam..


      _____________________________

    • Binbaşı
      1182 Mesaj
      19 Ağustos 2007 18:17:53
      arkayı kitler
      hatta eğer dikkat etiysen viper murcielago gibi süper sporlarda bir tane daha ufak bir balata görürsün.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Patch -- 19 Ağustos 2007; 18:24:39 >
      _____________________________

    • Yarbay
      4308 Mesaj
      19 Ağustos 2007 19:02:53

      quote:

      Orjinalden alıntı: antiochos

      drifti japonlar mı bulmuş ki



      http://en.wikipedia.org...rifting_%28motorsport%29
      history yazan yerde, 2. paragrafa bir göz at istersen
      1970 yıllarda japonların yaptığını yazıyor, daha öncede trtuning dersini yayınlamıştı drift tarihi hakkında bişiler, kaynaklarıda yazmışlardı.


      _____________________________

      Intel Q6600 --- ASUS P5Q-Pro --- MSI GTX750ti TF 2GB --- Corsair Dominator 2x2gb DDR2 1066mhz Logitech MOMO Racing Logitech Dual Action Coolermaster RC-690 --- Samsung HD321KJ Samsung S3 mini --- iPad Air 2 64gb --- PSP 1001 --- iPod nano 6g 8gb --- Sony RX100 M3 --- Sony WX80
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      19 Ağustos 2007 22:13:53
      Verdiğin kaynak her ne kadar bağlayıcı bir kaynak olmasa da, orada da yazan şey Driftin 1970 yılında bulunduğu değil, Japon bir yarışçınun modern anlamda drift tekniklerini ilk kez uygulamaya başlamış gibi bir anlam var.

      Şuna benziyor, nasıl ileri sürüş teknikleri varsa driftin teknikleri de var demekki, bu da usta bir şöför ve kendince teknikler geliştirmiş. Bu driftin icadı anlamına gelmiyor sanırım


      _____________________________

      Opel Astra G
      Renault Clio 1.6 RXT
    • Yarbay
      3039 Mesaj
      19 Ağustos 2007 22:18:15
      ön tekerleri kilitleyen el freni hiç görmedim, istisnalar dışında olduğunuda sanmıyorum.


      _____________________________

      ida
      lumix g3
      lumix 14-42
      konica hexanon 50 mm f:1.7
      vivitar 35 mm f:2.8
    • Binbaşı
      1105 Mesaj
      19 Ağustos 2007 22:33:21
      quote:

      Orjinalden alıntı: tralles

      drifting teknikleri ve patinaj konusunda daha fazla bilgiye ihtiyacın var.





      quote:

      Orjinalden alıntı: tralles

      Önce yazıyı ve yazıya konu diğer yazıyı oku, ondan sonra drifting değil patinaj tarifi yaptığımı



      ne tarifi yapmışsın ayıptır sorması bunun benim drifting bilgimle ne ilgisi var anlayamadım merak etme herşeyi sen bilmiyorsun bende biliyorum drifting tekniklerini benim gördüğüm şey arka tekerlerin dönmesi kuru taş çıkıntılı bi zemindeydi lastikler kabakmıydı bilmiyorum ama özel bi gösteri değildi ve orda tekerleride kaydırmak kolay değildi belki bilirsin izmirde bostanlıda churchill dedim yer nese konu dağılmasın.



      _____________________________

      İzmir / Karşıyaka.... 35½
      Bmw 3.16i M
    • Yarbay
      4308 Mesaj
      19 Ağustos 2007 23:46:50
      quote:

      Orjinalden alıntı: antiochos

      Verdiğin kaynak her ne kadar bağlayıcı bir kaynak olmasa da, orada da yazan şey Driftin 1970 yılında bulunduğu değil, Japon bir yarışçınun modern anlamda drift tekniklerini ilk kez uygulamaya başlamış gibi bir anlam var.

      Şuna benziyor, nasıl ileri sürüş teknikleri varsa driftin teknikleri de var demekki, bu da usta bir şöför ve kendince teknikler geliştirmiş. Bu driftin icadı anlamına gelmiyor sanırım


      ama amerikanların yaptığınıda yazmıyor hatta amerikanlardan uzun süre bahsetmiyor
      bu durumda japonların bulduğuna inanırım, bir japonun değil, bir amerikanın değil, japonların
      bide 1970 li yıllarda japonların yaptığı derken, japonların yarattığını kastedmedim

      edit: hatta japonlar bunu organizasyon haline getiriyorlar, ve 1990 lı yıllarda anca amerikada yayılıyor, drifti ilk yapan yada bulan bir ülkede nie bu kadar geç yapılıyor bu organizasyon? buda biraz çelişki
      bide, japonları çok küçümsedin gibime geldipek karışmak istemiyorum o yorumlarına ama...



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dikmenibo -- 19 Ağustos 2007; 23:54:21 >
      _____________________________

      Intel Q6600 --- ASUS P5Q-Pro --- MSI GTX750ti TF 2GB --- Corsair Dominator 2x2gb DDR2 1066mhz Logitech MOMO Racing Logitech Dual Action Coolermaster RC-690 --- Samsung HD321KJ Samsung S3 mini --- iPad Air 2 64gb --- PSP 1001 --- iPod nano 6g 8gb --- Sony RX100 M3 --- Sony WX80
    • Teğmen
      175 Mesaj
      22 Ağustos 2007 00:28:13
      Peugeot J9 minibüslerin el freni ön tekerlekleri kilitler


      _____________________________

      05326321604
    • Yüzbaşı
      441 Mesaj
      22 Ağustos 2007 02:10:09
      yanlis hatirlamiyorsam saab in eski bir modelinde de el freninin on tekerleri frenledigini duymustum, tam hatirlamiyorum neredeydi ama kesin dogru bir bilgi, saab degilse bile belki volvonun eski bir modeli olabilir, iskandinav ureticilerden birinin eski bir modelinde vardi diye biliyorum ancak sanirim sadece deneme veya baska bir amacla koymus olacaklar ki modern uretimde olan hicbir aracta bir daha duymadim on tekelerlere etkiyen el frenini. yani cok cok istisnalar disinda el freni her zaman sadece arka tekerleklere etkide bulunur.
      saygilarimla,


      _____________________________

Sayfa: [1] 2   sonraki >     >>
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Arkadan itişli arabalarda el freni arkayımı yoksa önümü kilitler ?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.