Şimdi Ara

Honda Civic Hybrid ilk 1000km tüketim sonuçları.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
492
Cevap
7
Favori
252.653
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar,

    Bende 8 aydır 2008 Honda Civic Hybrid kullanıcısıyım.

    Aracı 145000 km de ilk sahibinden satın aldım. Aldığımda 6 yıllık garantisi devam ediyordu.
    Servisten aracı sorgulattım. Bataryasıyla ilgili kontrollerini yaptırdım. Araç şu an 170000 km de. Hiç sorun çıkarmadı.

    Aracı aldığımdan itibaren 155000 165000 de 10000 km bakımlarını yaptırdım.
    En son 145000 km de CVT şanzuman yağı değişimi yapılmış. 30000 km de bir yağın değişimini söylediler.

    Aracın kataloğunda 0-30W yağ kullanın yazıyor. Servise bakım için sorduğumda biz tüm civiclere 10-40W yağ koyuyoruz dediler.
    Bu nedenle aracımın bakımlarını yağını filtresini kendim alarak kendim yaptırıyorum. Ben 5-30W yağ kullanıyorum.
    Aracın polen filtresini yağ filtresini dışarıda bulmanız mümkün. Ancak hava filtresini (17220-rmx-000) Türkiyede Honda Yetkili servisinden almak zorundasınız. Bunun dışında Türkiyede muadil hava filtresi yok. Hava filtre fiyatı yetkili serviste 65 tl civarı. Filtrelerin fiyatı ABD'de $10. Ben yurtdışından getirttim. Hatta İkitelli tarafında ustalardan biri bende bu filtre var dedi, bulamadı. Benden örneğini istedi aynısından yaptıralım faydamız olsun dedi. Filtreden yaptırırsa bilgilerini paylaşacağım.

    Aracı ilk aldığım hafta otomatik yıkama makinesinde yıkarken tam yıkama makinesi arka kısma geçerken aracın tavanda anteni olduğu aklıma geldi. Hızla aractan çıkmama rağmen anten gözlerimin önünde kırıldı :).

    Anten için servise telefon açtım 180 TL dediler ve ellerinde olmadığını söylediler. 15 gün beklersem Japonyadan getirtebiliriz dediler. Aynı orjinal anteni yine ABD den $12 dolara getirttim.

    Bunun dışında bu aracın, ScanGauge II cihazı kullanılarak Super Highway Mode ( Süper Otoban Modu) denilen sürüş tekniği ile 100 km de 2.6 litre yakıt tüketimi olduğunu öğrendim. ScanGauge cihazını satın aldım. Cihaz sizi gaz pedalına nasıl basacağınızla ilgili yönlendirme yapıyor yani cihazda belli değer aralıkları var 90-110 km hız aralığında bu değerleri sağlayacak şekilde aracı kullanırsanız bu aracın tüketimi 2.6 lt civarı imiş. Cihazın yönlendirmelerine fazla uyamasamda 2 hafta önce istanbul sakarya arası gidip geldim. Toplam 400 km yol yaptım. ortalama 4 lt yakıt tüketimi oldu. Ancak dediğim gibi cihazın sürüş tekniğine yolun yaklaşık yarısında uyabildim.

    Sonuç olarak honda civic hybrid araçtan çok memnunum. Araç hem ekonomik hem sessiz. Bu aracı kullanacak kişi sürüş tekniğine dikkat ederse gerçekten çok ekonomik.

    Araçla ilgili sorularınız olursa memnuniyetle cevaplarım.




  • Kullanma kilavuzunda 5-30 degil hatta 0-30 yag koyun diyor. Kitapcikta acik acik yazmis. Servis diyor ki biz tum civiclere 10-40 yag koyuyoruz.
  • Türkiye'de bu kadar az araç satıp ( hybrid için konuşuyorum ) 9500 tl ile insanı korkutursan ne marka güveni kalır ne de piyasada sağlam araban kalır. Bu parçanın ne yan sanayisi var, ne tamiri var ( doğal olarak )

    şu anda araştırıyorum, normal dream donanım civicler 36-40 bin TL arası giderken, hybrid modeller 30-31 e satılık bekliyor. Kim alır ki 9500 tl masraf için eli kulağında bir aracı ? Böyle bir riski ancak 15.000 tl ye verirlerse alırım... sorun tamamen honda türkiye kaynaklıdır. bu kadar az sayıdaki aracın arkasında uzun yıllar durmalıdır.

    saygılar.
  • Memleketimin elektirik muhendisine bak ! yavrum benim sen nerenin mezunusun öyle .Atma kabadan hemserim önce bi bak nasil calisyor diye ,sonra ahkam kes .
    Iki motor da beraber calisabiliyor
    akuleri doldurmak icin senin bosa harcadigin enerji kullaniliyor(simdi sana anlatsam anlayamassin da )
    ac motorlar dc motorlara nazaran daha kolay kontrol edilebilirler vede daha basittiirler (simdi sen sargi vede rotor isinide bilmessin )
    bu liste böyle uzar gider sevgili Elektirik Muhendisi kardesim @Azurewrath Azurewrath @ 23 Ağustos 2007; 4:41:21


    Merhabalar; Honda Hybrid icin soyleyebilecegim cok fazla birsey yok. Size bilgi verebilecegim konu ise bir Elektronik Muhendisi olarak sudur. Uretilen / Tuketilenden cok olamaz. Yani o akuyu doldurmak icin motorunuz calisacak elektrik depo edilecek. AC Akim Depo edilemez bu yuzden gerilim DC olarak depo edilecek. DC Motorlar ise cok karmasik bir yapiya sahiptir AC motorlara gore cok daha cabuk bozulurlar. Hybridlerin tamamiyle goz boyamadan baska birsey olmadigini dusunuyorum. Sehir ici dur/kalk seklinde basari saglayabilir cunku icten yanmali motorlar ilk hareketlerini alana kadar / elektrik motorundan daha buyuk bir tuketim saglarlar. Lakin Elektrik motorlari ilk donme hareketini direk yaparlar, Rotor donmeye baslar ve arac hareket eder. Dizel araclarin ortalamada daha ekonomik oldugunu dusunuyorum Test etmeden kesin bir yargiya varamiyorum. Dizel motor daha buyuk bir tork saglar, Yokus cikarkan arac baymaz gec hizlanir. Toplam 115 HP gucten bahsettiginizi duydum bu Elektrik+icten yanmali motorun toplam degeri. 2 Motor ayni anda kullanilmayacagi icin, bu arac Sehir icinde 15 hp / sehir disinda 100 hp dir. 100 hp icinse 1300 kg cok fazladir. Tuketim sehir disinda yuksek olmali bence :D




  • hayırlı olsun güzel seçim.
  • Civic Hybrid'in en ekonomik olduğu an DÜŞÜK HIZDA SABİT İLERLEME ve kırmızıda durduğumuz andır..Bu durumlarda sadece elektrik motoru devrede..Ekonomik sürüş için sağ şeritte sakin sakin sürdüğümüzde teorik olarak tüketim 0 oluyor, bunu ne kadar başarırsanız o kadar ekonomiktir aracınız..Fakat yakıt ekonomisinin tek sebebi elektrik motoru değil..İlave olarak benzinli motorda 3 kademeli subap zamanlaması mevcut ve bu özellik yüksek hızlarda "düşük hız sübap zamanlaması" modunda çalışarak ekonomi sağlıyor..http://www.honda.com.tr/otomobil/content/modeller/civichybrid/teknoloji.htm
    Elektrik motorunun enerjisi kesinlikle UZAYDAN geliyor..Şöyleki; biz normal benzinli bir arabada yavaşlamak istediğimizde frene basarız ve bu esnada motorun ürettiği enerji ısı olarak uzaya gider..Hybrid'de ise frene bastığımızda bu enerji uzaya değil, elektrik motoruna gidiyor, yani uzaya uzamadan geri dönüyor..
    quote:

    Orjinalden alıntı: racai


    Hibrit motorun çalışma prensibini düşününce ekonomik olduğu tek durumun
    şehir içi sıkışık trafik olması gerekir.
    Bunun dışında ekonomik olacağına inanmıyorum.
    Uzun yolda tüketim değerinin yokuş aşağı olmadığı (yani yüksekteki bir yerden alçaktaki bir yere inilmediği sürece) sürece
    normal bir benzinli otomobilden farklı olmasını beklemiyorum.
    Elektirk motorunu kullandığı enerji uzaydan gelmiyor.

    Şıkışık trafikte şehir içi tüketiminizin daha da düşeceğini tahmin ediyorum

    Uzun yol tüketim değerinin tespiti için gidiş geliş şeklinde hesaplama yapılması gerekir bence.
    Hibrit iiçn öedenen ilave para bence fazla.

    Bu arada. Arabanızın güle güle ve kazasız belsız kulanmanızı dilerim. Hayırlı olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 16 Ağustos 2007; 0:17:51 >




  • Frene basmanızı sağlayacak hıza ulaşmak için benzinli motor çalışıyor.
    Dolayısıyla enerji uzaydan değil benzinli motordan geliyor.
    Akülerin dolması için frene basmak gerekiyor.
    Dolayısıyla uzun yolda sabit hızla giderken aküler dolmaz.

    Hibrit motor özellikle çok sıkışık trafkte ekonomikliğini hisstirecektir.
    Uzun yolda ekonomik olmasi için ben bir neden göremiyorum...
  • tahirersan T kullanıcısına yanıt
    Bizim dizel gibi bir şey yani desenize kazasız belasız günlerde kullanın hocam aracınızı
    Bizim dizel de uzun yolda 4 litreye düşüyor hele ki dümdüz bir yol ise 3.5 lu değerlere kadar yolu varmış sizin ki de bu devirde iyi bir değere sahip bu arada bu hybrid arabalarda aküleri nasıl normal bizimkiler gibi mi ? Bir ara öyle olmadığını ve aylık bir kiralama durumunun söz konusu olduğu gibi bir laflar duymuştumda bu konuda aydınlatabilirmisiniz acaba ?
  • Hybrid arabada NIMH yani nikel metal hydrid piller var. Kiralık bir akü bulunmuyor. Arabanın koltuğunun arkasında sabit piller var. Bu piller araç fren yaptığında ve yokuş aşağı giderken şarj oluyor. Aracım şu an 170000 km de pillerin performansı ile ilgili herhangi bir problemim yok.
  • Arkadaşlar merhaba,ben 2009 model hibrit aracımı kullanıyorum ve 6 yılım doldu.100 km de 8/9 lt nin altını da görmedim üstelik 97 oktan benzin kullanmanız isteniyor.son 2 yıldır akünün sürekli bittiğini ve sabahları takviye aradığımı bilirim.servise her götürdüğümde aracın aküsünün zayıfladığını söylüyorlardı ve akşama kadar takviye yapıyorlardı,akülerim yeni olmasına rağmen.yolda da arıza ışığı sürekli yanıyordu.araç yokuşlarda zorla çıkıyordu,çoğu zaman yolcuları indirmek zorunda kalıyordum.lafı uzatmayayım herneyse ben servise hibrit pillerinin zayıflamış olabileceğini söylememe rağmen pillerde sorun olmadığını söylediler taki aralık ayında 6 yıl garantisinin bitmesine kadar bu salı günü arcım tekrar yolda kaldı sabah servise gittim ve hibrit pillerde sorun olduğu söylendi.pillerin fiyatı da 6000 tl.yorumda tahirersan adlı kişiyi okudum da merak ettim 100 km de 4 lt yakıyormuş ve arkadaş sürekli aracı meth ediyor,onun dışında kulanan ve meth eden yok araç gerçekten konforlu güzel ancak cebi değil sadece çevreyi koruyor.ayrıca araç çok alçak ve en küçük tümsekte altı çarpıyor yani türkiye yollarına uygun değil bence.ayrıca honda türkiyede artık hibrit satmıyor madem bu kadar ekonomikti neden lpg araç satıyorlar.ben yandım siz yanmayın.saygılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: izzettoni

    Arkadaşlar merhaba,ben 2009 model hibrit aracımı kullanıyorum ve 6 yılım doldu.100 km de 8/9 lt nin altını da görmedim üstelik 97 oktan benzin kullanmanız isteniyor.son 2 yıldır akünün sürekli bittiğini ve sabahları takviye aradığımı bilirim.servise her götürdüğümde aracın aküsünün zayıfladığını söylüyorlardı ve akşama kadar takviye yapıyorlardı,akülerim yeni olmasına rağmen.yolda da arıza ışığı sürekli yanıyordu.araç yokuşlarda zorla çıkıyordu,çoğu zaman yolcuları indirmek zorunda kalıyordum.lafı uzatmayayım herneyse ben servise hibrit pillerinin zayıflamış olabileceğini söylememe rağmen pillerde sorun olmadığını söylediler taki aralık ayında 6 yıl garantisinin bitmesine kadar bu salı günü arcım tekrar yolda kaldı sabah servise gittim ve hibrit pillerde sorun olduğu söylendi.pillerin fiyatı da 6000 tl.yorumda tahirersan adlı kişiyi okudum da merak ettim 100 km de 4 lt yakıyormuş ve arkadaş sürekli aracı meth ediyor,onun dışında kulanan ve meth eden yok araç gerçekten konforlu güzel ancak cebi değil sadece çevreyi koruyor.ayrıca araç çok alçak ve en küçük tümsekte altı çarpıyor yani türkiye yollarına uygun değil bence.ayrıca honda türkiyede artık hibrit satmıyor madem bu kadar ekonomikti neden lpg araç satıyorlar.ben yandım siz yanmayın.saygılar..

    Aracınızda muhtemelen IMA ışığı yanmıştır. P0A7F uyarısı veriyordur. Bu demek oluyor ki hibrit bataryalarınızın verimliliği düşmüş. 6 yıl garantisinin bitmesinden bahsettiniz. Bu arabanın hibrit sistemi 8 yıl / 160000 km dir. Eğer arabanızın bakımlarını düzenli olarak yetkili serviste yaptırdıysanız ve 160000 km yi geçmediyseniz arabanızın hibrit bayaryalarını garanti kapsamında ücretsiz değiştirebilirsiniz. Bu araç nasıl bir araç? gelipte şehir içi çok hızlı süratlenme gaza yüklenme yaparsanız 8/9 hatta 11 litre civarında yakar. Ancak arabayı sakin kullanırsanız 60-90 km hız aralığı, bu araç katalog verileri kadar yakıt tüketimi yapıyor. Türkiyede araba kullananların mantığı, bu araç bozulursa çok masraf çıkarır. Parçasını bulamazsın, ustasını bulamazsın v.b. Bu sebeblerle insanlar bu teknolojiden anlamadığı için hibrit araç almaya yanaşmıyor.




  • honda ne yAPSIN
    TÜRK HALKİ HYBRİTİ ANLAMIYOR ALMIYOR
  • crasher^^ kullanıcısına yanıt
    Hiç servisle uğraşma, direkt Honda Türkiye'ye e-posta gönder. Benim bataryamdaki sorunu 3 farklı servise 2 yıl boyunca izah edemedim, en son Honda Türkiye'ye şöyle bir e-posta gönderdim; "Allah aşkına aracı fabrikaya getireyim kontrol edin, bataryasında sorun yoksa anahtarı ve arabayı bırakıp gideceğim."

    Ertesi gün aradılar ve bulunduğum yere bir usta gönderdiler. Niketim 3 gün sonra da bataryam garanti kapsamında değişti.

    Servislerle çözemediğiniz durumlarda direkt Honda Türkiye ile iletişime geçmenizi tavsiye ederim.
  • Merhabalar,

    Honda Civic Hybrid aracımızı teslim aldığımız gün Zonguldak-Didim arasında yolculuğa çıktım.
    Araç henüz rotasyon süresini (ilk 1000km) doldurmadığından sakin kullandım.
    Bu yüzden performans hakkında yorum yapmam yanlış olur, performans testlerini dönüşte yapacağım =)

    Tüketim sonuçlarına geçmeden önce araç hakkında kısaca ilgi vereyim;
    Aracın toplam gücü 115hp, maksimum torku 167Nm, toplam ağırlığı 1300kg.
    Araçta sürekli değişken otomatik şanzıman (CVT) mevcut.
    Araç, civic sedan executive donanımlarına ek olarak krom kapı kolları, ön sürücü&yolcu koltuk ısıtmaları ve arka bagaj spoiler ile birlikte geliyor.

    Evet, gelelim tüketim sonuçlarına;

    Otoyolda 90km sabit hız ile (cruise control açık) ortalama 4.4 lt/100km (yolun yarısında klima açık)
    Otoyolda 130km sabir hız ile (cruise control açık) ortalama 7.6 lt/100km (yolun tamamında klima açık)
    Zonguldak-Didim arasında (850km) ortalama tüketim 5.3 lt/100km (yolun büyük kısmında klima açık)
    Şehir içinde ortalama tüketim beklentimin üstünde; 8-9 lt/100km civarında. (klima sürekli açık)

    Bu değerlere göre şehir dışı yolculuklarda 1 depo benzin ile 1000km'den fazla yol gidebilirsiniz.
    Ben araç henüz ilk 1000 km bakımına girmemiş olmasına ve neredeyse sürekli klima kullanmama rağmen bu rakama ulaştıysam,
    araç 10,000 bakımından sonra klima kapalıyken 1 depo ile 1200km gidebilir diye düşünüyorum.

    Aracı teslim alırken servisteki usta ilk 3000-4000 km değerlerine aldanmamam gerektiğini, yakıt tüketiminin giderek azalacağını söylemişti.
    Bu nedenle bu değerlerin daha da azalacağını umuyorum.

    Bu arada yakıt olarak Shell V-Power 97 oktan kurşunsuz benzin kullandım.

    Zonguldak'a dönüşte performans değerlendirmelerimi de sizinle paylaşacağım =)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faati67 -- 15 Ağustos 2007; 15:28:42 >







  • aracınız hayırlı olsun kazasız belasız kullanın insallah

    bence gayet güzel değerler,aracın daha çok yeni olmasından dolayı belki bir nebze yüksek ama sonrdan dahada düşecektir eminim,Hybrid en öneli avantajını şehiir dışından ziyade şehir içinde gösterir,bunun içinde arabaya alışmak gerekecektir sanırım,kalkışlarda ani ve hızlı hareketlerden kaçınarak benzinli motoru daha geç devreye sokmaya çalışarak sanırım 8-9 litre gibi değerler dahada azalıcaktır

    tekrar hayırlı olsun
  • Geleceğin otomobilini aldınız .. Tebrikler!

    Yakıttaki asıl hünerleri şehiriçinde elektrikli motordan daha fazla faydanılabilindiği hızlarda gerçekleşiyor ki bunun içinde yanlış hatırlamıyorsam 50km yi geçmemek gerekiyordu,dur kalklarda sanırım standart 1.3 benzinlilerden daha fazla bir yakıt ekonomisi söz konusu değildi.

    Araç 7-10 bin km de iyice ekonomik hale gelecektir.Hayırlı uğurlu olsun,kazasız belasız günlerde kullanın yorumlarınızı bekliyoruz..
  • Güle güle kullanın..Şehiriçi tüketim değeri her ne kadar kendi sınıfındaki diğer otomatik vitesli araçlardan daha az ise de gene de biraz yüksek gibi geldi..Motorun henüz yeni olmasının etkisi şüphesiz ki büyük fakat kullanım tarzı da önemli ..Zamanla hem siz hybrid'e alışacaksınız hem de motor size alışacak..Sık sık tüketim ve performans verilerini bizimle paylaşmanız dileğiyle..
  • hayırlı olsun.ben bu arabayı çok merak ediyordum.bildiğim kadarıyla şehir içi yakıt tüketimi şehirler arasından daha düşük olması gerekiyor.sizinki açık ara önde gibi.acaba bu arabanın kullanma şekline alışkın olmadıgınızdanmı yoksa bize verilen verilerin sahteliğindenmi kaynaklanıyor bu.kazasız belasız kullanırsınız inşallah
  • Hayırlı olsun.

    honda melez ile yeni corolla d-4d karşılaştırılmış bu haftanın auto motor@sport dergisinde

    sonuç
    --------------------------------------------honda-----------------corolla d-4d
    ortalama (100km)----------------6.4lt-----------------------5.7lt
    ams tüketim parkuru------------5.2lt----------------------4.6lt





    quote:

    Orjinalden alıntı: faati67

    Merhabalar,

    Honda Civic Hybrid aracımızı teslim aldığımız gün Zonguldak-Didim arasında yolculuğa çıktım.
    Araç henüz rotasyon süresini (ilk 1000km) doldurmadığından sakin kullandım.
    Bu yüzden performans hakkında yorum yapmam yanlış olur, performans testlerini dönüşte yapacağım =)

    Tüketim sonuçlarına geçmeden önce araç hakkında kısaca ilgi vereyim;
    Aracın toplam gücü 115hp, maksimum torku 167Nm, toplam ağırlığı 1300kg.
    Araçta sürekli değişken otomatik şanzıman (CVT) mevcut.
    Araç, civic sedan executive donanımlarına ek olarak krom kapı kolları, ön sürücü&yolcu koltuk ısıtmaları ve arka bagaj spoiler ile birlikte geliyor.

    Evet, gelelim tüketim sonuçlarına;

    Otoyolda 90km sabit hız ile (cruise control açık) ortalama 4.4 lt/100km (yolun yarısında klima açık)
    Otoyolda 130km sabir hız ile (cruise control açık) ortalama 7.6 lt/100km (yolun tamamında klima açık)
    Zonguldak-Didim arasında (850km) ortalama tüketim 5.3 lt/100km (yolun büyük kısmında klima açık)
    Şehir içinde ortalama tüketim beklentimin üstünde; 8-9 lt/100km civarında. (klima sürekli açık)

    Bu değerlere göre şehir dışı yolculuklarda 1 depo benzin ile 1000km'den fazla yol gidebilirsiniz.
    Ben araç henüz ilk 1000 km bakımına girmemiş olmasına ve neredeyse sürekli klima kullanmama rağmen bu rakama ulaştıysam,
    araç 10,000 bakımından sonra klima kapalıyken 1 depo ile 1200km gidebilir diye düşünüyorum.

    Aracı teslim alırken servisteki usta ilk 3000-4000 km değerlerine aldanmamam gerektiğini, yakıt tüketiminin giderek azalacağını söylemişti.
    Bu nedenle bu değerlerin daha da azalacağını umuyorum.

    Bu arada yakıt olarak Shell V-Power 97 oktan kurşunsuz benzin kullandım.

    Zonguldak'a dönüşte performans değerlendirmelerimi de sizinle paylaşacağım =)






  • Hibrit motorun çalışma prensibini düşününce ekonomik olduğu tek durumun
    şehir içi sıkışık trafik olması gerekir.
    Bunun dışında ekonomik olacağına inanmıyorum.
    Uzun yolda tüketim değerinin yokuş aşağı olmadığı (yani yüksekteki bir yerden alçaktaki bir yere inilmediği sürece) sürece
    normal bir benzinli otomobilden farklı olmasını beklemiyorum.
    Elektirk motorunu kullandığı enerji uzaydan gelmiyor.

    Şıkışık trafikte şehir içi tüketiminizin daha da düşeceğini tahmin ediyorum

    Uzun yol tüketim değerinin tespiti için gidiş geliş şeklinde hesaplama yapılması gerekir bence.
    Hibrit iiçn öedenen ilave para bence fazla.

    Bu arada. Arabanızın güle güle ve kazasız belsız kulanmanızı dilerim. Hayırlı olsun.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.