Şimdi Ara

Honda Civic Hybrid ilk 1000km tüketim sonuçları. (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
492
Cevap
7
Favori
252.655
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yakamoz54

    Teşekkür ederim
    birde bazı durumlarda civic 1piston ile çalışarak diger pistonların yakıtınıda kesiyormuş peki bu hangi durumda oluyor mesela sabit ve düşük hızlarda oluyormu?


    sanırım söylemek istediğiniz vtec teknolojisi. 1 piston demek 1 silindir demek öyle birşey olamaz.
    sabit 90-110km gibi şehirler arası yollar için uygun değelerde hareket ettiğiniz zaman i-vtec teknolojisi sayesinde subap zamanlamaları düşürülüyor ve daha ekonomik yakıt tüketimi sağlanıyor tüm olay bu...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: EsesBoston

    Lecker Arkadasim,

    Verdigin bilgide kesinlikle bir yanlislik var: "Ama ben 20-56 km/h bir hızla sakin sakin frenede basmıyorum diyorsanız yaklaşık 1 saat ya da 50-60km."

    Ben kendi aracimi bataryasi full olarak sadece elektrik motoruyla 40-45 kilometre suratte denedim. Yaklasik 7-8 kilometre sonra batarya tam full durumdan ucte bire dustu. Zaten batarya ucte bire dustugunde bilgisayar otomatik olarak devreye girerek sadece elektrik motoruyla gitmenize engel oluyor. Eger bataryanin sonuna kadar kullanma imkani olsa bile 11-12 kilometreden fazla gidemez. Sizin dediginiz 1 saat veya 50-60 kilometre sadece elektrik motoruyla gitmenin imkani yok.

    Bataryalarin 1-1.5 saat arasinda dolmasi konusunda da size katilmiyorum. Cok daha hizli doluyor. Ben 33 bin kilometredir kullaniyorum. Bu sure zarfinda 5-6 kez tam bosaldi. Tabi yolun durumuna bagli olarak eger uzun ve dik bir yokustan asagi iniyorsaniz (mesela Kizilcahamam rampalari gibi) bataryalari 5 dakika icinde bile doldurabilirsiniz. Zaten bataryalar tam bosaldiginda aracin bilgisayari rolantiyi yukselterek bataryalari cok kisa bir sure icinde 1/3 seviyesine cikartiyor.

    33 bin kilometre sonunda benim basima gelen iki tane sevimsiz olay var: 1) Bebek yokusunu cikmadan once bataryalar bosaldi. Ve arac sadece benzinli motorla yokusu cikamadi. Mecburen geri donmek zorunda kaldim. Bebek yokusu cok dik bir yokustur ama aracin bataryalari tam bosaldiginda sadece benzinli motor cok dik bir yokusta 0 kilometre hizdan kalkmaniza imkan saglamiyor. Bu Prius'ta cok daha ciddi bir sorun olmali. Cunku onun benzinli motoru daha da gucsuz. 2) Yokus asagi inerken 12 kilometre suratin altinda frene basarsaniz motor stop ediyor. Ayaginiz frende motor stop etmis halde yokus inerken hizlanirsaniz aracin hizi 30 kilometreye ciktiginda freni biraktiginizda motor calisiyor ancak aracin sanzimani sacmalayip cok yuksek devirlere kadar ciksaniz bile vites yukseltmiyor. Araci durdurup kontak anahtarini stop konumuna alip tekrar calistirmaniz gerekiyor. Bu islemi yapinca duzeliyor.


    HondaTR Ana Teknisyenin verdiği bilgilerdir bunlar..
    Araç frene bastığınızda en hızlı şarjını yapar demiştim zaten. Mantıken yokuş aşağı inerken frene basınca dahada hızlı olucaktır zaten..

    ve anlamadığım aracın bataryası dibine kadar nasıl tükendi... şarj bitmeye yakınken zaten benzinli motor devreye girer en kötü ve şarj eder...




  • tekrar merhabalar,

    bu başlığı açalı 1 yıldan fazla oluyor, o günden bu güne hybrid ile 30000 km yol gittim.
    yoğunlukla istanbul trafiğinde ve istanbul-şile arasında kullandım.

    edindiğim izlenimleri 1 yıl sonra tekrar paylaşmak istiyorum.

    öncesinde sürüş tarzımdan da bahsetmek istiyorum konu yakıt tüketimi olunca.
    ben ya çok sert ya da çok ekonomik araç kullanan biriyim. genelde ortası yoktur.
    geçen sene tv8'de ekomaraton diye bir program vardı, aranızda denk gelip izleyenler olabilir.
    amaç en az yakıtı tüketmekti. 1000 küsür başvuru arasından ilk 16 ya girdim. sonra ilk 4'e kaldım.
    yarışma sonucunda da türkiye 2. si oldum. yani ekonomik araç kullanabilirliğim tescilli =)

    gelelim izlenimlere;

    uzun yolda sabırlı bir şekilde kullanırsanız tüketiminiz 5 lt /100km civarında oluyor.
    otoban yoğunluklu yollarda ise bu değer 4.5 lt /100 km civarında oluyor.

    şehir içinde ise trafik gerçekten kabus gibiyse ve saatlerce dur kalk yaparsanız,
    ne kadar ekonomi için çabalasanız da tüketim 7 lt/100km ye çıkabiliyor.

    ancak akıcı bir istanbul trafiginde şehir içi tükerim değeri 5.5 - 6.0 lt/100km arasında oluyor.

    aracı sert bir şekilde kullanırsanız, ayağınızı gazdan hiç esirgemezseniz tüketim 8 lt/100km civarında oluyor.

    belirtmek istediğim bir nokta daha var;
    aracın ne kadar tükettiği araçtan önce kullanan kişi ile alakalıdır, bunu unutmamak gerek.
    honda civic elegance ile test sürüşü yaptım, bayiideki kişi 9-10lt civarında tükettiğini, şehir içinde 7 lt/100km nin altına inemeyeceğimi iddia etti.
    kendisi ile ufak bir şehir içi turu attık honda civic elegance ile, ortalama tüketim değeri 5.3 lt/100km idi. çok şaşırdı.
    aynı bölgede aynı güzergahı takip ederek honda civic hybrid aracımla bir test yaptım, bu kez değer 4.3 lt/100km idi.
    yani demek istediğim, aslında aynı sınıftaki araçlarda eğer dikkatli ve sabırlı kullanırsanız benzer tüketim değerleri elde edersiniz.

    ekomaraton yarışmasında suzuki swift marka benzinli araçlarla yarıştık ve 100 km'de 5 litre civarında sonuçlar elde ettik.

    özetin özeti;
    iş ayak bileğinde bitiyor.


    civic hybrid ile ilgili merak ettiğiniz bir şey olursa özel mesaj gönderebilirsiniz.




  • Arkadaşım aracınla yaptığın km leri uzun bir süredir takip ediyorum ve verdiğin bilgiler çok yararlı .
    Haziran ayında bende otoyolda 2000 2.0 vectra ile 5.2lt/100km gibi bir değer elde etmiştim ki bu depoyu fullemeyle elde edilmiş bir değerdi, sabrından dolayıda seni kutlamak isterim ben bunu 100-120km/h gibi bir ortalamayla elde etmiştim.
    Yakıt tüketiminde benim gördüğüm en önemli etmen çok güçlü bir alt ve uzun vites oranlarının kombinasyonu ki 5.viteste 1500 devirde bile kullanabilmem bunda en büyük etmendi yarışmada kullandığın swift bana alt devirleri itibariyle çok zayıf gelmişti.
  • bu arada, "hybrid için verilen paraya değer mi?" ya da "dizeller daha az yakıyor" diyenlere;

    az tüketen, güzel görünen ve benzinli bir araç arıyorsanız en iyi seçenek honda civic hybrid.

    daha az tüketen dizeller var doğrudur, tabii tercih ederseniz.
  • Hybrit dizelden daha iyi en azından daha çevreci, ama daha çok geliştirilmesi gerek, şimdiki haliyle yeterli olduğuna inanmıyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: caucass

    Hybrit dizelden daha iyi en azından daha çevreci, ama daha çok geliştirilmesi gerek, şimdiki haliyle yeterli olduğuna inanmıyorum


    Hybrid in ileride bataryasını nano teknoloji vs. şeklinde geliştirirlerse daha uzun ömürlü yani daha çok uzun menzil götürecek şekilde ve elektrik motorunun bg gücü arttırırlırsa ozaman daha az yakıt sarfiyatı olacak vede gerçekten Elektrikli araba diyebilecez ileride belki modifiye edilebilir yinede gelişen teknolojiye göre.
  • BU ARAÇ İÇİN İLK ÇIKTIĞINDA ÇOKFAZLA ŞEY YAZILDI.
    ANCAK UNUTULMAMALI Kİ ÇOK KOMİK ORANDA BİR YAIT TASARRUFU SAĞLIYOR.
    O FİYATI ÇOK PAHALI OLMASI DA CABASI .
    GELİŞMESİ İÇİN ÇOK YOL KAT ETMESİ GEREEEEEK ÇOOK.
    TABİ BİR DE İŞİN İÇİNE FİYAT POLİTİKASI GİRİYOR.GELİŞSE DAHİ UYGUN FİYATA ZAMAN ALACAKTIR.





    quote:

    Orjinalden alıntı: bluesahin


    quote:

    Orjinalden alıntı: caucass

    Hybrit dizelden daha iyi en azından daha çevreci, ama daha çok geliştirilmesi gerek, şimdiki haliyle yeterli olduğuna inanmıyorum


    Hybrid in ileride bataryasını nano teknoloji vs. şeklinde geliştirirlerse daha uzun ömürlü yani daha çok uzun menzil götürecek şekilde ve elektrik motorunun bg gücü arttırırlırsa ozaman daha az yakıt sarfiyatı olacak vede gerçekten Elektrikli araba diyebilecez ileride belki modifiye edilebilir yinede gelişen teknolojiye göre.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: emrehanci

    BU ARAÇ İÇİN İLK ÇIKTIĞINDA ÇOKFAZLA ŞEY YAZILDI.
    ANCAK UNUTULMAMALI Kİ ÇOK KOMİK ORANDA BİR YAIT TASARRUFU SAĞLIYOR.
    O FİYATI ÇOK PAHALI OLMASI DA CABASI .
    GELİŞMESİ İÇİN ÇOK YOL KAT ETMESİ GEREEEEEK ÇOOK.
    TABİ BİR DE İŞİN İÇİNE FİYAT POLİTİKASI GİRİYOR.GELİŞSE DAHİ UYGUN FİYATA ZAMAN ALACAKTIR.





    quote:

    Orjinalden alıntı: bluesahin


    quote:

    Orjinalden alıntı: caucass

    Hybrit dizelden daha iyi en azından daha çevreci, ama daha çok geliştirilmesi gerek, şimdiki haliyle yeterli olduğuna inanmıyorum


    Hybrid in ileride bataryasını nano teknoloji vs. şeklinde geliştirirlerse daha uzun ömürlü yani daha çok uzun menzil götürecek şekilde ve elektrik motorunun bg gücü arttırırlırsa ozaman daha az yakıt sarfiyatı olacak vede gerçekten Elektrikli araba diyebilecez ileride belki modifiye edilebilir yinede gelişen teknolojiye göre.





    Yakıt tasarrufu yinede çok iyi ha dizellerin bazılarından daha iyi olmasada kardeşimde Focus var Tüplü ondan daha az yakıyor tüplü arabanın dez avantajlarını düşünecek olursak bile ve de benzinli araçların dizellerden daha rahat ve gürültüsüz ve daha az sorunlu (yakıt kalitesinden dolayı Turbo dizel motorlar ucuz değil )olduğunu ilerde daha çok gelişecek tabiki elektrikli araçlar başlangıç için bile yeterince iyi sayılır tabi herkes bu farkı verirmi diyebilirsiniz birileri kullanacak elbet iyide olsa kötüde olsa biz almazsak bu teknoloji nasıl gelişecek değilmi :) rağbet olacakkki adamlar geliştirsin




  • iyi o zaman alalım birer tane de gelişsin gariban
  • gelişme süreci içinde şirkete de kar yaptıralım değil mi?






    quote:

    Orjinalden alıntı: caucass

    iyi o zaman alalım birer tane de gelişsin gariban




  • kökten bedava gideceksiniz diye bişey demiyolar zaten ilerde Bor madeniyle giden araba olur bir kürek Bor atarsın gümbür gümbür gidersin , şu ana kadar 9 ayda 32000 km yaptım bu araçla 12 aya kadar 45 bini bulur yani 1-2 yılda kendini amorti eder normal honda civic e göre değerlendiriyorum tabi herkes farklı düşünür kimi Ferrari alır kimi BMW M5-M6 alır fark farklı olmaktır bilgisayarda genelde teknolojiyi takip ederim arabada da etmiş bulunduk azcık diğer markalarda bu işe girdiler Audi Q7 hybrid vs.. gelişecek biraz sabretmek lazım fiyatlarda düşse iyi olacak tabi kimi hybridi ekonomi için kullanıyor kimide elektrik motorunun ilk kalkış hızını.


    """Audi Q7 Hybrid'in performans verileri ise araca, adeta spor otomobil özellikleri kazandırıyor: Aracın 0 km/s'den 100 km/s'ye ulaşması sadece 6.8 saniye alıyor. Elektrikli olarak güçlendirilmiş çekiş gücü sayesinde Audi SUV'unun 5. viteste, 80 km/s'den 120 km/s'ye çıkması ise 7 saniyede gerçekleşiyor. Eğer sürücü daha da kuvvetli bir tepki ararsa, elektronik sistem, elektrik motorunu da devreye sokuyor. Ateşlemeli motorların aksine, motorun 200 Nm torka kadar varan ek itme kuvveti, araç harekete geçtiğinde anında devreye giriyor. Q7 Hybrid, 2.4 tonluk ağırlığına karşın 100 kilometrede sadece ortalama 12.0 litrelik yakıt tüketimiyle standart üretim versiyonundan yaklaşık yüzde 13 daha az yakıt tüketiyor. """




  • Audi alacak adam ekonomi düşünmeeeez
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emrehanci

    BU ARAÇ İÇİN İLK ÇIKTIĞINDA ÇOKFAZLA ŞEY YAZILDI.
    ANCAK UNUTULMAMALI Kİ ÇOK KOMİK ORANDA BİR YAIT TASARRUFU SAĞLIYOR.
    O FİYATI ÇOK PAHALI OLMASI DA CABASI .
    GELİŞMESİ İÇİN ÇOK YOL KAT ETMESİ GEREEEEEK ÇOOK.
    TABİ BİR DE İŞİN İÇİNE FİYAT POLİTİKASI GİRİYOR.GELİŞSE DAHİ UYGUN FİYATA ZAMAN ALACAKTIR.




    Fatih ile aynı şehirde aynı yolda kullanıyoruz.
    Gecen gunlerde karsilastik yol bilgisayarindan tüketime baktım
    Ben 10.2 lt yakarken onunki 6.0 lt gösteriyordu
    Demek oluyorki 4.2 lt tasarruflu

    Güncel 97 oktan benzin litre fiyatı 2.86 ytl
    Bu durumda yol bilgisayarına göre ben km de 29 kurus yakarken o 17 kurus yakiyor.
    Bir depoya külfetini hesaplarsak,
    Ben depomu 110 ytl ye fulleyip 370 km yapiyorum.
    Bu durumda depo tek lamba yandığında 38 lt benzin aliyor.
    Hybrid ise bu hesaba göre 647 km yapiyor.

    Yani bir depoda 277 km fazla yol yapiyor buda depoda 277 x 0,29 = 80 ytl ekonomik olduğunu gösteriyor.
    Ayda 4 depo yaktığımı düşünürsek 80 x 4 = 320 ytl
    Araca verdiğiniz 10.000 ytl fiyat farkını 31 ayda amorti ediyor.

    Bu durumda değer mi değmez mi tartısılır. Sonucta hybrid bir araç satarken sorun yasanacağı kesin.
    Sunroof unun olmaması ve jantlarını sevmedim ben.
    Seçim sizin.




  • Yorum yapan arkadaşlara teşekkürler, kendi payıma bilgimi aldım. Teknoloji güzel ama benim gibi yılda 10-15bin km yapabilen bir sürücü için mantıklı değil. Özellikle de aynı veya daha düşük yakıt tüketimi sağlayan kanıtlanmış dizel teknolojisi varken. Geçmişini geleceğini çok bilmediğimiz için hybrid işi arıza çıkarma ihtimali ve satış fiyatının düşük olabileceği ihtimali ile biraz geride kalıyor gibi.
    Keşke devlet destek olsa diyeceğim ama onlara göre çok yakan araçlar daha iyi, daha çok vergi toplanıyor, dışa bağımlılığın artması birilerinin umurunda değil zaten.. Alan kullanan beğenen arkadaşlar güle güle kullansınlar.
    Yalnız bir arkadaşın bahsettiği kickdown olayına takıldım Manuel araçlarda yokmuş. Aslında manuelde zaten yaptığınız bir şeyi otomatikte de yapabilmekten başka birşey değil. Ani hızlanmanız gerektiğinde bir vites küçültüp gazı köklemekle aynı şey. Devir aniden yükselir araç direk iştahlı bir şekilde fırlar.




  • Yinede geleceğin arabası hybrit ler sanırım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meta80

    bu aracın satışından ötv çıkarılırsa (hayal kurdum)
    satışları çok artabilir temiz çevre (kırmızı ışıkta benzinli motorun devreden çıkması ve kalkışta elektrik motoru desteği
    önemli unsurlar) hepimizin dileği

    Adam geleceği görmüş.Taa o zaman lafını etmiş ÖTV indiriminin yaw..Helal
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Playboy22


    quote:

    Orjinalden alıntı: meta80

    bu aracın satışından ötv çıkarılırsa (hayal kurdum)
    satışları çok artabilir temiz çevre (kırmızı ışıkta benzinli motorun devreden çıkması ve kalkışta elektrik motoru desteği
    önemli unsurlar) hepimizin dileği

    Adam geleceği görmüş.Taa o zaman lafını etmiş ÖTV indiriminin yaw..Helal


    Bizimkiler bu hatayı yaparmı hem daha az benzin satıp daha az vergi alacaklar hemde daha az vergi alacaklar.

    Böyle bir hatayı bizimkilerden beklemem.




  • Adam Hacettepe ve Numune'den bypass burada yapılamamaktadır diye rapor alıp kendini Clevaland'a sevk ettirip tüm masrafları devlete ödetti ya. Çok yaşayamaz inşallah. Kalkmışsınız vergiyi almasın diyorsunuz...
  • ben de bir hybrid sahibiyim, uzun yolda 90 km cruise ile kullandım 4.7 litre yakıyor, geçen yaz ise istanbul trafiğinde 5.8 ile 6.4 litre yakıyordu, kış havalar soğuk olduğu için şu an 6.6-6.8 litre yakıyor, fazla dur kalk yapınca 7 litrelere çıkıyor, fakat aracı agresif kullanmamak lazım, seri kullanırsanız tüketim artar, bazı arkadaşlar 20-50 km arası sadece elektrik motoru ile gidiyor demiş, ben çok denedim cruise ile 40-45 arasına sabitledim fakat benzinli motorun hiç stop ettiğini görmedim, fakat düz yada aşağı yönlü eğimde çok az yakacak şekilde çalışıyor, ağırlıklı elektrikli motorla gidiyor, fakat benim de değinmek istediğim nokta bu aracı sadece otomatik ve 1300 kg ağırlığındaki benzer donanımlara sahip araçlarla kıyaslamak gerekir, 1000 kg ağırlıklı düz vites dizel araçlarla kıyaslamak yanlış olur, ben otomatik vites rahatlığı, gürültüsüz bir motor ve düşük yakıt tüketimi, ayrıca dizellerdeki enjektör, turbo problemleriyle karşılaşmamak için aldım, ve bu araç benim bu beklentilerimi fazlasıyla karşılıyor. diğer hybrid kullanıcılarına sorum bu araç yüksek hızlardaki en düşük yakıt tüketimini hangi hız aralığında sağlıyor 70-80 km arası vs ölçebilen var mı ? ayrıca aracımı satmayı düşünüyorum, almayı düşünenler varsa bana mesaj atsın, aracım 2007 model, gri renkli, 29.000 km




  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.