Şimdi Ara

Honda Civic Hybrid ilk 1000km tüketim sonuçları. (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
493
Cevap
7
Favori
252.642
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bluesahin

    quote:




    Arayıpta bulamadıgım soruların bazılarını cevaplamışsınız çok teşekkür ederim.



    Rica ederim, ayrıca Hybridde Kickdown olayıda gayet iyi fakat şarj doluyken gaza ard arda ikikere basınca araba uçuyor Mersinde Honda Accord la kalabalık trafikte kapışmıştım o araç 190 bg ama Hybrid Kadar çevik olamadı otomatik vites Kickdown farkı

    Alıntıları Göster
    heheheh.
    size öğle gelmiştir.
    accordda ki gaza basmamıştır.
    hehehhehe




    quote:

    Orjinalden alıntı: bluesahin




    quote:




    Arayıpta bulamadıgım soruların bazılarını cevaplamışsınız çok teşekkür ederim.



    Rica ederim, ayrıca Hybridde Kickdown olayıda gayet iyi fakat şarj doluyken gaza ard arda ikikere basınca araba uçuyor Mersinde Honda Accord la kalabalık trafikte kapışmıştım o araç 190 bg ama Hybrid Kadar çevik olamadı otomatik vites Kickdown farkı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bluesahin

    quote:

    Orjinalden alıntı: hasan12532

    hayırlı olsun kazasız belasız şu anda Türkiye'de alt yapısı olmayan bir araç olduğu için bu sorunlar var yabancı ülkelerde hybrid yeni çıkmış bir ürün değil ve taksiciler bile hybrid civic kullanıyor eğerki bu zamana kadar bir sorun olsaydı heralde ekmek parasını çıkaran otomobilden çıkaran bir kişi böyle bir aracı seçmezdi değilmi?

    bluesahin bey aracın size göre artı ve eksilerini belirtirseniz seviniriz hiç şüphesiz otomatik ve benzinli araçlara göre az yaktığı kesin :)



    Epey zamandır foruma girmiyodum Teşekkür ederim hasan bey sağolun,

    Aracı 13.03.2008 de aldım aracı epeydir kullanıyorum şu anda 25 bin km de , (21.10.2008)



    * Öncelikle şunu belirteyim 50 km nin altında elektrikle gidiyor diye biliyor herkes hayır öyle değil tamamen elektrikle gittiğide oluyor ama herzaman değil elektrik desteğiyle gidiyor genelde araç buna kendi karar veriyor mesela hafif bi yokuş veya yolda bozukluk varsa hemen benzine geçiyor .

    * Aracın yakıt tüketimi katalog değerlerinde 4.2 şehirler arası , 5.2 şehir içi yazıyor bu değerlerin altınada indim mesela 4 litre şehirler arası , fakat yavaş giderseniz böyle yakıyor hız sabitleyiciyi 70 km hız a ayarladım bazen yokuş çıkarken düz yolda giderken hız sabitleyici 70 km de yokuş aşağı inerken hız sabitleyiciyi devre dışı bırakıp gaza basmıyorum pil tam doluysa frenleme yapmıyor sanki araç boştaymış gibi yokuşuna göre 100-110 a kadar çıkıyor tabi daha fazla olunca frenleyip frenlememek size kalmış aracı bu şekilde kullanırsanız şu anda benzin ortalama 3.3 YTL buda demek oluyor ki 100 km de 4 litre ise 4X3.3 =13.2 YTL km de 13,2 kuruş yakıyor yani bu herzaman 4 litre olmuyor 4-4.2 civarı siz söyleyin 14 kuruş yakıyor.

    * Performans olarak araştıranlar bilir bu araç 1.4 motordur fakat 1.6 yı aratmıyor (Şarjı doluyken) 115 bg dir otomatik vites olduğundan dolayı ve Elektrik motorunun torku yüksek olduğundan kalkışları gayet iyi şarjınız doluysa istediğiniz araçla kapışabilirsiniz fakat şarj boşsa uzak durun yani demek istediğim şarjı boşken araba gayet hantallaşıyor.

    * Bagajı normale göre küçük Elektrik motorunun bataryası bayağı yer kaplamış koltuğun arka hizası kadar boşluk var,

    * Trafikte kırmızı ışıkta vs. durduğunuzda Motor tamamen duruyor bazı durumlar hariç.

    * Full diye söyleniyor ama honda kendine göre full yapmış bazı markalara göre veya bana göre standart düzeyde artık yani full u tekrar kontrol etmeliler yeniliklere ayak uydurarak.

    * Bazı arkadaşlarımız batarya doluyken kaç km götürür diye sormuşlar elektrik motoru her zaman çalışmıyor hatta 10 20 30 km de bile bazen çalışmayabiliyor yani çalışsada destek olarak çalışıyor bu gibi soruları bende almadan sormuştum ama cevap veren kimse yoktu :) şarj 5-10 km arasında yaptığınız frene ve yolun durumuna göre çabuk şarj olabiliyor eğer yokuş aşağı iniyosanız hatta daha kısa mesafelerde bile Full şarj olabiliyor Elazığ da Harput var bizim burada ( Harput u görmeyenlerde . Harputun yokuşuna Fıratın Akışına şarkısından bilen bilir :) ) yokuşu biraz fazladır merkeze uzaklık 3 km civarı. çıkarken şarjı tam bitiyor inerken tam doluyor

    Alıntıları Göster
    Sadece elektrik motoruyla kullanmak tamamen surucu secimi. Ama aracin koydugu bazi sinirlamalar var. Gazin yaklasik 4te birine kadar basarsaniz arac 18 kilometre hizin ustunde 50 kilometre hizin altinda sadece elektik motorunu kullaniyor. Ancak bunun icin bataryanin ucte birden fazla dolu olmasi gerekiyor. Deneyin anlayacaksiniz. Dedigim gibi 50 kilometre hizin ustunde benzinli motor devreye giriyor. 18 kilometrenin altinda da benzinli motor devreye giriyor. Ayrica batarya ucten biri altina dusmusse arac sadece elektrik motoruyla gitmenize engel olarak bataryanin tukenmemesini sagliyor. Butun bunlar icin gaz pedalina yaklasik dortte birinden fazla basmamaniz gerekiyor. Yani sizin de dediginiz gibi mesela yokus cikarken mecburen gaza dortte birden fazla basacaginiz icin benzinli motoru devreye sokuyorsunuz. Pratikte sadece yokus asagi inerken veya duz yollarda sadece elektrik motoruyla gidebilirsiniz.

    Benim aracim 32 binde.
    Prius ve Civic Hybrid motorlari arasinda cok buyuk farklar yok. Zaten olsa Amerikada sadece Prius satilirdi. Bazi arkadaslar bilip bilmeden yazmislar Priusta ana motor elektriklidir diye. Kendilerine cevap vermeme ragmen Prius kullanims biri olarak hala iddia ediyorlar. Mutlaka Toyota'nin resmi sitesinden kopyalayip susturmak gerekiyor.

    Bakalim esas motor benzinli mi elektrikli mi?
    Benzinli motor:
    Power output
    76 hp @ 5000 rpm (57 kW @ 5000 rpm)

    Elektrikli motor
    Power Output
    28 hp (21 kW)

    Tabi bu verilere ragmen yine hala iddia eden super zekali arkadaslarimiz olabilir. Goruldugu gibi Prius'un elektrik motoru HP olarak daha guclu Civic Hybirdten ama benzinli motoru Civicten daha zayif.

    Hybrid kullanan arkadaslar neden yazmiyor diye sormus bir arkadasimiz. Gercekten oyle kisiler oyle seyler yaziyorki insanin foruma girip cevap vermesi icinden gelmiyor. Bir arkadas surekli olarak benzinli Civicle yakaladigini iddia ettigi verileri yaziyor. Bunlari gercek olmasi mumkun degil. Kendini mi kandiriyor bizi mi aptal saniyor bilmiyorum.
    * Bazı arkadaşlarımız batarya doluyken kaç km götürür diye sormuşlar elektrik motoru her zaman çalışmıyor hatta 10 20 30 km de bile bazen çalışmayabiliyor yani çalışsada destek olarak çalışıyor bu gibi soruları bende almadan sormuştum ama cevap veren kimse yoktu :) şarj 5-10 km arasında yaptığınız frene ve yolun durumuna göre çabuk şarj olabiliyor eğer yokuş aşağı iniyosanız hatta daha kısa mesafelerde bile Full şarj olabiliyor Elazığ da Harput var bizim burada ( Harput u görmeyenlerde . Harputun yokuşuna Fıratın Akışına şarkısından bilen bilir :) ) yokuşu biraz fazladır merkeze uzaklık 3 km civarı. çıkarken şarjı tam bitiyor inerken tam doluyor






  • quote:

    Orijinalden alıntı: EsesBoston

    Sadece elektrik motoruyla kullanmak tamamen surucu secimi. Ama aracin koydugu bazi sinirlamalar var. Gazin yaklasik 4te birine kadar basarsaniz arac 18 kilometre hizin ustunde 50 kilometre hizin altinda sadece elektik motorunu kullaniyor. Ancak bunun icin bataryanin ucte birden fazla dolu olmasi gerekiyor. Deneyin anlayacaksiniz. Dedigim gibi 50 kilometre hizin ustunde benzinli motor devreye giriyor. 18 kilometrenin altinda da benzinli motor devreye giriyor. Ayrica batarya ucten biri altina dusmusse arac sadece elektrik motoruyla gitmenize engel olarak bataryanin tukenmemesini sagliyor. Butun bunlar icin gaz pedalina yaklasik dortte birinden fazla basmamaniz gerekiyor. Yani sizin de dediginiz gibi mesela yokus cikarken mecburen gaza dortte birden fazla basacaginiz icin benzinli motoru devreye sokuyorsunuz. Pratikte sadece yokus asagi inerken veya duz yollarda sadece elektrik motoruyla gidebilirsiniz.

    Benim aracim 32 binde.
    Prius ve Civic Hybrid motorlari arasinda cok buyuk farklar yok. Zaten olsa Amerikada sadece Prius satilirdi. Bazi arkadaslar bilip bilmeden yazmislar Priusta ana motor elektriklidir diye. Kendilerine cevap vermeme ragmen Prius kullanims biri olarak hala iddia ediyorlar. Mutlaka Toyota'nin resmi sitesinden kopyalayip susturmak gerekiyor.

    Bakalim esas motor benzinli mi elektrikli mi?
    Benzinli motor:
    Power output
    76 hp @ 5000 rpm (57 kW @ 5000 rpm)

    Elektrikli motor
    Power Output
    28 hp (21 kW)

    Tabi bu verilere ragmen yine hala iddia eden super zekali arkadaslarimiz olabilir. Goruldugu gibi Prius'un elektrik motoru HP olarak daha guclu Civic Hybirdten ama benzinli motoru Civicten daha zayif.

    Hybrid kullanan arkadaslar neden yazmiyor diye sormus bir arkadasimiz. Gercekten oyle kisiler oyle seyler yaziyorki insanin foruma girip cevap vermesi icinden gelmiyor. Bir arkadas surekli olarak benzinli Civicle yakaladigini iddia ettigi verileri yaziyor. Bunlari gercek olmasi mumkun degil. Kendini mi kandiriyor bizi mi aptal saniyor bilmiyorum.
    * Bazı arkadaşlarımız batarya doluyken kaç km götürür diye sormuşlar elektrik motoru her zaman çalışmıyor hatta 10 20 30 km de bile bazen çalışmayabiliyor yani çalışsada destek olarak çalışıyor bu gibi soruları bende almadan sormuştum ama cevap veren kimse yoktu :) şarj 5-10 km arasında yaptığınız frene ve yolun durumuna göre çabuk şarj olabiliyor eğer yokuş aşağı iniyosanız hatta daha kısa mesafelerde bile Full şarj olabiliyor Elazığ da Harput var bizim burada ( Harput u görmeyenlerde . Harputun yokuşuna Fıratın Akışına şarkısından bilen bilir :) ) yokuşu biraz fazladır merkeze uzaklık 3 km civarı. çıkarken şarjı tam bitiyor inerken tam doluyor




    Alıntıları Göster
    quote:

    Hybrid kullanan arkadaslar neden yazmiyor diye sormus bir arkadasimiz. Gercekten oyle kisiler oyle seyler yaziyorki insanin foruma girip cevap vermesi icinden gelmiyor. Bir arkadas surekli olarak benzinli Civicle yakaladigini iddia ettigi verileri yaziyor. Bunlari gercek olmasi mumkun degil. Kendini mi kandiriyor bizi mi aptal saniyor bilmiyorum.


    Yolun bu tarafa düşerse gel bereber kllanalım , gözlerinle görürsen inanırsın ancak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeynocan

    Arkadaşlar akünün garantisi 10 yıl, ömrüdemi 10 yıldır acaba? Eğer 10 yıl sonra değiştirmek gerekiyorsa yeni akü 8000 ytl olduğuna göre aracı hurdayamı ayırıcaz?

    Alıntıları Göster
    Akü işi ile ilgilenen biri olduğum için birkaç yorum yapabilirim sanırım. Ama belirtmeliyim ki Civic üzerinde kullanılan aküleri görmedim. Ama tüm elektrikle çalışan araçlarda olması gerektiği gibi EV serisi bir akü olması yüksek bir olasılık. Araç üzerinde kullanılan akülere 10 yıl garanti veriliyorsa bu değere ulaşılacağına eminim. Çünkü okuduğum yorumlarda bataryanın tam olarak dip yapmadığını yani tam deşarj olmadığını anladım. Kısacası kullanıcı hatasını ortadan kaldırıyor.Bu otokontrol sistemi bu tip batarya kullanan araçlar için olması gereken bir özellik. Bu da batarya ömrünü ve verimini beklenen düzeye getiriyor. Toptancılığını yaptığımız Japon malı bir akü markasının 10+ ömür yıl beklentili ürünlerini yıllardır elektrikli araçlarda ve sistemlerde oldukça sorunsuz kullanıyoruz diyebilirim. Ama fiyatları arkadaşın belittiği gibi çok yüksek. Civic için üretilen bataryalarında üniversal bir ürün olmadığını düşünürsek fiyatının 8000 ytl olması çok normal. Civic'in aküleri hakkında bilgi sahibi olan bir arkadaşın yorumlarını da okumak isterim. Ne Hondayla ne de Civicle bir alakam var ama Hybrid konusu beni çok çekti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrehanci

    heheheh.
    size öğle gelmiştir.
    accordda ki gaza basmamıştır.
    hehehhehe




    quote:

    Orjinalden alıntı: bluesahin




    quote:




    Arayıpta bulamadıgım soruların bazılarını cevaplamışsınız çok teşekkür ederim.



    Rica ederim, ayrıca Hybridde Kickdown olayıda gayet iyi fakat şarj doluyken gaza ard arda ikikere basınca araba uçuyor Mersinde Honda Accord la kalabalık trafikte kapışmıştım o araç 190 bg ama Hybrid Kadar çevik olamadı otomatik vites Kickdown farkı


    Alıntıları Göster
    Bana öyle gelmedi kardeş aynen öyle oldu , kalabalık trafik diyorum normal düz yolda değil , hatta ışıkta durunca camı indirdim 1.4 motor dedim sendeki manuel civic heralde otomatik sürdünmü yada hybrid sürdünmü diyeyim kickdown normal manuel viteste olmuyor, sürmediysen bir anda motor 7000 devire nasıl geliyor görürdün tabi 2500 devir elektrik motorunun torqunu söylemiyorum onu göstergede göstermiyor toplamda 9500 devirde çalışıyor. Ha unutmadan herkes arabasında basmaya kıyamaz :) bazısı yanar manar diye korkar basmamış değil basmayı bilmemişte diyebiliriz.




    quote:

    Orjinalden alıntı: emrehanci

    heheheh.
    size öğle gelmiştir.
    accordda ki gaza basmamıştır.
    hehehhehe




    quote:

    Orjinalden alıntı: bluesahin




    quote:




    Arayıpta bulamadıgım soruların bazılarını cevaplamışsınız çok teşekkür ederim.



    Rica ederim, ayrıca Hybridde Kickdown olayıda gayet iyi fakat şarj doluyken gaza ard arda ikikere basınca araba uçuyor Mersinde Honda Accord la kalabalık trafikte kapışmıştım o araç 190 bg ama Hybrid Kadar çevik olamadı otomatik vites Kickdown farkı






  • quote:

    Orijinalden alıntı: caucass

    quote:

    Hybrid kullanan arkadaslar neden yazmiyor diye sormus bir arkadasimiz. Gercekten oyle kisiler oyle seyler yaziyorki insanin foruma girip cevap vermesi icinden gelmiyor. Bir arkadas surekli olarak benzinli Civicle yakaladigini iddia ettigi verileri yaziyor. Bunlari gercek olmasi mumkun degil. Kendini mi kandiriyor bizi mi aptal saniyor bilmiyorum.


    Yolun bu tarafa düşerse gel bereber kllanalım , gözlerinle görürsen inanırsın ancak

    Alıntıları Göster
    hocam ortalama yakıt tüketimi ekranınızdayken fotoğraf çekip eklermisiniz zahmet olmazsa ?


    quote:

    Orjinalden alıntı: caucass

    quote:

    Hybrid kullanan arkadaslar neden yazmiyor diye sormus bir arkadasimiz. Gercekten oyle kisiler oyle seyler yaziyorki insanin foruma girip cevap vermesi icinden gelmiyor. Bir arkadas surekli olarak benzinli Civicle yakaladigini iddia ettigi verileri yaziyor. Bunlari gercek olmasi mumkun degil. Kendini mi kandiriyor bizi mi aptal saniyor bilmiyorum.


    Yolun bu tarafa düşerse gel bereber kllanalım , gözlerinle görürsen inanırsın ancak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EsesBoston

    Sadece elektrik motoruyla kullanmak tamamen surucu secimi. Ama aracin koydugu bazi sinirlamalar var. Gazin yaklasik 4te birine kadar basarsaniz arac 18 kilometre hizin ustunde 50 kilometre hizin altinda sadece elektik motorunu kullaniyor. Ancak bunun icin bataryanin ucte birden fazla dolu olmasi gerekiyor. Deneyin anlayacaksiniz. Dedigim gibi 50 kilometre hizin ustunde benzinli motor devreye giriyor. 18 kilometrenin altinda da benzinli motor devreye giriyor. Ayrica batarya ucten biri altina dusmusse arac sadece elektrik motoruyla gitmenize engel olarak bataryanin tukenmemesini sagliyor. Butun bunlar icin gaz pedalina yaklasik dortte birinden fazla basmamaniz gerekiyor. Yani sizin de dediginiz gibi mesela yokus cikarken mecburen gaza dortte birden fazla basacaginiz icin benzinli motoru devreye sokuyorsunuz. Pratikte sadece yokus asagi inerken veya duz yollarda sadece elektrik motoruyla gidebilirsiniz.

    Benim aracim 32 binde.
    Prius ve Civic Hybrid motorlari arasinda cok buyuk farklar yok. Zaten olsa Amerikada sadece Prius satilirdi. Bazi arkadaslar bilip bilmeden yazmislar Priusta ana motor elektriklidir diye. Kendilerine cevap vermeme ragmen Prius kullanims biri olarak hala iddia ediyorlar. Mutlaka Toyota'nin resmi sitesinden kopyalayip susturmak gerekiyor.

    Bakalim esas motor benzinli mi elektrikli mi?
    Benzinli motor:
    Power output
    76 hp @ 5000 rpm (57 kW @ 5000 rpm)

    Elektrikli motor
    Power Output
    28 hp (21 kW)

    Tabi bu verilere ragmen yine hala iddia eden super zekali arkadaslarimiz olabilir. Goruldugu gibi Prius'un elektrik motoru HP olarak daha guclu Civic Hybirdten ama benzinli motoru Civicten daha zayif.

    Hybrid kullanan arkadaslar neden yazmiyor diye sormus bir arkadasimiz. Gercekten oyle kisiler oyle seyler yaziyorki insanin foruma girip cevap vermesi icinden gelmiyor. Bir arkadas surekli olarak benzinli Civicle yakaladigini iddia ettigi verileri yaziyor. Bunlari gercek olmasi mumkun degil. Kendini mi kandiriyor bizi mi aptal saniyor bilmiyorum.
    * Bazı arkadaşlarımız batarya doluyken kaç km götürür diye sormuşlar elektrik motoru her zaman çalışmıyor hatta 10 20 30 km de bile bazen çalışmayabiliyor yani çalışsada destek olarak çalışıyor bu gibi soruları bende almadan sormuştum ama cevap veren kimse yoktu :) şarj 5-10 km arasında yaptığınız frene ve yolun durumuna göre çabuk şarj olabiliyor eğer yokuş aşağı iniyosanız hatta daha kısa mesafelerde bile Full şarj olabiliyor Elazığ da Harput var bizim burada ( Harput u görmeyenlerde . Harputun yokuşuna Fıratın Akışına şarkısından bilen bilir :) ) yokuşu biraz fazladır merkeze uzaklık 3 km civarı. çıkarken şarjı tam bitiyor inerken tam doluyor




    Alıntıları Göster
    18 ve 50 km arası demişsiniz düz yolda batarya fulken bile elektrikle gitmeyebiliyor gaza basmıyorum hız sabitleyiciyi 43-45 e ayarlıyorum yolda hafifbir tümsek olduğunda veya asvalt dalgalı olduğunda vs. bile hemen benzine geçiyor ya benim civicde sorun var yada sizinki daha akıllı :) ekonomik değil demiyorum, bende şu anda 28 bindeyim eski civic vardı bende 2005 model tüp taktırmıştım ona göre kıyasladığımda ondan kat kat daha iyi ekonomi konusunda ama çok yavaş gitmek gerekiyor şehir içi 40-50 şehirler arası 70-80 km



    Orjinalden alıntı: EsesBoston

    Sadece elektrik motoruyla kullanmak tamamen surucu secimi. Ama aracin koydugu bazi sinirlamalar var. Gazin yaklasik 4te birine kadar basarsaniz arac 18 kilometre hizin ustunde 50 kilometre hizin altinda sadece elektik motorunu kullaniyor. Ancak bunun icin bataryanin ucte birden fazla dolu olmasi gerekiyor. Deneyin anlayacaksiniz. Dedigim gibi 50 kilometre hizin ustunde benzinli motor devreye giriyor. 18 kilometrenin altinda da benzinli motor devreye giriyor. Ayrica batarya ucten biri altina dusmusse arac sadece elektrik motoruyla gitmenize engel olarak bataryanin tukenmemesini sagliyor. Butun bunlar icin gaz pedalina yaklasik dortte birinden fazla basmamaniz gerekiyor. Yani sizin de dediginiz gibi mesela yokus cikarken mecburen gaza dortte birden fazla basacaginiz icin benzinli motoru devreye sokuyorsunuz. Pratikte sadece yokus asagi inerken veya duz yollarda sadece elektrik motoruyla gidebilirsiniz.

    Benim aracim 32 binde.
    Prius ve Civic Hybrid motorlari arasinda cok buyuk farklar yok. Zaten olsa Amerikada sadece Prius satilirdi. Bazi arkadaslar bilip bilmeden yazmislar Priusta ana motor elektriklidir diye. Kendilerine cevap vermeme ragmen Prius kullanims biri olarak hala iddia ediyorlar. Mutlaka Toyota'nin resmi sitesinden kopyalayip susturmak gerekiyor.

    Bakalim esas motor benzinli mi elektrikli mi?
    Benzinli motor:
    Power output
    76 hp @ 5000 rpm (57 kW @ 5000 rpm)

    Elektrikli motor
    Power Output
    28 hp (21 kW)

    Tabi bu verilere ragmen yine hala iddia eden super zekali arkadaslarimiz olabilir. Goruldugu gibi Prius'un elektrik motoru HP olarak daha guclu Civic Hybirdten ama benzinli motoru Civicten daha zayif.

    Hybrid kullanan arkadaslar neden yazmiyor diye sormus bir arkadasimiz. Gercekten oyle kisiler oyle seyler yaziyorki insanin foruma girip cevap vermesi icinden gelmiyor. Bir arkadas surekli olarak benzinli Civicle yakaladigini iddia ettigi verileri yaziyor. Bunlari gercek olmasi mumkun degil. Kendini mi kandiriyor bizi mi aptal saniyor bilmiyorum.
    * Bazı arkadaşlarımız batarya doluyken kaç km götürür diye sormuşlar elektrik motoru her zaman çalışmıyor hatta 10 20 30 km de bile bazen çalışmayabiliyor yani çalışsada destek olarak çalışıyor bu gibi soruları bende almadan sormuştum ama cevap veren kimse yoktu :) şarj 5-10 km arasında yaptığınız frene ve yolun durumuna göre çabuk şarj olabiliyor eğer yokuş aşağı iniyosanız hatta daha kısa mesafelerde bile Full şarj olabiliyor Elazığ da Harput var bizim burada ( Harput u görmeyenlerde . Harputun yokuşuna Fıratın Akışına şarkısından bilen bilir :) ) yokuşu biraz fazladır merkeze uzaklık 3 km civarı. çıkarken şarjı tam bitiyor inerken tam doluyor








  • quote:

    Orijinalden alıntı: bluesahin

    18 ve 50 km arası demişsiniz düz yolda batarya fulken bile elektrikle gitmeyebiliyor gaza basmıyorum hız sabitleyiciyi 43-45 e ayarlıyorum yolda hafifbir tümsek olduğunda veya asvalt dalgalı olduğunda vs. bile hemen benzine geçiyor ya benim civicde sorun var yada sizinki daha akıllı :) ekonomik değil demiyorum, bende şu anda 28 bindeyim eski civic vardı bende 2005 model tüp taktırmıştım ona göre kıyasladığımda ondan kat kat daha iyi ekonomi konusunda ama çok yavaş gitmek gerekiyor şehir içi 40-50 şehirler arası 70-80 km



    Orjinalden alıntı: EsesBoston

    Sadece elektrik motoruyla kullanmak tamamen surucu secimi. Ama aracin koydugu bazi sinirlamalar var. Gazin yaklasik 4te birine kadar basarsaniz arac 18 kilometre hizin ustunde 50 kilometre hizin altinda sadece elektik motorunu kullaniyor. Ancak bunun icin bataryanin ucte birden fazla dolu olmasi gerekiyor. Deneyin anlayacaksiniz. Dedigim gibi 50 kilometre hizin ustunde benzinli motor devreye giriyor. 18 kilometrenin altinda da benzinli motor devreye giriyor. Ayrica batarya ucten biri altina dusmusse arac sadece elektrik motoruyla gitmenize engel olarak bataryanin tukenmemesini sagliyor. Butun bunlar icin gaz pedalina yaklasik dortte birinden fazla basmamaniz gerekiyor. Yani sizin de dediginiz gibi mesela yokus cikarken mecburen gaza dortte birden fazla basacaginiz icin benzinli motoru devreye sokuyorsunuz. Pratikte sadece yokus asagi inerken veya duz yollarda sadece elektrik motoruyla gidebilirsiniz.

    Benim aracim 32 binde.
    Prius ve Civic Hybrid motorlari arasinda cok buyuk farklar yok. Zaten olsa Amerikada sadece Prius satilirdi. Bazi arkadaslar bilip bilmeden yazmislar Priusta ana motor elektriklidir diye. Kendilerine cevap vermeme ragmen Prius kullanims biri olarak hala iddia ediyorlar. Mutlaka Toyota'nin resmi sitesinden kopyalayip susturmak gerekiyor.

    Bakalim esas motor benzinli mi elektrikli mi?
    Benzinli motor:
    Power output
    76 hp @ 5000 rpm (57 kW @ 5000 rpm)

    Elektrikli motor
    Power Output
    28 hp (21 kW)

    Tabi bu verilere ragmen yine hala iddia eden super zekali arkadaslarimiz olabilir. Goruldugu gibi Prius'un elektrik motoru HP olarak daha guclu Civic Hybirdten ama benzinli motoru Civicten daha zayif.

    Hybrid kullanan arkadaslar neden yazmiyor diye sormus bir arkadasimiz. Gercekten oyle kisiler oyle seyler yaziyorki insanin foruma girip cevap vermesi icinden gelmiyor. Bir arkadas surekli olarak benzinli Civicle yakaladigini iddia ettigi verileri yaziyor. Bunlari gercek olmasi mumkun degil. Kendini mi kandiriyor bizi mi aptal saniyor bilmiyorum.
    * Bazı arkadaşlarımız batarya doluyken kaç km götürür diye sormuşlar elektrik motoru her zaman çalışmıyor hatta 10 20 30 km de bile bazen çalışmayabiliyor yani çalışsada destek olarak çalışıyor bu gibi soruları bende almadan sormuştum ama cevap veren kimse yoktu :) şarj 5-10 km arasında yaptığınız frene ve yolun durumuna göre çabuk şarj olabiliyor eğer yokuş aşağı iniyosanız hatta daha kısa mesafelerde bile Full şarj olabiliyor Elazığ da Harput var bizim burada ( Harput u görmeyenlerde . Harputun yokuşuna Fıratın Akışına şarkısından bilen bilir :) ) yokuşu biraz fazladır merkeze uzaklık 3 km civarı. çıkarken şarjı tam bitiyor inerken tam doluyor






    Alıntıları Göster
    şehir içi 40-50 idare ederde , şehir dışı çekilmez bee, bitmek bilmez o yollar, o zaman dizel al daha iyi
    Dip not= priusta böyle sorunlar yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bluesahin

    quote:




    Arayıpta bulamadıgım soruların bazılarını cevaplamışsınız çok teşekkür ederim.



    Rica ederim, ayrıca Hybridde Kickdown olayıda gayet iyi fakat şarj doluyken gaza ard arda ikikere basınca araba uçuyor Mersinde Honda Accord la kalabalık trafikte kapışmıştım o araç 190 bg ama Hybrid Kadar çevik olamadı otomatik vites Kickdown farkı

    Alıntıları Göster
    Birde şu durdugunda stop ediyor bazı durumlar hariç bölümünü biraz açıklayabilirmisiniz. Benim bildigim şarj dolu ve klima düşük performansta açık ise stop ediyor. Bu stop etme frene basılı tutuldugu süre içinmi geçerli

    İyi günler


    quote:

    Orjinalden alıntı: bluesahin




    quote:




    Arayıpta bulamadıgım soruların bazılarını cevaplamışsınız çok teşekkür ederim.



    Rica ederim, ayrıca Hybridde Kickdown olayıda gayet iyi fakat şarj doluyken gaza ard arda ikikere basınca araba uçuyor Mersinde Honda Accord la kalabalık trafikte kapışmıştım o araç 190 bg ama Hybrid Kadar çevik olamadı otomatik vites Kickdown farkı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakamoz54

    Birde şu durdugunda stop ediyor bazı durumlar hariç bölümünü biraz açıklayabilirmisiniz. Benim bildigim şarj dolu ve klima düşük performansta açık ise stop ediyor. Bu stop etme frene basılı tutuldugu süre içinmi geçerli

    İyi günler


    quote:

    Orjinalden alıntı: bluesahin




    quote:




    Arayıpta bulamadıgım soruların bazılarını cevaplamışsınız çok teşekkür ederim.



    Rica ederim, ayrıca Hybridde Kickdown olayıda gayet iyi fakat şarj doluyken gaza ard arda ikikere basınca araba uçuyor Mersinde Honda Accord la kalabalık trafikte kapışmıştım o araç 190 bg ama Hybrid Kadar çevik olamadı otomatik vites Kickdown farkı


    Alıntıları Göster
    Bazı durumlar hariç derken mesela araç ilk çalıştığında 2-3 dk ısınma devresinden sonra frene tam basıldığında araç durunca Autostop a geçiyor , Klima fullde olsa farketmiyor motor duruyor yine ama klima elektrik motoru ile çalışıyor çok uzun süre çalışıncada batarya boşalıyor tabi :), Autostop a geçmediği bir durumda klima camlara verildiğinde Autostop a geçmiyor. Birde trafikte dur kalklarda ilk duruşta autostop a geçse bile bazen 1-2 metrelik ilerlemelerde stop etmiyor en az 3-4 metre gidip durunca autostop a geçiyor . Autostop vites D de iken frene basılı tutuyosanız ayağınızı Autostop ta bekliyor frenden çektiğiniz an da kalkış yapıyor. Vites N konumunda ise yani boşta iken frene basmasanızda 3-4 dk sonra autostop a geçiyor.


    quote:

    Orjinalden alıntı: yakamoz54

    Birde şu durdugunda stop ediyor bazı durumlar hariç bölümünü biraz açıklayabilirmisiniz. Benim bildigim şarj dolu ve klima düşük performansta açık ise stop ediyor. Bu stop etme frene basılı tutuldugu süre içinmi geçerli

    İyi günler


    quote:

    Orjinalden alıntı: bluesahin




    quote:




    Arayıpta bulamadıgım soruların bazılarını cevaplamışsınız çok teşekkür ederim.



    Rica ederim, ayrıca Hybridde Kickdown olayıda gayet iyi fakat şarj doluyken gaza ard arda ikikere basınca araba uçuyor Mersinde Honda Accord la kalabalık trafikte kapışmıştım o araç 190 bg ama Hybrid Kadar çevik olamadı otomatik vites Kickdown farkı





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bluesahin -- 29 Ekim 2008; 11:59:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caucass

    şehir içi 40-50 idare ederde , şehir dışı çekilmez bee, bitmek bilmez o yollar, o zaman dizel al daha iyi
    Dip not= priusta böyle sorunlar yok

    Alıntıları Göster
    pirius daha fazla yakıyo kardeş bg gücü düşük olduğu için şehir içi belki biraz daha az yakabilir ama şehirler arası fazla yakar


    quote:

    Orjinalden alıntı: caucass

    şehir içi 40-50 idare ederde , şehir dışı çekilmez bee, bitmek bilmez o yollar, o zaman dizel al daha iyi
    Dip not= priusta böyle sorunlar yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bluesahin -- 29 Ekim 2008; 14:40:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EsesBoston

    Sadece elektrik motoruyla kullanmak tamamen surucu secimi. Ama aracin koydugu bazi sinirlamalar var. Gazin yaklasik 4te birine kadar basarsaniz arac 18 kilometre hizin ustunde 50 kilometre hizin altinda sadece elektik motorunu kullaniyor. Ancak bunun icin bataryanin ucte birden fazla dolu olmasi gerekiyor. Deneyin anlayacaksiniz. Dedigim gibi 50 kilometre hizin ustunde benzinli motor devreye giriyor. 18 kilometrenin altinda da benzinli motor devreye giriyor. Ayrica batarya ucten biri altina dusmusse arac sadece elektrik motoruyla gitmenize engel olarak bataryanin tukenmemesini sagliyor. Butun bunlar icin gaz pedalina yaklasik dortte birinden fazla basmamaniz gerekiyor. Yani sizin de dediginiz gibi mesela yokus cikarken mecburen gaza dortte birden fazla basacaginiz icin benzinli motoru devreye sokuyorsunuz. Pratikte sadece yokus asagi inerken veya duz yollarda sadece elektrik motoruyla gidebilirsiniz.

    Benim aracim 32 binde.
    Prius ve Civic Hybrid motorlari arasinda cok buyuk farklar yok. Zaten olsa Amerikada sadece Prius satilirdi. Bazi arkadaslar bilip bilmeden yazmislar Priusta ana motor elektriklidir diye. Kendilerine cevap vermeme ragmen Prius kullanims biri olarak hala iddia ediyorlar. Mutlaka Toyota'nin resmi sitesinden kopyalayip susturmak gerekiyor.

    Bakalim esas motor benzinli mi elektrikli mi?
    Benzinli motor:
    Power output
    76 hp @ 5000 rpm (57 kW @ 5000 rpm)

    Elektrikli motor
    Power Output
    28 hp (21 kW)

    Tabi bu verilere ragmen yine hala iddia eden super zekali arkadaslarimiz olabilir. Goruldugu gibi Prius'un elektrik motoru HP olarak daha guclu Civic Hybirdten ama benzinli motoru Civicten daha zayif.

    Hybrid kullanan arkadaslar neden yazmiyor diye sormus bir arkadasimiz. Gercekten oyle kisiler oyle seyler yaziyorki insanin foruma girip cevap vermesi icinden gelmiyor. Bir arkadas surekli olarak benzinli Civicle yakaladigini iddia ettigi verileri yaziyor. Bunlari gercek olmasi mumkun degil. Kendini mi kandiriyor bizi mi aptal saniyor bilmiyorum.
    * Bazı arkadaşlarımız batarya doluyken kaç km götürür diye sormuşlar elektrik motoru her zaman çalışmıyor hatta 10 20 30 km de bile bazen çalışmayabiliyor yani çalışsada destek olarak çalışıyor bu gibi soruları bende almadan sormuştum ama cevap veren kimse yoktu :) şarj 5-10 km arasında yaptığınız frene ve yolun durumuna göre çabuk şarj olabiliyor eğer yokuş aşağı iniyosanız hatta daha kısa mesafelerde bile Full şarj olabiliyor Elazığ da Harput var bizim burada ( Harput u görmeyenlerde . Harputun yokuşuna Fıratın Akışına şarkısından bilen bilir :) ) yokuşu biraz fazladır merkeze uzaklık 3 km civarı. çıkarken şarjı tam bitiyor inerken tam doluyor




    Alıntıları Göster
    Orjinalden alıntı: EsesBoston

    Sadece elektrik motoruyla kullanmak tamamen surucu secimi. Ama aracin koydugu bazi sinirlamalar var. Gazin yaklasik 4te birine kadar basarsaniz arac 18 kilometre hizin ustunde 50 kilometre hizin altinda sadece elektik motorunu kullaniyor. Ancak bunun icin bataryanin ucte birden fazla dolu olmasi gerekiyor. Deneyin anlayacaksiniz. Dedigim gibi 50 kilometre hizin ustunde benzinli motor devreye giriyor. 18 kilometrenin altinda da benzinli motor devreye giriyor. Ayrica batarya ucten biri altina dusmusse arac sadece elektrik motoruyla gitmenize engel olarak bataryanin tukenmemesini sagliyor. Butun bunlar icin gaz pedalina yaklasik dortte birinden fazla basmamaniz gerekiyor. Yani sizin de dediginiz gibi mesela yokus cikarken mecburen gaza dortte birden fazla basacaginiz icin benzinli motoru devreye sokuyorsunuz. Pratikte sadece yokus asagi inerken veya duz yollarda sadece elektrik motoruyla gidebilirsiniz.

    Benim aracim 32 binde.
    Prius ve Civic Hybrid motorlari arasinda cok buyuk farklar yok. Zaten olsa Amerikada sadece Prius satilirdi. Bazi arkadaslar bilip bilmeden yazmislar Priusta ana motor elektriklidir diye. Kendilerine cevap vermeme ragmen Prius kullanims biri olarak hala iddia ediyorlar. Mutlaka Toyota'nin resmi sitesinden kopyalayip susturmak gerekiyor.

    Bakalim esas motor benzinli mi elektrikli mi?
    Benzinli motor:
    Power output
    76 hp @ 5000 rpm (57 kW @ 5000 rpm)

    Elektrikli motor
    Power Output
    28 hp (21 kW)

    Tabi bu verilere ragmen yine hala iddia eden super zekali arkadaslarimiz olabilir. Goruldugu gibi Prius'un elektrik motoru HP olarak daha guclu Civic Hybirdten ama benzinli motoru Civicten daha zayif.

    Hybrid kullanan arkadaslar neden yazmiyor diye sormus bir arkadasimiz. Gercekten oyle kisiler oyle seyler yaziyorki insanin foruma girip cevap vermesi icinden gelmiyor. Bir arkadas surekli olarak benzinli Civicle yakaladigini iddia ettigi verileri yaziyor. Bunlari gercek olmasi mumkun degil. Kendini mi kandiriyor bizi mi aptal saniyor bilmiyorum.
    * Bazı arkadaşlarımız batarya doluyken kaç km götürür diye sormuşlar elektrik motoru her zaman çalışmıyor hatta 10 20 30 km de bile bazen çalışmayabiliyor yani çalışsada destek olarak çalışıyor bu gibi soruları bende almadan sormuştum ama cevap veren kimse yoktu :) şarj 5-10 km arasında yaptığınız frene ve yolun durumuna göre çabuk şarj olabiliyor eğer yokuş aşağı iniyosanız hatta daha kısa mesafelerde bile Full şarj olabiliyor Elazığ da Harput var bizim burada ( Harput u görmeyenlerde . Harputun yokuşuna Fıratın Akışına şarkısından bilen bilir :) ) yokuşu biraz fazladır merkeze uzaklık 3 km civarı. çıkarken şarjı tam bitiyor inerken tam doluyor






    Bir toyota fabrikası çalışanı ve şirketimize ait prius'u kullanan birisi olarak yatıgın yorumlara katılmıyorum. Ama geçmişe yönelik yaptıgın yorumları okudugumda sadece kendi fikirkerini kabul ettirmeye çalışan kabul etmeyenleri garip kelimelerle aşagılayan bir karaktere sahip oldugunu gördüm.

    Bu durumda tartışmaya (çünkü konuşamıyoruz) gerek yok. Prius'un ana motoru benzinli sen haklısın.

    Mutlu oldunmu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakamoz54

    Orjinalden alıntı: EsesBoston

    Sadece elektrik motoruyla kullanmak tamamen surucu secimi. Ama aracin koydugu bazi sinirlamalar var. Gazin yaklasik 4te birine kadar basarsaniz arac 18 kilometre hizin ustunde 50 kilometre hizin altinda sadece elektik motorunu kullaniyor. Ancak bunun icin bataryanin ucte birden fazla dolu olmasi gerekiyor. Deneyin anlayacaksiniz. Dedigim gibi 50 kilometre hizin ustunde benzinli motor devreye giriyor. 18 kilometrenin altinda da benzinli motor devreye giriyor. Ayrica batarya ucten biri altina dusmusse arac sadece elektrik motoruyla gitmenize engel olarak bataryanin tukenmemesini sagliyor. Butun bunlar icin gaz pedalina yaklasik dortte birinden fazla basmamaniz gerekiyor. Yani sizin de dediginiz gibi mesela yokus cikarken mecburen gaza dortte birden fazla basacaginiz icin benzinli motoru devreye sokuyorsunuz. Pratikte sadece yokus asagi inerken veya duz yollarda sadece elektrik motoruyla gidebilirsiniz.

    Benim aracim 32 binde.
    Prius ve Civic Hybrid motorlari arasinda cok buyuk farklar yok. Zaten olsa Amerikada sadece Prius satilirdi. Bazi arkadaslar bilip bilmeden yazmislar Priusta ana motor elektriklidir diye. Kendilerine cevap vermeme ragmen Prius kullanims biri olarak hala iddia ediyorlar. Mutlaka Toyota'nin resmi sitesinden kopyalayip susturmak gerekiyor.

    Bakalim esas motor benzinli mi elektrikli mi?
    Benzinli motor:
    Power output
    76 hp @ 5000 rpm (57 kW @ 5000 rpm)

    Elektrikli motor
    Power Output
    28 hp (21 kW)

    Tabi bu verilere ragmen yine hala iddia eden super zekali arkadaslarimiz olabilir. Goruldugu gibi Prius'un elektrik motoru HP olarak daha guclu Civic Hybirdten ama benzinli motoru Civicten daha zayif.

    Hybrid kullanan arkadaslar neden yazmiyor diye sormus bir arkadasimiz. Gercekten oyle kisiler oyle seyler yaziyorki insanin foruma girip cevap vermesi icinden gelmiyor. Bir arkadas surekli olarak benzinli Civicle yakaladigini iddia ettigi verileri yaziyor. Bunlari gercek olmasi mumkun degil. Kendini mi kandiriyor bizi mi aptal saniyor bilmiyorum.
    * Bazı arkadaşlarımız batarya doluyken kaç km götürür diye sormuşlar elektrik motoru her zaman çalışmıyor hatta 10 20 30 km de bile bazen çalışmayabiliyor yani çalışsada destek olarak çalışıyor bu gibi soruları bende almadan sormuştum ama cevap veren kimse yoktu :) şarj 5-10 km arasında yaptığınız frene ve yolun durumuna göre çabuk şarj olabiliyor eğer yokuş aşağı iniyosanız hatta daha kısa mesafelerde bile Full şarj olabiliyor Elazığ da Harput var bizim burada ( Harput u görmeyenlerde . Harputun yokuşuna Fıratın Akışına şarkısından bilen bilir :) ) yokuşu biraz fazladır merkeze uzaklık 3 km civarı. çıkarken şarjı tam bitiyor inerken tam doluyor






    Bir toyota fabrikası çalışanı ve şirketimize ait prius'u kullanan birisi olarak yatıgın yorumlara katılmıyorum. Ama geçmişe yönelik yaptıgın yorumları okudugumda sadece kendi fikirkerini kabul ettirmeye çalışan kabul etmeyenleri garip kelimelerle aşagılayan bir karaktere sahip oldugunu gördüm.

    Bu durumda tartışmaya (çünkü konuşamıyoruz) gerek yok. Prius'un ana motoru benzinli sen haklısın.

    Mutlu oldunmu?

    Alıntıları Göster
    Orjinalden alıntı: yakamoz54


    Orjinalden alıntı: EsesBoston

    Sadece elektrik motoruyla kullanmak tamamen surucu secimi. Ama aracin koydugu bazi sinirlamalar var. Gazin yaklasik 4te birine kadar basarsaniz arac 18 kilometre hizin ustunde 50 kilometre hizin altinda sadece elektik motorunu kullaniyor. Ancak bunun icin bataryanin ucte birden fazla dolu olmasi gerekiyor. Deneyin anlayacaksiniz. Dedigim gibi 50 kilometre hizin ustunde benzinli motor devreye giriyor. 18 kilometrenin altinda da benzinli motor devreye giriyor. Ayrica batarya ucten biri altina dusmusse arac sadece elektrik motoruyla gitmenize engel olarak bataryanin tukenmemesini sagliyor. Butun bunlar icin gaz pedalina yaklasik dortte birinden fazla basmamaniz gerekiyor. Yani sizin de dediginiz gibi mesela yokus cikarken mecburen gaza dortte birden fazla basacaginiz icin benzinli motoru devreye sokuyorsunuz. Pratikte sadece yokus asagi inerken veya duz yollarda sadece elektrik motoruyla gidebilirsiniz.

    Benim aracim 32 binde.
    Prius ve Civic Hybrid motorlari arasinda cok buyuk farklar yok. Zaten olsa Amerikada sadece Prius satilirdi. Bazi arkadaslar bilip bilmeden yazmislar Priusta ana motor elektriklidir diye. Kendilerine cevap vermeme ragmen Prius kullanims biri olarak hala iddia ediyorlar. Mutlaka Toyota'nin resmi sitesinden kopyalayip susturmak gerekiyor.

    Bakalim esas motor benzinli mi elektrikli mi?
    Benzinli motor:
    Power output
    76 hp @ 5000 rpm (57 kW @ 5000 rpm)

    Elektrikli motor
    Power Output
    28 hp (21 kW)

    Tabi bu verilere ragmen yine hala iddia eden super zekali arkadaslarimiz olabilir. Goruldugu gibi Prius'un elektrik motoru HP olarak daha guclu Civic Hybirdten ama benzinli motoru Civicten daha zayif.

    Hybrid kullanan arkadaslar neden yazmiyor diye sormus bir arkadasimiz. Gercekten oyle kisiler oyle seyler yaziyorki insanin foruma girip cevap vermesi icinden gelmiyor. Bir arkadas surekli olarak benzinli Civicle yakaladigini iddia ettigi verileri yaziyor. Bunlari gercek olmasi mumkun degil. Kendini mi kandiriyor bizi mi aptal saniyor bilmiyorum.
    * Bazı arkadaşlarımız batarya doluyken kaç km götürür diye sormuşlar elektrik motoru her zaman çalışmıyor hatta 10 20 30 km de bile bazen çalışmayabiliyor yani çalışsada destek olarak çalışıyor bu gibi soruları bende almadan sormuştum ama cevap veren kimse yoktu :) şarj 5-10 km arasında yaptığınız frene ve yolun durumuna göre çabuk şarj olabiliyor eğer yokuş aşağı iniyosanız hatta daha kısa mesafelerde bile Full şarj olabiliyor Elazığ da Harput var bizim burada ( Harput u görmeyenlerde . Harputun yokuşuna Fıratın Akışına şarkısından bilen bilir :) ) yokuşu biraz fazladır merkeze uzaklık 3 km civarı. çıkarken şarjı tam bitiyor inerken tam doluyor






    Bir toyota fabrikası çalışanı ve şirketimize ait prius'u kullanan birisi olarak yatıgın yorumlara katılmıyorum. Ama geçmişe yönelik yaptıgın yorumları okudugumda sadece kendi fikirkerini kabul ettirmeye çalışan kabul etmeyenleri garip kelimelerle aşagılayan bir karaktere sahip oldugunu gördüm.

    Bu durumda tartışmaya (çünkü konuşamıyoruz) gerek yok. Prius'un ana motoru benzinli sen haklısın.

    Mutlu oldunmu?



    Sen boşver tartışmayı falan Yakamoz, madem prius kullanıyorsun, onu anlat bize, galiba 09 modelleri tr de satılacakmış, gelir gelmez alacağım biraz ön bilgim olsa iyi olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caucass

    Orjinalden alıntı: yakamoz54


    Orjinalden alıntı: EsesBoston

    Sadece elektrik motoruyla kullanmak tamamen surucu secimi. Ama aracin koydugu bazi sinirlamalar var. Gazin yaklasik 4te birine kadar basarsaniz arac 18 kilometre hizin ustunde 50 kilometre hizin altinda sadece elektik motorunu kullaniyor. Ancak bunun icin bataryanin ucte birden fazla dolu olmasi gerekiyor. Deneyin anlayacaksiniz. Dedigim gibi 50 kilometre hizin ustunde benzinli motor devreye giriyor. 18 kilometrenin altinda da benzinli motor devreye giriyor. Ayrica batarya ucten biri altina dusmusse arac sadece elektrik motoruyla gitmenize engel olarak bataryanin tukenmemesini sagliyor. Butun bunlar icin gaz pedalina yaklasik dortte birinden fazla basmamaniz gerekiyor. Yani sizin de dediginiz gibi mesela yokus cikarken mecburen gaza dortte birden fazla basacaginiz icin benzinli motoru devreye sokuyorsunuz. Pratikte sadece yokus asagi inerken veya duz yollarda sadece elektrik motoruyla gidebilirsiniz.

    Benim aracim 32 binde.
    Prius ve Civic Hybrid motorlari arasinda cok buyuk farklar yok. Zaten olsa Amerikada sadece Prius satilirdi. Bazi arkadaslar bilip bilmeden yazmislar Priusta ana motor elektriklidir diye. Kendilerine cevap vermeme ragmen Prius kullanims biri olarak hala iddia ediyorlar. Mutlaka Toyota'nin resmi sitesinden kopyalayip susturmak gerekiyor.

    Bakalim esas motor benzinli mi elektrikli mi?
    Benzinli motor:
    Power output
    76 hp @ 5000 rpm (57 kW @ 5000 rpm)

    Elektrikli motor
    Power Output
    28 hp (21 kW)

    Tabi bu verilere ragmen yine hala iddia eden super zekali arkadaslarimiz olabilir. Goruldugu gibi Prius'un elektrik motoru HP olarak daha guclu Civic Hybirdten ama benzinli motoru Civicten daha zayif.

    Hybrid kullanan arkadaslar neden yazmiyor diye sormus bir arkadasimiz. Gercekten oyle kisiler oyle seyler yaziyorki insanin foruma girip cevap vermesi icinden gelmiyor. Bir arkadas surekli olarak benzinli Civicle yakaladigini iddia ettigi verileri yaziyor. Bunlari gercek olmasi mumkun degil. Kendini mi kandiriyor bizi mi aptal saniyor bilmiyorum.
    * Bazı arkadaşlarımız batarya doluyken kaç km götürür diye sormuşlar elektrik motoru her zaman çalışmıyor hatta 10 20 30 km de bile bazen çalışmayabiliyor yani çalışsada destek olarak çalışıyor bu gibi soruları bende almadan sormuştum ama cevap veren kimse yoktu :) şarj 5-10 km arasında yaptığınız frene ve yolun durumuna göre çabuk şarj olabiliyor eğer yokuş aşağı iniyosanız hatta daha kısa mesafelerde bile Full şarj olabiliyor Elazığ da Harput var bizim burada ( Harput u görmeyenlerde . Harputun yokuşuna Fıratın Akışına şarkısından bilen bilir :) ) yokuşu biraz fazladır merkeze uzaklık 3 km civarı. çıkarken şarjı tam bitiyor inerken tam doluyor






    Bir toyota fabrikası çalışanı ve şirketimize ait prius'u kullanan birisi olarak yatıgın yorumlara katılmıyorum. Ama geçmişe yönelik yaptıgın yorumları okudugumda sadece kendi fikirkerini kabul ettirmeye çalışan kabul etmeyenleri garip kelimelerle aşagılayan bir karaktere sahip oldugunu gördüm.

    Bu durumda tartışmaya (çünkü konuşamıyoruz) gerek yok. Prius'un ana motoru benzinli sen haklısın.

    Mutlu oldunmu?



    Sen boşver tartışmayı falan Yakamoz, madem prius kullanıyorsun, onu anlat bize, galiba 09 modelleri tr de satılacakmış, gelir gelmez alacağım biraz ön bilgim olsa iyi olur

    Alıntıları Göster
    prius 2002 yılında bize geldi (alman plakası ile) ve satış prosedürleri uymadıgı için vizesi bittiginde geri yollandı.

    Üzerinde EV tuşu var. 50Km hıza kadar elektrik ile gidebiliyor. Fakat bataryaları agırlık yapmaması için sadece bu hızda 2km menzile ulaşabiliyor.

    Bu durumda aklıma gelen ilk soru şu idi.

    Bu şey ne işe yarıyorki menzil yok?
    Sonradan trafik sıkışıklıgında istanbulda 2kmye kaç saatte kat ettigimi ve bu süre içerisinde sürekli arabamın çalıştıgını görünce evet çaok güzelmiş dedim.

    Neyse işim çıktı tekrar devam ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakamoz54

    Orjinalden alıntı: EsesBoston

    Sadece elektrik motoruyla kullanmak tamamen surucu secimi. Ama aracin koydugu bazi sinirlamalar var. Gazin yaklasik 4te birine kadar basarsaniz arac 18 kilometre hizin ustunde 50 kilometre hizin altinda sadece elektik motorunu kullaniyor. Ancak bunun icin bataryanin ucte birden fazla dolu olmasi gerekiyor. Deneyin anlayacaksiniz. Dedigim gibi 50 kilometre hizin ustunde benzinli motor devreye giriyor. 18 kilometrenin altinda da benzinli motor devreye giriyor. Ayrica batarya ucten biri altina dusmusse arac sadece elektrik motoruyla gitmenize engel olarak bataryanin tukenmemesini sagliyor. Butun bunlar icin gaz pedalina yaklasik dortte birinden fazla basmamaniz gerekiyor. Yani sizin de dediginiz gibi mesela yokus cikarken mecburen gaza dortte birden fazla basacaginiz icin benzinli motoru devreye sokuyorsunuz. Pratikte sadece yokus asagi inerken veya duz yollarda sadece elektrik motoruyla gidebilirsiniz.

    Benim aracim 32 binde.
    Prius ve Civic Hybrid motorlari arasinda cok buyuk farklar yok. Zaten olsa Amerikada sadece Prius satilirdi. Bazi arkadaslar bilip bilmeden yazmislar Priusta ana motor elektriklidir diye. Kendilerine cevap vermeme ragmen Prius kullanims biri olarak hala iddia ediyorlar. Mutlaka Toyota'nin resmi sitesinden kopyalayip susturmak gerekiyor.

    Bakalim esas motor benzinli mi elektrikli mi?
    Benzinli motor:
    Power output
    76 hp @ 5000 rpm (57 kW @ 5000 rpm)

    Elektrikli motor
    Power Output
    28 hp (21 kW)

    Tabi bu verilere ragmen yine hala iddia eden super zekali arkadaslarimiz olabilir. Goruldugu gibi Prius'un elektrik motoru HP olarak daha guclu Civic Hybirdten ama benzinli motoru Civicten daha zayif.

    Hybrid kullanan arkadaslar neden yazmiyor diye sormus bir arkadasimiz. Gercekten oyle kisiler oyle seyler yaziyorki insanin foruma girip cevap vermesi icinden gelmiyor. Bir arkadas surekli olarak benzinli Civicle yakaladigini iddia ettigi verileri yaziyor. Bunlari gercek olmasi mumkun degil. Kendini mi kandiriyor bizi mi aptal saniyor bilmiyorum.
    * Bazı arkadaşlarımız batarya doluyken kaç km götürür diye sormuşlar elektrik motoru her zaman çalışmıyor hatta 10 20 30 km de bile bazen çalışmayabiliyor yani çalışsada destek olarak çalışıyor bu gibi soruları bende almadan sormuştum ama cevap veren kimse yoktu :) şarj 5-10 km arasında yaptığınız frene ve yolun durumuna göre çabuk şarj olabiliyor eğer yokuş aşağı iniyosanız hatta daha kısa mesafelerde bile Full şarj olabiliyor Elazığ da Harput var bizim burada ( Harput u görmeyenlerde . Harputun yokuşuna Fıratın Akışına şarkısından bilen bilir :) ) yokuşu biraz fazladır merkeze uzaklık 3 km civarı. çıkarken şarjı tam bitiyor inerken tam doluyor






    Bir toyota fabrikası çalışanı ve şirketimize ait prius'u kullanan birisi olarak yatıgın yorumlara katılmıyorum. Ama geçmişe yönelik yaptıgın yorumları okudugumda sadece kendi fikirkerini kabul ettirmeye çalışan kabul etmeyenleri garip kelimelerle aşagılayan bir karaktere sahip oldugunu gördüm.

    Bu durumda tartışmaya (çünkü konuşamıyoruz) gerek yok. Prius'un ana motoru benzinli sen haklısın.

    Mutlu oldunmu?

    Alıntıları Göster
    Prius'u kullandiktan sonra nasil ana motorunun elektrikli oldugunu iddia ettin inanmak guc. Neyse bilmedigin baska konular olursa otomobiller konusunda ben elimden geldigince aydinlatmaya calisirim. Ben kimseyi asagilamiyorum. Yanlis bilgilerle burada konulari saptirmaya calisanlara karsi cikiyorum. Sen iki mesajdir Prius'un ana motoru elektrikli diyorsun. Insan buraya yazarken en azindan calistigi sirketinin internet sayfasina goz atar. Diger bir arkadasta benzinli Civic'in Hybrid'ten az yaktigini iddia ediyor. Su iddia ettigi tuketim degerlerinin fotografini ceksede bizde gorsek.
    Orjinalden alıntı: yakamoz54


    Orjinalden alıntı: EsesBoston

    Sadece elektrik motoruyla kullanmak tamamen surucu secimi. Ama aracin koydugu bazi sinirlamalar var. Gazin yaklasik 4te birine kadar basarsaniz arac 18 kilometre hizin ustunde 50 kilometre hizin altinda sadece elektik motorunu kullaniyor. Ancak bunun icin bataryanin ucte birden fazla dolu olmasi gerekiyor. Deneyin anlayacaksiniz. Dedigim gibi 50 kilometre hizin ustunde benzinli motor devreye giriyor. 18 kilometrenin altinda da benzinli motor devreye giriyor. Ayrica batarya ucten biri altina dusmusse arac sadece elektrik motoruyla gitmenize engel olarak bataryanin tukenmemesini sagliyor. Butun bunlar icin gaz pedalina yaklasik dortte birinden fazla basmamaniz gerekiyor. Yani sizin de dediginiz gibi mesela yokus cikarken mecburen gaza dortte birden fazla basacaginiz icin benzinli motoru devreye sokuyorsunuz. Pratikte sadece yokus asagi inerken veya duz yollarda sadece elektrik motoruyla gidebilirsiniz.

    Benim aracim 32 binde.
    Prius ve Civic Hybrid motorlari arasinda cok buyuk farklar yok. Zaten olsa Amerikada sadece Prius satilirdi. Bazi arkadaslar bilip bilmeden yazmislar Priusta ana motor elektriklidir diye. Kendilerine cevap vermeme ragmen Prius kullanims biri olarak hala iddia ediyorlar. Mutlaka Toyota'nin resmi sitesinden kopyalayip susturmak gerekiyor.

    Bakalim esas motor benzinli mi elektrikli mi?
    Benzinli motor:
    Power output
    76 hp @ 5000 rpm (57 kW @ 5000 rpm)

    Elektrikli motor
    Power Output
    28 hp (21 kW)

    Tabi bu verilere ragmen yine hala iddia eden super zekali arkadaslarimiz olabilir. Goruldugu gibi Prius'un elektrik motoru HP olarak daha guclu Civic Hybirdten ama benzinli motoru Civicten daha zayif.

    Hybrid kullanan arkadaslar neden yazmiyor diye sormus bir arkadasimiz. Gercekten oyle kisiler oyle seyler yaziyorki insanin foruma girip cevap vermesi icinden gelmiyor. Bir arkadas surekli olarak benzinli Civicle yakaladigini iddia ettigi verileri yaziyor. Bunlari gercek olmasi mumkun degil. Kendini mi kandiriyor bizi mi aptal saniyor bilmiyorum.
    * Bazı arkadaşlarımız batarya doluyken kaç km götürür diye sormuşlar elektrik motoru her zaman çalışmıyor hatta 10 20 30 km de bile bazen çalışmayabiliyor yani çalışsada destek olarak çalışıyor bu gibi soruları bende almadan sormuştum ama cevap veren kimse yoktu :) şarj 5-10 km arasında yaptığınız frene ve yolun durumuna göre çabuk şarj olabiliyor eğer yokuş aşağı iniyosanız hatta daha kısa mesafelerde bile Full şarj olabiliyor Elazığ da Harput var bizim burada ( Harput u görmeyenlerde . Harputun yokuşuna Fıratın Akışına şarkısından bilen bilir :) ) yokuşu biraz fazladır merkeze uzaklık 3 km civarı. çıkarken şarjı tam bitiyor inerken tam doluyor






    Bir toyota fabrikası çalışanı ve şirketimize ait prius'u kullanan birisi olarak yatıgın yorumlara katılmıyorum. Ama geçmişe yönelik yaptıgın yorumları okudugumda sadece kendi fikirkerini kabul ettirmeye çalışan kabul etmeyenleri garip kelimelerle aşagılayan bir karaktere sahip oldugunu gördüm.

    Bu durumda tartışmaya (çünkü konuşamıyoruz) gerek yok. Prius'un ana motoru benzinli sen haklısın.

    Mutlu oldunmu?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EsesBoston -- 29 Ekim 2008; 21:01:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caucass

    quote:

    Hybrid kullanan arkadaslar neden yazmiyor diye sormus bir arkadasimiz. Gercekten oyle kisiler oyle seyler yaziyorki insanin foruma girip cevap vermesi icinden gelmiyor. Bir arkadas surekli olarak benzinli Civicle yakaladigini iddia ettigi verileri yaziyor. Bunlari gercek olmasi mumkun degil. Kendini mi kandiriyor bizi mi aptal saniyor bilmiyorum.


    Yolun bu tarafa düşerse gel bereber kllanalım , gözlerinle görürsen inanırsın ancak

    Alıntıları Göster
    Tabi arkadasim. Sen biraz daha azmet 3 litrenin de altina dusurursun. O zaman Prius almanada gerek kalmaz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: caucass

    quote:

    Hybrid kullanan arkadaslar neden yazmiyor diye sormus bir arkadasimiz. Gercekten oyle kisiler oyle seyler yaziyorki insanin foruma girip cevap vermesi icinden gelmiyor. Bir arkadas surekli olarak benzinli Civicle yakaladigini iddia ettigi verileri yaziyor. Bunlari gercek olmasi mumkun degil. Kendini mi kandiriyor bizi mi aptal saniyor bilmiyorum.


    Yolun bu tarafa düşerse gel bereber kllanalım , gözlerinle görürsen inanırsın ancak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EsesBoston

    Prius'u kullandiktan sonra nasil ana motorunun elektrikli oldugunu iddia ettin inanmak guc. Neyse bilmedigin baska konular olursa otomobiller konusunda ben elimden geldigince aydinlatmaya calisirim. Ben kimseyi asagilamiyorum. Yanlis bilgilerle burada konulari saptirmaya calisanlara karsi cikiyorum. Sen iki mesajdir Prius'un ana motoru elektrikli diyorsun. Insan buraya yazarken en azindan calistigi sirketinin internet sayfasina goz atar. Diger bir arkadasta benzinli Civic'in Hybrid'ten az yaktigini iddia ediyor. Su iddia ettigi tuketim degerlerinin fotografini ceksede bizde gorsek.
    Orjinalden alıntı: yakamoz54


    Orjinalden alıntı: EsesBoston

    Sadece elektrik motoruyla kullanmak tamamen surucu secimi. Ama aracin koydugu bazi sinirlamalar var. Gazin yaklasik 4te birine kadar basarsaniz arac 18 kilometre hizin ustunde 50 kilometre hizin altinda sadece elektik motorunu kullaniyor. Ancak bunun icin bataryanin ucte birden fazla dolu olmasi gerekiyor. Deneyin anlayacaksiniz. Dedigim gibi 50 kilometre hizin ustunde benzinli motor devreye giriyor. 18 kilometrenin altinda da benzinli motor devreye giriyor. Ayrica batarya ucten biri altina dusmusse arac sadece elektrik motoruyla gitmenize engel olarak bataryanin tukenmemesini sagliyor. Butun bunlar icin gaz pedalina yaklasik dortte birinden fazla basmamaniz gerekiyor. Yani sizin de dediginiz gibi mesela yokus cikarken mecburen gaza dortte birden fazla basacaginiz icin benzinli motoru devreye sokuyorsunuz. Pratikte sadece yokus asagi inerken veya duz yollarda sadece elektrik motoruyla gidebilirsiniz.

    Benim aracim 32 binde.
    Prius ve Civic Hybrid motorlari arasinda cok buyuk farklar yok. Zaten olsa Amerikada sadece Prius satilirdi. Bazi arkadaslar bilip bilmeden yazmislar Priusta ana motor elektriklidir diye. Kendilerine cevap vermeme ragmen Prius kullanims biri olarak hala iddia ediyorlar. Mutlaka Toyota'nin resmi sitesinden kopyalayip susturmak gerekiyor.

    Bakalim esas motor benzinli mi elektrikli mi?
    Benzinli motor:
    Power output
    76 hp @ 5000 rpm (57 kW @ 5000 rpm)

    Elektrikli motor
    Power Output
    28 hp (21 kW)

    Tabi bu verilere ragmen yine hala iddia eden super zekali arkadaslarimiz olabilir. Goruldugu gibi Prius'un elektrik motoru HP olarak daha guclu Civic Hybirdten ama benzinli motoru Civicten daha zayif.

    Hybrid kullanan arkadaslar neden yazmiyor diye sormus bir arkadasimiz. Gercekten oyle kisiler oyle seyler yaziyorki insanin foruma girip cevap vermesi icinden gelmiyor. Bir arkadas surekli olarak benzinli Civicle yakaladigini iddia ettigi verileri yaziyor. Bunlari gercek olmasi mumkun degil. Kendini mi kandiriyor bizi mi aptal saniyor bilmiyorum.
    * Bazı arkadaşlarımız batarya doluyken kaç km götürür diye sormuşlar elektrik motoru her zaman çalışmıyor hatta 10 20 30 km de bile bazen çalışmayabiliyor yani çalışsada destek olarak çalışıyor bu gibi soruları bende almadan sormuştum ama cevap veren kimse yoktu :) şarj 5-10 km arasında yaptığınız frene ve yolun durumuna göre çabuk şarj olabiliyor eğer yokuş aşağı iniyosanız hatta daha kısa mesafelerde bile Full şarj olabiliyor Elazığ da Harput var bizim burada ( Harput u görmeyenlerde . Harputun yokuşuna Fıratın Akışına şarkısından bilen bilir :) ) yokuşu biraz fazladır merkeze uzaklık 3 km civarı. çıkarken şarjı tam bitiyor inerken tam doluyor






    Bir toyota fabrikası çalışanı ve şirketimize ait prius'u kullanan birisi olarak yatıgın yorumlara katılmıyorum. Ama geçmişe yönelik yaptıgın yorumları okudugumda sadece kendi fikirkerini kabul ettirmeye çalışan kabul etmeyenleri garip kelimelerle aşagılayan bir karaktere sahip oldugunu gördüm.

    Bu durumda tartışmaya (çünkü konuşamıyoruz) gerek yok. Prius'un ana motoru benzinli sen haklısın.

    Mutlu oldunmu?



    Alıntıları Göster
    Orjinalden alıntı: EsesBoston

    Prius'u kullandiktan sonra nasil ana motorunun elektrikli oldugunu iddia ettin inanmak guc. Neyse bilmedigin baska konular olursa otomobiller konusunda ben elimden geldigince aydinlatmaya calisirim. Ben kimseyi asagilamiyorum. Yanlis bilgilerle burada konulari saptirmaya calisanlara karsi cikiyorum. Sen iki mesajdir Prius'un ana motoru elektrikli diyorsun. Insan buraya yazarken en azindan calistigi sirketinin internet sayfasina goz atar. Diger bir arkadasta benzinli Civic'in Hybrid'ten az yaktigini iddia ediyor. Su iddia ettigi tuketim degerlerinin fotografini ceksede bizde gorsek.
    Orjinalden alıntı: yakamoz54


    Orjinalden alıntı: EsesBoston

    Sadece elektrik motoruyla kullanmak tamamen surucu secimi. Ama aracin koydugu bazi sinirlamalar var. Gazin yaklasik 4te birine kadar basarsaniz arac 18 kilometre hizin ustunde 50 kilometre hizin altinda sadece elektik motorunu kullaniyor. Ancak bunun icin bataryanin ucte birden fazla dolu olmasi gerekiyor. Deneyin anlayacaksiniz. Dedigim gibi 50 kilometre hizin ustunde benzinli motor devreye giriyor. 18 kilometrenin altinda da benzinli motor devreye giriyor. Ayrica batarya ucten biri altina dusmusse arac sadece elektrik motoruyla gitmenize engel olarak bataryanin tukenmemesini sagliyor. Butun bunlar icin gaz pedalina yaklasik dortte birinden fazla basmamaniz gerekiyor. Yani sizin de dediginiz gibi mesela yokus cikarken mecburen gaza dortte birden fazla basacaginiz icin benzinli motoru devreye sokuyorsunuz. Pratikte sadece yokus asagi inerken veya duz yollarda sadece elektrik motoruyla gidebilirsiniz.

    Benim aracim 32 binde.
    Prius ve Civic Hybrid motorlari arasinda cok buyuk farklar yok. Zaten olsa Amerikada sadece Prius satilirdi. Bazi arkadaslar bilip bilmeden yazmislar Priusta ana motor elektriklidir diye. Kendilerine cevap vermeme ragmen Prius kullanims biri olarak hala iddia ediyorlar. Mutlaka Toyota'nin resmi sitesinden kopyalayip susturmak gerekiyor.

    Bakalim esas motor benzinli mi elektrikli mi?
    Benzinli motor:
    Power output
    76 hp @ 5000 rpm (57 kW @ 5000 rpm)

    Elektrikli motor
    Power Output
    28 hp (21 kW)

    Tabi bu verilere ragmen yine hala iddia eden super zekali arkadaslarimiz olabilir. Goruldugu gibi Prius'un elektrik motoru HP olarak daha guclu Civic Hybirdten ama benzinli motoru Civicten daha zayif.

    Hybrid kullanan arkadaslar neden yazmiyor diye sormus bir arkadasimiz. Gercekten oyle kisiler oyle seyler yaziyorki insanin foruma girip cevap vermesi icinden gelmiyor. Bir arkadas surekli olarak benzinli Civicle yakaladigini iddia ettigi verileri yaziyor. Bunlari gercek olmasi mumkun degil. Kendini mi kandiriyor bizi mi aptal saniyor bilmiyorum.
    * Bazı arkadaşlarımız batarya doluyken kaç km götürür diye sormuşlar elektrik motoru her zaman çalışmıyor hatta 10 20 30 km de bile bazen çalışmayabiliyor yani çalışsada destek olarak çalışıyor bu gibi soruları bende almadan sormuştum ama cevap veren kimse yoktu :) şarj 5-10 km arasında yaptığınız frene ve yolun durumuna göre çabuk şarj olabiliyor eğer yokuş aşağı iniyosanız hatta daha kısa mesafelerde bile Full şarj olabiliyor Elazığ da Harput var bizim burada ( Harput u görmeyenlerde . Harputun yokuşuna Fıratın Akışına şarkısından bilen bilir :) ) yokuşu biraz fazladır merkeze uzaklık 3 km civarı. çıkarken şarjı tam bitiyor inerken tam doluyor

    =




    Bir toyota fabrikası çalışanı ve şirketimize ait prius'u kullanan birisi olarak yatıgın yorumlara katılmıyorum. Ama geçmişe yönelik yaptıgın yorumları okudugumda sadece kendi fikirkerini kabul ettirmeye çalışan kabul etmeyenleri garip kelimelerle aşagılayan bir karaktere sahip oldugunu gördüm.

    Bu durumda tartışmaya (çünkü konuşamıyoruz) gerek yok. Prius'un ana motoru benzinli sen haklısın.

    Mutlu oldunmu?





    Bilmedigim diger konularda yardımcı olacagın için çok teşekkür ederim ama şunada emin olabilirsin ki daha prius'un ana motorunu bilmeyen ne bilebilirki?
    O nedenle eksik olsun
    Ama yinede sagol




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakamoz54

    Orjinalden alıntı: EsesBoston

    Prius'u kullandiktan sonra nasil ana motorunun elektrikli oldugunu iddia ettin inanmak guc. Neyse bilmedigin baska konular olursa otomobiller konusunda ben elimden geldigince aydinlatmaya calisirim. Ben kimseyi asagilamiyorum. Yanlis bilgilerle burada konulari saptirmaya calisanlara karsi cikiyorum. Sen iki mesajdir Prius'un ana motoru elektrikli diyorsun. Insan buraya yazarken en azindan calistigi sirketinin internet sayfasina goz atar. Diger bir arkadasta benzinli Civic'in Hybrid'ten az yaktigini iddia ediyor. Su iddia ettigi tuketim degerlerinin fotografini ceksede bizde gorsek.
    Orjinalden alıntı: yakamoz54


    Orjinalden alıntı: EsesBoston

    Sadece elektrik motoruyla kullanmak tamamen surucu secimi. Ama aracin koydugu bazi sinirlamalar var. Gazin yaklasik 4te birine kadar basarsaniz arac 18 kilometre hizin ustunde 50 kilometre hizin altinda sadece elektik motorunu kullaniyor. Ancak bunun icin bataryanin ucte birden fazla dolu olmasi gerekiyor. Deneyin anlayacaksiniz. Dedigim gibi 50 kilometre hizin ustunde benzinli motor devreye giriyor. 18 kilometrenin altinda da benzinli motor devreye giriyor. Ayrica batarya ucten biri altina dusmusse arac sadece elektrik motoruyla gitmenize engel olarak bataryanin tukenmemesini sagliyor. Butun bunlar icin gaz pedalina yaklasik dortte birinden fazla basmamaniz gerekiyor. Yani sizin de dediginiz gibi mesela yokus cikarken mecburen gaza dortte birden fazla basacaginiz icin benzinli motoru devreye sokuyorsunuz. Pratikte sadece yokus asagi inerken veya duz yollarda sadece elektrik motoruyla gidebilirsiniz.

    Benim aracim 32 binde.
    Prius ve Civic Hybrid motorlari arasinda cok buyuk farklar yok. Zaten olsa Amerikada sadece Prius satilirdi. Bazi arkadaslar bilip bilmeden yazmislar Priusta ana motor elektriklidir diye. Kendilerine cevap vermeme ragmen Prius kullanims biri olarak hala iddia ediyorlar. Mutlaka Toyota'nin resmi sitesinden kopyalayip susturmak gerekiyor.

    Bakalim esas motor benzinli mi elektrikli mi?
    Benzinli motor:
    Power output
    76 hp @ 5000 rpm (57 kW @ 5000 rpm)

    Elektrikli motor
    Power Output
    28 hp (21 kW)

    Tabi bu verilere ragmen yine hala iddia eden super zekali arkadaslarimiz olabilir. Goruldugu gibi Prius'un elektrik motoru HP olarak daha guclu Civic Hybirdten ama benzinli motoru Civicten daha zayif.

    Hybrid kullanan arkadaslar neden yazmiyor diye sormus bir arkadasimiz. Gercekten oyle kisiler oyle seyler yaziyorki insanin foruma girip cevap vermesi icinden gelmiyor. Bir arkadas surekli olarak benzinli Civicle yakaladigini iddia ettigi verileri yaziyor. Bunlari gercek olmasi mumkun degil. Kendini mi kandiriyor bizi mi aptal saniyor bilmiyorum.
    * Bazı arkadaşlarımız batarya doluyken kaç km götürür diye sormuşlar elektrik motoru her zaman çalışmıyor hatta 10 20 30 km de bile bazen çalışmayabiliyor yani çalışsada destek olarak çalışıyor bu gibi soruları bende almadan sormuştum ama cevap veren kimse yoktu :) şarj 5-10 km arasında yaptığınız frene ve yolun durumuna göre çabuk şarj olabiliyor eğer yokuş aşağı iniyosanız hatta daha kısa mesafelerde bile Full şarj olabiliyor Elazığ da Harput var bizim burada ( Harput u görmeyenlerde . Harputun yokuşuna Fıratın Akışına şarkısından bilen bilir :) ) yokuşu biraz fazladır merkeze uzaklık 3 km civarı. çıkarken şarjı tam bitiyor inerken tam doluyor

    =




    Bir toyota fabrikası çalışanı ve şirketimize ait prius'u kullanan birisi olarak yatıgın yorumlara katılmıyorum. Ama geçmişe yönelik yaptıgın yorumları okudugumda sadece kendi fikirkerini kabul ettirmeye çalışan kabul etmeyenleri garip kelimelerle aşagılayan bir karaktere sahip oldugunu gördüm.

    Bu durumda tartışmaya (çünkü konuşamıyoruz) gerek yok. Prius'un ana motoru benzinli sen haklısın.

    Mutlu oldunmu?





    Bilmedigim diger konularda yardımcı olacagın için çok teşekkür ederim ama şunada emin olabilirsin ki daha prius'un ana motorunu bilmeyen ne bilebilirki?
    O nedenle eksik olsun
    Ama yinede sagol

    Alıntıları Göster
    yinede bi bakta belki aklın erer.

    http://www.hybridsynergydrive.com/en/fuel_efficiency_how.html

    Sabit hızda batarya yetmedigi için mecburen benzinli motor çalışıyor. Fakat asla elektrikli motor devreden çıkmıyor. ŞARZ BİTSE BİLE buda ana motorun kim oldugunu net bi şekilde açıklıyor zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakamoz54

    yinede bi bakta belki aklın erer.

    http://www.hybridsynergydrive.com/en/fuel_efficiency_how.html

    Sabit hızda batarya yetmedigi için mecburen benzinli motor çalışıyor. Fakat asla elektrikli motor devreden çıkmıyor. ŞARZ BİTSE BİLE buda ana motorun kim oldugunu net bi şekilde açıklıyor zaten.

    Alıntıları Göster
    Yakamoz54 arkadasim beni yaniltmadi. Benzinli motorun elektrikli motordan cok daha guclu oldugunu ogrenmesine ragmen hala elektrikli motorun ana motor oldugunu iddia ediyor. Internette arastirma yapmaya baslamis olman cok iyi ancak ekranda gorduklerini daha dikkatli okuman lazim. Gonderdigin grafikte dikkat edersen soyle bir yazi var: Power produced by the gas/petrol engine is used to drive the wheels and also the generator to provide power to to the electric motors or to charge the battery. Ingilizce bildigini varsayarak bu cumleyi cevirmiyorum. Bu cumleden ne anliyoruz: demekki benzinli motordan uretilen enerji sayesinde elektrikli motorun enerjisi saglaniyor. Zaten hybrid arac kullanan kisiler de diger benzinli arac kullananlar gibi gidip benzin aliyorlar. Yani araci kullanirken harcadigimiz enerjinin kaynagi benzin. Bu kadar basit aslinda. Eger senin iddia ettigin gibi olsa yani elektikli motor ana motor olsa biz disardan benzin koymak yerine bataryayi doldururduk. O da bir sekilde benzin uretip bunu benzinli motora aktarirdi. Maalesef otomobil teknolojisi bu kadar gelismedi.

    Hybrid arac kullandigini iddia ediyorsun. O zaman fark etmis olman gerekir ki uzun yolda arac %90 benzinli motorun verdigi gucle, sehircinde %70 benzinli motorun verdigi gucle ilerliyor. Istanbuldan Ankaraya gitmek icin harcadigin enerjinin sence yuzde kaci elektrikli motor tarafindan uretiliyor? Veya sehiricinde 500 kilometre yol yaptin. Sence harcadigin toplam enerji icinde yuzde kaci elektrikli motor tarafindan uretildi? Elektrikli motorun gorevi benzinli motora yardimci olmak, ingilizce tabiriyle assist etmek. Zaten Honda'nin ekranina bakarsan IMA yani Integrated Motor Assist sistemiyle calistigini goreceksin. Sinirlenmeye gerek yok. Eger sen hala elektrikli motorun ana motor oldugunu iddia ediyorsan, bir paragrafla bunu aciklarsan cok memnun olurum. Cunku gercekten hangi mantik orgusune dayanrak bunu iddia ettigini merak ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EsesBoston

    Yakamoz54 arkadasim beni yaniltmadi. Benzinli motorun elektrikli motordan cok daha guclu oldugunu ogrenmesine ragmen hala elektrikli motorun ana motor oldugunu iddia ediyor. Internette arastirma yapmaya baslamis olman cok iyi ancak ekranda gorduklerini daha dikkatli okuman lazim. Gonderdigin grafikte dikkat edersen soyle bir yazi var: Power produced by the gas/petrol engine is used to drive the wheels and also the generator to provide power to to the electric motors or to charge the battery. Ingilizce bildigini varsayarak bu cumleyi cevirmiyorum. Bu cumleden ne anliyoruz: demekki benzinli motordan uretilen enerji sayesinde elektrikli motorun enerjisi saglaniyor. Zaten hybrid arac kullanan kisiler de diger benzinli arac kullananlar gibi gidip benzin aliyorlar. Yani araci kullanirken harcadigimiz enerjinin kaynagi benzin. Bu kadar basit aslinda. Eger senin iddia ettigin gibi olsa yani elektikli motor ana motor olsa biz disardan benzin koymak yerine bataryayi doldururduk. O da bir sekilde benzin uretip bunu benzinli motora aktarirdi. Maalesef otomobil teknolojisi bu kadar gelismedi.

    Hybrid arac kullandigini iddia ediyorsun. O zaman fark etmis olman gerekir ki uzun yolda arac %90 benzinli motorun verdigi gucle, sehircinde %70 benzinli motorun verdigi gucle ilerliyor. Istanbuldan Ankaraya gitmek icin harcadigin enerjinin sence yuzde kaci elektrikli motor tarafindan uretiliyor? Veya sehiricinde 500 kilometre yol yaptin. Sence harcadigin toplam enerji icinde yuzde kaci elektrikli motor tarafindan uretildi? Elektrikli motorun gorevi benzinli motora yardimci olmak, ingilizce tabiriyle assist etmek. Zaten Honda'nin ekranina bakarsan IMA yani Integrated Motor Assist sistemiyle calistigini goreceksin. Sinirlenmeye gerek yok. Eger sen hala elektrikli motorun ana motor oldugunu iddia ediyorsan, bir paragrafla bunu aciklarsan cok memnun olurum. Cunku gercekten hangi mantik orgusune dayanrak bunu iddia ettigini merak ediyorum.

    Alıntıları Göster
    "Ana motor" kavramının ne olduğu konusunda uzlaşarak, yeni bir başlangıç yapmalısınız...




  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.