Şimdi Ara

Şanzıman Yağı Nasıl Değiştirilir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
68.649
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar.


    Difransiyel yağı ile şanzıman yağı aynı şeymidir?


    --
    Bizim kontrol edebileceğimiz birşeymidir? Tıpası varmış.


    Renault 19 larda nerde bulunur.


    --

    Kendimiz değiştirebilirmiyiz?



    Şimdiden teşekkürler.



  • klasik şanzımanlı araçlarda differensiyel yağı denilen gres yağıdır.Genelde aracın katalogunda kaç numara yağ olduğu yazar.
    evet differansiyel için kontrol tıpası veya vidası vardır.Burayı açarak elinizi sokar ve dolu olup olmadığını kontrol ettirirsiniz.Aracınızın yağını değiştirirken yağcınıza söyleyin kontrol etsin ,eğer eksildi ise 3-5 liraya tamamlarlar bahşiş olarak 10 lira verirseniz iş tamamdır.

    ancak illaki bir marka ve ürün diyorsanız, kısa bir araştırma ile size aşagıdaki uygun fiyatlı ürünü tavsiye ederim.
    http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9007530&contentId=7014190


    quote:

    Orjinalden alıntı: Sulphur

    Selam arkadaşlar.


    Difransiyel yağı ile şanzıman yağı aynı şeymidir?


    --
    Bizim kontrol edebileceğimiz birşeymidir? Tıpası varmış.


    Renault 19 larda nerde bulunur.


    --

    Kendimiz değiştirebilirmiyiz?



    Şimdiden teşekkürler.
  • Vezir, ilgilendiğin için teşekkür ederim. Bugün baktırdım, durumu iyiymiş.

    --

    Ama değiştirme zamanlarını sorunca hiç değiştirme dedi. Şanzıman yağını değiştirince, yeni yağda ses yapıyormuş. Bu ne kadar doğru?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sulphur

    Vezir, ilgilendiğin için teşekkür ederim. Bugün baktırdım, durumu iyiymiş.

    --

    Ama değiştirme zamanlarını sorunca hiç değiştirme dedi. Şanzıman yağını değiştirince, yeni yağda ses yapıyormuş. Bu ne kadar doğru?


    yeni yağ hiç ses yapar mı ustan işten kaçmış, üç kuruş için uğraşmak istememiş.Adam gibi yarı sentetik şanzıman yağı konunca neden ses yapsın

    unutma ki dişlilerin tek bakımı vardır.Bu da dişli yağıdır.Bunun dışında başka bir bakım şartı yoktur.Düzgün (geniş aralıklı 70-90w)ve raf ömrü dolmamış bir yağ ile klasik şanzuman zorlama yapmadan 300-400 bin km ömrü vardır.Bu kaliteli arabalarda (volvo, mercedes, bmw vb) 2 katına kadar çıkar .Kullanılan metal ve metal yorgunluğu olmaz ise sonuçta araç hurdaya çıkana kadar gitmesi lazım.Ancak aşırı sert kullanım, kış sert hava koşulları ve yağsızlık nedeniyle 50.000 km olmadan bile şanzıman dağıtabilirsiniz.Yarışlarda 2 yarış bile görmeyen şanzımanlar bunun en güzel örneğidir.

    son söz olarak eğer içiniz rahat etmesini istiyorsanız differensiyel yağının sadece seviyesini kontrol ettirin eksiği tamamlatın(fazla yağ koydurmayın) ve şanzıman yağını katalogda verilen efsaftaki olan ile değiştirin.Burada illaki katalog sınıf yağı önemlidir.Çünkü bazı son geliştirilmiş katkılı yağlar dişli yüzeylerinde aşınmaya neden olan korozyon başlatmaktadırlar.O yüzden son çıkan bol reklamlı tam sentetik şanzıman yağı size uygun olmayabilir.
  • Vezir,

    -------------------------------------------
    All countries TRANSELF TRX 75 W 80 W

    Standards API GL5 or MIL-L 2105 C or D

    -------------------------------------------


    Yazıyor Manuelinde. Neden bu kadar karışık olur bu bilgiler anlamıyorum. Yüzlerce harf, rakam...


    -

    Piyasada eşdeğeri hangisidir? Ben baktım 75 w - 80 w bulamadım. Tranself markasını bulmak mucize gibi.

    Yardımcı olurmusun ?






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sulphur -- 7 Ağustos 2007; 16:09:17 >
  • ilk bakışta bu yağ elf firmasının yağı gibi duruyor araştırmam lazım ama 75w-80w sınıfı belli ,bu sınıfın üstü de olur 75-90 w daha da iyi olabilir, ama önce katalog yağını bulalım bakalım.Bu fransızlar garip adamlar ,kendi yağını illa koyacak kataloga

    quote:

    Orjinalden alıntı: Sulphur

    Vezir,

    -------------------------------------------
    All countries TRANSELF TRX 75 W 80 W

    Standards API GL5 or MIL-L 2105 C or D

    -------------------------------------------


    Yazıyor Manuelinde. Neden bu kadar karışık olur bu bilgiler anlamıyorum. Yüzlerce harf, rakam...


    -

    Piyasada eşdeğeri hangisidir? Ben baktım 75 w - 80 w bulamadım. Tranself markasını bulmak mucize gibi.

    Yardımcı olurmusun ?




  • sulphur ,
    hadi gene iyisin senin yağı buldum total bayinde vardır sana pdf dosyasını ve internet sitesini veriyorum buradan artık bulursun senden kaçmaz.

    http://www.totalgaz.com.tr/lubs/elf_pdf/TRANSELF_TRJ_75W80W.pdf


    http://www.totalgaz.com.tr/lubs/yaglar.htm
  • Çok teşekkür ederim araştırman için.

    Sensiz bir forum düşünemiyorum.

  • diferalsiyel yağını anladım ama şanzıman yağını anlamadım, benim bildiğim şanzıman bildiğimiz motor yağıyla yağlanıyodu. ama yanlış biliyorum heralde, şimdi diferalsiyel yağıyla şanzıman yağı aynımıdır? veya şanzıman motor yağıyla yağlanmazmı? vezircim bunada bi açıklık getirirsen sevinirim
  • klasik şanzumanlardaki yağ özel şartlar ihtiva etmiyorsa dişli kutusuyla aynıdır.Motor yağı çok ince gelir.
    Sizin hatırladığınız otomatik şanzıman olabilir ama bundada daha viskositesi düşük ama yine ayrı şanzıman yağı kullanılır.Benim bildiğim kadarıyla motor yağıyla kullanılan şanzıman yoktur.

    prensip şudur siz dişli yağı istiyorsanız efsafı bellirdir.75 w dan başlar 90w belki 105 w kadar var yani çok kalın ve akmayan piyasa ağzıyla gres denen yağlardır.Bu kadar kalın yağ kullanılmasının sebebi dişlilerin birbirine yaptığı basınç dolayısıyla zorlu şartlarda özelliğini kaybetmemesidir.kalkış yarışları yapmıyorsanız (drag) fabrikanın koyduğu yağ hiç bakımsız yıllarca kullanılabilir.Ama her şeyin ömrü vardır. Zamanla efsafını kaybeden gres cıvıklaşır yani incelir bu ise değiştirmenin zamanının geldiğinin işaretidir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: sorumsuzzz

    diferalsiyel yağını anladım ama şanzıman yağını anlamadım, benim bildiğim şanzıman bildiğimiz motor yağıyla yağlanıyodu. ama yanlış biliyorum heralde, şimdi diferalsiyel yağıyla şanzıman yağı aynımıdır? veya şanzıman motor yağıyla yağlanmazmı? vezircim bunada bi açıklık getirirsen sevinirim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sorumsuzzz

    diferalsiyel yağını anladım ama şanzıman yağını anlamadım, benim bildiğim şanzıman bildiğimiz motor yağıyla yağlanıyodu. ama yanlış biliyorum heralde, şimdi diferalsiyel yağıyla şanzıman yağı aynımıdır? veya şanzıman motor yağıyla yağlanmazmı? vezircim bunada bi açıklık getirirsen sevinirim


    Simdi onden cekisli araclarda diferansiyelle sanziman tek parca oldugu icin ikiside ayni yagin icinde calisir, 80W-90W arasi viskozitede bir yag ile yaglanir.

    Arkadan cekisli araclarda ise diferansiyelle sanziman ayri parcalardir. Diferansiyel yine 90W gibi kalin bir yag ile yaglanirken(cunku dislilerinde sanzimana nazaran cok daha fazla yuzey basinci olur)sanziman ise genellikle 20W-30W gibi ince bir yag ile(hatta multigrade 20W/50 gibi motor yagi ile)yaglanir. Burada su avantaj var, sanzimanda ince yag kullanildigi icin ozellikle soguk havalarda vitesler daha kolay gecer, cunku 90W yag sogukta baldan farksiz kivamda olmakta ve motor isinana kadar bazi viteslere zor gecebilmektedir. Ancak 20W yag sogukta bile yeterli akiciliktadir.
  • bu arkadan çekişli araçlardaki şanzıman için kullnılan 20-50w yağ acaba hangi araçlarda kullanılmakta , örnek verebilir misiniz.Benim bilgime göre 20-50w asla dişli yağı değildir.BAsınç altında yağlama özelliğini kaybeder diye biliyorum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76


    quote:

    Orjinalden alıntı: sorumsuzzz

    diferalsiyel yağını anladım ama şanzıman yağını anlamadım, benim bildiğim şanzıman bildiğimiz motor yağıyla yağlanıyodu. ama yanlış biliyorum heralde, şimdi diferalsiyel yağıyla şanzıman yağı aynımıdır? veya şanzıman motor yağıyla yağlanmazmı? vezircim bunada bi açıklık getirirsen sevinirim


    Simdi onden cekisli araclarda diferansiyelle sanziman tek parca oldugu icin ikiside ayni yagin icinde calisir, 80W-90W arasi viskozitede bir yag ile yaglanir.

    Arkadan cekisli araclarda ise diferansiyelle sanziman ayri parcalardir. Diferansiyel yine 90W gibi kalin bir yag ile yaglanirken(cunku dislilerinde sanzimana nazaran cok daha fazla yuzey basinci olur)sanziman ise genellikle 20W-30W gibi ince bir yag ile(hatta multigrade 20W/50 gibi motor yagi ile)yaglanir. Burada su avantaj var, sanzimanda ince yag kullanildigi icin ozellikle soguk havalarda vitesler daha kolay gecer, cunku 90W yag sogukta baldan farksiz kivamda olmakta ve motor isinana kadar bazi viteslere zor gecebilmektedir. Ancak 20W yag sogukta bile yeterli akiciliktadir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 10 Ağustos 2007; 12:08:24 >
  • otomobil şanzıman yağları için API GL serisi 1-5 arasında yağdan başka yağ kullanılamaz.Bunun dışı hatalı seçimdir.Hiçbir araç katologunda API GL serisinden başka yağ önerilmez , yapılıyorsa hemen bana yazın dava açalım ,voleyi vuralım.Milyonlarca dolarlık kazanç elde ederiz.Çünkü bu konuda hata kabul edilemez.

    Günümüzde aeracın şanzımanın ağır sınıf olup olmamasına göre GL5 veya GL4 tipinde yağ önerilmektedir.Şanzımanın ağır yük sınıfı ise tamamen aracın ağırlığı ,taşıdığı yük veya 4x 4 olup olmamasıyla alakalıdır.Tipik klasik şanzumanlı araçlarda GL-5 sınıf dişli yağı önerilmelidir.Bu dizayn ve kullanım gereksinimidir.Benim bunun dışında teknik açıdan bilgisi olup da aksini iletenlerden ricam resmi kanıt göstermeleridir.Ben de bilmediğim veya yanlış bildiğim birşey varsa düzeltmek isterim.

    not : birde otomobillerde değil ama otobüs veya askeri araçlarda önerilen MT-1 yağını biliyorum.bunun dışında hiç standart duymadım,

    gerekli teknik bilgi için tıklayınız

    http://www.syntheticwarehouse.com/brochures/TSB_API_GL_selection_Manual_Transmission_Transaxle_Lubes.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 10 Ağustos 2007; 12:26:18 >
  • Arkadan cekisli yeni model araclarla pek ilgilenmem,genelde fransizlarla ilgilenirim,onlar da cogunlukla onden cekisli ama bildigim araclardan mesela eski bir model olmasina karsin Peugeot-504 o sekilde mesela. Hatta simdi baktim emin olmak icin, 20W40 konuluyormus.

     Şanzıman Yağı Nasıl Değiştirilir ?


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    bu arkadan çekişli araçlardaki şanzıman için kullnılan 20-50w yağ acaba hangi araçlarda kullanılmakta , örnek verebilir misiniz.Benim bilgime göre 20-50w asla dişli yağı değildir.BAsınç altında yağlama özelliğini kaybeder diye biliyorum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76


    quote:

    Orjinalden alıntı: sorumsuzzz

    diferalsiyel yağını anladım ama şanzıman yağını anlamadım, benim bildiğim şanzıman bildiğimiz motor yağıyla yağlanıyodu. ama yanlış biliyorum heralde, şimdi diferalsiyel yağıyla şanzıman yağı aynımıdır? veya şanzıman motor yağıyla yağlanmazmı? vezircim bunada bi açıklık getirirsen sevinirim


    Simdi onden cekisli araclarda diferansiyelle sanziman tek parca oldugu icin ikiside ayni yagin icinde calisir, 80W-90W arasi viskozitede bir yag ile yaglanir.

    Arkadan cekisli araclarda ise diferansiyelle sanziman ayri parcalardir. Diferansiyel yine 90W gibi kalin bir yag ile yaglanirken(cunku dislilerinde sanzimana nazaran cok daha fazla yuzey basinci olur)sanziman ise genellikle 20W-30W gibi ince bir yag ile(hatta multigrade 20W/50 gibi motor yagi ile)yaglanir. Burada su avantaj var, sanzimanda ince yag kullanildigi icin ozellikle soguk havalarda vitesler daha kolay gecer, cunku 90W yag sogukta baldan farksiz kivamda olmakta ve motor isinana kadar bazi viteslere zor gecebilmektedir. Ancak 20W yag sogukta bile yeterli akiciliktadir.


  • 20-40w yağ bulunabiliyor mu acaba bunlar çoktan tarih olmadı mı?1970 lerde sadece 20-50 w yağ bulunurdu türkiyede , sentetik yağlar daha yeni yeni çıkmaya başlamıştı.Belki de o yüzden yamışlardır.Ancak şanzıman olarak bu araçların tam ortasında bulunan yeri dolayısıyla kışın donma olmaması için seçilmiş olabilir.Ancak 70-90w yağ viskositeleri de çok uzak bir değer değildir sanıyorum .
  • Hocam 100.000km'yi geçmiş ama 5 yaşını aşmamış araçların şanzıman yağını değiştirmek uygun olur mu?
    Hani yeni yağ koyarak sürtünmeyi azaltıp yakıttan biraz tasarrufumuz olur mu?
  • quote:

    Hocam 100.000km'yi geçmiş ama 5 yaşını aşmamış araçların şanzıman yağını değiştirmek uygun olur mu?Hani yeni yağ koyarak sürtünmeyi azaltıp yakıttan biraz tasarrufumuz olur mu?


    Merhaba .

    Bazı ustalar şanzuman ve defransiyel yağlarının ömürlük olduğunu,bazısı ise belli peryotlarda değişmesi gerektiğini söyler.Ben kendi arabamın şanzuman yağını değiştirdim ve vites geçişleri eskiye göre çok daha iyi oldu.Benim araba 1990 model 250.000 km de.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi magneetic -- 12 Mart 2011; 23:10:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: magneetic

    quote:

    Hocam 100.000km'yi geçmiş ama 5 yaşını aşmamış araçların şanzıman yağını değiştirmek uygun olur mu?Hani yeni yağ koyarak sürtünmeyi azaltıp yakıttan biraz tasarrufumuz olur mu?


    Merhaba .

    Bazı ustalar şanzuman ve defransiyel yağlarının ömürlük olduğunu,bazısı ise belli peryotlarda değişmesi gerektiğini söyler.Ben kendi arabamın şanzuman yağını değiştirdim ve vites geçişleri eskiye göre çok daha iyi oldu.Benim araba 1990 model 250.000 km de.


    Araç otomatik mi manuel mi?
    Tork konvertörlü otomatikte belli periyotlarda değişmesi gerekiyor zaten ama manuelde çok uzun kmler şanzıman yağının değişmesi pek gerekmez.
  • Manuel vites.Zaten şanzuman 1,4 lt yağ alıyor.Yağın fiyatı 20 tl .Castrol Ep80.
  • aslında şanzıman yağlarının ne kadar sürede değişeceği kataloglarda yazmaktadır ancak tam sentetik şanzıman yağı da olsa bu süre 5-7 sneyi aşmamalıdır. Burada şanzıman bakımı için elimizdeki tek şey yağdır. Bunu da şanzımandan esirgeyerek kar yapılacağını bilinç altımızdan veya şehir efsanelerinden silmek gerekir.


    yeni şanzıman yağı özellikle şehir içi sarfıyatını hissedilir biçimde düşerecektir.Vitesleri doğru ve zamınında atmak kaydıyla

    quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    Hocam 100.000km'yi geçmiş ama 5 yaşını aşmamış araçların şanzıman yağını değiştirmek uygun olur mu?
    Hani yeni yağ koyarak sürtünmeyi azaltıp yakıttan biraz tasarrufumuz olur mu?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.