Şimdi Ara

... (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.405
Cevap
11
Favori
213.947
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam

    205/65R16 ebadında binek araç olarak birçok markada kış lastiği yoktur zaten bu arada aracı gerçekten merak etmeye başladım.

    Araç 2003 CR-V daha önce sormuştum fakat aracı alırken lastiklerini yenileyip verdiler, dolayısıyla 4 mevsim lastik alamadım. Onun için kış lastiği araştırmasına girdim, erken ama olsun çok bulunan bir ebat değil.

    Adamlar 2003 CRV fabrika çıkış 205 65 16 kullanıyorlar 2005 ve sonrası aynı kasaya 215 65 16 kullanıyorlar, gerçi jantlarda değişmiş, benim jantlara olur mu onuda bilemiyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _crash_


    quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam

    205/65R16 ebadında binek araç olarak birçok markada kış lastiği yoktur zaten bu arada aracı gerçekten merak etmeye başladım.

    Araç 2003 CR-V daha önce sormuştum fakat aracı alırken lastiklerini yenileyip verdiler, dolayısıyla 4 mevsim lastik alamadım. Onun için kış lastiği araştırmasına girdim, erken ama olsun çok bulunan bir ebat değil.

    Adamlar 2003 CRV fabrika çıkış 205 65 16 kullanıyorlar 2005 ve sonrası aynı kasaya 215 65 16 kullanıyorlar, gerçi jantlarda değişmiş, benim jantlara olur mu onuda bilemiyorum

    215/65R16 ebadını CR v de rahatlıkla kullanabilir siniz. Honda bu kasada bir ara dediğiniz 205/65R16 ölçüde araç çıkardı ama kısa bir süre için sonradan 215/65R16 ya döndüler.




  • Teşekkürler sanırım kış lastiklerinde bu ebadı tercih edeceğim
  • 195/55/15 orgınal
    ölçü
    195/60/15
    olur mu
    marea 2004 exc lp
  • Sayın Ali bey
    hyundai excel 94 model (Ankara da kullanılacak Aile arabası) 4 adet Yaz lastiği almayı düşünüyoruz
    sitenize baktığımda birçok marka lastik sattığınızı gördüm ben iki marka 3 model arasında kararsız kaldım

    175/70R13 82T MICHELIN ENERGY E3B
    175/70R13 82H NOKIAN NRe
    175/70R13 82T NOKIAN İ3

    Bu üç lastiğin artı ve eksileri nelerdir?
    Acaba hangisini almalıyım yada başka bir marka model tavsiye edebilirmisiniz?

    Birde son olarak lastiklere Nitrojen gazı bastırmak sizce faydalımı?

    Teşekkürler iyi çalışmalar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrtcakmak -- 10 Nisan 2008; 14:45:05 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alpi4242

    195/55/15 orgınal
    ölçü
    195/60/15
    olur mu
    marea 2004 exc lp


    Arka aksda sorun olabilir. SEAT IBIZA larda aynı mantıkta ancak sorun olmuyor fakat sizin aracınızın arka çamurluk payı fazla değil bu nedenle sorun olabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mrtcakmak

    Sayın Ali bey
    hyundai excel 94 model (Ankara da kullanılacak Aile arabası) 4 adet Yaz lastiği almayı düşünüyoruz
    sitenize baktığımda birçok marka lastik sattığınızı gördüm ben iki marka 3 model arasında kararsız kaldım

    175/70R13 82T MICHELIN ENERGY E3B
    175/70R13 82H NOKIAN NRe
    175/70R13 82T NOKIAN İ3

    Bu üç lastiğin artı ve eksileri nelerdir?
    Acaba hangisini almalıyım yada başka bir marka model tavsiye edebilirmisiniz?

    Birde son olarak lastiklere Nitrojen gazı bastırmak sizce faydalımı?

    Teşekkürler iyi çalışmalar


    Nokian İ3 olumsuz fiyat rekabeti yüzün TR ye getirilmiyor. Olsa keşke mükemel bir model T sınıfında ama maalesef üzerinde çok fazla teknoloji taşıdığından fiyatı pahalı kalıyor o nedenle de TR ye getirilmiyor.

    E3B ve NRe birbirlerine çok benzer modeller. Her ikisi de yumuşak; NRe nin özel taban yapısı nedeni ile E3B ye göre % 10-15 daha fazla km. yapabilme ömrü var.

    Sizin aracınız ve lastik ebadınız itibari ile günümüz lastik BAZ teknolojisi kullanıldığından hemen hemen tüm marka ve modeller rahatlıkla taleplerinizi karşılayacaktır.

    Lastiklere Nitrojen basmak deyince saf nitrojenden bahsetmiyoruz tabi, hava ile karıştırılmış nitrojenden bahsediyoruz. Avantajlarıda var dezavantajları da var.

    Avantajlar
    - Lastiğin içini hep kuru tutar
    - Lastiği hep soğuk tuttuğu için km. yapabilme ömrünü uzatır.
    - Ağır vasıta ve yük tipi araçlarda yüklü kullanımlarda lastiği soğuk tuttuğundan çok faydalıdır.

    Dezavantajları
    - Lastiği soğuk tutuması özellikle binek araçlarda ısınmayan lastikte ki tutunma ve frenaj kaabiliyetini azaltır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam


    quote:

    Orjinalden alıntı: mrtcakmak

    Sayın Ali bey
    hyundai excel 94 model (Ankara da kullanılacak Aile arabası) 4 adet Yaz lastiği almayı düşünüyoruz
    sitenize baktığımda birçok marka lastik sattığınızı gördüm ben iki marka 3 model arasında kararsız kaldım

    175/70R13 82T MICHELIN ENERGY E3B
    175/70R13 82H NOKIAN NRe
    175/70R13 82T NOKIAN İ3

    Bu üç lastiğin artı ve eksileri nelerdir?
    Acaba hangisini almalıyım yada başka bir marka model tavsiye edebilirmisiniz?

    Birde son olarak lastiklere Nitrojen gazı bastırmak sizce faydalımı?

    Teşekkürler iyi çalışmalar


    Nokian İ3 olumsuz fiyat rekabeti yüzün TR ye getirilmiyor. Olsa keşke mükemel bir model T sınıfında ama maalesef üzerinde çok fazla teknoloji taşıdığından fiyatı pahalı kalıyor o nedenle de TR ye getirilmiyor.

    E3B ve NRe birbirlerine çok benzer modeller. Her ikisi de yumuşak; NRe nin özel taban yapısı nedeni ile E3B ye göre % 10-15 daha fazla km. yapabilme ömrü var.

    Sizin aracınız ve lastik ebadınız itibari ile günümüz lastik BAZ teknolojisi kullanıldığından hemen hemen tüm marka ve modeller rahatlıkla taleplerinizi karşılayacaktır.

    Lastiklere Nitrojen basmak deyince saf nitrojenden bahsetmiyoruz tabi, hava ile karıştırılmış nitrojenden bahsediyoruz. Avantajlarıda var dezavantajları da var.

    Avantajlar
    - Lastiğin içini hep kuru tutar
    - Lastiği hep soğuk tuttuğu için km. yapabilme ömrünü uzatır.
    - Ağır vasıta ve yük tipi araçlarda yüklü kullanımlarda lastiği soğuk tuttuğundan çok faydalıdır.

    Dezavantajları
    - Lastiği soğuk tutuması özellikle binek araçlarda ısınmayan lastikte ki tutunma ve frenaj kaabiliyetini azaltır.


    Teşekkürler 4 adet 175/70R13 82H NOKIAN NRe otolastiğini 280 ytl den aldık ilk izlenimlerim sanki biraz fazla ses yapıyor ama çok önemli değil. Bu arada satıcıda en yeni 0507 imal tarihli lastikler vardı sanırım 2007 nin 5. haftası üretilmiş yani yaklaşık 1 senelik lastik bu sorun olabilirmi?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mrtcakmak


    quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam


    quote:

    Orjinalden alıntı: mrtcakmak

    Sayın Ali bey
    hyundai excel 94 model (Ankara da kullanılacak Aile arabası) 4 adet Yaz lastiği almayı düşünüyoruz
    sitenize baktığımda birçok marka lastik sattığınızı gördüm ben iki marka 3 model arasında kararsız kaldım

    175/70R13 82T MICHELIN ENERGY E3B
    175/70R13 82H NOKIAN NRe
    175/70R13 82T NOKIAN İ3

    Bu üç lastiğin artı ve eksileri nelerdir?
    Acaba hangisini almalıyım yada başka bir marka model tavsiye edebilirmisiniz?

    Birde son olarak lastiklere Nitrojen gazı bastırmak sizce faydalımı?

    Teşekkürler iyi çalışmalar


    Nokian İ3 olumsuz fiyat rekabeti yüzün TR ye getirilmiyor. Olsa keşke mükemel bir model T sınıfında ama maalesef üzerinde çok fazla teknoloji taşıdığından fiyatı pahalı kalıyor o nedenle de TR ye getirilmiyor.

    E3B ve NRe birbirlerine çok benzer modeller. Her ikisi de yumuşak; NRe nin özel taban yapısı nedeni ile E3B ye göre % 10-15 daha fazla km. yapabilme ömrü var.

    Sizin aracınız ve lastik ebadınız itibari ile günümüz lastik BAZ teknolojisi kullanıldığından hemen hemen tüm marka ve modeller rahatlıkla taleplerinizi karşılayacaktır.

    Lastiklere Nitrojen basmak deyince saf nitrojenden bahsetmiyoruz tabi, hava ile karıştırılmış nitrojenden bahsediyoruz. Avantajlarıda var dezavantajları da var.

    Avantajlar
    - Lastiğin içini hep kuru tutar
    - Lastiği hep soğuk tuttuğu için km. yapabilme ömrünü uzatır.
    - Ağır vasıta ve yük tipi araçlarda yüklü kullanımlarda lastiği soğuk tuttuğundan çok faydalıdır.

    Dezavantajları
    - Lastiği soğuk tutuması özellikle binek araçlarda ısınmayan lastikte ki tutunma ve frenaj kaabiliyetini azaltır.


    Teşekkürler 4 adet 175/70R13 82H NOKIAN NRe otolastiğini 280 ytl den aldık ilk izlenimlerim sanki biraz fazla ses yapıyor ama çok önemli değil. Bu arada satıcıda en yeni 0507 imal tarihli lastikler vardı sanırım 2007 nin 5. haftası üretilmiş yani yaklaşık 1 senelik lastik bu sorun olabilirmi?


    Bu lastik üretim tarihi konusu son zamanlarda bilgili, bilgisiz birçok sesin doğru bilgiler vermemesi nedeni ile bilipde öğrenmek isteyenlerin kafasını çok karıştırdığından genel anlamda burda birkez daha bazı hususları izah etmek istiyorum izninizle.

    Bir lastiğin üretim tarihi itibari ile 5 yıl raf ömrü var deriz. Üreticiler biz bayiilere bu doğrultuda telkin ettiklerinden dolayı... Çok farklı üretimlerden ve tekniklerden kaynaklı çok farklı hususlar olduğu halde...

    Şu çok iyi bilinmelidir, çok anormal ve sıradışı ebat olmadığı müddetçe bayii sıfatına haiz müesseselerde zaten 18-24 ay üzeri beklemiş lastik bulmak zordur.

    İthal lastiklerde ise denk gelmemiş se 6 aydan aşağı lastik bulmak zordur. (Bazı müşterilerimizden haftalık talepler geldiğinden bunu yazıyorum, yani en fazla 1 hafta önce üretilmiş lastik talep ediliyor bazen)

    Lastik süt, yoğurt değil ki...

    Bayiinizden alacağınız 18-24 aylık lastik hiçbir suret de teknik anlamda bir sıkıntı yaratmıyacaktır, yeni bant dan çıkmışına kıyasla...

    Peki 24 ay üstü olursa, denk geldi, rast geldi derseniz... Benim genel izlemem, incelemem, gördüklerim ve öğrendiklerim nezdinde 4 YIL a kadar teknik anlamda sıkıntı yok. 4 Yıldan sonra kademeli olarak 6 yıla kadar sorun çıkarabilme riski artmaya başlıyor.

    Tabi tüm bu söylediklerim belli bir markalaşma sürecini tamamlamış ve belli bir kalite standardından taviz veremez markalar için konuşuyorum.

    Çok teknik detaya girersek karıştırıcaz ama fikir vermesi adına, aynı markanın aynı model lastiğini hiçbir teknolojik değişiklik yapmadan hemde farklı kalitelerde üretme imkanı olduğunu söyliyeyim... şimdilik burda bırakayım bir genel değerlendirebilme açısından ifade etmeye çalışayım.

    Bunca ifadeden sonra sizin sorunuzun cevabı ise "hangi marka model lastik olursa olsun" herhangi teknik bir sıkıntınız olmaz. Olursa da bu lastiğin üretim tarihi ile değil farklı bir fabrikasyon hatanda da olacak olabilir ki bunun çaresi varda bilinebilirliği pek mümkün değil.

    Son bir soru bu sefer benden sizlere. Lastiğin üretim tarihi var evet peki neden hep alışageldiğimiz üzere herhangi bir SON KULLANMA TARİHİ YOK??????




  • Sayın Ali bey cevabınız için teşekkürler. Lastiğin son kullanma tarihi olmaması aslında iyi değil sizinde söylediğiniz gibi 4 yıldan 6 yıla doğru lastikte riskler artmaya başlıyor. Lastiklerin üzerinde bence son kullanma tarihi ve yapılabilecek yol km olarak gösterilmeli, hatta bu araç muayenelerinde kontrol edilmeli. Araçlarımızdaki bizi hayata bağlayan en önemli parçalardan biri.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mrtcakmak

    Sayın Ali bey cevabınız için teşekkürler. Lastiğin son kullanma tarihi olmaması aslında iyi değil sizinde söylediğiniz gibi 4 yıldan 6 yıla doğru lastikte riskler artmaya başlıyor. Lastiklerin üzerinde bence son kullanma tarihi ve yapılabilecek yol km olarak gösterilmeli, hatta bu araç muayenelerinde kontrol edilmeli. Araçlarımızdaki bizi hayata bağlayan en önemli parçalardan biri.


    Lastiklerde son kullanma tarihi biraz göreceli ancak genelde araçla ilgili bir garanti süreci hususunda hep yıllık ortalama bir araç 20,000 KM yapar mantığından yola çıkılarak belli teorik sonuçlara varılmakta.

    LAstikte bunu uygulayabilmek ne derece olabilir ayrı bir tartışma konusu tabi, kimi araç var yılda 40-50 bin km. hatta fazlasını yapabiliyor; kimi araç ise yılda 5000 km yi ancak yapabiliyor.

    Burada 2 yönlü bir sistem izlemek -ki kısmen bu uygulamayı halihazırda uyguluyoruz teknik detay olarak- Hangisi önce mantığını kullanıyoruz. Km. mi yaş mı...

    Son kullanma tarihi de bu doğrultuda olabilir... Bu fikirlerimizi aslında birçok seminerde üreticilere ilettik ancak nedense bir türlü yanaşmıyorla mı diyeyim, yanaşmak istemiyor lar mı daha henüz bende çözemedim.




  • Sn Ali Saglam,
    Oncelikle, işinize gösterdiğiniz özen ve saygıya hayran olduğumu belirtmeliyim. Nokian lastik almak istiyorum ve buna iliskin birkaç sorum olacak.
    Aracim, 2004 model VW Golf, lastikleri 205/55 R16 91W Continental Conti sport Contact. Ankara'daki Otomat Lastik'in sitesinden, hepsi aynı ebatta olmak uzere Nrhi, Nrvi, H ve V serisi Nokian'ları buldum. Aralarında anlamlı bir fiyat farkı yok. Hepsi de guzel gorunuyor :)) ve hepsi de tasima kapasitesi olarak 94 kategorisinde (oysa benim orijinal lastikler 91). Siz bunlardan hangisini onerirsiniz, 91 yerine 94 koymak sorunlu mudur ve son olarak bagislarsaniz Turk'çe bir soru, Otomat pazarlik yapmama gerek olmadan guvenilebilecek bir kurum mudur? Tesekkur ve saygilarimla, a.adnan akçay, akcay@metu.edu.tr
  • SAYGIDEĞER USTALAR ARACIM 2005 1,4 LOGAN LASTİKLERİ 36000 KM OLDU DAHA DEĞİŞTİRME FIRSATIM OLMADI. AMA ARTIK GÖZÜM KARARDI ATICAM BUNLARI. LASTİK ÖLÇÜLERİM 185/65/15 ..NOKİAN DA KARAR KILDIM. YAZ AYINA GİRMEK ÜZERE OLDUĞUMUZ BU AYLARDA KIŞIDA DÜŞÜNEREK, KIŞIN EKSTRA KIŞ LASTİĞİ ALMAMAK İÇİN ŞİMDİDEN KIŞ LASTİĞİ TAKTIRSAM .YAZ AYLARINDA BİR SORUN YAŞARMIYIM...SAYGILAR
  • biraz erken olur kanaatindeyim..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ado2001

    Sn Ali Saglam,
    Oncelikle, işinize gösterdiğiniz özen ve saygıya hayran olduğumu belirtmeliyim. Nokian lastik almak istiyorum ve buna iliskin birkaç sorum olacak.
    Aracim, 2004 model VW Golf, lastikleri 205/55 R16 91W Continental Conti sport Contact. Ankara'daki Otomat Lastik'in sitesinden, hepsi aynı ebatta olmak uzere Nrhi, Nrvi, H ve V serisi Nokian'ları buldum. Aralarında anlamlı bir fiyat farkı yok. Hepsi de guzel gorunuyor :)) ve hepsi de tasima kapasitesi olarak 94 kategorisinde (oysa benim orijinal lastikler 91). Siz bunlardan hangisini onerirsiniz, 91 yerine 94 koymak sorunlu mudur ve son olarak bagislarsaniz Turk'çe bir soru, Otomat pazarlik yapmama gerek olmadan guvenilebilecek bir kurum mudur? Tesekkur ve saygilarimla, a.adnan akçay, akcay@metu.edu.tr


    91 yada 94 diye ifade edilen değerler lastiğin yük indeksini yani lastik başına taşınabilecek maximum yükün yük indeksi cetvelindeki ifadesidir.

    91 in karşılığı lastik başına maksimum yük kapasitesinin 615 Kg. olduğunu ifade eder.
    94 ise 670 Kg. dır.

    Nokian ın 205/55R16 ebadında ki Mevcut ürün gamında yer alan H, V, ZG2 modelleri 94 XL yük indeksi ile üretilir. Bu uygulamadaki amaç yanak ve taban mukavemetini arttırmaktır. Bir tek ekonomik sınıf modeli olan NRe modeli 91 yük indeksi ile üretilir.

    Bu ebatta ki genel üretim 91 üzerine kuruludur ancak Nokian ın birçok ebadı XL (Extra Load - Ekstra Yük yada direnç olarak tercüme edebiliriz...) formatında üretilir. Bir nevi Nokian ın kendine has üretim prensibi diyebiliriz.

    Otomat bayii miz ile ilgili sorunuza gelirsek; iyi yada kötü bir değerlendirme yapmak bizim haddimize değildir. Biz eski bir sözdür ama şuna inanırız "Ainesi yaptığı iştir insanın"




  • quote:

    Orjinalden alıntı: DERLİ60

    SAYGIDEĞER USTALAR ARACIM 2005 1,4 LOGAN LASTİKLERİ 36000 KM OLDU DAHA DEĞİŞTİRME FIRSATIM OLMADI. AMA ARTIK GÖZÜM KARARDI ATICAM BUNLARI. LASTİK ÖLÇÜLERİM 185/65/15 ..NOKİAN DA KARAR KILDIM. YAZ AYINA GİRMEK ÜZERE OLDUĞUMUZ BU AYLARDA KIŞIDA DÜŞÜNEREK, KIŞIN EKSTRA KIŞ LASTİĞİ ALMAMAK İÇİN ŞİMDİDEN KIŞ LASTİĞİ TAKTIRSAM .YAZ AYLARINDA BİR SORUN YAŞARMIYIM...SAYGILAR


    Yazın sorun yaşar sınız... Kış lastikleri adı üzerinde kış aylarında kullanılması gereken farklı hamur bileşimlerine sahip farklı amaç güdülerek dizay edilmiş ve geliştirilmiş lastiklerdir.

    Sizin ihtiyacınız doğrultusunda bu mevsimde almanız gereken YAZ lastiğidir. Kışın ise ikinci kere lastik almam diyor sanız aracınızda mutlaka zincir bulundurmalısınız.

    Şunuda lütfen göz ardı etmeyiniz hem yaz hem kış lastiği kullanmakla yaklaşık 5 senelik bir süreçte güvenliğinizden ve aracınızın sağlığından ödün vermemiş olursunuz.




  • TEŞEKKÜR EDERİM
  • quote:

    Orjinalden alıntı: DERLİ60

    TEŞEKKÜR EDERİM


    Rica ederim.
  • ali bey

    2003 model megan 1 aracımda 185 60 R 15 H serisi lastikler kullanılıyor. 4 lastik bana kaça mal olur? bu konuda bilgi verirmisiniz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ag2001

    ali bey

    2003 model megan 1 aracımda 185 60 R 15 H serisi lastikler kullanılıyor. 4 lastik bana kaça mal olur? bu konuda bilgi verirmisiniz.



    185/60R15 NOKIAN H modeli olarak tıklayınız
    185/60R15 MICHELIN E3A modeli olarak tıklayınız
    185/60R15 BRIDGESTONE ER300 modeli olarak tıklayınız




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.