DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
EN İYİ LASTİK MARKASI HANGİSİDİR? NEDEN
61
Cevap
0
Favori
37.028
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> EN İYİ LASTİK MARKASI HANGİSİDİR? NEDEN
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      451 Mesaj
      08 Temmuz 2007 17:22:24
      Lütfen yazarmısınız lastik alcamda


      _____________________________

    • Çavuş
      44 Mesaj
      09 Temmuz 2007 05:09:55
      benim aracım üzerinde continental var orjinal lastikleri bunlar baya eskidi seneye goodyear eagle F1 almayı düşünüyorum desenleri çok hoşuma gitti serviste görmüştüm daha sonra baya araştırdım performans olarakta fena değil bence bu lastiğe bakıp ona göre karar ver derim


      _____________________________

    • Yarbay
      3759 Mesaj
      09 Temmuz 2007 12:03:53
      Kullanılan zemine göre değişiyor bence. Mesela ben genelde, toprak, stabilize gibi sivri ve aşındırıcı zeminde gidiyorum. Pirelli falan iyi oluyor.

      Ama sırf otoyol gibi yol içinse nokian öneriyorlar.


      _____________________________

      Mobil imza versek?
    • Yüzbaşı
      392 Mesaj
      10 Temmuz 2007 16:20:02
      ben 15 km stabilize yolda 3 lastik patlattım. Hem de başka başka zamanlarda değil. Giderken 2, dönerken 1 lastik gitti. Lastiklerimde kabak değildi. Baya dişliydi. Bende lastiklerin çok sert olduğuna kanaat getirdim ve 4 tane lassa aldım. Lassa yumuşak dediler. DOĞRUMU ACABA?


      _____________________________

      KARATAS
    • Yüzbaşı
      781 Mesaj
      17 Temmuz 2007 13:28:21
      En İyi Lastik Yoktur... Araca ve Amaca Uygun Lastik Vardır.


      _____________________________

      Saygılarımla
      C.Ali SAĞLAM
    • Yüzbaşı
      924 Mesaj
      17 Temmuz 2007 20:41:32
      Arabanızın üzerindeki lastikten mennunduysanız (yada sizinle aynı arabası olan birine de sorabilirsiniz)
      aynısını alın derim ben.
      Memnun değilseniz arabanızın markasını ve lastiklerinizin boyutunu verin.
      Kullananlar size yardımcı olacaktır diye düşünüyorum.

      arz ederim


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      739 Mesaj
      17 Temmuz 2007 22:56:50

      quote:

      Orjinalden alıntı: alisaglam

      En İyi Lastik Yoktur... Araca ve Amaca Uygun Lastik Vardır.


      aynen katılıyorum.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1356 Mesaj
      18 Temmuz 2007 00:03:07
      ee sonuç??


      _____________________________

    • Teğmen
      220 Mesaj
      18 Temmuz 2007 11:25:46

      quote:

      Orjinalden alıntı: kapisiz

      ee sonuç??

      Aracın kullanma kılavuzunda hangi tür ebat ve marka hakkında bilgi olsa gerek...Bence daha önceki orjinal fabrika çıkış lastik markasından şaşma derim...Şu an üzerindeki değişik marka olabilir ama kısa bir araştırmadan sonra bence orjinal lastik ebat ve marka bulursun...


      _____________________________


      |DH| TOYOTA KARDEŞLİĞİ
      2001 TOYOTA COROLLA TERRA 1.4 97 HP
    • Teğmen
      220 Mesaj
      18 Temmuz 2007 11:27:53
      Sonuçta aracın o kadar eski model değil...Bir ara Fiat topicine bakmanı öneririm..


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nisay50 -- 18 Temmuz 2007; 11:30:01 >
      _____________________________


      |DH| TOYOTA KARDEŞLİĞİ
      2001 TOYOTA COROLLA TERRA 1.4 97 HP
    • Otomobil Uzmanı
      10358 Mesaj
      18 Temmuz 2007 11:53:02
      sorunun en iyi lastik markası nedir diye sorulmasına cevabım şudur,

      en iyi lastik diye birşey yoktur , aracınıza belirli koşullar için uyan en iyi lastik vardır.Kışın için ayrı yağmurda ayrı yazın ayrı , hepsi birden mükemmel olan lastik yoktur.Birinden fedakarlık edilince diğeri düzelebilinir.Şimdi lastikleri kıyaslarken aynı sınıf içinde verilen para ile orantılı olarak en uygun olan şeklinde olaya baklırsa daha doğru sonuç alınır.

      Fabrika lastik ölçüleri aracınız için en iyisidir.Ancak üzerinde verilen lastik min kriterleri sağlayan ortalama lastiklerdir.Para üretici için daima birincil faktördür.Bu yüzden aracınıza en uygun lastiği bunu denemiş iyi kötü anlarını görmüş olanlardan tavsiyesini alarak ve internette performans keriterlerini araştırarak , sonuçta son pazarlık fiyat avantajı sizin için hangisi uygun ise bu seçilmelidir.Üniversite sonuçları gibi aracınıza göre sıralama yapılmalı ve fiyatı en uygun olana karar verilmelidir.Ayrıca km bazında da aşınma kriterleri önemli ise bunu da nıot etmelidir.

      genelde yapılan bir hata vardır.Uzun km giden lastik ile iyi tutuş şartları birlikte aranmaktadır.Halbuki bu ikisi birbirine zıt şeylerdir.Km den bir miktar fedakarlık ederken biraz da orta sert lastik seçimi daha doğru olmaktadır.koşullara göre çok değişmektedir.Unutmayalım ki dünyanın bir numaralı arabaları olan F1 de bile doğru lastik seçimi ile yarış kazanmaktadırlar.Bu adamların lastik hakkında bilgileri herhalde en uzman diyen kişinin 100 katı fazladır.Ancak onlarda bile yarış sonrasında bazen hatalı seçim yüzünden kaybettik gibi açıklamalarını dünleyebilirsiniz.

      son söz , En doğrusunu kullanan kişi bilir tecrübe esastır.kişisel kullanım farkları seçim konusunda farklı noktalara varmanızı sağlayacaktır.


      _____________________________

    • Er
      1 Mesaj
      18 Temmuz 2007 15:40:05
      Carrefour da gördüğümüz ucuz lastiklerden almalı mı? Alırsak kim takar? Sorun çıkar mı?

      Tavsiye eden var mı?


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      18 Temmuz 2007 22:25:39
      performans lastiklerinde en iyisi continentaldir v- w. standart denilen h tipi lastiklerin kralıda lassadır aynen bu böyle biline


      _____________________________

      '' Bizim Gerçek Kıldıklarımıza Onların Hayalleri Erişemedi '' Fatih Sultan Mehmet
    • Yüzbaşı
      570 Mesaj
      19 Temmuz 2007 05:14:41
      şimdi aracın kullanma klavuzunda yazıyordur belki ama ben 2.el aldım ve bu bilgiler yok bende ve tecrübesizim bu konuda, aracımda önde bridgstone arkada michelinn energy var şu anda ama kabaklaştılar ve arka lastiğimi çok sert vurdum bi kazada patlamadı üstü çizildi tampon gibi sadece hatta usta bile dedi bu nası parçalanmamış diye, şimdi yeni lastik alırken michellin e3a energy alim dedim ama bi tanesi 110 lira falan, 4 lastik birden alınca pahalı oluyor, diğer tarafta kumho vs. var ucuz fiyata ve bir arkadaşım kumho taktı aracına gayet de memnun lastiklerden iyi de yol tutuyorlar ben de baktım, ama onun lastikleri 195 55 falan benimkiler ise r14 175e 65 lastiklerim şimdi ustalara soruyorum siz olsanız ne alırsınız


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      781 Mesaj
      19 Temmuz 2007 18:34:36

      quote:

      Orjinalden alıntı: FixXxeR

      şimdi aracın kullanma klavuzunda yazıyordur belki ama ben 2.el aldım ve bu bilgiler yok bende ve tecrübesizim bu konuda, aracımda önde bridgstone arkada michelinn energy var şu anda ama kabaklaştılar ve arka lastiğimi çok sert vurdum bi kazada patlamadı üstü çizildi tampon gibi sadece hatta usta bile dedi bu nası parçalanmamış diye, şimdi yeni lastik alırken michellin e3a energy alim dedim ama bi tanesi 110 lira falan, 4 lastik birden alınca pahalı oluyor, diğer tarafta kumho vs. var ucuz fiyata ve bir arkadaşım kumho taktı aracına gayet de memnun lastiklerden iyi de yol tutuyorlar ben de baktım, ama onun lastikleri 195 55 falan benimkiler ise r14 175e 65 lastiklerim şimdi ustalara soruyorum siz olsanız ne alırsınız



      Öncelikle;

      Mümkün mertebe imkanlarınız dahilinde Lastiklerinizi hepsi aynı diş profiline, markaya, modele sahip olacak şekilde mutlaka 4 adet değiştirmelisiniz. İmkan kısıtlı ise ve 2 tane lastik değiştirmek durumunda kalınıyorsa o zaman değişecek olan lastiklerin değişmeyecek olanlar ile aynı marka, model ve diş profilinde olmasına özen göstermeliyiz. Cümlesi işin doğru olan teknik tarafını ifade eder.

      175/65R14 gibi bir ebatta hem standart binek diye tabir ettiğimiz (T) hız sınıfı (190Km/s) bir lastikde olabilir; yüksek performans diye tabir ettiğimiz (H) hız sınıfı (210 Km/s) bir lastik de olabilir. T sınıfları H lara oranla karkas ve bileşimleri gereği daha yumuşak yani konfora odaklı lastiklerdir.

      Aracınız için bu temel kriter bilgilerinden sonra birçok markanın birçok modelini kesenize göre güvenle alıp kullanabilir siniz. Bu seri ebat lastiklerde (E) normlarını taşıyan tüm lastikler temel teknoloji olarak artık aynılar. Sadece kendi sürüş alışkanlığınıza ve kesenize uygun bir marka yada model seçiniz.

      Aslında birçok teknoloji var ama TR yolları için gerekli olan bizce en önemli etken bir lastikte "Eksiz Naylon Kuşak" sarmalının mutlaka olması. Çünkü bu teknoloji sayesinde kaçılamayan ülkemizdeki bol çukurlarda lastiğe bir nevi emniyet kemeri görevi görüp sürücüye hissettirmeden emniyetli sürüşü daim kılıyor.


      _____________________________

      Saygılarımla
      C.Ali SAĞLAM
    • Binbaşı
      1356 Mesaj
      20 Temmuz 2007 00:50:16
      peki ali sağlam kardeş,söylediğin açıdan fiyat performans açısından hangi lastikleri önerirsiz..mesela pirellinin yan ürünü ceat diye bi marka var 50 ytl..uyar mı?taktırayım mı?


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      781 Mesaj
      20 Temmuz 2007 12:05:50

      quote:

      Orjinalden alıntı: kapisiz

      peki ali sağlam kardeş,söylediğin açıdan fiyat performans açısından hangi lastikleri önerirsiz..mesela pirellinin yan ürünü ceat diye bi marka var 50 ytl..uyar mı?taktırayım mı?


      Pirelli, özellikle CEAT ın üretim tekniğini bilmiyorum ama 50 YTL çok albenili fiyat buda bir gerçek. ama lastik başına 15-20 YTL fark toplam da 60-80 YTL fark ile çok daha iyi marka ve modeller alabilme imkanı var iken hadi toplam da 100 olsun, haytımızı bu kadar fark paralara sadece ucuz olsun anlamında değerlendirmelimiyiz ayrı bir topic konusu sanırım.

      Fiyat çok ciddi bir kriter ise sizin için zaten seçiminizi yapmış durumdasınız.


      _____________________________

      Saygılarımla
      C.Ali SAĞLAM
    • Yüzbaşı
      570 Mesaj
      20 Temmuz 2007 15:28:53
      teşekkürler arkadaşım, şimdi senin söylediğine göre lastikler arasındaki farklar aynı çipi kullanan anakartlar arasındaki fark gibi, o zaman kesemize uygun geleni seçicez 4ü birden değişcek


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      781 Mesaj
      20 Temmuz 2007 18:52:27

      quote:

      Orjinalden alıntı: FixXxeR

      teşekkürler arkadaşım, şimdi senin söylediğine göre lastikler arasındaki farklar aynı çipi kullanan anakartlar arasındaki fark gibi, o zaman kesemize uygun geleni seçicez 4ü birden değişcek


      inan bu açıdan hiç düşünmemiştim bu şeklide de tasvir edememde sanırım. Benim bu topicde savunduğum standart baz binek lastik grupları içindir, yüksek performans ve ultra yüksek performans grupda teknoloji çeşitliliği çok fazla.


      Bir yanlış anlamaya sebebiyet vermemek için yukarıdaki gibi mantıkta Ultra/yüksek performans gruplarında ayırım yapmak durumundayız sadece fiyat odaklı olamaz.


      _____________________________

      Saygılarımla
      C.Ali SAĞLAM
    • Yüzbaşı
      317 Mesaj
      22 Temmuz 2007 11:55:23
      fiyattan önce kaliteyi düşünmeliyiz bence. çünkü yer ile temasımızı sağlayan tek nokta onlar.bu konuda kalitesini kanıtlamış markalardan seçim yapmamız belki bütçemizi zorlar ama en azından lastiğin tutuş sorunu nedeniyle kaza yapma riskini en aza indidir.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      781 Mesaj
      22 Temmuz 2007 15:39:27

      quote:

      Orjinalden alıntı: mndrs69

      fiyattan önce kaliteyi düşünmeliyiz bence. çünkü yer ile temasımızı sağlayan tek nokta onlar.bu konuda kalitesini kanıtlamış markalardan seçim yapmamız belki bütçemizi zorlar ama en azından lastiğin tutuş sorunu nedeniyle kaza yapma riskini en aza indidir.


      Bu bakış açısı hem teknik, hem pratik açıdan en doğru bakış açısıdır lastik alırken.

      Fiyat elbette önemli ama hayıtımız mevzubahis olduğu ürün alımlarımızda sadece fiyata odaklanılmamalı.

      İmkanımız kısıtlı olabilir anlaşılır bir durumdur ama Lastik aracınızın emniyetinin başlangıcıdır.


      _____________________________

      Saygılarımla
      C.Ali SAĞLAM
    • Yüzbaşı
      265 Mesaj
      25 Temmuz 2007 15:00:15
      sizlere katılmamak mümkün değil ama pahalı lastik en iyi lastikmidir, mesela bende kumho var arabayı aldığımda üzerindeydi, arabasını aldığım arkadaş iyi olduğunu söyledi, fiyatının ne kadar olduğunu bilmiyorum tahminim michelin ya da brigston kadar pahalı değildir...



      quote:

      Orjinalden alıntı: alisaglam



      Alıntıları Göster



      Bu bakış açısı hem teknik, hem pratik açıdan en doğru bakış açısıdır lastik alırken.

      Fiyat elbette önemli ama hayıtımız mevzubahis olduğu ürün alımlarımızda sadece fiyata odaklanılmamalı.

      İmkanımız kısıtlı olabilir anlaşılır bir durumdur ama Lastik aracınızın emniyetinin başlangıcıdır.




      _____________________________

      "Size yasak edilen büyük günahlardan kaçınırsanız, kusurlarınızı örter ve sizi şerefli bir yere yerleştiririz." Nisa/31

      İman etmek, görünmeyene inanmaktır. Mükafatı ise görünmeyeni görmektir.

      Hiç kimse ölüm döşeğinde 'Keşke daha çok çalışsaydım' demez.
      Hayatınızın kıymetini bilin

    • Yüzbaşı
      781 Mesaj
      26 Temmuz 2007 00:44:08

      quote:

      Orjinalden alıntı: kaangul

      sizlere katılmamak mümkün değil ama pahalı lastik en iyi lastikmidir, mesela bende kumho var arabayı aldığımda üzerindeydi, arabasını aldığım arkadaş iyi olduğunu söyledi, fiyatının ne kadar olduğunu bilmiyorum tahminim michelin ya da brigston kadar pahalı değildir...




      Alıntıları Göster





      Zaten pahalı lastik en iyi lastik diyemeyiz. Burda vugulamak istediğimiz kalite, teknoloji, lastik özellikleri açısından fiyatını da gözeterek maximum fayda sağlıyabileceğimiz ürünü temin edebilmek.


      _____________________________

      Saygılarımla
      C.Ali SAĞLAM
    • Yüzbaşı
      963 Mesaj
      28 Temmuz 2007 14:18:10
      Benim aracın 4 tekeride BRİSTON du öne 2 MİCHELIN aldım gayet iyi ama çok yumuşak gibi titreşimi alıyor ama stabil değil sanki. Bide kuru yolda sıcakta kayıyor normal havada kuru yolda kaymıyor.. İlginç geldi bu normal mi. Su da da kaymıyor yağmurda falan. Tabi yolda çamurumsu baya kalın tabaka olursa kayıyor..

      Arkalar eskiyor michelınları arkaya alıp öne goodyearın 4 mevsimini almayı planlym fazla uzun yol yapmam nasıl olur...


      _____________________________

    • Yarbay
      5650 Mesaj
      28 Temmuz 2007 21:52:53
      en iyisi brigestone ve michelin markaları zaten formula yarışlarındada son seneye kadar bu iki firma lastik tedarik ediyordu bu bence çok önemli bir kriterdir lastik seçimi açısından


      _____________________________

      G.S
    • Yüzbaşı
      781 Mesaj
      29 Temmuz 2007 00:08:50

      quote:

      Orjinalden alıntı: wolfhonda

      en iyisi brigestone ve michelin markaları zaten formula yarışlarındada son seneye kadar bu iki firma lastik tedarik ediyordu bu bence çok önemli bir kriterdir lastik seçimi açısından


      Formula 1 e lastik temin etmek demek çok iyi lastik demek midir?

      Yanlış anlamayın lütfen ama bu şekilde kendimizi kalıplara sokmamalıyız. Formula 1 çok ayrı bir dünya çok farklı bir teknolojidir. Burda kullanılan teknolojiyi standart araçlara uygulayamaz sınız.

      Uygularsanız istanbul trafiğinde NASA uzay mekiğiyle gitmek gibi bişi olur bu.

      Bridgestone kötü bir marka değildir keza michelin de öyle ancak FORMULA 1 i baz alarak şu yada bu iyi demek doğru değildir.

      Birçok farklı markanın kendilerinin milyon doları bulan arge sonucu geliştirdikleri ürünleri ve teknolojileri var.

      En iyi lastik Kısaca, şu yada bu marka değil, araca ve amaca göre lastik demek, o lastiği temin edip kullanabilmek önemlidir.


      _____________________________

      Saygılarımla
      C.Ali SAĞLAM
    • Yüzbaşı
      781 Mesaj
      29 Temmuz 2007 00:14:08

      quote:

      Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

      Benim aracın 4 tekeride BRİSTON du öne 2 MİCHELIN aldım gayet iyi ama çok yumuşak gibi titreşimi alıyor ama stabil değil sanki. Bide kuru yolda sıcakta kayıyor normal havada kuru yolda kaymıyor.. İlginç geldi bu normal mi. Su da da kaymıyor yağmurda falan. Tabi yolda çamurumsu baya kalın tabaka olursa kayıyor..

      Arkalar eskiyor michelınları arkaya alıp öne goodyearın 4 mevsimini almayı planlym fazla uzun yol yapmam nasıl olur...


      Sıcak ta kayması bir nebze normaldir çünkü ısınan taban kauçuk bileşimi hamur yapısını bir miktar gevşetmek üzere tasarlandığında mümkündür.

      Michelin zaten yapısı ve doğası gereği hep yumuşak olmuştur. Ancak titreşimin yumuşaklıkla alakası yoktur aksine sert lastik titreşimleri daha çok hisettirir, bence aracınızın özellikle yeni takılan ön lastik balans ayarlarını bir kontrol ettiriniz titreşim balans bozukluğundan da olabilir.

      Yeni lastik alımınızla ilgili olarak da teknik anlamda mümkün mertebe aynı diş profiline sahip marka ve modeli almanızı yani yeni alacaklarınızı da mecburen michelin almanızdoğru olacaktır.


      _____________________________

      Saygılarımla
      C.Ali SAĞLAM
    • Yarbay
      3825 Mesaj
      29 Temmuz 2007 14:36:55
      quote:

      Orjinalden alıntı: alisaglam
      Aslında birçok teknoloji var ama TR yolları için gerekli olan bizce en önemli etken bir lastikte "Eksiz Naylon Kuşak" sarmalının mutlaka olması. Çünkü bu teknoloji sayesinde kaçılamayan ülkemizdeki bol çukurlarda lastiğe bir nevi emniyet kemeri görevi görüp sürücüye hissettirmeden emniyetli sürüşü daim kılıyor.


      "Eksiz Naylon Kuşak Sarmalı"nı standart sunan markalar var mı? Yoksa markaların farklı modellerinde mi arayacağımız bir özelliktir bu?

      Bir de "H" hız sınıfı lastik ile "V" ve "W" hız sınıfı lastiği konfor açısından karşılaştırır mısınız?


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      963 Mesaj
      29 Temmuz 2007 14:57:55
      quote:

      Orjinalden alıntı: alisaglam



      Alıntıları Göster



      Sıcak ta kayması bir nebze normaldir çünkü ısınan taban kauçuk bileşimi hamur yapısını bir miktar gevşetmek üzere tasarlandığında mümkündür.

      Michelin zaten yapısı ve doğası gereği hep yumuşak olmuştur. Ancak titreşimin yumuşaklıkla alakası yoktur aksine sert lastik titreşimleri daha çok hisettirir, bence aracınızın özellikle yeni takılan ön lastik balans ayarlarını bir kontrol ettiriniz titreşim balans bozukluğundan da olabilir.

      Yeni lastik alımınızla ilgili olarak da teknik anlamda mümkün mertebe aynı diş profiline sahip marka ve modeli almanızı yani yeni alacaklarınızı da mecburen michelin almanızdoğru olacaktır.


      Titreşimi alıyor derken absorbe ediyor araca yansıtmıyor demek istedim..
      Ancak lastik aynı olmalı düşüncenize katılmıyorum. Öndeki bristonları arkaya taktım öne michelın aldım hiç zararını görmedim..Arkadaki bristonlar da baya eskidi önümüzdeki kışa doğru öne 4 mevsim alsam michelınları arkaya taksam olmazmı yani...
      İLGİNİZE TEŞEKKÜR..


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 29 Temmuz 2007; 14:59:46 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      781 Mesaj
      02 Ağustos 2007 23:46:50

      quote:

      Orjinalden alıntı: hesheit


      Alıntıları Göster



      "Eksiz Naylon Kuşak Sarmalı"nı standart sunan markalar var mı? Yoksa markaların farklı modellerinde mi arayacağımız bir özelliktir bu?

      Bir de "H" hız sınıfı lastik ile "V" ve "W" hız sınıfı lastiği konfor açısından karşılaştırır mısınız?


      Geç Cevap verdiğim için özür dilerim bir müddettir yoktum.

      "Eksiz Naylon Kuşak Sarmalı" bir çok üreticinin üretiminde kullandığı bir tekniktir son teknolojilerde ancak hala bu sistemin olmadığı lastiklerde var. Bunu birçok bayii yetkilisi bile seminerlerde özellikle üzerine basıla basıla anlatıldığı halde nedense bilmez. O nedenle ürün açıklamalarını okumanız yolu ile bilgi edinmeniz yada şastik üretici yada ithalatçılarına mail yolu ile sorarak bilgi edinmeniz kolay olacaktır.

      H, V'den, V'de W'dan yumuşaktır. Doğal olarak yapı mimarileri gereği böyledir. Hız sınıfı arttıkça karkas ve taban üretim sürecindeki direnajlar artmaktadır.


      _____________________________

      Saygılarımla
      C.Ali SAĞLAM
    • Yüzbaşı
      781 Mesaj
      02 Ağustos 2007 23:56:02

      quote:

      Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V


      Alıntıları Göster



      Titreşimi alıyor derken absorbe ediyor araca yansıtmıyor demek istedim..
      Ancak lastik aynı olmalı düşüncenize katılmıyorum. Öndeki bristonları arkaya taktım öne michelın aldım hiç zararını görmedim..Arkadaki bristonlar da baya eskidi önümüzdeki kışa doğru öne 4 mevsim alsam michelınları arkaya taksam olmazmı yani...
      İLGİNİZE TEŞEKKÜR..


      Öncelikle;
      4 Mevsim diye bir lastik yoktur. 4 Mevsim diye tabir edilenlerin hepsi YAZ lastiğidir. Madem 4 Mevsim lastik varda neden Kış Lastikleride var o zaman?

      Yeni lastiklerinizi (YAZ yada KIŞ karar sizin) öne Michelinleri arkaya takabilir siniz.

      Ben 4 lastiğin aynı diş profil yapısına sahip olmaları gerektiğinden mecbursunuz demiştim... Katılmayabilirsiniz ancak bu işin teorisi de tekniğide, tecrübeside, verilen eğitimleri de hep bu yönde. Siz herhangi bir durumla karşılaşmayıp bu farkı anlamak durumunda kalmamış olabilir siniz. Ancak "2 lastik değiştirdiğiniz müddetçe mevcut diş profilinizle devam etmeniz gerekir" ibaresini her zaman DOĞRUSU olduğu için söylemek benim işimin gereği.


      _____________________________

      Saygılarımla
      C.Ali SAĞLAM
    • Yüzbaşı
      963 Mesaj
      07 Ağustos 2007 22:25:42
      Tabii ki dediğiniz gibi yapmak lazım ancak memır işi bölede oluyor napalım
      4 mevsim dediğimde h sınıfı lastikler biraz daha dişli oluyo ya onlar işte.. Yada öle bişy. Biraz dişlice dişleri aralıklı olan yaz lastiği yada performans lastikleri karda kışta yağmur çamurda ii oluyor.. buz oldumu zincir takarız. ama bu haricinde yarı patinaz alır yukarı...

      michelın e3a gibi bi lastik tam yaz lastiğidir yağmur su da ii ama çamur kar oldumu direk kalırsın çamurda bile zincir gerekiyo..

      E şimdi yağmuru gözetleyip kış lastiği takamayız ki ANADOLU burası bi yağmur köy yolları çamur michelın çıkmaz rampaları.. E nolcak bizim 4 mevsim dedğimiz yada öle sandığımız dişli lastik olcak

      İşin garibi biz bu lastikle otoyolda da gitmek isteriz sıradan asvalt da da sıcak asvalt da da 140- 20 km arası hızlarda ii olsun isteriz sessiz olsun deriz YANİ ÇOK ŞEY isteriz böle lastik varmı ? h sınıfı performans lastikleri iş görüyor goodyearın bridgestonenin lassanın lastikleri biraz daha nokian göre h sınıfı için daha çamura geliyor..


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      781 Mesaj
      09 Ağustos 2007 23:13:49

      quote:

      Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

      Tabii ki dediğiniz gibi yapmak lazım ancak memır işi bölede oluyor napalım
      4 mevsim dediğimde h sınıfı lastikler biraz daha dişli oluyo ya onlar işte.. Yada öle bişy. Biraz dişlice dişleri aralıklı olan yaz lastiği yada performans lastikleri karda kışta yağmur çamurda ii oluyor.. buz oldumu zincir takarız. ama bu haricinde yarı patinaz alır yukarı...

      michelın e3a gibi bi lastik tam yaz lastiğidir yağmur su da ii ama çamur kar oldumu direk kalırsın çamurda bile zincir gerekiyo..

      E şimdi yağmuru gözetleyip kış lastiği takamayız ki ANADOLU burası bi yağmur köy yolları çamur michelın çıkmaz rampaları.. E nolcak bizim 4 mevsim dedğimiz yada öle sandığımız dişli lastik olcak

      İşin garibi biz bu lastikle otoyolda da gitmek isteriz sıradan asvalt da da sıcak asvalt da da 140- 20 km arası hızlarda ii olsun isteriz sessiz olsun deriz YANİ ÇOK ŞEY isteriz böle lastik varmı ? h sınıfı performans lastikleri iş görüyor goodyearın bridgestonenin lassanın lastikleri biraz daha nokian göre h sınıfı için daha çamura geliyor..


      Mevcut üretilen lastikle özellikle belli bir zemin yada hava koşulu belirtilmemişse sizin de dediğiniz üzerde tüm zemin ve hava koşullarında hizmet vermek üzere belli bir ortalama bileşenler ile ürtilmekteler.

      Yalnız şu da bir gerçek ki, tüm iyiler bir arada olması lastik teknolojisi açısından mümkün değil. Mutlak surette belli bir noktaya ağırlık verdiğinizde misal olarak ıslak zemin kabiliyetini arttırdığınızda bu sefer de kuru zemin tutunma ve frenaj kabiliyetlerinden ödün veriyorsunuz.

      Yukarıda da dediğim gibi güvenlik başta olmak üzere ORTALAMA bir karışımla üretiliyor lastikler.

      Zaten garip olmazmıydı, asfaltta çok iyi olan bir lastik çamurlu zemindede çok iyi olsa...

      İnşallah bu tarz teknolojileri geliştirirler bekliyoruz bizde ama ufukta bile gözükemiyor...


      _____________________________

      Saygılarımla
      C.Ali SAĞLAM
    • Yüzbaşı
      475 Mesaj
      23 Ağustos 2007 16:50:20
      Bridgestone Turazna ve Goodyear Eagle F1 lastiklerini kullandım. Turanzayı aşırı uzun kullandım. Golf 55 bini geçti, turanzalar kabak olduğundan hafif pati olayları başladı artık. LAstik değişmek lazım, aldığımızdan beridir aynı lastik.

      Araba çok hızlı giderken biraz gürültü var, fakat yol tutuşu inanılmaz iyi, yağmurda fazla şakjaya gelmiyor lastik. Karda zaten unutun gitsin. Lastik sert.
      205/55 R16 lastik ebatları. Eagle F1 de öneririm muhteşem lastiktir. Bu yeni yeni yerleşmiş lastik firmalarıda, iyi güzel süper yol tutuan modelleri var fakat çabuk aşınıyorlar. Kumho dur toyodur. Bunlar uyduruk markalar değil her markanın kendini gösterdiği bir ortam vardır. Michelin, Bridgestone F1 e lastik yapıyosa Goodyear Firestone, Nascara, Indycar'a lastik yolluyor.

      Tabiiki lastik ebatlarına göre değişir, 4x4 için Good Year Wrangler F1 kullanıyoruz fakat karda tutuşu kötü, yağmurda ve kuruda muhteşem yol tutuyor. Ama stabil yolda o kadar iyi değil. Karda da iyi değil.

      Benim tercihim, kuru için Eagle F1 ve Turanza (malum yağmurlu performansta önemli). Kar lastiği için Michelin Alpine (lassa snowways kullanıyorum alpineden daha çok memnun kaldım golf te.)

      Lastik alırken herşeye dikkat edilmeli, markaların niye bu kadar iyi olduğunu bu dikkat edilecek hususlar belirler. Lastik homojen olarak mı eskimekte? kısmen yüzey kalitesinde bozukluk görülebilir mi? Asfaltta güzel fakat hangi asfaltta? her asfaltta yakın performans verebilir mi? Henüz yağmur yağmış pis yolda tutuş nasıldır? ani hareketlerde yanaklara baskı olduğunda süspansiyonlarla ne derece hoş çalışır. Çukura, kasise gelindiğinde ne kadar esner, janta ne kadar koruma sağlar. Kaç km gider, ömrü nedir. Ne kadar yüksek hıza kadar konforlu ve hakim yol tutuş sağlar. Yoksa ne varki gibi alın carrefourdan lastiği oda götürür boş yolda 90km yi geçmiyorsanız. Nasıl olsa sorun çıkmaz aynı şekilde git gel :D


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asphodel -- 23 Ağustos 2007; 16:53:57 >
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      26 Ağustos 2007 21:10:54
      en iyisi continentaldır daha sonra michelin ama türkiye koşullarında lassa 1 numaradır roadstone ucuz ve sağlamdır v tipi roadstone h tipi lassadan şaşma


      _____________________________

      '' Bizim Gerçek Kıldıklarımıza Onların Hayalleri Erişemedi '' Fatih Sultan Mehmet
    • Teğmen
      168 Mesaj
      26 Ağustos 2007 22:24:55
      Bridgestone B250 yi kullanıyorum ve çok güzel yol tutuşu var. Eğer boyutlar tutuyorsa bu lastiği öneririm. İnşallah gerek duyulmaz ama 2 lastik alınca 6 ay yol yardımını da ücretsiz sağlıyorlar.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi megabite -- 26 Ağustos 2007; 22:26:22 >
      _____________________________

    • Onbaşı
      36 Mesaj
      26 Ağustos 2007 23:03:02
      petlas millenium 2001 süper lastik tavsiye ederim


      _____________________________

    • Binbaşı
      1356 Mesaj
      28 Ağustos 2007 11:42:51
      petlas yerli değil mi yaa



      _____________________________

    • Yarbay
      2665 Mesaj
      28 Ağustos 2007 13:01:20
      nokian nrhi aldımıştım 1 ay önce, ilk defa şehirdışına çıkma imkanım oldu.

      bodrum-güvercinlik arası virajlıdır. lassa atracta ile 90 km hızla girebildiğim viraja, 95 km hızla girebildim. performansı gayet memnuniyet verici benim için.
      yalnız sessizlik olarak pek tatmin etmedi ama malum corollaların lastik sesi sorunu var ve bu sorunun çözümü lastik değişimi değil sanırım.




      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utkucay -- 3 Eylül 2007; 10:56:20 >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1356 Mesaj
      01 Eylül 2007 01:08:49
      arkadaşlar, sessizlik ve fiyat performans yönünden hangi markayı önerir siniz?


      _____________________________

    • Binbaşı
      1356 Mesaj
      03 Eylül 2007 01:33:16
      cevap yok mu


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      451 Mesaj
      03 Eylül 2007 10:54:17
      nokian


      _____________________________

    • Binbaşı
      1356 Mesaj
      04 Eylül 2007 01:04:51
      arkadaşlar 93 toyotama bugün akşam kesin lastik taktıracam.. lütfen yol sesini ve sarsıntısını çok iletmeyen uzun ömürlü bir marka önerin artık...


      _____________________________

    • Çavuş
      94 Mesaj
      05 Eylül 2007 12:46:28

      quote:

      Orjinalden alıntı: megabite

      Bridgestone B250 yi kullanıyorum ve çok güzel yol tutuşu var. Eğer boyutlar tutuyorsa bu lastiği öneririm. İnşallah gerek duyulmaz ama 2 lastik alınca 6 ay yol yardımını da ücretsiz sağlıyorlar.

      evet katılıyorum.bende b250 kullanıyorum ve cok memnunum. lastik testi yapan yabancı sitelerden 10 gün kadar arastırdım. değisik ulkelerin yol kosullarında yapılmıs olan testlerı bırlestırerek sonuclarını yayınlıyorlar. b 250 uzun omurlu ıslak zemınde yol tutusu iyi ve konforlu olarak goruluyordu. gıdıp aldım ve daha arabayla yola cıkar cıkmaz bu kadar fark nasıl olur dıye dusundum. hankook lastıkten ( sanırım k712 idi ) sonra bu lastık cok hosuma gıttı. bu arada benım lastık olculerı 175/65/14 82t (fiesta tdci) tabı daha yüksek performans arayanlar için turanza er300 ü tek geçerim. saygılar.


      _____________________________

      okumadan imzalamam:)
    • Çavuş
      48 Mesaj
      05 Eylül 2007 12:56:55
      goodyear


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      346 Mesaj
      05 Eylül 2007 23:03:27
      Mercedes ve BMW lerin çoğunda kullanılan orjinal ekipman olarak çıkan continental iyidir bence adamlar birşey biliyor ki takıyor lastiği


      _____________________________

      --------------
      Sx1
      Twinmos 512 mb Rs-Mmc
    • Onbaşı
      36 Mesaj
      09 Eylül 2007 19:14:16
      Evet Petlas yerli bir lastik markası tüm Türkiye'de bayii ağı var. ayrıca ucuzdur ve Bridgeston'a benzer deseni vardır ve yol tutuşu çok tatminkardır.


      _____________________________

    • Yarbay
      17217 Mesaj
      09 Eylül 2007 20:08:13
      dunlop


      _____________________________

      Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
      150 ps 320 nm 6 ileri Active Select
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      11 Eylül 2007 09:59:08
      170 beygirlik bir jettada 205/55 16 91v lastik var araç 250ye kadar çıkıyormuş, acaba bu lastikler uygunmudur?


      _____________________________


      [DH]

      VOLKSWAGEN
    • Yüzbaşı
      752 Mesaj
      14 Eylül 2007 11:48:12
      continental nedeni continental rally veya f1 arabaları ile lastiklerini geliştirmez tamamen binek ve ticari araçların üzerinde test ederek lastiklerini geliştirir eğer amaç normal kullanım ise binekte en iyi iki lastikten biri (diğeri goodyear) ticaride ve kış lastiğinde ise en iyisidir önerilir tavisye olunur referans autoshow ve automobile dergileri 2005 yılı lastik testleri


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1atasoy -- 14 Eylül 2007; 11:48:56 >
      _____________________________

    • Er
      6 Mesaj
      15 Ekim 2010 17:04:59
      Arkadaşlar,
      Aracıma lastik almak istiyorum ancak karar veremedim sizlere danışmak istiyorum,
      Arabam BMW 520 Diesel, lastik ebadları 225/55/R16, İzmir de kullanıyorum öyle çok sürat yapan biri de değilim, işten eve evden işe düzgün yollarda kullanıyorum aracımı, almayı düşündüğüm lastikler;

      1- Continental ContiPremiumContact 2 V veya W
      2- Goodyear EfficientGrip
      3- Dunlop SP Sport 9000

      Şimdiden bilgileriniz için teşekkür ederim


      _____________________________

    • Er
      6 Mesaj
      27 Ekim 2011 09:59:00
      continental uzun km kısa fren mesafesi yuksek fiyat michelın brıgstone buna yakın ama en guzel alternatif tabiki f 16 jetlerının lastık saglayıcısı DUNLOP her yonuyle kalitedir dunlop


      _____________________________

    • Binbaşı
      1157 Mesaj
      01 Kasım 2011 15:35:47
      bence
      en iyi araba hangisi sorusu ne kadar gereksiz bir soruysa
      en iyi lastik hangisi sorusu da bir o kadar gereksizdir.
      tabii ki michelin

      bu arada petlas da jet lastiği üretiyor, bilginize


      _____________________________

      Kia Ceed Concept Plus Manual
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      13 Mayıs 2012 19:21:51
      Kesinlikle Miclehin balonu ve yarılması yaşamış biri olarak söylüyorum. Michelin hikayeden başka bir şey değil herkes tutturmuş bir michelin hikayesi gidiyor. keskinlikle ödenilen paranın hakkını vermiyor ve stabil bir lastik değil. Bridgestone ve Hankook u tek geçerim. Bizzat tecrübelerimle sabittir. Yılda 50-70 bin km yol yaparım. Bana ADAC ve Auto BILD testlerini falan söylemeyin Michelin almadan hepsini tek tek okumuştum. Özel şartlarda yapılan testler maalesef gerçek hayattaki yol şartlarını karşılamıyor.

      Kış lastiklerini bilmem ama yaz (bizde 4 mevsim) lastikleri içinde Bridgestone ve Hankook Ventus Evo serisi ni rahatlıkla önerebilirim.


      _____________________________

    • Er
      11 Mesaj
      21 Aralık 2012 15:05:48
      Arkadaşlar ; bendeki araç opel corsa enjoy eastronik 2004 model olan aracımda continental kullanmaktayım lastik değişeli 47000 km. oldu şuan diş derinliği iyi durumda. o lastikler ne kötü şartlarda ve yollarda gördü hiçbirşey olmadı. Ben doğayı seven biriyim Göllerde balık tutmayı ve ormana çok giderim hertürlü kötü yollarda kullandım her hafta sonu ulaşımı zor olan bir göl e stabilize gibi sivri taşlarla ve toprak yollarla 5 km gittiğim çok oldu. Karlı havada çamurlu yollarda yaşadım. Asfaltta virajlarda çok iyi..
      Tek şikayetim Asfaltta lastikten ses gelmesi o kadar.


      _____________________________

    • Çavuş
      83 Mesaj
      22 Aralık 2012 09:03:22
      quote:

      Orijinalden alıntı: mumit

      Arkadaşlar ; bendeki araç opel corsa enjoy eastronik 2004 model olan aracımda continental kullanmaktayım lastik değişeli 47000 km. oldu şuan diş derinliği iyi durumda. o lastikler ne kötü şartlarda ve yollarda gördü hiçbirşey olmadı. Ben doğayı seven biriyim Göllerde balık tutmayı ve ormana çok giderim hertürlü kötü yollarda kullandım her hafta sonu ulaşımı zor olan bir göl e stabilize gibi sivri taşlarla ve toprak yollarla 5 km gittiğim çok oldu. Karlı havada çamurlu yollarda yaşadım. Asfaltta virajlarda çok iyi..
      Tek şikayetim Asfaltta lastikten ses gelmesi o kadar.

      cunku lastik artık ölmüs can cekısıyor :)) üstat lastiğin raf ömrü 7 senedir bir lastik hic kullanılmadan 7sene rafta dursun icerisindeki kaucuk bozulur.senın aracın uzerındekı su anda arabanı tasıyan bır plastık parcası kesınlıkle lastık ozellıgını yıtırmıstır 8 sene lastık kullanmak cıddı ve cok tehlıkelı bır rakam tamam bı 20bın km daha goturur senı ama sıfır tutunma sıfır konfor sıfır guvenlıkle gıdersın


      _____________________________

    • Onbaşı
      22 Mesaj
      01 Kasım 2016 23:09:55
      Konuya biraz daha farklı bi yorum yapacağım.sanırım Ben birşeyin farkına vardım artık michelin dahil bütün lastik firmaları daha kaliteli lastik yapmak yerine daha ucuza satmak peşindeler buda lastiklerin kalitesini olumsuz etkiliyor ve tüketici kötü ürün kullanmak zorunda kalıyor mesela ben yaklaşık 9 ay önce michelin 4 mevsim lastiğini taktırdım yol tutuş zayıf hiç memnun değilim. Daha önceki lastiklerim Goodyear dı 2 senelik lastik resmen berbat bir duruma geldi rampada el frenini çekince durduğu yerde kayıyordu pes doğrusu.

      Ama şu bi gerçek ebatlara göre lastikler fark ediyor mesela Goodyear ın ve bridgestone un michelin in kamyon lastiğini kullandım hepside birbirinden güzeldi. Üstelik ağır tonajlarda kullandım yüksek performans aldım ziyadesiyle memnun kaldım hatta bugün kamyona lastik alırken bridgestone diğerlerinden ucuz diye onu aldım. Mesela kamyonda lassada kullandım memnun kalmadım erken yıprandı. Pirelli kullandım berbattı. Benim tavsiyem lastiği alır almaz iyi kötü demeyin sonuna kadar performansı takip edin sonra yorum yapın.

      90 lı yılların o eşsiz michelin kalitesi şu an kesinlikle yok ben bu sektörde kalitede rekabet eden firma göremiyorum. ama bildiğim bişey var bir malın en sağlamını diyorum en lüksünü demiyorum evet en sağlamını maalesef japonlar yapıyor. Son uyarımı dikkate alın derim.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      3383 Mesaj
      01 Kasım 2016 23:30:47
      Conti Premium 5 harıka bir lastik. 6 modelı cıkarsa ve daha iyi performans verırse almam. Mutlaka 5 almaya devam ederım. Daha iyi yol tutarsa araba artık kaymayacak; direkt takla atacak yanı o derece ıyı


      _____________________________

    • Yarbay
      2400 Mesaj
      01 Kasım 2016 23:56:01
      Şuan ayağında dunlop var aracımın Allah belasını versin taktığımdan beri bilya sesi gibi ses yapıyor babamla aylarca özel servise gidip ses geliyor bilyalardan diyoruz yok abi ses diyorlar lastiktendir diolar. Ne halt yesek bilemedik bidaha takanıda alanıda bakanıda önerenide neyse. Toyo ve Nokiandan şaşmam gerisi teferruat


      _____________________________

    • Yarbay
      5978 Mesaj
      02 Kasım 2016 00:23:29

      quote:

      Orijinalden alıntı: alisaglam



      Alıntıları Göster



      Öncelikle;
      4 Mevsim diye bir lastik yoktur. 4 Mevsim diye tabir edilenlerin hepsi YAZ lastiğidir. Madem 4 Mevsim lastik varda neden Kış Lastikleride var o zaman?

      Yeni lastiklerinizi (YAZ yada KIŞ karar sizin) öne Michelinleri arkaya takabilir siniz.

      Ben 4 lastiğin aynı diş profil yapısına sahip olmaları gerektiğinden mecbursunuz demiştim... Katılmayabilirsiniz ancak bu işin teorisi de tekniğide, tecrübeside, verilen eğitimleri de hep bu yönde. Siz herhangi bir durumla karşılaşmayıp bu farkı anlamak durumunda kalmamış olabilir siniz. Ancak "2 lastik değiştirdiğiniz müddetçe mevcut diş profilinizle devam etmeniz gerekir" ibaresini her zaman DOĞRUSU olduğu için söylemek benim işimin gereği.

      4 mevsim lastik diye bir şey vardır. Dişlileri yaz lastiğinden daha dirayetli, kış lastiğinden daha az dirayetlidir.




      Vidyodaki örnek gibi.


      _____________________________


      Seni gördüğüm zaman böyle içimde bir şeyler oldu. Konuşmayı beceremem ama anladın di mi? Canımsın be! Güneşimsin, havamsın. Yani şu ağzımdaki izmarit yok mu kız! İşte onun gibi benimsin. Yani buramdasın be! Sen hayatımın tek golüsün yani.
Sayfa: [1] 2   sonraki >     >>
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> EN İYİ LASTİK MARKASI HANGİSİDİR? NEDEN
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.