Şimdi Ara

Skoda favorit i nasıl bilirsiniz

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
77
Cevap
5
Favori
181.450
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet skda favoriti nasıl bilirsiniz.. özellikle kullananlara soruyorum lada samara ile benzerliği nin nedeni nedir.. aynı banttan mı çkıyorlar..



  • quote:

    Orijinalden alıntı: hassimendifer

    quote:

    Orjinalden alıntı: aydın_efe

    slm arkadaşlar 99 yılında 94 model bi favorit 135 LX aracımız vardı.. vw grubuna yeni dahil olduğu dönemler....... bi tofaş kuş grubuyla, reno 12 -9 karsılastırıldıgında gayet saglam,ekonomık,yol tutuşu tatmin edici,süspansiyonu da gayet iyi bi araçtır... yalnız frenlere dikkat kaydırabiliyor..

    performans olarak ta yeterli düzeyde bi araçtır 175 km/h kadar çıkmıştım fakat sürat onun işi değil... yüksek süratte kafa sallıyor.....




    Aynen katılıyorum. Yaklaşık 9 sene favorit kullandım.
    Eksileri:

    süratliyken ani frende heryere gidebilir
    yan rüzgardan özellikle süratliyken fazla etkilenir
    hararet yapar (fanı içerden açmak için bir düğme ve termostat iptaliyle çözülüyor)
    vw öncesindeki araçlarda iç malzeme kalitesiz ve ses yapar
    distiribitörün yağsız kalmasından kaynaklanan kronik bir arızası vardır. ama bakım yapması basittir 2 dakika ayırmak yeterlidir ve sorun yaratmaz.
    vw sonrası araçları benim gibi hor kullansanız bile 9 sene götürür ve can çekişsede sizi taşır ama tuttuğunuz yer elinizde kalır. bunun sebebi kalitesiz iç aksaamdır. özellikle cam kolları hemen kırılır. senede en az 1 kere 1 tanesini değiştirmek gerekir.benim yolcu güneşliği bile kırıldı.
    Tofaş Reno gibi ustasını, anlayanını bulmak zordur.

    Artıları:

    Düşük işletim maliyeti (yakıt, parça fiyatı, dayanıklılık vs.)
    lego gibidir arabadan anlıyorsan her şekilde gitmesini sağlarsın
    tofaş kuş serisi , reno 12-9 gibi araçlar gibi apaçi arabası olarak görülmez (tofaş reno kullanıcıları alınmasın ama öyle naapalım)
    ilk 3 viteste çok iyi gider. 1.3 motor vardır ama 1.vites 40 2. vites 80-90 3. vites 120-130 bizzat tarafımdan yapılmıştır ama 4 ve 5te pek gitmez ve yüksek süratlerde yakışı oldukça artar. 180e kadar çıkar zaten kadranda bu süratte biter. Performans için iyi avans ayarı ister. Biraz avans vurabilir sakıncası yoktur.
    benim gibi öküzce hor kullansanız bile yıllarca dayanır.
    98de eskişehire gittiğimde kilometre saati bozuldu ve 55644de takılı kaldı. şu anda 250-300bini rahat geçmiştir ve motor istememektedir.
    sakin, temiz ve dikkatli kullanımda 94-95 seneleriden sonra vw grubunun çıkarttığı bir favorit evladiyeliktir.


    Lada samara 1.5 motordur. Görüntüleri fazlasıyla benzesede aynı araç değiller. sanırım tasarım olarak aynılar ladanın bagaj camı daha yatık ve uzundur belki aynı şasi üzerine inşa edilmişde olabilirler.

    Alıntıları Göster
    Genel olarak katılıyorum. Bende 1989 yılından bu yana ilk 1.5 yıl 68 BG Favorit 136L daha sonra 92 Model Formen 135GL Ufak bir kaza sonrası 1994 model FormenGLX 1999 Model Felicia Combi GLX, Halen de 2006 Fabia Combi Ambiente Kullanıyorum.
    1989-1992 arası kullanılar motorlar 73 Model VW golf motorudur. LPG' ye uygun değildir. Buna özellikle dikkat etmek gerekir. Sibop yataklarını kısa sürede elden çıkartır. 1993- 1997 Felicia ilk modelleri dahil aynı motordur ama sibop kayıtları LPG' ye uygundur. 1998-2000 molel ilk yarısında ise siboplar değiştirilmiş ve spor ufak sibop kullanılarak motor tork'u iyileştirilmiştir. Ancak tüm motorların temeli 1973 model VW Polo motorudur.
    Fren kaydırması malesef frenlerden değil son derece adi BARUM lastiklerden ileri geliyor. 1992 model aracımda yaptığım kazada bu nedenle olmuştu ve o tarihten sonra aldığım tüm araçlarda ilk işim lastikleri değiştirmek olmuştur. Bunun dışında Fren merkezleri ve ana fren merkezi(Hidrovox) olarak benzerleri içinde bir numaradır. Yeterki 2 yılda bir hidrolik yağını değiştirin ve sarı-mavi hidroliği karıştırmayın.
    Tüm Favorit serisinin dış çizgileri İtalyan / BARTONE' nindir. Felicia serisi dahil Motorları 73 Model Golf motoru base olarak alınıp geliştirilmiştir. Kısacası LADA ile uzaktan yakından bir ilişkisi yoktur. Kısacası Bu modelde daha ilk imalat yılı olan 1989 dan bu yana Alman VW' in katkısı ve imzası vardır ve katkı, 1994 de resmen ortaklığa, 1998 den sonra tamamen VW' geçmiş ve Skoda, VW nin SEAT gibi, AUDI gibi SAAB gibi bir markası olmuştur. (Daha bazı markalar da var akıl karışmasın)
    İster Favorit, ister formen olsun 140 km/h üzeri sürrat, bu araçlar için risktir. Alttan hava alır ve bu süratin üzerinde hava yastığı üzerinde gitmeye başlarsınız ve araç bu durumda yan rüzgarlardan veya yanınızdan geçen otobüs kamyon gibi büyük hacimli araçlardan anormal etkilenir ve direksiyon hakiyetini bile kaybedebilirsiniz. Kafa sallama söz konusu olamaz eğer 120 km/h üzerinde bu durum oluşuyorsa rot başlarında önemli bir boşluk veya trapez lastikleri ölmüş demektir. Önemli bir risktir.
    Aracın yüksekliği standart olarak 12 cm dir. Ancak karter koruma takıldığında önde bu yükseklik 8 cm düşer. Buda altını çıkıntı veya çukura düşüldüğünde kolayca vurması demektir. eğer ön amartisörler patladı ise ön taraf salıncal gibi olur ve aldığı darbeden bazen motor kulaklarının kırılmasına bile neden olunabilir . Bu nedenle mutlaka karter koruma kullanın ve çıkıntı ve çukurlara dikkat edin. Bu da Favorit serisinin bir kusurudur. Felicia' larda iise Motor daha yukarıya alındığından 12 cm yükseklik karter koruma takılsa bile değişmez....
    Hararet bu araçların motorlarının en büyük problemidir. Ancak motorun kötülüğünden değildir. Soğuk iklim motorudur ve radyatör hacmi ile fan büyüklüğü max 25 derece dış sıcaklığa göre seçilmiştir. Hassimendifer'in dediği gibi termostattan paralel çekilecek bir anahtar devresi 2 şekilde faydalı olur Termostat bozulduğunda devre dışı bırakarak fanı içeriden çalıştırırsınız veya yüklü vaziyette rampa çıkarken tırmanma başlamadan evvel fanı içeriden çalıştırark motorun hararet yapmasını önlersiniz. Hatta çok uzun rampalarda kaloriferi açmak çok faydalı olur. Siz içeri de pişersiniz ama motoru kurtarırsınız.
    İç malzeme kalitesi olarak gögüs malzemesi yeterlidir, ve iyicedir. Plastik aksam serttir kolay ses yapar. ve çizilirse iz bırakır gideremezsiniz. hassimendifer ' in aksine cam krikolarında hiç bir sorun ve hatta km saati dahil göstergeler ile ilgili hiç bir sorun yaşamadım ama işi bildiğim için yılda bir defa göğüsü tamamen sökerim temizler yağlanacak yerleri yağlar km saat tel ve dişlilerin bakımlarını yaptığımdandır belki 110.000 yaptığım aracımda dahi sorun yaşamadım. Sadece bu aracımda 90.000 km de arka amortisörleri 70.000 km de debriyaj baskı balatayı, 100.000 civarında direksiyon boşluğunu alan 5 YTL' lik bir plastik parça ile arka silecek plastik dişlisini değiştirdim. Bunların dışında 1999 yılında aldığım Felicia Combi dahil 1994 den sonra lastikleri hiç kullanmadan satıp Mitchelin veya Good Year lastik kullandım. Bunun dışında hiçbir extra masrafım olmadı. Sadece Feliciaların otomatik cam klavuz tel yatakları çok sert bir plastiktir ve kırılgandır ve 2 yıl içinde genellikle bozulur. Ancak bu VW' nin benzer tüm modellerinin ortak sorunudur. Çünkü SEAT dahil aynı malzeme raflarını kullanırlar.
    Distribitör miline yaza ve kışa girerken fazla değil 2-3 damla motor yağı damlatmanız sayesinde bu araçla kesinlikle yolda kalmazsınız. (Elektronik ateşleme ünitesine su girmemesine özellikle dikkat edin girerse de kurutmadan asla marşa basmayın.)
    Aracın kalitesi performansı, yol tutuşu ve süspansiyon vb bir çok yönden asla Renault 9-12 Fiat kuş serisinin hiç birisi ve özellikle LADA ile kıyaslanamaz. LADA kasa olarak sağlam bir araçtır. Ama o Kadar. Hiç ummadığınız anda gaz pedalı elinizde kalabilir, Karbüratör ayarlarına kazara dokunursanız anında POAŞ' ile ortak olabilir veya benzin otomatiği hava yaparak sizi yolda bırakabilir.. Uzun yolda ya yanınızda bir bidon su taşıyacaksınız yada ne edip, edip benzin otomatiğinin üzerine kusura bakmayın açık yazacağım işemenin bir yolunu bulacaksınız. yoksa 2-3 saat bekleyip otonmatiğin soğumasını beklemek zorundasınız daha vb vb bir yığın problem.....
    Favorit ve Felicia serisine hararet yaptırmadığınız sürece, bakımlarını yağını filtresini zamanında değiştirirseniz sıkı sibop ayarı yaptırmadığınız sürece, tozlu yolda kullanırsanız 3000 km de, normal şartlarda 5000 km yağını değiştirirseniz, Özellikle ön takımdan gelecek tıkırtılarda anında çözüm getirirseniz bu araçkarda ben 350.000 km yapıp motor açtırmayan çok kullanıcı gördüm.
    2. yada 3. el alacak olanların dikkatine ....
    1. 1993 hariç daha eski modellerde tüp kullanılmamış olsun. Bu motorların sibop kayıtları LPG' ye uygun değildir.
    2. 1989 Modeller de normal benzin kullanamazsınız.
    3. Mümkünse 100.000 yi tamamlamamış olsun......
    4. Motor yağına bakın, su veya antifiriz karışmamış olsun. Şöyle yapın. Yağ çubuğundan bir damla yağı selpak cinsi bir kağıt mendil veya havlu üzerine damlatın Su veya antifiriz karışıyorsa yağın etrafında daha büyük şeffaf veya mavimsi veya (Pembemsi) hare belirir. Bunun anlamı motorun conta yakmasıdır.
    5.Antifiriz genleşme kabında su varsa ne şart altında olursa olsun bu aracı ASLA almayın. Ve siz siz olun antifiriz dışında hiçbir şekilde sıvı takviyesi yapmayın. Antifiriz kışın motorun donmasını, yazın ise serin tutarak hararet yapmasını kısmen önler Bunu akıldan çıkartmayın.
    6. Sağ sol çamurlukların orjinal olmasına dikkat edin. Orjinallerin iç kısmı plastik benzeri bir kalın malzeme ile kaplıdır ve yol sesinin içeriye girmesi ile çürümeyi önler.
    7. İki, iç ve dış çamurluğu birleştiren konsol sacının orjinal olmasına dikkat edin, değişmiş olanlar hemen ağız kaynaklarından belli olur. Değişmiş bir aracı ASLA almayın. Kafadan darbelidir. Aslına uygun yapılıp yapılmadığından emin olamazsınız.
    8. Ön ve arka kapıları hızla çarparak kapatın akustik bir yankı duyarsanız içeride yada dışarıdan, o aracın tavanı değişmiştir. Yani devriktir. Değişen tavan, kaynak nedeni A ve B direkleri içinde kubbe etkisini kesen yalıtım malzemesini yakar ve özellikle içeride özellikle cami kubbesi gibi yankı yapar.
    9.Marş biyellere parmakla tıklatın. TOK bir ses içi doluymuş gibi ses vermesi gerekir. Boş gaz tenekesi gibi ses veriyorsa ya çürümeden yada darbeden marş biyeller değiştirilmiştir.
    10. Bagaj halısını kaldırın ve aracın taban sacını göreceksiniz. Çoğu tamircide nokta kaynak olmadığından bu sacı bir darbe halinde değiştirmezler çekiçlerler. ve Tabi buda sırıtır. ufak tefek darbelerde sorun değildir ancak çekiçlenen bölge alttan iyi izalsyon yapılmadı ise kolay çürür Ancak darbe sert ise arka amortisör kulelerinin açılarını bozar ve bu da lastikleri içten veya dıştan yer, sık sık bilyaları bozar. Bu da ancak rot ayarları arka tekerlekler içinde yapılırsa ortaya çıkar. Eğer saç orjinali ile değiştirilmişse saç ek noktalarına sürülen macunlara bakın. Genellikle nokta kaynağı yapılan yerlerle eski orjinaller, kesinlikle izleri bir birini tutmaz. Şüphelendi isenin aracın mutlaka ön ve arka tekerlek (Kamber vb.) ayar açılarını kontrol ettirin.
    11. Aracı forkrift' le kaldırın ancak öncesi alt yıkama yaptırın, aracın altı size aracın geçmiş tarihini bire bir yansıtır. Adeta okur bağırır nasıl yolda kullanılmış darbeler değişimler kazalar, darbeler sürtmeler gizli açık çürükler adeta canlı tarihtir. vb vb vb....
    Tüm bunları yaptığınızda çok merak ediyorum içinize sinen bir 2. el araç bulabilecekmisiniz?
    quote:

    Orjinalden alıntı: hassimendifer


    quote:

    Orjinalden alıntı: aydın_efe

    slm arkadaşlar 99 yılında 94 model bi favorit 135 LX aracımız vardı.. vw grubuna yeni dahil olduğu dönemler....... bi tofaş kuş grubuyla, reno 12 -9 karsılastırıldıgında gayet saglam,ekonomık,yol tutuşu tatmin edici,süspansiyonu da gayet iyi bi araçtır... yalnız frenlere dikkat kaydırabiliyor..

    performans olarak ta yeterli düzeyde bi araçtır 175 km/h kadar çıkmıştım fakat sürat onun işi değil... yüksek süratte kafa sallıyor.....




    Aynen katılıyorum. Yaklaşık 9 sene favorit kullandım.
    Eksileri:

    süratliyken ani frende heryere gidebilir
    yan rüzgardan özellikle süratliyken fazla etkilenir
    hararet yapar (fanı içerden açmak için bir düğme ve termostat iptaliyle çözülüyor)
    vw öncesindeki araçlarda iç malzeme kalitesiz ve ses yapar
    distiribitörün yağsız kalmasından kaynaklanan kronik bir arızası vardır. ama bakım yapması basittir 2 dakika ayırmak yeterlidir ve sorun yaratmaz.
    vw sonrası araçları benim gibi hor kullansanız bile 9 sene götürür ve can çekişsede sizi taşır ama tuttuğunuz yer elinizde kalır. bunun sebebi kalitesiz iç aksaamdır. özellikle cam kolları hemen kırılır. senede en az 1 kere 1 tanesini değiştirmek gerekir.benim yolcu güneşliği bile kırıldı.
    Tofaş Reno gibi ustasını, anlayanını bulmak zordur.

    Artıları:

    Düşük işletim maliyeti (yakıt, parça fiyatı, dayanıklılık vs.)
    lego gibidir arabadan anlıyorsan her şekilde gitmesini sağlarsın
    tofaş kuş serisi , reno 12-9 gibi araçlar gibi apaçi arabası olarak görülmez (tofaş reno kullanıcıları alınmasın ama öyle naapalım)
    ilk 3 viteste çok iyi gider. 1.3 motor vardır ama 1.vites 40 2. vites 80-90 3. vites 120-130 bizzat tarafımdan yapılmıştır ama 4 ve 5te pek gitmez ve yüksek süratlerde yakışı oldukça artar. 180e kadar çıkar zaten kadranda bu süratte biter. Performans için iyi avans ayarı ister. Biraz avans vurabilir sakıncası yoktur.
    benim gibi öküzce hor kullansanız bile yıllarca dayanır.
    98de eskişehire gittiğimde kilometre saati bozuldu ve 55644de takılı kaldı. şu anda 250-300bini rahat geçmiştir ve motor istememektedir.
    sakin, temiz ve dikkatli kullanımda 94-95 seneleriden sonra vw grubunun çıkarttığı bir favorit evladiyeliktir.


    Lada samara 1.5 motordur. Görüntüleri fazlasıyla benzesede aynı araç değiller. sanırım tasarım olarak aynılar ladanın bagaj camı daha yatık ve uzundur belki aynı şasi üzerine inşa edilmişde olabilirler.




  • İki model de Doğu Bloku devletlerinin mamülü.Benzerlik gayet normal.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fahreddin

    İki model de Doğu Bloku devletlerinin mamülü.Benzerlik gayet normal.
    favorit banttan indiğinde artık dogu bloku felan kalmamıstı,skodo vw grubu catısı altına gırdıkten sonra uretılen ılk modeller favorıt ve formandı.Benzerlık sundan olabılı her nekadar dogu bloku yıkılmıssada skoda muhendıslerı sovyet ekolune yakın yetısmıslerdı eskı alıskanlıkları favorıte yansımıstır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigma Q

    favorit banttan indiğinde artık dogu bloku felan kalmamıstı,skodo vw grubu catısı altına gırdıkten sonra uretılen ılk modeller favorıt ve formandı.Benzerlık sundan olabılı her nekadar dogu bloku yıkılmıssada skoda muhendıslerı sovyet ekolune yakın yetısmıslerdı eskı alıskanlıkları favorıte yansımıstır

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Sigma Q

    favorit banttan indiğinde artık dogu bloku felan kalmamıstı,skodo vw grubu catısı altına gırdıkten sonra uretılen ılk modeller favorıt ve formandı.Benzerlık sundan olabılı her nekadar dogu bloku yıkılmıssada skoda muhendıslerı sovyet ekolune yakın yetısmıslerdı eskı alıskanlıkları favorıte yansımıstır



    Ruh aynı ruh!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fahreddin

    quote:

    Orjinalden alıntı: Sigma Q

    favorit banttan indiğinde artık dogu bloku felan kalmamıstı,skodo vw grubu catısı altına gırdıkten sonra uretılen ılk modeller favorıt ve formandı.Benzerlık sundan olabılı her nekadar dogu bloku yıkılmıssada skoda muhendıslerı sovyet ekolune yakın yetısmıslerdı eskı alıskanlıkları favorıte yansımıstır



    Ruh aynı ruh!

    Alıntıları Göster
    slm arkadaşlar 99 yılında 94 model bi favorit 135 LX aracımız vardı.. vw grubuna yeni dahil olduğu dönemler....... bi tofaş kuş grubuyla, reno 12 -9 karsılastırıldıgında gayet saglam,ekonomık,yol tutuşu tatmin edici,süspansiyonu da gayet iyi bi araçtır... yalnız frenlere dikkat kaydırabiliyor..

    performans olarak ta yeterli düzeyde bi araçtır 175 km/h kadar çıkmıştım fakat sürat onun işi değil... yüksek süratte kafa sallıyor.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydın_efe

    slm arkadaşlar 99 yılında 94 model bi favorit 135 LX aracımız vardı.. vw grubuna yeni dahil olduğu dönemler....... bi tofaş kuş grubuyla, reno 12 -9 karsılastırıldıgında gayet saglam,ekonomık,yol tutuşu tatmin edici,süspansiyonu da gayet iyi bi araçtır... yalnız frenlere dikkat kaydırabiliyor..

    performans olarak ta yeterli düzeyde bi araçtır 175 km/h kadar çıkmıştım fakat sürat onun işi değil... yüksek süratte kafa sallıyor.....

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: aydın_efe

    slm arkadaşlar 99 yılında 94 model bi favorit 135 LX aracımız vardı.. vw grubuna yeni dahil olduğu dönemler....... bi tofaş kuş grubuyla, reno 12 -9 karsılastırıldıgında gayet saglam,ekonomık,yol tutuşu tatmin edici,süspansiyonu da gayet iyi bi araçtır... yalnız frenlere dikkat kaydırabiliyor..

    performans olarak ta yeterli düzeyde bi araçtır 175 km/h kadar çıkmıştım fakat sürat onun işi değil... yüksek süratte kafa sallıyor.....




    Aynen katılıyorum. Yaklaşık 9 sene favorit kullandım.
    Eksileri:

    süratliyken ani frende heryere gidebilir
    yan rüzgardan özellikle süratliyken fazla etkilenir
    hararet yapar (fanı içerden açmak için bir düğme ve termostat iptaliyle çözülüyor)
    vw öncesindeki araçlarda iç malzeme kalitesiz ve ses yapar
    distiribitörün yağsız kalmasından kaynaklanan kronik bir arızası vardır. ama bakım yapması basittir 2 dakika ayırmak yeterlidir ve sorun yaratmaz.
    vw sonrası araçları benim gibi hor kullansanız bile 9 sene götürür ve can çekişsede sizi taşır ama tuttuğunuz yer elinizde kalır. bunun sebebi kalitesiz iç aksaamdır. özellikle cam kolları hemen kırılır. senede en az 1 kere 1 tanesini değiştirmek gerekir.benim yolcu güneşliği bile kırıldı.
    Tofaş Reno gibi ustasını, anlayanını bulmak zordur.

    Artıları:

    Düşük işletim maliyeti (yakıt, parça fiyatı, dayanıklılık vs.)
    lego gibidir arabadan anlıyorsan her şekilde gitmesini sağlarsın
    tofaş kuş serisi , reno 12-9 gibi araçlar gibi apaçi arabası olarak görülmez (tofaş reno kullanıcıları alınmasın ama öyle naapalım)
    ilk 3 viteste çok iyi gider. 1.3 motor vardır ama 1.vites 40 2. vites 80-90 3. vites 120-130 bizzat tarafımdan yapılmıştır ama 4 ve 5te pek gitmez ve yüksek süratlerde yakışı oldukça artar. 180e kadar çıkar zaten kadranda bu süratte biter. Performans için iyi avans ayarı ister. Biraz avans vurabilir sakıncası yoktur.
    benim gibi öküzce hor kullansanız bile yıllarca dayanır.
    98de eskişehire gittiğimde kilometre saati bozuldu ve 55644de takılı kaldı. şu anda 250-300bini rahat geçmiştir ve motor istememektedir.
    sakin, temiz ve dikkatli kullanımda 94-95 seneleriden sonra vw grubunun çıkarttığı bir favorit evladiyeliktir.


    Lada samara 1.5 motordur. Görüntüleri fazlasıyla benzesede aynı araç değiller. sanırım tasarım olarak aynılar ladanın bagaj camı daha yatık ve uzundur belki aynı şasi üzerine inşa edilmişde olabilirler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hassimendifer

    quote:

    Orjinalden alıntı: aydın_efe

    slm arkadaşlar 99 yılında 94 model bi favorit 135 LX aracımız vardı.. vw grubuna yeni dahil olduğu dönemler....... bi tofaş kuş grubuyla, reno 12 -9 karsılastırıldıgında gayet saglam,ekonomık,yol tutuşu tatmin edici,süspansiyonu da gayet iyi bi araçtır... yalnız frenlere dikkat kaydırabiliyor..

    performans olarak ta yeterli düzeyde bi araçtır 175 km/h kadar çıkmıştım fakat sürat onun işi değil... yüksek süratte kafa sallıyor.....




    Aynen katılıyorum. Yaklaşık 9 sene favorit kullandım.
    Eksileri:

    süratliyken ani frende heryere gidebilir
    yan rüzgardan özellikle süratliyken fazla etkilenir
    hararet yapar (fanı içerden açmak için bir düğme ve termostat iptaliyle çözülüyor)
    vw öncesindeki araçlarda iç malzeme kalitesiz ve ses yapar
    distiribitörün yağsız kalmasından kaynaklanan kronik bir arızası vardır. ama bakım yapması basittir 2 dakika ayırmak yeterlidir ve sorun yaratmaz.
    vw sonrası araçları benim gibi hor kullansanız bile 9 sene götürür ve can çekişsede sizi taşır ama tuttuğunuz yer elinizde kalır. bunun sebebi kalitesiz iç aksaamdır. özellikle cam kolları hemen kırılır. senede en az 1 kere 1 tanesini değiştirmek gerekir.benim yolcu güneşliği bile kırıldı.
    Tofaş Reno gibi ustasını, anlayanını bulmak zordur.

    Artıları:

    Düşük işletim maliyeti (yakıt, parça fiyatı, dayanıklılık vs.)
    lego gibidir arabadan anlıyorsan her şekilde gitmesini sağlarsın
    tofaş kuş serisi , reno 12-9 gibi araçlar gibi apaçi arabası olarak görülmez (tofaş reno kullanıcıları alınmasın ama öyle naapalım)
    ilk 3 viteste çok iyi gider. 1.3 motor vardır ama 1.vites 40 2. vites 80-90 3. vites 120-130 bizzat tarafımdan yapılmıştır ama 4 ve 5te pek gitmez ve yüksek süratlerde yakışı oldukça artar. 180e kadar çıkar zaten kadranda bu süratte biter. Performans için iyi avans ayarı ister. Biraz avans vurabilir sakıncası yoktur.
    benim gibi öküzce hor kullansanız bile yıllarca dayanır.
    98de eskişehire gittiğimde kilometre saati bozuldu ve 55644de takılı kaldı. şu anda 250-300bini rahat geçmiştir ve motor istememektedir.
    sakin, temiz ve dikkatli kullanımda 94-95 seneleriden sonra vw grubunun çıkarttığı bir favorit evladiyeliktir.


    Lada samara 1.5 motordur. Görüntüleri fazlasıyla benzesede aynı araç değiller. sanırım tasarım olarak aynılar ladanın bagaj camı daha yatık ve uzundur belki aynı şasi üzerine inşa edilmişde olabilirler.

    Alıntıları Göster
    bizde 90 model favorit 136L var.95 de almıstık araba yagsız susuz gidebiliyor.arkadasın da dedigi gibi senede bir biryeri bozulur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hassimendifer

    quote:

    Orjinalden alıntı: aydın_efe

    slm arkadaşlar 99 yılında 94 model bi favorit 135 LX aracımız vardı.. vw grubuna yeni dahil olduğu dönemler....... bi tofaş kuş grubuyla, reno 12 -9 karsılastırıldıgında gayet saglam,ekonomık,yol tutuşu tatmin edici,süspansiyonu da gayet iyi bi araçtır... yalnız frenlere dikkat kaydırabiliyor..

    performans olarak ta yeterli düzeyde bi araçtır 175 km/h kadar çıkmıştım fakat sürat onun işi değil... yüksek süratte kafa sallıyor.....




    Aynen katılıyorum. Yaklaşık 9 sene favorit kullandım.
    Eksileri:

    süratliyken ani frende heryere gidebilir
    yan rüzgardan özellikle süratliyken fazla etkilenir
    hararet yapar (fanı içerden açmak için bir düğme ve termostat iptaliyle çözülüyor)
    vw öncesindeki araçlarda iç malzeme kalitesiz ve ses yapar
    distiribitörün yağsız kalmasından kaynaklanan kronik bir arızası vardır. ama bakım yapması basittir 2 dakika ayırmak yeterlidir ve sorun yaratmaz.
    vw sonrası araçları benim gibi hor kullansanız bile 9 sene götürür ve can çekişsede sizi taşır ama tuttuğunuz yer elinizde kalır. bunun sebebi kalitesiz iç aksaamdır. özellikle cam kolları hemen kırılır. senede en az 1 kere 1 tanesini değiştirmek gerekir.benim yolcu güneşliği bile kırıldı.
    Tofaş Reno gibi ustasını, anlayanını bulmak zordur.

    Artıları:

    Düşük işletim maliyeti (yakıt, parça fiyatı, dayanıklılık vs.)
    lego gibidir arabadan anlıyorsan her şekilde gitmesini sağlarsın
    tofaş kuş serisi , reno 12-9 gibi araçlar gibi apaçi arabası olarak görülmez (tofaş reno kullanıcıları alınmasın ama öyle naapalım)
    ilk 3 viteste çok iyi gider. 1.3 motor vardır ama 1.vites 40 2. vites 80-90 3. vites 120-130 bizzat tarafımdan yapılmıştır ama 4 ve 5te pek gitmez ve yüksek süratlerde yakışı oldukça artar. 180e kadar çıkar zaten kadranda bu süratte biter. Performans için iyi avans ayarı ister. Biraz avans vurabilir sakıncası yoktur.
    benim gibi öküzce hor kullansanız bile yıllarca dayanır.
    98de eskişehire gittiğimde kilometre saati bozuldu ve 55644de takılı kaldı. şu anda 250-300bini rahat geçmiştir ve motor istememektedir.
    sakin, temiz ve dikkatli kullanımda 94-95 seneleriden sonra vw grubunun çıkarttığı bir favorit evladiyeliktir.


    Lada samara 1.5 motordur. Görüntüleri fazlasıyla benzesede aynı araç değiller. sanırım tasarım olarak aynılar ladanın bagaj camı daha yatık ve uzundur belki aynı şasi üzerine inşa edilmişde olabilirler.

    Alıntıları Göster
    Genel olarak katılıyorum. Bende 1989 yılından bu yana ilk 1.5 yıl 68 BG Favorit 136L daha sonra 92 Model Formen 135GL Ufak bir kaza sonrası 1994 model FormenGLX 1999 Model Felicia Combi GLX, Halen de 2006 Fabia Combi Ambiente Kullanıyorum.
    1989-1992 arası kullanılar motorlar 73 Model VW golf motorudur. LPG' ye uygun değildir. Buna özellikle dikkat etmek gerekir. Sibop yataklarını kısa sürede elden çıkartır. 1993- 1997 Felicia ilk modelleri dahil aynı motordur ama sibop kayıtları LPG' ye uygundur. 1998-2000 molel ilk yarısında ise siboplar değiştirilmiş ve spor ufak sibop kullanılarak motor tork'u iyileştirilmiştir. Ancak tüm motorların temeli 1973 model VW Polo motorudur.
    Fren kaydırması malesef frenlerden değil son derece adi BARUM lastiklerden ileri geliyor. 1992 model aracımda yaptığım kazada bu nedenle olmuştu ve o tarihten sonra aldığım tüm araçlarda ilk işim lastikleri değiştirmek olmuştur. Bunun dışında Fren merkezleri ve ana fren merkezi(Hidrovox) olarak benzerleri içinde bir numaradır. Yeterki 2 yılda bir hidrolik yağını değiştirin ve sarı-mavi hidroliği karıştırmayın.
    Tüm Favorit serisinin dış çizgileri İtalyan / BARTONE' nindir. Felicia serisi dahil Motorları 73 Model Golf motoru base olarak alınıp geliştirilmiştir. Kısacası LADA ile uzaktan yakından bir ilişkisi yoktur. Kısacası Bu modelde daha ilk imalat yılı olan 1989 dan bu yana Alman VW' in katkısı ve imzası vardır ve katkı, 1994 de resmen ortaklığa, 1998 den sonra tamamen VW' geçmiş ve Skoda, VW nin SEAT gibi, AUDI gibi SAAB gibi bir markası olmuştur. (Daha bazı markalar da var akıl karışmasın)
    İster Favorit, ister formen olsun 140 km/h üzeri sürrat, bu araçlar için risktir. Alttan hava alır ve bu süratin üzerinde hava yastığı üzerinde gitmeye başlarsınız ve araç bu durumda yan rüzgarlardan veya yanınızdan geçen otobüs kamyon gibi büyük hacimli araçlardan anormal etkilenir ve direksiyon hakiyetini bile kaybedebilirsiniz. Kafa sallama söz konusu olamaz eğer 120 km/h üzerinde bu durum oluşuyorsa rot başlarında önemli bir boşluk veya trapez lastikleri ölmüş demektir. Önemli bir risktir.
    Aracın yüksekliği standart olarak 12 cm dir. Ancak karter koruma takıldığında önde bu yükseklik 8 cm düşer. Buda altını çıkıntı veya çukura düşüldüğünde kolayca vurması demektir. eğer ön amartisörler patladı ise ön taraf salıncal gibi olur ve aldığı darbeden bazen motor kulaklarının kırılmasına bile neden olunabilir . Bu nedenle mutlaka karter koruma kullanın ve çıkıntı ve çukurlara dikkat edin. Bu da Favorit serisinin bir kusurudur. Felicia' larda iise Motor daha yukarıya alındığından 12 cm yükseklik karter koruma takılsa bile değişmez....
    Hararet bu araçların motorlarının en büyük problemidir. Ancak motorun kötülüğünden değildir. Soğuk iklim motorudur ve radyatör hacmi ile fan büyüklüğü max 25 derece dış sıcaklığa göre seçilmiştir. Hassimendifer'in dediği gibi termostattan paralel çekilecek bir anahtar devresi 2 şekilde faydalı olur Termostat bozulduğunda devre dışı bırakarak fanı içeriden çalıştırırsınız veya yüklü vaziyette rampa çıkarken tırmanma başlamadan evvel fanı içeriden çalıştırark motorun hararet yapmasını önlersiniz. Hatta çok uzun rampalarda kaloriferi açmak çok faydalı olur. Siz içeri de pişersiniz ama motoru kurtarırsınız.
    İç malzeme kalitesi olarak gögüs malzemesi yeterlidir, ve iyicedir. Plastik aksam serttir kolay ses yapar. ve çizilirse iz bırakır gideremezsiniz. hassimendifer ' in aksine cam krikolarında hiç bir sorun ve hatta km saati dahil göstergeler ile ilgili hiç bir sorun yaşamadım ama işi bildiğim için yılda bir defa göğüsü tamamen sökerim temizler yağlanacak yerleri yağlar km saat tel ve dişlilerin bakımlarını yaptığımdandır belki 110.000 yaptığım aracımda dahi sorun yaşamadım. Sadece bu aracımda 90.000 km de arka amortisörleri 70.000 km de debriyaj baskı balatayı, 100.000 civarında direksiyon boşluğunu alan 5 YTL' lik bir plastik parça ile arka silecek plastik dişlisini değiştirdim. Bunların dışında 1999 yılında aldığım Felicia Combi dahil 1994 den sonra lastikleri hiç kullanmadan satıp Mitchelin veya Good Year lastik kullandım. Bunun dışında hiçbir extra masrafım olmadı. Sadece Feliciaların otomatik cam klavuz tel yatakları çok sert bir plastiktir ve kırılgandır ve 2 yıl içinde genellikle bozulur. Ancak bu VW' nin benzer tüm modellerinin ortak sorunudur. Çünkü SEAT dahil aynı malzeme raflarını kullanırlar.
    Distribitör miline yaza ve kışa girerken fazla değil 2-3 damla motor yağı damlatmanız sayesinde bu araçla kesinlikle yolda kalmazsınız. (Elektronik ateşleme ünitesine su girmemesine özellikle dikkat edin girerse de kurutmadan asla marşa basmayın.)
    Aracın kalitesi performansı, yol tutuşu ve süspansiyon vb bir çok yönden asla Renault 9-12 Fiat kuş serisinin hiç birisi ve özellikle LADA ile kıyaslanamaz. LADA kasa olarak sağlam bir araçtır. Ama o Kadar. Hiç ummadığınız anda gaz pedalı elinizde kalabilir, Karbüratör ayarlarına kazara dokunursanız anında POAŞ' ile ortak olabilir veya benzin otomatiği hava yaparak sizi yolda bırakabilir.. Uzun yolda ya yanınızda bir bidon su taşıyacaksınız yada ne edip, edip benzin otomatiğinin üzerine kusura bakmayın açık yazacağım işemenin bir yolunu bulacaksınız. yoksa 2-3 saat bekleyip otonmatiğin soğumasını beklemek zorundasınız daha vb vb bir yığın problem.....
    Favorit ve Felicia serisine hararet yaptırmadığınız sürece, bakımlarını yağını filtresini zamanında değiştirirseniz sıkı sibop ayarı yaptırmadığınız sürece, tozlu yolda kullanırsanız 3000 km de, normal şartlarda 5000 km yağını değiştirirseniz, Özellikle ön takımdan gelecek tıkırtılarda anında çözüm getirirseniz bu araçkarda ben 350.000 km yapıp motor açtırmayan çok kullanıcı gördüm.
    2. yada 3. el alacak olanların dikkatine ....
    1. 1993 hariç daha eski modellerde tüp kullanılmamış olsun. Bu motorların sibop kayıtları LPG' ye uygun değildir.
    2. 1989 Modeller de normal benzin kullanamazsınız.
    3. Mümkünse 100.000 yi tamamlamamış olsun......
    4. Motor yağına bakın, su veya antifiriz karışmamış olsun. Şöyle yapın. Yağ çubuğundan bir damla yağı selpak cinsi bir kağıt mendil veya havlu üzerine damlatın Su veya antifiriz karışıyorsa yağın etrafında daha büyük şeffaf veya mavimsi veya (Pembemsi) hare belirir. Bunun anlamı motorun conta yakmasıdır.
    5.Antifiriz genleşme kabında su varsa ne şart altında olursa olsun bu aracı ASLA almayın. Ve siz siz olun antifiriz dışında hiçbir şekilde sıvı takviyesi yapmayın. Antifiriz kışın motorun donmasını, yazın ise serin tutarak hararet yapmasını kısmen önler Bunu akıldan çıkartmayın.
    6. Sağ sol çamurlukların orjinal olmasına dikkat edin. Orjinallerin iç kısmı plastik benzeri bir kalın malzeme ile kaplıdır ve yol sesinin içeriye girmesi ile çürümeyi önler.
    7. İki, iç ve dış çamurluğu birleştiren konsol sacının orjinal olmasına dikkat edin, değişmiş olanlar hemen ağız kaynaklarından belli olur. Değişmiş bir aracı ASLA almayın. Kafadan darbelidir. Aslına uygun yapılıp yapılmadığından emin olamazsınız.
    8. Ön ve arka kapıları hızla çarparak kapatın akustik bir yankı duyarsanız içeride yada dışarıdan, o aracın tavanı değişmiştir. Yani devriktir. Değişen tavan, kaynak nedeni A ve B direkleri içinde kubbe etkisini kesen yalıtım malzemesini yakar ve özellikle içeride özellikle cami kubbesi gibi yankı yapar.
    9.Marş biyellere parmakla tıklatın. TOK bir ses içi doluymuş gibi ses vermesi gerekir. Boş gaz tenekesi gibi ses veriyorsa ya çürümeden yada darbeden marş biyeller değiştirilmiştir.
    10. Bagaj halısını kaldırın ve aracın taban sacını göreceksiniz. Çoğu tamircide nokta kaynak olmadığından bu sacı bir darbe halinde değiştirmezler çekiçlerler. ve Tabi buda sırıtır. ufak tefek darbelerde sorun değildir ancak çekiçlenen bölge alttan iyi izalsyon yapılmadı ise kolay çürür Ancak darbe sert ise arka amortisör kulelerinin açılarını bozar ve bu da lastikleri içten veya dıştan yer, sık sık bilyaları bozar. Bu da ancak rot ayarları arka tekerlekler içinde yapılırsa ortaya çıkar. Eğer saç orjinali ile değiştirilmişse saç ek noktalarına sürülen macunlara bakın. Genellikle nokta kaynağı yapılan yerlerle eski orjinaller, kesinlikle izleri bir birini tutmaz. Şüphelendi isenin aracın mutlaka ön ve arka tekerlek (Kamber vb.) ayar açılarını kontrol ettirin.
    11. Aracı forkrift' le kaldırın ancak öncesi alt yıkama yaptırın, aracın altı size aracın geçmiş tarihini bire bir yansıtır. Adeta okur bağırır nasıl yolda kullanılmış darbeler değişimler kazalar, darbeler sürtmeler gizli açık çürükler adeta canlı tarihtir. vb vb vb....
    Tüm bunları yaptığınızda çok merak ediyorum içinize sinen bir 2. el araç bulabilecekmisiniz?
    quote:

    Orjinalden alıntı: hassimendifer


    quote:

    Orjinalden alıntı: aydın_efe

    slm arkadaşlar 99 yılında 94 model bi favorit 135 LX aracımız vardı.. vw grubuna yeni dahil olduğu dönemler....... bi tofaş kuş grubuyla, reno 12 -9 karsılastırıldıgında gayet saglam,ekonomık,yol tutuşu tatmin edici,süspansiyonu da gayet iyi bi araçtır... yalnız frenlere dikkat kaydırabiliyor..

    performans olarak ta yeterli düzeyde bi araçtır 175 km/h kadar çıkmıştım fakat sürat onun işi değil... yüksek süratte kafa sallıyor.....




    Aynen katılıyorum. Yaklaşık 9 sene favorit kullandım.
    Eksileri:

    süratliyken ani frende heryere gidebilir
    yan rüzgardan özellikle süratliyken fazla etkilenir
    hararet yapar (fanı içerden açmak için bir düğme ve termostat iptaliyle çözülüyor)
    vw öncesindeki araçlarda iç malzeme kalitesiz ve ses yapar
    distiribitörün yağsız kalmasından kaynaklanan kronik bir arızası vardır. ama bakım yapması basittir 2 dakika ayırmak yeterlidir ve sorun yaratmaz.
    vw sonrası araçları benim gibi hor kullansanız bile 9 sene götürür ve can çekişsede sizi taşır ama tuttuğunuz yer elinizde kalır. bunun sebebi kalitesiz iç aksaamdır. özellikle cam kolları hemen kırılır. senede en az 1 kere 1 tanesini değiştirmek gerekir.benim yolcu güneşliği bile kırıldı.
    Tofaş Reno gibi ustasını, anlayanını bulmak zordur.

    Artıları:

    Düşük işletim maliyeti (yakıt, parça fiyatı, dayanıklılık vs.)
    lego gibidir arabadan anlıyorsan her şekilde gitmesini sağlarsın
    tofaş kuş serisi , reno 12-9 gibi araçlar gibi apaçi arabası olarak görülmez (tofaş reno kullanıcıları alınmasın ama öyle naapalım)
    ilk 3 viteste çok iyi gider. 1.3 motor vardır ama 1.vites 40 2. vites 80-90 3. vites 120-130 bizzat tarafımdan yapılmıştır ama 4 ve 5te pek gitmez ve yüksek süratlerde yakışı oldukça artar. 180e kadar çıkar zaten kadranda bu süratte biter. Performans için iyi avans ayarı ister. Biraz avans vurabilir sakıncası yoktur.
    benim gibi öküzce hor kullansanız bile yıllarca dayanır.
    98de eskişehire gittiğimde kilometre saati bozuldu ve 55644de takılı kaldı. şu anda 250-300bini rahat geçmiştir ve motor istememektedir.
    sakin, temiz ve dikkatli kullanımda 94-95 seneleriden sonra vw grubunun çıkarttığı bir favorit evladiyeliktir.


    Lada samara 1.5 motordur. Görüntüleri fazlasıyla benzesede aynı araç değiller. sanırım tasarım olarak aynılar ladanın bagaj camı daha yatık ve uzundur belki aynı şasi üzerine inşa edilmişde olabilirler.







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 4 Temmuz 2007; 18:43:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bipekkan

    Genel olarak katılıyorum. Bende 1989 yılından bu yana ilk 1.5 yıl 68 BG Favorit 136L daha sonra 92 Model Formen 135GL Ufak bir kaza sonrası 1994 model FormenGLX 1999 Model Felicia Combi GLX, Halen de 2006 Fabia Combi Ambiente Kullanıyorum.
    1989-1992 arası kullanılar motorlar 73 Model VW golf motorudur. LPG' ye uygun değildir. Buna özellikle dikkat etmek gerekir. Sibop yataklarını kısa sürede elden çıkartır. 1993- 1997 Felicia ilk modelleri dahil aynı motordur ama sibop kayıtları LPG' ye uygundur. 1998-2000 molel ilk yarısında ise siboplar değiştirilmiş ve spor ufak sibop kullanılarak motor tork'u iyileştirilmiştir. Ancak tüm motorların temeli 1973 model VW Polo motorudur.
    Fren kaydırması malesef frenlerden değil son derece adi BARUM lastiklerden ileri geliyor. 1992 model aracımda yaptığım kazada bu nedenle olmuştu ve o tarihten sonra aldığım tüm araçlarda ilk işim lastikleri değiştirmek olmuştur. Bunun dışında Fren merkezleri ve ana fren merkezi(Hidrovox) olarak benzerleri içinde bir numaradır. Yeterki 2 yılda bir hidrolik yağını değiştirin ve sarı-mavi hidroliği karıştırmayın.
    Tüm Favorit serisinin dış çizgileri İtalyan / BARTONE' nindir. Felicia serisi dahil Motorları 73 Model Golf motoru base olarak alınıp geliştirilmiştir. Kısacası LADA ile uzaktan yakından bir ilişkisi yoktur. Kısacası Bu modelde daha ilk imalat yılı olan 1989 dan bu yana Alman VW' in katkısı ve imzası vardır ve katkı, 1994 de resmen ortaklığa, 1998 den sonra tamamen VW' geçmiş ve Skoda, VW nin SEAT gibi, AUDI gibi SAAB gibi bir markası olmuştur. (Daha bazı markalar da var akıl karışmasın)
    İster Favorit, ister formen olsun 140 km/h üzeri sürrat, bu araçlar için risktir. Alttan hava alır ve bu süratin üzerinde hava yastığı üzerinde gitmeye başlarsınız ve araç bu durumda yan rüzgarlardan veya yanınızdan geçen otobüs kamyon gibi büyük hacimli araçlardan anormal etkilenir ve direksiyon hakiyetini bile kaybedebilirsiniz. Kafa sallama söz konusu olamaz eğer 120 km/h üzerinde bu durum oluşuyorsa rot başlarında önemli bir boşluk veya trapez lastikleri ölmüş demektir. Önemli bir risktir.
    Aracın yüksekliği standart olarak 12 cm dir. Ancak karter koruma takıldığında önde bu yükseklik 8 cm düşer. Buda altını çıkıntı veya çukura düşüldüğünde kolayca vurması demektir. eğer ön amartisörler patladı ise ön taraf salıncal gibi olur ve aldığı darbeden bazen motor kulaklarının kırılmasına bile neden olunabilir . Bu nedenle mutlaka karter koruma kullanın ve çıkıntı ve çukurlara dikkat edin. Bu da Favorit serisinin bir kusurudur. Felicia' larda iise Motor daha yukarıya alındığından 12 cm yükseklik karter koruma takılsa bile değişmez....
    Hararet bu araçların motorlarının en büyük problemidir. Ancak motorun kötülüğünden değildir. Soğuk iklim motorudur ve radyatör hacmi ile fan büyüklüğü max 25 derece dış sıcaklığa göre seçilmiştir. Hassimendifer'in dediği gibi termostattan paralel çekilecek bir anahtar devresi 2 şekilde faydalı olur Termostat bozulduğunda devre dışı bırakarak fanı içeriden çalıştırırsınız veya yüklü vaziyette rampa çıkarken tırmanma başlamadan evvel fanı içeriden çalıştırark motorun hararet yapmasını önlersiniz. Hatta çok uzun rampalarda kaloriferi açmak çok faydalı olur. Siz içeri de pişersiniz ama motoru kurtarırsınız.
    İç malzeme kalitesi olarak gögüs malzemesi yeterlidir, ve iyicedir. Plastik aksam serttir kolay ses yapar. ve çizilirse iz bırakır gideremezsiniz. hassimendifer ' in aksine cam krikolarında hiç bir sorun ve hatta km saati dahil göstergeler ile ilgili hiç bir sorun yaşamadım ama işi bildiğim için yılda bir defa göğüsü tamamen sökerim temizler yağlanacak yerleri yağlar km saat tel ve dişlilerin bakımlarını yaptığımdandır belki 110.000 yaptığım aracımda dahi sorun yaşamadım. Sadece bu aracımda 90.000 km de arka amortisörleri 70.000 km de debriyaj baskı balatayı, 100.000 civarında direksiyon boşluğunu alan 5 YTL' lik bir plastik parça ile arka silecek plastik dişlisini değiştirdim. Bunların dışında 1999 yılında aldığım Felicia Combi dahil 1994 den sonra lastikleri hiç kullanmadan satıp Mitchelin veya Good Year lastik kullandım. Bunun dışında hiçbir extra masrafım olmadı. Sadece Feliciaların otomatik cam klavuz tel yatakları çok sert bir plastiktir ve kırılgandır ve 2 yıl içinde genellikle bozulur. Ancak bu VW' nin benzer tüm modellerinin ortak sorunudur. Çünkü SEAT dahil aynı malzeme raflarını kullanırlar.
    Distribitör miline yaza ve kışa girerken fazla değil 2-3 damla motor yağı damlatmanız sayesinde bu araçla kesinlikle yolda kalmazsınız. (Elektronik ateşleme ünitesine su girmemesine özellikle dikkat edin girerse de kurutmadan asla marşa basmayın.)
    Aracın kalitesi performansı, yol tutuşu ve süspansiyon vb bir çok yönden asla Renault 9-12 Fiat kuş serisinin hiç birisi ve özellikle LADA ile kıyaslanamaz. LADA kasa olarak sağlam bir araçtır. Ama o Kadar. Hiç ummadığınız anda gaz pedalı elinizde kalabilir, Karbüratör ayarlarına kazara dokunursanız anında POAŞ' ile ortak olabilir veya benzin otomatiği hava yaparak sizi yolda bırakabilir.. Uzun yolda ya yanınızda bir bidon su taşıyacaksınız yada ne edip, edip benzin otomatiğinin üzerine kusura bakmayın açık yazacağım işemenin bir yolunu bulacaksınız. yoksa 2-3 saat bekleyip otonmatiğin soğumasını beklemek zorundasınız daha vb vb bir yığın problem.....
    Favorit ve Felicia serisine hararet yaptırmadığınız sürece, bakımlarını yağını filtresini zamanında değiştirirseniz sıkı sibop ayarı yaptırmadığınız sürece, tozlu yolda kullanırsanız 3000 km de, normal şartlarda 5000 km yağını değiştirirseniz, Özellikle ön takımdan gelecek tıkırtılarda anında çözüm getirirseniz bu araçkarda ben 350.000 km yapıp motor açtırmayan çok kullanıcı gördüm.
    2. yada 3. el alacak olanların dikkatine ....
    1. 1993 hariç daha eski modellerde tüp kullanılmamış olsun. Bu motorların sibop kayıtları LPG' ye uygun değildir.
    2. 1989 Modeller de normal benzin kullanamazsınız.
    3. Mümkünse 100.000 yi tamamlamamış olsun......
    4. Motor yağına bakın, su veya antifiriz karışmamış olsun. Şöyle yapın. Yağ çubuğundan bir damla yağı selpak cinsi bir kağıt mendil veya havlu üzerine damlatın Su veya antifiriz karışıyorsa yağın etrafında daha büyük şeffaf veya mavimsi veya (Pembemsi) hare belirir. Bunun anlamı motorun conta yakmasıdır.
    5.Antifiriz genleşme kabında su varsa ne şart altında olursa olsun bu aracı ASLA almayın. Ve siz siz olun antifiriz dışında hiçbir şekilde sıvı takviyesi yapmayın. Antifiriz kışın motorun donmasını, yazın ise serin tutarak hararet yapmasını kısmen önler Bunu akıldan çıkartmayın.
    6. Sağ sol çamurlukların orjinal olmasına dikkat edin. Orjinallerin iç kısmı plastik benzeri bir kalın malzeme ile kaplıdır ve yol sesinin içeriye girmesi ile çürümeyi önler.
    7. İki, iç ve dış çamurluğu birleştiren konsol sacının orjinal olmasına dikkat edin, değişmiş olanlar hemen ağız kaynaklarından belli olur. Değişmiş bir aracı ASLA almayın. Kafadan darbelidir. Aslına uygun yapılıp yapılmadığından emin olamazsınız.
    8. Ön ve arka kapıları hızla çarparak kapatın akustik bir yankı duyarsanız içeride yada dışarıdan, o aracın tavanı değişmiştir. Yani devriktir. Değişen tavan, kaynak nedeni A ve B direkleri içinde kubbe etkisini kesen yalıtım malzemesini yakar ve özellikle içeride özellikle cami kubbesi gibi yankı yapar.
    9.Marş biyellere parmakla tıklatın. TOK bir ses içi doluymuş gibi ses vermesi gerekir. Boş gaz tenekesi gibi ses veriyorsa ya çürümeden yada darbeden marş biyeller değiştirilmiştir.
    10. Bagaj halısını kaldırın ve aracın taban sacını göreceksiniz. Çoğu tamircide nokta kaynak olmadığından bu sacı bir darbe halinde değiştirmezler çekiçlerler. ve Tabi buda sırıtır. ufak tefek darbelerde sorun değildir ancak çekiçlenen bölge alttan iyi izalsyon yapılmadı ise kolay çürür Ancak darbe sert ise arka amortisör kulelerinin açılarını bozar ve bu da lastikleri içten veya dıştan yer, sık sık bilyaları bozar. Bu da ancak rot ayarları arka tekerlekler içinde yapılırsa ortaya çıkar. Eğer saç orjinali ile değiştirilmişse saç ek noktalarına sürülen macunlara bakın. Genellikle nokta kaynağı yapılan yerlerle eski orjinaller, kesinlikle izleri bir birini tutmaz. Şüphelendi isenin aracın mutlaka ön ve arka tekerlek (Kamber vb.) ayar açılarını kontrol ettirin.
    11. Aracı forkrift' le kaldırın ancak öncesi alt yıkama yaptırın, aracın altı size aracın geçmiş tarihini bire bir yansıtır. Adeta okur bağırır nasıl yolda kullanılmış darbeler değişimler kazalar, darbeler sürtmeler gizli açık çürükler adeta canlı tarihtir. vb vb vb....
    Tüm bunları yaptığınızda çok merak ediyorum içinize sinen bir 2. el araç bulabilecekmisiniz?
    quote:

    Orjinalden alıntı: hassimendifer


    quote:

    Orjinalden alıntı: aydın_efe

    slm arkadaşlar 99 yılında 94 model bi favorit 135 LX aracımız vardı.. vw grubuna yeni dahil olduğu dönemler....... bi tofaş kuş grubuyla, reno 12 -9 karsılastırıldıgında gayet saglam,ekonomık,yol tutuşu tatmin edici,süspansiyonu da gayet iyi bi araçtır... yalnız frenlere dikkat kaydırabiliyor..

    performans olarak ta yeterli düzeyde bi araçtır 175 km/h kadar çıkmıştım fakat sürat onun işi değil... yüksek süratte kafa sallıyor.....




    Aynen katılıyorum. Yaklaşık 9 sene favorit kullandım.
    Eksileri:

    süratliyken ani frende heryere gidebilir
    yan rüzgardan özellikle süratliyken fazla etkilenir
    hararet yapar (fanı içerden açmak için bir düğme ve termostat iptaliyle çözülüyor)
    vw öncesindeki araçlarda iç malzeme kalitesiz ve ses yapar
    distiribitörün yağsız kalmasından kaynaklanan kronik bir arızası vardır. ama bakım yapması basittir 2 dakika ayırmak yeterlidir ve sorun yaratmaz.
    vw sonrası araçları benim gibi hor kullansanız bile 9 sene götürür ve can çekişsede sizi taşır ama tuttuğunuz yer elinizde kalır. bunun sebebi kalitesiz iç aksaamdır. özellikle cam kolları hemen kırılır. senede en az 1 kere 1 tanesini değiştirmek gerekir.benim yolcu güneşliği bile kırıldı.
    Tofaş Reno gibi ustasını, anlayanını bulmak zordur.

    Artıları:

    Düşük işletim maliyeti (yakıt, parça fiyatı, dayanıklılık vs.)
    lego gibidir arabadan anlıyorsan her şekilde gitmesini sağlarsın
    tofaş kuş serisi , reno 12-9 gibi araçlar gibi apaçi arabası olarak görülmez (tofaş reno kullanıcıları alınmasın ama öyle naapalım)
    ilk 3 viteste çok iyi gider. 1.3 motor vardır ama 1.vites 40 2. vites 80-90 3. vites 120-130 bizzat tarafımdan yapılmıştır ama 4 ve 5te pek gitmez ve yüksek süratlerde yakışı oldukça artar. 180e kadar çıkar zaten kadranda bu süratte biter. Performans için iyi avans ayarı ister. Biraz avans vurabilir sakıncası yoktur.
    benim gibi öküzce hor kullansanız bile yıllarca dayanır.
    98de eskişehire gittiğimde kilometre saati bozuldu ve 55644de takılı kaldı. şu anda 250-300bini rahat geçmiştir ve motor istememektedir.
    sakin, temiz ve dikkatli kullanımda 94-95 seneleriden sonra vw grubunun çıkarttığı bir favorit evladiyeliktir.


    Lada samara 1.5 motordur. Görüntüleri fazlasıyla benzesede aynı araç değiller. sanırım tasarım olarak aynılar ladanın bagaj camı daha yatık ve uzundur belki aynı şasi üzerine inşa edilmişde olabilirler.






    Alıntıları Göster
    off bee. ne cevap olmuş ama

    LPG ile kullanmak için 93 model skoda favorit alabilirim bu yazılanlara göre.

    Merak ettiğim bir konu var. Hararet yönünden lada mı daha hassastır yoksa bu mu ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekir__

    off bee. ne cevap olmuş ama

    LPG ile kullanmak için 93 model skoda favorit alabilirim bu yazılanlara göre.

    Merak ettiğim bir konu var. Hararet yönünden lada mı daha hassastır yoksa bu mu ?

    Alıntıları Göster
    :D iLk Direksiyonum 93 Skoda FavoritLe oLmuştu e Tabiki iLk eL freni Patinaj deneyimLerimde ama cok sagLam bi araç en azından bana göre diğer bindiğim araçlardan daha dayanıklı o kadar şey yaptık daha bi kez yolda kalmadım he bu arada araba eniştemindi fakat 3 sene kadar sürekLi kuLLandım..
    parçasıda çok ucuz yakıtı dersen oda güzeL zaten 1,3 70 beygir araba cok bişi yakmasıda beklenemes.
    Bana göre eksiLeri neLerdir
    ABS KLİMA HAVA YASTIGI:D:D:D:D
    Şaka Şaka
    Sonuç oLarak bence 4 5 bin ytL civarında bi araba düşünenLer için ideaL bi arabadır Temizi BuLunursa çok güzeL ;)

    Bi Arkadaş Hararetten Bahsetmişş
    3 sene kadar kuLLandım ve Acemi oLarak kuLLandım araba sürmeyi Tam anLamıyLa Favoritte öğrendim ve 1 kere biLe hararet Yapmadı Tabi Samaradan daha ii dir gibi bi iddiam yok sadece bende hic hararet yapmadıını söyLüyorum hangisi daha iyidir bişi diemem..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi samosex -- 8 Ocak 2008; 23:42:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: samosex

    :D iLk Direksiyonum 93 Skoda FavoritLe oLmuştu e Tabiki iLk eL freni Patinaj deneyimLerimde ama cok sagLam bi araç en azından bana göre diğer bindiğim araçlardan daha dayanıklı o kadar şey yaptık daha bi kez yolda kalmadım he bu arada araba eniştemindi fakat 3 sene kadar sürekLi kuLLandım..
    parçasıda çok ucuz yakıtı dersen oda güzeL zaten 1,3 70 beygir araba cok bişi yakmasıda beklenemes.
    Bana göre eksiLeri neLerdir
    ABS KLİMA HAVA YASTIGI:D:D:D:D
    Şaka Şaka
    Sonuç oLarak bence 4 5 bin ytL civarında bi araba düşünenLer için ideaL bi arabadır Temizi BuLunursa çok güzeL ;)

    Bi Arkadaş Hararetten Bahsetmişş
    3 sene kadar kuLLandım ve Acemi oLarak kuLLandım araba sürmeyi Tam anLamıyLa Favoritte öğrendim ve 1 kere biLe hararet Yapmadı Tabi Samaradan daha ii dir gibi bi iddiam yok sadece bende hic hararet yapmadıını söyLüyorum hangisi daha iyidir bişi diemem..

    Alıntıları Göster
    bipekkan bilgiler için teşekkürler ama bunları aklımda tutamam galiba.en iyisi anlayan biriyle araç almak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bipekkan

    Genel olarak katılıyorum. Bende 1989 yılından bu yana ilk 1.5 yıl 68 BG Favorit 136L daha sonra 92 Model Formen 135GL Ufak bir kaza sonrası 1994 model FormenGLX 1999 Model Felicia Combi GLX, Halen de 2006 Fabia Combi Ambiente Kullanıyorum.
    1989-1992 arası kullanılar motorlar 73 Model VW golf motorudur. LPG' ye uygun değildir. Buna özellikle dikkat etmek gerekir. Sibop yataklarını kısa sürede elden çıkartır. 1993- 1997 Felicia ilk modelleri dahil aynı motordur ama sibop kayıtları LPG' ye uygundur. 1998-2000 molel ilk yarısında ise siboplar değiştirilmiş ve spor ufak sibop kullanılarak motor tork'u iyileştirilmiştir. Ancak tüm motorların temeli 1973 model VW Polo motorudur.
    Fren kaydırması malesef frenlerden değil son derece adi BARUM lastiklerden ileri geliyor. 1992 model aracımda yaptığım kazada bu nedenle olmuştu ve o tarihten sonra aldığım tüm araçlarda ilk işim lastikleri değiştirmek olmuştur. Bunun dışında Fren merkezleri ve ana fren merkezi(Hidrovox) olarak benzerleri içinde bir numaradır. Yeterki 2 yılda bir hidrolik yağını değiştirin ve sarı-mavi hidroliği karıştırmayın.
    Tüm Favorit serisinin dış çizgileri İtalyan / BARTONE' nindir. Felicia serisi dahil Motorları 73 Model Golf motoru base olarak alınıp geliştirilmiştir. Kısacası LADA ile uzaktan yakından bir ilişkisi yoktur. Kısacası Bu modelde daha ilk imalat yılı olan 1989 dan bu yana Alman VW' in katkısı ve imzası vardır ve katkı, 1994 de resmen ortaklığa, 1998 den sonra tamamen VW' geçmiş ve Skoda, VW nin SEAT gibi, AUDI gibi SAAB gibi bir markası olmuştur. (Daha bazı markalar da var akıl karışmasın)
    İster Favorit, ister formen olsun 140 km/h üzeri sürrat, bu araçlar için risktir. Alttan hava alır ve bu süratin üzerinde hava yastığı üzerinde gitmeye başlarsınız ve araç bu durumda yan rüzgarlardan veya yanınızdan geçen otobüs kamyon gibi büyük hacimli araçlardan anormal etkilenir ve direksiyon hakiyetini bile kaybedebilirsiniz. Kafa sallama söz konusu olamaz eğer 120 km/h üzerinde bu durum oluşuyorsa rot başlarında önemli bir boşluk veya trapez lastikleri ölmüş demektir. Önemli bir risktir.
    Aracın yüksekliği standart olarak 12 cm dir. Ancak karter koruma takıldığında önde bu yükseklik 8 cm düşer. Buda altını çıkıntı veya çukura düşüldüğünde kolayca vurması demektir. eğer ön amartisörler patladı ise ön taraf salıncal gibi olur ve aldığı darbeden bazen motor kulaklarının kırılmasına bile neden olunabilir . Bu nedenle mutlaka karter koruma kullanın ve çıkıntı ve çukurlara dikkat edin. Bu da Favorit serisinin bir kusurudur. Felicia' larda iise Motor daha yukarıya alındığından 12 cm yükseklik karter koruma takılsa bile değişmez....
    Hararet bu araçların motorlarının en büyük problemidir. Ancak motorun kötülüğünden değildir. Soğuk iklim motorudur ve radyatör hacmi ile fan büyüklüğü max 25 derece dış sıcaklığa göre seçilmiştir. Hassimendifer'in dediği gibi termostattan paralel çekilecek bir anahtar devresi 2 şekilde faydalı olur Termostat bozulduğunda devre dışı bırakarak fanı içeriden çalıştırırsınız veya yüklü vaziyette rampa çıkarken tırmanma başlamadan evvel fanı içeriden çalıştırark motorun hararet yapmasını önlersiniz. Hatta çok uzun rampalarda kaloriferi açmak çok faydalı olur. Siz içeri de pişersiniz ama motoru kurtarırsınız.
    İç malzeme kalitesi olarak gögüs malzemesi yeterlidir, ve iyicedir. Plastik aksam serttir kolay ses yapar. ve çizilirse iz bırakır gideremezsiniz. hassimendifer ' in aksine cam krikolarında hiç bir sorun ve hatta km saati dahil göstergeler ile ilgili hiç bir sorun yaşamadım ama işi bildiğim için yılda bir defa göğüsü tamamen sökerim temizler yağlanacak yerleri yağlar km saat tel ve dişlilerin bakımlarını yaptığımdandır belki 110.000 yaptığım aracımda dahi sorun yaşamadım. Sadece bu aracımda 90.000 km de arka amortisörleri 70.000 km de debriyaj baskı balatayı, 100.000 civarında direksiyon boşluğunu alan 5 YTL' lik bir plastik parça ile arka silecek plastik dişlisini değiştirdim. Bunların dışında 1999 yılında aldığım Felicia Combi dahil 1994 den sonra lastikleri hiç kullanmadan satıp Mitchelin veya Good Year lastik kullandım. Bunun dışında hiçbir extra masrafım olmadı. Sadece Feliciaların otomatik cam klavuz tel yatakları çok sert bir plastiktir ve kırılgandır ve 2 yıl içinde genellikle bozulur. Ancak bu VW' nin benzer tüm modellerinin ortak sorunudur. Çünkü SEAT dahil aynı malzeme raflarını kullanırlar.
    Distribitör miline yaza ve kışa girerken fazla değil 2-3 damla motor yağı damlatmanız sayesinde bu araçla kesinlikle yolda kalmazsınız. (Elektronik ateşleme ünitesine su girmemesine özellikle dikkat edin girerse de kurutmadan asla marşa basmayın.)
    Aracın kalitesi performansı, yol tutuşu ve süspansiyon vb bir çok yönden asla Renault 9-12 Fiat kuş serisinin hiç birisi ve özellikle LADA ile kıyaslanamaz. LADA kasa olarak sağlam bir araçtır. Ama o Kadar. Hiç ummadığınız anda gaz pedalı elinizde kalabilir, Karbüratör ayarlarına kazara dokunursanız anında POAŞ' ile ortak olabilir veya benzin otomatiği hava yaparak sizi yolda bırakabilir.. Uzun yolda ya yanınızda bir bidon su taşıyacaksınız yada ne edip, edip benzin otomatiğinin üzerine kusura bakmayın açık yazacağım işemenin bir yolunu bulacaksınız. yoksa 2-3 saat bekleyip otonmatiğin soğumasını beklemek zorundasınız daha vb vb bir yığın problem.....
    Favorit ve Felicia serisine hararet yaptırmadığınız sürece, bakımlarını yağını filtresini zamanında değiştirirseniz sıkı sibop ayarı yaptırmadığınız sürece, tozlu yolda kullanırsanız 3000 km de, normal şartlarda 5000 km yağını değiştirirseniz, Özellikle ön takımdan gelecek tıkırtılarda anında çözüm getirirseniz bu araçkarda ben 350.000 km yapıp motor açtırmayan çok kullanıcı gördüm.
    2. yada 3. el alacak olanların dikkatine ....
    1. 1993 hariç daha eski modellerde tüp kullanılmamış olsun. Bu motorların sibop kayıtları LPG' ye uygun değildir.
    2. 1989 Modeller de normal benzin kullanamazsınız.
    3. Mümkünse 100.000 yi tamamlamamış olsun......
    4. Motor yağına bakın, su veya antifiriz karışmamış olsun. Şöyle yapın. Yağ çubuğundan bir damla yağı selpak cinsi bir kağıt mendil veya havlu üzerine damlatın Su veya antifiriz karışıyorsa yağın etrafında daha büyük şeffaf veya mavimsi veya (Pembemsi) hare belirir. Bunun anlamı motorun conta yakmasıdır.
    5.Antifiriz genleşme kabında su varsa ne şart altında olursa olsun bu aracı ASLA almayın. Ve siz siz olun antifiriz dışında hiçbir şekilde sıvı takviyesi yapmayın. Antifiriz kışın motorun donmasını, yazın ise serin tutarak hararet yapmasını kısmen önler Bunu akıldan çıkartmayın.
    6. Sağ sol çamurlukların orjinal olmasına dikkat edin. Orjinallerin iç kısmı plastik benzeri bir kalın malzeme ile kaplıdır ve yol sesinin içeriye girmesi ile çürümeyi önler.
    7. İki, iç ve dış çamurluğu birleştiren konsol sacının orjinal olmasına dikkat edin, değişmiş olanlar hemen ağız kaynaklarından belli olur. Değişmiş bir aracı ASLA almayın. Kafadan darbelidir. Aslına uygun yapılıp yapılmadığından emin olamazsınız.
    8. Ön ve arka kapıları hızla çarparak kapatın akustik bir yankı duyarsanız içeride yada dışarıdan, o aracın tavanı değişmiştir. Yani devriktir. Değişen tavan, kaynak nedeni A ve B direkleri içinde kubbe etkisini kesen yalıtım malzemesini yakar ve özellikle içeride özellikle cami kubbesi gibi yankı yapar.
    9.Marş biyellere parmakla tıklatın. TOK bir ses içi doluymuş gibi ses vermesi gerekir. Boş gaz tenekesi gibi ses veriyorsa ya çürümeden yada darbeden marş biyeller değiştirilmiştir.
    10. Bagaj halısını kaldırın ve aracın taban sacını göreceksiniz. Çoğu tamircide nokta kaynak olmadığından bu sacı bir darbe halinde değiştirmezler çekiçlerler. ve Tabi buda sırıtır. ufak tefek darbelerde sorun değildir ancak çekiçlenen bölge alttan iyi izalsyon yapılmadı ise kolay çürür Ancak darbe sert ise arka amortisör kulelerinin açılarını bozar ve bu da lastikleri içten veya dıştan yer, sık sık bilyaları bozar. Bu da ancak rot ayarları arka tekerlekler içinde yapılırsa ortaya çıkar. Eğer saç orjinali ile değiştirilmişse saç ek noktalarına sürülen macunlara bakın. Genellikle nokta kaynağı yapılan yerlerle eski orjinaller, kesinlikle izleri bir birini tutmaz. Şüphelendi isenin aracın mutlaka ön ve arka tekerlek (Kamber vb.) ayar açılarını kontrol ettirin.
    11. Aracı forkrift' le kaldırın ancak öncesi alt yıkama yaptırın, aracın altı size aracın geçmiş tarihini bire bir yansıtır. Adeta okur bağırır nasıl yolda kullanılmış darbeler değişimler kazalar, darbeler sürtmeler gizli açık çürükler adeta canlı tarihtir. vb vb vb....
    Tüm bunları yaptığınızda çok merak ediyorum içinize sinen bir 2. el araç bulabilecekmisiniz?
    quote:

    Orjinalden alıntı: hassimendifer


    quote:

    Orjinalden alıntı: aydın_efe

    slm arkadaşlar 99 yılında 94 model bi favorit 135 LX aracımız vardı.. vw grubuna yeni dahil olduğu dönemler....... bi tofaş kuş grubuyla, reno 12 -9 karsılastırıldıgında gayet saglam,ekonomık,yol tutuşu tatmin edici,süspansiyonu da gayet iyi bi araçtır... yalnız frenlere dikkat kaydırabiliyor..

    performans olarak ta yeterli düzeyde bi araçtır 175 km/h kadar çıkmıştım fakat sürat onun işi değil... yüksek süratte kafa sallıyor.....




    Aynen katılıyorum. Yaklaşık 9 sene favorit kullandım.
    Eksileri:

    süratliyken ani frende heryere gidebilir
    yan rüzgardan özellikle süratliyken fazla etkilenir
    hararet yapar (fanı içerden açmak için bir düğme ve termostat iptaliyle çözülüyor)
    vw öncesindeki araçlarda iç malzeme kalitesiz ve ses yapar
    distiribitörün yağsız kalmasından kaynaklanan kronik bir arızası vardır. ama bakım yapması basittir 2 dakika ayırmak yeterlidir ve sorun yaratmaz.
    vw sonrası araçları benim gibi hor kullansanız bile 9 sene götürür ve can çekişsede sizi taşır ama tuttuğunuz yer elinizde kalır. bunun sebebi kalitesiz iç aksaamdır. özellikle cam kolları hemen kırılır. senede en az 1 kere 1 tanesini değiştirmek gerekir.benim yolcu güneşliği bile kırıldı.
    Tofaş Reno gibi ustasını, anlayanını bulmak zordur.

    Artıları:

    Düşük işletim maliyeti (yakıt, parça fiyatı, dayanıklılık vs.)
    lego gibidir arabadan anlıyorsan her şekilde gitmesini sağlarsın
    tofaş kuş serisi , reno 12-9 gibi araçlar gibi apaçi arabası olarak görülmez (tofaş reno kullanıcıları alınmasın ama öyle naapalım)
    ilk 3 viteste çok iyi gider. 1.3 motor vardır ama 1.vites 40 2. vites 80-90 3. vites 120-130 bizzat tarafımdan yapılmıştır ama 4 ve 5te pek gitmez ve yüksek süratlerde yakışı oldukça artar. 180e kadar çıkar zaten kadranda bu süratte biter. Performans için iyi avans ayarı ister. Biraz avans vurabilir sakıncası yoktur.
    benim gibi öküzce hor kullansanız bile yıllarca dayanır.
    98de eskişehire gittiğimde kilometre saati bozuldu ve 55644de takılı kaldı. şu anda 250-300bini rahat geçmiştir ve motor istememektedir.
    sakin, temiz ve dikkatli kullanımda 94-95 seneleriden sonra vw grubunun çıkarttığı bir favorit evladiyeliktir.


    Lada samara 1.5 motordur. Görüntüleri fazlasıyla benzesede aynı araç değiller. sanırım tasarım olarak aynılar ladanın bagaj camı daha yatık ve uzundur belki aynı şasi üzerine inşa edilmişde olabilirler.






    Alıntıları Göster
    Sevgili bipekkan,
    Yaptığın izah bu konuda çok iyi olduğunu gösteriyor.
    Zaten bu izahın beni üye olmaya ikna etti.
    Bu durumda sorumu ancak sen cevaplayabilirsin.

    Ben 1993 model Favoritime hidrolik direksiyon uydurabilir miyim?

    Teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Keçeli

    Sevgili bipekkan,
    Yaptığın izah bu konuda çok iyi olduğunu gösteriyor.
    Zaten bu izahın beni üye olmaya ikna etti.
    Bu durumda sorumu ancak sen cevaplayabilirsin.

    Ben 1993 model Favoritime hidrolik direksiyon uydurabilir miyim?

    Teşekkürler...

    Alıntıları Göster
    yahu allah aşkına bu devirde favorit mi kaldı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: samurayjack

    yahu allah aşkına bu devirde favorit mi kaldı

    Alıntıları Göster
    ne kaldı peki ? doğruya x6 q7 yenı jenerasyon modeller var.

    ne kadar anlarım desede TOK AÇIN HALİNDEN ANLAMAZ.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolf16

    ne kaldı peki ? doğruya x6 q7 yenı jenerasyon modeller var.

    ne kadar anlarım desede TOK AÇIN HALİNDEN ANLAMAZ.

    Alıntıları Göster
    Selam arkadaşlar. Bende 1992 model Skoda Forman var. 15 senedir kendi aracımız. Zamanında "0 km" ajentadan almıştık. Aracın sökmediğim incelemediğim yeri kalmadı ve 15 senedir hiç bir önemli sorun çıkarmadı. Ufak tefek, basit parça aşınlmaları ve değişimleri dışında sorunsuz bir araba. Şu ana kadar motor açısından tamire gitmedi. Ayrıca araç Chezeckslovakia malı bir araçtır. tavan lambasının plastiğinden elektronik ateşlemesine ve hatta motor gövdesine kadar çek malıdır araç ve Alman emicelerinden çok etkilenmiştir. Kasası arkadaşların da dediği gibi İtalyan BERTONE firmasına sipariş üzerine çizdirilmiştir. Zaten arka bagaj kapağının okadar yatık olmasının bi sebebi bu. En ufak bir segman veya süpap arızası yatak aşınması (anormal derecede tabiki) olmamıştır. 5 senede bir genel bakım yapılmıştır araca ve hiç bir sorun yaşanmamıştır. Sadece rutubetli iklimden dolayı ön sağ amortsör delinip yağı akmıştı geçennlerde komple ikisini de değiştirdim. 10 sene sonunda patlayan körük ve contalar değişti onun dışında hiç bir açıdan tamir görmedi. iç döşemesine ve parçalarına gelince... Sadece direksiyonu koruyan kutunun kenarları ufalanıp döküldü. Malum güneş plastik düşmanıdır. Hiçbir cam kolu kırılmadı şu ana kadar. sadece yolcu kapılarının iç açma kolları değişti. Sebebi de gayet açık GİZLİ TASARLANMIŞ OLAN KAPI İÇ KOLLARINI ARKADAŞLAR AÇMAYI BİLMEDİĞİNDEN SORMA YERİNE KIRMAYI TERCİH EDİYORLAR. AMA ŞÖFÖR KISMI TAM 15 SENELİK. Farları halaaa orjinal. Kenarlarında H4 HALOGEN yazıyor. Farların iç ayna astarları çok kaliteli. Zaten bir skodanın önden kaza yapıp yapmadığının en basit anlama yolu budur. ÖN FARLARA BAKIN. BİRİ SÖNÜK BİRİ PARLAK DURUYORSA SÖNÜK OLAN ÇAKMA SANAYİ MALIDIR ve KAZA SONRASI TAKILMIŞTIR. Orjinal farları oldukça parlak ve temiz görünümlüdür. Koltuk süngerleri hala ilk günki sertliğini korumaktadır. ezilip petil olma gibi durum oluşmamıştır. Karbüratorü PIERBURG alman firmasının eski opel vectralara taktığı carb. ların aynısıdır. oldukça kaliteli ve enjeksiyon metal kalıba alüminyum dökümdür. Hararet konusunda ön panjur sacı yarık olanlar sorunsuz çalışırken, Kapalı olanlarda en fazla ortam sıcaklığı 25C ye göre soğutmaya dizayn edilmiştir. Arkadaşların bahsettiği şekilde bir tedbirle sorun kolayca giderilir. %50 antifriz %50 su karışımı ile kullanın. 2 yada 3 senede bir radyatör suyunu değiştirin. Mükemmel bir soğutma ünitesi kullanmış olursunuz bu sayede.
    Bu arada antifiriz suyun donma sıcaklığı olan 0C değerini -10 yada -30 dereceye çekerken kaynama sıcaklığını da 100C den 120C ve üzerine çıkarmaktadır. yani suyu ısıtmaz yada serin kalmasını sağlamaz. tamamen termodinamik bir oyun yapar.

    yani uzun lafın kısası ALMAN SANAYİSİNDEN NASİBİNİ ALMIŞ bu araba eğer orta kalite bir bakıma tabii tutulmuşsa garanti 20 yıl rahatça kullanırsınız. Ama 2. el neettüğü belürsüz kişilerden alınmışsa 2 gün sonra başlar arızaya.

    Bu arada LADA ile hiçbir benzerliği yoktur. LADA'da rus sağlamlığı ama teknoloji ve kalite özürlülüğü avrdır.

    EĞER ARACIN BİR TAKIM SİSTEMLERİNİN NASIL ÇALIŞTIĞI VEYA ARIZA KONUSUNDA YARDIM İSTEYEN ARKADAŞ OLURSA DİREKT BURAYA YAZABİLİR. ELİMDEN GELDİĞİNCE YARDIMCI OLUR VE YOL GÖSTERMEYE ÇALIŞIRIM




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfman222

    Selam arkadaşlar. Bende 1992 model Skoda Forman var. 15 senedir kendi aracımız. Zamanında "0 km" ajentadan almıştık. Aracın sökmediğim incelemediğim yeri kalmadı ve 15 senedir hiç bir önemli sorun çıkarmadı. Ufak tefek, basit parça aşınlmaları ve değişimleri dışında sorunsuz bir araba. Şu ana kadar motor açısından tamire gitmedi. Ayrıca araç Chezeckslovakia malı bir araçtır. tavan lambasının plastiğinden elektronik ateşlemesine ve hatta motor gövdesine kadar çek malıdır araç ve Alman emicelerinden çok etkilenmiştir. Kasası arkadaşların da dediği gibi İtalyan BERTONE firmasına sipariş üzerine çizdirilmiştir. Zaten arka bagaj kapağının okadar yatık olmasının bi sebebi bu. En ufak bir segman veya süpap arızası yatak aşınması (anormal derecede tabiki) olmamıştır. 5 senede bir genel bakım yapılmıştır araca ve hiç bir sorun yaşanmamıştır. Sadece rutubetli iklimden dolayı ön sağ amortsör delinip yağı akmıştı geçennlerde komple ikisini de değiştirdim. 10 sene sonunda patlayan körük ve contalar değişti onun dışında hiç bir açıdan tamir görmedi. iç döşemesine ve parçalarına gelince... Sadece direksiyonu koruyan kutunun kenarları ufalanıp döküldü. Malum güneş plastik düşmanıdır. Hiçbir cam kolu kırılmadı şu ana kadar. sadece yolcu kapılarının iç açma kolları değişti. Sebebi de gayet açık GİZLİ TASARLANMIŞ OLAN KAPI İÇ KOLLARINI ARKADAŞLAR AÇMAYI BİLMEDİĞİNDEN SORMA YERİNE KIRMAYI TERCİH EDİYORLAR. AMA ŞÖFÖR KISMI TAM 15 SENELİK. Farları halaaa orjinal. Kenarlarında H4 HALOGEN yazıyor. Farların iç ayna astarları çok kaliteli. Zaten bir skodanın önden kaza yapıp yapmadığının en basit anlama yolu budur. ÖN FARLARA BAKIN. BİRİ SÖNÜK BİRİ PARLAK DURUYORSA SÖNÜK OLAN ÇAKMA SANAYİ MALIDIR ve KAZA SONRASI TAKILMIŞTIR. Orjinal farları oldukça parlak ve temiz görünümlüdür. Koltuk süngerleri hala ilk günki sertliğini korumaktadır. ezilip petil olma gibi durum oluşmamıştır. Karbüratorü PIERBURG alman firmasının eski opel vectralara taktığı carb. ların aynısıdır. oldukça kaliteli ve enjeksiyon metal kalıba alüminyum dökümdür. Hararet konusunda ön panjur sacı yarık olanlar sorunsuz çalışırken, Kapalı olanlarda en fazla ortam sıcaklığı 25C ye göre soğutmaya dizayn edilmiştir. Arkadaşların bahsettiği şekilde bir tedbirle sorun kolayca giderilir. %50 antifriz %50 su karışımı ile kullanın. 2 yada 3 senede bir radyatör suyunu değiştirin. Mükemmel bir soğutma ünitesi kullanmış olursunuz bu sayede.
    Bu arada antifiriz suyun donma sıcaklığı olan 0C değerini -10 yada -30 dereceye çekerken kaynama sıcaklığını da 100C den 120C ve üzerine çıkarmaktadır. yani suyu ısıtmaz yada serin kalmasını sağlamaz. tamamen termodinamik bir oyun yapar.

    yani uzun lafın kısası ALMAN SANAYİSİNDEN NASİBİNİ ALMIŞ bu araba eğer orta kalite bir bakıma tabii tutulmuşsa garanti 20 yıl rahatça kullanırsınız. Ama 2. el neettüğü belürsüz kişilerden alınmışsa 2 gün sonra başlar arızaya.

    Bu arada LADA ile hiçbir benzerliği yoktur. LADA'da rus sağlamlığı ama teknoloji ve kalite özürlülüğü avrdır.

    EĞER ARACIN BİR TAKIM SİSTEMLERİNİN NASIL ÇALIŞTIĞI VEYA ARIZA KONUSUNDA YARDIM İSTEYEN ARKADAŞ OLURSA DİREKT BURAYA YAZABİLİR. ELİMDEN GELDİĞİNCE YARDIMCI OLUR VE YOL GÖSTERMEYE ÇALIŞIRIM

    Alıntıları Göster
    94 veya 95 favorit bende almayı dusunuyorum...bipekkan cok deneyımlı bı arkadas..her nerdeyse onla bıle almak lazım bence:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisunye

    94 veya 95 favorit bende almayı dusunuyorum...bipekkan cok deneyımlı bı arkadas..her nerdeyse onla bıle almak lazım bence:)

    Alıntıları Göster
    felicianın babası fabianın dedesisir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-529CC6CA0

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar bende şuan 94 model skoda favorit lx almayı düşünüyorum...Araştırdığım ve sizlerin yazdıkları sayesinde baya bir bilgiye ulaştım...Bunun içinde size teşekkür ederim...bipekkanla irtibata geçmek istiyorum...Şuan almayı düşündüğüm aracı en azından resimlerine bakarak benim için değerledirmesini rica ediyorum...Emekleriniz için hepinize teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canfezzz

    Arkadaşlar bende şuan 94 model skoda favorit lx almayı düşünüyorum...Araştırdığım ve sizlerin yazdıkları sayesinde baya bir bilgiye ulaştım...Bunun içinde size teşekkür ederim...bipekkanla irtibata geçmek istiyorum...Şuan almayı düşündüğüm aracı en azından resimlerine bakarak benim için değerledirmesini rica ediyorum...Emekleriniz için hepinize teşekkürler...

    Alıntıları Göster
    slm arkadaşlar....arkadaşlar ben de bir 92 forman almayı düşünüyorum fiyatı reno fiyatında ve woswos çakması olduğunu bildiğim için makul buldum ama ben ne motordan ne kaportadan anlarım direksiyonu tutup gaza basmayı biliyorum sadece. araç şehir dışında yaklaşık 700 km yol yapar mı dersiniz ? ikincisi kaportacıya mı motorcuya mı ikisine de mi göstermeliyim ? yola çıkmadan önce hangi bakımları yapmalıyım ? ARAÇ FOTOSU EKTEDİR YARAR MI SİZCE ? cvp verecek herkese şimdiden teşekkürler... ( NOT : LÜTFEN ACİL CVP VERİN ARACI KAÇIRMAK İSTEMİYORUM ;) EYV )

     Skoda favorit i  nasıl bilirsiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mstum

    slm arkadaşlar....arkadaşlar ben de bir 92 forman almayı düşünüyorum fiyatı reno fiyatında ve woswos çakması olduğunu bildiğim için makul buldum ama ben ne motordan ne kaportadan anlarım direksiyonu tutup gaza basmayı biliyorum sadece. araç şehir dışında yaklaşık 700 km yol yapar mı dersiniz ? ikincisi kaportacıya mı motorcuya mı ikisine de mi göstermeliyim ? yola çıkmadan önce hangi bakımları yapmalıyım ? ARAÇ FOTOSU EKTEDİR YARAR MI SİZCE ? cvp verecek herkese şimdiden teşekkürler... ( NOT : LÜTFEN ACİL CVP VERİN ARACI KAÇIRMAK İSTEMİYORUM ;) EYV )

     Skoda favorit i  nasıl bilirsiniz


    Alıntıları Göster
    kardeş mesajını geç gördüm cevapta geç oldu inşallah almamışsındır.eger ışık yansıması degil ise araç kaza görmüş gibi parana yazık derim haa buradan tam anlaşılmaz iyi bir ustaya göster




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.