Şimdi Ara

Lastik değişimi hakkında bana bir fikir verin

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
0
Favori
2.216
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracın lastikleri 4 yıllık (2017 sonu tarihli) bridgestone 205/55/16 boyutunda.Araç 25500 km'de.Ön lastiklerin dişleri iyi durumda ama kalkışlarda pati çekmeye ve ıslak yolda güven vermemeye başladı.Yağmurlu havada bir kaysa çarpsam bir yere oldukça masraf açacak. Arkalar önlere göre nispeten daha yeni.Onlarda bir sorun yok.Lastikler çok sertleşmiş.Bu durumda 1. seçenek ön arka rotasyon mu yapayım tabiki bir 60-70 tl tutar , 2. seçenek olarak önlere sıfır 2 tane ucuz bir lastik alıp(320 tl civarına petlas starmax vs.) 3-4 sene sonra komple 4 lastik değişimi mi olsun, 3. seçenek olarak ise araba tüplü olduğu için stepne balkonda duruyor oda 4 yıllık aynı marka sıfır onu öne takıp çıkanı balkona atsam diğer ön tarafa da bir lastik alayım diyorum.Siz olsanız hangisini yapardınız?

    Bana 3. seçenek mantıklı geldi.320 civarına halledeceğim.

    Sizce ne yapayım?








  • 25.500 km'de olan bir araçta "normal" şartlarda ön lastiklerin güven vermeyecek şekilde eskimesi bana kalırsa mümkün değil. Bir motor ağırlı ve çekiş faktörü var ama dediğim gibi "normal" şartlarda hepsinin birbirine çok yakın oranda eskimesi lazım. Normal şartlardan kastım rot balans ayarı vs. Ayarı bozuk lastik uzun süre kullanılırsa içten yeme gibi durumlar olabilir.


    Lastik rotasyonu genelde 10.000-15.000 de bir şeklinde önerilir.


    Lastikte lastik desenlerinin aynı olması da önemlidir. Farklı desen lastik problem yaratabilir. Olur da lastik yarılır ve kullanılamaz hale gelir, diğer lastiklerin de durumu iyiyse bu durumda yarılan lastik yerine aynı desen ya da en yakın desen bulunup kullanılır.


    Önerilerinize gelecek olursak:


    1- Rotasyon her he kadar bana göre geç kalınmış olsa da değerlendirilebilir. Diş derinlikleri arasında fazla fark yoksa denenebilir. Bana geçen sene 100 TL fiyat verdiler rotasyon için.


    2- Lastik hayati önem taşıdığından kesinlikle dördü birden değişmeli diye düşünüyorum. Islak zeminde virajlarda arka lastiğin yol tutuşunun bir hayli azalacağını hesaba katmalısınız sadece önleri değiştirirseniz. Ayrıca 3-4 sene sonra komple değiştireyim diyorsunuz, o halde arka lastikler 3 sene sonra 7 yıllık olacak. Sizce de biraz fazla değil mi ?


    3- Stepne çoğu zaman farklı ölçülerde olur. Markanın aynı olması önemli değil, önemli olan ölçülerinin uyması. Beklemiş lastik olduğundan ben bunu da önermiyorum. Diğer tarafa yine yeni lastik gelecek, her şey karman çorman.



    Arabaya canınızı emanet ediyorsunuz. Bana kalırsa rotasyonu deneyin, olmazsa komple değiştirin.

  • ulasseven U kullanıcısına yanıt

    https://www.lastikcim.com.tr/petlas-imperium-pt515-205-55-r16-91h/?dot=2019//.


    Hocam al bunu geç bugün almasan 6 ay sonra mecbur alacaksın lastik işi sallamaya gelmez bende zamanında sen gibi salladım eski aracımda çıtır bi kaza yaptım 2 takım lastik parası gitti


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cnyttt kullanıcısına yanıt

    Öğlen sipariş geçtim hocam ben de s1 evo 3. 3750'ye geldi 4 tanesi. Benim ebat pahalı biraz maalesef. Ama yapacak bir şey yok, sonuçta yerle temasımız bu 4 lastikten ibaret. https://kolayoto.com/collections/yaz-lastikleri/products/hankook-ventus-s1-evo3-235-40zr18-95y?variant=30098255544425

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.