Şimdi Ara

PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Revrains , Revrains Daha Az
2 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 12 Misafir - 13 Masaüstü1 Mobil
5 sn
107.777
Cevap
259
Favori
3.949.849
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
167 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kaamoz K kullanıcısına yanıt

    Ps5 nerde 6 bine satılıyor şuan en ucuzu 8 8500 ben mi yanlış bakıyorum ayrıca ps5 daha ucuz gözüküyor neden acaba.

    Not : laf sokmak için demiyorum bilgi amaçlı soruyorum

    Burda böyle görünüyor


    https://www.google.com.tr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.epey.com/oyun-konsolu/sony-playstation-5-digital-edition.html&ved=2ahUKEwi6k4aztOTvAhXlN-wKHVRlBoMQFjAFegQIGhAC&usg=AOvVaw0nPGBMGP_wFIB5egvZDBGs


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Battlefield 6 Gamepass ile birlikte çıkacak diye sızıntılar başladı yabancı medyadan

    https://www.reddit.com/r/GamingLeaksAndRumours/comments/mkgu8j/rumor_battlefield_6_full_edition_will_launch_on/?sort=new&utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber


    Xbox duracağa benzemiyor şaplak şov başladı

    :D

    dolarları şaplatıyor firmalara

  • https://www.merlininkazani.com/gta-v-xbox-game-pass-sistemine-ekleniyor-haber-117066


    Hâlâ oynamayanlar için güzel haber. Gta V Game Pass'e tekrar ekleniyormuş.

  • MLB The Show oyununun Game Pass'e gelmesi MLB'nin kararıymış. Sony temsilcisi de bunu doğrulamış.


    https://www.bolumsonucanavari.com/Haberler-Sony_MLB_The_Show_21i_Xbox_Game_Passe_Getirmek_MLBnin_Karariydi-108464.htm





    Ayrıca Jason Ronald Xbox Series X ve Series S ve bunların geleceğiyle alakalı röportaj yapmış.İsteyenler buradan izleyebilirler.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MortalRide -- 6 Nisan 2021; 23:42:22 >




  • Bu arada takip edenler için 21 Nisanda Games Stack Live etkinliği olacak Ms in


    Xbox için yeni Dx12 Agility Sdk Geliştiriciler için


    Pc için DirectStorege


    Cloud Gaming


    Xbox Gamepass


    konu başlıkları olacak



    https://www.windowscentral.com/game-stack-live-2021

  • Daha bu kaliteyi konsolunda görememiş Xbox taraftarı, cihazlarının bir gün Ps5'i ezmesi umuduyla yaşıyor.

    https://www.youtube.com/watch?v=btmN-bWwv0A&feature=youtu.be

    Ragnarok'un geldiği gün, bunların bittiği gün. Sony'i geçtim, Santa Monica tek projesi ile bunları çiğ çiğ yer :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Press a Key -- 7 Nisan 2021; 12:20:44 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Birkaç kişi texture quality değil texture filtering demiş ancak texture filtering de GPU ve sistem belleğine yükleniyor. Anisotropic filtering dediğimiz texture filtering tekniğini baz aldığımızda pek çok oyunda fps değeri olarak az bir fark varmış gibi gözüküyor. Ancak GPU'ya ayrı bir yük oluşuyor bu noktada ve bellek kullanımı artıyor. Ayrıca tam emin olmamakla birlikte Outriders'ta sadece texture filtering değil texture quality'nin de farklı olduğunu düşünüyorum. Çünkü texture filtering'de yakındaki asset'lerin çözünürlüğünde herhangi bir gözle görülür değişiklik olmaz. Daha çok uzaklığa bağlı olarak bir fark olur. Outriders'ta yakındaki asset'lerin dokusunda da değişiklik gözlemledim. Tabi bu fark çok minimal gözüküyor o yüzden arada fark olup olmadığını tespit edebilmek çok zor olabilir.

    https://www.gamespot.com/articles/what-is-anisotropic-filtering-pc-graphics-settings/1100-6452221/#:~:text=Generally%2C%20anisotropic%20filtering%20can%20noticeably,from%20one%20computer%20to%20another.&text=When%20the%20in%2Dgame%20camera,become%20distorted%20without%20anisotropic%20filtering.



    Ayrıca bir arkadaş Mortal Shell ile alakalı yazmış sanırım. İki konsol da eşit şartlar altında değil son güncelleme ile beraber. Mortal Shell PS5'te Native 3200x1800 çözünürlükte çalışıyor. Xbox Series X'te ise Dinamik çözünürlük ile birlikte 2560x1440 ile 3200x1800 çözünürlük arasında çalışıyor. Ayrıca Xbox Series X'te temporal reconstruction tekniği kullanılıyor 3200x1800 çözünürlüğünün altına düştüğünde bu çözünürlüğe upscale edebilmesi için. Yani arada tam olarak gözükmese de ciddi bir detay farkı var. Bu yüzden iki konsol arasında bu oyun üzerinden haklı bir karşılaştırma yapılıp yapılmayacağı tartışılabilir. Ancak dendiği gibi ciddi derecede fps düşüşü olması oyun zevkini yüksek ölçüde baltalayabilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MortalRide -- 7 Nisan 2021; 12:41:21 >




  • kaan0101 K kullanıcısına yanıt

    Sampler Feedback Streaming GPU donanımıyla birlikte çalıştırılabilen bir API. Bu yüzden harici bir donanım kadar etkili olmayacağını düşünüyorum. DirectStorage ile beraber kullanılarak çok daha iyi performans verilmesi beklentisi zaten sizin de açıkladığınız gibi SSD'den direkt GPU'ya göndermeyle alakalı. Ancak bu noktada PS5'in donanım çözümünün daha iyi olduğunu pek çok geliştirici,donanım uzmanı belirtti. Burada Xbox'ın yaptığı yaklaşım direkt harici donanım destekli olmasından çok donanım bazlı çalışacak bir API üzerinden sağlamak. Aynı PC tarafında planlandığı gibi. PS5'te yapılan ise bunlardan sorumlu ayrı bir donanım yapısının bulunması. Tim Sweeney'in bahsettiği anahtar nokta burası. Zaten o da buradan örnek veriyor açıklamasında :


    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]
    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]




    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]

    Ayrıca PS5'te VRS olduğuyla alakalı açıklamalar yapıldı.

    https://segmentnext.com/ps5-has-vrs//


    Birçok yerde de PS5 Mesh Shaders kullanamaz şeklinde şeyler paylaşılıyor. Ancak tam olarak böyle bir şey yok. Sadece PS5 Primitive Shaders'ların daha çok efektif bir şekilde kullanılabileceği şekilde tasarlanmış. Ayrıca Mesh Shaders da kullanabiliyor. Xbox Series X de Mesh Shaders'ların daha çok efektif bir şekilde kullanılabileceği şekilde tasarlanmış. O da Primitive Shaders kullanabiliyor. Aralarındaki farklar bu şekilde.



    Dediğiniz gibi Xbox tarafının birden çok fazla şey değiştirmesi geliştiricilerin işini biraz zora soktu. Alışma süreçleri PS5'e göre daha fazla. Yine de iki cihaz da çok güçlü cihazlar. İkisi de bu nesil boyunca hayal kırıklığına uğratmayacaktır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MortalRide -- 7 Nisan 2021; 14:53:39 >




  • kaan0101 K kullanıcısına yanıt

    İşte burada PS5 SSD mimarisi ile Sampler Feedback Streaming aralarında ayrışma oluyor. PS5'teki SSD mimarisi bant genişliğinin doğal olarak fazla olmasından ve kanal sayısı olarak da bunun desteklenmesinden kaynaklı olarak büyük bir avantajı var. PS5'teki SSD mimarisi sayesinde sadece texture bazlı kullanılması değil pek çok açıdan bu mimari değerlendirilebiliyor. Bunun detaylarını planlaması geliştiricilere kalıyor. Sampler Feedback Streaming'de ise çözüm sadece texture'larla alakalı. Ayrıca SFS ile birlikte geliştiricilere çok daha fazla iş yükü düşüyor. SFS ile Xbox mimarisinden faydalanmak için gereken iş yükü PS5'tekine göre çok daha fazla. Ayrıca belirttiğiniz gibi 2.5x bellek ve bant genişliği çarpanı sağlaması bu optimizasyonla alakalı bir durum. Eğer planlanan optimizasyon sağlanabilirse 2.5x bellek ve bant genişliği hedefi tutturulabiliyor. SFS'nin dezavantajları sadece texture'lar için kullanılabilmesi, çok fazla iş yükü gerektirmesi ve donanım bazlı bir çözümden çok API tabanlı yazılımsal bir çözüm olması. Ciddi optimizasyon sağlandığı zaman PS5 SSD mimarisine rakip olmaya yakın bir sistem olduğu söyleniyor son paylaşılan açıklamalarda. Ancak PS5'teki çözümün tamamen donanımsal ve ayrı bir donanım bileşeni tarafından yönetilmesinden dolayı sisteme herhangi bir yük olmaması gerçekten önemli bir kazanç. Tahminimce bu sebeplerden dolayı Tim Sweeney gibi birçok geliştirici PS5'in SSD mimarisini övdü. Yine de dediğim gibi bunların avantajlarını ancak oyunlarda kullanıldığı takdirde göreceğiz. O zamana kadar bu konuştuklarımız sadece teori ve havada kalan özellikler.



    Tam olarak doğru olmayabilir ancak iki mimari yapı üzerinden en iyi optimize edilmiş değerlere göre sayılar üzerinden tahmini bir değer verirsek :


    Xbox Series X - 12 GB/s


    PS5 - 20 GB/s üzeri


    Bir de daha önce bir sitede tüm çözümler değerlendirilerek iki mimari arasındaki karşılaştırmayı paylaşmıştı birisi Reddit'te. O da şu şekilde.


    Xbox Series X - Mükemmel ortalama değeri 12 GB/s


    Playstation 5 - Sabit bir şekilde kesinti olmadan verebildiği değer 17 GB/s


    Playstation 5 - Mükemmel ortalama değeri - 31.43 GB/s


    Playstation 5 - En Mükemmel Optimizasyon ile ulaştığı değer 44 GB/s


    https://www.reddit.com/r/SeriesXbox/comments/ietly7/here_is_the_math_showing_whether_the_ps5_of_xsx/



    Bu sayılar üzerinden veriler resmi olarak açıklanmayan ancak tahminlere göre yapılmış değerlerdir. Bu değerler yapılırken her cihazın tüm mimari avantajına göre yapılmıştır. Ancak tam olarak güvenilir olup olmadığı hakkında bir şey söyleyemiyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MortalRide -- 7 Nisan 2021; 17:23:6 >




  • BÜYÜK BOMBAA


    XBOX hideo KOJIMA abimizin yeni oyununun yapımcısı ve sahipligini üstleniyor.

    OYUN PC ve Xbox için Microsoft parasıyla geliştiriliyor


    https://venturebeat.com/2021/04/07/abandoned-for-ps5-is-not-a-secret-hideo-kojima-game//


    Yılların Sonycisi olan Hideo bile Xbox'a geçti





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Opricnik -- 8 Nisan 2021; 10:17:36 >




  • BÜYÜK BOMBAA


    XBOX hideo KOJIMA abimizin yeni oyununun yapımcısı ve sahipligini üstleniyor.

    OYUN PC ve Xbox için Microsoft parasıyla geliştiriliyor


    https://venturebeat.com/2021/04/07/abandoned-for-ps5-is-not-a-secret-hideo-kojima-game//


    Yılların Sonycisi olan Hideo bile Xbox'a geçti



    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cheryl Mason

    Kojima reyise yazık olur. Microsoft çatısı altında verimli olamaz, performansı düşer. Bence haber fake, Sony ile arası iyi Kojima'nın zaten

    haber fake falan degil.


    Sony bir onceki nesil bu kararları veren Kojimaya misal parayı verip oyun motorunu dahi veren kişiler hepsi sony'den gitti.

    Yeni kadro sadece 10 milyon üzeri satan oyunlarla ilgileniyor , oyunları sadece "iş" olarak yani ne kadar para o kadar iyi açısından görüyorlar. Bu kısa süreli bir bakış açısı , ileriyi düşünmüyorlar. PlayStation markasını bu farklılık ile üretti PS1 zamanında dahi her zaman iyi satan oyunlar daha az satan oyunlar oluyordu.


    Daha az satan oyunlar ise kült bir fankitlesi oluşturup farklı insanları konsol aldırıyordu. Oyunlarla ilgisi olmayanlar bile ICO Shadow of colossus sanatsal kapasitesini görüp aleti alıyorlardı veya sadece multi oynayanlara özel ilginç yapımlar MAG gibi çıkarıyordu


    https://www.cnet.com/news/sonys-shawn-layden-wants-fewer-bigger-playstation-games//


    Sony küçük oyunlar yerine sadece büyük çok satan oyunlar istiyor adlı makale yukarda

    Sony'nin /playstationun o anki başkanı 2 sene oncesi açıklaması bunlar ki şuan gördüğümüzde meyvelerini görüyoruz. Küçük firmalar tek tek kapattılar.


    Sony'nin en eski stüdyosu olan japon stüdyosu bile gözünü kırpmadan kapatıldı


    Nintendo Microsoft bu firmalar küçükte büyükte her türlü ilginç oyun çıkarıyor. Eskiden Xboxla dalga geçerdik sadece HALO FORZA Gears of war çıkarıyor diye


    Şimdi gün geldi masalar hesaplar tam tersi oldu. Sony sadece LAST OF US GOD OF WAR tarzı büyük 3.kişi aksiyon oyunlarına yönelmeye başladı





  • Hypnosis. H kullanıcısına yanıt

    Dediğiniz demo Nvidia'nın Marble at Night isimli demosu sanırım. Baktığımda PS5 ya da Series X ile alakalı dediğiniz şekilde bir demo bulamadım. İnternette dolaşan ve resmi demo olmayan pek çok "PS5 and Xbox Series X Graphics Demo" adı altında videolar var. Bunları çok fazla dikkate almamanızı tavsiye ederim.


    Bu demoda toplam 500 gb'tan fazla texture kullanılmış. Ayrıca bu demo DLSS ve Ray Tracing ile birlikte RTX 3090'da 1440p 30 fps ile çalışıyor. Yani sadece DLSS bile normalde ciddi oranda vram kullanımına olumlu şekilde etkiliyor ve vram ihtiyacını düşürüyor. Buna rağmen RTX 3090 gibi devasa vram'e sahip bir kart tercih edilmiş. Yine buna rağmen demo 1440p 30 fps çalışıyor


    Yani PS5 ve Xbox Series X'ten çok daha fazla saf güce sahip ve 24 gb gibi yüksek miktarda vram'e sahip olan bir karttan bahsediyoruz. Bu kartta bile verinin düzgün bir şekilde işlenebilmesi için birçok sıkıştırma tekniği denenmiş ve aralarından en uygunu seçilmiş. Bu sebeplerden dolayı Nvidia RTX 3000 serisi ile birlikte GPUDirect teknolojisini duyurdu. Muhtemelen bu demoda da bu kadar devasa veriyi işleyebilmek için gereken teknolojilerden biri. GPUDirect Storage teknolojisi de bahsettiğimiz DirectStorage API'si ile hemen hemen aynı. Bunun yanında Nvidia'nın da Sampler Feedback Streaming API'sine erişimi mevcut. Yani internette birçok kişi "Konsollar daha yeni SSD'ye geçti. Bilgisayarda bunlar senelerdir var" gibi dalga geçerek aslında ne kadar şey bilmediklerini belirtiyorlar. Konsollarda bu dediğimiz mimariler ile birlikte nesle başlanması çok büyük bir olay. Xbox gelecekte bu teknolojinin ne kadar ciddi derecede önemi olduğuna bağlı olarak RDNA2 özelliklerinin tamamını bekledi. Çünkü Directx12 Ultimate bazlı bir sistem kullanacağı için Sampler Feedback Streaming ve DirectStorage API'lerinin bu konsolda tam anlamıyla kullanılamaması Xbox Series X'i şu an günümüzde olan birçok bilgisayardan farklı bir yere koymayacaktı. Bunun yanında ileriki dönemde Xbox Series X yerine farklı bir revize model çıkması gerekecekti. Xbox çok başarılı bir adım attı. Risk aldı ama geleceğini garantiledi. Playstation tarafında bu konuyla alakalı uzun bir süre boyunca Tim Sweeney ile Mark Cerny irtibat içerisinde olmuş. Tüm SSD mimarisini ona göre tasarlamış Mark Cerny. Çünkü geleceğin bu noktadan gideceğini o da fark etmiş. Bu yüzden pek çok geliştirici, donanım uzmanı PS5'in SSD mimarisinin sektörde yapılan devrimsel bir adım olarak nitelendiriyor. Hatta pek çok kişi bunun oyun geliştirmede kuralları yeniden yazacağını söylüyor. Ki bu konuda bunu üstünden gittiğimiz örneklerle de anlıyoruz. Umarım anlaşılabilir olmuştur.


    Ek kaynaklar için isteyenler buralara bakabilir :


    https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/k25jzt/nvidias_marbles_at_night_demo_had_over_500gb_of/


    https://developer.nvidia.com/gpudirect


    https://microsoft.github.io/DirectX-Specs/d3d/SamplerFeedback.html


    https://devblogs.microsoft.com/directx/directstorage-is-coming-to-pc//




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MortalRide -- 9 Nisan 2021; 2:8:16 >




  • Ramle ilgili yazınızı @MortalRide cevaplamış,diğerlerine de ben cevap vereyim,


    Daha az veri yüklenmesiyle- veri hızı şu şekilde artar;veri sıkıştırma ile aynı veri küçültülürse o zaman hız artar denilebilir.xboxda 2.4gb/s ham veri hızına ulaşabiliyorken sıkıştırma teknolojileriyle 4.8 gb/s çıkabiliyor.


    Yalnız sfs veri sıkıştırma uygulaması değil.Veriyi sıkıştırarak boyutunu indirmiyor.Veri akışında gereksiz datalar varsa onları ayıklayıp,hız limiti dahilindeki akışı daha verimli hale getiriyor.Yani aktarılacak 4gb gerekli veriyi sıkıştırarak 2gb'a indirmez.4 gb içinde gereksiz veri varsa onları bulup atar.


    Örneğin o an 4gb veri aktarılacaksa,kodlamadan dolayı eğer gereksiz veri varsa (1.5 gb gibi)-onu belirler ve ayıklar.Kalan gerekli 2.5gbı aktarır.Böylece 4.8gb altında işlemlerde daha verimli veri akışı olur,sistemi rahatlatır.Ama o an ihtiyaç olunan gerekli veri 4.8gb ve üzeri ise,sfsnin bir işlevi kalmaz.Çünkü kesecek fazlalık veri bulamaz.


    Siz veri sıkıştırmayla,veri ayıklamayı karıştırıyorsunuz.Alttaki linkte yazılanları okursanız belki daha iyi anlaşılır,


    https://www.reddit.com/r/PS5/comments/hue8hc/can_sampler_feedback_streaming_actually_make_up/


    Bir de,playstation 5'in kullandığı oodle bir texture sıkıştırma teknolojisidir.Adı zaten `oodle texture`.Text dosyasıyla alakası yok.Oodle'ı geliştiren firma twitterda ×3.16 hız elde edildiğini kendileri açıkladı,şirketin aşağıda kendi paylaştığı linkten verilere bakabilirsiniz.(ps5 sıkıştırmasız 5.5 gb/s'a ulaşıyor,Kraken sıkıştırma teknolojisiyle 9gb/s veri aktarım hızına çıkıyor.Kraken+oodle ise x3.16 hıza çıkıyor.Bu da 5.5gbx3.16dan 17.38gb/s'a denk geliyor)





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kaamoz -- 9 Nisan 2021; 14:2:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu konuda microsoft için aldığı oyun şirketlerine full yaratıcı özgürlüğü vermediğini söyleyen arkadaşlar vardı. Bugün Jason Shreier bize bünyesindeki firmaları özgür bırakmayıp kendi isteği oyunları yaptıranın Sony olduğunu gösterdi. Bu nesilde Sony'den bol bol yeniden pişirilmiş oyunları göreceğiz anlaşılan.



    Jason Schreier Twitter'da: "NEW: In 2018, a small team of PlayStation developers tried to build their own studio to remake The Last of Us. Today, the game still exists but the studio doesn't. As we enter the PS5 era, Sony is avoiding risk and prioritizing its biggest teams. My story: https://t.co/c5gw8WuMVy" / Twitter




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ererhan -- 9 Nisan 2021; 14:28:17 >




  • Days gone 2' gibi bir yeni oyuna şans vermeyip kanser şekilde eski şeyleri ısıtıp para aldırmaya çalışan firmayı savunmanın mantığı yoktur.


    Uncharted 1 zamanında burda oynayanlar hatırlar hiç öyle ateşe vermedi dünyayı tam tersine gears of war 1 çok daha başarılıydı. Fakat adamlar bırakıp başka şey yapalım yada yapılmış şeyleri kopyayalım yerine üstüne eklediler ve Uncharted 2 tamamen rekorları kıran harika bir oyun oldu.


    Sen firmalarına güvenmiyorsan ordaki yetenekler mühendisler,sanat tasarımcıları başka firmalara gider. Eğer böyle şeyler olursa zaten o firma'nın isminden başka şey yok elinde


    https://www.pushsquare.com/news/2020/12/veteran_sony_bend_directors_depart_after_decades





  • God of War'ın yaratacısı David Jaffe de, Sony'nin Game Pass'e rakip olacak bir şey üzerine çalıştığını söylemiş.


    https://www.psu.com/news/god-of-war-creator-claims-sony-is-reportedly-looking-at-counterpunch-to-xbox-game-pass/


    Büyük ihtimal PS NOW'ı tüm dünyaya açacaklar ancak stream özelliği desteklemeyen ülkede olmayacak. Ama tüm dünyadaki ülkeler oyunları PS4 ve PS5 lere indirip oynayabilecek.(Ki indirerek oynama özelliği zaten mevcut)





  • kaan0101 K kullanıcısına yanıt
    Hocam o bahsettiğiniz 768 Mb değeri sistemin o işleri yaparken kullandığı toplam ram değeri. Geri kalan tüm işlem sadece SSD ile GPU arasında dönüyor. Bunu PS5'in mimarisindeki farklılıklardan dolayı sağlıyor. Nvidia'nın GPUDirect ile yaptığı, Microsoft ve PC tarafının DirectStorage API'si ile yaptığı işlemi Sony tamamen donanım bazlı olarak sistemlerine eklemişler. Önemli olan nokta burası zaten. Ayrıca Xbox Series X'in SSD kanal arayüzü tam olarak açıklanmasa da tahminlere göre 8. PS5'in SSD kanal arayüzü ise 12. Bu PS5'te ciddi bir avantaj sağlıyor. Burada Xbox tarafı kanal arayüzünü artırmak yerine gelecek verilerden sadece ihtiyaç duyulanı SFS ile seçip bu kanaldan o verileri göndermek istemiş. Bu yüzden bu şekilde adım atmış. Ancak bu SFS donanım üzerinde çalışan yazılımsal bir çözüm olduğu için tamamen donanım üzerinde çalışan bir sisteme göre alınabilecek verim arasında çok daha farklılık olacaktır.

    Unreal Engine 5'te bir yandan texture'ların kalitesini artırırken diğer taraftan 60 fps'e çıkartamazsınız burada bir noktada bir şeylerden feragat etmeniz gerekiyor demişsiniz. Unreal Engine 5 ile alakalı Epic Games'in yaptığı (sizin de ekran görüntüsünü paylaştığınız) sunumda belirtildiği şekilde sistemin çalışma hedefi 1440p 60 fps. Bunu yaptıkları demo üzerinden örnek gösteriyorlar. Eğer sistemin sahip olduğu veri aktarım gücü yeterliyse hem 1440p 60 fps hem de 8K ve/veya daha fazla kalitede texture paketlerini sorunsuz bir şekilde oynatabilecekler.

    Ayrıca burada en çok atladığımız nokta sistemdeki genel veri akışı sadece bunlar üzerinden darboğaza uğramıyor. Bu veri akışıyla alakalı birçok detay mevcut.

    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]

    Yukardaki resimde de görüldüğü gibi veri iletiminde birçok alt detay mevcut. Road to PS5 sunumunda Mark Cerny'nin üzerinde en çok durduğu konulardan birisi de buydu. Çünkü siz istediğiniz kadar hızlı SSD yapın veya istediğiniz güçte GPU yapın eğer sistemde veri aktarımı kısmında bir sıkıntı bir darboğaz mevcutsa bu tüm sisteme yansır. Bu noktada Playstation tarafı bu adımları tamamen donanım üzerinden çalışan kendilerine özel yaptıkları mimariyle minimum seviyeye indirmişler. Bu yüzden internette bakabileceğiniz birçok yazıda PS5'in gücünden çok sistemdeki veri akışı kısmında hiçbir darboğazla karşılaşılamayacağını görürsünüz. Bu araştırdığım kadarıyla söylersem PS5'in en büyük noktası. Tahminimce bu yüzden birçok geliştirici bu sistemi övüyor. Öte yandan bu noktalara Xbox da değinmiş. SFS ve DirectStorage bunlar üzerinde gelişim getirecek API'ler. Ancak bu donanım bazlı yazılımsal çözümlerin tamamen donanım üzerinde çalışan bir sisteme göre ne kadar avantaj sağlayabileceğini veya ne kadar sürdürülebilir bir şey olabileceğini bilmiyoruz.

    Bunların yanında Phil Spencer'ın da değindiği bir nokta var "SSD'lerin virtual memory" olarak kullanılması. Bunu iki konsol da yapabiliyor açıklamalara göre konuşursak. Bu noktada yine veri darboğazının azlığı, raw ve compressed bant genişliğine göre baktığımızda PS5, Xbox Series X'ten çok önde. Tabi ki bunlar bizim teorik olarak olma ihtimali olan şeyler. Bunları geliştiriciler düzgün ve efektif bir şekilde kullanmazsa bu özelliklerin getirdiği avantajları oyunlarda göremeyebiliriz. Bu noktada da baktığımızda bu özelliklerin geliştirilmesinden çok oyun geliştiricilerinin seçecekleri noktalar aradaki farkı belirleyecek asıl etmen olacaktır.


    Kaynaklar:

    https://developer.nvidia.com/gpudirect

    https://developer.nvidia.com/blog/gpudirect-storage/

    https://devblogs.microsoft.com/directx/directstorage-is-coming-to-pc/

    https://www.reddit.com/r/hardware/comments/fx0bbj/sampler_feedback_streaming_how_games_will_use/

    https://microsoft.github.io/DirectX-Specs/d3d/SamplerFeedback.html

    https://www.tweaktown.com/news/71340/understanding-the-ps5s-ssd-deep-dive-into-next-gen-storage-tech/index.html#:~:text=The%20SSD%20can%20deliver%20uncompressed,decompression%20to%20reduce%20CPU%20overhead.

    https://www.reddit.com/r/PS5/comments/hghlea/gpu_direct_storage_this_is_very_similar_to_ps5s/

    https://www.reddit.com/r/PS5/comments/glrynd/how_the_ps5_ssd_works/

    https://www.reddit.com/r/PS5/comments/fl7sfv/people_are_underestimating_what_the_ssd_in_the/

    https://www.reddit.com/r/PS5/comments/gx4mqk/difference_between_traditional_storage_in/

    https://www.reddit.com/r/PS5/comments/gx4mqk/difference_between_traditional_storage_in/fsz3ms0/

    https://www.psu.com/news/sony-ps5-ssd-means-console-runs-about-100-times-faster-than-ps4/

    https://wccftech.com/spencer-on-xsx-ssd-can-be-used-as-virtual-ram-i-like-that-sony-is-investing-in-ssd-for-ps5-too/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MortalRide -- 10 Nisan 2021; 16:51:34 >




  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.