Şimdi Ara

DOĞUŞ OTOMOTİV BURSA REZİLLİĞİ (GALERİCİYE ARAÇ PEŞKEŞ ÇEKME) (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
203
Cevap
2
Favori
16.010
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
126 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atrix1212

    kesinlikle haksızsınız.
    bir adam elinde parayla geliyor. satmıyorum mu diyeceksin.

    galerici sar ordan 5 tane diyor. danışmanın servis elemanın bahşisini veriyor.

    sizin gibi paspas için 1 saat zırlayan tiplerle mi uğraşsın.

    yada sen satış danışmanı olsan hangi müşteri profilini seçerdin ?
    burada ki sorun müşteri seçip seçmeme değil etik ve ahlaki açıdan değerlendirirsek sen o galeriye gidip 210 a aldığı aracı 240 a almak istermisin bile bile lades dermisiniz empati kurun alıcısınız böyle bir aracı alıp güle oynaya binince içiniz rahat edermi anlatılan olayın galerici ağzından olduğu için çarpıtma ve yalan söylemesi söz konusu olabilir galericilik yapan herhangi bir kimsenin sadece allah 1 peygamber tek dediğine inanırım gerisi fasa fiso




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oyuncu11790

    Bende bir halt oldu sandım, parasıyla birisi gidip 5 araba almış ayrıca bayi bu adam galerici vs diye bakmaz, parayı veren düdüğü çalar durumu olur.

    Burasının marketten farkı yok, markete biri gelip rafı boşaltsa "hayırdır kardeşim" mi diyorlar ? Forumda bu sürekli yapılıyor, at ortaya bir mevzu sonra taşla taşlayabildiğin kadar...Çok sığ bir konuyu tartışıyoruz konuşuyoruz...

    Ayrıca konuda geçen araç sayısı 5, ben mühendislik şirketiyim sadece geçen yaz 4 tane ticari araç aldım. Sırf işi bu olan adam için 5 tane araç gayet normal...
    zamanında çalıştığım şirket ankara ford bayii tur oto dan 52 adet muhtelif tipte araç almıştık, adamlar türkiyenin neresinde buldularsa toplayıp getirdiler, şimdi tam hatırlamıyorum 5 veya 6 fiesta bedavaya gelmişti...




  • Ne 5 10 arabası ya, hakketen yaşadığınız ülkede ne işler dönüyor bilmiyorsunuz. Adamlar yüzlerce araba alıp depolara çekip yüksek kar ile satıyorlar. En ufak galerici bile diğerleri ile anlaşıp 500 arabayı tek seferde alabiliyor.

    Bu yüzden özellikle yeni marka çıkınca piyasada araba bulunmuyor ve son kullanıcı mağdur ediliyor.

    Neyse zaten Rekabet kurumu hepsinin üzerine çöktü. Yakında haberleri okursunuz.
  • Sith S kullanıcısına yanıt
    Aaa olur mu ya serbest piyasa bu diyen forumun ekonomi uzmanları ne diyor bu işe

    Resmen vatandaş mağdur ediliyor, hala serbest piyasa deniyor. Resmen stokçuluk, karaborsacılık yapılıyor, hala serbest piyasa deniyor.
  • ben demiştim demeyi severim
    serbest piyasa falan değil bu
    birlikte hareket eden bayi eleman galeri vs garip bir durum var
    kitabına uygun her iş doğru anlamına gelmez
    son olarak araçlar kim için ?
    o fakir , paspasçı vs dediğiniz kişiler için değilmi ?

    devlet izler demiştim ve böyle olacağını düşünüyorum
    rekabet kurumu yakında işin içine girer
  • atrix1212 kullanıcısına yanıt
    Fakir diye milleti küçümseyen kişi gün gelir yerlerde sürünür, yine o fakir dediklerin sana elini uzatır, ne oldum deme öbür tarafa çıplak şekilde gidersin, liste fiyatından arabayı da mezarına monte ettirirsin ama sen zenginsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: werneke

    ben demiştim demeyi severim
    serbest piyasa falan değil bu
    birlikte hareket eden bayi eleman galeri vs garip bir durum var
    kitabına uygun her iş doğru anlamına gelmez
    son olarak araçlar kim için ?
    o fakir , paspasçı vs dediğiniz kişiler için değilmi ?

    devlet izler demiştim ve böyle olacağını düşünüyorum
    rekabet kurumu yakında işin içine girer
    Pusudalar suan dogru anı kolluyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dijital Binali

    Biletix bilet sattı mı büyük ihtimalle tek satıcı oluyor, aynı zamanda biletleri toplu olarak alan tek alıcı. Ayrıca son kullanıcıyla muhatap oluyorlar. Biletix'in burada farkı nedir? Toplu aldığı biletleri Türkiye'nin her yerine satabilecek altyapıya sahip olması, böylelikle etkinlik sahibinin biletler için satış ağı kurmayla uğraşmasına gerek kalmaması. Otomobil firmalarının yetkili bayileri zaten distribütörle son kullanıcı arasındaki bağlantı ve iyi kötü Türkiye'nin her yerine ulaşabiliyorlar.

    Son kullanıcıya ulaşması gereken bayiler sadece son kullanıcıya satarak da stoklarını eritebilecekleri yerde; bayi yöneticilerinin yetkilerini kötüye kullanmaları sebebiyle bayilerle son kullanıcı arasına galeriler sokuluyor. Sermayeleri sayesinde güncel stoğu olduğu gibi satın alabilen galericiler istedikleri fiyata malı satma imkanı kazanıyorlar. Tüm bu işlemler sonucu liste fiyatı 100 birim olan mal gerçek piyasada 140 birime satılıyorsa bunun adı karaborsadır.

    Bayiler paspas isteyen, indirimde ısrar eden müşterilerle uğraşmak istemiyorlarsa başka bir iş yapabilirler. Bu tarz insanlar sadece Türk pazarına mahsus değil. Kendi elleriyle bir karaborsa yaratarak son kullanıcıyı mağdur etmeye hakları yok.

    Tüm bu olumsuzlukların kaynağını herkes biliyor aslında ama İstanbul'un Tekirdağ sınırındaki ilçe soğuk olabiliyor.
    peki sponsor olarak spor karşılaşmalarının biletlerini alıp istediklerine dağıtanlar? toplu satın alımı ( eğer ki piyasadaki bütün mamüllerin alımı sözkonusu değilse) engellenemez.

    quote:

    Son kullanıcıya ulaşması gereken bayiler sadece son kullanıcıya satarak da stoklarını eritebilecekleri yerde; bayi yöneticilerinin yetkilerini kötüye kullanmaları sebebiyle bayilerle son kullanıcı arasına galeriler sokuluyor. Sermayeleri sayesinde güncel stoğu olduğu gibi satın alabilen galericiler istedikleri fiyata malı satma imkanı kazanıyorlar. Tüm bu işlemler sonucu liste fiyatı 100 birim olan mal gerçek piyasada 140 birime satılıyorsa bunun adı karaborsadır.


    peki gariban köylünün 1 liraya sattığı domatesin pazarda 6 tl olması? sence bu da mı karaborsa? peki migrostan aldığın diş macunu? eğer ki piyasadaki bütün tütünü üreticiden alıp tek satıcı olursan dediklerin doğru ama gidip bayiden 5 tane araba alıp satmaya çalışan galericiyi karaborsacılıkla suçlamaya çalışmak en basitinden komik. almayın galeriden. almayın. kimse almayınce

    a- galerici mecburen fiyatlarını indirece
    b- baktıki bu işte para yok bunu yapmaktan vazgeçecek. illa birilerine kızacaksanız kıymetli oturma organları passata binecek diye yanıp tutuşanlara kızın. piyasada araba mı yok. illa galericini eline düşüne almak şart mı? araba almak şart mı? ben de amerikan istiyorum fiyatlarına bakın diyorum RTÜK ün beni 1 hafta kapatacağı küfürler edip vazgeçiyorum. sizler de almayın. korkmayın birşey olmuyor. hayat hala yaşanası. passat olsa da olmasa da.




  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt
    Şimdi es geçemeyeceğim
    Yakın akrabam olan çiftçi akrabalarım var
    Köylü market hal olayı doğru hele ben savunacak değilimde
    O sistem de en azından nakliye / hal / market pazar diye bir emek zincir vs var
    İstanbul’daki son kullanıcıya mamülü köylü ulaştırmıyor
    Nakliyeci köyden alıyor hal vs
    Beğenmesem de bir emek var ki beğenmesem de diyorum

    Peki siz otomobil galericileri ile nasıl aynı sepete koydunuz bu sistemi ?

    Şaka gibi
  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt
    Yooo
    Ben onları da dert ediyorum
    10 yıldır da şirket aracı kullanıyorum şahsen konu ile alakam veya mağduriyetim yok

    Bunların hiç birisi konunun yanlış olduğunu düşünmeme engel değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dijital Binali

    Verdiğiniz bu örnek de hatalı. Bu örnek bir tedarik zinciridir; Migros ne domatesi çiftçiden, ne de diş macununu Colgate'den direkt olarak satın alıyor. Çiftçinin az kazanması üzücü bir şey olsa da konumuzla alakası yok.

    İnsanlar zaten galericilerden sıfır araba almak istemiyor. Galericinin eline düşmek şart mı diyorsunuz da sıfır arabayı satması gereken bayiler son kullanıcıları galerilerden satın almak zorunda bırakıyor. Hem risklerini azaltmak için düşük stokla çalışıyorlar, hem de bu düşük stoğu galerilere satıyorlar.

    Araba almak şart, hele virüs zamanı içinden insan fışkıran metrobüslere, minibüslere, otobüslere binmemek için şart. Virüs olmasa bile lüks olmadığı sürece imkanlar dahilinde Türkiye'de otomobil sahibi olmak şart. Dünyanın bin bir türlü hali var, yeri geldi mi hayat kurtarıyor otomobil sahibi olmak.
    araba almak belki şart ama passat almak şart değil. o bayiden almak şart değil. arandı mı illa bulunur. hiçbir ticaret erbabı garanti satacağı bir müşteri varken belki alırım müşterisini düşünmez. bu davranış da karaborsa olarak nitelendirilemez. cep telefonu şart mı? şart. ama iphone yada samsung galaxy s serisi almazsın oppo alırsın. sonuç olarak iktisatın en basit denklemlerinden birisi fiyatın arz ve talebin kesiştiği yerde oluşması. talep yok fiyat yok bu kadar basit.

    not: öte yandan söylediklerimi bir bir çökertmenizi okumak da bir o kadar keyifli. umarım başka konularda da tartışırız. birşeyler öğrendiğim tartışlaları severim.




  • Hala mı şu konuyu tartışacağım diye uğraşıyorsunuz. Süt,bakkal ne varsa işlenmiş,kurban ayı geliyor yakında koç,keçi örneği de verilir

    Süt temel ihtiyaç maddesidir eğer birileri sütü toplamış ve tekel oluşturmaya başlamışsa devlet müdahale eder ve alımını karneye bağlar bir süreliğine veya stokçulara ceza keser malın serbest bırakılmasını sağlar. 1970-1980 arası o yılları yaşayan nesil bunları bilir,özellikle hal ve marketlerde stokçuluk çok yaygındı.Bunu devletin yapmasını da kimse yadırgamaz,piyasaya negatif değil tam tersi pozitif etkisi olur.

    Şimdi otomobil olayı bambaşka, karne ile araba mı satacaksınız batı ekonomi sisteminde Hadi diyelim sıfır aracı sadece bayi satar dediniz, bu sefer 1000 km yapılmış araçların satış ilanını görürsünüz. Belirli süre satılamaz denildiği anda zaten uçan ikinci el fiyatları daha da artar. Hadi diyelim tavan fiyat belirlediniz ki kasko bedelleri aslında tavan fiyattır,bu fiyatın üstünde satışa atıyorum %20 ek vergi getirdiniz fark etmez bu sefer tezgah altı ticaret ve fiyatlar yine artar. Kısacası ne yaparsanız yapın fiyatları arttırırsınız,yoksa bu aklınıza gelen konular hiç konuşulmadı mı zannediyorsunuz,binlerce kez belki gündeme gelmiştir.

    Daha da önemlisi otomobil firmalarının ülkemize güveni daha da azalır. Zaten araç kıtlığının en büyük sebebi ülkemiz pazarına güvenin azalması. 60 bin araç istiyor satıcı firma,üretici firma daha 2 sene önce beni stoktan kurtarın diye bana dert yanıyordun hangi dağda kurt öldü de ben 3 senelik üretim planlamanı sen 60 bin araç satacaksın diye yapayım diyor ki haklı da. Sadece Fiat ve Renault fabrikaları ek yatırım ile eğer güven ortamı oluşsa ülke pazarını fazlası ile doyurmaya yeter de artar. Ama ben seneye pat diye ek %20 vergi gelmeyeceğini ne bileyim?

    Bayi de kanunlar çervesinde araç satışı yapar. Zaten çoğu galerici kendi adına araç almaz yani ben galericiyim sar bana oradan 5 tane araç denmiyor. Kaldı ki bir süre sonra zaten kim alıyor,kim satıyor ortalık karışır özellikle büyükşehirlerde,iş başından aşkın olur,satışı yapar bir başka müşteriye geçersin,hatta bir süre sonra kime ne sattığını bile unutursun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 18 Temmuz 2020; 22:30:32 >




  • Savior Fenix kullanıcısına yanıt
    Titanium bayi fiyatının da 310 bin lira olduğunun altını çizerim
  • 250.000e aldın aldın öbür ay dolar 7 olunca 300.000


    önce herkes araba satamasın dediniz, şimdi galeriler araç toplamasın diyorsunuz. nasıl olacak bu iş?

    ya herkes araç alıp-satabilecek gerçek serbest piyasa olabilmesi için ya da serbest piyasayı kaldırıp galericilere bırakıcaksın ama gene ağlıcan şimdi de araç topluyorlar diye yok öyle bir dünya.

    aha buraya yazıyorum bu populist sosyal devlet karışsın kafası işleri daha kötüsü de yapacak ama kesinlikle daha iyisi olmayacak. hele galericilere yaptırım yapalım bakalım fiyatlar nasıl uçucak.

    her adımda hata yapıldı, aşırı vergi araçları eski ve sayılı yaptı. yeni araçları piyasaya sokmadı. galerici harici alıp satım olmaması fiyatları artırdı. basılan paralar dovizi uçurdu. şirketler kaçtı. güzel başladık bakalım seneye daha ne kadar kötü olacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-2DF0CD106 -- 19 Temmuz 2020; 1:48:12 >
  • İyi de bu fiyatların böyle olmasinda suçlu ne galerici ne de bayi
  • 1 haftadır yeni GLA bakıyorum.Türkiyede aramadığım bayi kalmadı.hepsi anlaşmış gibi bir kaçtane araç geldi ve geldiği gün satıldı.aralık gibi gelecekmiş.onuda muhtemelen galericiler kapar.başlangıc fiyatı 412 bin aynı araç galeride 530-550 arası.amg paket 450'den başlıyor galeride ki fiyatı 580-590 civarı.yuhhh olsun.bu tek kelimeyle şerefsizlik.ulan kar yapacaksan 10-15 yap neyine yetmiyor.herifler 1 haftada en az 100 bin koymuşlar.kusura bakmayın ama bu şartlarda galeriden araç almak enayilikten başka bir şey değil.
  • Doğuş oto ile ilgili okadar çok olumsuz yorum okudum ki. Sırf bu yüzden Vw ye dönüp bakmıyorum.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.