Şimdi Ara

'Yerli otomobilin CEO'sundan önemli fiyat açıklaması'

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
1.162
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • MOTOR İÇİN BOSCH'LA BATARYA İÇİN 6 FİRMAYLA GÖRÜŞÜYORUZ

    Müşterilerin beğenisi doğrultusunda geliştirilmeyen her ürünün ölüme mahkum olduğunu kaydeden Gürcan Karakaş, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bunun araştırmasını yaptık. Marka yaratmadan tasarıma kadar dünyanın en iyileri ile çalıştık. Doğuştan elektrikli yapabilen çok fazla şirket yok. O teknolojiyi edinmiş partnerlerle bu süreçte beraber çalışarak geliştirme yapıyoruz. Aracın elektrikli motoru için Bosch ile görüşüyoruz. Aracın bataryası için Çin ağırlıklı 6 firma ile gizlilik sözleşmesi imzaladık. Bunlardan biri ile anlaşacağız. Araç entegrasyonu konusunda teknoloji partneri olarak Alman mühendislik firması EDAG'ı seçtik. Myra, İngiltere'nin kabul gördüğü, özelikle mekanik akşamlarda şasi sistemleri konusunda partnerlerimizden birisi. Tasarım için İtalyanlarla anlaştık. Dünya çapında bu işi en iyi kim yapar diye bakıyoruz. Nisan mayıs gibi tedarikçi seçimlerimizi tamamlamış olacağız. Teknolojiyi ülkemize getirip bunu Türkiye'den kiminle yapabiliriz ona bakıyoruz. Çok ciddi maliyet araştırmaları yaptık. Türkiye'de üretmek mi, başka bir yerde ürettirmek mi daha uygun maliyetli ona bakıyoruz. Partnerimizin karşısına oturunca neyin ne olduğunu biliyoruz.
    Ona göre pazarlık yapıyoruz. Ancak ne olursa olsun fikri mülkiyet hakkının bizde olmasını istiyoruz. Ona göre anlaşma yapıyoruz. Elektrikli güç ünitesi konusunda her türlü alternatifi düşündük. Lisans alalım bir şirketle geliştirelim, teknoloji partneri bulalım ya da hepsini kendi çabamızla üretelim şeklinde alternatiflerimiz vardı. Ancak bu yolu seçseydik 10 seneye ihtiyacımız vardı. Birden fazla teknolojik partnerle elektrikli güç ünitemizi geliştirelim fikri mülkiyet hakkı da biz de olsun dedik. Direksiyonda biz varız. Otomobil için ne üretiliyorsa bizim için üretiliyor. Biz ürettiriyoruz. Kendi yapabilme yetkinliğimizi geliştiriyoruz. Dünyanın en iyileri ile çalışarak büyüyoruz. Belirli noktalarda ülkemizde henüz tecrübe yok. Olmaması sorun değil, biz onu yaratmak için uğraşıyoruz."

    FİYATI NE KADAR OLACAK?

    Üretilecek otomobillerle ilgili fiyat bilgisi paylaşmayan Gürcan Karakaş, bunun nedenini de şöyle açıkladı: "Fiyatları paylaşmak çok doğru olmaz çünkü rakiplerimize bu konuda bir bilgi vermek istemeyiz. Ancak piyasadaki C-SUV segmentinde yer alan ve içten yanmalı motorlarla çalışan klasik otomobillerle rekabet edebilir düzeyde olacak." C-SUV segmentinde şu anda satışta olan dizel ya da benzinle çalışan otomobillerin fiyat aralığı 250 bin ile 300 bin TL aralığında değişiyor. Yerli otomobilin piyasaya çıkacağı yılda söz konusu araçların fiyatlarıyla benzerlik gösterebileceği ifade edilebilir.







  • Aracı Türkiyenin üreteceğine eminlermi acaba?

    Fikri mülkiyet, büyük karın ülkede kalmasını sağlamıyorsa niye lazım olsun?


    Elektrik motoru ve mekanik aksamları çok basit, yapamamak basiretsizliktir. Geri kalanı zordur. Onlar başka yerden alınır.

    Daha özgün bir araç olmalıydı. Rivian gibi, Byton gibi. Aşırı geleneksel dizaynı bir otomobil Togg.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • " Türkiye'de üretmek mi, başka bir yerde ürettirmek mi daha uygun maliyetli ona bakıyoruz "

    Hani gebze idi.
  • dışarıda üretime izin çıkmaz sanırım, en kötü ihtimalle parçalar gelir burada montaj olur.

    benzinli dizle araçlarla aynı fiyata elektrikli araç çıkarılması MUCİZE olur, aynı zamanda EFSANE MUHTEŞEM olur
  • Herkes sunu unutuyor. Bu fiyatlar bugun icin gecerli 2022 yilinda da C suvlar 200-250 bin kalacak mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Dışarıda üretmek derken aracın tamamından değil bileşenlerinden bahsediyor zaten. Yani motoru, bataryayı vs kendimiz Türkiye'de yapmayacağız dışarıdan alacağız diyor. Gürcan Bey'in söylediklerinin çoğu zaten bilinen şeyler ancak hala fikri mülkiyet hakları bizde olacak bu parçaların diyerek popülizm yapıyor açıkçası. Bosch'tan motor alacaksınız ve fikri mülkiyet hakları sizde olacak, bosch size fason üretim yapacak, bunu otomotiv sektöründe kime söyleseniz güler. En başından beri ifade ettik bu parçalar yurt dışından gelecek, içeride bunu yapmak için ne süre, ne de TOGG'da yetişmiş insan var.

    Ancak bu eleştiri malzemesi yapılacak bir durum değil, tanıtım ve sonrasında da yazdık, motoru yerli bataryası yerli %100 yerli vs diyerek kendilerine göre aracı desteklemeye çalışanlarda, o yerli mi bu yerli mi ne anladım bu işten diyenlerde yanlış yapıyor. Doğruları ve reelde olanı anlatmak lazım. TOGG bir start-up ve batarya, sensör, motor, lidar, dijital ekran üretmek TOGG'un görevi değil. Ülkenin yetkinliği ile alakalı bunların üretimi, bizim yerli zf, bosch, telma, panasonic, lg vs gibi teknoloji geliştirme yetkinliğine sahip otomotiv tedarikçisi olabilecek firmalarımız yok. Bırakın bunları maalesef termoplastik ve vasıflı mühendislik çeliğini dahi ithal ediyoruz bugün. Bir otomotiv firmasının yetkinliği ülkenin teknoloji yetkinliği ile doğru orantılıdır, bugün togg 3 milyar dolara termoplastik fabrikası, 2 milyar dolara batarya hücre üretimi fabrikası, 1 milyar dolara motor fabrikası kuracak değil, bunların zaten ülkede olması ve togg'u beslemesi lazım.

    TOGG bugün ülkemizde üretim yapan diğer firmalardan üretim yönünden, yerlilik yönünden bir fark içermeyecek tek avantajı karar alıcıların Türk olması sebebiyle yerlileştirme sürecinde daha rahat hareket edebilecek.

    Benzin/dizel araçlarla aynı fiyatta olması kısmına geldiğimizde ise ötv alınmayacağı için ve birde yoğun teşviklerle sübvanse edildiği için biraz daha yüksek olsada fiyatı rekabet edebilir seviyede olabilir. Rakibi en az %60 ve hatta %100/110 ötv ile satılırken çıkacak araç 0 ötv olacak, yani 25 bin dolarlık içten yanmalı araç 40 bin dolarlık TOGG'un elektrikli aracı ile ÖTV sonrası aynı fiyata gelmiş olacak TL bazında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 28 Ocak 2020; 11:31:58 >




  • ` quaD. kullanıcısına yanıt
    Araçtan bahsetmiyor sanırım, diğer parçalardan bahsediyor. Pili, işlemcisi, motoru vb. şeyleri.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapılacak iş belli.

    köy/kırsal/dağ bayır için dacia sandero stepway tarzı b segment altı yüksek suv görüntüsü olan bir model olacak, şuan dacia sandero stepway modeli dışında b segmentinde hep altı yüksek hemde suv görüntüsü olan model yok.

    bu tip bir model çok satar.

    bu modelde olabildiğince özellikler az olacak, az elektronik, az özellik, az arıza demektir.

    kimse bu söylediğimi yanlış anlamasın, bu arabanın sağlam olması için gerekli, bu arabayı alacak olan kesim zırt pırt arızalarla uğraşmak zorunda kalmaz, kullanmayacağı özelliğe de para vermemeli.

    Bu model, en uygun fiyatlı model olacaktır.
  • Hala yerli ve milli zırvasına inanan varsa, Allah akıl fikir versin ne diyeyim
  • Tüm önemli parçalarını,tasarımı bile yabancılar yapsın sonra yerli ve milli diye pazarla milletde buna heyecanlansın ahhaha
    Böyle birşey sadece türkiyede olur.
    Tesla buraya fabrika kursun ürettiği arabalar bu çomar toggmakçısından daha yerli olur

    Jet fadıl daha yerli toggmak yapar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rektifier -- 28 Ocak 2020; 13:7:9 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yerli demeye bin sahit. Gerci sahit otesi ahanda :
    https://odatv.com/motoru-alman-bataryasi-cin-aksam-ingiliz-tasarim-italyan-28012009.html


    REZALET! ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smart1978

    Yerli demeye bin sahit. Gerci sahit otesi ahanda :
    https://odatv.com/motoru-alman-bataryasi-cin-aksam-ingiliz-tasarim-italyan-28012009.html


    REZALET! ...
    raumtv.de : bizim sandığımız yerli malımız dediğimiz bmw nin farları Türkiyede üretiliyor. REZALET ÖTESİ

    diye haber yapsa bir alman kanalı, bu sizin haberle aynı derecede SAÇMA ÖTESİ BİR HABER olurdu




  • Anlaşabilirsek arka kapı kolunu ben yaparım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Şunu unutmayalım diğer elektrikli araçlar hangi teşviklerle satılıyorsa bu da Aynı vergi oranları ile satılacak. Yani bu yerli diye buna ayrıcalık yapılamıyor maalesef.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Themat34 kullanıcısına yanıt
    Yapılabiliyor şu aşamada ve yapıldı. Türkiyede argesi yapılan ve üretilen elektrikli otomobillerin ötvsi üreticiye iade edilecek. Yani dolaylı yoldan sıfır ötv.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    o far tasarımı ile her şeyi ile BMW ye ait, BMW bana bir tane far üret arabama takacağım demiyor, sana farını ürettiriyor, aynı şey mi, yeni bir motor tasarımı yaparsın , dünyanın istediğin yerinde ürettirirsin, artık o motor sana aittir,

    Motoru alman
    Bataryası çin
    Şasisi İngiliz
    Tasarımı İtalyan

    yerli ve milli araba, yersen,
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Cevap gelmis sana. Gerci kallavisi de var ama yazmaya degmez -.- ...
  • Batarya için BYD ile anlaşmış olabilirler.

    Araç 150.000TL civarında olacakmış diye inanan insanımız vardı. O zaman dedik; 500km menzilden bahsediliyorsa 100kWh batarya maliyeti bugün 150.000TL civarında olur, aracın 300.000TL olması bile bir mucize olur.

    Zaten, Gürcan Bey de belirtiyor, "bugün bir C-SUV ile fiyat konusunda rekabetçi olacak' diyor. Yani; bugünkü fiyatla 300.000 liranın üzerinde diyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı şeyleri yazarken baz paket 150 en üst paket 200 olur diyen polyanacı kardeşlerimi buraya davet ediyorum.

    Seri üretime geçebilirseki 3-4 sene demek. 2020 model Clio baz 100 bin civarı ; 2016 da Clio 50 bin tl den başlıyordu.

    Bu arabayıda 400 civarından evi arabayı arsayı telefonu ayakkabı kıyafeti satıp üstünü krediyle tamamlayıp alırız artık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Storm Raider -- 28 Ocak 2020; 14:56:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.