Şimdi Ara

YERLİ OTO, İTALYA, FABRİKA ÜZERİNE...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
3.693
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj



  • Floodu faydalı bulduğum için paylaşıyorum.
    İçeriği aynen aşağı yapıştırıyorum:


    Şu yerli araba konusunu artık tüm detayları ile ne nedir neden italyada prototip yapıldı, tasarım ne demek, saaba ne oldu tüm hatları ile madem devlet bilgilendirme yapmıyor biz adım adım anlatalım bir flood ile...

    Öncelikle en çok gelen sorulardan başlayalım

    10 yıldır mı prototip hala?
    - hayır yanlış bilinenin aksine TOGG ve tedarikçilerin bir araya gelişi ve mevcut prototipin çalışmalarına başlanma yılı 2017 yılıdır. Basında daha önce çıkan haberler ile bu süreç farklıdır

    Prototip neden italyada yapıldı?
    - ülkemizde hali hazırda üretim yapan otomotiv sektörü bulunmaktadır. Bu sektör örneğin ford eskişehir fabrikası a modelini üretirken tüm üretim planlamasını ve bant düzenini buna göre oluşturur. Siz bu düzende bir taşı bile değiştiremezsiniz

    Bu sebeple a modelinin üretildiği bantta dur bir 2 gün de ben prototip üreteyim diyemezsiniz. Daha teknik açıklamak gerekir ise. Bir plazma kesim makinası bilgisayar kontrollüdür. 6 mm sd37 çelik kesimi için programlanmış bir makina 8 mm çelik kesmez bunun için amperi dahil

    Pek çok değişiklik yapmak zorundasınız. Bir bant ise bunun gibi onlarca makina ve robottan oluşur yani kısacası hepsini yeniden programlamanız ve işiniz bitince düzeltmeniz gerekir bunu yapmanın ortalama maliyeti işleyen bir fabrikada size milyonlarca dolardır

    Çünkü hem adamın mevcut üretimini durdurmak, hem yeniden tüm bandı bozmak sonrasında da bu bozduğunuz bandı tekrar düzeltip açığı da tamamlamak zorundasınız ki bu imkansızdır.

    Bunun yanında böyle bir işlemi yapmak fabrika türkiyede bile olsa koç grubunun yetkisini fersah fersah aşar bunun için merkezden izin almak zorundasınız. Çünkü ürettiğiniz ürünler türkiye için değil dünya pazarına giden siparişlerdir.

    İtalyada ise sadece bu iş ile uğraşan tasarım araçlar imal eden custom üretim bantları vardır. Bunlar seri ürerim yapmaz ve gerektiğinde kişiye özel tasarım ve imalat yaparlar. Bknz: arapların yaptırdığı custom dizaynlar buna bir örnek de brabus gibi özel çalışan yerlerdir

    Peki sanayide neden yapmadık?
    - çünkü sanayide yapılan bir ürün endüstriyel değildir. Her ürün farklı olacağından dolayı ister istemez ne test amaçlı ne de sertifikasyon için kullanılamaz.

    E bu arabayı italyanlar mı yapacak?
    Hayır arkadaşlar yukarıda saydığım sebepler dolayısı ile bu aracın sadece prototipi italyada imal edildi. Testler tamamlanıp nihai ürünler onaylandığı anda üretim Türkiyede kocaeli dahil pek çok fabrikada yapılacaktır. Ana kampüs kocaeli

    Mesela batarya kısmı için zorlu grubu çoktan yatırımlarına başladı bile. Doğal olarak batarya bir fabrikada motor veya rotlar başka bir bantta yapılacak hepsi bir arada olmaz, olamaz dünyada böyle bir kampüs çeşidi yok. Talaşlı imalat ile kimyasal imalat yan yana olmaz

    Tasarım neden italyan?

    Tasarım dediğiniz şey görselliktir ve bir araç imal edilirken satış en önemli unsurdur. Bilinen bir tasarımcı marka imajını da satış potansiyelini de artırır. Kendinizi kanıtladıktan sonra özgün görselleri kendiniz de yapabilirsiniz.

    Buna en güzel örnek tekstil sektöründe bir dostumuz da söylemiş mesela desa louis vuitton firmasına fason ürerim yapar. Ancak lv bu ürünü 6000 dolara satarken desa 300 dolara satar halbu ki aynı kalite aynı fabrika aynı ürün işte sebep budur.

    Neden prototip, fabrikası nerede?

    Değerli dostlar prototipi üretip testlere sokmadan bir üretim bandı oluşturamazsınız. Peki neden mesela ürettiğiniz prototip çok iyi ancak ön direkte bir zayıflık gördünüz ve 4mm yerine 6mm malzeme kullanmanız gerekti

    İşte bu durumda o bandınız çöp olur çünkü 4 mm kesen lazer cnc kw gücü yeterli ise bile yeniden otomasyon ister, kesim süresi uzar bu yükleme kolunda değişiklik gerektirir, boşaltma kolu keza, sonra pres ayarı kaynak ayarı zamanlamalar kısacası tüm ayar ve zaman çöp olur

    Saab ne oldu?

    Saab bu ortaklıktan önce başlanan bir süreç ancak merak etmeyin alınan hiçbir know how boşa gitmez hepsinden mühendislik olarak birşeyler öğrenilir. Misal airbag teknolojisi

    Neden bu kadar uzun sürdü?

    Çünkü ilk defa girdiğimiz bir iş. Tüm tecrübe ve gücüne karşın yeni bir modelin çıkış süreleri

    Mercedes 7 ila 8 yıl
    Bmw 8 ila 9 yıl
    WV ortalama 8 yıl
    Cadillac ortalama 11 yıldır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkeril -- 27 Aralık 2019; 9:42:17 >







  • http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?fromMobile=yes&m=141385807

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.