Şimdi Ara

ESP NE KADAR GEREKLİ AVANTAJLARI NELERDİR???

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
1
Favori
99.899
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Evet kardeşler esp nedir ne değildir? tabiki anlamı biliniyor (elektronik denge (stabilize) programı) ama araç kullanan arkadaşlar ne gibi yararlarını görmüşler? ıslak yolda manevrada virajlarda yani tehlikeli bir durumdan kurtulmuşlarmı? tecrübelerinizi paylaşırsanız hem dinlemiş hemde bu teknolojiden maksimum faydalanmış oluruz.

    Uzun şekliyle Elektronik Stabilite Programı, bilinen kısaltılmış haliyse ESP….Bundan tam on yıl önce tanıştığımız bu teknolojik ekipmanın kahramanlarıysa Bosch ve Mercedes…
    1995 yılında S600 Coupe modelinde standart olarak sunulan bu sistemi inceleyen otomobil üreticileri kısa süre içinde kendi ürünlerine taşıdılar. On yıl önce Mercedes’in ancak amiral modelinde kullanabildiği bu sistem, şimdilerde mini sınıftaki otomobillerin bile donanım listesi süslüyor.
    Gelelim ESP’nin yaratılış öyküsüne…Hikayemiz ‘50’li yılların sonuna kadar uzanıyor. O zamanki Mercedes şef mühendisi Fritz Narlinger, tekerleklerin boşa dönmesini engelleyen bir sistemin patentini almıştı. Ancak o yıllarda bunu gerçekleştirebileceği bir teknoloji (sensörler, işletim sistemleri) bulunmuyordu. ESP’nin fitili 1978 yılında Mercedes’in ABS sistemini bulması ve bunu otomobillerinde kullanmaya başlanmasıyla ateşlendi.
    Lastiklere müdahale eden ilk elektronik sistem olan ABS kısa sürede geliştirilerek 1981 yılında çekiş kontrol sistemi adındaki ASR yaratıldı. ASR sistemi kalkış anında tekerleklerin boşa dönmesini önlüyordu. Ama hala ESP’nin elektronik düzeneği kurulamamıştı. Bazı firmalar ESP benzeri çalışan hidrolik ve mekanik sistemler üzerinde çalışmalarını sürdürüyordu. Bunun sonucunda kilitli diferansiyel olarak tabir edilen teknolojiler doğdu. Takvim yaprakları 1994 yılını gösterdiğindeyse tamamen elektronik olarak çalışan ilk stabilite kontrol sistemi ortaya çıktı. İsveç’te buzlu bir göl üzerinde tanıtılan Mercedes S600 Coupe işte bu hayati güvenlik ekipmanını taşıyordu. Otomobil dairesel pistte savrulmadan dönerken, sistemi taşımayan aynı otomobil bir türlü izinde ilerleyemiyordu. Prömiyerin bir yıl sonrasındaysa ESP sistemi S600 Coupe modelinde standart olarak sunulmaya başlandı. Ardından Mercedes’in tüm modellerinde yer verildi. Bosch, ESP teknolojisini diğer markalara da pazarlayarak sistemin tüm dünyada yayılmasını sağladı. İlk yıllarda 8 kg gibi bir ağırlığa sahip olan ESP’nin 2002 yılında tanıtılan sekizinci jenerasyonunda ağırlık 2.3 kg kadar düşürüldü
    ESP nasıl çalışıyor?
    ESP sistemi temelde tekerleklere yerleştirilen bir kaç adet sensör, işletim bölümü ve müdahale bölümünden oluşuyor. Sensörler önden veya arkadan kayma durumundan boş dönen tekerleği tespit ediyor. Ardından bu bilgiyi sistemin kalbine gönderiyor. İşletim bölümü kaymanın düzeyini belirleyerek hangi tekerleklere ne miktarda fren basıncı uygulayacağını belirliyor. Sonra frenlemeyi yapacak üniteye bu bilgileri gönderip gerekli frenlemenin gerçekleşmesini sağlıyor. Fren uygulanan tekerlek yere tekrar güç iletmeye başlayarak, otomobilin izine dönmesini sağlıyor. Yaşam kurtarma konusunda iddialı olan ESP sistemiyle donatılan Mercedes marka araçlar geçtiğimiz yıl yüzde 42 oranında daha az kazaya karışmış. Amerikan Otoyol Güvenlik İdaresi (NHTSA) tarafından 1997-2002 yılları arasını kapsayan başka bir araştırmaya göreyse; savrulmadan dolayı yaşanan ölümcül kazalar ESP sayesinde yüzde 30 oranında azalmış. SUV sınıfındaki kaza oranındaki azalmaysa yüzde 63’lere kadar yükseliyor.

     ESP NE KADAR GEREKLİ AVANTAJLARI NELERDİR???



    espli mesedesin kaza oranı yerlerde sürünüyor yani çok az

     ESP NE KADAR GEREKLİ AVANTAJLARI NELERDİR???



    espsiz ve espli mercedes

     ESP NE KADAR GEREKLİ AVANTAJLARI NELERDİR???



    yeşil espli kırmızı ise espsiz

     ESP NE KADAR GEREKLİ AVANTAJLARI NELERDİR???


    şimdiden paylaşımlar için teşekkürler







  • arkadaşlar esp ile eps yi karıştırmayalım esp elektronik stabilze programı arabanın yoldan çıkmaya meyilli olduğu anlarda gerekli tekerleklere gerektiği kadar güç veriyor ve yoldan çıkmamasını araca rahatça yön verebilmenizi sağlıyor eps ise aac hızlandıkça dreksyon sertleşiyor bu oluyor nette bissürü corsa ve combo ilanlarında araç özelliklerinde esp var okumaktan aciz milletimiz gösterge tablosundaki eps yazısını esp die okuyor

    işte esp ve abs nin gerekliliğini gösteren bir video

    http://www.youtube.com/watch?v=wSQ78jeEoHU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cobra41 -- 27 Ağustos 2007; 0:23:26 >




  • EPS ASR SİSTEMLERİ VİDEOLAR



    1- http://www.youtube.com/watch?v=T9Y6z7cXxEE
    2- http://www.youtube.com/watch?v=DQYl6CPJLRk







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Umit -- 27 Ağustos 2007; 10:00:01 >




  • Tr de ESP yi standart olarak sunan en ucuz araç Daihatsu Sirion 1,5 Sporty; bu noktada bu fiyat aralığında ister istemez en güvenli araç sıfatına sahip oluyor pek tabii ki! Sırf güvenliğe yönelik ekipmanlara bir baktığımız zaman EBD destekli ABS + ESP + Sürücü-Yolcu havayastıkları + Yan havayastıkları + Perde havayastıklarını görüyoruz!Aracın şu sıralar bayiilerde fiyatı 26500 YTL civarında...
    Peki ESP ESP diyoruz da nedir bu ESP;ne işe yarar!!??Buyurun yaptığım alıntıya:

    Uluslararası çapta yapılan tüm kaza araştırmalarının sonuçlarına göre, ölümle sonuçlanan kazaların en az yüzde 40 ’ı savrulma neticesinde meydana geliyor.
    Savrulma sonucunda oluşan kazaların ise yaklaşık yüzde 80’inde, eğer araçta ESP sistemi bulunsaydı kazanın önlenebileceği ortaya çıkıyor. Geçen yıl Köln Üniversitesi tarafından yapılan bir diğer araştırmanın sonuçlarıysa sadece Avrupa’da ESP sisteminin tüm araçlarda kullanılması halinde her yıl trafikte 4 bin kişinin ölümünün ve 100 bin kişinin yaralanmasının önlenebileceğini gösteriyor.
    Amerikan trafik dairesi NHTSA ’nın öngörüleri doğrultusunda, ESP sisteminin tüm araçlarda aktif olarak kullanılması halinde Amerika’da 10 bin kişinin rafik kazalarında ölümünün önüne geçilebilir.

    Yazıya lütfen daha ayrıntılı bakın:http://www.radikal.com.tr/Default.aspx?aType=HaberDetay&ArticleID=884688&Date=23.06.2008&CategoryID=101




  • selamlar bu videoda p 508in esc testi var esc = esp sanırım. faydalı olduğu kesin :) , bu arada göstergedeki 77nin mil mi km mi olduğunu bilemiyorum.. mil ise 120 km eder.. iyi günler

    http://www.arabadergisi.com/videolar/peugeot-508-esc-test-2011-aja.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi G Man -- 3 Eylül 2011; 2:58:48 >
  • http://www.euroncap.com/results/escperf.aspx

    vakit ayırıp bi izleyin....
  • Burada detayını anlatmış çok güzel bir şekilde, ayrıca ben bir kaç defa farklı yol şartlarında ESP'nin devreye girmesini yaşayan biri olarak çok önemli olduğu kanısındayım.

    http://www.uzmantv.com/esp-nedir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r7153

    http://www.euroncap.com/results/escperf.aspx

    vakit ayırıp bi izleyin....

    Önceleri ESP'nin gereksiz bir sistem olduğunu düşünürdüm
    Ama bu profesyonelce yapılmış test videolarını izlediğim de ESP'nin ne kadar faydalı bir sistem olduğu kanısına vardım çok teşekkürler...
  • Uzun şekliyle Elektronik Stabilite Programı, bilinen kısaltılmış haliyse ESP.Bundan tam on altı yıl önce tanıştığımız bu teknolojik ekipmanın kahramanlarıysa Bosch ve Mercedes
    1995 yılında S600 Coupe modelinde standart olarak sunulan bu sistemi inceleyen otomobil üreticileri kısa süre içinde kendi ürünlerine taşıdılar. On altı yıl önce Mercedes'in ancak amiral modelinde kullanabildiği bu sistem, şimdilerde mini sınıftaki otomobillerin bile donanım listesi süslüyor.
    Gelelim ESP'nin yaratılış öyküsüne hikayemiz 50'li yılların sonuna kadar uzanıyor. O zamanki Mercedes şef mühendisi Fritz Narlinger, tekerleklerin boşa dönmesini engelleyen bir sistemin patentini almıştı. Ancak o yıllarda bunu gerçekleştirebileceği bir teknoloji (sensörler, işletim sistemleri) bulunmuyordu. ESP'nin fitili 1978 yılında Mercedes'in ABS sistemini bulması ve bunu otomobillerinde kullanmaya başlanmasıyla ateşlendi.
    Lastiklere müdahale eden ilk elektronik sistem olan ABS kısa sürede geliştirilerek 1981 yılında çekiş kontrol sistemi adındaki ASR yaratıldı. ASR sistemi kalkış anında tekerleklerin boşa dönmesini önlüyordu. Ama hala ESP'nin elektronik düzeneği kurulamamıştı. Bazı firmalar ESP benzeri çalışan hidrolik ve mekanik sistemler üzerinde çalışmalarını sürdürüyordu. Bunun sonucunda kilitli diferansiyel olarak tabir edilen teknolojiler doğdu. Takvim yaprakları 1994 yılını gösterdiğindeyse tamamen elektronik olarak çalışan ilk stabilite kontrol sistemi ortaya çıktı. İsveç'te buzlu bir göl üzerinde tanıtılan Mercedes S600 Coupe işte bu hayati güvenlik ekipmanını taşıyordu. Otomobil dairesel pistte savrulmadan dönerken, sistemi taşımayan aynı otomobil bir türlü izinde ilerleyemiyordu. Prömiyerin bir yıl sonrasındaysa ESP sistemi S600 Coupe modelinde standart olarak sunulmaya başlandı. Ardından Mercedes'in tüm modellerinde yer verildi. Bosch, ESP teknolojisini diğer markalara da pazarlayarak sistemin tüm dünyada yayılmasını sağladı. İlk yıllarda 8 kg gibi bir ağırlığa sahip olan ESP'nin 2002 yılında tanıtılan sekizinci jenerasyonunda ağırlık 2.3 kg kadar düşürüldü

    ESP nasıl çalışıyor?

    ESP sistemi temelde tekerleklere yerleştirilen bir kaç adet sensör, işletim bölümü ve müdahale bölümünden oluşuyor. Sensörler önden veya arkadan kayma durumundan boş dönen tekerleği tespit ediyor. Ardından bu bilgiyi sistemin kalbine gönderiyor. İşletim bölümü kaymanın düzeyini belirleyerek hangi tekerleklere ne miktarda fren basıncı uygulayacağını belirliyor. Sonra frenlemeyi yapacak üniteye bu bilgileri gönderip gerekli frenlemenin gerçekleşmesini sağlıyor. Fren uygulanan tekerlek yere tekrar güç iletmeye başlayarak, otomobilin izine dönmesini sağlıyor. Yaşam kurtarma konusunda iddialı olan ESP sistemiyle donatılan Mercedes marka araçlar geçtiğimiz yıl yüzde 42 oranında daha az kazaya karışmış. Amerikan Otoyol Güvenlik İdaresi (NHTSA) tarafından 1997-2002 yılları arasını kapsayan başka bir araştırmaya göreyse; savrulmadan dolayı yaşanan ölümcül kazalar ESP sayesinde yüzde 30 oranında azalmış. SUV sınıfındaki kaza oranındaki azalmaysa yüzde 63 lere kadar yükseliyor.

    Detaylı bilgi için ESP Nedir?




  • Esp işe yaramaz olur mu? 3'ü de aynı araç olan fiat fiorino, citroen nemo ve peugeot bipper'in esp testlerini izleyin nemo'da esp yok.
    https://www.youtube.com/watch?v=uD9YOklzmHg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Patolojik Bulgur -- 14 Ekim 2015; 22:30:10 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.