DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
TDİ-CRDİ-TDCİ-DTİ-HDİ-CDİ-D 4D-DCİ-JTD-SDİ nedir?(DİZEL TEKNOLOJİLERİ)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
82
Cevap
5
Favori
128.202
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> TDİ-CRDİ-TDCİ-DTİ-HDİ-CDİ-D 4D-DCİ-JTD-SDİ nedir?(DİZEL TEKNOLOJİLERİ)
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      3776 Mesaj
      29 Nisan 2007 02:37:10
      kısaltmalarin acilimlari nelerdir?
      arkadaslar bu teknolojiler hakkında yorumlariniz
      en makul teknoloji hangisidir?
      bu teknolojilerin tercih edilme sebepleri nelerdir?
      hangi markalar hangi teknolojileri kullaniyor?
      bu teknolojilerin birbirlerine gore ustun yanlari nelerdir?




      lutfen markacilik yapmadan ve konuyu kavga ortamina cevirmeyelim.
      bilgilerinize basvurmak istiyorum.
      butun bilgiler burada toplansın

      saygılarimla.

      edit:imla,ekleme


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi memisoglu -- 30 Nisan 2007; 2:30:50 >
    • Binbaşı
      1552 Mesaj
      29 Nisan 2007 02:39:26
      tdi turbo diesel intercooler vw grubu kullaniyor
      sdi duz diesel yine vw kullaniyor

      gerisi ni de baska bilen arkadaslar yazsinlar


      _____________________________

      D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü
    • Yarbay
      2365 Mesaj
      29 Nisan 2007 12:16:30
      Aslında benim en çok ilgimi çeken TDİ pompa mem teknolojili dizel Common rail ile farkını merak ediyorum


      _____________________________

      Too many prisons and not enough schools
      Too many weapons and not enough tools
      Not enough teachers, too many fools
    • Yarbay
      3174 Mesaj
      29 Nisan 2007 12:32:25
      C = common rail
      T = Turbo
      D = Dizel
      İ = injection
      yani bence çoğu aynı teknoloji.sadece ismi değişik.
      misal
      honda ctdi , opel cdti
      bide fiatın-alfanın JTD = Jet Turbo Dizel'i var.
      edit:=injection
      intercooler nerden aklıma geldi.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stilll -- 1 Mayıs 2007; 23:32:35 >
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      29 Nisan 2007 12:32:58
      En güzeli binip test etmek. Motorun karakteristiğini anca öle anlarsınız.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      561 Mesaj
      29 Nisan 2007 12:45:27
      Common rail sistemi bildiğim kadarıyla yakıtın pistonlara gitmeden önce toplandığı ve sıkıştırılarak daha verimli yanmayı sağladığı bi odacık sistemi...İntercooler de turbonun egzost gazı tahriki ile elde ettiği havayı radyatör gibi bi sistemde dolaştırarark soğutması...
      SDİ turbosuz vw motoru...
      DTİ commonrailsiz opel motoru
      TDİ adı üstünde turbodizel intercooler
      diğerleri commonrailli , intercoolerli turbodizel....

      VW deki commonrailsiz turbodizel , commonraillilere göre birazdaha gürültülü ama güçlü ve tutumluluk konusunda pekta bi farkı yok

      Bide VGT var.((değişken geometrili turbo))
      Hyundai accente era , Kia Rio daki 1.5 110 hplik ve yeni Opel corsa , Astra , Fiat grande puntodaki 1.3 90 hplik mutlijett-CDTI daki motorlar değişken geometri turbolu.

      Bu sistemdede yine turbo hava emişini egzosttan çıkan havanın döndürme etkisinden alıyo ama düşük devirlerde turbo içindeki paller açı değiştirerek az egzost gazıyla daha fazla turbo devri sağlıyor....

      Benim bildiklerim bu kadar


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      29 Nisan 2007 14:36:59
      Common - rail : yakıtın her pistona ayrı ayrı pompalardan değil tek bir ana pompadan pompalandığı sistem zaten türkçeside ortak hat demek. bu sistemin TDI lere göre avantajı yakıt enjektörlerinin maksimum verimli yanmayı sağlayacak açıyla yerleştirilmelerinde bir sorun yaşanmaması. TDI lerde her pistonun üzerinde bir pompa sistemi olduğu için enjektörlerin konumu istenildiği gibi ayarlanamıyor.

      ayrıca benim bildiğim kadarı ile "I" intercooler değil injection anlamına geliyor.

      birde VW dışında bütün markalar common-rail teknolojisini kullanıyor, hepsinin genel prensipleri aynı fakat motorun genel özelliklerinde ufak değişiklikler oluyor. hepsinin farklı isim kullanmasının sebebide sanırım hem telif hakları hemde farklı olma isteği.


    • Yarbay
      3776 Mesaj
      29 Nisan 2007 14:44:46

      quote:

      Orjinalden alıntı: vasago

      Common - rail : yakıtın her pistona ayrı ayrı pompalardan değil tek bir ana pompadan pompalandığı sistem zaten türkçeside ortak hat demek. bu sistemin TDI lere göre avantajı yakıt enjektörlerinin maksimum verimli yanmayı sağlayacak açıyla yerleştirilmelerinde bir sorun yaşanmaması. TDI lerde her pistonun üzerinde bir pompa sistemi olduğu için enjektörlerin konumu istenildiği gibi ayarlanamıyor.

      ayrıca benim bildiğim kadarı ile "I" intercooler değil injection anlamına geliyor.

      birde VW dışında bütün markalar common-rail teknolojisini kullanıyor, hepsinin genel prensipleri aynı fakat motorun genel özelliklerinde ufak değişiklikler oluyor. hepsinin farklı isim kullanmasının sebebide sanırım hem telif hakları hemde farklı olma isteği.


      sizin dediginize gore common rail sistemler tdi sistemlere gore daha avantajlı


    • Binbaşı
      1848 Mesaj
      29 Nisan 2007 22:37:02
      vasago arkadaşın da dediği gibi kısaltmaların sonundaki "I" lar intercooler değil injection demek

      ben de öyle biliyordum

      mesela: Kia ve Hyundai nin kullandığı CRDI = Common Rail Diesel Injection




      _____________________________

      2001 Mitsubishi Carisma Avance 1.6
    • Yüzbaşı
      602 Mesaj
      29 Nisan 2007 23:15:38
      bide hdi var


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      29 Nisan 2007 23:30:08
      hdi'de peugeot ve citroenin isim bulamadıkları için buldukları abuk bir isim ingilizce açılımı "high pressurized diesel injection" yani yüksek basınçlı dizel enjeksiyon. ayrıca common-railler verim ve güç olarak TDI lerden daha avantajlılar ancak common-railler TDI lere göre çok daha hassas sistemler. bu arada VW bir iki seneye common-raile geçiyor.


    • Yarbay
      3776 Mesaj
      30 Nisan 2007 02:30:07
      o zaman common rail sistemler daha yeni


    • Yarbay
      3776 Mesaj
      30 Nisan 2007 02:32:47

      quote:

      Orjinalden alıntı: Mnt1907

      bide hdi var


      baslık duzeltildi


    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      30 Nisan 2007 03:15:11
      evet TDI yanlış bilmiyorsam 80 lerde ortaya çıktı common-rail ise 96-97 de geliştirildi.


    • Yarbay
      3759 Mesaj
      30 Nisan 2007 18:03:00
      motorin sıcak olunca daha iyi yanmaz mı? intercooler motorine ters düşüyor o zaman

      intercooler benim bildiğim benzinli araçlarda olur.



      ayrıca TDI ı bende turbo diesel injection diye biliyorum. intercooler olsa bi 20-30 beygir daha getirisi olmaz mı?


      _____________________________

      Mobil imza versek?
    • Yarbay
      11050 Mesaj
      30 Nisan 2007 18:10:46
      arkadaşlar yanlış bilinen bir şeyi söylemek istiyorum
      tdi,cdti,dci gibi kısaltmalarda yer alan "i" harfinin açılımı "intercooler" değil "injection"'dur
      ayrıca "d" harfi de "diesel" değil "direct" anlamına gelen bir kısaltmadır


      yani herkes tdi'ı turbo diesel intercooler diye okur ama yanlış okur,yanlış bilir
      doğrusu turbo direct injection'dur
      kesinlikle kesinlikle böyledir


      ayrıca sdi'da teknoloji değil normal bir dizel motorun kısaltmasıdır
      vw'deki sdi motorun bildiğimiz j9 motorundan hiçbirfarkı yoktur
      cansızdır
      performans beklemek yanlıştır
      tdi'a göre herzaman fazla yakar
      ayrıca açılımı da "standart direct injection"'dur


      _____________________________

    • Yarbay
      3776 Mesaj
      01 Mayıs 2007 12:27:54
      quote:

      yani herkes tdi'ı turbo diesel intercooler diye okur ama yanlış okur,yanlış bilir
      doğrusu turbo direct injection'dur
      kesinlikle kesinlikle böyledir


      tesekkurler bende direct degilde diesel olarak biliyordum


    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      01 Mayıs 2007 21:30:29
      bende d yi diesel sanıyordum iyi oldy söylediğin bucakli. bu arada dizellerde intercooler yakıtı değil pistonlara verilen havayı soğutmak için kullanılır hava soğutulurki aynı hacime daha çok hava alınması sağlanabilsin.


    • Çavuş
      45 Mesaj
      01 Mayıs 2007 22:14:16
      intercooler arkadaşlar bahsetmiş ama intercooler şehirçinde değilde şehirler arası uzun yolda etkili oluyor yani araç 90-100km gibi hızlara çıkınca etkili oluyorr. bu arada tdı transporterlarda vgt dir. birde caddy 1.9 tdı larda vgt dir.yani bu teknoloji sadece hyundai ve kiada değil hatta onlardan öncesindede vw de vardır.. tdı bulan mercedestir 80lerin başında bulunmuştur sanırım 79 ama kesin değil. dci ile dti arasındaki fark dtı renault ve opel tarafından kullanıulıyordu dtı da intercooler bulunmuyorr ayrıca dcida intecooler vardır aralarındaki fark budur.. crdi ile tdı karşılaştırmasında crdi sessizdir tdı e göre ama tdı fazla ses çıkarmasına rağmen sorun çıkarma olasılığı crdi ye göre daha azdır yani crdi daha hassastır ve sorun giderirken masraf fazla çıkar crdi de...


      _____________________________

    • Yarbay
      3776 Mesaj
      01 Mayıs 2007 22:36:52
      quote:

      intercooler arkadaşlar bahsetmiş ama intercooler şehirçinde değilde şehirler arası uzun yolda etkili oluyor yani araç 90-100km gibi hızlara çıkınca etkili oluyorr. bu arada tdı transporterlarda vgt dir. birde caddy 1.9 tdı larda vgt dir.yani bu teknoloji sadece hyundai ve kiada değil hatta onlardan öncesindede vw de vardır.. tdı bulan mercedestir 80lerin başında bulunmuştur sanırım 79 ama kesin değil. dci ile dti arasındaki fark dtı renault ve opel tarafından kullanıulıyordu dtı da intercooler bulunmuyorr ayrıca dcida intecooler vardır aralarındaki fark budur.. crdi ile tdı karşılaştırmasında crdi sessizdir tdı e göre ama tdı fazla ses çıkarmasına rağmen sorun çıkarma olasılığı crdi ye göre daha azdır yani crdi daha hassastır ve sorun giderirken masraf fazla çıkar crdi de...


      vgt nedir peki?

      simdi elde ettigimiz sonuclar

      -crdi yakıt konusunda daha cimri
      -ama tdi daha sorunsuz ve masrafsiz
      -crdi teknolojisi tdi den daha iyi


      saygılarımla


    • Binbaşı
      1848 Mesaj
      01 Mayıs 2007 23:23:35

      quote:

      Orjinalden alıntı: memisoglu


      Alıntıları Göster



      tesekkurler bende direct degilde diesel olarak biliyordum


      arkadaşlar yanlışınız olmasın bu "D" leri bugüne kadar hep diesel diye okuduk ve duyduk

      mesela fiatın turbosuz dizeli 1.9D şeklinde kısaltılır şimdi burda direct mi ifade ediliyor
      ya da citroen saxo dieseller ise 1.5D şeklindedir...

      en basit örnek 90 lı modellerde diesel mercedeslere bakalım "190 D"

      BU KISALTMALARDA "D" HERZAMAN DİZEL MOTORU İFADE ETMİŞTİR AYRICA BİLDİĞİM KADARIYLA BU ÖRNEKLERİN BAZILARINDA DİREKT ENJEKSİYON DA YOKTUR...

      NE DERSİNİZ???


      _____________________________

      2001 Mitsubishi Carisma Avance 1.6
    • Yarbay
      3652 Mesaj
      01 Mayıs 2007 23:41:14

      quote:

      Orjinalden alıntı: mustyyyyy



      Alıntıları Göster



      arkadaşlar yanlışınız olmasın bu "D" leri bugüne kadar hep diesel diye okuduk ve duyduk

      mesela fiatın turbosuz dizeli 1.9D şeklinde kısaltılır şimdi burda direct mi ifade ediliyor
      ya da citroen saxo dieseller ise 1.5D şeklindedir...

      en basit örnek 90 lı modellerde diesel mercedeslere bakalım "190 D"

      BU KISALTMALARDA "D" HERZAMAN DİZEL MOTORU İFADE ETMİŞTİR AYRICA BİLDİĞİM KADARIYLA BU ÖRNEKLERİN BAZILARINDA DİREKT ENJEKSİYON DA YOKTUR...

      NE DERSİNİZ???


      bucakli'nin dediği doğrudur, TDI açılımı resmi olarak "Turbocharged Direct Injection"dır. İlgilenen arkadaşlar bakabilir : http://en.wikipedia.org...charged_Direct_Injection


      _____________________________


      Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :

    • Yarbay
      3652 Mesaj
      01 Mayıs 2007 23:45:17
      Ayrıca;

      TDI : Turbocharged Direct Injection

      CRDI : Common rail direct fuel injection

      DTI : Semi-direct injection

      CDTI : Common-rail Diesel Turbo Injection

      JTD : uniJet Turbo Diesel

      motor teknolojileri kısaltmalarıdır.


      _____________________________


      Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :

    • Binbaşı
      1209 Mesaj
      02 Mayıs 2007 00:05:55
      cdi babalarıdır mercedes guiness rekorlu dizel en uzun ömürlü


      _____________________________

      MERCEDES ======== "KONFOR,GÜVEN,PRESTİJ "
    • Binbaşı
      1848 Mesaj
      02 Mayıs 2007 00:08:20

      quote:

      Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

      Ayrıca;

      TDI : Turbocharged Direct Injection

      CRDI : Common rail direct fuel injection

      DTI : Semi-direct injection

      CDTI : Common-rail Diesel Turbo Injection

      JTD : uniJet Turbo Diesel

      motor teknolojileri kısaltmalarıdır.


      burdan anşalılıyor ki bu "d"lerin bazıları diesel bazıları da direct i ifade ediyor
      mesele çözülmüştür o zaman...


      _____________________________

      2001 Mitsubishi Carisma Avance 1.6
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      02 Mayıs 2007 11:20:39
      bazı arkadaşlar Şu konuda yanılıyor iki sisitemde yani pompdüse yani pompa meme ve common rai aslında ikiside çok modern motorlar atrıca tdiler de turbo boşluğu vardır fakat bu boşluk aşıldımmı bar cinsinden açıklayabiliceğimiz bir basınçla common rai den daha da atak bir görüntü çizer yaptığım tespitlere göre de kullanıcılara konuşmalarımda tdi lerin daha dayanılkı ve az sorun çıkarması aynı zaman da performans olark daha iyi olark dile getirilmesidir. tek kusurlu yönü ise biraz gürültülü zaten bunu da Ziebert gib markalarla çözebilirsiniz sevgili arkadaşlar


      _____________________________

      2004 POLO BASİCLİNE 75HP HB PARLAK KIRMIZI
    • Yarbay
      3776 Mesaj
      02 Mayıs 2007 18:11:02
      quote:

      bazı arkadaşlar Şu konuda yanılıyor iki sisitemde yani pompdüse yani pompa meme ve common rai aslında ikiside çok modern motorlar atrıca tdiler de turbo boşluğu vardır fakat bu boşluk aşıldımmı bar cinsinden açıklayabiliceğimiz bir basınçla common rai den daha da atak bir görüntü çizer yaptığım tespitlere göre de kullanıcılara konuşmalarımda tdi lerin daha dayanılkı ve az sorun çıkarması aynı zaman da performans olark daha iyi olark dile getirilmesidir. tek kusurlu yönü ise biraz gürültülü zaten bunu da Ziebert gib markalarla çözebilirsiniz sevgili arkadaşlar


      yani vw aslinda bir bakıma daha iyi yapiyor.en azindan daha dayanıklı motorlar uretiyor.ses konusunda birsey diyemeyecegim cunku bizim skoda bile daha fazla ses cikariyodur tdi lardan


    • Yarbay
      8014 Mesaj
      02 Mayıs 2007 18:35:39
      TDCİ= turbo dizel common-rail injection demektir

      Fordun kullandığı common rail sistemi dir



      _____________________________

      Ford Connect 1.8 tdci Glx+Plus Pack & Opel Insignia 1.6Turbo SIDI Cosmo+Active Select
    • Yarbay
      3776 Mesaj
      05 Mayıs 2007 03:44:48
      arkadaslar lutfen sadece kısaltmalara takılmayalım


      saygılarımla


    • Yüzbaşı
      514 Mesaj
      15 Mayıs 2007 23:14:31

      quote:

      Orjinalden alıntı: ccaparli

      motorin sıcak olunca daha iyi yanmaz mı? intercooler motorine ters düşüyor o zaman

      intercooler benim bildiğim benzinli araçlarda olur.



      ayrıca TDI ı bende turbo diesel injection diye biliyorum. intercooler olsa bi 20-30 beygir daha getirisi olmaz mı?

      intercooler'in yakıtla alakası yok yanma odasına giren havanın soğumasınısağlayan parçadır soğuyan havadaha zengın dir ve daha ıyı patlama yaratır HAVAYI SOĞUTAN PARÇADA intercooler dır.

      AYRICA TDI'NİN (I)' Sİ INTERCOOLER DEĞİL INJEKSIYONDUR.


      _____________________________

      //H&D***TEST\\//TEST DRİVER\\//RPM\\
    • Yarbay
      2005 Mesaj
      15 Mayıs 2007 23:31:24

      quote:

      Orjinalden alıntı: ccaparli

      motorin sıcak olunca daha iyi yanmaz mı? intercooler motorine ters düşüyor o zaman

      intercooler benim bildiğim benzinli araçlarda olur.



      ayrıca TDI ı bende turbo diesel injection diye biliyorum. intercooler olsa bi 20-30 beygir daha getirisi olmaz mı?



      O motorini soğutmuyo turbodan gelen basıncı yiyerek ısınmış havayı soğutuyo böylece yanma odalarına daha fazla hava dolarak daha performans alınıyo


    • Binbaşı
      1497 Mesaj
      16 Mayıs 2007 15:29:55
      HP nedemek?


      _____________________________

    • Binbaşı
      1563 Mesaj
      16 Mayıs 2007 15:51:03

      quote:

      Orjinalden alıntı: AAT.BH

      HP nedemek?

      horsepower yani beygir demek dostum


      _____________________________

      we are just a moment in time
      agiegas
    • Binbaşı
      1497 Mesaj
      16 Mayıs 2007 20:43:05

      quote:

      Orjinalden alıntı: agiegas



      Alıntıları Göster


      horsepower yani beygir demek dostum


      Saol. Klavyen dert görmesin.


      _____________________________

    • Yarbay
      4308 Mesaj
      16 Mayıs 2007 21:34:29
      intercooler ı açıklarken havayı soğutuyor, hava zenginleşiyor demek yerine, soğutulan hava içerisindeki oksijen miktarı artıyor ve böylece daha verimli yanma gerçekleşiyor desek daha doğru olur heralde


      _____________________________

      Intel Q6600 --- ASUS P5Q-Pro --- MSI GTX750ti TF 2GB --- Corsair Dominator 2x2gb DDR2 1066mhz Logitech MOMO Racing Logitech Dual Action Coolermaster RC-690 --- Samsung HD321KJ Samsung S3 mini --- iPad Air 2 64gb --- PSP 1001 --- iPod nano 6g 8gb --- Sony RX100 M3 --- Sony WX80
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      16 Mayıs 2007 22:10:54
      aslında intercooler için en doğrusu havayı soğutarak birim hacime daha fazla hava yani oksijen depolanmasını sağlıyor demek olur.


    • Yarbay
      4308 Mesaj
      16 Mayıs 2007 22:17:01

      quote:

      Orjinalden alıntı: vasago

      aslında intercooler için en doğrusu havayı soğutarak birim hacime daha fazla hava yani oksijen depolanmasını sağlıyor demek olur.

      ewt, sizin tabiriniz daha doğrudaha fazla hava yerine direk daha fazla oksijen desek en doğrusu olacak bence
      peki bilen biri varmı, intercooler turbodan yada süperşarjörden bağımsız kullanılabiliyormu??kullanılıyorsa tamverim için illa turbomu lazım yoksa turbolu araçlara verim içinmi intercooler eklenmiştir??tavuk mu yumurtadan çıkar yumurtamı tavuktan çıkar gibi bişi oldu


      _____________________________

      Intel Q6600 --- ASUS P5Q-Pro --- MSI GTX750ti TF 2GB --- Corsair Dominator 2x2gb DDR2 1066mhz Logitech MOMO Racing Logitech Dual Action Coolermaster RC-690 --- Samsung HD321KJ Samsung S3 mini --- iPad Air 2 64gb --- PSP 1001 --- iPod nano 6g 8gb --- Sony RX100 M3 --- Sony WX80
    • Yarbay
      2005 Mesaj
      16 Mayıs 2007 23:01:17
      Bi dak ben bişe sorcam kesinlikle yanlış anlamayın sadece merakımdan turbo tarafından belli bi miktar oksijene sahip hava sisteme girdiğinde yani intercoller e soğutulduğunda bilindiği gibi hava hacmi küçülür böylelikle yanma odasına daha fazla hava dolayısı ile daha fazla oksijen girer yani hava nın belli bi oksijen miktarı vardır sisteme girdiğinde bu ne azalır ne fazlalaşır

      Intercooler ın amacı turbo tarafından yüksek basınçla itilen ve bunun sonucu ısınan havayı soğutmaktır normal araca bağlansa perform artışı olr süpercarch da da kullanılabilir

      Dikmenibo@ nos da bu kavramda çalışır ıntercoeller le uraşmana gerek yok nos da havayı aşırı soğutarak yanma odasına fazla hava dolayısı ile fazla oksijen girmesini sağlar saygılarımla


    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      16 Mayıs 2007 23:47:58
      osmanlı söylediğinde haklısın havanın içindeki oksijen miktarı değişmez hava soğutularak aynı hacime daha fazla hava alınması sağlanır. bu arada alakasız ama bildiğim kadarıyla nosun çalışma prensibi farklı.


    • Yüzbaşı
      383 Mesaj
      20 Mayıs 2007 22:05:56

      quote:

      Orjinalden alıntı: memisoglu


      Alıntıları Göster



      vgt nedir peki?

      simdi elde ettigimiz sonuclar

      -crdi yakıt konusunda daha cimri
      -ama tdi daha sorunsuz ve masrafsiz
      -crdi teknolojisi tdi den daha iyi


      saygılarımla




      vgt turbo pallerinin her devirde değişik açı yapması



      _____________________________




      hyundai accent admira buz gri 2005 model 1.6 16v laptop acer 5611 aspire lcd tv toshiba 32c3500p regza sinema system sony str 790 dvd sony spekar trident



    • Yarbay
      3776 Mesaj
      19 Mart 2008 21:36:26
      anımsatma


      _____________________________

      EIRP:Effective Isotropically Radiated Power
      |∇xE=-(dB/dt) | ∇xH=J | ∇.D=φv | ∇.B=0 | D=ϵ.E | B=µ.H |
    • Yarbay
      12157 Mesaj
      20 Mart 2008 00:07:35
      Anımsatmaya destek


      _____________________________

    • Binbaşı
      1263 Mesaj
      20 Mart 2008 10:09:10
      O halde toparlayalım...


      d: diesel

      i: injection

      t: turbocharged

      c: common rail

      h: high pressurized

      j: jet



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi happycar -- 20 Mart 2008; 10:16:33 >
      _____________________________

    • Yarbay
      2334 Mesaj
      20 Mayıs 2008 14:43:36
      TDI deki D direct değilmi kardeşim
      ozaman benzinli mitsubishilerin bazılarındada GDI var ne yani o da mı dizel oluyor


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi damonbounce -- 20 Mayıs 2008; 14:43:14 >
      _____________________________

    • Yarbay
      2396 Mesaj
      20 Mayıs 2008 15:58:50
      DCI açılımı
      sistemi
      kalitesi nasıldır

      nedir.


      _____________________________

      New Astra Edition


      triger
    • Yarbay
      2396 Mesaj
      20 Mayıs 2008 21:56:55
      hangi motor tipine girer dcı
      açılımı nedir
      bilen varmı.
      quote:

      Orjinalden alıntı: triger

      DCI açılımı
      sistemi
      kalitesi nasıldır

      nedir.



      _____________________________

      New Astra Edition


      triger
    • Binbaşı
      1848 Mesaj
      20 Mayıs 2008 23:47:47

      quote:

      Orjinalden alıntı: triger

      [font="Trebuchet MS"]hangi motor tipine girer dcı
      açılımı nedir
      bilen varmı.[/font
      Alıntıları Göster




      DCI: Direct Common-rail Injection (Renault'un Direkt Püskürtmeli Coomon-rail Dizel Motor Teknolojisi)

      Kaynak: http://www.press.renaul...s/Technology/Ricardo.htm (Bu adreste tdi dci tdci ve hdi motorlarıyla ilgili bazı kıyaslamalar da var.)


      _____________________________

      2001 Mitsubishi Carisma Avance 1.6
    • Çavuş
      97 Mesaj
      20 Mayıs 2008 23:48:31
      en iyisi common rail dieseldir diğeriyle arasndaki fark motor daha uzun dayanır belli bir kilometreden sonra motor kamyon sesi wermez motor sesi sabit kalır :)


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      829 Mesaj
      21 Mayıs 2008 21:02:48

      quote:

      Orjinalden alıntı: triger

      [font="Trebuchet MS"]hangi motor tipine girer dcı
      açılımı nedir
      bilen varmı.[/font
      Alıntıları Göster





      triger bizim araçlarda DCİ yazıyor ama turbo var.



      _____________________________

      2006 MEGANE II SEDAN DCİ SPORTWAY ANGORA BEJ
    • Yarbay
      2396 Mesaj
      23 Mayıs 2008 11:35:19
      evet
      quote:

      Orjinalden alıntı: meganizm



      Alıntıları Göster




      triger bizim araçlarda DCİ yazıyor ama turbo var.





      _____________________________

      New Astra Edition


      triger
    • Binbaşı
      1848 Mesaj
      23 Mayıs 2008 22:50:41
      quote:

      Orjinalden alıntı: triger

      evet

      Alıntıları Göster






      ne mutlu size

      mesela fiatın JTD motorlarında da TURBO vardır ancak yakıt besleme sistemi olarak da Common-Rail kullanılmıştır.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustyyyyy -- 23 Mayıs 2008; 22:50:03 >
      _____________________________

      2001 Mitsubishi Carisma Avance 1.6
    • Er
      6 Mesaj
      16 Ağustos 2009 19:45:30

      quote:

      Orijinalden alıntı: vasago

      Common - rail : yakıtın her pistona ayrı ayrı pompalardan değil tek bir ana pompadan pompalandığı sistem zaten türkçeside ortak hat demek. bu sistemin TDI lere göre avantajı yakıt enjektörlerinin maksimum verimli yanmayı sağlayacak açıyla yerleştirilmelerinde bir sorun yaşanmaması. TDI lerde her pistonun üzerinde bir pompa sistemi olduğu için enjektörlerin konumu istenildiği gibi ayarlanamıyor.

      ayrıca benim bildiğim kadarı ile "I" intercooler değil injection anlamına geliyor.

      birde VW dışında bütün markalar common-rail teknolojisini kullanıyor, hepsinin genel prensipleri aynı fakat motorun genel özelliklerinde ufak değişiklikler oluyor. hepsinin farklı isim kullanmasının sebebide sanırım hem telif hakları hemde farklı olma isteği.



      o konuda haklısı I intercooler değil injection


      _____________________________

      hatalıysam 3131e hata ayz gönder orhan gencebayın hatasız kul olmaz şakısı cebine gelsin...
    • Yüzbaşı
      401 Mesaj
      04 Eylül 2009 17:49:00
      DCİ nin açılımı direct common-rail injection olması lazım.


      _____________________________


      Hyundai İ30 1.6 CRDİ ELİTE DCT 2015
      Hyundai H-1 2.5 CRDİ SELECT 140 2010
    • Binbaşı
      1755 Mesaj
      13 Mayıs 2010 19:43:04

      quote:

      Orijinalden alıntı: osmanlı13
      Bi dak ben bişe sorcam kesinlikle yanlış anlamayın sadece merakımdan turbo tarafından belli bi miktar oksijene sahip hava sisteme girdiğinde yani intercoller e soğutulduğunda bilindiği gibi hava hacmi küçülür böylelikle yanma odasına daha fazla hava dolayısı ile daha fazla oksijen girer yani hava nın belli bi oksijen miktarı vardır sisteme girdiğinde bu ne azalır ne fazlalaşır

      Intercooler ın amacı turbo tarafından yüksek basınçla itilen ve bunun sonucu ısınan havayı soğutmaktır normal araca bağlansa perform artışı olr süpercarch da da kullanılabilir

      Dikmenibo@ nos da bu kavramda çalışır ıntercoeller le uraşmana gerek yok nos da havayı aşırı soğutarak yanma odasına fazla hava dolayısı ile fazla oksijen girmesini sağlar saygılarımla

      nos daha farki.motora oksijen acisindan werimli olan soguk havayi verdin.peki yakit?yakit miktari ayniysa degisiklik olmaz.ama dogrudur soguk hava sicak havaya gore oksijen acisindan daha verimlidir.araclar geceleri daha rahat calisir.oksijen olmazsa yanma olmaz.ornek=uzay! Asil soru sudur?=aracinizin gucu 100 hp olabilir.peki sizce bu guc her daim aynimi uretiliyor.deniz seviyesindeki bi aracla,2000 rakimli yukseklikteki bi arac ayni gucu yaratabilir mi?


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    • Yarbay
      8014 Mesaj
      13 Mayıs 2010 23:55:07
      eline sağlık jumuu


      _____________________________

      Ford Connect 1.8 tdci Glx+Plus Pack & Opel Insignia 1.6Turbo SIDI Cosmo+Active Select
    • Binbaşı
      1784 Mesaj
      14 Mayıs 2010 09:48:21
      Süper bir onu olmuş.


      _____________________________

    • Yarbay
      3023 Mesaj
      14 Mayıs 2010 18:16:39

      quote:

      Orijinalden alıntı: jumuu



      Alıntıları Göster


      nos daha farki.motora oksijen acisindan werimli olan soguk havayi verdin.peki yakit?yakit miktari ayniysa degisiklik olmaz.ama dogrudur soguk hava sicak havaya gore oksijen acisindan daha verimlidir.araclar geceleri daha rahat calisir.oksijen olmazsa yanma olmaz.ornek=uzay! Asil soru sudur?=aracinizin gucu 100 hp olabilir.peki sizce bu guc her daim aynimi uretiliyor.deniz seviyesindeki bi aracla,2000 rakimli yukseklikteki bi arac ayni gucu yaratabilir mi?

      küçük bir ayrıntı belki doğruluğu vardır.gece havada oksijen daha azdır.nedeni yeşillerin oksijen alıp(yakıp)co2 salmaları.soğuk hava hacmen küçülür aynı ölçüye soğuk hava fazla dolacağından nos uygulaması yapılır.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1848 Mesaj
      16 Mayıs 2010 02:11:57
      Vay be yılların konusu, iyi tartışılmış.

      İşte bu forumu ben bu yüzden seviyorum...


      _____________________________

      2001 Mitsubishi Carisma Avance 1.6
    • Binbaşı
      1755 Mesaj
      16 Mayıs 2010 17:18:47

      quote:

      Orijinalden alıntı: hezerfen



      Alıntıları Göster


      küçük bir ayrıntı belki doğruluğu vardır.gece havada oksijen daha azdır.nedeni yeşillerin oksijen alıp(yakıp)co2 salmaları.soğuk hava hacmen küçülür aynı ölçüye soğuk hava fazla dolacağından nos uygulaması yapılır.

      geceleri hava daha serin olur buda oksijen açısından daha zengin olabileceğine yorulabilir..ancak! dediğin çok doğru gece hava değişimi oluyor..yazın 40 derece sıcaklıkta insan bile nefes alamıcak duruma geliyor..aslında hava var..sebep sıcaklık...senin söylediğinle benim söylediğim şey farklı konular.karşılaştırmak gerekirse konu konuluktan çıkar.....


      _____________________________

      Nokia Lumia 925
      Sony xba-h1
      Sony xperia m5

    • Er
      1 Mesaj
      16 Ekim 2010 00:31:40
      i: harfi bazen intercooler olarak kullanılır bazende injection olarak kullanılır mesela
      tdi: turbo dizel intercool olarak
      tdci: turbo disel commonrail injection olarak kullanıllır hatta ci birlikte farklı renkte yazılır bazılarında
      intercool pistonlar içine daha çok miktardaki soğuk hava doldurmaya yarar, turbo ise basınç ile fazla hava doldurmaya yarar yani pistonun hacmi belli olduğu için mevcut hacme max hava doldurmaktır temel amaç..
      arkadaşın söylediği direct injeksion eskide kaldı yani d: anlamı direct değil
      commonrail injection çalışma prensibi mekanik pompa yerine elektronik pompa ile mozotu dah çok sıkıştırarak daha küçük parçacıklara ayırmaktır temel amaç, bunu da elektronik pompanın sürekli olarak bir basınç haznesine basıp ordan enjektörlerin sıra ile açması ile olur, enjektörlerin açmasını da yine elektronik bi beyin kontrol eder ve bu sayede farklı devirde farklı zamanda püskürtme sağlanarak motorun yüksek devirlerdeki verimi daha da artırılır. common rail injection motor her zaman için düzlere göre çok daha performanslı ve daha az yakıtla çalışır. çünkü mazot yüksek basınç ile püskürtülüp küçük parçalara ayırdığı için hava ile daha iyi karışır ve yakıtın en fazla yakılıp boşa giden yakıtın en aza indirilmesi sağlanır. artı olarak düz enjektörlerde 3 tane püskürtme deliği bulunurken common rail enjektörler de 150nin üstünde ve çok daha küçük delikler bulunur..
      vtec motoru sadece honda yapıyor onun anlamıda değişken zamanlı subap teknolojisidir yani eksantrik milinde bir subap ayarı daha vardır ve yüksek devirde devreye girerek subapların daha erken açılmasını sağlar.. buda motor gücünün yüksek devirlerde de max tutulmasını sağlar..
      başka sorusu olan mesaj atabilir


      _____________________________

Sayfa: [1] 2   sonraki >     >>
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> TDİ-CRDİ-TDCİ-DTİ-HDİ-CDİ-D 4D-DCİ-JTD-SDİ nedir?(DİZEL TEKNOLOJİLERİ)
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.