Şimdi Ara

TDİ-CRDİ-TDCİ-DTİ-HDİ-CDİ-D 4D-DCİ-JTD-SDİ nedir?(DİZEL TEKNOLOJİLERİ) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
5
Favori
177.585
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akee

    i: harfi bazen intercooler olarak kullanılır bazende injection olarak kullanılır mesela
    tdi: turbo dizel intercool olarak
    tdci: turbo disel commonrail injection olarak kullanıllır hatta ci birlikte farklı renkte yazılır bazılarında
    intercool pistonlar içine daha çok miktardaki soğuk hava doldurmaya yarar, turbo ise basınç ile fazla hava doldurmaya yarar yani pistonun hacmi belli olduğu için mevcut hacme max hava doldurmaktır temel amaç..
    arkadaşın söylediği direct injeksion eskide kaldı yani d: anlamı direct değil
    commonrail injection çalışma prensibi mekanik pompa yerine elektronik pompa ile mozotu dah çok sıkıştırarak daha küçük parçacıklara ayırmaktır temel amaç, bunu da elektronik pompanın sürekli olarak bir basınç haznesine basıp ordan enjektörlerin sıra ile açması ile olur, enjektörlerin açmasını da yine elektronik bi beyin kontrol eder ve bu sayede farklı devirde farklı zamanda püskürtme sağlanarak motorun yüksek devirlerdeki verimi daha da artırılır. common rail injection motor her zaman için düzlere göre çok daha performanslı ve daha az yakıtla çalışır. çünkü mazot yüksek basınç ile püskürtülüp küçük parçalara ayırdığı için hava ile daha iyi karışır ve yakıtın en fazla yakılıp boşa giden yakıtın en aza indirilmesi sağlanır. artı olarak düz enjektörlerde 3 tane püskürtme deliği bulunurken common rail enjektörler de 150nin üstünde ve çok daha küçük delikler bulunur..
    vtec motoru sadece honda yapıyor onun anlamıda değişken zamanlı subap teknolojisidir yani eksantrik milinde bir subap ayarı daha vardır ve yüksek devirde devreye girerek subapların daha erken açılmasını sağlar.. buda motor gücünün yüksek devirlerde de max tutulmasını sağlar..
    başka sorusu olan mesaj atabilir


    üzgünüm ama common rail enjektör memelerinde 150 adet delik olduğunu sanmıyorum. kaynak gösterebilir misiniz
  • Güncel dizel motorların tamamı birbirinin aynısı.
    Tümünde turbo var.
    Tümünde Common Rail (ortak yol) var. Yani bir pompa çok yüsek basınçlara (genelde 1600 bar vicarı (1 bar= 1 atmosfer yaklaşık [otomobil lastiği yanlış hatırlamıyorsam genel olarak 2-3 bar arası]) çıkatdığı yakıtı ortak bir yol (boru hattı) üzerinde pistonlara dağatıyor. Gelişmiş elektromekanik bir düzenek çok hasas aralıklara açılıp kapanarak yakıtı silindire püskürtüyor.
    Bu hasas çalışan düzenek sayesinde farklı aralıklarla püskürtme yapılarak sessiz az sarsıntılı çalışma sağlanabiliyor.

    Örneğin (atıyorum), piston üst ölü noktaya gelmek üzereyken az biraz püskürtüyor, tam ölü noktada bir püskürtme daha yapıyor, pistn az biraz aşağı inince tekrar püskürtüyor. Çok küçük zaman aralıklarında, çok hasas miktarlarda yakıt püskürtebilmeye imkan veren bu teknoloji sayesinde oldukça sessiz motorlar yapılabiliyor.

    Yukarıda yazdıklarım özet.

    Tüm firmalar temelde yukarıda anlattğım şekilde çalışan motorlar yapıyor artık.
    Ve hoş kulağa hoş gelen isimler koyuyorlar.
    Özetle kısaltmaların özünde hepsi aynı manaya geliyor.

    Comomn rail kullanılan, turbo (egzoz gazının çevirdiği türbin =[bir çeit pervane] sayesinde pistona daha fazla temiz hava basılan), dizel motor demek hepisi . . .

    NOT: turbo türbüni havayı sıkıştırdığı için hava ısınır ve genleşir. Yani daha az miktrada hava daha çok hacim kaplar. Bu hava soğutup hacmini azaltmak için yani motora daha fazla hava basabilmek için bu hava soğutulur. Bu işi yapmak için bir çeşit radyatör olan intecooler kullanılır. [Bildiğim kadarı ile otomobillerde kullanılmıyor]

    NOT: VW de artık common rail kullanıyor. 1,6 TDI common rail. 2.0 TDI'ler common rail değil diye biliyorum. Emin değilim ama onlarda her piston için ayrı bir mazto pompası olabilir. Bilgisi olanlar yazacaktır . . .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racai -- 20 Ekim 2010; 20:27:01 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: racai


    NOT: VW de artık common rail kullanıyor. 1,6 TDI common rail. 2.0 TDI'ler common rail değil diye biliyorum. Emin değilim ama onlarda her piston için ayrı bir mazto pompası olabilir. Bilgisi olanlar yazacaktır . . .

    VW, 2008'den itibaren tüm 2.0 TDI'larda Common Rail kullanmaya başladı
  • Arkadaşlar çok teknik bilgim yok ufak bir sorum var;

    Renault 1,5 D ile 1,5 DCİ arasinda ki fark nedir? Şu an bir araba alma aşamasındayız alacağımız araba 1,5 D yardımcı olacak arkadaş(lar)a şimdiden teşekkür ederim.

    Saygılar.
  • dci motorlarda turbo var mıdır? 1,5 dci 85 bg ile 1,5 dci 105 bg renault motorunda 20 bg.lik güç artışını ortaya çıkaran motor üzerindeki hangi donanımdır ? bilen var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hmtblt

    dci motorlarda turbo var mıdır? 1,5 dci 85 bg ile 1,5 dci 105 bg renault motorunda 20 bg.lik güç artışını ortaya çıkaran motor üzerindeki hangi donanımdır ? bilen var mı?


    DCi motorların tümünde turbo mevcuttur, 65 -85-105 hp modellerin tümü turbo içermekle birlikte 65 hp olan modelde intercooler yokken 85 ve 105 hp seçeneklerinde intercooler bulunmaktadır. Turbo basıncı da bildigim kadarıyla tüm seçeneklerde farklı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Odyseuss

    Arkadaşlar çok teknik bilgim yok ufak bir sorum var;

    Renault 1,5 D ile 1,5 DCİ arasinda ki fark nedir? Şu an bir araba alma aşamasındayız alacağımız araba 1,5 D yardımcı olacak arkadaş(lar)a şimdiden teşekkür ederim.

    Saygılar.


    1.5d eski teknolojili dizel motor turbosuda olmaması lazım
  • bir şey sorcam yeni kaydoldum herkes değişik şeyler slemiş tdı motorlarda intercoler diemi yoksa injection diyemi geçiyo yoksa aracın yapıısna gre intercoler yada injection mu oluyo onu biliyosanız slermisiniz
  • bir şey sorcam yeni kaydoldum herkes değişik şeyler slemiş tdı motorlarda intercoler diemi yoksa injection diyemi geçiyo yoksa aracın yapıısna gre intercoler yada injection mu oluyo onu biliyosanız slermisiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Details


    quote:

    Orijinalden alıntı: hmtblt

    dci motorlarda turbo var mıdır? 1,5 dci 85 bg ile 1,5 dci 105 bg renault motorunda 20 bg.lik güç artışını ortaya çıkaran motor üzerindeki hangi donanımdır ? bilen var mı?


    DCi motorların tümünde turbo mevcuttur, 65 -85-105 hp modellerin tümü turbo içermekle birlikte 65 hp olan modelde intercooler yokken 85 ve 105 hp seçeneklerinde intercooler bulunmaktadır. Turbo basıncı da bildigim kadarıyla tüm seçeneklerde farklı.

    İntercooler nedir? Dogrudan cevirince ortak sogutan gibi bir sey anlamina geliyor da ama ne oluyor bu? Mesela bende 65 bg dci motor var 85 bg lik olanla tork ve beygir avantaji disinda baska bir sey sagliyor mu intercooler motor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş


    quote:

    Orijinalden alıntı: Details


    quote:

    Orijinalden alıntı: hmtblt

    dci motorlarda turbo var mıdır? 1,5 dci 85 bg ile 1,5 dci 105 bg renault motorunda 20 bg.lik güç artışını ortaya çıkaran motor üzerindeki hangi donanımdır ? bilen var mı?


    DCi motorların tümünde turbo mevcuttur, 65 -85-105 hp modellerin tümü turbo içermekle birlikte 65 hp olan modelde intercooler yokken 85 ve 105 hp seçeneklerinde intercooler bulunmaktadır. Turbo basıncı da bildigim kadarıyla tüm seçeneklerde farklı.

    İntercooler nedir? Dogrudan cevirince ortak sogutan gibi bir sey anlamina geliyor da ama ne oluyor bu? Mesela bende 65 bg dci motor var 85 bg lik olanla tork ve beygir avantaji disinda baska bir sey sagliyor mu intercooler motor?

    intercooler diğer adıyla eşanşör olarak da bilinen bir yardımcı sogutma elemanıdır, Turbo türbinine gönderilen havanın soğutulmasına yardımcı olan parçadır. Aşırı beslemeli motorlarda yanma odasına gönderilen havanın ısısı düştükçe verim artmaktadır.
  • arkadaşlar aynı hacimli dizel aracların farkli güç üretme sebebleri piston sayısı degilmi mesela 1.5 8V 85 beygir 1.5 16V 105 beygir turbo ise yeterli oranda yakamadığı yani artan yakıtın tekrar motora verilmesi yeni nesil araclarda turbo motordan alınan güç (bu egzozdan veya motordanmı alınıyor bilmiyorum) ile çalısır mesela 2000 devire ulasan aracın turbosu devreye girer ve artan yakıt motora verilir o yuzden yeni nesil turbo araclar tubonun tam yağlanması ve sorunsuz calışması için çalıştıktan belli bir süre sonra (40 50 saniye)haraket edilmesi turbo ömrünü uzatır diye biliyorum tdci=cdti=crdi=multiiet=reno dci sanırım bunların sadece harfleri değişik hepsi aynı işi yapıyorlar ve gayet iyi beceriyorlar cunku yakıt uzun yolda 3.9lt 4lt bu rakamlara ulaşmayı sagliyorlar yani nesil motorlar iyiki varsınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    arkadaşlar yanlış bilinen bir şeyi söylemek istiyorum
    tdi,cdti,dci gibi kısaltmalarda yer alan "i" harfinin açılımı "intercooler" değil "injection"'dur
    ayrıca "d" harfi de "diesel" değil "direct" anlamına gelen bir kısaltmadır


    yani herkes tdi'ı turbo diesel intercooler diye okur ama yanlış okur,yanlış bilir
    doğrusu turbo direct injection'dur
    kesinlikle kesinlikle böyledir


    ayrıca sdi'da teknoloji değil normal bir dizel motorun kısaltmasıdır
    vw'deki sdi motorun bildiğimiz j9 motorundan hiçbirfarkı yoktur
    cansızdır
    performans beklemek yanlıştır
    tdi'a göre herzaman fazla yakar
    ayrıca açılımı da "standart direct injection"'dur

    TDI = "Turbodiesel Direct Injection"
  • Arkdaşlar benim araba kangoo pampa siyah kuşağında 1.4 yazıyor benim arabama benzeyen tüm kangoolarda nerdese dcı yazıyor 1-2 tanede rt ve rtd gördüm.
    şimdi benim araba ne oluyor.benim araç benzinli.dcı'nin açılımı var.benim arabanın açılımı gerektircek harf yok.
    aramızdaki fark nedir?
    birde turbo nedir önemi nedir?
  • VTEC teknolojisini doğru tanımlamışsınız fakat çalışma prensibi yanlış ve dizellerle alakası yoktur. VTEC te subaplar değişken zamanlıdır fakat belli bir devirden sonra yağ basıncı artar ve subap mekanizması değişerek daha fazla karışım almak için subapı geç kapatır. Yakıt sarfiyatının artması da bundandır.saygılar...
  • dün 2012 mercedes E serisinde CGI gördüm
     TDİ-CRDİ-TDCİ-DTİ-HDİ-CDİ-D 4D-DCİ-JTD-SDİ nedir?(DİZEL TEKNOLOJİLERİ)
  • dci nedir ne işe yarar iyi bir sistem midir ?
  • Dizel motoru hayata geçiren marka Fiat'tır.

    91 Yılında 1.9 JTD motoru çıkarırken Otomobilin kamyondan ayrılmasını sağlayan CommonRail sistemini icad etmiştir.Ve o motoru üretip patentin yarısını Bosch'a satmıştır.
    Yıllarca yaygınlaşıp diğer markalarada patent sattı.

    En geç Vw geçti sanırsam. Pompa sistemiyle iyi direndi ama teknoloji kaldırmadı en sonunda aldı onlarda.

    Dizel motorda en iyi teknoloji ve sağlamlık hala Fiat'ındır. 1.3,1.6,2.0,3.0,3.0 V6, 4.0 V8 Multijet motorla en düşükten spor otomobile kadar yapılmış çeşitli dizel motor mevcuttur. 1.3 Dizel de çeşitli turbolar kullanılarak farklı performanslar alındı 1.6 nin de 2 farklı tipi vardır.

    Vs vs özet olarak şunu söyliyim. Dizel motor teknolojisinde Tek Fiat Teknolojisine güvenirim ve dCi ında çok başarılı bir Dizel motor olduğunu söylerim.
  • Mevcut sistemlerin hepsi Common Rail zaten.

    Bi VW direnmişti o da dayanamadı.

    Yanlış olmasın ama çoğu motorun enjeksiyon sistemlerini de Bosch veriyor.

    Parayı da kırıyor doğal olarak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: exest_83

    VTEC teknolojisini doğru tanımlamışsınız fakat çalışma prensibi yanlış ve dizellerle alakası yoktur. VTEC te subaplar değişken zamanlıdır fakat belli bir devirden sonra yağ basıncı artar ve subap mekanizması değişerek daha fazla karışım almak için subapı geç kapatır. Yakıt sarfiyatının artması da bundandır.saygılar...

    vtec motorun acilimi tam okarak bu mu??bikgilendirir msniz biraz??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.