Şimdi Ara

Rektifiye Zamanı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
10.712
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Daha önce yağ eksiltme ve rektifiye ile ilgili konu açıldığını biliyorum ama onlarda kesin bir bilgi bulamadım.
    Arabam yağ eksiltiyor ve son durumda bir ayda 1/2 litre yağ eksiltiyor görünüyor.En son koyduğumda iki çentiğin tam ortasındaydı şimdi alt çentikte.Km sine bakmadım ama şehir içinde günlük normal kullanılıyor.Marka model tartışmasına girmeyelim çünki herhangi bir markanın rektifiye zamanı geldiğinde tartışılabilecek genel bir konu bu.

    Bir an önce yaptırmanın en iyisi olduğunu ben de biliyorum ama çok hesaplı da olsa katiyen motor yaptıracak durumum yok şu anda.

    Soru şu:Rektifiyenin aciliyeti nedir?

    -Ne kadar bir yağ eksiltme derhal motor yaptırmak gereğini gösterir?Şu kadar eksiltiyorsa daha şu kadar km gider diye birşey söylenebilir mi?
    Daha bir süre yaptırmasam(yazın uzun yola da gidilecek) ne gelebilir başıma?

    Teşekkürler.



  • gitgide daha kötü oluyor. mesela baştan segman atmakla kurtulcak araba daha sonra rektefiye istiyor. ama en güzeli motor probleme başladı mı o arabayı şutlamak. eğer ustan iyi değilse çok üzülürsün. ben 3-4 rektefiye yaptım. diğerlerinde problem yaşamadım ama sonuncusu beni illet etti. arabayı sattım gitti...
  • Kardeş bu senin tercihlerine ve maddi durumuna bakar,

    buji yağlayıp habire stop edene kadar, iyice çekişten düşene kadar, sen yağ almaktan bıkana kadar, sürekli siyah duman atana kadar ve aşırı benzin yakana kadar yolu var,

    hangi seviyede"tamam artık yaptırayım" diyeceğin sana kalmış...
  • "1 AYDA YARIM LİTRE YAĞ" DEMİŞSİN. AMA KAÇ KM OLDUĞUNU YAZMAMIŞSIN.
    100 KM Mİ, 1000 KM Mİ BUNU BİLMEDEN BİŞEY SÖYLENMEZ.
    ARACIN MARKASI DA ÖNEMLİ. ÇÜNKÜ, TEMPRA MOTOR DİYE TABİR EDİLEN MOTORU KULLANAN ARAÇLAR İÇİN 1000 KM DE YARIM LT. YAĞ TÜKETİMİ NORMAL SAYILIYOR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: talin

    Daha önce yağ eksiltme ve rektifiye ile ilgili konu açıldığını biliyorum ama onlarda kesin bir bilgi bulamadım.
    Arabam yağ eksiltiyor ve son durumda bir ayda 1/2 litre yağ eksiltiyor görünüyor.En son koyduğumda iki çentiğin tam ortasındaydı şimdi alt çentikte.Km sine bakmadım ama şehir içinde günlük normal kullanılıyor.Marka model tartışmasına girmeyelim çünki herhangi bir markanın rektifiye zamanı geldiğinde tartışılabilecek genel bir konu bu.

    Bir an önce yaptırmanın en iyisi olduğunu ben de biliyorum ama çok hesaplı da olsa katiyen motor yaptıracak durumum yok şu anda.

    Soru şu:Rektifiyenin aciliyeti nedir?

    -Ne kadar bir yağ eksiltme derhal motor yaptırmak gereğini gösterir?Şu kadar eksiltiyorsa daha şu kadar km gider diye birşey söylenebilir mi?
    Daha bir süre yaptırmasam(yazın uzun yola da gidilecek) ne gelebilir başıma?

    Teşekkürler.


  • BURDA BAHSI GEÇEN TEMPRA MOTOR normal tofaş motorunun üstten egzantrikli versiyonu olmuyomuydu?
    GERÇEKTEN çok yağ yakıyolar o motorlar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    "1 AYDA YARIM LİTRE YAĞ" DEMİŞSİN. AMA KAÇ KM OLDUĞUNU YAZMAMIŞSIN.
    100 KM Mİ, 1000 KM Mİ BUNU BİLMEDEN BİŞEY SÖYLENMEZ.
    ARACIN MARKASI DA ÖNEMLİ. ÇÜNKÜ, TEMPRA MOTOR DİYE TABİR EDİLEN MOTORU KULLANAN ARAÇLAR İÇİN 1000 KM DE YARIM LT. YAĞ TÜKETİMİ NORMAL SAYILIYOR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: talin

    Daha önce yağ eksiltme ve rektifiye ile ilgili konu açıldığını biliyorum ama onlarda kesin bir bilgi bulamadım.
    Arabam yağ eksiltiyor ve son durumda bir ayda 1/2 litre yağ eksiltiyor görünüyor.En son koyduğumda iki çentiğin tam ortasındaydı şimdi alt çentikte.Km sine bakmadım ama şehir içinde günlük normal kullanılıyor.Marka model tartışmasına girmeyelim çünki herhangi bir markanın rektifiye zamanı geldiğinde tartışılabilecek genel bir konu bu.

    Bir an önce yaptırmanın en iyisi olduğunu ben de biliyorum ama çok hesaplı da olsa katiyen motor yaptıracak durumum yok şu anda.

    Soru şu:Rektifiyenin aciliyeti nedir?

    -Ne kadar bir yağ eksiltme derhal motor yaptırmak gereğini gösterir?Şu kadar eksiltiyorsa daha şu kadar km gider diye birşey söylenebilir mi?
    Daha bir süre yaptırmasam(yazın uzun yola da gidilecek) ne gelebilir başıma?

    Teşekkürler.




  • erken gidersen sekman conta vb birkaç tamir ve değişimle kurtarabilirsin geç gidersen komple motor yapılır buda diğerinin 1,5 katına patlar ikisindede motor iner tamir süreleri asagı yukarı aynı olur. benim araba (jumper) 1000 km de 6 lt yağ yakıyordu sekman ve conta attırdım.
    yani ne zaman gideceğin sana kalmış yağını suyunu koy binersin..
  • Bloktaki aşınmadan dolayıda yağ eksiltiyor olabilir, sibob lastiklerinden dolayıda eksiltiyor olabilir. Eğer blokta sorun yoksa (üst kapak açıldığında anlaşılır) daha ucuz bir yöntem ki aslında buna motor yapmakta denmez yarım motor yapmak denir. Arabanın gidişi kötüyse, kompresyonu düştüyse, eskiden 4 de indiğin yerde hızı düşüyorken, şimdi artıyorsa, gaza basınca devir arttıkça falan mavi mavi duman atıyorsa bloktandır. Bunlar yoksa rölantide falan arada pofluyorsa yada ilk hareket anında o zaman sibob lastiklerinden olabilir. Ayrıca üstten çift egzantrikli motorlar "0" da olsa biraz yağ eksiltirler, öle ki bazı modellerde "0" km araba 1000 kmde .700 lt yağ eksiltebilir, bu fabrikasyon veriye, değişme zamanı gelmiş sibob lastikleride eklenince eksiltme baya bir fazlalaşır, bazı motorların biterken yaktığı yağa eşit miktarlara çıkabilir. Dediğim gibi yukarda yazdığım şeyler varsa motor bitmiştir yoksa fazla bir masraf açmaz (1 milyar civarı) üst kapaklan halledilir iş. Sakın yağ eksiltmesin diye normalden kalın yağ koymayın.
  • Yanıtlara teşekkürler.
    Tahminen 300-400km de 1/2 l kayıp var gibi.Motorun yağ yaktığını bir bildiğim ve güvendiğim bir servis söyledi.Ya segman atma ya da motor yapma seçeneği olduğunu söylediler.
    Satmaya niyetim olmadığına göre motor yapılacak ama şimdi değil.
    Eskiden 3500 devirde 130 yapıyorsa şimdi de aynını yapıyor.Gidişte kötüleşme yok yani.Yalnız gaza bastıkça aynadan çok miktarda beyaz duman görüyorum bir de koku geliyor.
  • eğer bir motor normalden fazla yağ eksiltiyorsa ve inceleme sonucu "rektifiye gerekir" denilmişse her geçen km aleyhinizedir ve bir gün motorun kilitlenmesine kadar yol açabilir..ya motoru rektifiyeye sokun ya da maddi durumunuz şu an için elvermiyorsa aracı kullanmayın..komple motor değişimi daha pahalıdır...
  • benimde motor yağ yakıyor.yağı 2000 km önce değiştirmiştim.bu hafta servise gittiğimde(2000 km de 1 lt yağ)
    yağ eksilttiğini gördüm.egsozdan ise çok da fazla değil ama beyaz duman attığını gördüm.benimde motor yapılacak o zaman diyorsunuz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sys20

    benimde motor yağ yakıyor.yağı 2000 km önce değiştirmiştim.bu hafta servise gittiğimde(2000 km de 1 lt yağ)
    yağ eksilttiğini gördüm.egsozdan ise çok da fazla değil ama beyaz duman attığını gördüm.benimde motor yapılacak o zaman diyorsunuz.





    Egzozdan beyaz değil mavi duman atıyor olması lazım. Önceki mesajımı okursan motor yapmayı gerektirmeden üst kapaklada yırtabileceğini görürsün ayrıca karterden terleme yapıpta yağ eksiltiyo olabilir. Yine de servis söleyecektir yağ eksiltme nedenini.
  • sağolasın szopen
    motordan fazla anlamadığım için yazılanlara sadece bakıyorum.

    birde 444 türü motor koruyucu yağlardan koysam faydası olur mu acaba.

    deneyen var mı ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sys20

    sağolasın szopen
    motordan fazla anlamadığım için yazılanlara sadece bakıyorum.

    birde 444 türü motor koruyucu yağlardan koysam faydası olur mu acaba.

    deneyen var mı ?



    Motor yağlarının üstünde katkı koymayın yazar o yüzden koymasanız daha iyi ama katkı ilave edende çok var, bi süreliğine dumanı kesebilir. Sizin yapmanız gereken servise gidip bu 2000 km de 1.lt yağ eksiltmenin normal olup olmadığını sormak. Aracın kmsine göre ve motorun türüne göre (misal 16Vler daha çok eksiltir.) bu eksiltme normal bile olabilir. Aracın kmsi arttıkça kullanılan yağda kalınlaştırılıyor, yağ değişiminde arabaya zarar vermeyecek daha kalın bir yağ konularak yağ eksiltme engellenebilir. Eğer servis miktarın normal olmadığını söylerse bloktanmı yoksa sibob lastiklerinden mi yada başka bişeydin mi öğrenir ona göre aracınızı yaptırırsınız. Aceleside yok bence, yağ yakma çok fazlalaşırsa ve araç iyice çekişten düşüp, kompresyonu azalırsa o zaman acele etmek gerek çünkü eğer yatak sararsa çok daha fazla masraf açar. Servis üst kapak açılmadan kesin bişey söyleyemeyizde diyebilir, kompresyonunu ölçüp, aracı kullanarak ve çeşitli metotlar uygulayarak aracın yağ eksiltmesinin sibob lastiklerinden mi yoksa bloktan mı olduğunu da söleyebilirler. Ama atıyorum sibob lastiği olsada kapak açıldıktan sonra herşey gözükeceğinden ilave masraflar çıkabilir (sekman gibi). Motorla ilgili probleminizin çözümü en basit: yağ değişiminde yağ kalınlığını değiştirerek yaklaşık 50ytl ye, Eğer sibob lastiklerinde sorun varsa: üst kapakdı contaydı sibobtu vs. 750, 1000ytl arası, komple motor gerekiyorsa yaklaşık 2.000ytl ye yapılır*. Tabi km, motor türüne ve aracın markasına göre bu değerler normal derlerse böyle kullanmaya devam edersiniz, sadece sık sık yağını kontrol edersiniz, birazda pis kokar

    *Genel olarak fiyat verdim, aracınız Tofaşsa çok daha ucuza hallediliyor.
  • 2000 km de 1 lt yağ eksilten bir araç 10000 km de tüm yağı bitireceğinden eksiltme miktarı normal olarak kabul edilemez..bu yüzden servise sormaya gerek yok..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    2000 km de 1 lt yağ eksilten bir araç 10000 km de tüm yağı bitireceğinden eksiltme miktarı normal olarak kabul edilemez..bu yüzden servise sormaya gerek yok..


    Tüm yağ bitirmekle normal olup olmamasının alakası ne? "0" km araçta yağ eksiltir ve ilave etmesseniz yağ biter. Normal olmamış mı oluyor bu şimdi? Ya da 10 000 km üst değer mi? 10 000 km de tüm yağ bitiyorsa normal sayılmıyor mu? Opelin bazı motorları 0 km iken bile 10 000 kmde yağı bitiricek kadar yağ eksiltirler. Kitapçığında 1000 km de 0.7 normal yazar, yani 10000 km de 7lt yağ demek bu ve Gm buna normal diyor "0" km araba için. Km arttıkça bu eksiltme baya fazlalaşır tabi. 2000Kmde 1 lt yağ eksilten bir araç neden normal olmasın. Ben kesin normaldir demiyorum ama normalde olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ex1983Pax -- 29 Nisan 2007; 21:07:22 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Szopen

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    2000 km de 1 lt yağ eksilten bir araç 10000 km de tüm yağı bitireceğinden eksiltme miktarı normal olarak kabul edilemez..bu yüzden servise sormaya gerek yok..


    Tüm yağ bitirmekle normal olup olmamasının alakası ne? "0" km araçta yağ eksiltir ve ilave etmesseniz yağ biter. Normal olmamış mı oluyor bu şimdi? Ya da 10 000 km üst değer mi? 10 000 km de tüm yağ bitiyorsa normal sayılmıyor mu? Opelin bazı motorları 0 km iken bile 10 000 kmde yağı bitiricek kadar yağ eksiltirler. Kitapçığında 1000 km de 0.7 normal yazar, yani 10000 km de 7lt yağ demek bu ve Gm buna normal diyor "0" km araba için. Km arttıkça bu eksiltme baya fazlalaşır tabi. 2000Kmde 1 lt yağ eksilten bir araç neden normal olmasın. Ben kesin normaldir demiyorum ama normalde olabilir.


    ben tartışmaya girmek istemiyorum..10000 km de tüm yağı bitiren bir araç ciddi biçimde yağ yakıyordur..ayrıca opel lerin yağ değişim periyodu 15.000 km de birdir..bu durumda opellerin yağ değişimine yağsız gitmeleri gerekir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 29 Nisan 2007; 21:11:55 >
  • Söz konusu motor Opel'in C16XE kodlu modelidir ve bu tüketim miktarıda ordan burdan duyma bilgiyle değil arabanın kendi kitapçığından alınmıştır. Bu miktarda 10 000 km de 7 lt yağa denk geliyor. Yani görüldüğü gibi 10000 km de bütün yağı bitiren her araç ciddi anlamda yağ yakmıyordur zira "0" km bile olsa arabanın kitapçığında tüketimin normal olduğunu söylüyor.
    Ayrıca o yağın 15000kmde bir değişmesi gerektiği yazısının altında da "Sık sık yapılan soğuk çalıştırma ve çoğunlukla şehir trafiğinde sık sık kalkışlı duruşlu kullanma hallerinde, kilometre olarak miktar az olsa bile, ilave bir motor yağı ve yağ filtresi değişimi tavsiye edilir." yazar.. Ayrıca her 500km de birde kontrol edin yazar. Kitapçıktan bakıp özellikle yazıyorum lafımıza, bilgimize direk söylenildiğinde inanılmadığı için, yoksa her motorun aynı olmadığını, her motorun farklı yağ eksiltme oranlarına sahip olduğunu, hatta kimisinin hiç eksiltmediğini, sürekli trafikte yada arabayı sıkıştırarak kullanımda normalden fazla yağ tüketileceğini bilmek için kitapçıklara bakmaya gerek yok, deneyim yeterlidir. Ama madem bu şekilde kabul görmüyor kaynak göstererek açıkladım. Son olarak yağ değişimine yağsız gelen Opel bol bol görüyoruz sanayide bunuda belirteyim..
  • arabam 93 corolla. 5000 km de bir yağ değişiyor.



    sizlerin dediğine göre 2000 km de 1 lt ise
    5000 km de 2,5 lt tüketiyor demektir.
    yani yağın tamamını bitirmediği için motorda çok fazla problem yok demektir.
    ben bu denkleme sevindim.
    motor pahalı iş yaptırmaktan kurtardım sayılır.
    içim rahatladı biraz.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.