|
Bildirim
|
Yanlış yağ seçimi , bakımsızlık , arabayı çalıştırır çalıştırmaz 4000 devir çeviren tipler , böyle uzar gider...
|
Yağ lambası yanmadan bakım yaptirmayan insanlar var hocam. O lamba yanacak da servise belki oda , bu lamba niye yanıyor diye sormaya gittiğinde aracın yağ değişimi gerektiğini öğrenecek.
Trigeri değiştirmeyip koptuğunda marş basanlar... Uzar gider sn. hocam. Edit: Aklıma geldi. Geçen kış. Balkonda hava almaya çıktım. Hava -5 filandı. Amca geldi. Ford connect courrier aracina bindi. Dizel tabi. Çalıştırdı bi 5 10 sn sonra sırf arabayı ısıtmak için sürekli gaz veriyordu, muhtemelen 4bin devirleri görüyordur. Bu araba 100bin dayansa öp başına koy. |
Eşeğe binmesi gereken adamların altına araba verince böyle oluyor.
|
Ağır vasıtanın (heavy-duty motorların) düşük devirde yürüme sebebi ömür değildir, binek araçlardan çok daha büyük ve ağır pistonların, biyel kollarının, krankın, egzantrik milinin sonucu yüzünden devir düşük kalır, isteseler de devir çevirtemezler, uzun ömürlü olsun istediklerinden değil. Malzemenin maliyeti izin verse bile amaç performans olmadığı için yüksek devirleri zorlayan kamyon motoru üretmenin manası yok.
Motor iki kat devir çevirince ömür de yarıya düşmez, sadece azalır ama çok daha az. Yurtdışında pist günlerinde ve günlük kullanılan binlerce otomobil var, bakım periydou kısaldığı sürece 200-300k km hatta fazlasını sorunsuz gidiyorlar. Pompa uygun yağ basıncını verdiği sürece ve doğru yağ kullanılıp yağ sürekli incelmezse ve sıcaklığı 140c'lere sık sık yaklaşmazsa devir çeviren motorun ömründe ciddi kısalmalar olmaz. Olabilecek şey eğer motorda bir zayıf halka varsa (yataklarda veya piston pinlerinde mikronluk bir sorun örneğin) bozulma olasılığı artar daha yüksek streste çalıştığı için. |
Aynı değildir, ben öyle bişey demedim. Ancak aynı olmasa bile olay yağ pompasının farklı devirlerde verdiği basınç değerindeki farklar ve motorun yağlamasının ne kadar kaliteli yapıldığına bakar. 10bin devirde motor kusursuz yağlanırsa, yağ soğutucusu varsa ve göleklerde sürtünmeyi düşüren niksail, alusil benzeri özel kaplamalar varsa (daha bunun gibi bir çok fayda sağlayacak parametre var) 10bin devirdeki ekstra motor aşınması ancak küçük yüzde artışlarıyla ifade edilir. Motor yüksek devirde maksimum yağlama sağlanacak şekilde dizayn edilmiştir baştan.
Tabiki düşük devir daha az silindir içi sürtünmeye işaret edeceği için teorik olarak daha az aşınmaya da işaret eder. Ancak bu 4000 devirde giden araba, 2000 devirdeknin 2 katı aşınır, 6000 devirde giden 3 katı aşınır şeklinde açıklanamaz. Belki çok eski bir motorda, eski yağlama-soğutma sistemleri ile aşınmalar yorulmalar devir misline benzer olabilir, günümüzdeki dizaynlarda bu kadar aşınma mümkün değil. Bakımı aksatılmayan ama devirli kullanılan motorların yaptığı ciddi yüksek km'lerden de belli zaten. |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DntRx -- 18 Ocak 2019; 21:8:6 > |
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mıçanadam -- 18 Ocak 2019; 22:58:13 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|