Şimdi Ara

150 binde biten motorlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
0
Favori
6.370
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İlanlara bakıyorum 180 binde 200 binde araç bmw sinden tut renault suna bütün markalarda denk geliyorum aracımıza 10 bin km önce motor yapıldı,motoru yenidir gibi şeyler yazılıyor ne yapıyorsunuz da 100-150 binde motor bitiyor millette bi ön yargı oluşuyor ooo bu araba 100 bini geçmiş eskidi artık

    şu zamana kadar sahip olduğum araçlar

    -1998 renault megane coupe 1.6 benzinli alırken hatırlamıyorum satarken 180 bin küsürdeydi hiç sıkıntı yaşatmadı

    -1998 model renault laguna 2.0 140 bg benzinli alırken 70 küsür bindeydi satarken 240 küsür sattığım kişide mahallemden hala görürüm aracı 300 bini geçmiştir araç hala kullanılıyor

    -2005 passat 1.6 fsi alırken tam hatırlamıyorum satarken 220 bini geçmişti lpg de vardı üstünde brc marka bendeyken hiçbir sikıntısı yoktu şuan bilmiyorum

    -2006 model bmw 520d alırken 220 küsür bindeydi şuan 320 bini geçti maşallahı var hiçbir problemi yok dpf ve yağ bakımları dışında araç lifte kaldırılmadı



  • Yağ lambası yanmadan bakım yaptirmayan insanlar var hocam. O lamba yanacak da servise belki oda , bu lamba niye yanıyor diye sormaya gittiğinde aracın yağ değişimi gerektiğini öğrenecek.

    Trigeri değiştirmeyip koptuğunda marş basanlar... Uzar gider sn. hocam.
    Edit: Aklıma geldi. Geçen kış. Balkonda hava almaya çıktım. Hava -5 filandı. Amca geldi. Ford connect courrier aracina bindi. Dizel tabi. Çalıştırdı bi 5 10 sn sonra sırf arabayı ısıtmak için sürekli gaz veriyordu, muhtemelen 4bin devirleri görüyordur. Bu araba 100bin dayansa öp başına koy.
    Ağır vasıtanın (heavy-duty motorların) düşük devirde yürüme sebebi ömür değildir, binek araçlardan çok daha büyük ve ağır pistonların, biyel kollarının, krankın, egzantrik milinin sonucu yüzünden devir düşük kalır, isteseler de devir çevirtemezler, uzun ömürlü olsun istediklerinden değil. Malzemenin maliyeti izin verse bile amaç performans olmadığı için yüksek devirleri zorlayan kamyon motoru üretmenin manası yok.

    Motor iki kat devir çevirince ömür de yarıya düşmez, sadece azalır ama çok daha az. Yurtdışında pist günlerinde ve günlük kullanılan binlerce otomobil var, bakım periydou kısaldığı sürece 200-300k km hatta fazlasını sorunsuz gidiyorlar. Pompa uygun yağ basıncını verdiği sürece ve doğru yağ kullanılıp yağ sürekli incelmezse ve sıcaklığı 140c'lere sık sık yaklaşmazsa devir çeviren motorun ömründe ciddi kısalmalar olmaz. Olabilecek şey eğer motorda bir zayıf halka varsa (yataklarda veya piston pinlerinde mikronluk bir sorun örneğin) bozulma olasılığı artar daha yüksek streste çalıştığı için.
    Aynı değildir, ben öyle bişey demedim. Ancak aynı olmasa bile olay yağ pompasının farklı devirlerde verdiği basınç değerindeki farklar ve motorun yağlamasının ne kadar kaliteli yapıldığına bakar. 10bin devirde motor kusursuz yağlanırsa, yağ soğutucusu varsa ve göleklerde sürtünmeyi düşüren niksail, alusil benzeri özel kaplamalar varsa (daha bunun gibi bir çok fayda sağlayacak parametre var) 10bin devirdeki ekstra motor aşınması ancak küçük yüzde artışlarıyla ifade edilir. Motor yüksek devirde maksimum yağlama sağlanacak şekilde dizayn edilmiştir baştan.

    Tabiki düşük devir daha az silindir içi sürtünmeye işaret edeceği için teorik olarak daha az aşınmaya da işaret eder. Ancak bu 4000 devirde giden araba, 2000 devirdeknin 2 katı aşınır, 6000 devirde giden 3 katı aşınır şeklinde açıklanamaz. Belki çok eski bir motorda, eski yağlama-soğutma sistemleri ile aşınmalar yorulmalar devir misline benzer olabilir, günümüzdeki dizaynlarda bu kadar aşınma mümkün değil. Bakımı aksatılmayan ama devirli kullanılan motorların yaptığı ciddi yüksek km'lerden de belli zaten.
  • Yanlış yağ seçimi , bakımsızlık , arabayı çalıştırır çalıştırmaz 4000 devir çeviren tipler , böyle uzar gider...
  • Yağ lambası yanmadan bakım yaptirmayan insanlar var hocam. O lamba yanacak da servise belki oda , bu lamba niye yanıyor diye sormaya gittiğinde aracın yağ değişimi gerektiğini öğrenecek.

    Trigeri değiştirmeyip koptuğunda marş basanlar... Uzar gider sn. hocam.
    Edit: Aklıma geldi. Geçen kış. Balkonda hava almaya çıktım. Hava -5 filandı. Amca geldi. Ford connect courrier aracina bindi. Dizel tabi. Çalıştırdı bi 5 10 sn sonra sırf arabayı ısıtmak için sürekli gaz veriyordu, muhtemelen 4bin devirleri görüyordur. Bu araba 100bin dayansa öp başına koy.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DntRx -- 18 Ocak 2019; 21:8:6 >
  • Kaçıncı 150 bin km yi bitirdikten sonra motor yapmış ona bir bakmak lazım. Normalde 150-160binlerde olan bir araç için ideali ağır bakıma girmesi vs adam rektefiye vs yaptığını söylüyorsa ordan kaçın en az 250bin km gitmişse kompresyon kaçağı olacak kadar yıpranır. İyi bir kullanıcı için 300 bini geçer.
  • biraderde 420 binde 2013 fluence var. düzenli bakım görüyor. arada yanan arıza ışıklarını saymazsak ki ışıklar yanınca da aracın çalışmasında sorun olmuyor. saat gibi çalışıyor araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Storm Raider

    Kaçıncı 150 bin km yi bitirdikten sonra motor yapmış ona bir bakmak lazım. Normalde 150-160binlerde olan bir araç için ideali ağır bakıma girmesi vs adam rektefiye vs yaptığını söylüyorsa ordan kaçın en az 250bin km gitmişse kompresyon kaçağı olacak kadar yıpranır. İyi bir kullanıcı için 300 bini geçer.
    Aracın motoru yapılmıştırdan kasıt triger zincirini değiştirmek değildir herhalde
  • çok eskilere bakıyorsan kaçincı 150
    km si 200 bini gecen araç yoktu bir dönem şimdilerde muayene kayıdıydı cezası vardı muhabbetleri bir nebze varda düşünen azaldı epey ..
  • bakımları zamanında yaptırıp, adam gibi kullanırsan makine de sana hizmet eder.
  • 2011'de 1993 model Saab 9000'mizi 387bin km'de satmıştık. 2.0 benzinli Turbo motordu. LPG yoktu ve motoruna takım anahtarı bile değmemişti. Yıllar sonra bizim araç geçenlerde ilandaydı ve 190bin km civarında yazıyordu. bakımları zamanında ve düzgün mallarla yapıldığı sürece ve kronik sorunu yoksa bir motor uzun yıllar hiç sorun çıkarmadan götürür. İnternette yurtdışında meşhur bir E39 530d vardı sw kasa. Yanlış hatırlamıyorsam 1milyon km yapmıştı. Kaza yapınca sahibi artık emekli etmişti aracı.
  • 2008 dizel kangoom var 276bin de motora anahtar değmemiş saat gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mıçanadam -- 18 Ocak 2019; 22:58:13 >
  • 150 binde biten motor olmaz. Zaten öyle bir motor tip onay alıp testleri geçerek araca takılma yeterliliğine sahip olmaz.
  • Şuanda 190 bine varana kadar insanlar araçlarını kullanıyorlar 190 bine gelince üst limit onlar için . Genelde aldıklarında 20 binden fazla yapınca satası geliyo bizim milletin, tabi 2.el araçlar için söylüyorum. Sıfır alan zaten 100 bine gelmeden sıkılır satar .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    150 binde biten motor olmaz. Zaten öyle bir motor tip onay alıp testleri geçerek araca takılma yeterliliğine sahip olmaz.
    Kesinlikle katılıyorum. 150 bin km dediğiniz 10 bakım falan. Nerede ise “ kullan at” mantığı olur. Doğru şekilde bakıldıktan sonra yüz binlerce km gider araçlar.
  • ridleyscott kullanıcısına yanıt
    Bu gözler 1 milyon 450 bin kilometre yapmış dizel mitsubishi motor gördü
  • 244 bin kilometrede, en az 80 bin kilometresini bende LPG ile yapmış, benden önce kaç kilometre olduğu belirsiz 6 yıl boyunca LPG'li çalışmış Volvo S40 ile bir kaç bin kilometre önce 0-100 ve son hız denemeleri yaptım.
    Fabrika verisi 2.0 136 beygirlik motor için 9.7 saniye iken ben 10.1 ile 10.7 saniye arası değerler aldım. Araçta LPG sistemi var, benzin ve LPG depoları dolu, bagajda az biraz yüküm var. Aynı koşullarda araç fabrika verisi 205 km/sa iken 218 km/sa hız gördü. Hadi kadran sapması, rüzgar, eğim desek yine de istediğim zaman 200'lü rakamlara kolayca erişebiliyor.
    Yağ eksiltme biraz var ama iki bakım arası tek sefer yağ ikmali ile sorun olmuyor.
    150 binde motor bitmez yani.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Ne kadar yağ koyuyorsun hocam?
  • 150.000'de bitmez kolay kolay ama o 150.000 denilen araç kaç tane 150 bin km gitmiş? Birçoğunda km düşürme olabilir.



    Sık sık şehiriçinde kullanılan, bakımları aksatılan, kötü kullanılan araçlar 150.000'de biter. Ben 110.000'de şanzımanı ve motoru bozulan Land Cruiser'a şahit oldum ama nasıl kullanıldığını biliyorum.



    Nemli ve sıcak bir havaya sahip şehirde birden fazla sürücü tarafından, bakımları aksatılarak ve sürekli şehiriçi dur kalk trafiğinde kullanılıyordu.



    Ayrıca otomobillerin motor ömürleri patlama olarak hesaplanır, öyle 500.000km ömrü vardır diye söylemez hiçbir üretici. Sen o 500.000'i belki 3 yılda yaparsın, belki 30 yılda yaparsın. Sen belki motorun çalışır vaziyette saatte 1km ilerleyemezsin, belki de 120km katedersin. Mesela iş makinelerinde km göstergesi değil çalışma saati göstergesi olur ve bakımlar buna göre yapılır. Belki otomobillere de bunu uygulamak yararlı olabilir.



    İstanbul'da 150.000km kateden araçla, Konya'da 150.000 km kateden araç aynı olamaz.
  • Bendeki araç 185binde ve yağ eksiltiyor. Radyatör pastan delinmiş uzun yolda su bitiyor sonra araç hararetten segmanlar yada supap lastikleri zarar görüyor ve yağ eskiltmeye başlıyor. Daha motor üst kapak açtırmadım. Sesinde hiçbir sıkıntı yok ama gel gelelim 10binde 4 lt yağ yakıyor gaza abanırsan daha çok..



    Turbo dağıtsa motor gider

    Enjektör işeme yapsa motor gider.

    Radyatör delinse motor gider

    Yağ pompası ki en riskli parça motor gider



    Motor durduk yere zaten dağılmaz bu kompanentler yüzünden ne oluyorsa oluyor



    Yağ falan hikaye ....
  • Araba kullanmasını bilmeyenler bakımlarla ilglenmeyenler sürerken dikkat etmeyenler aracını garajda saklmayanlar arabasını erken yıpratır.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.