Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES NASIL ÇALIŞIR?TEKNİK ANLATIM İSTİYORUM!!!!!!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
40.060
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ya arkadaşlar şu otomatik vitesin nasıl çalıştoığını teknik olarak anlatırmısınız o kapasitede olan bir arkadaş varsa çok çok çok rica ediyorum bütün teknik detayları istiyorum.Teşekkürler. Saygılarımla.



  • tam otomatik ve tiptronik cvt asm easyronic duologic nedir farkları nelerdir.....
  • klasik otomatik viteslerde (p-r-n-d-3-2-1) bulunan vites değiştirme kilidini anlatmak gerekirse:

    işbu kilit, vitesin olur olmadık pozisyonlara getirilmesini engellemek için vardır. ayrıca vitese bakmadan bazı pozisyonların seri ve kolay bir şekilde değiştirilebilmesini sağlar.
    bazı otomobillerde vites topuzunun altında, bazılarında da yan tarafında bulunur.

    1. yöntem: (deneme ki yanılmayasın, güvenli olsun, kafam karışmasın, yeni öğreniyorum, tembel modu)

    - kilit kullanıldığı müddetçe vites herhangi bir pozisyondan başka bir poziyona her zaman geçirilebilinir.


    2. yöntem: (denedim yanıldım, öğrendim, sentezledim bu ortaya çıktı yöntemi)

    - "p" pozisyonundan herhangi başka bir pozisyona geçmek gerektiğinde ve tekrar herhangi bir pozisyondan "p"'ye dönmek gerektiğinde bu kilit kullanılır.

    - "p" dahil, herhangi bir pozisyondan "r"ye geçmek gerektiğinde kilit kullanılır.

    - "d" pozisyonundan daha düşük vitese geçmek durumunda da kilide basmak gereklidir.

    aksi belirtilmediği durumlarda kilit kullanılmadan vitesleri değiştirmek mümkündür. en çok kullanılan örneği "d" ve "n" arasında kullanım birde "r" pozisyonundan direkt "d" veya "n" pozisyonuna geçiştir. vitesin büyütüldüğü durumlarda ve 3-2-1 arası keyfi geçişlerde de kilide gerek yoktur.

    harfler için açıklama:
    - p: park modu (park). çekişe bağlı tekerlekleri kilitler, araç hareket etmez (araç tamamen durmadan bu pozisyona getirmeyin, p pozisyonundan çıkarken de vitesi aşındırmamak için frene kuvvetlice basın)
    - r: geri vites (reverse). araç tamamen durduğunda ve motor rölantideyken bu pozisyona geçirin.
    - n: boşuncu vites*, peygamber vitesi, patron vitesi (neutral). motor ile çekişe bağlı tekerleklerle irtibatı keser. araç için newton'un eylemsizlik prensibi geçerlidir. gideceği varsa gider, duracağı varsa durur... eğer gideceği varsa ve hızlanmasın diye frene basıyorsanız aman haa: (bkz: motor freni), (bkz: #5637672)
    - d: 4. vites, sürüş vitesi, normal sürüş modu (drive). bu konumda vitesler duruma göre 1,2,3 ve 4 arasında değişebilir.
    - 3: 3. vites. 4. vites hariç 1,2 ve 3. vitese duruma göre geçer.
    - 2: 2. vites. 3. vites mantığı... sadece 1. ve 2. vitese geçer.
    - 1: 1. vites. sadece 1. vites.



    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



    sahip olduğu tork konvertörü'ndeki pompa, türbin ve stator diskleri arasında yarım asırdır prensipte çok az değişikliğe uğramış malzeme ve mekanizmanın tasarımı, tabiyatı ve uygulaması gereği önlenemeyen ancak kabul edilir düzeylerdeki yağ kaçakları yüzünden emsali manuel vitesli araçlara göre daha çok yakıt tükettiren vites çeşidi.

    bu etki en çok kalkışlar ve vites değiştirme olayları esnasında yaşanır. bu esnada pompa ve türbin diskleri farklı hızlarda dönerek motor devri, yük ve şanzuman dişlilerinden çekişe bağlı tekerlekler arasındaki devir ve tork farklılıklarını kalibre etmeye çalışır ki zaten esas görevi budur.

    yukarda da belirtildiği üzere bu olaylar esnasında gerek önlenemeyen yağ kaçağı durumları gerekse türbin ve pompa disklerinin komple sistemi* büyük oranda dengeye getirip birbirlerine çok eşit devirlerde dönmeye başlasalar dahi genede devirlerinin tam olarak eşitlenemediğinden dolayı güç kayıpları dolayısıyla yakıt ekonomisine negatif etki durumu oluşur.

    ancak birçok modern otomatik vitesli araçda tork konvertörünün pompa ve türbin diskleri birbirlerine çok yakın devirlerde dönmeye başladıkları zaman bu iki diski kilitleyen hidrolik bir debriyaj sistemi sayesinde en azından normal herhangi bir vitesteki sürüş esnasındaki tork konvertöründeki devir farklılıklarından doğan kayıplar bertaraf edilmiştir.

    bunun yanında vites değiştirme durumları esnasında komple yağ içersinde çalışan ve yağlı ortamda kavrama yapan diğer muhtelif debriyaj balataları ve gene tork konvertörünün yağa "hoyratça" davranmasından ötürü yağ mikro ve makro düzeyde motor yağına nazaran daha yüksek sıcaklıklara maruz kalır. bunun yanında motor yağı çok yüksek sıcaklığa maruz kaldığı pistonlardaki yanma odasında yandığı vakit egzoz gazıyla dışarıya atılıp yağın öngörüldüğü ölçüde eksilmesi istenen birşey iken otomatik vites böyle bir lükse ve imkana sahip değildir. bu yüzden otomatik vites yağı çok yüksek sıcaklıklara dayanabilen bir yağ olması gerekir ve bu özelliğiylede birçok çeşit motor yağından ayrılır.

    otomatik vites yağının değişimi esnasında yanlışlıkla başka bir yağ koyulması durumunda ise (büyük ihtimalle motor yağı) yarım saatlik bir sürüş sonucu vites komple ömür boyu işgöremez raporu alır.



    ALAYI ALINTIDIR....

    normal vites kutusu

     OTOMATİK VİTES NASIL ÇALIŞIR?TEKNİK ANLATIM İSTİYORUM!!!!!!!!


    otomatik vites kutusu

     OTOMATİK VİTES NASIL ÇALIŞIR?TEKNİK ANLATIM İSTİYORUM!!!!!!!!




    vitesin çalışma prensibi...
    http://static.howstuffworks.com/flash/transmission.swf




  • ve ve ve .... OTOMATİK VİTESLİ ARABALARIN ÇALIŞMA MANTIĞINA AİT HER SORUYA CVP BULACAĞINIZ SİTE


    http://auto.howstuffworks.com/automatic-transmission.htm

    sıradan başlıklara tıklayarak oku..
  • eyvallah akşam üstü tüm linkleri oturup
    inceleyecem.

    güzel konu emeği geçenlere teşekkür.
  • her zmn hocam
  • buldum walla :)
  • arkadaşlar en başta konuyu açan kişi olarak herkesten özür dilerim.İşlerim nedeni ile bir kaç haftadır forum ile ilgilenemiyorum.Ardından cevap yazan herkese teşekkür ederim.Fakat benim esas sorunum otomatik vitesli bir arabayı nasıl hırçın kullanabilirm biliyorsunuz bu şanzıman tipleri ultra narin yapılılar.Fakat ben bu şanzımanları hem çok seven hemde hırçın araba kullanan biriyim.Esas soru şu otomatik şanzımanlı bir arabayı nasıl hem hırçın hemde parçalamadan kullanabilirim? TEŞEKKÜRLER.SAYGILARIMLA.
  • Benim merak ettiğim bu otomatik vites frenleme anında gazı tamamen kesiyormu acaba?
  • Bir de bu otomatik vitesli dizellerde olması lazım,kick-in diye birşey varmış.Arabanın gittiği vitesten bir vites küçültüp arabayı depar attırmak gibi bişey diye duydum ama detaylı bilgim yok.Ustalar anlatırsa sevinirim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: erci541
    Bir de bu otomatik vitesli dizellerde olması lazım,kick-in diye birşey varmış.Arabanın gittiği vitesten bir vites küçültüp arabayı depar attırmak gibi bişey diye duydum ama detaylı bilgim yok.Ustalar anlatırsa sevinirim.

    Siz ustalara sormuşsunuz gerçi ama ben de kendimce açıklamaya çalışayım

    Bu olay gaz pedalına nasıl bastığınız ile ilgili...
    Örneğin Passat 1.8T Tiptronic modelde gaz pedalı benim gördüğüm kadarıyla 3 farkı şekilde tepki veriyor
    1. Normal şekilde, ağır ağır bastığınız zaman araba normal hızlanmasını yapıyor ve düşük devirde vites büyütüyor.
    2. Pedala aniden biraz daha fazla basarsanız, devir hızlı şekilde yükseliyor ve yüksek devirlerde vitesi büyütüyor.
    3. Sizin asıl sorduğunuz "kick-in" bu olsa gerek; gaz pedalının en altında gizli bir mandal var.
    Gaz pedalına sonuna kadar basıp, bu küçük mandala da bastığınız zaman araba vites küçültüyor ve kırmızı devirlere kadar hızlı şekilde süratleniyor.

    Yani özetle, gaza pedalına basma sertliğine, kademesine vb. göre devirin ve hızlanmanın otomatik olarak optimum şekilde ayarlanması.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: signore

    quote:

    Orjinalden alıntı: erci541
    Bir de bu otomatik vitesli dizellerde olması lazım,kick-in diye birşey varmış.Arabanın gittiği vitesten bir vites küçültüp arabayı depar attırmak gibi bişey diye duydum ama detaylı bilgim yok.Ustalar anlatırsa sevinirim.

    Siz ustalara sormuşsunuz gerçi ama ben de kendimce açıklamaya çalışayım

    Bu olay gaz pedalına nasıl bastığınız ile ilgili...
    Örneğin Passat 1.8T Tiptronic modelde gaz pedalı benim gördüğüm kadarıyla 3 farkı şekilde tepki veriyor
    1. Normal şekilde, ağır ağır bastığınız zaman araba normal hızlanmasını yapıyor ve düşük devirde vites büyütüyor.
    2. Pedala aniden biraz daha fazla basarsanız, devir hızlı şekilde yükseliyor ve yüksek devirlerde vitesi büyütüyor.
    3. Sizin asıl sorduğunuz "kick-in" bu olsa gerek; gaz pedalının en altında gizli bir mandal var.
    Gaz pedalına sonuna kadar basıp, bu küçük mandala da bastığınız zaman araba vites küçültüyor ve kırmızı devirlere kadar hızlı şekilde süratleniyor.

    Yani özetle, gaza pedalına basma sertliğine, kademesine vb. göre devirin ve hızlanmanın otomatik olarak optimum şekilde ayarlanması.


    Arkadaş aynen yaznış, bahsettiği aracın ayınısından benim var, araç normal kullanımda ekonomi yaparak vites büyültüyor gazı hafif orta basarsanzı 1 dişli geriye alıyor, tam basarsanız 2 dişli birden alıyor ve aracn önü havaya kalkıyor o sıradaetrafta zaten fazla bir araç kalmıyor hepsi ufuk çizgisinde birer nokta oluyor

    Ayrıca bu şanzuman yokuş aşağı vites büyültmüyor bilakis vites küçültüyor, çok akıllı ve sahibine duyarlı bir şanzuman tepkiler çok hızlı..




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.