DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Aracım boştayken stop etti, krank mil sensörü patlamış???
28
Cevap
0
Favori
5.031
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Aracım boştayken stop etti, krank mil sensörü patlamış???
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      7831 Mesaj
      04 Nisan 2007 19:49:25
      Boş karayolunda bugün acil bir işim için 1-2dk. süreyle 2001 accent 1.5 gls 102hp tam bakımlı aracımla 165km. civarında sürat yaptım.. daha sonra ilerde ışıklar olduğundan yavaşça hızımı azalttım ve durdum.. ışıklara geldiğimizde aracım hafif hareket halindeydi.. boşa aldım vitesi ve yeşil yanmaya doğru hafif hızda olduğumdan 2. vitese alarak devam etmek istedim ama daha vitese almadan aracım boştayken stop etti. Bir daha da çalışmadı. Göstergelerde akü, yağ lambası, immobilizer dahil hiçbir sorun görünmüyordu.. araç bir türlü çalışmıyordu, marş yapıyor ama çalışmıyordu.. bir arkadaşla aracı yolun kenarına aldık.. ben de 4lüleri yakarak hyundai yol yardımını aradım, geçen yıl yaptırmıştım yol yardımını.. adamların gelmesi 15-20dk. sürdü.. ben de bu arada bikaç deneme yaptım ve bir ara aracım çalıştı tekrar, ileri-geri denemeler yaptım, sorun düzelmiş gibi göründü.. tekrar telefonla adamları arayıp sorun düzeldi, artık gelmeyin diycekken tekrar stop etti ve artık hiç çalışmadı.. neyse, servisten arkadaşlar geldiler.. aracın kaputunu açan kolun yanında bir soket bağlantısı var, oraya bir cihaz bağladılar, sorun bulundu ama o cihazla sorunu silemediklerinden sorun düzelmedi ve aracı servise götürmek zorunda kaldılar.. sonunda arıza tespit edildi, OKSİJEN SENSORU arızalanmış, patlamış ama patlama sesi duymamıştım ben yani öyle çat-çut ve tak gibi herhangi bir ses gelmemişti.. değiştiler.. masraf işçilikle birlikte 100 ytl. tuttu.. henüz ödemedim senet yaptım haftaya ödeyecem diye, sorun değil.. ama küçük bir kablo değiştiler, gördüm değişilen kabloyu.. sizce arıza bu yönde olabilir mi? başka bir sorun olmuş mudur? bir de bu değişen parçanın ederi normal midir? Yardım eden arkadaşlara şimdiden teşekkürler..


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolverine -- 9 Nisan 2007; 1:34:48 >
      _____________________________

      Everything that has a beginning has an end
    • Emekli Yönetici
      4139 Mesaj
      04 Nisan 2007 20:41:20
      oksijen(lambda) sensörü denilen parça araçlarda egzoz manifold çıkışında yer alan ve egzoz gazlarını ölçerek emisyon ayarlayan bir parçadır..fiyat olarak bosch markalı olanlar 70-80 euro civarıdır..fakat lambda arızalarında gösterge tablosunda motor arıza ikaz ışığı yanar..ayrıca lambda arızalarında motorun çalışmaması söz konusu değildir..çalışır ama egzoz emisyonları düzensizdir..bu da sürüşe araç performansının düşmesi,aşırı yakıt sarfiyatı ve nihayetinde katalitik kövertörün aşırı ısınarak arıza yapması olarak yansır...ben yapılan işleme pek bir anlam veremedim


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 4 Nisan 2007; 20:44:22 >
      _____________________________

      Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...
    • Yarbay
      7831 Mesaj
      05 Nisan 2007 00:29:06
      Ben de o servisten şüphelenen biriyim zaten.. diğer servis epey uzak olduğundan oraya gittik. aracı yarım saat içinde teslim aldım..
      bir şey sorayım, aküm zayıflamıştı, beyaz ışık yandığından bir ay kadar önce saf su ilavesi yaptım.. 6 yıllık mutlu akü.. saf su ilavesiyle akü daha iyi çalışmaya başladı ama acaba sorun aküden kaynaklanmış olabilir mi? Yani akü zayıflamışsa araç boştayken stop ettirir mi? Çalışmama olarak marş basmış ama çalışmamıştı.. akü bittiğinde hiç marş da almaz ama zayıfladığında da aynı mıdır? Çünkü ben servise gittiğimde aracı aküye takviye aküden akım verip çalıştırdılar. Şu an aracım daha iyi çalışıyor.. bu arada çok şüphelenirsem diğer sevise gidip oksijen sensörü mü değişti, o mu arızalanmıştı diye soracağım..


      _____________________________

      Everything that has a beginning has an end
    • Emekli Yönetici
      4139 Mesaj
      05 Nisan 2007 00:38:51
      eğer akünüz zayıfsa aracınızın çalışmaması çok doğaldır..aküler genelde motora gaz verildiği sürece maksimum şarjlarına ulaşırlar..eğer serviste bile akünüzü takviye ederek aracınızı çalıştırdılarsa sorun kesinlikle akü kaynaklıdır..bence sağlam bir çıkma akü ile aracınızı deneyiniz...üzülerek söylemeliyim ki bence 100 ytl lik senedi boşuna imzalamışsınız..aracınızdaki arızanın lambda sensör arızası ile uzaktan yakından bir alakası yok..daha önce dediğim gibi lambda sensörü olmayan bir araç marş almama gibi bir problem yaratmaz...


      _____________________________

      Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...
    • Yarbay
      7831 Mesaj
      05 Nisan 2007 00:45:22
      peki aracım rölantideyken stop eder mi akü zayıf diye? öncesinde 10-15 km. yol gelmişim ve son km.leri 160km. civarında hızla gelmişim..


      _____________________________

      Everything that has a beginning has an end
    • Emekli Yönetici
      4139 Mesaj
      05 Nisan 2007 01:29:46
      eğer ancak takviye ile çalıştırılabilen bir akünüz varsa elbetteki rölantiye düştüğünde araç stop edecektir..akü bitmiştir çünkü...(yani o km ler boyunca zeten şarj olmamıştır)


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 5 Nisan 2007; 1:30:50 >
      _____________________________

      Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...
    • Yarbay
      7831 Mesaj
      05 Nisan 2007 02:07:46
      Yani bu adamlar benden alacakları 100 ytl hava parasının yanısıra bir de akü parası almak için mi bu oyuna gittiler? Bu yaptıkları şerefisizliği nasıl ıspatlıycam? Bu yaptıkları ilk değil, bu adamları kime şikayet etmek lazım?
      quote:

      Orjinalden alıntı: türbülans

      eğer ancak takviye ile çalıştırılabilen bir akünüz varsa elbetteki rölantiye düştüğünde araç stop edecektir..akü bitmiştir çünkü...(yani o km ler boyunca zeten şarj olmamıştır)




      _____________________________

      Everything that has a beginning has an end
    • Yarbay
      7831 Mesaj
      05 Nisan 2007 04:14:13
      Ya benim aklım hala almıyor, uykum kaçtı gece gece.. aküsü bitik araba marş basmaz benim bildiğim ama benim araç marş basıp çalışmıyordu.. bir de o 165 km. süratın ardından oldu bu sorun.. araca bağladıkları bilgisayar eğer aküde sorun varsa onu neden bulmadı başka sorun gösterdi.. ateşleme sorunu diyordu.. ya çıldırmamak elde değil.. bir de şimdi aküye artık güvenmediğimden akü masrafı çıktı, en az 80-90 lira da ona gider..


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolverine -- 5 Nisan 2007; 4:15:11 >
      _____________________________

      Everything that has a beginning has an end
    • Yüzbaşı
      698 Mesaj
      05 Nisan 2007 04:25:50
      aynı soruna bende tanık oldum. hatta bir topic açıp sormuştum. bu aracında sorunu lambda dan kaynaklı çıktı.bakmanda fayda var.

      http://forum.donanimhab...y_accent//tm.htm#8686600


      _____________________________

      corsa cdti
    • Yarbay
      7831 Mesaj
      05 Nisan 2007 16:04:16
      Bugün başka bir servisi arayıp durumu anlattım.. bahsini ettiğiniz parça oksijen sensörü değil krank sensörü veya krank mili sensörü dedi.. o arızanın çıkması ise rastlantıdan ibaret dedi, basmayla ilgisi yok dedi.. şimdi o zaman ben biraz rahatlamış oldum ama aynı yere çıkıp tekrar aynı hıza çıkacam ve aynı yere gelip ne olduğuna bakacam. eğer arıza yinelenirse o parça değiştiren servisin ....................... ...cam.. bu arada haftaya aküyü değiştirecem, 6 yıllık olmuş ve artık ölüm sinyalleri veriyor. Sizce 2001 1.5 accent için bir akü ne kadar eder? mutlu aküden şaşmam fiyat ne olur?


      _____________________________

      Everything that has a beginning has an end
    • Yüzbaşı
      943 Mesaj
      05 Nisan 2007 16:47:10
      Krank mili sensoru, ariza yaptiginda motorun calismasina engel olacak, atesleme ve enjeksiyon sirasi ile zamanini ECU ye bildiren en onemli sensorlerden biridir. Yine motorun bir ara calisip sonra calismamasi da buunla ilgili. Yuksek hiz ve devir ile bu sensorun arizalanmasinin herhangi bir ilgisi yok(tasarim hatasi olmadigi surece)

      Bu sorun akuden degil,emin olabilirsiniz. Mars motorunu cevirecek kadar akim uretebilen( ki neresinden baksaniz 250A dir)bir aku motorun calismasini engellemez. Hele motor sicakken.
      Aku fiyatlari da 60Ah 90-100YTL gibi birseydi. Bilindik iyi markalardan alabilirsiniz.


      _____________________________

      RENAULT 12 TS
      MERCEDES E200 KOMPRESSOR W210
    • Yarbay
      7831 Mesaj
      05 Nisan 2007 19:16:27
      Arkadaşım, yanıt ve yardımın için sana da teşekkür ederim. Yani servis bizi düdüklemedi o zaman. Ama fiyat konusunda daha ucuza değiştirebileceğim başka servis de varmış, bunu da öğrendim ama geçti bir kere.. Bu arada aküde hala yeşil lamba görünüyor. Dayandığı kadar kullanmamın zararı olur mu?
      quote:

      Orjinalden alıntı: pcdata76

      Krank mili sensoru, ariza yaptiginda motorun calismasina engel olacak, atesleme ve enjeksiyon sirasi ile zamanini ECU ye bildiren en onemli sensorlerden biridir. Yine motorun bir ara calisip sonra calismamasi da buunla ilgili. Yuksek hiz ve devir ile bu sensorun arizalanmasinin herhangi bir ilgisi yok(tasarim hatasi olmadigi surece)

      Bu sorun akuden degil,emin olabilirsiniz. Mars motorunu cevirecek kadar akim uretebilen( ki neresinden baksaniz 250A dir)bir aku motorun calismasini engellemez. Hele motor sicakken.
      Aku fiyatlari da 60Ah 90-100YTL gibi birseydi. Bilindik iyi markalardan alabilirsiniz.




      _____________________________

      Everything that has a beginning has an end
    • Yüzbaşı
      943 Mesaj
      05 Nisan 2007 20:00:25
      Dayandigi kadar kullanmanin zarari olmaz ancak 6-7 sene kullanildiktan sonra birdenbire aku mars basmaz duruma gelebiliyor.
      Basimiza geldi daha once sabah marsi basip gittigimiz aku 1 saat sonra durdugumuz park yerinde tik bile demeyecek sekilde bitti. Bu sekilde bir durumla karsilasmaniz olasi.


      _____________________________

      RENAULT 12 TS
      MERCEDES E200 KOMPRESSOR W210
    • Yarbay
      7831 Mesaj
      05 Nisan 2007 22:11:54
      Yani yeşil yanmasına rağmen hiç çalışmayabilir de diyorsunuz anladığım kadarıyla..


      _____________________________

      Everything that has a beginning has an end
    • Yüzbaşı
      943 Mesaj
      05 Nisan 2007 22:16:13
      Evet, yesil yanarken birden gidebiliyor.

      Aku omru gerci birsuru faktore bagli ama 5-7 sene arasinda genelde gidiyor.


      _____________________________

      RENAULT 12 TS
      MERCEDES E200 KOMPRESSOR W210
    • Yarbay
      7831 Mesaj
      05 Nisan 2007 22:21:37
      Yav ne yapsam bilmiyorum ki, zaten şu krank mili sensörü için 100 lira içeri girecem, paraya da sıkışığım bu ay ve bu 100 lira hiç beklenmedik bi yerden çıktı, bir de aküye para verme durumum çıkınca daha da sıkışacam.. ne yapmamı önerirsiniz? Bir ay kadar önce saf su ilavesi yaptım tüm peteklere ama şu krank mili göstergesini değiştirirken ordaki usta akü gitti gidecek demişti..
      quote:

      Orjinalden alıntı: pcdata76

      Evet, yesil yanarken birden gidebiliyor.

      Aku omru gerci birsuru faktore bagli ama 5-7 sene arasinda genelde gidiyor.




      _____________________________

      Everything that has a beginning has an end
    • Yüzbaşı
      943 Mesaj
      06 Nisan 2007 12:04:09
      Yeni model araclarin mars disinda calistirilmasi onerilmiyor, bu nedenle zorda kalmamak icin ben akuyu kredi kartiyla taksitle falan da olsa degistirmenizi onerecegim.


      _____________________________

      RENAULT 12 TS
      MERCEDES E200 KOMPRESSOR W210
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      06 Nisan 2007 13:32:00
      oksijen sensoruyle ne alakasi var anlayamadim..
      oksijen sensoru cikan gazlari olcen bi zamazingodur.. aracin istop etmesiyle alakasi yok..
      suan benim aracimda oksijen sensorum arizali.. 150 ytl civari bi fiyati var sanirsam ama yaptirmiyorum.. bi ise yaradigi yok
      para bulursam yaptircam.. sadece aracim biraz fazla yakio o kadar.. bunun disinda araca bi etkisi yok..
      sizi kandirmislar


      _____________________________

      imza mimza yok
    • Binbaşı
      1513 Mesaj
      06 Nisan 2007 16:51:04
      akü bitikse bırak boştayı, viteste tam gaz giderken bile stop edersin. benim başıma geldi. arabayı vurdurarak çalıştırdım birkaç gün. ihmal işte. en sonunda yolda giderken araba stop etti. araba hiç elektrik üretemezse ateşleme de yapamıyor malesef...

      quote:

      Orjinalden alıntı: Wolverine

      ...bir şey sorayım, aküm zayıflamıştı, beyaz ışık yandığından bir ay kadar önce saf su ilavesi yaptım.. 6 yıllık mutlu akü.. saf su ilavesiyle akü daha iyi çalışmaya başladı ama acaba sorun aküden kaynaklanmış olabilir mi? Yani akü zayıflamışsa araç boştayken stop ettirir mi? ...


      6 sene bir akü için çok. jelli akü al ama sulu alma. mutlu, inci benim bildiğim iyi markalar.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinemre -- 6 Nisan 2007; 16:52:39 >
      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      4139 Mesaj
      06 Nisan 2007 17:25:05

      quote:

      Orjinalden alıntı: cilikka

      oksijen sensoruyle ne alakasi var anlayamadim..
      oksijen sensoru cikan gazlari olcen bi zamazingodur.. aracin istop etmesiyle alakasi yok..
      suan benim aracimda oksijen sensorum arizali.. 150 ytl civari bi fiyati var sanirsam ama yaptirmiyorum.. bi ise yaradigi yok
      para bulursam yaptircam.. sadece aracim biraz fazla yakio o kadar.. bunun disinda araca bi etkisi yok..
      sizi kandirmislar


      arkadaş yanlış anlamış..sonra düzeltti zaten..arızalanan parça oksijen sensörü değil krank mil sensörü..


      _____________________________

      Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...
    • Yarbay
      7831 Mesaj
      06 Nisan 2007 20:43:05
      Evet, bana yanlış söylendi.. krank mil sensörü.. bu arada aküyü kesinlikle değiştirecem..


      _____________________________

      Everything that has a beginning has an end
    • Yarbay
      7831 Mesaj
      06 Nisan 2007 20:45:25

      quote:

      Orjinalden alıntı: metinemre

      akü bitikse bırak boştayı, viteste tam gaz giderken bile stop edersin. benim başıma geldi. arabayı vurdurarak çalıştırdım birkaç gün. ihmal işte. en sonunda yolda giderken araba stop etti. araba hiç elektrik üretemezse ateşleme de yapamıyor malesef...


      Alıntıları Göster



      6 sene bir akü için çok. jelli akü al ama sulu alma. mutlu, inci benim bildiğim iyi markalar.

      Peki başka bir aküden şarj yemişse o bitik akü, bu şarj aküyü ne kadar daha götürür?


      _____________________________

      Everything that has a beginning has an end
    • Yüzbaşı
      943 Mesaj
      06 Nisan 2007 23:22:33
      Akunun baska bir akuden sarj edilmesi ile aracta alternator yardimiyla sarj edilmesi arasinda hicbir fark yok. Hatta baska akuyle bitik aku ancak az bir seviyeye kadar, o da cok uzun surede sarj edilebilir dusuk sarj gerilimi nedeniyle.


      _____________________________

      RENAULT 12 TS
      MERCEDES E200 KOMPRESSOR W210
    • Yarbay
      7831 Mesaj
      06 Nisan 2007 23:56:13

      quote:

      Orjinalden alıntı: pcdata76

      Akunun baska bir akuden sarj edilmesi ile aracta alternator yardimiyla sarj edilmesi arasinda hicbir fark yok. Hatta baska akuyle bitik aku ancak az bir seviyeye kadar, o da cok uzun surede sarj edilebilir dusuk sarj gerilimi nedeniyle.

      Hmmm.. yani fazla gitmez o zaman.. tamam, artık haftaya birine ödeme yapmaya gittiğimde diğerine de gidip aküyü değişmek lazım..


      _____________________________

      Everything that has a beginning has an end
    • Yarbay
      7831 Mesaj
      07 Nisan 2007 23:19:16
      Bugün aynı karayoluna çıkıp yine aynı hızda bir müddet sürdüm, 160-165 hız yaptım daha da gidecektim ama önümde trafik oluştu. Daha sonra ışıklarda durdum ve stop etmedi. Eğer sorun başka yerde olsaydı yine stop ederdi ama stop etmedi ben de yoluma devam ettim.. yani sanırım değişen parça hakkaten o anda şans eseri bozulan bir parçaydı.. haftaya akü değişimini yapacağım..


      _____________________________

      Everything that has a beginning has an end
    • Binbaşı
      1934 Mesaj
      08 Nisan 2007 12:58:22
      Bizdeki Corollanın da oksijen sensörü gemiden inerken egzostun yere almasıyla egzostla beraber kopmuştu.Ancak araba hiç bir suretle stop etmiyordu.Sensör kullanılmayacak halde olduğundan değiştirilmesi lazımdı.Serviste 252 lira fiyat verdiler ufacık bir kablo için.Bizde piyasadan 90 liraya Tayvan malı sensör bulup taktırdık.


      _____________________________

      İnsan seveceği kimseyi iyi seçmeli,
      ona göre sevmeli; kim olduğun değil,
      kiminle olduğun önemlidir.
      Madde Bağımlılığına "HAYIR"
    • Yarbay
      7831 Mesaj
      09 Nisan 2007 01:33:32
      Aklıma şöyle bir soru geldi.. zayıflamış veya bitmek üzere olan kısaca ömrünün son demlerinde olan bir akü, araç çalıştıktan sonra şarj etmesi amacıyla yakıttan çok yer mi? Yani motor çalıştıkça akü şarj olacaktır ama ömrünün sonlarında olan bir akü araç çalıştıktan sonra şarj ederken yakıta bir zararı olur mu? Mesela en basitinden gece aracı çalıştırdığımda kısa farları yaktığım anda motordan çıkan seste değişiklik oluyor.. sanki bişeyi daha fazla çekiyor gibi artış oluyor seste, sonra düzeliyor..


      _____________________________

      Everything that has a beginning has an end
    • Çavuş
      86 Mesaj
      09 Nisan 2007 11:00:11
      Araçta çalışan her elektrikli alet yakıta da etki yapar. Akünün sarj edilmesi için sarj dinamosunun çalışması gerek. O da motordan aldığı güçle dönüyor. Sonuç evet mutlaka daha fazla yakar. Ancak bu hiçbir zaman bir klima kadar değildir(%10 civarı). Sağlam akü az şarj demektir.


      _____________________________

    • Yarbay
      7831 Mesaj
      11 Nisan 2007 13:18:53
      Bugün diğer servise gidip aracımın aküsünü baktırdım.. daha akünün ömrü var dedi usta, değişmeye gerek yok dedi.. en azından kışa kadar götürür dedi.. ben de vazgeçtim değişmekten.. gitmişken polen filtresini değiştirdim ve el frenini sıktırdım.. arka frenlere bakım yapıldı.. tümü işçilik dahil 45 ytl tuttu.. burası trabzon çakırlar hyundai servisi.. hakkaten baba bir yer.. ama diğer hyundai servisinde turhanlarda yani adamlar ayakta kazıklıyorlar herkesi.. onlar akünün ömrünün bittiğini söylemişlerdi.. bir de öğrendiğime höre kran mili göstergesi için çok para almışlar benden.. diğer servisten bunu öğrendim.. böyle durumlarda ne yapılmalı dersiniz? yani alınması gereken ücretten daha fazlası alınmışsa ne yapılmalı? üstüne bir bardak su mu içmeli yoksa merkeze şikayet mi etmeli??


      _____________________________

      Everything that has a beginning has an end
Sayfa: [1]
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Aracım boştayken stop etti, krank mil sensörü patlamış???
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.