Şimdi Ara

7 Yaşında Honda Jazz'a 75000TL İstenmesi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
78
Cevap
0
Favori
6.709
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • 2012 İbiza var bende boya hasar yok km 35bin.
    65.000 yazıyım bari bende
  • Peki şöyle soralım aynı araç 50 bine alınır mı? Alınmazsa ne alınır?
  • Jazz'in tercih edilebilir olmasının en büyük sebebi f-p arabası olmasıydı.



    75 bin TL'ye tertemiz c segmenti arabalar almak varken ne yapayım ben Jazz'ı.
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    benim araç da 15 bin ortalamalası 6.1. ayroca tam otomatik şanzıman, 2016 model, 110 beygir ve şu an piyasası 72-75 civarı.
  • Ford fiesta aracim var 2007model 2015 yılında 22bin liraya almıstım. Ayni model donanim seviyesinde malum siteye girdim 50bin tl yi görünce şaşırdim. İnsanlar cidden kafayı yemiş.
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Her iddaasına girerim
    benim polo 1.2 TDI
    senin jazzından daha az yakar
    artı daha konforlu ve iyi yol tutar
    boş yapmayalım, polo 1.2 tdi şehir dışı tüketim
    4.0 litre.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Radikal ve Sert

    serbest piyasa ekonomisi var.istediği fiyatı ister.kimse karışamaz
    Tamam o gereksiz sığ yorumunu yaptın, sen yinede defol git bu forumdan
  • SayınOzi kullanıcısına yanıt
    Hondayı severim daha dogrusu japon araçlarini severim ama takım tutar gibi marka tutarsak böyle 75000 istenir. Yarın hitler motor arabaya da 100 bin istenir. Bugun biri ister yarın bi bakmissiniz butun piyasa 75000 olmus. Takim tutar gibi marka tutmamak lazim. Parayi copten almiyoruz hocam mantıklı hareket etmek lazim sonuçta sadece Araç bu. Amaç olursa piyasa böyle olur.
  • trivela67 kullanıcısına yanıt
    Haklisiniz. Japon arabalarını ben de severim. Ancak fiyatlar bu seviyede olupta bu arabalara ulaşamadıktan sonra bir önemi kalmıyor.



    Geçenlerde aponic adlı Youtube kanalında Japonya'da ki 2. El araba fiyatları hakkında bir video izledim. 3 bin dolara b6 Passat satıyorlar. İzlemenizi tavsiye ederim.
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Bahsettiğim değerleri 110KM+ hızlarda yakaladım
    ayrıca aracımda orjinal 14'' janttır
    ben 16 taktım ekstra etkisi de var
    4 kişiydik birde.
    hadi gelsin jazz yaksın görelim bu değerleri, göreyim onu bolu dağının yokuşlarında ne zaman lpgli bir araba görsem yokuşlarda sağdan tırcılarla beraber ilerliyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: istanbulturkusu

    98 den 93 e inmiyorlar. 95 e bile inmediler.

    İlandaki araç 13 bin kmde kazasız ve güzel duruyor fiyatı için o parayı eder yada etmez diye bir şey diyemem.



    Ama sıfır jazz gerçekten de çok güzel ve çok dolu bir araç
    aynı aracı 70 bin km.dir kullanıyorum. ben aracı alırken hala esp.siz sıfır jettalar, golfler satılıyordu doğuş bayilerinde.

    75 biraz uçuk fiyat ama jazz bazılarinin gömdüğü kadar kötü değil. bu devirde 130 bine hala 2 hava yastıklı polo varken 98 binlik full jazz bence de tercih edilebilir. ama araba alırken en onemli kriterleri yumusak plastik olan, yol sesi istemeyen, bir de yuksek performans bekleyen beğenmeyebilir doğal olarak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    O araç 110 ile giderken 2.8 litre mi yaktı
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    sözümü geri alıyorum 😁

    1.5 motorlu olan cvt'ye rağmen iyiymiş.
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    1.2 tdi tutumlu makine ama performans vasat, kullanma fırsatım olmuştu.



    Hatta bi otomobil dergisinde 1.2 tdi polo için unutamadığım şöyle bi ifade vardır "bu aracı hızlı kullanmanızın tek sebebi bu çileyi bir an önce bitirmektir"



    Tabi yakıt olarak az yakan tüplü bir araç kadar tasarruflu olamaz bu mazot fiyatlarıyla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 31 Mayıs 2018; 19:38:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Elmadağ rampasını 1.5 Lada Vega ile 110-120 km/sa ile bir tane TSI Golf'ün hemen arkasında tırmandım. Selektör atıp yol istemedim tabii ama içinde 3 kişi bulunan 93 beygirlik 18 yaşında bir araba için fena bir sonuç değildi. Gerçi o araba benzinliydi şimdi LPG'li değildi.

    Olaya ben de dahil olayım madem, öncelikle rampa yukarı devir çevirme mecburiyetine dokunmak istiyorum.
    Atmosferik araba rampa yukarı devir çevirip daha çok yorulur daha çok yakar. Bu doğru, ancak turbo motorlu bir araba rampa yukarı çıkarken termodinamiğin 1. yasasını ihlal edip yoktan enerji var etmiyorsa (ki bunu yapıyorsa yırtın Kardashev cetvelini, dizel motorlarla evreni fethetmeye gidiyoruz) yakacağı yakıt miktarı artacaktır. Yani 2000 devir sabit rampa yukarı çıkıyorsanız 4500 devir çevirerek rampa çıkan atmosferik benzinli gibi siz de çok yakıyorsunuz. Bununla birlikte motorun yorulması dediniz, atmosferik benzinli motorlar günümüzde eğer çok "kılı kılına" inşa edilmediyse 6000 devir çevirirken dahi kolay kolay yorulmaz. Rampa yukarı 4500 devirle tırmanmaktan bahsedilmiş, 2 kilometre uzun ve dik bir rampa, eğer motoru rampaya göre düşük devirde yüksek viteste zorlarsanız yorarsınız evet, ama aynı rampayı 3. vites 5000 devir ile çıkarsanız o kadar yorulmaz. Neden mi? Çünkü 5000 devir çeviren motorun devirdaim pompası da 5000 devirle dönüyor, yağ pompası da 5000 devirle dönüyor. Bu da şu demek, motorun içerisinde daha fazla su devirdaim ediyor, bütün yataklardaki yağ daha çabuk yenileniyor, kısaca motorun içerisi daha iyi soğutma ve yağlamaya maruz kalıyor. Ancak turbo motorlarda siz "Ne de olsa çekişi iyi" diye 2000 devirde rampaya vurduğunuzda daha fazla güç talebinize turbo sayesinde motor çok güzel cevap veriyor (Benzinli olsun, dizel olsun), ancak devirdaim pompanız da, yağ pompanız da 2000 devirle dönüyor, motor ise 4500 devir çeviren atmosferik motorla aynı yüke maruz kalıyor (Sonuçta yapılan iş belli, 1250 kiloluk bir kütleyi %5'lik bir rampada 110 km/sa hızla taşımak). Şimdi sizce turbo motor hiç yorulmadan, hiç yakıtı artırmadan bu rampayı tırmanıyor olabilir mi?

    Ha şunu derseniz kabulüm, ben motor bağırtmak istemiyorum, yokuş da çıksam klima da açsam araba bana düz yolda gidiyormuş gibi hissettirsin, o zaman tamam. Vites düşürmek istemeyen, motorun bağırmasını duymak istemeyen zaten turbo tercih etmeli ama atmosferiği gömmek yanlış. Sonuçta ikisi de aynı güç değerini verebiliyor.

    Şimdi yakıttan da bahsetmek istiyorum, benim kullandığım araç 1250 kilogram ve 2.0 motorlu. 110 km/sa sabitim vardır, yer yer 130'ları görsem de 110 diyebiliriz ortalamaya ve son yolculuğumda 30 litre LPG ile 355 kilometre yol gittim (ihmal edilebilecek kadar şehir içi vardı), litre hesabıyla 8.4 litre yapıyor. 3.00 TL'den LPG alınca 25 kuruş yakmış oluyor. 18 yaşında 230 binde 2.0 atmosferik için şu şartlarda güzel rakam bence. 90 sabit gitsem herhalde daha da düşer. Üstelik hiç bir rampada vites düşürme ihtiyacı duymuyorum (Eğer rampada fren yapıp 2000 devir civarına düşmek zorunda kalmazsam) ki öyle olursa da düşerim 3. vitese bir kaç saniyede geri 110 km/sa hıza tırmanır atarım 5'e.

    Demem şu ki, atmosferik sandığınız kadar ölü bir motor değildir, sadece turbonun sunduğu kullanım kolaylığını sunmaz ki turbosu olan araçla olmayan araç da kafa kafaya kıyaslanmaz. 1.4 turbo benzinle 2.0 atmosferik kıyaslanmalı mesela.

    Alıntıları Göster
    İmzayı nereye atıyoruz

    Bir de ufak ekleme. Dizel motorun önemli bir avantajı, gaz kelebeğinin bulunmayışıdır. Atmosferik benzinli motor kısık yükte çalışırken, kısmi kapalı gaz kelebeğinden hava çekmeye çalışır. Buna pompalama kaybı denir. Şehir içi bu sebepten ötürü yakıtı artar.

    Şimdii, atmosferik motora karşı asıl dizel avantajı düzlüktedir. Atmosferik kısık yükte giderken pompalama işi harcar. Dizel motorun ise termodinamik açıdan yükü azaldığı durumda verimi artar. Rampaya geldiğimizde atmosferik motor gazı açar. Pompalama işi düşer, birim güç başına yaktığı yakıt azalır(özgül yakıt sarfiyatı daha düşük noktada çalışır) . Dizel ise artan yük ile termal verim avantajını kaybeder.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 31 Mayıs 2018; 21:12:9 >




  • o şahısla tartışma kavga çıkartma potansiyeli yüksektir bırak kendi haline...
  • keriz avı
    bu kadar basit

    amaaa
    5 yaşında passat şu kadar olunca
    ağğğbi ikinci eli iyi
    honda şu kadar olunca
    bu ne saçmalık

    birazcık tutarlılık aranıyor
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.