Şimdi Ara

SCENİC SEVERLER BURADA TOPLANALIM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13.161
Cevap
142
Favori
1.356.500
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • piyanistokan90 P kullanıcısına yanıt
    Madde madde karşılaştıracak olursak:

    -Malzeme kalitesi, Yol Tutuş, verdiği Güven hissi, Konfor, Güvenlik, Donanım gibi konuları hiç açmadan direkt olarak atlayabiliriz, tartışmasız olarak kimin kazandığı belli

    -Motor ve yakıt tüketimi: Her iki araçta da benzer motorlar kullanıldığı halde Lodgy, Scenic'ten yaklaşık olarak 250 Kg daha hafif bir araç olduğu için Lodgy, biraz daha iyi bir performans ve yakıt tüketimi veriyor diyebiliriz.

    -Arıza konusu: Scenic'lerde Lodgy'lere göre kat be kat daha fazla elektronik parça kullanıldığı için Scenic'ler muhtemelen Lodgy'lere göre daha sık arıza yapacaktır. Lodgy bu konuda az dijital parçadan dolayı daha avantajlı diyebiliriz.


    -İkinci el konusu: Bu konuda Lodgy'nin 2. el piyasası daha hareketli ve de daha iyi. Scenic şu anda Türkiye'de satışı olmayan bir araç olduğu için ve de bu aracı alanlar araçlarını genellikle uzun süre boyunca satmadan kullandıkları için Scenic'in 2. el piyasası biraz daha durağan.

    ''ve en çok kafama takılan 3 - 4 yıl sonra satmaya kalktığımda hangisinden daha az zarar ederim onu düşünüyorum. Sonuçta 4 yıl sonra biri 4 yaşında iken diğeri 9 yaşında bir araç olacak aynı şekilde km de 45 - 50 bin daha fazla olacak. ''


    Km ve yaş konusunda haklısınız. Sıfır arabalar her zaman 2. el arabalardan bu konuda daha iyidir. Fakat diğer bir yandan bakıldığında ise siz Lodgy'i 4 sene kullandıktan sonra satarken o günün teknolojileri ve donanımsal şartlarını zar zor karşılayan (hatta belki de hiç karşılamayan), orta-alt segment bir markanın aracını satıyor olacakken Scenic'i alıp 4 sene sonra sattığınızda o günün şartlarını muhtemelen kolaylıkla karşılayan ve de orta-üst segment bir markanın üst sınıf bir aracını satıyor olacaksınız.

    Objektif olduğumu düşünmüyorsanız aynı soruyu Lodgy başlığında da sorabilirsiniz, orada da yanıtların değişeceğini pek sanmıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sametykcll -- 14 Ekim 2016; 22:16:08 >




  • "Direksiyon Kilidi Devrede"

    Bugün ana gündemim bu oldu. Aracı park ettikten sonra tekrar çalışmadı. START tuşuna basınca bir iki saniye bekliyor sonra göstergede bu hata mesajı çıkıyor. Hiç marşa basmıyor bile araç.

    ÇÖZÜM:
    * Direksiyonun üstünde ve altında bulunan iki kapağı alttaki iki vidayı sökerek çıkarın. (sinyal kolunun ve silecek kolunun arasında kalan kapaklar)
    * Kapakları çıkardıktan sonra eğilip direksiyonun altından bakınca siyah küp şeklinde bir kutu göreceksiniz. (direksiyon kilidi denen malzeme bu)
    * kilit kutusunun önündeki büyük vidayı sökerek yerinden çıkarın.
    * Bundan sonraki kısımlar internette video olarak var. Kutunun nasıl açıldığı, neyin onarıldığı gibi. Sadece kutuya nasıl ulaşıldığını bulamamıştım. Onu da ben anlattım :)

    ÖNEMLİ: Kutunun kapağını açmadan önce sabitlemeniz gereken bir parça var. Onu sabitlemeden açarsanız geri kapatmak için uğraşmanız lazım. Fotoğrafta X ile işaretlediğim kısım hareketli. Çizdiğim gibi bir bant ile kapağı açmadan sabitleyin onu. Ben çözene kadar 3 saat uğraştım :)



    Başına gelen olursa yardım ederim.
  • şimdi tüm herkez bılen bılmeyene yazıyorum.

    ustası benım kadar bılmez bu bır tum sorulara burda cevap yazıyorum
    1 arka kapılardan gelen surtme sesı kelebek kısmının gevsemesıden dolayı megane yazar orda orda hava alır cunku
    2 hıcbır zaman alt takım yaptırırken sadece rot ve tabla ile kalmayın cunku secenıc 2 de dıreksıyon kutusu ıle rot basına kadar tum parcalar trv marka dır ve tamamı 250/300 tl olarak satılır dıkkat burası onemlı dusunu sımdı 2 rot kolu rotbası lasanız yan sanayı olur oda 150tl cıvarı en ıyısı dıreksıyon kutusunu alın cunku hepsı tek para ve renauutmaıs ole trv aynı urun
    3sun66uuf tıkırtısı 30 tl lık parca arka takos kızagı ıle gecer
    4 mutlaka aracınıza 5/30 elf yag koyun sesız bır arac olur
    5otomatık olanlar sakın ha şanzuman yağı bozulmadan şanzuman bozulmadna degıstırmesın
    her 80000 km de şanzuman elektro vana degıstırın vıtes kutusu yazmasın dıye
    6 marş basmıyor ıse bırıncı olarak bunların dınomamnun sase kaplo vıdaı pas tutar kronık ıkıncı ısıe sanzuman devır kapturu var oda toz olur veya bozulur fıyatı 170 tl
    volan kapturu degıldır cunku bunda yolda gıderken araba altında gıder gelır dıkkat edın
    park senseru arızasında ya buzy yada sensor bozar ozaman sensor bozuksa hemen gıdın sanayıde yenı bır park sensoru alın daha ucuza gelır cunku sensorun tanesı 180tl




  • Merhabalar,

    Ben askerliğimi 1998-99'da Ankara'da Kara Kuvvetleri Komutanlığı'nda yapmıştım. O dönemde orgeneral ve korgenerallere siyah Mercedes, tümgeneral ve tuğgenerallere siyah Megan I veriyorlardı. Önemli bir toplantı olduğunda avluda birsürü Megan toplanınca uzaktan karafatmalar gibi görünürdü bana. Daha sonra eşimin şirket arabası olan Broadway ve Clio Symbol ile de su kaynatıp yollarda kalınca Renault markasından iyice soğuyup kesinlikle almam, hele Megan asla demiştim. Çalıştığım şirketten aldığım 1997 Corolla ile gayet mutlu iken çocuk sahibi olduk. Kayınvalideye araba bakarken 2004 Nisan ayında Türkiye'de yeni piyasaya çıkan Scenic II'yi gördüm ve aşık oldum.

    Krediydi, hurda araç indirimiydi falan derken verdik Corolla'yı aldık Scenic II'yi. Dynamic almayı düşünürken bir baktım 600 milyon daha vererek Privilege alıyorsun. Yarı deri döşeme ve bej renk bence çok daha kalite katıyor. Privilege 1.6 otomatik+tekno paket+executive paket. Scenic II benim ve eşimin araba olayına bakış açısını değiştirdi. Yüksek sürüş, çok geniş hacim, otomatik el freni ve farlar. Arabaya biniyorsun, çalıştırıyorsun ve gidiyorsun. Hava karanlık mı, el freni çekili mi dert etmiyorsun. Biraz çok yakıyor haliyle. İstanbul içi 12 litre/100 km. İstanbul'dan Bodrum'a giderken ortalama 7 litreye kadar düşüyor. İzmir otobanında da 90 km gitsem daha da düşer ama çok sıkıcı oluyor. Yol bilgisayarı harika.

    Konfor mükemmel. Gürültü seviyesi çok iyi. Direksiyon süper. Direksiyondan ses sistemi kumandasında Renault çok başarılı. Direksiyonla beraber dönmeyip sabit kalması çok iyi bir tasarım. Kapıların ağırlığı bile hoşuma gidiyor. 500 YTL'ye +2 yıl garanti uzatması da aldım. Şu anda 61.000 km'deyim. Loto'dan para çıkmazsa daha yıllarca kullanırım

    Otomatik vitesi 5 vites olsa daha iyi olurdu. 4. viteste 3000 devirde 100 km yapıyor. Maksimum 198'e çıkmıştım, tabi devir 6000'e geldi. 5. vites olsa 2000-2500 arası 100 km yapsa uzun yolda tüketim daha da düşebilirdi. Bu arada yukarıdaki mesajlardan birinde söylendiğinin aksine, belli bir viteste belli bir devirde hız her zaman aynı olacaktır. Yani hızlanmaya bağlı olarak aracın 5. viteste 3000 devire gelince, bazen 100 km, bazen de 120 km yapması mümkün değildir. Bir de otomatik viteste 2. vitesin 2 kademesi var. Tiptronik kullanıma geçip vitesi 2'ye alınca yokuş yukarı çıkarken bunu daha iyi görebilirsiniz. 2. vites ilk kademede son hız 70 km civarı, buradan 2. kademeye çıkıyor, oradaki son hız da 100 km cıvarında.

    Scenic kullandıktan sonra bir çok arabayı beğenmez olduk. Keşke almamış olsaydık (!)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: basketfans

    Merhaba,
    Ben Scenic almak istiyorum bütçem 35- 40bin civarında, manuel vites ve dizel olmasını istiyorum. Genelde baktığım tüm araçlar 100000 km. nin üzerinde, merak ettiğim kasanın ağır olması ile birlikte motorun yıpranma durumu nedir? Kullanıp deneyimleri olan arkadaşlar cevap yazarsa memnun olurum. Bu motorlar kaç km yol yapabilir maksimum. İnternette 230000km üzerinde pek araç görmedim satılık, acaba motor ömrüyle mi alakalı bir durum mudur?

    Ayrıca 2009 ve sonrası modellerde belirgin bir problem, kronik hata var mıdır?



    2001 lerin motoru megan larla aynı. ondan dolayı söyleyebilirim ki 600000 km olanı gördüm. scenicler ise aile aracı olduğundan dolayı daha çok tatillerde ve hafta sonlarında kullanılan bir araç. yani şirketlerin kiraya verdiği araçlardan değil. ondan dolayı km ler çok değil. dizel araçlarda km çoktur biraz daha ama dediğim gibi aile aracı olduğundan dizellerin bile km si azdır. scenic dizellerde 2007-2010 modellerde 150 bin km normaldir. genelde uzun yol yapılmıştır çünki onlarda. eski modellerde 2001-2002 de bobin sorunu 2004-2006 da ise ekran gösterge sorunu vardı. 2006 dan sonrakilerde hiç bir kronik sorun görülmedi.




  • Arkadaşlar bu sitenin kurucusu yöneticisi kim bilmiyorum ama az önce sayfanın başında bir reklam dikkatimi çekti. "TANRIYA İHTİCACI VAR MI ?" diye bir başlıktı. Merak ettim "tik" 'ladım Hristiyanlık propagandası olduğu çıktı.
    Aman DİKKAT ! diyorum. Benim imzamda Kuran'dan bir ayet var diye imzamı kural dışı sayıp kaldırdılar. Kendileri Hristiyanlık propagandasını reklam yapmışlar. Bunu yapanları Yüce Allaha (c.c) havale ediyorum.
  • xlboxer kullanıcısına yanıt
    aile aracı arıyorsan kesinlikle scenic. geniş, yakıtı ve parçaları çok ucuz. sceniclerin parçaşarı ile meganların parçaları uyumlu.
  • bu yazılanları daha önceki sayfalardan aldım. scenic alırken bir fikir verebilir düşüncesindeyim.



    2004-2005-2006 modeller scenic II nin ilk kasasıdır. üç farklı versiyonda çıkmıştır. Authentique, dinamigue ve priveligedir. Authentigue versiyonda, anahtarsız Renault Card Sistemi, ABS + EBV, Fren Destek Sistemi (AFU), çift kademeli açılan sürücü ve yolcu hava yastıkları, yan hava yastıkları, perde hava yastıkları, klima, yükseklik ayarlı, ön gergili ve güç sınırlayıcı ön emniyet kemerleri, ön gergili arka emniyet kemerleri, ani durmalarda 4'lü flaşörlerin otomatik yanması, Isofix bağlantısı, immobiliser, Türkçe uyarı ekranı, yol bilgisayarı, 4x15 W radyo-teyp, değişken takviyeli, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon ve yükseklik ayarlı sürücü koltuğu standart olarak sunuluyor. Ayrıca Panoramik Elektrikli Açılır Tavan opsiyonel olarak sunuluyor.

    Dynamique versiyonunda ise, Authentique versiyonunda bulunan ekipmanlara ek olarak Otomatik Park Freni, elektronik klima, raylı orta konsol, Otomatik yanan farlar, yağmur sensörü, ışığa duyarlı iç dikiz aynası, elektrikli arka camlar, atermik ön cam, arka ve yan camlarda güneşlik, deri direksiyon volanı, standart olarak sunuluyor. Panoramik Elektrikli Açılır Tavan ise opsiyonel olarak sunuluyor.

    Ayrıca Dynamique versiyonunda 2 farklı opsiyon paketi bulunuyor. Pack Techno: ESP + ASR + CSV (yetersiz dönüş kontrolü), Lastik Basınç Ayarları Kontrol Sistemi, Park Yardım Sensörü, hız ayar ve sınırlayıcı, elektrikle katlanan dış dikiz aynaları, telefon ön hazırlığı.
    Pack Executive: 4x15 W Radyo-Teyp + 6 'lı CD çalar, Xenon far ve far yıkama sistemi; 1.6 16v, 1.6 16v BVA ve 2.0 16v motor seçeneklerinde açık renk iç ambiyans ile sunulan Privilege versiyonunda, Dynamique versiyona ilave olarak Deri Döşeme seçeneği opsiyonel olarak sunuluyor.

    Bu paketler sadece dinamik ve privelige versiyonlarına satılmış. priveligenin dinamikten tek farkı bej yarım deri döşeme ve araç iç rengidir. 2004-2005-2006 sceniclerde opsiyon olarak 4 farklı paket ve opsiyonlar vardır bunlar 1 Pack Techno 2- Pack Executive 3- açılır cam tavan 4- deri döşeme( deri döşemede aracın içi ful deri döşeme oluyor normal priveligeler yarı deridir.)

    Bir aracın resminden dahi bu paketlerin olup olmadığını anlayabilirsiniz. Örneğin araçta zenon far (far yıkama memelerinden anlaşılır) ve orijinal park sensörü veya hız sabitleme sınırlama varsa yukardaki yazılı iki pakette vardır. Ayrıca cam tavan ve full deri döşeme varsa diğer iki pakette var demektir.

    2006 sonrası makyajlı sceniclerde bir çok versiyon var exp.,, sportvay, yine en üstü privelige. 2006 sonrası scenic versiyonları hakkında çok fazla bilgi sahibi değilim ama gördüklerim kadarıyla 2006 ve öncesi scenicler daha dolu oluyor. Örneğin hiç bir ilanda full deri döşemeli scenic görmedim. Esp li 2007 ve sonrası scenice çok az rastlıyorum.

    makyajlı scenicte bazı kronik sorunlar giderilmiş diye biliyorum. Fakat alacağınız araç 2. el olacağından 2007 öncesi olsa da ilk sahibi tarafından giderilmiştir. Makyaj öncesi sceniclerde en kötü kronik sorun gösterge panellerinin bir bozulmasıdır. Fuul servis bakımlı sceniclerin göstergesini servis ücretsiz değiştiriyormuş.

    Donanım fazlalığı olarak sorarsanız tavsiyem 2004-2005-2006 scenicleri tavsiye ederim. Kendi içimden geçen tavsiyeyi sorarsanız en temiz en yeni olanını tavsiye ederim. Yalnız kesinlikle bir iki lira fazla verin bütün paketlere sahip scenic alın. Örneğin benim aracımda (2005 privelige) deri pakette dahil bütün paketler mevcut arkadaşımın 2006 dinamik var onda sadece Executive paket var ve iç rengi siyah ve inanın ayna araba olasına rağmen benim araca binince daha farklı bir araca binmiş gibi oluyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omarabi -- 9 Ekim 2015; 15:28:14 >






  • RENAULT SCENİC TEAM TÜM ÜYELERİMİZE DUYURU ;
    ARTIK BEKLENİLEN ZAMAN GELDİ DİYE DÜŞÜNÜYORUZ VE DE İSTANBUL BULUŞMASINI GERÇEKLEŞTİRMEK ÜZERE İSTANBUL VE ÇEVRESİNDE Kİ TÜM ÜYELERİMİZİN KATILIMINI BEKLİYORUZ.
    ÖNCELİĞİMİZ ÜYELERİMİZİN KATILIM YOĞUNLUGU VE SONRASINDA MEKAN YER HEP BERABER BELİRLİYECEĞİZ
    HADİ ŞİMDİDEN HAYIRLI UĞURLU OLSUN.YAPALIM ŞÖYLE GÜZEL BİR SENİK KONVOYU ARKADAŞLAR
    TÜRKİYENİN TEK SCENIC FORUM SAYFASI
    RENEULT SCENİC TEAM : https://www.facebook.com/groups/renaultscenicteam/









  • EVET ARKADAŞLAR

    dün itibari ile 2006 renault scenic 2 Dynamique aracımı istemedende olsa satmış bulunuyorum acısıyla tatlısıyla bir çok anım oldu aracı 1 yıldır kullanıyordum bu 1 yıl içerisinde türlü sorunlar çıkardı normal şartlarda bu kadar sorun çıkaran bir araçtan nefret etmem gerekirdi ama inanın satarken üzülerek sattım çünkü çıkardığı sorunlar bir yana yaşattığı konfor ve donanım özellikleri dertlerini unutturmaya yetiyordu

    aracım özellikle yağışlı havalarda hep arıza veriyordu elektronik bir araba olduğundan dolayı bir sensörü su veya nem kapmasın anında arıza yapıyordu şunu anladım ki bu arabaların keyfini sürmek istiyorsan 0 KM alacaksın benim gibi 9-10 yaşında alırsan ister istemez bu tür sıkıntılar olabiliyor yaşı itibari ile

    1.sorunum aracı ilk aldığımda sağ farı yanmıyordu ampul patlamış dedik 100 TL filan aldık o şekilde aldıktan sonra ampulün sağlam olduğunu öğrendik sorun xenon far ateşleyicisinde dediler çıkmasını bulamıyorsunuz yetkili serviste 800 TL parça için istediler başımdan aşağı kaynar sular döküldü sonra internette çaresizce gezinirken EBUY denen sitede aynı parçayı buldum parçanın sıfırı slovakyadan geldi 3 günde hemde kargo dahil 260 TL'ye neyse parçayı aldık taktık far yine yanmıyordu çıldırdım resmen dedilerki düz bağlantı yapalım sorun gider bende elektronik araba ne olur ne olmaz diye bu işe girmedim sonra sorunun far beyninde olduğunu anladık 40 TL ye tamir edildi sorun çözüldü 100 TL de yeni ampule verdim eskisi pır pır yanıyordu il sorunum anliyacağınız 260+140=400 TL tuttu

    tabi fara müdehale etmek için ön tamponun tamamen sökülmeside cabası bu sebeple kimse bu işe girmek istemedi para verdiğimiz halde rica minnet ustaya iş yaptırdık

    2.sorunum eskişehire giderken oldu yağmurlu bir havada otomatik vites arıza verdi 3 ten yukarı çıkmıyor konuya yine bu sitede değinmiştim tabi bilmiyorumda işi meğer 3 koruma vitesiymiş arıza olunca kendini korumaya alıyormuş bayağı bir yolda cebelleştim izmite gelene kadar daha sonra izmitte bir şanzımancı buldum adam 4000 TL masraf çıkardı yine dünya başıma yıkıldı tanıdık bir ustam vasıtasıyla istanbul bostancı oto sanayiye gittim cemil ustayı buldum adam harbi ustaymış kime gitsem bilgisayara takıyor fiyat veriyor adam direk kaputu açtı kontrollerini yaptı beyin filan hepsine baktı dediki sorun vites konum şalterinde içini bir açtı içine su girmiş yağ girmiş çamur olmuş içi kapakların arasındaki conta zamanla eskimiş 10 yıldır ne olacak ki neyse temizlersem 50 TL iş çözülür yenisini takarsam 150 TL orjinal parça 50 TL işçilik 200 dedi bayram ettim hemen 200 TL verdim parçayı değiştirdim aynı parça opelde 600 TL imiş mesela bunuda usta söyledi odur budur vites kutusu arıza yapmadı çok şükür burada yorumları filan okuyordum selanoid filan diyen şanzımanı yenileten bir sürü para veren insan gördüm işinin ehli ustaya rastlamak harbi güzel oluyormuş

    3. sorunum şu oldu araç devamlı su eksiltiyordu ve bu suyun nereden eksildiğini bir türlü bulamıyorduk hatta eskişehir dönüşü yedek su kabında hiç su kalmamıştı derken bir gün motora antifiriz koydum ve aracın altından su akmaya başladı meğerse radyatör delikmiş ben antifirizi koyunca delik yer iyice açılmış benden önceki adamın eşi önden arabayı hafif çarpmış buda radyatörü delmiş ön park sensörleri çalışmıyordu zaten bu olay yüzünden ama radyatörün delik olabileceği hiç aklıma gelmemişti tabi gittik radyatörcüye tamir olmuyor değiştirdik 360 TL radyatöre verdim kale radyatör aldım 1 yıl garantili tabi usta tamponu sökme işine girmek istemediği için engin tecrübesiyle üst kısımda bazı yerleri sökerek radyatörü taktı bu olay sırasında fara giden kablolardan birini zedelemiş 2 gün sonra bir baktım far yanmıyor tabi ben kablonun zedelendiğinide bilmiyorum o an yine gittim elektirikçiye dedim bunun far yanmıyor beyin tamir oldu bir daha tamir olurmu usta dedi olmaz dedim ya herro ya merro düz bağlantı çekelim usta beyine bir dünya para veremem neyse elektirikçi bu sefer yine ön tamponu indirdi olduğu gibi aşağı tampon vidaları yalama oldu sökülüp takılmaktan o esnada bir baktı kablo zedelenmiş neyse onu tamir etti far yandı düz bağlantıya gerek kalmadı 40 TL de ustaya verdim bu konuda kapandı

    4. sorunum klima olayı oldu tam yaz ayına giriyoruz klima sapıttı çalışmıyor zaten vites arızasında da ne alakaysa elektronik klimada etkilenmişti çalışmıyordu ara ara çalışıyordu ayrıca vites arızasından sonra park fireni sorunu vermeye başlamıştı araba fren çalışıyordu ama ekran park freni sorunu veriyordu sildirdim filan yine aynı neden yaptığını bilemiyordum ama park freni çalışıyordu zaten o şekilde sattım arabayı bu sorunu çözemedim yani neyse yaza giriyoruz klima finito gittim gaz bastırdım klimacı akrabam var sağolsun para almadı çalışmaya başladı klima dedim tamam iş bitti 2 gün sonra yine aynı çalışmıyor neyse araştırdım ettim klima rezistansı diye bir parça varmış o değişmesi gerekiyormuş parçada ön konsolun içinde anasının nikahında bir yerde tabi ustalar konsol sökülecek diye uğraşmak istemiyorlar dedim ustaya alet edevat varmı sende var dedi bana ver ben sökeyim becerebilirmisin dedi dedim başka çare varmı neyse aldım elime tornavidayı 20 tors anahtarını filan giriştim yolcu tarafının altını ve orta vites konsolunu olduğu gibi söktüm zaten oraları sökünce neyle uğraştığımı anladım her yer kablo dolu hyundai getzi olan bir adam geldi yanıma dediki usta bu ne böyle dedim dert :) aracının kıymetini bil neyse rezistansı buldum söktüm baktık rezistans tamir olmuyor daha öncede arıza yapmış belli üzerinde işlem görmüş tamir olmuş yenisini aldım rezistans rezistans kablosu işçilik (işçilik diyorum usta sadece lehim yaptı 40 TL aldı söktüklerimi yerine yeniden ben taktım yaptığı sadece lehim yapmak oldu insaflı adammış 40 TL işçilik aldı) toplamda 380 TL tuttu bu olayıda böyle atlattık ama klimam asla bir daha eski performansında çalışmadı bunuda ekliyim

    5.sorunum bagaj amortisörleri patladı 25 TL ye çözdüm

    6.sorunum yine yağmurlu bir günde kadir gecesiydi camiye gittim dünüşte bir şimşek çaktı bir kıyamet koptu yağmur boşaldı gökten uyarı sesi yine dııııııııttttt eyvah dedim ne gitti yine yağ basınç uyarısı veriyor araba beraberinde motoru stop edin diyor
    ortada kaldım aldığım sevaplar küfürün bini bir para mahsup edildi gece gece :) gitsemmi kalsammı anlamadım dedim ya herro yamerro bastım eve gittim arabaya toz konsa dert eden ben artık umursamaz olmuştum ne olacaksa olsun modundaydım hatta üzerine bir kaç gün daha bu şekilde kullandım gaza basınca uyarı gidiyor gazı kesince dıııııııt yine ses ses devamlı ötüp sustuğu için artık rahatsızlık vermeye başladı sanayiye gittim usta dediki yağ pompası değişebilir ne kadar 500 TL ama biz en ufağından başlayalım basınç müşirinden eğer sorun düzelmezse o zaman yağ pompasına geçeriz dedi neyse değiştik 40 TL düzeldi dahada uyarı vermedi

    7.sorunum trigeri değiştikten sonra başladı triger değişirken su pompasıda değişti tabi araca yeniden su eklendi ama bu suyu ara ara kontrol etmek gerekiyormuş sistem çalıştıkça araba su eksiltebiliyormuş usta tabi bana bunu söylemedi bir gün bir baktım hararet yükselmiş çektim kenara baktım su yok arabada neyse üzerini tamamladım araç normale döndü yine birgün akşam vakti istanbula gidiyoruz yine hararet çıkıyor açtım kabı baktım yine su yok üzerini tamamladım devam ettim arabaya hava yaptırmışım hararet inmiyor bir türlü o şekilde 3 gün kullandım hararet arttıkça sıcak şekilde klimayı açıyorum hararet düşüyor tabi arabanın içinde yaz günü kızamık çıkardık adeta tavanı açıyoruz yok camları açıyoruz yok yanıyoruz arabada o şekilde istanbuldan geldik havasını aldık bu arada havasının nasıl alındığınıda öğrendim dedim bu sefer oldu ama yok hararet çıkıyor devamlı usta dedi bunun silindir kapak contası yanmış değişecek ne kadar 2500 TL sinirlendim aldım arabayı çıktım başka bir ustaya gösterdim o ustada bunların kapak contaları çeliktir öyle kolay kolay arıza yapmaz dedi hararet müşirini değişelim olmadı termostadı değişiriz oda olmazsa kapak contasına girişiriz dedi tamam dedim müşiri değiştik olay bitti müşiri 45 TL ye aldım 40 TL işçilik verdim 85 TL

    bu arada termostatın üzerindeki radyatörün havasını alan kapak düştü bulamadık sibop kapağı o kısma uyuyor bu sebeple demir bir sibop kapağı alıp oraya taktım buda o kapağı düşürenler için ekstra bilgi olsun arkadaşlar

    8.sorunum araç bobin yaktı eşim kullanıyordu yine yağışlı bir yaz günü eşim aradı dedi araba titriyor üşümüştür filan diye dalga geçtim :) neyse atladım motora yanına gittim baktım herşey normal dedim rolanti düşebilir yağışlı havada ondan yapmıştır neyse yokuşa geldik araba gitmiyor gaz yemiyor sıtma gibi titriyor işin tuhafı vites kaba bir şekilde tak diye atıyor vuruntu yapıyor dedik vites kutusumu acaba yine arıza verdi neyse o arada aklıma eski brodwaydeki yaşamış olduğum arıza geldi ondada araç gaz yemiyor titriyordu yokuş çıkmıyordu neyse kaskodan çekici çağırdım doğru sanayiye dediler bobin bozulmu ne kadar 100 TL buyrun efendim dedim ustaya değiştiler sonra araba fişek gibi oldu bobin olayı kronik sorunmuş bunlarda değiştimi 4ünü değişmeyi tavsiye ediyorlar o an 400 TL olmadığı için ben tekini değiştim bakalım yeni sahibinde hangisi fire verecek belkide vermez

    bunlar aklıma gelen sorunlar aklıma gelmeyen ufak tefek şeyleride var hatta kendi kendine düzelen arızalarımda oldu bir ara kapı kilitleri kafayı yemişti yağmurlu havalarda kendisi açılıyor kendisi kapanıyordu yazın düzeliyordu bunun dışında camide namaz kılarken cebimden kartlı anahtarı çalmışlar yenisi 130 TL idi ama yaptırmadım o şekilde sattım

    yani araç yaşı itibari ile elektronik aksam konusunda fire vermeye meyilli özellikle kış aylarında sıfır alıp binen tadına doyamamıştır ama bizim gibi 9-10 yaşında alanlar için problem olabiliyor
    alırkende 30.600 TL ye aldım 29.000 TL ye sattım yaptığım masraflarda cabası yani zarar ettim
    ama tüm bunlara rağmen satarken içim gitti çünkü tüm dertlerine rağmen konforuyla bu dertleri unutturan bir arabaydı tabiki bir dahaki arızasına kadar :)

    tavsiye edermisin derseniz konforu için evet ama yaşadığım tüm bu sıkıntılar beni biraz bunalttı maddi olarakta çok etkiledi hatta yazın tatile gitmeyi planlıyordum hayallerim vardı soğutuculu torpidoya kolamı filan koyacaktım yolda serin serin içecektim filan ama klima tam randıman vermiyorki torpidoyu soğutsun :) her neyse nasip olmadı arabaya güvenip uzun yola çıkmayıda maçam yemedi yolda kalırsam yaşayabileceğim rezilliklerden korktum birde her yerde ustası yok bundan önce broadway kullanıyordum hakkariye git yolda kalmazsın ustasınıda bulursun ama bunların ustası her yerde yok yetkili servisin kucağına düşmeyin zaten anında görüntü

    şu an 2013 model 27 bin km de citroen c3 aldım scenicin yanından bile geçemez aradığım oluyor çoğu zaman keşke 80 bin tl filan bütçem olsa da yeni kasasını alsam ama oda yok mecburen yaşı genç km düşük bir arabada karar kıldık ve bütçemiz buna el verdi scenic maceramızda şimdilik burada sona erdi bakalım ileride ne olacak zaman ne gösterecek

    yazdıklarım uzun oldu ama ne yaşadıysam yazdım okuyanlara şimdiden teşekkür ederim

    HOŞÇAKALIN SCENİC SEVERLER BİRGÜN BELKİ BİR YERLERDE BULUŞURUZ OGÜN GELENE KADAR KENDİNİZE İYİ BAKIN



















    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pago -- 2 Eylül 2016; 12:39:40 >




  • lastiği tamamen indirin. sonra 41psi hava basın. sonra olması gereken değere düşürün.
  • Eski bir mercedes w246 B200 kullanicisi, yeni 2004 scenic sahibi olarak scenic ailesine katilmis bulunuyorum. Aracımı bugun tosyadan aldım. Tokata getirdim. İlk izlenimim fiyatina göre çok konforlu ve donanımlı...
  • Sovalye5225 S kullanıcısına yanıt
    balata bımıs on veya arka gıt baktır hıdrolık balata bııtıgı ıcın onunn boslugunu alır ve sevye duser ve lamba yakar
  • kaset caları sokun yerıne orjınal mp3 takın oluyor ayrıca cd changer fısı yerıne usb apartı var onun fıısını oraya takın gelsın sıze
    sınırsız muzıkolunu an varrde kır
    perde kıran varsa yassın soyleyım tamır yolunu 2006 oncesı
  • mehmetbilen kullanıcısına yanıt
    Scenic 2'lerde bildiğim kadarıyla donanım sıralaması şu şekilde:

    Authentique: En boş donanımlı Scenic'tir. El freni Manuel, arka camlar otomatik değil, CD çaları yok kaset çaları var, kliması Manuel, cruise control yok, açılamayan cam tavan (hatırladığım kadarıyla), döşemeleri tamamen koyu renkte, kol dayaması yok.

    Prilivilege: Extreme ile birlikte en dolu Scenic versiyonudur bildiğim kadarıyla. Elektronik park freni var, 4 cam otomatik, açılabilir cam tavan var, kliması otomatik, CD çaları var, Cruise control var, döşemeleri bej renkli, kol dayaması var.

    Hatırladığım farklar bu şekilde.
  • arkadaşlar .



    hızlı ve güncel yardımlaşma ve bilgi alışverişi için bir aile grubumuz var Renault Scenic Türkiye. diye facebookta arayın ve buyrun katılın..sceniclerle ilgili her şey....
  • kadobay kullanıcısına yanıt
    Kadobay o bahsettiğin başka bir facebook grubu kardeşim..

    Bizim grubun tam olarak adı arkadaşın da dediği gibi: Renault Scenic Türkiye
  • Scenic2lerin grand olanlarinin hepsi 7 koltukludur.
    Scenic3lerde grandlar 5 koltukda olabiliyor 7de.

    Megane ile motoru ayni oldugundan yakiti da cok farkli degildir muhtemelen. Zaten fransiz araclari az yakmasi ile bilinir. Yakitinin xtrailden dusuk olacagi kesin ama.

    Acikcasi sizin icin bagaj cok onemli ise scenic alin. Ozellikle de cam tavan alin. Scenicin keyfi cam tavanla cikiyor asil
  • Yetkili servis lüzum yok dedi. Yakıt tüketimi için de bujiler tekrar yenilendi, bonus olarak araç izolasyonu tavsiyesinde bulundular ve bir kaç yerde boya dökülmesi var.
  • arkadaşlar ,

    scenic kullanıcıların daha aktif olduğu ve aktif güncel arızaların çözümleri , usta ve servis tavsiyeleri, sosyal yardımlaşmaların gerçekleştiği, ailece buluşma ve etkinliklerin gerçekleştirildiği çok güzel bir aile facebook grubumuz var, ayrıca her ilimize ait hızlı iletişim ve yardımlaşma amaçlı whatsapp gruplarımız var... scenic kullanıcıları ve scenic almak isteyen herkesi gruba bekleriz...baştan söylüyorum , geldiğinize pişman olmayacaksınız...

    grubumuzun facebook sayfa ismi :<<<>>>> renault scenic Türkiye (T) <<<<>>>> sonunda T olan !! sayfa nezih ve saygın aile ve kişilerden oluşmaktadır..grup yönetimi titizlikle ve çok ince düşünerek yönetilmektedir..grup içi her hangi bir ücret talebi yoktur... grup sticker logo temini tamamen ücretsizdir....gruba katıldıktan sonra hangi ildeyseniz o ile ait whtsap yardımlaşma grubuna da katılabilirsiniz... hayırlı olsun...ben Renault scenic Türkiye (T) ; (facebbook) ,istanbul kaptanlarından Mehmet Bilen.

    saygılarımla....




  • Arkadaşlar sorulan sorulara cevap verilmeyecekse kapatın gitsin sayfayı.Facebook çıktı forum bozuldu, Facebook olmayan napsın.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.