Şimdi Ara

SCENİC SEVERLER BURADA TOPLANALIM (433. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13.161
Cevap
142
Favori
1.355.805
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 431432433434435
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkhan1

    eksoz emisyon kontrol edin benim ustaya götürdüm bakarbakmaz kam mili dedi 130 tl değiştirdi sorun bitti ancak benim arabada çekiş sıkıntısı filan yoktu

    ''ekzos emismiyonu kontrol edin'' uyarısı %80 Ateşleme bobinlerinden kaynaklanmaktadır.Tabi bazı durumlarda kam mili , lpg ve sıcaklıktanda kaynaklana biliyor..

    Eğer bobinleriniz Fabrika çıkışlı ise genelde sorunludur çözümü ise bobinlerin hepsini Valeo marka Güçlendirilmiş Bobinle değiştirmeniz gerekir...güçlendirilmiş bobinlerin kafası YEŞİL renktedir.Fabrika çıkışlılar genelde bordo ve gri renktedir.
     SCENİC SEVERLER BURADA TOPLANALIM
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkhan1

    eksoz emisyon kontrol edin benim ustaya götürdüm bakarbakmaz kam mili dedi 130 tl değiştirdi sorun bitti ancak benim arabada çekiş sıkıntısı filan yoktu

    Kam mili değildir. Kam mili kaptörüdür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jarmusch

    Yorumunuz için teşekkürler, migo

    Acaba yanlış mı biliyorum: Techno ve Executive paketler Privilege modellerinde var, Dynamique'te yok? Bu bilgim, forumda birkaç sayfa önce model ve donanımları açıklayan bir yazıdan ibaret. İlanda da bu donanımlar (Techno + Executive paket) yazıldığı için yanlışlıkla Dynamique işaretlendiğini düşünmüştüm. Bu ilandaki verilen bilgilerde bir tutarsızlık var sanırım. Henüz araç sahibinden bir cevap almadığım için ilanvereni zan altında bırakmak istemem. Cevap geldiğinde paylaşırım.

    Açıkçası fiyat/donanım olarak, bir miktar pazarlık payını da dahil edersek uygun buldum. Bir yıl içindeki arz/talep değişikliklerine bakıldığında, %15-20 civarında bir artış var. Ben 2001 Scenic RXT 1.6 16v otomatik vitesli otomobili alırken, internet üzerinde satış yapılan sitelerde otomobil fiyat ortalaması 15.000-16.000 TL. iken, şimdi 18.500-19.000 TL. aralığında. Bu rakamları satış fiyatları olarak söylemiyorum. Arz rakamları bu. Tabii ki ikinci elde piyasayı talep şekillendiriyor. Bunu, sadece fiyat artış oranları için belirttim. Dolayısıyla; sizin aldığınız otomobilin km/fiyatı ile ilandaki aracı kıyasladığımda rakam kabul edilebilir görünüyor. (Sizin otomobilinizin de 2006 olduğunu varsayıyorum.)

    İkinci el otomobil almak da, satmak da uzmanlık, ahlâk ve sabır işi. Hepimiz için hayırlısı.

    Arkadaşım sen 2003 model altını kastetmişsin heralde ama ben genel olarak şu bilgilendirmeyi yapayım, 2003 model üstü üretim yani SCENİC2 lerde privilege de olup ta , dynamique de olmayan yada opsiyon olarak alınamayan sadece 2 ŞEY VAR 1. DERİ KOLTUK(KREM DÖŞEME) , DİĞERİ DE KAPI KOLLARINDAKİ GÖZLER , geri kalanın hepsi dynamiqueler de de mevcut opsiyonlar 21000 TL ye sattığım scenic2 dynamique de hız sabitleyicisinden ön koltuklarda ısıtmasına kadar hepsi vardı , benim gördüğüm bazı privelegelerde yaklaşık 6-7 araçta bazı opsiyonlar alınmamış vaziyetteydi yani hız sabitleyici falan yoktu, SCENİC serisinde birçok şey opsiyon isteyen alıyor isteyen almıyor, boşuna ruhsatta bir sürü harf yok, AT, PT, PE tarzında.....
    Yani araç alırken authentique olmadıktan sonra privilege de , dynamique de fulldür , privelege biraz daha içsel görselliğin vurgulandığı , lüks denebilecek donanımların standart olarak sunulduğu versiyondur, yalnız bu demek değildir , her privilege dynamique den fazla özellikli ve iyidir , bazı dynamique ler full+full oluyor yani herşey var(sadece deri koltuk yok), full+full olanlar standart privilege den iyidir , sadece deri koltuk için ki kmsi 120binden fazla ise deri döşeme renk atmaya başlar, araca 3-4 bin lira fazla vermenin anlamsız olduğunun düşünüyorum, döşemeciler aynı malzemeden 750-1200 TL arası yapıyorlar.

    Full araç istiyorsanız bakacağınız , far önündeki fiskiyelerin olup olmadığı , farların orjinal mercekli xenon olup olmadığı , arka tamponda fabrikasyon park sensörüne, kapı kollarındaki kromajlara , içeride direksiyon üzerinde hız sabitleyici dümelerinin olup olmadığına bakmanız yeterli , bu özellikler olan araçlar full+fulldür,
    Deri koltuk takıntınız yoksa , bahsettiğim dynamiquelerden almanızı tavsiye ederim çünkü sadece kaplama için 3-4 bin lira fazla verilmez , Dynamiqueler in fiyatları internette şişirilmiş görülsede aslında parzarlık esnasında çok uygun fiyatlara alınabiliyor
    20bin ile 22.500 TL arasına tüm özellikleri olan bir SCENİC2 alınabilir , ikinci el piyasasında pek privilege gezmediğinden sahipleride çok çok fark varmış gibi fiyat çekiyorlar, haklı yanları da yok değil , çünkü piyasada gezen birçok scenic2 full+full değil vatandaş cam tavanlı her modeli full zannedip aldığından privilege sahipleri dynamiquelerde bazı özelliklerin olmadığı fikrine kapılıyor olabilir(bu arada ben araç alırken her iki versiyonu incelemiştim, 2. el bakarkende özellikle privilege baktım yalnız gittiğim araçların bazılarında hız sabitleyici yoktu ve döşemeler renk atmıştı , fiyatta yüksek olunca dynamiquelerin en fullerine bakmaya karar verdim, 2007 yılında babamla sıfırına bakmıştık o zamanda satış temsilcisi benim söylediğim farklar dışında opsiyon eksiği olmadığını söylemişti)....


    Jarmusch arkadaşım yazdıklarım sana hitaben olmuş biraz ama , yanlış anlaşılma olmasın genel bilgilendirme olsun diye yazdım bir kusurum varsa affola....
  • Yalnız SCENİC2 piyasasında en ölü araçlar full olanlar nededine gelince ,
    ne yazıktır ki kimse hatta bu aracı kullanan birçok kişi bu araçların donanımları hakkında hiçbir bilgiye sahip değil , forumlarda bazı arkadaşlarda bilgilendirme yapmasa , arasındaki fark bile ayırt edilemeyecek düzeyde,
    Aracımı satmaya kalktığımda kendi tanıdığım bile benim aracım full olmasına karşın gidip istanbuldan benim arabanın aynısı diye sunrooflu otantik alıp gelmiş ben senin arabanın aynısını hemde 130 binde 20.750 ye aldım dedi, bende anlatınca aradaki farkları benimkini almadığına pişman oldu, birkere sıfırı satılırken bu opsiyonlara alan kişiler neredeyse 10bin tl fazla ödüyor fakat satarken ne hikmetse ötekilerle 250 lira anca oynuyor çok yazık...
    Ben Manisa da oturuyorum , burada birçok scenic2 türedi , ama halen full olanlar parmakla sayılır düzeyde hepsi çelik jantlı hepsi kromajlı ama toplasan 2 3 tane tam full olanlar mevcut... bundan sonra satarım diye düşündüğüm aracı kesinlikle full almayacam , full araç adama zarar ettiriyor çünkü boş versiyonlarla kıyaslıyor müşterilerin %90 ı , bu kanıya şuradan vardım, 2005 megane 2 den (otantik versiyon clio da bile daha çok şey vardı öyle söyleyeyim) arkadaşla sattık arabadan 1000 TL kar ettik hemde 2 günde satıldı, başka bir arkadaş o araçtan 1000 TL fazla istiyor privilege halen daha satılmadı ki full olan araç daha bakımlı.... bizim türk milleti ucuz olsun kabak olsun diyor , boş arabaları daha çok seviyorlar çünkü 3 kuruş aşağı ama arasındaki fark çakma çin malları ile arasındaki fark kadar , birisi sanki gerçeği diğeri çakması gibi dışı aynı içinde hiçbirşey aynı değil
    bu sadece renault ta böyle değil , Toyota corolla nın fullünde kokpitte gözünüzün gördüğü , elinizin değdiği her yer deri ve yumuşak malzeme ile kaplı iken, boş versiyonunda her yer bildiğiniz mika malzemeden yapılmış, sert plastik, kolçak ta dahil olmak üzere birçok şey yok , teyb üzerindeki düğmelerde bile acayip kalite farkı var birinin yumuşak birinin ki çin malı radyolar gibi , utanmasalar koltuklardaki yayları bile sökeceklermiş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adrenaline-tr -- 24 Ocak 2012; 9:33:16 >
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberManS -- 23 Şubat 2012; 13:11:18 >
  • Mevzu zaten aracın satılıp satılmaması değil , Boş versiyonların dolu versiyonlara göre daha karlı olması ,

    boş aracı sıfır alırken 10 bin lira gibi bir fiyat aşağı alıyorsun satarken ise dolusu ile arasında taş çatlasın 1000 TL oynuyor

    bir çok kere tecrübe ettik , ne yazıkki bu böyle , her malın alıcısı var ama bu işten az zararlı çıkacam yada ben para kazanacam diyorsan , dolu görünümlü boş versiyonları tercih edeceksin.....

    akrabalarımla birlikte yaklaşık 12 13 araçta bunu tecrübe ettik , orjinal bile olsa dolu aracı ancak bilen kişi arıyor ve alıyor , diğerini herkes arayıp soruyor çünkü fiyat 500 TL aşağı ama , boşta para kazanırken doluda para kaybediyorsun o ayrı mesele

    Bunun sebebi vatandaşın kulaktan doğma bilgiyle yada bir tanıdığında görme ile araç seçimini yapması,

    Adam duyuyor Toyota corolla çok iyi arabaymış , gidiyor toyota corollalara bakıyor , en kusursuz en görüntüsü düzgün ve fiyatı en uygun olanı alıyor geçiyor , aracı aldıktan sonra donanımlarını meraklı ise öğreniyor.....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adrenaline-tr -- 25 Ocak 2012; 12:05:57 >
  • Hararet göstergesine gelince , sorun olduğunu düşünmüyorum , benim gördüğüm scenicler bir çoğunda genelde yarıda yada 1 birim fazlasında duruyor. yani bahsettiğiniz yerlerde....(4-5)
    Bunun sebebi honda daki soğutma suyu termostatının daha yüksek birimli olması olabilir bazı arabalarda 120 derece hatta 140 dereceye kadar termostatlar var Scenic lerin kaç bilmiyorum ama büyük ihtimalle birim farkından kaynaklı , ortalama olarak firmalar motor suyu sıcaklığının 60-80 derece aralığında kalmasına özen gösterir , ölçü birimi farklı bile olsa hemen hemen hepsi aynı sıcaklıklarda , su kaynatma , hortumlarda patlama , conta yakma v.s. yaşar, bazı araçlarda risk başlar başlamaz gösterge kırmızı bölüme gelir , bazı araçlarda kırmızı bölüm biraz paylıdır ortalarında sorun çıkartır.....(eski tip renoların bazılarında da yüksek birimli olduğu için conta yakan birkaç tanıdığım var kırmızının payı var diye biraz daha yol almaya kalkınca araç suyu koyuveriyor )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adrenaline-tr -- 25 Ocak 2012; 14:06:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberManS

    Neyse, soruma geleyim. Hararet göstergesi beş birimde sabitleniyor (toplam 9 birim). Önceki honda aracımızda ibre 1/4'te dururdu.

    Kitapçığına baktım, bir kayıt bulamadım. Bilgisi olan var mı acaba? Sanki biraz çok gibi geldi de. Bu normal bir durum mudur?

    Hararet göstergesinin seviyesi normal. Eğer termostat bozulacak olursa (Zamanla bozuluyor. Bende olmuştu.) soğuk havalarda açık ve düz bir yolda hararet düşmeye başlıyor. Normal olmayan durum bu.. Bu durum olursa termostatın değişmesi lazım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Clio98

    quote:

    Orijinalden alıntı: UberManS

    Neyse, soruma geleyim. Hararet göstergesi beş birimde sabitleniyor (toplam 9 birim). Önceki honda aracımızda ibre 1/4'te dururdu.

    Kitapçığına baktım, bir kayıt bulamadım. Bilgisi olan var mı acaba? Sanki biraz çok gibi geldi de. Bu normal bir durum mudur?

    Hararet göstergesinin seviyesi normal. Eğer termostat bozulacak olursa (Zamanla bozuluyor. Bende olmuştu.) soğuk havalarda açık ve düz bir yolda hararet düşmeye başlıyor. Normal olmayan durum bu.. Bu durum olursa termostatın değişmesi lazım..

    Abi seni tanımıyorum ama sende olmasan şu araçların derdinle ilgilenecek kimse yok.... ilk aracı aldığımda sizin yazdıklarınıza ve yanlış hatırlamıyorsam lahanasever isimli kişinin yorumlarına bakmıştım , baya yararlı şeyler paylaşmışsınız. sizde benim gibi meraklısınız ve insanlara yardımcı olmayı seviyorsunuz heralde, ben bu forumlarda çok pasif konumdaydım , baktım forum benim çok derdimi çözdü , bende bildiklerimin birilerine faydası olur diye buraya yazmaya başladım , hatta Marea varken Manisa da 3 tane arkadaşın sorununu çözmüştük çok mutlu olmuştum.....
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberManS -- 23 Şubat 2012; 13:11:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberManS

    Teşekkürler Clio98.

    20 gün oldu alalı, 2005 Scenic II'mizi. Aracın dilini anlamaya çalışıyorum hala. Bugün itibariyle forumun 80. sayfasına kadar okumayı başardım. Aldığım notları bir ustaya göstersem küçük dilini yutar galiba.

    Bir sorum daha var. Bizim araçta zenon farlar var. Farların sinyal kısımlarında güneş yanığı, çizilme ve sararmalar mevcut. Güneşli bir havada sinyallerin içi görülemeyecek kadar kirli; ama far bölümünde sorun yok, tertemiz. Sanıyorum iki bölümde farklı malzeme kullanmışlar.

    Gözümü kararttım ve Meguiar's Plast-x ürününü denemeye karar verdim; ama zımparalama olayı düşündürmüyor değil. Ürünü sipariş ettim, havalar ısınınca farların sinyal bölümüne zımpara atmaya niyetliyim. Bu tür bir uygulama deneyeniniz var mı acaba? Önerir misiniz? Bizim araçların xenon farlarını internette bulamadım. Hep klasik farlarını görüyorum. Acaba klasik far alıp yalnızca dış yüzeyi kullanılamaz mı? Fikir verirseniz çok makbule geçer.

    Bu uygulamayı önerirseniz fotoğraflı olarak burada paylaşacağım. Buradaki paylaşımlar harika. Elimden geleni ardıma koymamaya niyetliyim.

    Bir de, biraz pimpirikliyimdir kusuruma bakmayın, arabayı ilk çalıştırdığımda çok kısa bir ses geliyor, balata sürtmesi gibi bir şey. Dert edeyim mi? Ne dersiniz?

    Ustam farların içi zor görünecek kadar sarı ise ve sürekli buğulu gibi görünüyorsa plast-x bile çare etmiyor ,
    Zımpara yaparken çok dikkatli ol , biz makine ile yaptık birisine fazla kaçmış o far ayda bir cila istiyordu, ama iyi ki de yapmışız ,

    Ben gönderdiğim linktekileri uyguladım , baya faydası oluyor yalnız pasta cila yerine plast-x kullandım baya uzun süreli gdiyor , ayda bir bir süngerler araç yıkandıktan sonra 1 2 dakika sürer isen hep yeni gibi kalır.... birde bizim konuda yanlış hatırlamıyorsam 60 lı sayfalardada bu konuda bilgi paylaşımı olmuş
    Bu bahsedilen olayı sanayide yıllardır yapıyorlar , sadece plast-x denen pasta cila karışımı baya etkili olduğu için uzun dayanıyor....

    bu arada xenonlu far piyasada var yalnız kimse elinde tutmuyor , ben ilk aracı aldığımda farları değiştirmeye kalkmıştım da adam bana 1100 lira mı ne dedi kalpten gidecektim,

    http://forum.donanimhaber.com/m_32524961/mpage_2/f_/key_plast-x//tm.htm#54235619

    denemek hiçbirşey kaybettirmiyor hatta çoğu zaman kazandırıyor, zımpara işine girmeden önce sadece plast-x ile silmeni tavsiye ederim , doblo marka araçta zımparasız sadece alet ile 5 dk plast-x uyguladık farlar sıfır gibi oldu , halen daha da buğulanma yok..... fardaki çiziklerin resmini koyarsan arkadaşlar daha iyi değerlendirebilir çok çizik var ise zaten pasta cila yoluyla daha önceleri parlatma yapılmıştır. aşırı çizikli kısım için pek sağlıklı olmaya bilir.
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberManS -- 23 Şubat 2012; 13:12:00 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberManS

    Eyvallah hakan312,

    En geç haftasonu farların resmini çeker paylaşırım.

    Bu konuya ne diyorsunuz?
    quote:


    biraz pimpirikliyimdir kusuruma bakmayın, arabayı ilk çalıştırdığımda çok kısa bir ses geliyor, balata sürtmesi gibi bir şey. Dert edeyim mi? Ne dersiniz?


    ustam o konuda pek birşey diyemicem , bizzat deneyerek sesi duymam lazım, seste bir artış olmazsa bu tip şeyleri pek kafana takma, ben scenic2 konusunda uzman değilim , sanayide çok vakit geçirdiğim için bir çok araçta genel olarak tecrübe sahibiyim... forumda aynı sesi duyan birisi olmuşsa biraz daha açıklayıcı anlattığınızda çıkartabilir.... eğer içinize çok fazla kurt düşmüş ise bir servise gidip dinletin , genelde bu tip ses olaylarında ayak üstü yardımcı oluyorlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberManS

    Teşekkürler Clio98.

    20 gün oldu alalı, 2005 Scenic II'mizi. Aracın dilini anlamaya çalışıyorum hala. Bugün itibariyle forumun 80. sayfasına kadar okumayı başardım. Aldığım notları bir ustaya göstersem küçük dilini yutar galiba.

    Bir sorum daha var. Bizim araçta zenon farlar var. Farların sinyal kısımlarında güneş yanığı, çizilme ve sararmalar mevcut. Güneşli bir havada sinyallerin içi görülemeyecek kadar kirli; ama far bölümünde sorun yok, tertemiz. Sanıyorum iki bölümde farklı malzeme kullanmışlar.

    Gözümü kararttım ve Meguiar's Plast-x ürününü denemeye karar verdim; ama zımparalama olayı düşündürmüyor değil. Ürünü sipariş ettim, havalar ısınınca farların sinyal bölümüne zımpara atmaya niyetliyim. Bu tür bir uygulama deneyeniniz var mı acaba? Önerir misiniz? Bizim araçların xenon farlarını internette bulamadım. Hep klasik farlarını görüyorum. Acaba klasik far alıp yalnızca dış yüzeyi kullanılamaz mı? Fikir verirseniz çok makbule geçer.

    Bu uygulamayı önerirseniz fotoğraflı olarak burada paylaşacağım. Buradaki paylaşımlar harika. Elimden geleni ardıma koymamaya niyetliyim.

    Bir de, biraz pimpirikliyimdir kusuruma bakmayın, arabayı ilk çalıştırdığımda çok kısa bir ses geliyor, balata sürtmesi gibi bir şey. Dert edeyim mi? Ne dersiniz?

    Selam. Bu forumdan amaç yardımcı olabilmek. Olduysam ne mutlu bana.

    Far temizliği konusuna gelince, Aracımı aldığımda bendede aynı sorun vardı. Özellikle siyallerin olduğu üst kısım çok mat ve saramıştı. Sebebi güneş yanığıymış. Ben ilk önce burada bu işi yapan birisini buldum ve 50 TL karşılığında temizlettim ancak çok iyi olmadı. Daha sonra kendim çözüm arama yoluna gittim ve bende Meguiras'ın Plast-X ürününden aldım. Ancak bu üründe çok iyi sonuç vermedi. Plast-X uygulamak için önce zımpara yapmak gerekiyor. Çok ince 2000 ve 3000 numara ile zımpara ile. Ancak zamanla Plast-X'in etkisi geçtikçe farlar yine matlaşmaya başlıyor. Bu yüzden zımpara olayını özellikle farın ön tarafına (ışık veren) tavsiye etmiyorum. Bunun yerine kullanabileceğiniz yeni bir ürün var. SONAX çıkartmış. Geçen ay Bauhouse'tan aldım. Yeşil beyaz renkli tüp şeklinde (diş macunu tüpü gibi sıkmalık) bir ürün. Adını hatırlamıyorum ancak üzerinde özellikle plastik farları ve stop gurubunu parlatmak için olduğu yazıyor. fiyatıda, ya 17 yada 21 TL gibi bir şeydi. Tam hatırlamıyorum. Bu ürünü zımpara falan yapmadan uygulayabilirsin. Eğer makina ile yapabilirsen çok daha iyi sonuç alırsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Clio98

    quote:

    Orijinalden alıntı: UberManS

    Teşekkürler Clio98.

    20 gün oldu alalı, 2005 Scenic II'mizi. Aracın dilini anlamaya çalışıyorum hala. Bugün itibariyle forumun 80. sayfasına kadar okumayı başardım. Aldığım notları bir ustaya göstersem küçük dilini yutar galiba.

    Bir sorum daha var. Bizim araçta zenon farlar var. Farların sinyal kısımlarında güneş yanığı, çizilme ve sararmalar mevcut. Güneşli bir havada sinyallerin içi görülemeyecek kadar kirli; ama far bölümünde sorun yok, tertemiz. Sanıyorum iki bölümde farklı malzeme kullanmışlar.

    Gözümü kararttım ve Meguiar's Plast-x ürününü denemeye karar verdim; ama zımparalama olayı düşündürmüyor değil. Ürünü sipariş ettim, havalar ısınınca farların sinyal bölümüne zımpara atmaya niyetliyim. Bu tür bir uygulama deneyeniniz var mı acaba? Önerir misiniz? Bizim araçların xenon farlarını internette bulamadım. Hep klasik farlarını görüyorum. Acaba klasik far alıp yalnızca dış yüzeyi kullanılamaz mı? Fikir verirseniz çok makbule geçer.

    Bu uygulamayı önerirseniz fotoğraflı olarak burada paylaşacağım. Buradaki paylaşımlar harika. Elimden geleni ardıma koymamaya niyetliyim.

    Bir de, biraz pimpirikliyimdir kusuruma bakmayın, arabayı ilk çalıştırdığımda çok kısa bir ses geliyor, balata sürtmesi gibi bir şey. Dert edeyim mi? Ne dersiniz?

    Selam. Bu forumdan amaç yardımcı olabilmek. Olduysam ne mutlu bana.

    Far temizliği konusuna gelince, Aracımı aldığımda bendede aynı sorun vardı. Özellikle siyallerin olduğu üst kısım çok mat ve saramıştı. Sebebi güneş yanığıymış. Ben ilk önce burada bu işi yapan birisini buldum ve 50 TL karşılığında temizlettim ancak çok iyi olmadı. Daha sonra kendim çözüm arama yoluna gittim ve bende Meguiras'ın Plast-X ürününden aldım. Ancak bu üründe çok iyi sonuç vermedi. Plast-X uygulamak için önce zımpara yapmak gerekiyor. Çok ince 2000 ve 3000 numara ile zımpara ile. Ancak zamanla Plast-X'in etkisi geçtikçe farlar yine matlaşmaya başlıyor. Bu yüzden zımpara olayını özellikle farın ön tarafına (ışık veren) tavsiye etmiyorum. Bunun yerine kullanabileceğiniz yeni bir ürün var. SONAX çıkartmış. Geçen ay Bauhouse'tan aldım. Yeşil beyaz renkli tüp şeklinde (diş macunu tüpü gibi sıkmalık) bir ürün. Adını hatırlamıyorum ancak üzerinde özellikle plastik farları ve stop gurubunu parlatmak için olduğu yazıyor. fiyatıda, ya 17 yada 21 TL gibi bir şeydi. Tam hatırlamıyorum. Bu ürünü zımpara falan yapmadan uygulayabilirsin. Eğer makina ile yapabilirsen çok daha iyi sonuç alırsın.

    arkadaşlar ben zamanında plast-x değil ama bahsedilen sonax gibi plastik malzemeler için kullanılan pasta + slikon özellikli cila kullandım ve o işlemi yaparken de aradaki farkı görmek için o zamanlar fotoğraf çekmiştim , sol far sadece pasta ile silindi ancak hiçbir etki olmadı , sağ farı üst kısımları çok az 1500 lük zımpara ile temizledim sonra 2000 sonra 3000 e geçtim, 3000 lik zımpara makine ile yapıldı , en son plastik(şeffaf plastik için) pasta almıştım makine ile onu uyguladım , üstüne de makine ile silikonlu cila (teflonlu değil) attım , kendim bile inanamadım , benim farların içi bile zor görünüyordu aldığımda pırıl pırıl olmuştu, birkaç ayda bir sol fara pasta vurduğum oldu ama sadece parlatmak için , işlemden yaklaşık 7 ay geçmesine karşın çok fazla bir sıkıntı olmadı bende satmadan önce de 1 kere daha süngerler 5 dk farlara pasta cila attım yine eski haline geldi , yalnız sol farda zımpara biraz fazla kaçmış birkaç ayda bir hafif tozlanmış gibi oluyordu(o kadar da olsun sonuçta zımpara değdiği için kanallar pislik doluyordur) , pasta cila ile 1 2 dakika ovdummu yeniden kendine geliyordu
    plast-x e gelince biz doblo model araçta plast-x kullandık ve zımparasız baya etkili yalnız benim uyguladığım sisteme göre baya pahalı....
    bu işin bana maliyeti 7.5 TL pasta , 1 TL zımpara artı süngerler, 4 lira cila + 2 TL makineye uygun sünger oldu ve malzemelerin %98 i de artmıştır. sanayide oto boya satan bir yere gittiğinizde ne istediğinizi iyi biliyorsanız çok uygun fiyatlara alabilirsiniz dışarıda bu tip malzemeler 2 katı fiyatlara satılıyor,

     SCENİC SEVERLER BURADA TOPLANALIM
  • Bu da yaklaşık 7-8 ay sonraki satılmadan önce çektiğim fotoğraf , son eklediğim fotoğraf satılık ilanı koymadan önce çektiğim fotoğraf ve en az 2 aydır farlara pasta cila bile atmamıştım , satmadan önce 1 2 dakika pasta cila ile ovdum sıfır gibi olmuştu , bu hali bile çok iyi birde en son halini görseydiniz....

     SCENİC SEVERLER BURADA TOPLANALIM
  • şunu yazmayı unutmuşum, bir şeye zımpara vurulması gerekip gerekmediğini anlamak için sorunlu bölgede kuru iken elinizi gezdirerek bir kabarıklık , fazladan bir katman, yada bir yükseklik hissedilip hissedilmediğine bakmanız lazım ve zımpara işlemi boyunca ıslakken elinizle pürüzün gidip gitmediğini kontrol etmelisiniz , 1500 lük zımpara çok serttir benim farlar çok kötü olduğundan bazı yerlere 3 5 kere sürttüm, normalde gerekmez , şunu da belirteyim sakın bol su kullanmadan zımpara yapmayın farlar murdar olur , mümkünse elinize 1 litre kapağı delik bir şişe alın ve sürekli ve az az akıtarak uygulayın, ondan sonra diğer araç forumlarındaki bazı kullanıcılar gibi ben yaptım , 1 ay sonra aynı oldu , farlar 2-3 ay sonra bir daha düzelmedi , çok çizildi gibi yorumlara yenisini eklersiniz, bu işin düzen tutması tamamen işçilik meselesi düzgün iş yapılan hiçbir arabanın farının eskiye döndüğünü görmedim , pürüz yok ise kesinlikle zımpara vurmayın olan farıda berbat edersiniz, makine ile plast-x uygulayın yeterli olacaktır.....
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberManS -- 23 Şubat 2012; 13:12:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberManS

    Tabi herkese göre farklıdır; ama geçici çözümü çözüm olarak görmüyorum ben. O nedenle zımpara atmak çok da mantıklı gelmiyor.

    Ben xenon olmayan, klasik bir far alıp bunun yalnızca dış muhafazasını kullansam meseleyi kalıcı olarak çözebilir miyim diye düşünüyorum. Nihayetinde ikisinin de dışı aynı. Yanlış mı düşünüyorum? Şayet bu iş olursa iki far 300 liraya gelecek. Ne dersiniz?

     SCENİC SEVERLER BURADA TOPLANALIM

     SCENİC SEVERLER BURADA TOPLANALIM




    Arkadaşım şuan gördüğüm far almayı düşündüğün far ise fotoğrafta pekte parlak görünmüyor , benim sol farın matlaşması dediğim olay bunun gibi sönük durması işte diğeri pırıl pırıl sıfır gibi , eğer senin işini bu şekilde far görürse bence pasta cila işini yinede bir düşün , 8 ayda bile benim far fazla sönük olmadı ki şuan zımparasız yapılan dobloyu görüyorum arada sanayide, doblonun farları uygulamanın yapıldığı günkü gibi....
    zaten far almayı kafaya koymuşsun , bu işi beceremezsen kaybedeceğin hiçbir şey yok ,
    birde zaten bu farların sıfırı 200 lerde birşey olması lazım çifti taş çatlasın 450-500 tl ama çok parlak olur , resimdeki far 1 2 sene sonra güneş yanığı yapabilir....
    kafanı fazla bulandırmak istemem ama karar sana kalmış , ben yeni far alacak olsam eskiye hiç acımam önce denerim , baktım olmadı sonra yenisini alırım....
  • yada far ışıktan öyle görünüyor bilemiyorum....
    gün ışığında görmeden konuştum ama , inşallah ışıktan böyledir...
  • 
Sayfa: önceki 431432433434435
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.