Sıkı subap ve rölantide sarsıntı sorunsalı (Tüm Sürüm)
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel
Mesaj
nahege270 => Sıkı subap ve rölantide sarsıntı sorunsalı (16.2.2018 22:57:28)
Artik konuya nokta koymanin vakti geldi. Son gelismeleri ve sonucu da yazayim, bilgilendirme adina konu burada kalsin :)

Bugun aracimi teslim almak icin gittim, ustanin dedigine gore arac halledilmis. Bogaz kelebegi degismis. Bunu ilk duydugumda bana hic mantikli gelmemisti cunku bu Fiat’larda bogaz kelebegi degisimi buyuk dert.. Degisimden sonra adaptasyon falan filan bir suru ivir ziviri var. Yine de susayim dedim gittim ustanin yanina. Araci calistirdi, 1400 devirde calisiyor. Motor isindi, arac bu sefer de 1200 devirde. Sarsinti ve hafif hafif hissediliyor, ama 800 devirde rölantide olmadigi icin zangir zangir titremiyor tabi. Ben alışık oldugum icin ve aracimi tanidigimdan dolayi sarsintiyi hissettim.. Bi test surusune ciktik. Usta kullandi. Gaz resmen aptal saptal calisiyor. Kendi kendine gaz veriyor, deviri dusurmuyor, 3 kilometrelik testte bir suru dert edindim. Neyse sonunda atölyeye geri donduk. Araci stop ettik. 5-10 dakika sonra tam dukkandan cikacakken, arac durup durup stop ediyor. Marsa basiyorum, rolantide duramadan stop ediyor. Usta da afalladı kaldi, motoru acti bakti falan ama nafile. Cunku elinde ne yazilim var ne de kontrol icin bilgisayar unitesi... Sadece mekanik islerden anliyor yani.
Arabayi körtopal calistirdi, daha once de konustugumuz bi yazilimciya gittim. Bu sarsinti ve stop etme(bugun baslamisti bu sorun) olayini anca yazilimci/beyinci adam cozer diye dusundu. Cunku ustaya gore aracin mekanik/motor ile alakali hic bir sorunu veya eksigi yoktu. Geriye kalan tek is yazilimsal idi.

Bastim gittim yazilimciya. Adama tum dertleri anlattim, 3-5 saat once de gaz kelebeginin degistigini soyledim. Adam kelebege bi bakti, bilgisayarda “Rolanti motoru arizasi” yaziyor. “E bu kelebek de arizali ama” dedi, afalladim kaldim. Meger sonradan taktigimiz çıkma orijinal gaz kelebeginin rolanti potansiyometresi mefta olmuş.
Kendimizin olan gaz kelebegini taktik, calistirmaya calistik ama yok. Nafile. Arac yine durmuyor rolantide.

Usta tek soru sordu: “Bu arabanin sentesi kacik olabilir, bakmamizi ister misin? Senteye baktiktan sonra yine sarsinti ve stop devam ederse yazilimsal islere devam edecegiz.”

Bana bu soru sacma geldi. Cunku bu sarsinti olayini ilk 10 gun once hissettigimde ben ustami arayip “Ustam, bunun sentesi kacik olabilir mi bu saglikli calismiyor bak” dedim. Bana verdigi cevap: “Ben onu kilitli aparatla yaptim ama icin rahat edecekse gel tekrar yapayim”. Bu cumleyi soyledikten sonra ertesi sabah ustamin yanina gitmistim ve hakikaten kilitli aparat ile senteyi yapmisti. Ve ben o sentenin ayarli olduguna ikna olmustum da. O yuzden arizayi daha buyuk seylerde ariyordum kendimce.


Yazilimci adam ile 5-10 dakika konustuk. Sentenin kilitli aparat ile bi onceki usta tarafindan yapildigini soyledim. Ustanin cevabi: “Ben bu marea motorlari bilirim, daha once de boyle seyler gordum. Sente ayarli diyen herkese inanma, bir diş bile kacik olsa bunlar stop eder duzgun gitmez”.

Velhasıl kelam, adam beni ikna etti. Olacaksa olsun artik dedim ve adamlar ilk olarak sente ayarini kontrol etmeye ve tekrar yapmaya basladi. 2 kisi aracin basina gecti ve 25-30 dakikada ayari yaptilar. Senteden sonra aracin durumuna bakmak icin bi calistirdilar: SAAT GİBİ CALİSİYOR! İnanamadim o an. Utancimdan ne diyecegimi sasirdim cunku motoru rektefiye edip toplayan ustami adamlara övüyordum. Sente gozumun onunde yapildi diye konusuyordum orada. Sonra adam bana döndü “Buyur bak. Sentesi yapili dedigin aracinin simdiki calismasina bak bir de” dedi. Hakikaten adam hakliymis. Meger aracin sentesi kacikmis...

Sente yapildiktan sonra ne bi rolanti dalgalanmasi, ne bir sarsinti, ne bir titreme... hic birisi kalmadi! Aracta da bi güç artışı oldu, tahmini %15 civarinda falan. Tork daha da hissedilir bi vaziyete geldi.

Ama gel gelelim; rolantideki sarsintinin gitmesinin mutlulugu bambaşkaydi :)

Arac sessizlesti, kedi gibi oldu. 3000 devire geldikten sonra motorun sesi ortaya cikiyor artik. Oradan donerken kirmizi isiklarda rolantide beklerden falan bazen stop mu etti diye elim anahtara gitti...


Sonuc: ustam senteyi kilitli aparatla yaptim demesine ragmen meger sente kaçıkmış. İsini bilen tecrubeli yaşlı bi usta el attiktan sonra arac saat gibi calisiyor artik, sentesi de ayarlandi her sey tamam.
Artik keyifle binerim umarim :)



Su an tek sorun marştaki problem. Marşa bastigimda “Çıt” ediyor ama motoru döndurmuyor. Yarin sabah da o giderilecek umarim, artik icim rahat etti.

Ama bu is bana iyi bir ders oldu, motoru yapan ustama da gittim iyi bi iki kelam ettim. Senteyi yaptigini soylemesine ragmen meger kacikmis, demek ki bu islerde herkese körü körüne guvenmemek lazimmis.. ogrenmis olduk.


Konu basligini “COZULDU” olarak guncelleyecegim. İleride birileri benimle benzer sorunlari yasarsa mutlaka işini iyi bilen, bu nazlı “Marea” motorlarinin huyunu suyunu ve arizalarini iyi bilen bi usta ile muhatap olsun. Ve mutlaka ama mutlaka ustanizin elektronik ekipmani da olsun, yazilim işleri icin benim gibi baska yerlere ekstra para kacirmayin! :)

Burhan => Sıkı subap ve rölantide sarsıntı sorunsalı (17.2.2018 00:24:52)
Daha açtığın ilk konuda ustanı değiştir demiştim :)

Geçmiş olsun hocam.

sarkihalindekal => Sıkı subap ve rölantide sarsıntı sorunsalı (17.2.2018 04:57:39)
Olan zamanına ve huzuruna oldu. Neyseki başka masraf etmemişsin. Beni kazıklamaya çalışan herif de yaptığı işi eline yüzüne bulaştırınca yazılım, yazılım diye tutturmuştu. Yazılımında fiyatı 1000 lira. Neyseki yazılımcıyla birşekilde irtibata geçtim ve olayın yazılımla halledilemeyeceğini söyledi. Zaten param da yoktu gittim başka dükkana. Bir adam bir işi iki seferdir beceremiyorsa parasını da vermeyip çekip başka yere gitmek gerek.



Marş sorununun çözümünü de burdan yazarsan sevinirim. Aynı sorun bende de var, belki bir öngörü kazanmış olurum...

Çok geçmiş olsun...

nahege270 => Sıkı subap ve rölantide sarsıntı sorunsalı (17.2.2018 12:50:40)
Mars sorunu icin mars motoru degisti. Ek olarak; zayiflamiş olan elektrik baglantisi röle ile guclendirildi.

Bu islemlerden sonra meger kontak anahtarini taktigimiz yerde de “Termik” adli bi parca bozukmus. Anahtari soktugumuz gövdenin, icine oturdugu bir parca bu da. Orijinali 150TL fiyatinda. Bu da degisti. Su an araba tek marsta calisiyor.

Röle 30TL,
Mars motoru garantili idi ucret vermedik (Yan sanayii)
Termik (orijinal) 150TL
iscilik 40TL

Hass Nicktir => Sıkı subap ve rölantide sarsıntı sorunsalı (17.2.2018 13:56:50)
Yazılımcı ustanın bulunduğu şehri, bulunduğu sanayi sitesini ve isyeri ismini yazarsanız.

Bizler için iyi referans olur.

pulpa => Sıkı subap ve rölantide sarsıntı sorunsalı (18.2.2018 18:28:05)
sorununuzun çözülmesine sevindim umarım o usta diye gittiğiniz adama birdaha gitmezsiniz size sayfalarca önce yazdık o ıstayı bırakın gitmeyin diye dinlemediniz birdaha o adama aracınıza dokunmasına izin vermeyin...

CeyKalDa => Sıkı subap ve rölantide sarsıntı sorunsalı (18.2.2018 18:49:01)
quote:

Orijinalden alıntı: pulpa

sorununuzun çözülmesine sevindim umarım o usta diye gittiğiniz adama birdaha gitmezsiniz size sayfalarca önce yazdık o ıstayı bırakın gitmeyin diye dinlemediniz birdaha o adama aracınıza dokunmasına izin vermeyin...

nadiren de olsa hiçbir ustanın çare bulamadığı kronik sorunların basit çözümleri olabiliyor

https://forum.donanimhaber.com/boyle-birsey-mumkun-mu-evet-mumkunmus--131444195

Captain Kirk => Sıkı subap ve rölantide sarsıntı sorunsalı (18.2.2018 20:08:53)
Öncelikle geçmiş olsu bende izmirdeyim bir daha ustalık işiniz olursa yardımcı olabilirim böyle kasaplara arabanızı teslim etmeyin eski lifteri bile takması bana göre hata.

babapars => Sıkı subap ve rölantide sarsıntı sorunsalı (18.2.2018 20:46:58)
Geçmiş olsun bu kadar stresten sonra uğraşmana değmiş doğrusu

echomaniac => Sıkı subap ve rölantide sarsıntı sorunsalı (18.2.2018 22:03:59)
Ne çektin hocam bu araçtan sen geçmiş olsun güle kullan artık.

Ben olsam dayanamaz uğraşmaz hemen satardım bunu.

nahege270 => Sıkı subap ve rölantide sarsıntı sorunsalı (19.2.2018 09:06:01)
Sanirim 1. Veya 2.sanayi oluyor orasi. İsyerinin adi “İNCE OTO TEST”, isyerinin tam yaninda “YEŞİM KROM AKSESUAR” adli bi dosemeci var sanirim. Apple haritalar’da bu aksesuarci cikiyor direk, oradan navigasyonla gittim ben.

Adamlar isinin ehli ama biraz aksi :) ne yapacaklarini bildikleri icin pek karismamak gerek sanirim. Ben eski ustami övüyor gibi oldum sonradan sorunun sente ayarsizligi oldugu anlasildiginda biraz utandim tabi..

Ayrintili sorunuz olursa yardim ederim. Su an 3 gundur sorunsuz kullaniyorum aracimi, marş motoru da garantiliydi degisti ve elektrik sistemine bir röle dahil edildi, su an tek marşta da calisiyor araç :)


Bu arac beni cok yordu 5-6 haftadir, yapmadigim kilometre kalmadi. Benzin parasini saymiyorum bile daha... ama şükür artık duzeldi. Keyfekeder masraflarla ugrasacagim vaktim olursa.

Bu arada ek soru olarak, İzmir’de iyi bir boyaci biliyor musunuz?
Gorusune gore ön ve arka tamponun bi zimparalanip boyanmasi gerekiyor. Park ederken falan cizmisler ve su anki boyamda catlaklar var. Bu işi uygun fiyata yapabilecek bir usta var mi tanidiginiz, İzmir’de?

Sayfa: << < önceki 1 2 [3]