Şimdi Ara

Toyota Yaris GRMN hk.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.204
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu alet 90ların o mekanik, ayrı bir keyfi olan GTI'larının yeniden yorumu gibi. Araçla ilgili bir çok ilk izlenim, pist testi ve video var. Motor Lotus elise'deki 1.8 kompresorlu makine, günümüzdeki bütün GTI'larda yerlerde gezen motor sesi, gaz tepkisi, yüksek devir gücü ve doğrusal devirlenme gibi meselerin nasıl olması gerektğini gösteriyor. Önde hiçbir ufak hatchback'de olmayan Torsen mekanik ön kilit, direksiyon harika deniyor, efsane 205 GTI'lar gibi bir lift-off ayarı yapılmış. Direk en gerçek hot hatch olmuş o sınıfta.

    Fakat sınırlı üretim ve hepsi satılmış, gazoo racing markasının ilk başlangıcı. Devamı gelecek ve Toyota isterse çok özel işler yapabilecek bir marka. Keşke kompressor motor kullanabilse yeni araçlarında ama emisyon yüzünden olmayacak sanırım, bu hafif arabanın emisyonu bile 170g/km.
  • 400 adet değil, 600 adet üretildi. 200 adeti japon pazarına ayrılmış, 400 adeti avrupa pazarına. 400 adetten 100 tanesi ingiltereye satılmış.araçların hepsi 72 saatte satılmış. Sadece ilk üretilen araç açık arttırma ile satılacakmış ve elde edilen gelir bir vakıfa bağışlanacakmış.



    Türkiyeye de sadece 1 tane gelecekmiş onu da Toyota Türkiye satın almış.



  • Toyota, güç ve yüksek performansı bir adım öteye taşıyan yeni modeli Yaris GRMN’yi tanıttı. Motorsporlarına 17 yıl aradan sonra tekrar dönen Toyota, WRC’den ilham alarak ürettiği Yaris GRMN ile segmentinde performans çıtasını daha da yukarıya taşıyor. Ralli aracı ile standart Yaris arasında köprü kuran Yaris GRMN, sadece 400 adet limitli olarak üretildi. Üretilen bu 400 adet ise online ön satışa çıktıktan sonra 3 gün içinde tamamen tükendi. Yaris GRMN’nin motoru, spor otomobil üreticisi Lotus tarafından modifiye edildi ve hem yazılım hem de donanım anlamında mühendislik servisi alındı. Performans odaklı otomobil tutkunları tarafından heyecanla karşılanan Yaris GRMN, 1.8 litrelik kompresörlü motoru, 212 BG güç ve 250 Nm tork üretimiyle de sınıfında öne çıkıyor. Yaris GRMN’nin maksimum hızı ise 230 km/s ile sınırlandırıldı.

    Hassas mühendisliğin bir eseri olarak üretilen otomobil, mümkün olan en iyi sürüş deneyimini vaat ediyor. Adını, Toyota’nın motorsporları departmanı olan Gazoo Racing ve efsanevi Nürburgring Pisti’nden alan GRMN, bu pistin yakınlarında konumlandırılan bir ekip tarafından geliştirildi. Bu sayede pistte ve normal yolda üstün sürüş dinamiklerine ulaşıldı.



    Çarpıcı ve performans odaklı bir tasarım

    GRMN’nin her açıdan fark yaratan özellikleri, tasarımıyla da kendisini belli ediyor. Yaris WRC yarış otomobili gibi, GRMN versiyonu da sadece üç kapılı olarak üretiliyor. WRC otomobilinden ilham alan GRMN, birçok farklı dış tasarım detayı barındırıyor. Kanat tipi arka spoyler, özel arka tampon tasarımı, arka difüzör, petek dokulu ön ızgara ve ralli araçlarındaki gibi arka tampon altında ortadan çıkan ikizkenar şekilli egzoz çıkışı dikkat çeken detaylar arasında.

    Aynı zamanda Toyota Yaris WRC yarış aracındaki gibi özel bir beyaz dış renge sahip olan Yaris GRMN’nin, kaputu, yan kapı altları ve yan aynaları gibi noktaları kırmızı ve siyah detaylarla renklendirildi. Ayrıca siyah renkli tavan da, kontrast yapmak amacıyla tercih edildi. GRMN aynı zamanda 17 inç hafif alaşım BBS jantlara, daha büyük frenlere ve beyaz kaliperlere sahip.

    Yaris GRMN, kompresörlü motorun başarılı bir şekilde araca entegre edilmesiyle yüksek seviyede performans sağlayacak ve sürücülerin tepkilerine en yüksek oranda tepki verecek hale getirildi. Aracın çevik yol tutuşu, güçlendirilmiş şasi, sıkılaştırılmış ve alçaltılmış süspansiyon, Sachs Performance amortisörleri ve Torsen sınırlı kaydırmalı diferansiyelle destekleniyor. Büyük hava kanalcıklarına sahip dört pistonlu kaliperlere sahip ön fren diskleri ise, kontrol edilebilir bir durdurma gücü sağlıyor.



    İç tarasımdaki büyüleyici sportif tarz

    Yaris GRMN’nin iç tasarımı da tamamen kendine has özelliklere sahip. Aracın içerisindeki her nokta, yüksek performansı yansıtacak şekilde tasarlandı. Toyota Boshoku tarafından tasarlanan özel spor koltuklar, sınıfının en iyi konforunu ve vücut desteğini sağlıyor. Süet kaplama koltuklar, kalite ve his açısından da beklentilerin üzerine çıkıyor. İç döşeme, kapı iç kaplamaları ve tavan ile birlikte kabindeki siyah ağırlıklı renk teması ise aracın sportif imajını güçlendiriyor.

    Küçük çapa sahip direksiyon simidi ise, GT86 coupe’den alınarak Yaris’in kendine has tarzına uygun hale getirildi. Direksiyonun üst bölümünde yer alan kırmızı çizgi detayı ise, aracın rallilerden esinlendiğinin altını çiziyor. Bununla birlikte motor çalıştırma düğmesi, alüminyum pedal seti, alüminyum kaplamalar ve TOYOTA GAZOO Yarış Takımı’ndan ilham alan açılış animasyonuyla çalışmaya başlayan TFT ekran, aracın özel bir karaktere sahip olduğunu vurguluyor.



    Standart Yaris ile aynı bantta üretiliyor

    Toyota’nın yeni performans otomobili, sadece Avrupa’da satılan ilk GRMN modeli değil aynı zamanda Avrupa’da üretilen ilk GRMN olarak dikkat çekiyor. Toyota’nın Fransa fabrikasında üretilen araç, standart Yaris’in üretim hattına başarılı bir şekilde entegre edildi. Böylece Toyota, seri ve düşük adetli üretime sahip iki modeli aynı bantta üretebilme başarısını gerçekleştirdi.

    Her bir Yaris GRMN modeli, fabrikanın en deneyimli teknisyenlerinden oluşan özel bir ekip tarafından bir araya getiriliyor. 20 civarında teknisyen, Yaris GRMN’nin kaynak, boya ve montaj gibi farklı üretim atölyelerinde sorunsuz bir şekilde üretilmesini sağlıyor. Aracın sınırlı üretime sahip olması, performans odaklı Yaris’i daha çekici ve özel hale getiriyor. Yaris GRMN’nin üretimi günde bir vardiyadan olmak üzere günde 7 otomobille gerçekleştiriliyor.



    Efsanevi pist Nürburgring’de geliştirildi

    Yaris GRMN, özel olarak Avrupa’da geliştirildi ve dünyanın en çok rekabet edilen pazarı olan B segmenti performanslı hatchback sınıfında beklentileri aşacak hale getirildi. İlk konsept 2015’te tamamlandıktan sonra Avrupa üretimi bir prototip, Almanya’daki efsanevi Nürburgring yarış pistinin yakınlarındaki özel Toyota tesisine gönderildi. Burada Avrupa ve Japonya’dan özel olarak seçilmiş bir grup, aracı zorlu Nordschleife pistinden, çevredeki dağ yollarına ve hızlı otobanlara kadar her türlü yolda kapsamlı testlerden geçirdiler.

    Geliştirme programı sırasında arka difüzörün ortasından çıkacak şekilde tasarlanan egzoz, motor soğutma yönetimi, yüksek seviyede sağlamlık ve araç ağırlığının kontrolü gibi birçok zorlu noktanın üstesinden gelindi. Proje yoğun ve kapsamlı çalışmalarla birlikte yalnızca iki yıl içerisinde konseptten üretime hazır hale getirildi.

    Yaris GRMN’den eşsiz bir performans

    Yaris GRMN’nin kalbinde, yüksek performans vermek üzere geliştirilen segmentinde eşsiz bir motor yer alıyor. 1,798 cm3 2ZR-FE motoru, Toyota’nın İngiltere fabrikasına üretiliyor ve modifikasyonları uzman spor otomobil üreticisi Lotus tarafından gerçekleştiriliyor. Motor daha sonra Fransa’ya gönderilerek, özel olarak işaretlenmiş numaralandırılmayla 400 adetle sınırlandırılmış otomobillere yerleştiriliyor.

    10:1 sıkıştırma oranı ve Dual VVT-I akıllı değişken oranlı emme ve egzoz subaplarıyla, motor 212BG / 6800 d/dakika güce sahip ve 250Nm / 4800 d/dakika’da tork üretiyor. Önden çekişli Yaris GRMN, altı ileri manuel şanzımana ve Torsen sınırlı kaydırmalı diferansiyele sahip. 100 km/s hıza 6.4 saniyede ulaşan Yaris, 400 metreyi 14.2 saniyede kat edebiliyor. Maksimum hızı ise 230 km/s’de sınırlandırıldı.

    1,135 kg ağırlığa sahip Yaris GRMN’de, detaylara verilen önemle birlikte otomobilin ağırlığından da tasarruf edildi. Böylece güç/ağırlık oranı açısından 5.35 kg başına 1 BG rakamı elde edildi. Yaris GRMN’nin sınırlı motor alanına yerleştirilen kompresör, soğutma ünitesi, emme ünitesi akıllı ve kompakt bir biçimde entegre edilerek yerden tasarruf sağlandı. Ayrıca motor performansı açısından da son derece kritik olan soğutma konusuna da önem verildi. Kompresör için intercooler ve motor için radyatörün önüne soğutma yerleştirildi. Ayrıca daha büyük hava girişleriyle motorun soğutması da iyileştirildi.

    Kaynak: JDM Spirit Turkey







  • Neden 400 adet yani.

    Toyotanın bu konuda çok eksiği var. Aurise bakıyorsun en güçlü versiyon 132hp. Koy 1-2 tane güçlü motor. Neden sadece standart kullanıcıyı hedef alıyorsun.

    Deli gibi teknoloji var adamlarda. .Yapsalar çok daha iyisini yapıyorlar ama çok önemsemiyor, yatırım yapmıyorlar.

    Adamlar yıllar sonra 1.2 turbo motor geliştirdi, performans, tüketim gibi konularda yılların tsi motorundan daha iyi 100kg ağır olmasına rağmen.

    http://www.autoexpress.co.uk/toyota/auris/92694/toyota-auris-vs-seat-leon

    Yaris GRMN yine sınıfının en performanslısıymış. Madem yapabiliyorsun neden yapmıyorsun? Neden sadece 400 tane? Neden aynı motor auriste, chr'da yok?




  • commandx C kullanıcısına yanıt
    blok bu arada eskilerde kalan corolla tsport ile aynı, type-r'da olduğu gibi LSD var. Gazoo Racing yeni bir departman ve ileride yeni araçları olacak bu şimdilik başlangıç
    http://www.jdmspiritturkey.com/index.php/2017/09/23/gazoo-racing-ile-performansli-toyotalar-geliyor/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _opeth -- 26 Ocak 2018; 9:3:49 >
  • El seyini gormeyen kendininkini bir sey sanarmis. Bir de 300 adet sinirli uretimmis.
  • _opeth kullanıcısına yanıt
    Eski corolla t-sportlardaki motorda da yamaha ile çalışmışlardı ve çok başarılı bir motordu bence. Özel bir sesi vardı ve yüksek devir çeviriyordu. Sakin kullanımda da çok az yakıyordu.

    2007-2008 auriste 2.2 180hp, 400nm torklu dizel spor versiyon vardı ama daha sonra bunu da kaldırdılar.

    Yeni Grmn ekibinden daha keyifli araçlar bekliyoruz. Yakışır toyotaya.
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    valla bildiğim bunların başlarında Tommi Makinen olduğu. güzel şeyler göreceğiz muhtemelen
  • _opeth kullanıcısına yanıt
    İşin içinde ticari boyut olunca Tommi Makinen vs de kurtaramaz. Önemli olan buna ne kadar yatırım yapılacağı, ne hedefledikleri. Yani toyotanın bakış açısı. Kar etmesek de olur, reklam olur diye düşünseler sorun olmaz ama ticari beklenti olursa işin rengi, devamlılığı değişebilir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.