DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Dünya Dönüşünün Tersine Giden Uçak, Daha mı Çabuk Varır?
175
Cevap
3
Favori
43.239
Tıklama
Tüm Forumlar >> Kültür ve Bilim >> Kültür, Güncel ve Tarih >> Güncel >> Dünya Dönüşünün Tersine Giden Uçak, Daha mı Çabuk Varır?
Sayfaya Git:
Sayfa: <<< önceki 1 2 3
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      2685 Mesaj
      11 Ocak 2011 01:10:49
      ucus irtifalari gidis donuste farkli olur arkadaslar, haliyle katedilen mesafelerde degisir


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    • Çavuş
      73 Mesaj
      11 Ocak 2011 23:22:24
      Şimdi bir insan Ankarada zıplayıp farzedelim ki 2 saat havada durabildi hani o derece uçuk yani dünya batıdan doğuya döndüğüne göre 2 saat sonra yere düşen insan baya bir doğuya gitmiş demektir ??


      _____________________________

    • Çavuş
      82 Mesaj
      Eski Kullanıcı Adı:
      ayvalikonur1912


      13 Ocak 2011 22:28:57
      quote:

      Orijinalden alıntı: alisanus

      Şimdi bir insan Ankarada zıplayıp farzedelim ki 2 saat havada durabildi hani o derece uçuk yani dünya batıdan doğuya döndüğüne göre 2 saat sonra yere düşen insan baya bir doğuya gitmiş demektir ??

      batıdan doğuya doğru dönen dünya da zıpladıgında batı senin üzerine gelicek


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayvalikonur1912 -- 13 Ocak 2011; 22:33:17 >
      _____________________________

      ..ÇEŞME - YAKA
    • Binbaşı
      1766 Mesaj
      13 Ocak 2011 23:31:14
      quote:

      Orijinalden alıntı: sariemir06

      BENCE KESİNLİKLE OLMAZ.Eğer dediğiniz olsaydı biz havaya zıplayınca 100km ileri giderizle aynı hesap.Helikopter havada asılı kalınca ileri gitmiyor.
      GÜZEL BİR KONU BU KONU İÇİN SAOL

      bu örneğiniz mantıklı."ama" aması var işte
      hayali bir deneyle olayı çözmeye çalışalım.
      bir balon şişirelim.(hani insanların sepetine binip uçtukları)bir gps sistemini elimize alalım(yanlız bu gps dünyanın enlem boylamına göre değil yıldızların pozisyonuna göre yer sabitlemesi yapmalı.teknoloji ilerledi bence böyle bir sistem vardır.)bir saat sonra ( balon yıldızların koordinatlarına göre sabit kaldığını varsayarsak) 100km uzağa gitmiş olur.
      dünya kendi etrafında dönerken dünyanın içindeki herşeyde dönüyor.amerikaya giden ve veya dönen uçakta,uçaga karşı koyan hava monekülleride,rüzgar direncide.
      eğe uçak atmosferin dışına çıkarsa o zaman işte işler değişebilir.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HavvasTeknolojisi -- 14 Ocak 2011; 11:54:05 >
      _____________________________

      _-_ Bu çam çok kozak döktü. Osmanlı'yı çam bilirseniz yanılırsınız.Bu çam Osmanlı gibi çok kozak dötü.
    • Yüzbaşı
      369 Mesaj
      14 Ocak 2011 09:14:05
      Merhaba arkadaşlar.

      Kazara bu bölüme girdim pek takipçisi değliimdir. ve şans eseri konunuz dikkatimi çekti. Bir havayolu pilotu olarak izninizle ufak bir açıklama yapayım, gerçi bu konuyu büyük ölçüde açıklığa kavuşturmuşsunuz.

      Özellikle uzun uçuşlarda, batıdan doğuya katettiğiniz yolu daha çabuk alırız bunun sebebi JETSTREAM denen yüksek irtifa rüzgarlarıdır. Belki kısa mesafelerde bunu farketmezsiniz çünkü diğer rötarlar ve irtifa seçimi bu rüzgar desteğinin süreye yansımasını engelleyebilir. Ancak New York - İstanbul uçarken bunu görmek mümkündür. Özellikle Atlantik üzeri bu geçişlerde günlük rotalar jetstreami optimum kullanmak üzere belirlenir.

      Bazı durumlarda neredeyse saatte 300 km'ye varan bir rüzgar alabilirsiniz arkanızdan (tailwind) bu da illa çok çabuk varmak yerine güzel yakıt ekonomisi olarak dönebilir...

      Ama jetstreamin sebepleri arasında dünya dönüşünü gösterdiğinizde DOLAYLI olarak dünyanın dönüşünün etkisi vardır diyebilirsiniz...

      sevgiler


      _____________________________

      my other vehicle is an A330
    • Çavuş
      73 Mesaj
      14 Ocak 2011 20:42:36

      quote:

      Orijinalden alıntı: ayvalikonur1912


      Alıntıları Göster


      batıdan doğuya doğru dönen dünya da zıpladıgında batı senin üzerine gelicek

      Batı benim üzerimemi gelecek ? İyi düşün batı doğuya doğru arkadan dolanır yani ben zıpladığımda ankarada isem dünya doğuya batıdan doğuya dönüyorsa doğu bana yaklaşıyordur demi ? Ama mantıklı olarak zaten yerim değişmemiş oluyor.


      _____________________________

    • Yarbay
      5516 Mesaj
      17 Ocak 2011 19:49:46
      eğer dediğiniz doğru olsa idi söle de bi durum olurdu

      Türkiyeden havalanıp havada sabit kalan ucak, 10 saat sonra 10000 km batı da olurdu ?

      Saçma dimi


      _____________________________

    • Er
      1 Mesaj
      10 Şubat 2012 17:48:11

      merhaba arkadaşlarım,
      burada tartışılan konu çok eski bir tartışma ile başlıyor. bu konu şöyle başlamış aristo kule argümanı ile dünyanın dönmediğini ortaya atmış. kopernik ve galileo ise kule argümanını dairesel hareketle açıklayıp etkisizleştirmeye çalışarak dünyanın döndüğüne hükmetmişler. feyerabend'de aklın gördüğü ile duyu organlarının gördüğü durumların farklılığından hareketle akıl olmasa durumun duyu organlarının gözlemiyle kavranamayacağına hükmetmiş tıpkı burada ele aldığımız uçak olayının gözlem dışı olması gibi ve yönteme karşı adlı eserinde sy 83 den itibaren bunu uçak benzeri farklı bir argüman olan kule argümanı şahşında tartışıyor. bende bu tartışmada, uçak uçuşlarına dünyanın dönme hadisesinin etkileri nedir diyerek sorunu aklıma takarak neticede form daki bilgilere ulaştım. tartışmanızda sorun iyi konulmuş ama tam tatmin edici bir cevap bulamadım tartışmayı araştırmalarla destekleyerek devam ettirelim derim. Yazıların tümünü bir kez daha okuyup yönlendireyi sonra yapacağım. ama tartıştığımız olay insanlığın yazılı tarihi kadar eski. konuyu biraz daha ciddiye almak gerekiyor. herkese selam.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1218 Mesaj
      10 Şubat 2012 21:26:35
      Bende merak ettim şimdi , hep dünyanın dönüş yönüne doğru gittiğimiz için derlerdi ama konu baya karışıkmış... örneğin ben arada iş gereği arada İstanbul-Sao Paulo arası uçuyorum , giderken 13 saat, dönüşte 12 saat hatta bazen 11 buçuk saat sürüyor. Vardır bunun bi bilimsel açıklaması..


      _____________________________

      .......:::::::ySn:::::::.......
    • Yarbay
      2342 Mesaj
      10 Şubat 2012 21:30:58
      bunun nedenini dünyadaki rüzgarların olduğu söylenmişti..


      _____________________________

      Görelilik kadar görkemli bir fikir daha gelir mi bu dünyaya...
    • Teğmen
      143 Mesaj
      10 Şubat 2012 21:32:27
      Eğer dediğiniz doğru olsaydı zıpladığımızda yerkabuğu ayağımızın altından hareket ederdi.


      _____________________________



      Biyomedikal Mühendisliği öğrencisi

      MythBusters
    • Binbaşı
      1356 Mesaj
      12 Şubat 2012 12:09:38
      İstanbul'dan Amerika'ya giden her uçak doğu - batı yönünde gitmiyor ki? Çoğu zaman kutuplardan gitmek daha kısa olabiliyor.

      Forumdan Bir örnek:

      http://resim.donanimhab.../tm.htm#msglink_50895385


    • Yüzbaşı
      882 Mesaj
      24 Mart 2012 12:00:48
      Dünyanın atmosferine dönüşünden dolayı oluşan etkilerine bakacak olursak,dünya ve atmosferi birlikte,aynı yön ve hızda hareket eder.
      Aynı hız veya yönde değilse bu hareket, biz de ona RÜZGAR diyoruz.Yeryüzüne yakın atmosfer katmanında oluşan rüzgarlar da dünya dönüş etkisi yok kabul edilir.Yani yeryüzünde, güncel hayatımızda,farkına varabildiğimiz rüzgarların tamamına yakını dünyanın dönme etkisinden değil de ATMOSFERİK nedenlerle oluşur.Eger dünya ve atmosferi etkileşimsiz olarak hareket edebilseydi (ki bu dünya ve atmosfer arasın da ki sürtünmenin sıfır olmasını gerektirirdi) o takdirde yeryüzünde dünyanın dönüş hızına yakın(ekvatorda 1500 km/saatin üstünde) bir rüzgar hissederdik.Daha dogrusu hissedemezdik cünki insan diye bir varlık olmazdı.


      _____________________________

    • Teğmen
      133 Mesaj
      24 Mart 2012 22:04:09
      Ne rüzgarı abi ne rüzgarı ne alakası var sen hareket halindeki bir otobüsten atlayınca yerde yuvarlanmana sebep olan rüzgar mı ne alakası var.
      MOMENTUM sadece momentumdan ibaret bütün konuşulanlar.
      Örneğin siz hareket halindeki bir otobüsün içinde zıpladınız camamı yapışıyosunuz hayır ama otobüs 150 km/saat ile gidiyor senin cama yapışmama sebebin ile
      uçağın olayı aynı tamamen aynı absürt absürt şeyler uydurmayın.
      Olay sadece üzerinde yer aldığın şeyin artık ne ise o dünyamı uçakmı arabamı onun momenti ile seninkinin eşitlenmesi ki bu yüzden araba hızlanırken geriye doğru bi etki oluyor biliyorsunuz eylemsizlik ki zaten aynı momenti kazandıktan sonra arabanın içinde istediğini yapabilirsin isterse 450 km ile gitsin araba.
      Bilmem anlatabildim mi ?Lise düzeyindeki fizik bilgimle.


      _____________________________

    • Teğmen
      119 Mesaj
      10 Nisan 2012 22:05:22
      Dünya dönmüyor ki, niye süre farketsin




      _____________________________

    • Teğmen
      119 Mesaj
      10 Nisan 2012 22:11:55
      quote:

      Orijinalden alıntı: mab4ever

      Ne rüzgarı abi ne rüzgarı ne alakası var sen hareket halindeki bir otobüsten atlayınca yerde yuvarlanmana sebep olan rüzgar mı ne alakası var.
      MOMENTUM sadece momentumdan ibaret bütün konuşulanlar.
      Örneğin siz hareket halindeki bir otobüsün içinde zıpladınız camamı yapışıyosunuz hayır ama otobüs 150 km/saat ile gidiyor senin cama yapışmama sebebin ile
      uçağın olayı aynı tamamen aynı absürt absürt şeyler uydurmayın.
      Olay sadece üzerinde yer aldığın şeyin artık ne ise o dünyamı uçakmı arabamı onun momenti ile seninkinin eşitlenmesi ki bu yüzden araba hızlanırken geriye doğru bi etki oluyor biliyorsunuz eylemsizlik ki zaten aynı momenti kazandıktan sonra arabanın içinde istediğini yapabilirsin isterse 450 km ile gitsin araba.
      Bilmem anlatabildim mi ?Lise düzeyindeki fizik bilgimle.

      hiç alakası yok momentle fln sen otobüste arka tarafa ön tarafa gidişinden daha kolay mı gidiyorsun?Bu sadece otobüs pozitif ivmeliyken olur ki dünya sabit hızlıdır.
      Bu konuya eklemek istediğim bir şey var sürekli doğuya doğru seyehat ederseniz, aynı tarihte kalabilirsiniz.Ayrıca bu duruma alışamayan birçok inanda psikolojik bir rahatsızlık görülür.


      _____________________________

    • Yarbay
      2818 Mesaj
      12 Nisan 2012 01:13:51
      quote:

      Orijinalden alıntı: TuVNeRa



      Alıntıları Göster


      Hoca iyi sallamışsın ama yetmemiş.

      Bir kere New-York batıda kalıyor. Dünya batıdan doğuya doğru döner. Senin teorine göre İstanbul' dan New-York a gidiş, New-York' tan İstanbul' a dönüşten kısa sürmeli.

      Dünya' nın dönmesiyle beraber atmosferde döner. Bu yüzden atmosferde ki hava akımlarının yönü batı-doğu istikametinde. Eğer uçak sürtünmesiz bir ortamda olsa teori doğru olurdu. Ama atmosfer direnci ve uçağın sürüklenmesi yolculukta hissedilecek kadar bir zaman kısalmasına engel olur.

      Aynen atmosfer de Dünya ile beraber döndüğü için böyle düşündüm.


      _____________________________


      DH Japonya Hayranları
      ||DH Elektronik külübü||Opera fan kulübü||Amfi hastası, motor-bisiklet ustası||Az yakar, çok kaçar
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      12 Nisan 2012 01:37:45
      hayır alakası yoktur.gidiş ile dönüş arasındaki farkın tek nedeni rüzgarın yönüdür


      1-2 saatlik farkı buna gerekçe gören einstein lar gerçekten güldürdüler beni.okadar bi hız ede ede 1-2 saatmi etki edicek ? akıl var mantık var nerden baksan en az 3 saat az sürmesi lazımdı


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Radiohead -- 12 Nisan 2012; 1:39:22 >
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      10366 Mesaj
      12 Nisan 2012 10:02:55
      konu tamamen rüzgar ile alakalıdır ve konu başlığının adı JET STREAM dir. ilgilenenler detaylarını araştırabilirler.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Jet_stream


      _____________________________

    • Yarbay
      5254 Mesaj
      12 Nisan 2012 10:58:12
      Evet rüzgar ile alkalı imiş ama şöyle bir durum daha var; Düyanın yörüngesindeki uydular hareketi sırasında sabit kalmıyorlar bildiğim kadarıyla dolayısı ile sabit kalınmayacaktır...


      _____________________________

      Yazdıklarınız Sizi Yansıtır...
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      12 Nisan 2012 20:30:55
      quote:

      Orijinalden alıntı: abdullahors84

      Evet rüzgar ile alkalı imiş ama şöyle bir durum daha var; Düyanın yörüngesindeki uydular hareketi sırasında sabit kalmıyorlar bildiğim kadarıyla dolayısı ile sabit kalınmayacaktır...

      sabit kalmasına gerek yokki zaten.yanlamasına olarak hızları farklı olsada olur önemli olan yerçekimine karşı uyguladıkları kuvvet


      _____________________________

    • Binbaşı
      1820 Mesaj
      13 Nisan 2012 00:34:56
      quote:

      Orijinalden alıntı: kara_eylül

      Evet dediginiz gibi istanbuldan New york a gidis 10 saat donus 9 saat,


      Alıntıları Göster




      Bakınız Rüzgar yönleri.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      562 Mesaj
      16 Mayıs 2012 23:49:57
      Şimdi dünya yuvarlak tamam mı kardeş ben amerikadayım ve çin'e gidicem ama kaç saat belki 37 saat ama dünya haritasına baktığımızda sağ tarafta çin dimi ? şimdi uçaklar neden sola doğru gitmiyor soldan gitse hemen hemen daha yakın çok yakın hatta yani biz mi yanlış biliyoruz bunu bilen biri açıklasın lütfen _??


      _____________________________

    • Teğmen
      101 Mesaj
      24 Mart 2013 23:57:20
      +1 sırf bunu cevabını merak ettiğim için ısrarla 3 sayfa okudum. Şans ya son yorum merak ettiğim soru


      _____________________________

      Neden?
    • Otomobil Uzmanı
      10366 Mesaj
      25 Mart 2013 13:54:16
      quote:

      Orijinalden alıntı: ugri28

      Şimdi dünya yuvarlak tamam mı kardeş ben amerikadayım ve çin'e gidicem ama kaç saat belki 37 saat ama dünya haritasına baktığımızda sağ tarafta çin dimi ? şimdi uçaklar neden sola doğru gitmiyor soldan gitse hemen hemen daha yakın çok yakın hatta yani biz mi yanlış biliyoruz bunu bilen biri açıklasın lütfen _??

      zaten öyle değil mi .

      http://www.flightnetwor...Beijing_Los-Angeles.html


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      433 Mesaj
      25 Mart 2013 20:31:41
      Yazıldıysa affola,

      Daha önce bir arkadaş açmış aynı konuyu (2011). Orada bir üye bir pilot'a sormuş ve pilotun cevabı şöyledir :
      quote:

      merhaba,

      dunyanin donus yonunde yani batidan doguya ucan daha az yakıt harcar ama donus yonunden dolayı degil. ruzgarlar hep batıdan doguya eser boylece ruzgari arkasina alan ucak daha az yakıt harcar daha cabuk varır. ornegin istanbul londra 4 saat 30 dakika ama donus londra istanbul sadece 4 saat surer.

      iyi calismalar

      Celal UZAR
      Tayyareci
      www.tayyareci.com
      E.Hv.Plt.Bnb. Kaptan Pilot

      Gayet açık bir şekilde anlatmış.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusufkan12 -- 25 Mart 2013; 20:32:12 >
      _____________________________

    • Yarbay
      21900 Mesaj
      25 Mart 2013 21:58:09
      2007 den beri bunu mu tartıştınız....


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Bazıları hayatı dolu dolu yaşar. Bazıları ise yavaşça akıp geçmesini bekler. Ama hayatı biryerde yakaladın mı, işte O zaman muhteşem birşey olur...
    • Binbaşı
      1276 Mesaj
      25 Mart 2013 23:33:35
      quote:

      Orijinalden alıntı: Hasbi 81


      Alıntıları Göster


      Tıra göre hızı ilk anda "0" olur ve motor ilk anda çok zorlanır. Ama belli bir devire, dolayısıyla momentuma sahip olduğu için sadece bu ilk enerjisiyle bile aracı bir miktar tırın içine doğru ilerletir (Bu sırada eğer hiç debriyaja basılmazsa, vites küçültülmezse, araç 5. vitesteyken tekerlek hızı bir anda 0'a düştüğü için motor kısa bir sürede stop edecektir). Ondan sonra da pilot tır platformuna yokuş yukarı çıkmak için yine yokuşta kalkar gibi düşük viteste biraz gaz vermek zorundadır.

      Yani dümdüz gaza basıp tıra güvenli şekilde girmek mümkün değil. Pilotun deneyimli olması, vites, debriyaj, gaz ayarını iyi yapması lazım. Otomatik vitesle nasıl olur bilemeyeceğim. Daha kolay da olabilir, daha zor da olabilir.

      6 yıllık konu ama bunu biraz daha açabilir misiniz.arada 10 km'lik fark var ve araç önden çekişli.ön tekerler tıra çıktı diyelim hızda 0 olsa arka tekerler hala asfalttayken ve tır 100 km hız ile giderken araç asfalta düşmez mi?ya da ilk anda ki ivmeyle hızı 0'a düşse bile arka tekeri de kurtaracak şekilde tıra girer mi??


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      774 Mesaj
      26 Mart 2013 18:58:27
      quote:

      Orijinalden alıntı: kaotika

      Atmosferin de dünya ile beraber döndüğü düşünülürse, dünyanın dönüşünün bu olaya hiç bir etkisi olmaması gerekirdi. Şayet dünyanın dönüşünün etkisi olsa idi, batıya doğru yapılan uçuşların daha kısa sürmesi gerekirdi. Çünkü dünya batıdan doğuya döndükçe gideceğiniz yer ayağınıza gelmiş olurdu. Oysa hiç de öyle olmamaktadır. Dünyanın muhtelif yerlerinden yapılan uçuşların süresi hava olayları ve uçağın baştan yediği yüzgara rüzgarlara bağlı olarak değişir. Ülkemizde genelde batıya doğru yapılan uçuşlar daha uzun sürer. Mesela ingiltereye yapılan gidiş dönüş süresi farkı yarım saati bulabilir. bunun nedeni sürekli bu yönden esen batı rüzgarlarıdır. Rüzgarların yönü ise siklonların dönüş yönü ile ilgilidir.

      hocam
      dünya dönüyor aynı yönde atmosver yerküre dönüyor
      sizde bunların hepsine ters yönde hareket ediyorsunuz işte.etkisi vardır bende dünyanın dönmesinin


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      774 Mesaj
      26 Mart 2013 19:01:19
      quote:

      Orijinalden alıntı: Deep Impact

      böyle bir durumun söz konusu olabilmesi için uçağın yerçekimi etkisinden kurtulması gerekir. uçak da yerçekimi etkisinden kurtulamayacağına göre böyle bir durum söz konusu olamaz.

      ancak;

      amerikaya uçan bir THY pilotu memleket uzaklaşma hasebi ile ağır ağır gidip 10 saatte amerikayı ulaşıp vatan hasreti ile gaza basarak memlekete 9 saatte varabilmesi mümkündür.

      adı üstünde THY

      yani rakipsiz ...

      hocam ucak dümdüz bir güçle gidiyor.yer çekimide tam aşağısından(yuvarlak olarak) çekiyor
      bu iki kuvvetin bileşkesi olarak eğik yörünge çıkıyor bu tıpkı elektronların proton etrafında dönmesi gibi


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      774 Mesaj
      26 Mart 2013 19:03:51
      quote:

      Orijinalden alıntı: yusufkan12

      Yazıldıysa affola,

      Daha önce bir arkadaş açmış aynı konuyu (2011). Orada bir üye bir pilot'a sormuş ve pilotun cevabı şöyledir :

      Alıntıları Göster


      Gayet açık bir şekilde anlatmış.

      ya hocam adamın gitmek istediği yer teknik olarak kaçıyor.rüzgarı boşver.
      sizde alakası yok diyosunuz.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      433 Mesaj
      26 Mart 2013 19:08:37
      quote:

      Orijinalden alıntı: erkin0007


      Alıntıları Göster


      ya hocam adamın gitmek istediği yer teknik olarak kaçıyor.rüzgarı boşver.
      sizde alakası yok diyosunuz.

      Ben söylemiyorum bunları bir pilot söylüyor.


      _____________________________

    • Er
      2 Mesaj
      13 Nisan 2013 23:57:10
      quote:

      Orijinalden alıntı: dasdasq


      http://www.biltek.tubit...kategori_id=4&soru_id=51

      bu sorunun cevabı burada verilmiş. @kaotika nın verdiği cevaba yakın bir cevap sanırım. yani dünyanın hızının bir

      etkisi yok fakat rüzgarların etkisi söz konusu.

      yerin Dünya'nın dönüşünden dolayı olan hareketinin hızını hesaplayın. Biz bunu Ankara için hesapladık ve saatte yaklaşık 1,300 km'lik bir hız bulduk! Bu kadar müthiş bir hızla hareket eden bir yer üzerinde saatte 100 km, en fazla 200 km hızla hareket eden arabalar bu hızdan etkileniyor olsalar, bu etki çok açık bir şekilde görünüyor olurdu. Hatta doğuya doğru değil yürümek, bir taşıtla bile gitmek imkansız olurdu!
      bence bu her şeyi açıklıyor


      _____________________________

    • Teğmen
      162 Mesaj
      14 Nisan 2013 05:18:40
      Merhabalar,
      Uçaklar unutmayın ki en başta yerde duruyorlardı, bundan dolayı zaten açısal hızları dünyanın açısal hızıyla eşit. Nasıl siz havaya zıpladığınızda dünya altınızdan kaymıyorsa aynı şekilde uçaklar için de böyle bir durum söz konusu değildir. Uçakların geliş gidiş sürelerinin farklı olmasının sebebi dünyada aşağı yukarı aynı yerlerde sürekli var olan hava akımlarıdır. Dünyanın hızından kaynaklanan farklar ölçülemeyecek kadar küçük olacaktır.

      Trust me I'm a Physicist


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      774 Mesaj
      17 Temmuz 2013 08:59:55
      quote:

      Orijinalden alıntı: Tarkus

      Merhabalar,
      Uçaklar unutmayın ki en başta yerde duruyorlardı, bundan dolayı zaten açısal hızları dünyanın açısal hızıyla eşit. Nasıl siz havaya zıpladığınızda dünya altınızdan kaymıyorsa aynı şekilde uçaklar için de böyle bir durum söz konusu değildir. Uçakların geliş gidiş sürelerinin farklı olmasının sebebi dünyada aşağı yukarı aynı yerlerde sürekli var olan hava akımlarıdır. Dünyanın hızından kaynaklanan farklar ölçülemeyecek kadar küçük olacaktır.

      Trust me I'm a Physicist

      hocam şimdi zıpladığımız zaman,havada dünyayla birlikte dönüyoruz.tabiki teknik olarak.fark edemiyoruz
      ama arkadaşın hesabı var kafam karıştı ya.cok mantıklı geliyor arkadaşın dediği


      _____________________________

    • Yarbay
      6281 Mesaj
      17 Temmuz 2013 12:06:28
      quote:

      Orijinalden alıntı: Arkadaşım O Eli Bi İndir!


      Alıntıları Göster


      Ben söylemiyorum bunları bir pilot söylüyor.

      ben bu cevapla tatmin oldum. seneler sonra cevabımı almış bulundum :)


      _____________________________

      Serhan UYGUR
      Dunya'yi Geziyorum - Beni Takip edin :)) Sosyal medyalarda: dunyanineglencesi
      Tek Aşk BEŞİKTAŞK
    • Yüzbaşı
      447 Mesaj
      09 Ekim 2013 13:05:24
      Geçen sene girdiğim bi denemede de sorulmuştu, neden daha hızlı varır diye, tabi çoğu kişi benim gibi dünyanın dönüş yönü falan diye atladı, cevap Jet Rüzgarları çıktı


      _____________________________

    • Yarbay
      2298 Mesaj
      09 Ekim 2013 16:23:36

      selamun aleykum

      bence bu cevap eksik ve yanlış.öncelikle örnek doğu batı değil kuzey güney olarak örneklenmiş.
      faktör(rüzgar) hıza etki eden unsursa 400 km gidiş hızı 400 km geliş hızı olarak değerlendirilemez.

      yani aynı hızda gelen ve giden bir uçak için rüzgar faktör olamaz. uçak 400 km hızla gelirken rüzgarda +100 km katsa artık daha hızlı gittiği halde aynı saatte varmış olur ki bu da dönüş hızının etkisini açıklar.

      yerçekimi sabit olan biri elektirkli diğeri sabit bir merdiven düşünün elektirikli merdivende olan kişi daha hızlı olarak hedefine ulaşır. yerde olmasına rağmen hız faktörüne etki edilmesi ile oluşan bir fark vardır ve bu zaman faktörünü etkiler.

      iki tane elektirikli merdiven düşünün .iki kişi aynı anda bir ucuna binsin. bu merdiven doğudan batıya doğru hareket etsin. kendi hareketi + merdivenin dönüş hızı ile karşıdan gelen merdivene karşı kendi hızını kullanan bir kimseyle orta nokta denen yerde karşılaşmak için daha hızlı hareket etmek zorunda kalacaktır.aynı saat kavramı ancak hız faktörünü arttırdığında mevcuttur. sabit hızda bir diğerinden hızlı olmak zorunda gibi.

      örnekte aynı satte kavramına ekstra bir hız kavramının katılması gerektiği belirtilmiş(rüzgar). örnekteki yön sorudaki yönden farklı ayrıca uçağı sanki rüzgar sürüklüyormuş gibi bir izlenim verilmiş. şu hatalıdır ben 300 km lik gaz veriyorum ancak rüzgar +100 km katıyor ancak ibre 300 km yi gösteriyor denmiş. bu mümkün değil senin hızın 400 km dir denilmeli idi. yani faktör sıfıra indirilmeli.yoksa hıza etki eden ancak rüzgar olmayan bir unsur var denmiş olmalı ki kuzey güney yönünde bu fark oluşmamalı diye düşünüyorum.


      serhanuygurkullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      Bir vaadin ilahisi ile ilahi olan bir vaad arasındaki fark kuran-ı hakimdir.
    • Yüzbaşı
      380 Mesaj
      04 Aralık 2013 01:50:08
      http://www.biltek.tubit...kategori_id=7&soru_id=51

      en doğru cevap budur.
      Tamamen rüzgarsız bir rota bulunursa hiçbirşey farketmez. Gidiş dönül tamamen eşittir.
      Uçakların gidiş dönüş farklı sürelerde gitmesi için yani dünya dönüş hızından etkilenerek hareket etmeleri için atmosferin dışında uçuyor yani tamamen dünya dışında uçuyor olmaları gerekir.

      Dünya döndüğü için farketmesini iddia edenlere o zaman A noktasında bir helikopter havalansın ve 10 saat hareketsiz kalsın, dünyanın helikopterin bulunduğu paraleldeki dönüş hızı çarpı 8 saat kadar doğuda bulması gerekir kendini ki helikopter havalanıp sadece havada kalma hareketi yaptığından 10 saat sonra da hala tam havalandığı yerin üstünde durduğunu göreceğimize göre bu imkansızdır.

      Dünyanın dönüş bağıl hızı en yüksek ekvatorda olur zira en büyük çap oradadır. ekvatorda kalkan bir helikopter 24 saat havada kaldığında dünya turu atmış olurdu, ister ekvatorda ister başka paralelde olsun ki bu da mümkün değil.

      Çünkü atmosterde uçan araçlar hareketini dünya ile aynı hızda dönen (rüzgarsız durumda) atmosterden güç alarak yapmakalar.
      Bir sinek en yüksek hızı 50km/s ise, tamamen camları kapalı bir yarış otomobili 350km/sa hızla giderken içinde ileri geri uçabiliyorsa bu onun araç içindeki havaya göre bağıl hareket etmesindendir. Araç dışındaki atmosfere göre değil.


      TR-ABD gidiş 11 saat, dönüş 9 saat ancak onun nedeni Atlas okyanusu üstündeki hava akımlarıdır.
      Aynı durum TR-çin uçuşları için geçerli olmayabilir. Rüzgar yoksa süre tamamen eşit, rüzgar çinden TR'ye esiyorsa bu sefer tam tersi doğudan batıya daha hızlı varış söz konusu olabilir.


      _____________________________

      http://www.sahibinden.com/arama?userId=19790760
    • Binbaşı
      1942 Mesaj
      Eski Kullanıcı Adı:
      Pistol Squat


      05 Aralık 2013 23:23:33

      quote:

      Orijinalden alıntı: Deep Impact

      böyle bir durumun söz konusu olabilmesi için uçağın yerçekimi etkisinden kurtulması gerekir. uçak da yerçekimi etkisinden kurtulamayacağına göre böyle bir durum söz konusu olamaz.

      ancak;

      amerikaya uçan bir THY pilotu memleket uzaklaşma hasebi ile ağır ağır gidip 10 saatte amerikayı ulaşıp vatan hasreti ile gaza basarak memlekete 9 saatte varabilmesi mümkündür.

      adı üstünde THY

      yani rakipsiz ...

      Vatan hasreti diyosun yani


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________


    • Binbaşı
      1326 Mesaj
      08 Aralık 2013 01:01:29
      Buna cevap veren arkadaşlara bir sorum olacak. Hareket halindeki aracı camları kapalı olarak düşünün, sinek aracın içinde uçuyor fakat araç saatte 100km ile giderken sineğin 100km bir hızla uçması gerekmez mi araçta rahatça hareket edebilmesi için? Mantığı nedir bunun?


      _____________________________

    • DH Yönetici
      1149 Mesaj
      08 Aralık 2013 01:15:58

      Bunu sinek olarak değilde su şişesinden bardağa su döktüğünüzü düşünerek cevaplayabilirsiniz , yani suyu dökerken su geriye doğru 100 km/h hız yapmıyorsa sineğinde araç içinde 100km/h hız yapmasına gerek yoktur çünkü aracın içinde olduğu için aracın hızına sahiptir.


      Aesthetic.kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      … noui
      consilia et ueteres quaecumque monetis amici,
      "pone seram, cohibes." sed quis custodiet ipsos
      custodes?
      qui nunc lasciuae furta puellae
      hac mercede silent crimen commune tacetur.

    • Çavuş
      70 Mesaj
      12 Ocak 2015 01:46:44
      Konuyu açan arkadaş mantıksız soru sormuş ama bu sorunun yıllardır cevaplanamaması çok yazık

      quote:

      Orijinalden alıntı: aykyuceer

      +1 sırf bunu cevabını merak ettiğim için ısrarla 3 sayfa okudum. Şans ya son yorum merak ettiğim soru



      Alıntıları Göster



      Doğru Amerika - Çin arası Batıya doğru giderek daha yakın. Şuanda nereden gidiyorlar bilmiyorum ama Uçaklar yol üzerinde her 2 saatlik dilim için 1 meydan seçmeleri gerekiyor(acil durumlar için ) . Ayrıca varış noktasındada 1 yedek meydan seçmeleri gerekiyor.Büyük okyanusta da o meydanı bulamayacağı için + Bazı maddeleri var onun kuzey kutbuna yakında uzun uçuşlar için bazı maddeleri imzalaman gerekiyor. 5-10 yıl öncesine kadar uçak tekniği açısından da sıkıntılı bir durumdu yakıt azalırsa + motorlar arızalanırsa ne olur gibisinden. BU yüzden uzun ama güvenli olarak Avrupa yani doğuya giderek çine ulaşıyorlar ( Tabiki direk uçuş varmı bilmiyorum ama %90 aktarmalıdır 2-3 aktarma olabilir)...


      quote:

      Orijinalden alıntı: Aesthetic.

      Buna cevap veren arkadaşlara bir sorum olacak. Hareket halindeki aracı camları kapalı olarak düşünün, sinek aracın içinde uçuyor fakat araç saatte 100km ile giderken sineğin 100km bir hızla uçması gerekmez mi araçta rahatça hareket edebilmesi için? Mantığı nedir bunun?

      Sinek teorik olarak 100km hızla gidiyor fakat hareket etmiyor durduğu yerden gidiyor . Aracın içinde hava akımı olmadığı ve basınç ta dışarısı ile aynı olduğu için sinek hissetmez bu durumu.
      Dünya da kendi ekseni etrafında 1.600 km/saat hızla dönüyor. Ama biz hissemiyoruz. Bununda sebebi sinek olayına benziyor sinek olayınıda kapsar. ( Atmosfer engelliyor )


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akahoshi -- 12 Ocak 2015; 1:49:13 >
      _____________________________

    • Çavuş
      70 Mesaj
      12 Ocak 2015 01:59:34
      quote:

      Orijinalden alıntı: evrime inanmayan maymun

      hocam şimdi zıpladığımız zaman,havada dünyayla birlikte dönüyoruz.tabiki teknik olarak.fark edemiyoruz
      ama arkadaşın hesabı var kafam karıştı ya.cok mantıklı geliyor arkadaşın dediği


      Sizin dediğiniz olay anca Atmosferden yükseğe zıplayan biri için geçerli olabilir. Ancak uçaklar için bu söz konusu olamaz çünkü uçaklar Ortalama 10 bin km de uçarlar ( Trofopos katmanında ) BU seviyenin üstünde genelde zor tırmandıkları için ve hızlarının düşeceği için tercih etmezler. Yakıt tüketimi de artar.

      Astronotlar mesela yörünge üzerinde uydulara bakım yapmaya gittiklerinde , Güneşin doğuşunu 1 günde yaklaşık 7-8 kere görüyorlar. Dünyadan uzaklaştıkça gitmek istediğin yere daha kısa sürede varırsın uçak şartları müsaade etseydi. Biz ise 1 kez görüyoruz :)
      Birkaç filmde gördüğüm Doğruluğu kesinmi bilmiyorum olayda şu. Bazı nükleer füzeleri kıtalar arası fırlatmak için önce yükseğe çıkarıyorlar 30 km civarına .Sonra gideceği yere doğru yol alıyor ama daha çabuk gidiyor.
      ANcak konuyu açan arkadaşın dediği 800 Km uçak hızı diyelim + dünya dönüş hızı gibi hızlar eklenemez. Ancak rüzgarlar ekleniyor. 800 km uçak hızı + Arkanızdan esen sürekli rüzgarın hızı +100-150 km toplanır uçak 950 km hızla gider.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1102 Mesaj
      14 Ocak 2015 07:01:46

      quote:

      Orijinalden alıntı: Deep Impact

      böyle bir durumun söz konusu olabilmesi için uçağın yerçekimi etkisinden kurtulması gerekir. uçak da yerçekimi etkisinden kurtulamayacağına göre böyle bir durum söz konusu olamaz.

      ancak;

      amerikaya uçan bir THY pilotu memleket uzaklaşma hasebi ile ağır ağır gidip 10 saatte amerikayı ulaşıp vatan hasreti ile gaza basarak memlekete 9 saatte varabilmesi mümkündür.

      adı üstünde THY

      yani rakipsiz ...

      Sabah sabah iyi geldi bu


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      2899 Mesaj
      16 Ocak 2015 00:07:28
      Ben de bildiğim şeylerden yola çıkarak konuda geçen sorulara birkaç madde halinde cevap vermeye çalışayım:

      Uçak dünya sınırlarının içinde olduğu sürece bağıl hız gereği dünyanın hızına zaten sahiptir. Yerden yükseldiği anda dünyayla ilişkisi aniden kopmaz, yani sürtünmesiz hava koşullarında bir uçağın bir konumdan diğer bir konuma gidip dönme hızları eşittir.

      Bir sinek eğer arabanın içindeyse arabayla birlikte gidebilmek için özel bir çaba sarf etmesi gerekmez. Araba hareket ediyorsa zaten arabanın hızına da sahiptir. Örrneğin şu formülü inceleyin Vbağıl = Varaba + Vsinek... Sinek bağıl hıza sahip olmuş olur yani kendi hızına arabanın hızı da eklenmiştir. Bu formül üstteki uçak konusu da dahil bütün sistemlerde geçerlidir.

      Tabii şunu vurgulayayım eğer sinek dışardan camı açık bir arabaya giriyorsa hızının sıfır olması durumunda arka cama yapışacaktır. Çünkü bağıl hıza dahil olması için hızı olan sistem ile temas etmek zorundadır. Mesela filmlerde veya çizgifilmlerde izlemişsinizdir. Çok yükseklerden düşen bir insanı büyük bir uçan hayvan ya da uçan bir araba ya da onun gibi bir şey yakalar. Ancak bu bahsettiğimiz unsur düşen kişiyi yakalayana kadar kişi havada serbest düşme yapmaktadır. Ancak hareketli cisimle temas ettiği anda onun hızına sahip olur.

      Sineğin arabayla hareket edebilmesi için 100 km hız yapması, vagonun içinde havaya top attığımızda geriye düşmesi, yeterince yükseğe zıplarsak zıpladığımız noktadan geriye düşeceğimiz falan, bunları geçmelisiniz. Bunlar aristoteles fiziğinden kalma düşünceler. Bu konuda araştırmanız gereken tek unsur "bağıl hız".

      Ancak vagonun üstündeyken zıpladığımızda geriye düşme olayı gerçek olabilir. Burada yalnızca rüzgar etkisi ya da hava sürtünmesi bu olayı açıklamaya yetmez. Bu durum muhtemelen yüksek hızlarda havanın direnç etkisi göstermesinden kaynaklanır. Bu konuda yanlışım varsa söyleyin. Ancak yukarıdaki açıklamalar tamamiyle doğrudur. Kaynak isterseniz "50 soruda Görelilik" kitabı meraklıları tatmin edebilir.


      _____________________________

    • Onbaşı
      22 Mesaj
      21 Aralık 2015 02:59:02
      Uçak atmosfer içerisinde yol alacağı için dünyanın dönüş yönüyle aynı veya ters yönde gitmesi, gidiş-dönüş süresini değiştirmeyecektir. Süreyi etkileyen unsurlar olsa olsa uçağın hızı ve atmosferde karşılaşacağı rüzgarların yön ve hızları olacaktır. Ancak bu konuda sözü edilen bir yere varış süresi, uçak atmosfer dışına fırlatılırsa gerçekleşebilir.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suley -- 21 Aralık 2015; 3:00:21 >
    • Yarbay
      9547 Mesaj
      21 Aralık 2015 04:36:59
      İbretlik konu.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      3923 Mesaj
      21 Aralık 2015 12:26:50
      Cevaplar goz dolduruyor cidden.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      590 Mesaj
      21 Aralık 2015 12:51:48
      İlk sayfa mizah dergisinden fırlama gibi.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1242 Mesaj
      16 Ocak 2016 11:09:19
      Kutuplara doğru gidildikçe kısalıyor da bunun hakkında çok bilgim yok, olabilir de belki.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Çok sıkışmıssındır, koşar adımlarla ilerlersin, en uygun ortam olan eve ulaşmak üzeresindir, neredeyse ucundadır, kapıyı açarken zıp zıpsındır, bir o yana bir bu yana slalom çiziyor, kıvırıyorsundur, son kapıyı tekmeyle açtığın an vücudunu esir alan o baskıyı pantolonunu indirerek dizginlerken tazyikli bir şekilde tüm içindekileriyle birlikte salıyorsundur, zart zurt çatır çutur çıkan o sesin yanında baskının vücudundan uzaklaştığı o an yaşadığın o zevk, o rahatlık, o süreç, o his, o orgazmatik sirkülasyon... İşte benim hayatım, tüm zenginliğim bu; amacım da.
    • Çavuş
      99 Mesaj
      19 Ocak 2016 14:13:00
      Sene olmuş 2016 10 senedir şu uçakların enden gidiş geliş süresi aynı değil hala çözemedik sonra yok efendim ülkede bilim gelişmiyor :p


      _____________________________

    • Onbaşı
      38 Mesaj
      01 Şubat 2016 22:54:50
      Hava alanı meteoroloji ofisinde çalışan bir mühendis olarak diyorum ki en doğru yanıt bu linkte ; http://www.havayolu101....eden-daha-hizli-gidiyor/


      _____________________________

      İstanbul Teknik Üniversitesi SONY XPERIA™ Z1 KULLANICILARI KULÜBÜ
    • Yarbay
      6281 Mesaj
      02 Şubat 2016 01:51:57
      Doyurucu. Başlık sahibi olarak sonunda tamam oldum :-)


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Serhan UYGUR
      Dunya'yi Geziyorum - Beni Takip edin :)) Sosyal medyalarda: dunyanineglencesi
      Tek Aşk BEŞİKTAŞK
    • Yüzbaşı
      853 Mesaj
      04 Mayıs 2016 21:54:58

      Konu hakkında net bir bilgim yok fakat dünyanın dönüş yönü doğuya doğru teorik olarak düşündüğümde bir jetin havalandığını düşünelim(hani şu olduğu yerde yükselme özelliğine sahip olanlar) olabildiğince yukarı çıksın diyelim ki istanbuldan yükseldi ve hep aynı doğrultuda yükselsin 1 saat havada kalsa 1 saat sonra kendisi tekirdağ yakınlarına inmiş mi olur ? Şahsen bende atmosferden çıkmadan böyle bir fark olucağını düşünmüyorum ama yinede mutlaka bilimsel bir açıklaması vardır. Güzel konuymuş hocam


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bandidas22 -- 4 Mayıs 2016; 21:58:44 >
      Bahsedilenler: serhanuygur
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      10366 Mesaj
      06 Mayıs 2016 12:56:30
      newtonun çekim yasası söz konusu , dolayısıyla dünya dönerken uzaya çıksanız bile dünya ile aynı hızda olmasa bile dönmeye devam edersiniz. Uyduların birçoğu sabit yörüngede olanlar bu çekim kanunu avantajından yararlanarak yörüngede kalmaktadır.

      https://tr.wikipedia.or...e_%C3%A7ekim_yasas%C4%B1


      _____________________________

Sayfa:   <<     < önceki   1 2 [3]
Tüm Forumlar >> Kültür ve Bilim >> Kültür, Güncel ve Tarih >> Güncel >> Dünya Dönüşünün Tersine Giden Uçak, Daha mı Çabuk Varır?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.